کنگره کشوری سازمان معلمان ایران در بیستم ماه جاری در حالی برگزار شد که هنوز این سازمان بر عهد پیشین خود باقیست. کنش جمعی بدون پایه «اصلاح خود» به سرانجام نمی رسد و کژراهه ای بیش نخواهد بود
دو دهه فعالیت، همراه با فراز و فرود، کوله باری از تجارب بسیار به ارمغان آورده که حاصلش امروز در مشق «وصل» شکوفا می شود.
نگاهی به مهمانان کنگره، شخصیتهای اجرایی، فعالین مدنی، کنشگران صنفی و نمایندگان احزاب، ضمن تفاوت ها و تمایزهایشان، نشان می دهد همه بر امید به آینده و فعالیت مسالمت آمیز، تدریجی و دموکراتیک در چارچوب قوانین کشور اتفاق نظر دارند. این هم زیستی مدنی، آینده ای فراتر از انتظار را نوید می دهد.
این هم زیستی مبتنی بر نگاه ملی ما در کنار پیگیرهای صنفی است که به نوعی مشق پیوند « پایی در جامعه» و« پایی در حکومت» است.
سازمان در بعد نظر، در اینجا و اکنون، آموزش و پرورش را متغیر مستقل نمی بیند، این متغیرِ وابسته بودن باعث شده بد و خوب حکومت در آن ریزش کرده و بشود آنچه که شده است.
تاملی در این ریزش را در دو نکته می توان مطرح کرد؛
خروج از دیسیپلین و نظام حاکم بر آموزش و پرورش قبل از انقلاب به خروج از جامعه جهانی و نواختن أهنگی استثنایی ! در زمانه «جهانی شدن» انجامیده است.
از طرف دیگر، فلسفه نگاشته شده برای این مجموعه، فاصله بسیاری از خواست و اراده جامعه و مردم دارد، یعنی اقلیتی به نواختن آن آهنگ تک صدا مشغولند!
سازمان معلمان برای حل این دومسئله از بدو تاسیس اولا بر تعامل با جهان و استفاده از دستاوردهای بشری تاکید و توسعه پایدار و همه جانبه را در این مسیر تعریف می کند ؛ به باور ما استثناگرایی جز افزایش هزینه ها و تاخیر در توسعه دستاوردی نخواهد داشت.
دوما، سازمان از ابتدا بر تمرکززدایی در ایده و عمل و مشارکت نهادینه نخبگان، معلمان، اولیا و حتی دانش آموزان اصرار داشته و دارد.
در مسیر پر سنگلاخ اصلاح طلبی ، همیشه دو چراغ (اصل) فراروی سازمان روشن بوده است؛ اصل اول اینکه نقد و فعالیتمان بر دوگانه وضع موجود- وضع مطلوب، استوار نبوده است. نقد معتبر و فعالیت مبتنی بر آن «زمینه مند» است، ممکنات و مقدورات را فراموش نمی کند، وضعیتها را در زمینه های اجتماعی و تاریخی خود قرار داده و عوامل پیدایی و مانایی آن وضعیت را برای فرارفتن از آن مدنظر قرار می دهد.
اصل دوم حاکم بر کنش سازمان این است که؛
کنش جمعی بدون پایه «اصلاح خود» به سرانجام نمی رسد و کژراهه ای بیش نخواهد بود.
ما اصلاح طلبی را نه هدف، که نتیجه اعمالمان می دانیم بنابراین به این سخن مولانا پای بندیم؛
عقل باعقل دگر دوتا شود
نور افزون گشت وره پیدا شود
نفس با نفس دگر خندان شود
ظلمت افزون گشت وره پنهان شود
جمعی «نفس»محور که اصالت منافع شخصی را در اولویت قرار دهند ، مسیر اصلاح طلبی را به کژراهه خواهند برد .
امید که چنین مباد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در خصوص وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد:
به نظر می رسد شرایط برای انتخاب یک وزیر زن مهیا شده و دولت می تواند با این انتخاب پیام روشنی به بدنه اجتماعی حامی خود و زنان دهد.
زنان توانمندی در بدنه مدیریتی کشور حضور دارند که همگی شایسته رسیدن به جایگاه وزارت را دارا هستند. در خصوص وزارت آموزش و پرورش نیز که امروز گمانه زنی های متعددی دربارهی آن شنیده می شود امیدواریم رئیس جمهور به خواسته ها و مطالبات زنان نیز توجه کافی داشته باشد.
این فعال سیاسی در ادامه با توجه به اینکه نام فاطمه سعیدی نیز در بین گزینه هامطرح است تصریح کرد:
به نظرم ایشان با توجه به اینکه نماینده فعلی تهران و سخنگوی فراکسیون امید مجلس که سال ها در قسمتهای مختلف وزارت آموزش و پروش مشغول خدمت بوده و در مجلس دهم نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور داشته و نیز توانایی و اشراف به این وزارتخانه دارد، چنانچه فراکسیون نیز نظر مثبت داشته باشند و با توجه به اینکه دوره مجلس دهم نیز رو به پایان است، می تواند گزینه مناسبی باشد.
در هر حال به نظرم فارغ از آنکه آقای روحانی بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد، باید از این فرصت برای نشان دادن باور خود به توانایی زنان در اداره کشور استفاده کند.
امتداد
پایان پیام/
گروه گزارش/
براساس اعلام پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه فرهنگیان، اجلاس سراسری مدیران این دانشگاه در روزهای 18 و 19 تیر برگزار شده است.
این نشست بیست و یکمین اجلاس مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان بوده است .
گروه اخبار/
" بسمه تعالی
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات،
از آنجائی که اینجانب قصد کاندیدائی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارم و با توجه به مهلت قانونی مقرر (۹۸/۳/۱۶) بدین وسیله استدعا دارم با درخواست استعفای اینجانب موافقت فرمائید.
از اینکه با اعتماد به اینجانب، فرصت همراهی با دولت دوازدهم و خدمت را برایم فراهم آوردید، بسیار سپاسگزارم.
ارادتمند - سیدمحمد بطحائی – ۱۳۹۸/۳/۱۲ "
این متن کامل استعفای سیدمحمد بطحایی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور است .
امروز « خبرگزاری مهر » نوشت :
" بطحائی با حکم طهرانچی به معاونت آموزش های عمومی و مهارتی (سازمان سما) دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.
در حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:
برادر گرامی جناب آقای دکتر سید محمد بطحایی
با اهدای سلام و تحیات
با توجه به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون آموزشهای عمومی و مهارتی» منصوب میشوید.
از جنابعالی انتظار میرود با بهرهگیری از ظرفیتهای مادی و معنوی و سرمایههای انسانی دانشگاه در جهت اعتلای دانشگاه بر اساس محورهای ذیل اهتمام ورزید:
۱- ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی با به کارگیری تکنولوژیهای نوین آموزشی و بهرهمندی از کادر آموزشی مجرب و کارکنان توانمند دانشگاه
۲- حمایت از توسعه کمی و کیفی مدارس، مراکز آموزشی و آموزشگاههای مهارتی آزاد در سطح ملی و بینالمللی و ارتقاء بهرهوری از آنها
۳- تعامل موثر با وزارت آموزش و پرورش در ایجاد شرایط آموزشی و تربیتی برتر بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
۴- برنامهریزی آموزش مهارتی در بخشهای صنعت، کشاورزی و خدمات در راستای سیاستهای اشتغال و بازار کار منطقهای در قالب مدارس عالی مهارت و در تعامل با مراکز صنعتی و خدماتی
۵- تلاش برای هماهنگی و انسجام بخشی به آموزشهای مهارتی با تاکید بر استقرار نظام صلاحیت حرفهای
۶- ایجاد زمینههای مناسب برای مشارکت و همیاری همه جانبه مردم در توسعه اعتلای دانش و فرهنگ کشور
امید است با اتکال به درگاه ذات اقدس احدیت، در راه خدمت به اسلام و مسلمین و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی موفق و موید باشید.
به گزارش مهر، سیدمحمد بطحائی، وزیر سابق آموزش و پرورش بود که چندی پیش از وزارت آموزش و پرورش استعفا کرده بود."
پایان پیام/
گروه استان ها و شهرستان ها/
نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان تهرانی برای صدای معلم ارسال گردیده است .
این رسانه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .
گروه تشکل ها/
امروز پنج شنبه 20 تیر کنگره کشوری سازمان معلمان ایران در تالار اندیشه معلم ( تهران ) برگزار گردید .
در این نشست سراسری طاهره نقی ئی دبیر کل سازمان معلمان ایران گفت : ( 1 )
احزاب و گروه های صنفی باید با آگاهی بخشی به جامعه، نقش سازمانی خود را به خوبی ایفا کنند. البته در این مسیر درایت و همراهی مدیران و حاکمان جامعه مهم است.
در این راه نهادهای مدنی می توانند واسط مردم و حاکمان باشند تا راه تغییرات را باز کنند.
همچنین برخی شخصیت ها مانند عمادالدین باقی و محمود صادقی به ایراد سخن پرداختند .
عمادالدین باقی، فعال حقوق بشر گفت :
بخش عظیم هزینههای کشور ناشی از عدم توجه به نظام آموزشی است. موضوع آسیب شناسی آموزش و پرورش و ضرورت تشکل یابی فرهنگی آن، دو قطعه پازل است زیرا بعد از آسیب شناسی باید به آسیب زدایی برسیم که در این حوزه حضور فعال نهادهای مدنی منجر به این آسیب زدایی میشود، زیرا دولتها و حکومتها کارشان مدیریت جنگ و صلح است و کار دولت سیاستگذاری است و چگونگی کنترل قدرت مهم است.
در موضوع کاهش تولی گری دولت و حکومت، هرچه تشکیلات دولتی بزرگتر باشد، سیستم تنبل تر و ناکارآمدتر می شود. باید حکومت را کوچک کرد و خدمات را به حوزه اجرایی سپرد بر خلاف قانون اساسی و اعلامیه حقوق بشر امروز بر اثر تجاری سازی آموزش و علم هزینه آموزش برای خانوادهها همانند اژدهایی شده که تمام درآمد خانواده ها را می بلعد تا آموزش بهتری برای فرزندانشان داشته باشند.
اگر نهادهای مدنی در آموزش و پرورش بودند، این هم به نفع جامعه بود و هم به نفع حکومت. اگر نهادهای مدنی نیرومندی وجود داشته باشند و البته نه نهادهایی که تلاش شان برای استیفای حقوق عقب مانده معلمان است بلکه تشکل ها و نهادهایی که انرژی شان برای فعالیت مدنی آزاد باشد، آمپزش و پرورش حال بهتری داشت.
انجمن های معلمان اگر به شکل یک اتحادیه قدرتمند در بیایند به راحتی نمیتوان معلمی را بازداشت کرد و کسی پاسخگو نباشد. البته معلم هم نمی تواند هر جور مایل بود، رفتار کند. به دلیل همین کارکردهای مدنی است که اجازه قدرتمند شدن به تشکل ها و نهادهای مدنی داده نمی شود.
در ادامه محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد :
" وقتی در سخنرانی ها آمار کارهای انجام شده اعلام می شود، احساس می شود رضایت عمومی پایین است و البته نیاز به کار و پژوهش تحقیق دارد.
در زمینه سرمایه اجتماعی چندین پیمایش در ایران انجام شده است ما در دهه گذشته شاهد فرسایش سرمایه اجتماعی بودیم. " اگر نهادهای مدنی در آموزش و پرورش بودند، این هم به نفع جامعه بود و هم به نفع حکومت. اگر نهادهای مدنی نیرومندی وجود داشته باشند و البته نه نهادهایی که تلاش شان برای استیفای حقوق عقب مانده معلمان است بلکه تشکل ها و نهادهایی که انرژی شان برای فعالیت مدنی آزاد باشد، آمپزش و پرورش حال بهتری داشت "
مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی اعتماد عمومی است. البته خوشبختانه اعتماد مردم به معلمان خوب است.
هدف اصلی در ارزیابی این شاخصها بحث کیفیت حکمروایی است. یکی از شاخص های حکمروایی خوب بحث حاکمیت قانون است. ما در این بحث باید ارزیابی کنیم تا چه اندازه رفتارها بر اساس قانون است. در تاریخ مردم ما نوع قانون را برابر با زور تصور میکنند. به نظر میرسد یکی از دلایلش حکومت قانون است، یعنی قانون باید به صورت برابر برای همه اعمال شود.
شاخص دیگر مشارکت است. قانون باید با مشارکت مردم نوشته شود. ما نهادهای قانونگذاری داریم اما همین نهادهای قانونی تا چه اندازه کارکرد دارد. در موضوع سرمایه اجتماعی مهمترین عنصر نهاد مشارکت است. ناگفته نماند صرف آمار بالا در رای دادن به معنای مشارکت موثر نیست.
سازمان معلمان یک نمونه خوب از فعالیت نهادهای مدنی است. معلمان همواره از صنوفی هستند که دائم پیام هایشان به ما میرسد و یا تجمع دارند. اما کارکرد اصلی که مشارکت در تصمیمگیری است کمتر دیده می شود. مشارکت جامعه مدنی باید فراتر از این باشد.
به نظر می رسد علی رغم محدودیت ها، همین سازمانها نیز نیازمند تمرین مشارکت مدنی هستند. باید ببینیم تا چه اندازه درون این نهادهای مدنی، مشارکت و فعالیت مدنی تمرین میشود. راه حل مشکلات ما در تعلیم و تربیت است. "
در ادامه پیام سیدمحمد خاتمی به این همایش توسط علی تفکری، قائم مقام سازمان معلمان قرائت گردید .
در این پیام آمده است :
" معلمان حاملان اندیشه ی پیشرفت، اصلاح و توسعه اند و در گشودن راههای نو و افق های امید بخش برای دستیابی جامعه ی ایرانی به آزادی، عدالت و مردم سالاری، نقش های موثر و تاریخی داشته اند، آنان که خوشبختانه امروز هم بالاترین گروه مرجع در این کشورند، می توانند با برخورداری از بیشترین سطح اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی در گره گشایی از مسایل امروز و آینده ی ایران سهم و نقش شایسته داشته باشند.
همه ما در همه جا اکنون باید به معلم، به مدرسه و به جایگاه و نقش نهاد آموزش و پرورش در فرایند توسعه ی همهجانبه کشور بیش از پیش بیندیشیم و بکوشیم و بدانیم که تجربههای تاریخی و مطالعات تطبیقی رویکرد و راهی پر بازده تر از سرمایهگذاری در حوزه ی دانش و پرورش خلاقیت های کودکان و جوانان نداشته است.
همه میدانیم و میبینیم که ایران عزیز امروز مواجهه با انبوهی از مسائل مزمن و نو و تنگناهای گوناگون اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است که خروج از آنها نیاز به تامل، تدبر، همت و تلاش ویژه ی همه دولتمردان، نخبگان، فعالان مدنی و سیاسی و آحاد شهروندان ایران دارد. در این میان باید بیش از پیش هم به معلم اندیشید و هم به او اعتماد کرد و از او مدد جست.
جریان اصلاحات نیز که دغدغه اصلی اش راهگشایی برای امروز و آینده ی ایران و نگاهبانی از دستاوردهای دموکراتیک انقلاب اسلامی و نظام و مردم است باید بتواند از ظرفیت و توان معلمان به خوبی در این راه بهره گیرد و به همه مسائل آنان به درستی توجه کند.
جامعه چشم به معلم دارد، ما نیز به او چشم داشته باشیم و برای خلق فرصتهای نو و رهایی اندیشه و استعداد معلم از چرخه مشکلات معیشتی، حقوقی و سیاسی مجدانه بکوشیم. امید آنکه سازمان معلمان و همه نهادهای صنفی و سیاسی و مدنی دیگر، در برداشتن گامهای عملی در این راه موفق باشند. "
* در این کنگره داود محمدی نماینده مجلس ، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، نورعلی عباسپور مدیر کل انجمن اولیا ء و مربیان وزارت آموزش و پرورش ، محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند .
*هنگام اجرای مراسم ویدئو پروژکتور با نمایش جملاتی از حضور شخصیت ها با ذکر نام تجلیل و قدردانی می کرد . علی رغم حضور برخی خبرنگاران مانند تسنیم ، باشگاه خبرنگاران جوان و... هیچ گونه اشاره ای به حضور رسانه ها نگردید .
* مجری مراسم در بخشی اشاره کرد که سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خاطر این نشست سفرش را به شیراز لغو کرده است اما علی رغم تبلیغات قبلی مسئولان این تشکل حسینی در این نشست حضور پیدا نکرد .
یکی از حاضران نشست در این زمینه به صدای معلم گفت :
احتمالا ترس از تبعات ناشی از حضور چهره های سیاسی و حرف هایی که این روزها در مورد سیاسی بودن سرپرست وزارت آموزش و پرورش زده می شود حسینی را مجبور کرده است تا قید حضور در این مراسم را بزند .
( 1 )
نقل قول ها به استناد کانال سازمان معلمان ایران صورت گرفته است .
پایان گزارش/
گروه اخبار/
چندی پیش گزارشی در مورد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا )
« علی محمدی » حدود یک سال است که سرپرستی این معاونت را برعهده دارد .
در نشست خبری در پاسخ به پرسش های خبرنگاران حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام گرد که درخواست « علی محمدی » برای عضویت در هیات علمی دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت علوم پذیرفته نشده است .
لازم است رئیس دانشگاه فرهنگیان در مورد بلاتکلیفی این معاونت به افکار عمومی پاسخ گو باشد .
گروه اخبار/
در خبرها آمده بود :
طی هفته جاری ( تیر ۹۸ ) در تهران بنیاد شهید تعدادی از مدارس دولتی که ساختمان آنها طی دهه ۶۰ مصادره شده بود را با دستور قضایی پلمب کرده است .
دبستان دخترانه دوره دوم "شهید غلامرضا زیوری" در منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران پلمب شد، این دبستان 450 دانشآموز دختر دارد.
مسعود ثقفی؛ مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این رابطه به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت: علاوه بر پلمب روز گذشته مدرسه پسرانه "شهدای هستهای" واقع در منطقه 3 آموزشوپرورش شهر تهران که 150 دانشآموز دارد، دبستان دخترانه زیوری هم پلمب شد.
وی افزود: این مدرسه که در دوره دوم ابتدایی در منطقه 2 تهران فعالیت میکند، حدود 450 دانشآموز دارد و در اطراف آن تا شعاع طولانی هیچ مدرسه جایگزینی هم وجود ندارد!
طبق گفتههای آموزش وپرورش شهر تهران، در تهران بالغ بر 4 هزار مدرسه داریم که در حال حاضر حدود 47 مدرسه با مالک حقیقی و 23 مدرسه با مالک حقوقی در معرض قلع و قمع هستند که در صورت اجرای احکام این مدارس نیز تعداد زیادی از دانشآموزان تهران سرگردان میشوند.
علی امینی؛ معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر در بنیاد شهید گفته است :
" این املاک متعلق به بنیاد شهید است و عواید حاصل از آن منبعی برای تامین هزینههای درمانی و خدماتی به این عزیزان محسوب میشود.
وی پیشنهاد داده است :
برای حل این مسئله حاضریم این مدارس را با املاک غیرآموزشی وزارت آموزش و پرورش در سطح شهر تهران تهاتر کنیم ! "
« محمد رضاخواه » در این زمینه مطلبی برای صدای معلم ارسال کرده است .
گروه تشکل ها/
اولین جلسه دادگاه هفت نفر از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که در جریان تحصن معلمان در مهر و آبان سال گذشته دستگیر شده بودند؛ صبح روز سه شنبه ۱۱ تیرماه در شعبه ۱۰۲ کیفری دادگستری شهرستان بجنورد برگزار شد.
یک فعال صنفی به صدای معلم گفت :
" محمدرضا رمضانزاده؛ حسین رمضان پور؛ سعید حق پرست؛ حمیدرضا رجایی ؛ مصطفی رباطی؛ علی فروتن و حسن جوهری در حالی در جلسه اول دادگاه حاضر شدند که حتی از محتویات پرونده و کیفر خواست مطلع نبودند و علی رغم حق قضایی مطالعه پرونده توسط وکیل و خود متهمان ؛ به بهانه امنیتی بودن پرونده ؛ امکان مطالعه پرونده جهت این معلمان فعال صنفی میسر نشده بود و در جلسه دادگاه متوجه ریز اتهامات و گزارشات دستگاه امنیتی علیه خویش شدند.تشویش اذهان عمومی مثل همیشه بر صدر اتهامات جهت این هفت نفر فعال فرهنگی قرار داشت و اتهامات دیگری مانند توهین به مسوولان و نشر اکاذیب نیز جهت برخی از آنها طرح شده بود.
بیشتر موارد مطروحه در پرونده و مستندات دستگاه امنیتی و قضایی بر پایه مطالب منتشر شده در فضای مجازی قرار داشت که بسیاری از این مطالب توسط این فعالان صنفی معلمان در گروه های فرهنگی قرار داده نشده بود و توسط پروفایل های نامشخصی منتشر شده بود.
علی رغم پایان یافتن بررسی و بازپرسی پرونده در دادسرا و دستور بازپرس پرونده؛ دستگاه امنیتی استان خراسان شمالی از تحویل گوشی همراه و لپ تاب و سیستم های الکترونیکی شخصی این معلمان صنفی خودداری نموده که با وجود گذشت بیشتر از شش ماه از آزادی آنان ؛ این برخورد در نوع خود قابل تامل است.
به دلیل عدم امکان اخذ اظهارات همه این هفت نفر فعالان فرهنگی خراسان شمالی؛ چهار نفر باقیمانده ؛ روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه جهت ثبت اظهارات و آخرین دفاعیات به شعبه ۱۰۲ ،کیفری دادگستری شهرستان بجنورد مراجعه خواهند نمود تا از خود در برابر این اتهامات دفاع نمایند. "
هیات تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز مدتی پیش جهت سه نفر از این فعالان فرهنگی احکامی چون بازنشستگی پیش از موعد؛ تبعید و توبیخ کتبی؛ به بهانه فعالیت صنفی طبق بند رفتار خلاف شئون معلمی صادر کرده است .
« صدای معلم » بارها و در گزارش های متعدد از برخورد هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با این گونه فعالیت های صنفی انتقاد کرده و خواهان پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و احیای امنیت فرهنگی در حوزه آموزش گردیده است .
پایان پیام/
گروه رسانه/
در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه منظریه ( شهید باهنر ) تهران که دوشنبه 3 تیر برگزار شد ؛ « علی اصغر فانی » میهمان ویژه بود و به ایراد سخن پرداخت . ( این جا )
مطابق معمول از رسانه ها برای حضور در این نشست ها دعوتی به عمل نیامده بود .
فانی ، دانش آشتیانی و بطحایی هیچ گاه دعوت صدای معلم برای گفت و گو را نپذیرفتند .
« ایراهیم سحرخیز » نقدی بر عملکرد « علی اصغر فانی » و « سیدجواد حسینی " نگاشته و برای صدای معلم ارسال کرده است .