صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش/

جلسه مدیران دانشگاه فرهنگیان یا میتینگ انتخاباتی نمایندگان مجلس و گزارش صدای معلم

براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان، اجلاس سراسری مدیران این دانشگاه در روزهای 18 و 19 تیر برگزار شده است.

این نشست بیست و یکمین اجلاس مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان بوده است .

دانشگاه فرهنگیان دارای حدود 100 واحد در سراسر کشور بوده و به روال معمول هرساله مدیران این واحدها در اجلاسیه سالانه به بررسی وضعیت یکساله دانشگاه و چشم‌انداز سال پیش رو می‌پردازند. در این‌گونه جلسات معمولا وزیر آموزش و پرورش،‌ مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و مدیران وزارت علوم به عنوان مهمان دعوت شده و در بقیه وقت جلسات به مباحث تخصصی و ویژه دانشگاه ، تبادل نظر می‌شده است.
 
بنابر اعلام سایت دانشگاه، امسال در اتفاقی عجیب شش نفر از نمایندگان مجلس سخنران این اجلاس بوده‌اند که عبارتند از  :
آقایان نقوی حسینی، محمدمهدی زاهدی، حاجی بابایی، جهانبخش محبی نیا، داود محمدی و خانم فریده اولاد قباد.
 
همچنین جالب است که این اجلاس با پیام رئیس مجلس افتتاح شده و دکتر مقیمی از مدیران اجرایی مجلس نیز یکی دیگر از سخنرانان اصلی بوده است. همچنین شنیده شده چند نفر دیگر از نمایندگان نیز به اجلاس دعوت شده بودند که خودشان حضور پیدا نکرده‌اند.
 
پرسش « صدای معلم » آن است که این گونه سخنرانی ها و آن هم در ماه های پایانی مجلس دهم چه سودی برای دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان دارد ؟
 
چندی پیش صدای معلم گزارشی را در مورد معیارهای تعالی و پیشرفت در دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان منتشر کرد . ( این جا )
در بخشی از این گزارش آمده بود :
" « علی محمدی » حدود یک سال است که سرپرستی این معاونت را برعهده دارد .در نشست خبری در پاسخ به پرسش های خبرنگاران حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام گرد که درخواست « علی محمدی » برای عضویت در هیات علمی دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت علوم پذیرفته نشده است .لازم است رئیس دانشگاه فرهنگیان در مورد بلاتکلیفی این معاونت به افکار عمومی پاسخ گو باشد . "
هنوز رئیس دانشگاه فرهنگیان پاسخی به این گزارش ارائه نکرده است .
 
پرسش صدای معلم  این است که این نمایندگان مجلس در وقایع و مشکلات اخیر دانشگاه فرهنگیان و دانشجو معلمان در موضوعاتی مانند : " افزایش حقوق دانشجو معلمان  ، روند هیات علمی شدن افراد در دانشگاه فرهنگیان بر اساس ضوابط و مقررات  ، پیمانی کردن استخدام دانشجو معلمان ، روند آزمون اصلح ، وضعیت ادامه تحصیل معلمان و دانشجو معلمان ، وضعیت آزادی بیان در دانشگاه فرهنگیان ، دخالت غیرقانونی و سلیقه ای  برخی نهادها و افراد در عزل و نصب های این دانشگاه و... چه کرده اند ؟
آیا وظایف نظارتی این نمایندگان همیشه باید بر عهده رسانه ها و خبرنگاران مستقل باشد ؟
 
پیشنهاد صدای معلم آن است که به جای ارائه حرف های تکراری و کلیشه ای که به درد کسی هم نمی خورد نمایندگان مجلس در مورد عملکرد 4 ساله خویش در برابر افکار عمومی پاسخ گو باشند .
 
* نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ( این جا )
* جهانبخش محبی نیا نماینده مجلس شورای اسلامی و سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان ( این جا )
* داود محمدی نماینده مردم تهران و نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی ( این جا )
* محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ( این جا )
* حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس  و رئیس فراکسیون فرهنگیان ( این جا )
* فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ( این جا )
 
جلسه مدیران دانشگاه فرهنگیان یا میتینگ انتخاباتی نمایندگان مجلس و گزارش صدای معلم
 
پایان گزارش/

جلسه مدیران دانشگاه فرهنگیان یا میتینگ انتخاباتی نمایندگان مجلس و گزارش صدای معلم

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/

انتصاب بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش به عنوان معاون دانشگاه آزاد اسلامی

" بسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات،

از آنجائی که اینجانب قصد کاندیدائی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارم و با توجه به مهلت قانونی مقرر (۹۸/۳/۱۶) بدین وسیله استدعا دارم با درخواست استعفای اینجانب موافقت فرمائید.

از اینکه با اعتماد به اینجانب، فرصت همراهی با دولت دوازدهم و خدمت را برایم فراهم آوردید، بسیار سپاسگزارم.

ارادتمند - سیدمحمد بطحائی – ۱۳۹۸/۳/۱۲ "

این متن کامل استعفای سیدمحمد بطحایی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور است .

امروز  « خبرگزاری مهر » نوشت :

"  بطحائی با حکم طهرانچی به معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سازمان سما) دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

در حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

برادر گرامی جناب آقای دکتر سید محمد بطحایی

با اهدای سلام و تحیات

با توجه به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی» منصوب می‌شوید.

از جنابعالی انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی و سرمایه‌های انسانی دانشگاه در جهت اعتلای دانشگاه بر اساس محورهای ذیل اهتمام ورزید:

۱- ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی با به کارگیری تکنولوژی‌های نوین آموزشی و بهره‌مندی از کادر آموزشی مجرب و کارکنان توانمند دانشگاه

۲- حمایت از توسعه کمی و کیفی مدارس، مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های مهارتی آزاد در سطح ملی و بین‌المللی و ارتقاء بهره‌وری از آنها

۳- تعامل موثر با وزارت آموزش و پرورش در ایجاد شرایط آموزشی و تربیتی برتر بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

۴- برنامه‌ریزی آموزش مهارتی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات در راستای سیاست‌های اشتغال و بازار کار منطقه‌ای در قالب مدارس عالی مهارت و در تعامل با مراکز صنعتی و خدماتی

۵- تلاش برای هماهنگی و انسجام بخشی به آموزش‌های مهارتی با تاکید بر استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای

۶- ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت و همیاری همه جانبه مردم در توسعه اعتلای دانش و فرهنگ کشور

امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت، در راه خدمت به اسلام و مسلمین و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و موید باشید.

به گزارش مهر، سیدمحمد بطحائی، وزیر سابق آموزش و پرورش بود که چندی پیش از وزارت آموزش و پرورش استعفا کرده بود."

پایان پیام/


 

 انتصاب بطحایی وزیر سابق آموزش و پرورش به عنوان معاون دانشگاه آزاد اسلامی

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان تهرانی برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه تشکل ها/

گزارش صدای معلم از کنگره سازمان معلمان ایران و نهادهای مدنی و آموزش و پرورش

امروز پنج شنبه 20 تیر کنگره کشوری سازمان معلمان ایران در تالار اندیشه معلم ( تهران ) برگزار گردید .

در این نشست سراسری طاهره نقی ئی دبیر کل سازمان معلمان ایران گفت : ( 1 )

احزاب و گروه های صنفی باید با آگاهی بخشی به جامعه، نقش سازمانی خود را به خوبی ایفا کنند. البته در این مسیر درایت و همراهی مدیران و حاکمان جامعه مهم است.

در این راه نهادهای مدنی می توانند واسط مردم و حاکمان باشند تا راه تغییرات را باز کنند.

همچنین برخی شخصیت ها مانند عمادالدین باقی و محمود صادقی به ایراد سخن پرداختند .

گزارش صدای معلم از کنگره سازمان معلمان ایران و نهادهای مدنی و آموزش و پرورش

عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر گفت :

بخش عظیم هزینه‌های کشور ناشی از عدم توجه به نظام آموزشی است.  موضوع آسیب شناسی آموزش و پرورش و ضرورت تشکل یابی فرهنگی آن، دو قطعه پازل است زیرا بعد از آسیب شناسی باید به آسیب زدایی برسیم که در این حوزه حضور فعال نهادهای مدنی منجر به این آسیب زدایی می‌شود، زیرا دولتها و حکومتها کارشان مدیریت جنگ و صلح است و کار دولت سیاستگذاری است و چگونگی کنترل قدرت مهم است.

در موضوع کاهش تولی گری دولت و حکومت، هرچه تشکیلات دولتی بزرگتر باشد، سیستم تنبل تر و ناکارآمدتر می شود. باید حکومت را کوچک کرد و خدمات را به حوزه اجرایی سپرد بر خلاف قانون اساسی و اعلامیه حقوق بشر امروز بر اثر تجاری سازی آموزش و علم هزینه آموزش برای خانواده‌ها همانند اژدهایی شده که تمام درآمد خانواده ها را می بلعد تا آموزش بهتری برای فرزندانشان داشته باشند.

اگر نهادهای مدنی در آموزش و پرورش بودند، این هم به نفع جامعه بود و هم به نفع حکومت. اگر نهادهای مدنی نیرومندی وجود داشته باشند و البته نه نهادهایی که تلاش شان برای استیفای حقوق عقب مانده معلمان است بلکه تشکل ها و نهادهایی که انرژی شان برای فعالیت مدنی آزاد باشد، آمپزش و پرورش حال بهتری داشت.

انجمن های معلمان اگر به شکل یک اتحادیه قدرتمند در بیایند به راحتی نمی‌توان معلمی را بازداشت کرد و کسی پاسخگو نباشد. البته معلم هم نمی تواند هر جور مایل بود، رفتار کند. به دلیل همین کارکردهای مدنی است که اجازه قدرتمند شدن به تشکل ها و نهادهای مدنی داده نمی شود.

گزارش صدای معلم از کنگره سازمان معلمان ایران و نهادهای مدنی و آموزش و پرورش

در ادامه محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد :

" وقتی در سخنرانی ها آمار کارهای انجام شده اعلام می شود، احساس می شود رضایت عمومی پایین است و البته نیاز به کار و پژوهش تحقیق دارد.

در زمینه سرمایه اجتماعی چندین پیمایش در ایران انجام شده است ما در دهه گذشته شاهد فرسایش سرمایه اجتماعی بودیم. " اگر نهادهای مدنی در آموزش و پرورش بودند، این هم به نفع جامعه بود و هم به نفع حکومت. اگر نهادهای مدنی نیرومندی وجود داشته باشند و البته نه نهادهایی که تلاش شان برای استیفای حقوق عقب مانده معلمان است بلکه تشکل ها و نهادهایی که انرژی شان برای فعالیت مدنی آزاد باشد، آمپزش و پرورش حال بهتری داشت "

 مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی اعتماد عمومی است. البته خوشبختانه اعتماد مردم به معلمان خوب است.

هدف اصلی در ارزیابی این شاخص‌ها بحث کیفیت حکمروایی است. یکی از شاخص های حکمروایی خوب بحث حاکمیت قانون است. ما در این بحث باید ارزیابی کنیم تا چه اندازه رفتارها بر اساس قانون است. در تاریخ مردم ما نوع قانون را برابر با زور تصور می‌کنند. به نظر می‌رسد یکی از دلایلش حکومت قانون است، یعنی قانون باید به صورت برابر برای همه اعمال شود.

شاخص دیگر مشارکت است. قانون باید با مشارکت مردم نوشته شود. ما نهادهای قانونگذاری داریم اما همین نهادهای قانونی تا چه اندازه کارکرد دارد. در موضوع سرمایه اجتماعی مهمترین عنصر نهاد مشارکت است. ناگفته نماند صرف آمار بالا در رای دادن به معنای مشارکت موثر نیست.

سازمان معلمان یک نمونه خوب از فعالیت‌ نهادهای مدنی است. معلمان همواره از صنوفی هستند که دائم پیام هایشان به ما می‌رسد و یا تجمع دارند. اما کارکرد اصلی که مشارکت در تصمیم‌گیری است کمتر دیده می شود. مشارکت جامعه مدنی باید فراتر از این باشد.

به نظر می رسد علی رغم محدودیت ها، همین سازمانها نیز نیازمند تمرین مشارکت مدنی هستند. باید ببینیم تا چه اندازه درون این نهادهای مدنی، مشارکت و فعالیت‌ مدنی تمرین می‌شود. راه حل مشکلات ما در تعلیم و تربیت است. "

در ادامه پیام سیدمحمد خاتمی به این همایش توسط علی تفکری، قائم مقام سازمان معلمان قرائت گردید .

 در این پیام آمده است :

" معلمان حاملان اندیشه ی پیشرفت، اصلاح و توسعه اند و در گشودن راههای نو و افق های امید بخش برای دستیابی جامعه ی ایرانی به آزادی، عدالت و مردم سالاری، نقش های موثر و تاریخی داشته اند، آنان که خوشبختانه امروز هم بالاترین گروه مرجع در این کشورند، می توانند با برخورداری از بیشترین سطح اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در گره گشایی از مسایل امروز و آینده ی ایران سهم و نقش شایسته داشته باشند.

 همه ما در همه جا اکنون باید به معلم، به مدرسه و به جایگاه و نقش نهاد آموزش و پرورش در فرایند توسعه ی همه‌جانبه کشور بیش از پیش بیندیشیم و بکوشیم و بدانیم که تجربه‌های تاریخی و مطالعات تطبیقی رویکرد و راهی پر بازده تر از سرمایه‌گذاری در حوزه ی دانش و پرورش خلاقیت های کودکان و جوانان نداشته است.

 همه می‌دانیم و می‌بینیم که ایران عزیز امروز مواجهه با انبوهی از مسائل مزمن و نو و تنگناهای گوناگون اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است که خروج از آنها نیاز به تامل، تدبر، همت و تلاش ویژه ی همه دولتمردان، نخبگان، فعالان مدنی و سیاسی و آحاد شهروندان ایران دارد. در این میان باید بیش از پیش هم به معلم اندیشید و هم به او اعتماد کرد و از او مدد جست.

 جریان اصلاحات نیز که دغدغه اصلی اش راهگشایی برای امروز و آینده ی ایران و نگاهبانی از دستاوردهای دموکراتیک انقلاب اسلامی و نظام و مردم است باید بتواند از ظرفیت و توان معلمان به خوبی در این راه بهره گیرد و به همه مسائل آنان به درستی توجه کند.

جامعه چشم به معلم دارد، ما نیز به او چشم داشته باشیم و برای خلق فرصت‌های نو و رهایی اندیشه و استعداد معلم از چرخه مشکلات معیشتی، حقوقی و سیاسی مجدانه بکوشیم. امید آنکه سازمان معلمان و همه نهادهای صنفی و سیاسی و مدنی دیگر، در برداشتن گام‌های عملی در این راه موفق باشند. "

* در این کنگره داود محمدی نماینده مجلس ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، نورعلی عباسپور مدیر کل انجمن اولیا ء و مربیان وزارت آموزش و پرورش ، محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند .

*هنگام اجرای مراسم ویدئو پروژکتور با نمایش جملاتی از حضور شخصیت ها با ذکر نام تجلیل و قدردانی می کرد . علی رغم حضور برخی خبرنگاران مانند تسنیم ، باشگاه خبرنگاران جوان و... هیچ گونه اشاره ای به حضور رسانه ها نگردید .

* مجری مراسم در بخشی اشاره کرد که سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خاطر این نشست سفرش را به شیراز لغو کرده است اما علی رغم تبلیغات قبلی مسئولان این تشکل حسینی در این نشست حضور پیدا نکرد .

یکی از حاضران نشست در این زمینه به صدای معلم گفت :

احتمالا ترس از تبعات ناشی از حضور چهره های سیاسی و حرف هایی که این روزها در مورد سیاسی بودن سرپرست وزارت آموزش و پرورش زده می شود حسینی را مجبور کرده است تا قید حضور در این مراسم را بزند .

( 1 )

نقل قول ها به استناد کانال سازمان معلمان ایران صورت گرفته است .

پایان گزارش/

گزارش صدای معلم از کنگره سازمان معلمان ایران و نهادهای مدنی و آموزش و پرورش

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/

چندی پیش گزارشی در مورد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا )

« علی محمدی » حدود یک سال است که سرپرستی این معاونت را برعهده دارد .

در نشست خبری در پاسخ به پرسش های خبرنگاران حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام گرد که درخواست « علی محمدی » برای عضویت در هیات علمی دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت علوم پذیرفته نشده است .

لازم است رئیس دانشگاه فرهنگیان در مورد بلاتکلیفی این معاونت به افکار عمومی پاسخ گو باشد .

گروه اخبار/

در خبرها آمده بود :

طی هفته جاری ( تیر ۹۸ ) در تهران بنیاد شهید تعدادی از مدارس دولتی که ساختمان آنها طی دهه ۶۰ مصادره شده بود را با دستور قضایی پلمب کرده است .

دبستان دخترانه دوره دوم "شهید غلامرضا زیوری" در منطقه 2 آموزش‌ و پرورش شهر تهران پلمب شد، این دبستان 450 دانش‌آموز دختر دارد.

مسعود ثقفی؛ مشاور مدیرکل آموزش ‌و پرورش شهر تهران در این رابطه به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت: علاوه بر پلمب روز گذشته مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" واقع در منطقه 3 آموزش‌وپرورش شهر تهران که 150 دانش‌آموز دارد، دبستان دخترانه زیوری هم پلمب شد.

وی افزود: این مدرسه که در دوره دوم ابتدایی در منطقه 2 تهران فعالیت می‌کند، حدود 450 دانش‌آموز دارد و در اطراف آن تا شعاع طولانی هیچ مدرسه جایگزینی هم وجود ندارد!

طبق گفته‌های آموزش وپرورش شهر تهران، در تهران بالغ بر 4 هزار مدرسه داریم که در حال حاضر حدود 47 مدرسه با مالک حقیقی و 23 مدرسه با مالک حقوقی در معرض قلع و قمع هستند که در صورت اجرای احکام این مدارس نیز تعداد زیادی از دانش‌آموزان تهران سرگردان می‌شوند.

علی امینی؛ معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر در بنیاد شهید گفته است :

" این املاک متعلق به بنیاد شهید است و عواید حاصل از آن منبعی برای تامین هزینه‌های درمانی و خدماتی به این عزیزان محسوب می‌شود.

وی پیشنهاد داده است :

برای حل این مسئله حاضریم این مدارس را با املاک غیرآموزشی وزارت آموزش و پرورش در سطح شهر تهران تهاتر کنیم ! "

« محمد رضاخواه » در این زمینه مطلبی برای صدای معلم ارسال کرده است .

منتشرشده در یادداشت

گروه تشکل ها/

برگزاری جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

اولین جلسه دادگاه هفت نفر از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که در جریان تحصن معلمان در مهر و آبان سال گذشته دستگیر شده بودند؛ صبح روز سه شنبه ۱۱ تیرماه در شعبه ۱۰۲ کیفری دادگستری شهرستان بجنورد برگزار شد.

یک فعال صنفی به صدای معلم گفت :

" محمدرضا رمضانزاده؛ حسین رمضان پور؛ سعید حق پرست؛ حمیدرضا رجایی ؛ مصطفی رباطی؛ علی فروتن و حسن جوهری در حالی در جلسه اول دادگاه حاضر شدند که حتی از محتویات پرونده و کیفر خواست مطلع نبودند و علی رغم حق قضایی مطالعه پرونده توسط وکیل و خود متهمان ؛ به بهانه امنیتی بودن پرونده ؛ امکان مطالعه پرونده جهت این معلمان فعال صنفی میسر نشده بود و در جلسه دادگاه متوجه ریز اتهامات و گزارشات دستگاه امنیتی علیه خویش شدند.تشویش اذهان عمومی مثل همیشه بر صدر اتهامات جهت این هفت نفر فعال فرهنگی قرار داشت و اتهامات دیگری مانند توهین به مسوولان و نشر اکاذیب نیز جهت برخی از آنها طرح شده بود.

بیشتر موارد مطروحه در پرونده و مستندات دستگاه امنیتی و قضایی بر پایه مطالب منتشر شده در فضای مجازی قرار داشت که بسیاری از این مطالب توسط این فعالان صنفی معلمان در گروه های فرهنگی قرار داده نشده بود و توسط پروفایل های نامشخصی منتشر شده بود.

 علی رغم پایان یافتن بررسی و بازپرسی پرونده در دادسرا و دستور بازپرس پرونده؛ دستگاه امنیتی استان خراسان شمالی از تحویل گوشی همراه و لپ تاب و سیستم های الکترونیکی شخصی این معلمان صنفی خودداری نموده که با وجود گذشت بیشتر از شش ماه از آزادی آنان ؛ این برخورد در نوع خود قابل تامل است.

به دلیل عدم امکان اخذ اظهارات همه این هفت نفر فعالان فرهنگی خراسان شمالی؛ چهار نفر باقیمانده ؛ روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه جهت ثبت اظهارات و آخرین دفاعیات به شعبه ۱۰۲ ،کیفری دادگستری شهرستان بجنورد مراجعه خواهند نمود تا از خود در برابر این اتهامات دفاع نمایند. "

هیات تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز مدتی پیش جهت سه نفر از این فعالان فرهنگی احکامی چون بازنشستگی پیش از موعد؛ تبعید و توبیخ کتبی؛ به بهانه فعالیت صنفی طبق بند رفتار خلاف شئون معلمی صادر کرده است .

« صدای معلم » بارها و در گزارش های متعدد از برخورد هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با این گونه فعالیت های صنفی انتقاد کرده و خواهان پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و احیای امنیت فرهنگی در حوزه آموزش گردیده است .

پایان پیام/

برگزاری جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

گروه رسانه/

در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه منظریه ( شهید باهنر ) تهران که دوشنبه 3 تیر برگزار شد ؛ « علی اصغر فانی » میهمان ویژه بود و به ایراد سخن پرداخت . ( این جا )

مطابق معمول از رسانه ها برای حضور در این نشست ها دعوتی به عمل نیامده بود .

فانی ، دانش آشتیانی و بطحایی هیچ گاه دعوت صدای معلم برای گفت و گو را نپذیرفتند .

« ایراهیم سحرخیز » نقدی بر عملکرد « علی اصغر فانی » و « سیدجواد حسینی " نگاشته و برای صدای معلم ارسال کرده است .

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

« صدای معلم » گزارشی را در 20 خرداد خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش منتشر کرد .

در این گزارش آمده بود :

" بر اساس گزارش ها ، « سیدمحمد بطحایی » وزیر سابق آموزش و پرورش در 12 خرداد استعفا می کند .

درخواست استعفای وی پس از 2 روز یعنی 14 خرداد از سوی رئیس جمهور مورد پذیرش قرار می گیرد . ( 1 )

و اما نکته تامل برانگیز آن است که بطحایی در 15 خرداد در نامه ای ، « مهدی رفیعی دهکردی » را که سمت « معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان را بر عهده داشته است به سمت " مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان " منصوب می کند .

حال پرسش این است که به لحاظ قانونی وزیر مستعفی که استعفای وی مورد پذیرش رئیس دولت قرار گرفته است مجاز به انجام چنین کاری بوده است ؟ علی رغم عضویت حسن بهنام در سازمان معلمان ایران موضع این تشکل در این مورد تاکنون سکوت بوده است

از سوی دیگر صدور ابلاغ مدیر کلی در روز تعطیلی صورت گرفته است .

پرسش صدای معلم این است که این همه شتاب برای چه بوده است و چرا صدور ابلاغ به روزهای بعد موکول نشده است ؟

این رسانه از « سیدجواد حسینی » می خواهد در راستای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی مساله را پی گیری و نتیجه را اعلان نماید .

این نخستین درخواست یک رسانه مردمی و مستقل از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای عمل به قانون گرایی و اثبات گفته ها است .

پیش تر ؛ صدای معلم گزارشی را در این مورد منتشر کرده بود . ( این جا ) "

پس از گذشت 3 هفته هنوز " سیدجواد حسینی " پاسخی به این گزارش مستند صدای معلم نداده است .

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

در این زمینه خبر می رسد که حسن بهنام، فعال فرهنگی و آموزشی و معاون پژوهشی اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز در 4 تیرماه سال جاری به طور ناگهانی و بدون هر گونه توضیحی از مقام خود عزل شده است .

بهنام به صدای معلم می گوید :

" پس از انتشار مقاله «خیز مدیران ضد توسعه برای تصاحب کرسی‌های مجلس»  به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت اینجانب از سمت خود برکنار شدم.

 متن مقاله و بیانیه‌های صادره و اخبار و حواشی آن را خدمت شما ارسال می‌کنم.

 سایت صدای معلم تاکنون مطالب زیادی درباره اوضاع نابه سامان آموزش و پرورش خوزستان بازتاب داده که قابل ستایش و تقدیر است. "

سایت " خورنا " در خبری با عنوان " یکدست سازی قومیتی در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز  به نام و هزینه دولت " می نویسد :

"  تنها معاون غیرقومی آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز برکنار شد!

حسن بهنام، معاون پژوهش، برنامه‌‌ریزی و آموزش نیروی انسانی ناحیه ۴ اهواز، از نیروهای خوش‌سابقه و خوش‌نام آموزش و پرورش، در اقدامی کاملا غیرمعمول و معنادار از معاونت این اداره برکنار شد و به جای وی، یکی از کارمندان این اداره سرپرستی این معاونت را برعهده گرفت.

وی تنها معاون غیرقومی این اداره بود که با برکناری وی، تمامی معاونان از یک قوم خاص انتصاب شده اند.

ظاهرا پیام انقلاب اسلامی ایران، برمبنای شایسته گزینی و پرهیز از انتصاب‌های فامیلی و قومی پس از ۴۰ سال به این اداره نرسیده است.

گفتنی است، مدیر قبلی این اداره آقای فاضل خمیسی - که از نیروهای حامی دولت بود - تلاش وافری در انتصاب افراد بر پایه شایسته گزینی و پرهیز از انتصاب های قومی داشت که با فشار حرج چلداوی، معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان که سودای مدیرکلی دارد برکنار شد.

علی شریفی، مدیر جدید ناحیه ۴ و از نیروهای چلداوی است که هیچ جا، ردی حتی از حمایت کلامی او از دولت نیست. همچنین سوابق روشن همکاری برخی نیروهای بکارگرفته توسط شریفی در ضدیت با دولت روشن است. "

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

جمعی از فعالان فرهنگی- اجتماعی در بیانیه ای که برای صدای معلم ارسال کرده اند درباره حذف نیروهای خوشفکر و خوشنام از آموزش و پرورش خوزستان پرسش هایی را مطرح کرده و نوشته اند :

۱.چرا شریفی پس از انتصاب در آبان سال گذشته (۹۷) و برکناری هم‌زمان دو معاون مالی - اداری و آموزش متوسطه ناحیه در یک روز پس از آن‌که جایگزین آنان را نیز مشخص کرده بود ، این کار را در مورد آقای بهنام به این شکل و شیوه انجام نداد؟

۲. تغییرات اداری را امری منطقی و از حقوق هر مدیری می‌دانیم ولی می‌پرسیم چرا آقای شریفی پس از نگارش نوشته آقای بهنام که مخاطب خاصی نداشت و پس از تماس تلفنی تقی زاده با مسرور وسپس تماسِ مسرور با بهنام و سرزنش ایشان، بدون تعیین جانشین و با فوریت،  این‌کار را کرد؟

آیا شریفی مهره‌ی انتخاباتی تقی‌زاده و مسرور خواهد بود؟!

۳.آیا حذف حسن بهنام به عنوان تنها نیروی غیرقومیِ شریفی در معاونان ناحیه چهار یک حرکت حساب شده بود یا یک اقدام هماهنگ برای خفه کردن صدای منتقدان تقی‌زاده در آموزش و پرورش خوزستان در سازمانی که باید نمونه‌ی آزاد اندیشی وآزادگویی و الگوی گفتمان سازی باشد؟

۴.چرا جناب محمد تقی زاده مدیرکل مستعفی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و کاندیدای مجلس شورای اسلامی از این یاداشت به شدت پریشان و عصبانی شده وآن را به خود گرفتند در حالی‌که نوشته آقای بهنام مخاطب عام داشت نه خاص!

و این کار ایشان ما به یاد آن حکایت مشهور می اندازد.... "

 ۵.گویا محمد تقی‌زاده در همین گام نخستِ انتخابات، قافیه را باخته است و به فرض این‌که ایشان هم مخاطب بهنام بودند، به جای توضیح و توجیه اقدامات مدیریتی خود در پنج سال گذشته در آموزش و پرورش خوزستان و تشریح جایگاه کنونی آن، با کمک عوامل خود نشانده در اداره کل و بیرون از آن؛ با ایشان اتمام حجت کرده و چون جناب بهنام مقابل ایشان ایستادگی و مقاومت می‌کند پس، در کمتر از ۲۴ساعت جناب تقی‌زاده با سوءاستفاده از نفوذ اداری خود در یک ادراه‌ی حاکمیتی و مردمی، با کمک همان عواملِ خود در اداره آموزش و پرورش استان دستور عزل ایشان را صادر می‌کند!

آیا ایشان آموزش و پرورش خوزستان را یک شرکت سهامی خاص و وابسته به خود و قبیله‌ی خود می‌داند؟

 چگونه ممکن است معاون یک اداره بدون اطلاع ریاست آن اداره و بدون هیچ دلیل و توجیه اداری عزل شود؟

شیوه برخورد با یک معلم با ۲۹ سال خدمت این‌گونه است؟

 معلمی که پنج سال صادقانه در مقام معاونت یک اداره خدمت کرده است باید این‌چنین بدون تشریفات اداری و توسط یک مقام غیر مربوط و مستعفی برکنار شود؟

ایستادگی در برابر قانون‌شکنی، فساد اداری و مالی و قومیت‌گرایی از شعارهای انقلاب بود که جناب بهنام در نوشته‌های خود بر آن پافشاری کرده، چرا تقی‌زاده از پیگیری چنین آرمان‌هایی سخت آشفته شده است؟

ایشان با چنین روحیه‌ای در برخورد با منتقدان خود، هوای نمایندگی مردم کلان‌شهر اهواز را دارد؟

 طبق قانون انتخابات هرگونه سوءاستفاده از سازمان و نهاد دولتی در راستای تحقق اهداف انتخاباتی کاندیداها ممنوع می‌باشد.

 اگر جناب رفیعی به این اقدام نامتعارف و بی‌سابقه در مجموعه تحت امرش واکنش نشان ندهد همچون جناب تقی‌زاده متخلف خواهد بود؟

 آیا این تخلف و صدها اتهام و حرفِ مشابه در کارنامه جناب تقی‌زاده، خود دلیل کافی بر رد صلاحیت ایشان نخواهدبود؟

تقی‌زاده چند نفر را می‌تواند تهدید به برکناری و یا به دادگاه احضار کند؟

صد نفر؟ هزار نفر؟

 پیامد این برخورد ناشیانه با فرهیختگان و منتقدان، منجر به ایجاد حس تنفر در بین معلمان و سایر اقشار جامعه می‌شود.

آیا تقی‌زاده به این  نکته پی‌ نبرده است که بی‌اخلاقی‌هایش باعث شده حتی برخی دوستان سابقش در اداره کل هم طردش کنند؟

تقی‌زاده با چنین رویکردی مدیریت آموزش و پرورش خوزستان  را در دولت موسوم به تدبیر و امید مدیریت کرد ؟

این شیوه‌ی رو در رو شدن با منتقدان و همکاران، چه هماهنگی و همسویی با تدبیر امور دارد؟

وقتی آقای تقی‌زاده با حسن بهنام به عنوان معاون پژوهشی ناحیه چهار اهواز و عضو سازمان معلمان خوزستان و عضو انجمن اسلامی معلمان اهواز و از اعضای کمیته فرهنگیان ستاد روحانی در  خوزستان(ستاد مرکزی) آن هم در سال ۹۲ ! و نه ۹۶ که همه اصلاح‌طلب ودلسوز دولت شده بودند این چنین درآید  درصورتِ نشستن بر صندلی سبز بهارستان که نماد قانون در کشور است، چگونه خواهد بود؟!

نامزد محترم نمایندگی قوه تقنین و قانونگذاری که باید الگویی تام و تمام از این جنس باشد با معلمان نجیب ولی منتقد ایشان چگونه رفتار خواهد داشت ؟ "

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

* قبلا نیز مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به خاطر انتشار توئیتی در مورد دخالت نمایندگان مجلس در امور داخلی آموزش و پرورش و با خط و نشان " جبار کوچکی نژاد " از مقامش عزل شد .

« صدای معلم » ضمن دعوت از سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همه مسئولان و مقامات برای پاسخ گویی و شفاف سازی در مورد عملکرد انتظار دارد تا اقدامات جدی و عملی در مورد آزادی بیان و حفظ آن صورت گیرد .

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

متاسفانه ترس از تبعات نقد و نقادی در آموزش و پرورش باعث شده است تا برخی افراد دارای مقام و مسئولیت در قالب افراد ناشناس  در شبکه های اجتماعی از سیستم و رویکردهای آن انتقاد کنند .

این وضعیت استمرار همان فرهنگ تظاهر و ریاکاری ناشی از آموزه های آموزش و پرورش ایدئولوژیک است و قطعا به نفع سیستم نخواهد بود .

گفتنی است علی رغم عضویت حسن بهنام در سازمان معلمان ایران موضع این تشکل در این مورد تاکنون سکوت بوده است .

این تشکل در سایت و کانال خود حتی خبر برکناری ایشان را هم منتشر نکرده است .

پایان گزارش/

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/

نقد سخنان حمیدرضا حاجی بابایی و نظام رتبه بندی معلمان

به تازگی حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس دهم مطالبی را در مورد رتبه بندی معلمان بیان کرده است .

حاجی بابایی به خبرگزاری ملت درباره مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر پرداخت ۱۰۰درصدی اعتبار لازم برای نظام رتبه‌بندی معلمان می گوید: مصوبات مجلس در بودجه سنواتی همچون اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی برای نظام رتبه‌بندی معلمان در صورتی قابل تخصیص است که تمام درآمدهای دولت در طول یک سال محقق شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح می کند :

 اگر درآمدهای دولت محقق نشود، از تخصیص‌ها کم می‌کند و ممکن است آن را به 40 یا 50 ، 60 درصد تقلیل دهد؛ به همین دلیل احتمال داشت اعتبار 2 هزار میلیاردی نظام رتبه‌بندی معلمان نیز کمتر پرداخت شود اما با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تخصیص این ردیف 100 درصد خواهد بود و حتما این 2 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی همچنین به جلسه خود با رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: آقای نوبخت علاقه‌مند بود مجلس همکاری و پیگیری کند تا دولت بتواند نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند که این مطلب نشان داد دولت آمادگی برای اجرای این نظام را دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح  می دهد: البته رتبه‌بندی معلمان باید به صورت لایحه فرستاده شود تا در صحن مجلس مصوب شود.

حاجی بابایی اضافه می کند: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون تخصصی دولت بررسی شده، لازم است در هیئت دولت هم به اتمام برسد و با فوریت به مجلس بدهند تا تصویب شود و بتوانند آن را از نیمه دوم 98 اجرایی کنند.

نقد سخنان حمیدرضا حاجی بابایی و نظام رتبه بندی معلمان

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید می کند: اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی کفاف رتبه‌بندی معلمان را نمی‌دهد نظام رتبه‌بندی هم در یک سال قابل اجرا نیست؛ هدف این نظام، سوق دادن معلمان به سمت شرایط مشابه اعضای هیئت علمی دانشگاه است لذا باید پرونده‌های آنها بررسی و شرایط آماده شود و این امر یک ماهه و دو ماهه اتفاق نمی‌افتد. "

در ماه‌هاي پاياني سال 93 کليات نظام رتبه‌بندي معلمان در هيأت دولت تصويب و در ارديبهشت 94 نظام رتبه‌بندي معلمان ابلاغ شد. دولت يازدهم پس از تدوين طرح‌هاي مختلف، براي كاهش فاصله دريافتي معلمان با ساير كاركنان دولت و ارتقاي عوامل انگيزشي و رفاهي معلمان طرح نظام رتبه‌بندي معلمان را اجرا کرد.

مشخص نیست حاجی بابایی از چه سخن می گوید و قرار است دولت چه چیز تازه ای را مجددا تصویب کند و یا لایحه ای برای آن ارائه کند ؟

قرار بر اين بود که طرح رتبه‌بندي معلمان به صورت مرحله به مرحله (پلکاني) در سه فاز طي سال‌هاي 94، 95 و 96 اجرايي و باعث ترميم حقوق فرهنگيان شود.

پس از کش‌ و قوس‌هاي فراوان در مهر 94 نظام رتبه‌بندي معلمان اجرايي شد و بر خلاف تمامي خبر‌سازي‌هاي رسانه‌اي وزير آموزش و پرورش وقت و همکارانش، عملاً آنچه تحت عنوان نظام رتبه‌بندي معلمان اجرا شد با نظام رتبه‌بندي که پيشتر از آن صحبت مي‌شد و در سند تحول بنيادين نيز به آن اشاره شده بود، تفاوت بسياري داشت.

« علی اصغر فانی » وزیر پیشین آموزش و پرورش در مهر 1394 با بیان اینکه فاز اول طرح رتبه‌بندی در سال‌های 94 و 95 اجرا می‌شود گفت: سال 96 بر اساس سند تحول، فاز دوم طرح رتبه بندی اجرا می‌شود که امیدواریم در آن زمان شاهد تحولات بیشتری در حقوق فرهنگیان باشیم.

علی اصغر فانی درباره طرح رتبه بندی معلمان گفته بود: این طرح پس از تصویب در هیات وزیران مراحلی را طی و شاخصه‌های آن چندی پیش از سوی شورای توسعه مصوب شد.

وی افزود: از شورای توسعه اجازه گرفتیم به جای اعمال همه شاخص‌ها، سه، چهار شاخص را مبنا قرار دهیم تا بتوانیم احکام را زودتر صادر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون احکام رتبه بندی در حال صدور است عنوان کرد: زودتر از پایان مهر این امر به اتمام می رسد و تاثیر خود را در حقوق فرهنگیان خواهد گذاشت.

فانی گفت: رتبه بندی دو هدف دارد، نخست افزایش شایستگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای است و به تبع آن افزایش حقوق اتفاق می‌افتد. وقتی همکار ما بداند بر اساس یکسری شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند، تلاش می‌کند که آن مهارت‌ها را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی برنامه موکد سند تحول بنیادین است گفت: مرحله اول طرح رتبه بندی در سال‌های 94 و 95 اجرا می‌شود. دولت برای سال 94، 1350 میلیارد تومان و برای سال آینده هم 3500 میلیارد تومان در نظر گرفته است. بنا براین دو سال 94 و 95 اجرای فاز اول طرح رتبه بندی است.

فانی گفته بود: سال 96 بر اساس سند تحول، فاز دوم طرح رتبه بندی اجرا می شود که امیدواریم در آن زمان شاهد تحولات بیشتری در حقوق فرهنگیان باشیم."

نکته قابل تامل آن است که تمام آن چه تاکنون در مورد رتبه بندی معلمان برای معلمان اجرا شده است همان مبلغ 1350 میلیارد تومانی بود که در مهر 94 و در ماه های پایانی مجلس قبل و شروع کار مجلس دهم بین معلمان توزیع گردید .

4 سال گذشته است و نه تنها فاز دوم رتبه بندی معلمان بر اساس گفته ها و قول های مسئولان پیشین اجرایی نشده است که اکنون و بر اساس گفته های حاجی بابایی همان مبلغ اندک نیز با اما و اگرهایی روبه رو است .

حاجی بابایی باز تاکید می کند :

" هدف این نظام، سوق دادن معلمان به سمت شرایط مشابه اعضای هیئت علمی دانشگاه است ... " تعامل سازنده با اقتصاد جهانی در عرصه سیاست خارجی و ابتنای سیاست داخلی بر الگوی حامی‌پیروی فراگیر، کلید گشایش درها به روی اقتصاد ایران و نوشداروی درمان بیماری از پای درآورنده است. در یک نگاه دیالکتیکی، سیاست خارجی و داخلی، دو روی سکه‌ واحدی به نام نوع نظام حکمرانی است.

 

« صدای معلم » در گفت و گوی 5 / 5 ساعته ای که یک ماه پیش از انتخابات مجلس دهم با حاجی بابایی برگزار کرد این پرسش را مطرح کرد : ( این جا )

" منابع و بودجه رتبه بندي را بررسي کنيم .

طرحی که به رتبه بندی موسوم است قرار بود که از سال 1392 یعنی سال ابتدای شروع طرح به مدت سه سال متوالی تا سال 1395 بتواند حقوق فرهنگیان را به سطح حدود 80 درصد هیئت علمی دانشگاه برساند .

به نظر می رسد که در سال 95 میانگین دستمزد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از مربی تا استادی تمام در پایه های متفاوت به میانگین عدد ماهیانه ی هفتاد میلیون ریال یعنی هفت میلیون تومان تمام برسد که محاسبه ی 80 درصدی این مبلغ برای فرهنگیان با درجات گوناگون عدد پنج میلیون ششصد هزار تومان ماهانه است که اگر در تعداد ماه های سال ضرب شود تقریبا دریافتی سالانه ی معلمان در سال 95 میانگین تقریبا شصت و هفت میلیون تومان می شود ،حال اگر این عدد را در تعداد معلمان یعنی حدود یک میلیون معلم ضرب کنیم بودجه ی وزارت آموزش و پرورش در سال 1395 با سایر هزینه ها به عدد 70 هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 1394 می رسید، آیا این افزایش 300درصدی برای بودجه ایران با این مبلغ امکان دارد  ؟

آیا وزیر سابق آموزش وپرورش منابعی را می شناسد که این مقدار بودجه را پوشش دهد ؟

آیا در زیر زمین وزارت آموزش و پرورش چاپخانه ی اسکناس وجود داشت ؟! "

پس از گذشت 4 سال از آن  گفت و گو لازم است حاجی بابایی به این پرسش صدای معلم پاسخ دهد که چرا دیگر بر خلاف سابق این گونه افزایش ها را به ظرفیت های اجرا نشده قانون مدیریت خدمات کشوری طرح و ربط نمی دهد ؟

نقد سخنان حمیدرضا حاجی بابایی و نظام رتبه بندی معلمان

آیا از نظر رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس دهم ؛ ظرفیت های قانون مدیریت خدمات کشوری برای معلمان به طور کامل احصا و اجرا شده است ؟

وضعیت اقتصادی فعلی دولت به هیچ وجه قابل مقایسه با 4 سال پیش و به ویژه سال های طلایی افزایش درآمدهای نفتی نیست .

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد خالص رشد منفی و مثبت سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷، چهار درصد است. در نه ماه اول سال گذشته، نرخ رشد کلی اقتصادی، منفی ۳/۷ درصد و میزان رشد بخش صنعت منفی ۷/۹ درصد بوده است. با توجه به انقباض اقتصادی ناشی از تحریم نفت و کاهش درآمدهای صادراتی نفتی، انتظار می‌رود که در سال جاری نیز رشد اقتصادی منفی شود. اگر میزان آن حدود ۴ درصد شود، در این صورت، میانگین رشد اقتصادی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸، صفر خواهد شد ... ( این جا )

به گفته ی علی دینی ترکمانی  استاد دانشگاه و پژوهشگر اقتصاد ایران ؛ اقتصاد ایران به درمان اساسی نیاز دارد. تعامل سازنده با اقتصاد جهانی در عرصه سیاست خارجی و ابتنای سیاست داخلی بر الگوی حامی‌پیروی فراگیر، کلید گشایش درها به روی اقتصاد ایران و نوشداروی درمان بیماری از پای درآورنده است. در یک نگاه دیالکتیکی، سیاست خارجی و داخلی، دو روی سکه‌ واحدی به نام نوع نظام حکمرانی است .

با مواضعی که آقای حاجی بابایی و همفکران سیاسی ایشان تاکنون در مورد برخی لوایح و برنامه های اقتصادی دولت مانند FATF  و... گرفته اند ؛ واقعا این گونه تناقض را چگونه باید پاسخ گفت ؟

جز آن که بپذیریم هنوز " پوپولیسم " در جامعه ما حرف اول را می زند و این گونه سخنان و مواضع رنگ و بوی انتخاباتی دارد ...

پایان گزارش/

نقد سخنان حمیدرضا حاجی بابایی و نظام رتبه بندی معلمان

منتشرشده در اقتصاد

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور