گروه رسانه/
روزانه ده ها پیام و نظر در مورد مشکلات سامانه ضمن خدمت فرهنگیان در « صدای معلم » ثبت می شوند .
بسیاری از معلمان از مشکلات فنی متعدد پیش آمده در این سامانه ناراضی بوده و مهم تر از آن به کرات اعلام می کنند علی رغم تعبیه صفحه ای با عنوان " ارتباط با مرکز پشتیبانی " متاسفانه فرد و یا مقامی پاسخ گوی مشکلات پیش آمده برای مخاطبان این سامانه نیست .
" آموزش ضمن خدمت " از اهمیت و جایگاهی مهم در به روزآوری معلمان و نیز حرکت نظام آموزشی به سوی خلاقیت و پویایی برخوردار است .
به نظر می رسد کلیت آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان در نظام آموزشی کشور فقط در یک سایت خلاصه شده است .
از سوی دیگر ؛ وزارت آموزش و پرورش در فصل تابستان که اوقات فراغت معلمان بیشتر است ظاهرا برنامه ای علمی و کارشناسی شده برای بخش ضمن خدمت معلمان ندارد .
نگاهی به عناوین و نیز موضوعات آموزش های ضمن خدمت معلمان نشان می دهد که اکثرا تخصصی و متناسب با نیازهای واقعی معلمان و نظام آموزشی نیستند و مدار به روال سابق می چرخد .
نظرسنجی های صدای معلم نشان می دهند که آموزش های ضمن خدمت معلمان که توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و اجرا می شوند از نظر اکثریت معلمان کارآمد و مرتبط نیستند .
اخیرا معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرده است این آموزش ها ناکارآمد هستند . ( این جا )
« صدای معلم » ضمن درخواست از مسئولان این وزارتخانه برای پاسخ گویی و شفاف سازی در برایر پرسش ها و مطالبات معلمان انتظار دارد تا نگاهی علمی ، به روز و کارشناسی در مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات حاکم گردد .
پایان گزارش/
گروه گزارش/
همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ دوشنبه چهارم تیرماه به دعوت « انجمن اسلامی معلمان ایران » نشست بررسی تخصصی « سند تحول بنیادین » با موضوع:
" مضامین تحولی در سند تحول " و با حضور فرهنگیان برگزار شد .
در این نشست " دکتر محمود مهرمحمدی " از مجریان و تدوینکنندگان اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان ضمن ارائه دیدگاه های خود به پرسش های حاضران پاسخ داد.
« صدای معلم » بخش نخست این نشست را به صورت مشروح در اختیار مخاطبان محترم قرار می دهد .