صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

چندی پیش گزارشی در مورد سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم منتشر گردید . ( این جا )

« علی محمدی » حدود یک سال است که سرپرستی این معاونت را برعهده دارد .

در نشست خبری در پاسخ به پرسش های خبرنگاران حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام گرد که درخواست « علی محمدی » برای عضویت در هیات علمی دانشگاه فرهنگیان از سوی وزارت علوم پذیرفته نشده است .

لازم است رئیس دانشگاه فرهنگیان در مورد بلاتکلیفی این معاونت به افکار عمومی پاسخ گو باشد .

گروه اخبار/

در خبرها آمده بود :

طی هفته جاری ( تیر ۹۸ ) در تهران بنیاد شهید تعدادی از مدارس دولتی که ساختمان آنها طی دهه ۶۰ مصادره شده بود را با دستور قضایی پلمب کرده است .

دبستان دخترانه دوره دوم "شهید غلامرضا زیوری" در منطقه 2 آموزش‌ و پرورش شهر تهران پلمب شد، این دبستان 450 دانش‌آموز دختر دارد.

مسعود ثقفی؛ مشاور مدیرکل آموزش ‌و پرورش شهر تهران در این رابطه به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت: علاوه بر پلمب روز گذشته مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" واقع در منطقه 3 آموزش‌وپرورش شهر تهران که 150 دانش‌آموز دارد، دبستان دخترانه زیوری هم پلمب شد.

وی افزود: این مدرسه که در دوره دوم ابتدایی در منطقه 2 تهران فعالیت می‌کند، حدود 450 دانش‌آموز دارد و در اطراف آن تا شعاع طولانی هیچ مدرسه جایگزینی هم وجود ندارد!

طبق گفته‌های آموزش وپرورش شهر تهران، در تهران بالغ بر 4 هزار مدرسه داریم که در حال حاضر حدود 47 مدرسه با مالک حقیقی و 23 مدرسه با مالک حقوقی در معرض قلع و قمع هستند که در صورت اجرای احکام این مدارس نیز تعداد زیادی از دانش‌آموزان تهران سرگردان می‌شوند.

علی امینی؛ معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر در بنیاد شهید گفته است :

" این املاک متعلق به بنیاد شهید است و عواید حاصل از آن منبعی برای تامین هزینه‌های درمانی و خدماتی به این عزیزان محسوب می‌شود.

وی پیشنهاد داده است :

برای حل این مسئله حاضریم این مدارس را با املاک غیرآموزشی وزارت آموزش و پرورش در سطح شهر تهران تهاتر کنیم ! "

« محمد رضاخواه » در این زمینه مطلبی برای صدای معلم ارسال کرده است .

منتشرشده در یادداشت

گروه تشکل ها/

برگزاری جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

اولین جلسه دادگاه هفت نفر از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که در جریان تحصن معلمان در مهر و آبان سال گذشته دستگیر شده بودند؛ صبح روز سه شنبه ۱۱ تیرماه در شعبه ۱۰۲ کیفری دادگستری شهرستان بجنورد برگزار شد.

یک فعال صنفی به صدای معلم گفت :

" محمدرضا رمضانزاده؛ حسین رمضان پور؛ سعید حق پرست؛ حمیدرضا رجایی ؛ مصطفی رباطی؛ علی فروتن و حسن جوهری در حالی در جلسه اول دادگاه حاضر شدند که حتی از محتویات پرونده و کیفر خواست مطلع نبودند و علی رغم حق قضایی مطالعه پرونده توسط وکیل و خود متهمان ؛ به بهانه امنیتی بودن پرونده ؛ امکان مطالعه پرونده جهت این معلمان فعال صنفی میسر نشده بود و در جلسه دادگاه متوجه ریز اتهامات و گزارشات دستگاه امنیتی علیه خویش شدند.تشویش اذهان عمومی مثل همیشه بر صدر اتهامات جهت این هفت نفر فعال فرهنگی قرار داشت و اتهامات دیگری مانند توهین به مسوولان و نشر اکاذیب نیز جهت برخی از آنها طرح شده بود.

بیشتر موارد مطروحه در پرونده و مستندات دستگاه امنیتی و قضایی بر پایه مطالب منتشر شده در فضای مجازی قرار داشت که بسیاری از این مطالب توسط این فعالان صنفی معلمان در گروه های فرهنگی قرار داده نشده بود و توسط پروفایل های نامشخصی منتشر شده بود.

 علی رغم پایان یافتن بررسی و بازپرسی پرونده در دادسرا و دستور بازپرس پرونده؛ دستگاه امنیتی استان خراسان شمالی از تحویل گوشی همراه و لپ تاب و سیستم های الکترونیکی شخصی این معلمان صنفی خودداری نموده که با وجود گذشت بیشتر از شش ماه از آزادی آنان ؛ این برخورد در نوع خود قابل تامل است.

به دلیل عدم امکان اخذ اظهارات همه این هفت نفر فعالان فرهنگی خراسان شمالی؛ چهار نفر باقیمانده ؛ روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه جهت ثبت اظهارات و آخرین دفاعیات به شعبه ۱۰۲ ،کیفری دادگستری شهرستان بجنورد مراجعه خواهند نمود تا از خود در برابر این اتهامات دفاع نمایند. "

هیات تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز مدتی پیش جهت سه نفر از این فعالان فرهنگی احکامی چون بازنشستگی پیش از موعد؛ تبعید و توبیخ کتبی؛ به بهانه فعالیت صنفی طبق بند رفتار خلاف شئون معلمی صادر کرده است .

« صدای معلم » بارها و در گزارش های متعدد از برخورد هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با این گونه فعالیت های صنفی انتقاد کرده و خواهان پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و احیای امنیت فرهنگی در حوزه آموزش گردیده است .

پایان پیام/

برگزاری جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

گروه رسانه/

در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه منظریه ( شهید باهنر ) تهران که دوشنبه 3 تیر برگزار شد ؛ « علی اصغر فانی » میهمان ویژه بود و به ایراد سخن پرداخت . ( این جا )

مطابق معمول از رسانه ها برای حضور در این نشست ها دعوتی به عمل نیامده بود .

فانی ، دانش آشتیانی و بطحایی هیچ گاه دعوت صدای معلم برای گفت و گو را نپذیرفتند .

« ایراهیم سحرخیز » نقدی بر عملکرد « علی اصغر فانی » و « سیدجواد حسینی " نگاشته و برای صدای معلم ارسال کرده است .

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

« صدای معلم » گزارشی را در 20 خرداد خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش منتشر کرد .

در این گزارش آمده بود :

" بر اساس گزارش ها ، « سیدمحمد بطحایی » وزیر سابق آموزش و پرورش در 12 خرداد استعفا می کند .

درخواست استعفای وی پس از 2 روز یعنی 14 خرداد از سوی رئیس جمهور مورد پذیرش قرار می گیرد . ( 1 )

و اما نکته تامل برانگیز آن است که بطحایی در 15 خرداد در نامه ای ، « مهدی رفیعی دهکردی » را که سمت « معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان را بر عهده داشته است به سمت " مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان " منصوب می کند .

حال پرسش این است که به لحاظ قانونی وزیر مستعفی که استعفای وی مورد پذیرش رئیس دولت قرار گرفته است مجاز به انجام چنین کاری بوده است ؟ علی رغم عضویت حسن بهنام در سازمان معلمان ایران موضع این تشکل در این مورد تاکنون سکوت بوده است

از سوی دیگر صدور ابلاغ مدیر کلی در روز تعطیلی صورت گرفته است .

پرسش صدای معلم این است که این همه شتاب برای چه بوده است و چرا صدور ابلاغ به روزهای بعد موکول نشده است ؟

این رسانه از « سیدجواد حسینی » می خواهد در راستای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی مساله را پی گیری و نتیجه را اعلان نماید .

این نخستین درخواست یک رسانه مردمی و مستقل از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای عمل به قانون گرایی و اثبات گفته ها است .

پیش تر ؛ صدای معلم گزارشی را در این مورد منتشر کرده بود . ( این جا ) "

پس از گذشت 3 هفته هنوز " سیدجواد حسینی " پاسخی به این گزارش مستند صدای معلم نداده است .

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

در این زمینه خبر می رسد که حسن بهنام، فعال فرهنگی و آموزشی و معاون پژوهشی اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز در 4 تیرماه سال جاری به طور ناگهانی و بدون هر گونه توضیحی از مقام خود عزل شده است .

بهنام به صدای معلم می گوید :

" پس از انتشار مقاله «خیز مدیران ضد توسعه برای تصاحب کرسی‌های مجلس»  به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت اینجانب از سمت خود برکنار شدم.

 متن مقاله و بیانیه‌های صادره و اخبار و حواشی آن را خدمت شما ارسال می‌کنم.

 سایت صدای معلم تاکنون مطالب زیادی درباره اوضاع نابه سامان آموزش و پرورش خوزستان بازتاب داده که قابل ستایش و تقدیر است. "

سایت " خورنا " در خبری با عنوان " یکدست سازی قومیتی در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز  به نام و هزینه دولت " می نویسد :

"  تنها معاون غیرقومی آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز برکنار شد!

حسن بهنام، معاون پژوهش، برنامه‌‌ریزی و آموزش نیروی انسانی ناحیه ۴ اهواز، از نیروهای خوش‌سابقه و خوش‌نام آموزش و پرورش، در اقدامی کاملا غیرمعمول و معنادار از معاونت این اداره برکنار شد و به جای وی، یکی از کارمندان این اداره سرپرستی این معاونت را برعهده گرفت.

وی تنها معاون غیرقومی این اداره بود که با برکناری وی، تمامی معاونان از یک قوم خاص انتصاب شده اند.

ظاهرا پیام انقلاب اسلامی ایران، برمبنای شایسته گزینی و پرهیز از انتصاب‌های فامیلی و قومی پس از ۴۰ سال به این اداره نرسیده است.

گفتنی است، مدیر قبلی این اداره آقای فاضل خمیسی - که از نیروهای حامی دولت بود - تلاش وافری در انتصاب افراد بر پایه شایسته گزینی و پرهیز از انتصاب های قومی داشت که با فشار حرج چلداوی، معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان که سودای مدیرکلی دارد برکنار شد.

علی شریفی، مدیر جدید ناحیه ۴ و از نیروهای چلداوی است که هیچ جا، ردی حتی از حمایت کلامی او از دولت نیست. همچنین سوابق روشن همکاری برخی نیروهای بکارگرفته توسط شریفی در ضدیت با دولت روشن است. "

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

جمعی از فعالان فرهنگی- اجتماعی در بیانیه ای که برای صدای معلم ارسال کرده اند درباره حذف نیروهای خوشفکر و خوشنام از آموزش و پرورش خوزستان پرسش هایی را مطرح کرده و نوشته اند :

۱.چرا شریفی پس از انتصاب در آبان سال گذشته (۹۷) و برکناری هم‌زمان دو معاون مالی - اداری و آموزش متوسطه ناحیه در یک روز پس از آن‌که جایگزین آنان را نیز مشخص کرده بود ، این کار را در مورد آقای بهنام به این شکل و شیوه انجام نداد؟

۲. تغییرات اداری را امری منطقی و از حقوق هر مدیری می‌دانیم ولی می‌پرسیم چرا آقای شریفی پس از نگارش نوشته آقای بهنام که مخاطب خاصی نداشت و پس از تماس تلفنی تقی زاده با مسرور وسپس تماسِ مسرور با بهنام و سرزنش ایشان، بدون تعیین جانشین و با فوریت،  این‌کار را کرد؟

آیا شریفی مهره‌ی انتخاباتی تقی‌زاده و مسرور خواهد بود؟!

۳.آیا حذف حسن بهنام به عنوان تنها نیروی غیرقومیِ شریفی در معاونان ناحیه چهار یک حرکت حساب شده بود یا یک اقدام هماهنگ برای خفه کردن صدای منتقدان تقی‌زاده در آموزش و پرورش خوزستان در سازمانی که باید نمونه‌ی آزاد اندیشی وآزادگویی و الگوی گفتمان سازی باشد؟

۴.چرا جناب محمد تقی زاده مدیرکل مستعفی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و کاندیدای مجلس شورای اسلامی از این یاداشت به شدت پریشان و عصبانی شده وآن را به خود گرفتند در حالی‌که نوشته آقای بهنام مخاطب عام داشت نه خاص!

و این کار ایشان ما به یاد آن حکایت مشهور می اندازد.... "

 ۵.گویا محمد تقی‌زاده در همین گام نخستِ انتخابات، قافیه را باخته است و به فرض این‌که ایشان هم مخاطب بهنام بودند، به جای توضیح و توجیه اقدامات مدیریتی خود در پنج سال گذشته در آموزش و پرورش خوزستان و تشریح جایگاه کنونی آن، با کمک عوامل خود نشانده در اداره کل و بیرون از آن؛ با ایشان اتمام حجت کرده و چون جناب بهنام مقابل ایشان ایستادگی و مقاومت می‌کند پس، در کمتر از ۲۴ساعت جناب تقی‌زاده با سوءاستفاده از نفوذ اداری خود در یک ادراه‌ی حاکمیتی و مردمی، با کمک همان عواملِ خود در اداره آموزش و پرورش استان دستور عزل ایشان را صادر می‌کند!

آیا ایشان آموزش و پرورش خوزستان را یک شرکت سهامی خاص و وابسته به خود و قبیله‌ی خود می‌داند؟

 چگونه ممکن است معاون یک اداره بدون اطلاع ریاست آن اداره و بدون هیچ دلیل و توجیه اداری عزل شود؟

شیوه برخورد با یک معلم با ۲۹ سال خدمت این‌گونه است؟

 معلمی که پنج سال صادقانه در مقام معاونت یک اداره خدمت کرده است باید این‌چنین بدون تشریفات اداری و توسط یک مقام غیر مربوط و مستعفی برکنار شود؟

ایستادگی در برابر قانون‌شکنی، فساد اداری و مالی و قومیت‌گرایی از شعارهای انقلاب بود که جناب بهنام در نوشته‌های خود بر آن پافشاری کرده، چرا تقی‌زاده از پیگیری چنین آرمان‌هایی سخت آشفته شده است؟

ایشان با چنین روحیه‌ای در برخورد با منتقدان خود، هوای نمایندگی مردم کلان‌شهر اهواز را دارد؟

 طبق قانون انتخابات هرگونه سوءاستفاده از سازمان و نهاد دولتی در راستای تحقق اهداف انتخاباتی کاندیداها ممنوع می‌باشد.

 اگر جناب رفیعی به این اقدام نامتعارف و بی‌سابقه در مجموعه تحت امرش واکنش نشان ندهد همچون جناب تقی‌زاده متخلف خواهد بود؟

 آیا این تخلف و صدها اتهام و حرفِ مشابه در کارنامه جناب تقی‌زاده، خود دلیل کافی بر رد صلاحیت ایشان نخواهدبود؟

تقی‌زاده چند نفر را می‌تواند تهدید به برکناری و یا به دادگاه احضار کند؟

صد نفر؟ هزار نفر؟

 پیامد این برخورد ناشیانه با فرهیختگان و منتقدان، منجر به ایجاد حس تنفر در بین معلمان و سایر اقشار جامعه می‌شود.

آیا تقی‌زاده به این  نکته پی‌ نبرده است که بی‌اخلاقی‌هایش باعث شده حتی برخی دوستان سابقش در اداره کل هم طردش کنند؟

تقی‌زاده با چنین رویکردی مدیریت آموزش و پرورش خوزستان  را در دولت موسوم به تدبیر و امید مدیریت کرد ؟

این شیوه‌ی رو در رو شدن با منتقدان و همکاران، چه هماهنگی و همسویی با تدبیر امور دارد؟

وقتی آقای تقی‌زاده با حسن بهنام به عنوان معاون پژوهشی ناحیه چهار اهواز و عضو سازمان معلمان خوزستان و عضو انجمن اسلامی معلمان اهواز و از اعضای کمیته فرهنگیان ستاد روحانی در  خوزستان(ستاد مرکزی) آن هم در سال ۹۲ ! و نه ۹۶ که همه اصلاح‌طلب ودلسوز دولت شده بودند این چنین درآید  درصورتِ نشستن بر صندلی سبز بهارستان که نماد قانون در کشور است، چگونه خواهد بود؟!

نامزد محترم نمایندگی قوه تقنین و قانونگذاری که باید الگویی تام و تمام از این جنس باشد با معلمان نجیب ولی منتقد ایشان چگونه رفتار خواهد داشت ؟ "

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

* قبلا نیز مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به خاطر انتشار توئیتی در مورد دخالت نمایندگان مجلس در امور داخلی آموزش و پرورش و با خط و نشان " جبار کوچکی نژاد " از مقامش عزل شد .

« صدای معلم » ضمن دعوت از سرپرست وزارت آموزش و پرورش و همه مسئولان و مقامات برای پاسخ گویی و شفاف سازی در مورد عملکرد انتظار دارد تا اقدامات جدی و عملی در مورد آزادی بیان و حفظ آن صورت گیرد .

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

متاسفانه ترس از تبعات نقد و نقادی در آموزش و پرورش باعث شده است تا برخی افراد دارای مقام و مسئولیت در قالب افراد ناشناس  در شبکه های اجتماعی از سیستم و رویکردهای آن انتقاد کنند .

این وضعیت استمرار همان فرهنگ تظاهر و ریاکاری ناشی از آموزه های آموزش و پرورش ایدئولوژیک است و قطعا به نفع سیستم نخواهد بود .

گفتنی است علی رغم عضویت حسن بهنام در سازمان معلمان ایران موضع این تشکل در این مورد تاکنون سکوت بوده است .

این تشکل در سایت و کانال خود حتی خبر برکناری ایشان را هم منتشر نکرده است .

پایان گزارش/

انتقاد از اداره کل آموزش و پرورش خوزستان

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/

نقد سخنان حمیدرضا حاجی بابایی و نظام رتبه بندی معلمان

به تازگی حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس دهم مطالبی را در مورد رتبه بندی معلمان بیان کرده است .

حاجی بابایی به خبرگزاری ملت درباره مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر پرداخت ۱۰۰درصدی اعتبار لازم برای نظام رتبه‌بندی معلمان می گوید: مصوبات مجلس در بودجه سنواتی همچون اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی برای نظام رتبه‌بندی معلمان در صورتی قابل تخصیص است که تمام درآمدهای دولت در طول یک سال محقق شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح می کند :

 اگر درآمدهای دولت محقق نشود، از تخصیص‌ها کم می‌کند و ممکن است آن را به 40 یا 50 ، 60 درصد تقلیل دهد؛ به همین دلیل احتمال داشت اعتبار 2 هزار میلیاردی نظام رتبه‌بندی معلمان نیز کمتر پرداخت شود اما با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تخصیص این ردیف 100 درصد خواهد بود و حتما این 2 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

وی همچنین به جلسه خود با رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: آقای نوبخت علاقه‌مند بود مجلس همکاری و پیگیری کند تا دولت بتواند نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند که این مطلب نشان داد دولت آمادگی برای اجرای این نظام را دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح  می دهد: البته رتبه‌بندی معلمان باید به صورت لایحه فرستاده شود تا در صحن مجلس مصوب شود.

حاجی بابایی اضافه می کند: لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون تخصصی دولت بررسی شده، لازم است در هیئت دولت هم به اتمام برسد و با فوریت به مجلس بدهند تا تصویب شود و بتوانند آن را از نیمه دوم 98 اجرایی کنند.

نقد سخنان حمیدرضا حاجی بابایی و نظام رتبه بندی معلمان

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید می کند: اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی کفاف رتبه‌بندی معلمان را نمی‌دهد نظام رتبه‌بندی هم در یک سال قابل اجرا نیست؛ هدف این نظام، سوق دادن معلمان به سمت شرایط مشابه اعضای هیئت علمی دانشگاه است لذا باید پرونده‌های آنها بررسی و شرایط آماده شود و این امر یک ماهه و دو ماهه اتفاق نمی‌افتد. "

در ماه‌هاي پاياني سال 93 کليات نظام رتبه‌بندي معلمان در هيأت دولت تصويب و در ارديبهشت 94 نظام رتبه‌بندي معلمان ابلاغ شد. دولت يازدهم پس از تدوين طرح‌هاي مختلف، براي كاهش فاصله دريافتي معلمان با ساير كاركنان دولت و ارتقاي عوامل انگيزشي و رفاهي معلمان طرح نظام رتبه‌بندي معلمان را اجرا کرد.

مشخص نیست حاجی بابایی از چه سخن می گوید و قرار است دولت چه چیز تازه ای را مجددا تصویب کند و یا لایحه ای برای آن ارائه کند ؟

قرار بر اين بود که طرح رتبه‌بندي معلمان به صورت مرحله به مرحله (پلکاني) در سه فاز طي سال‌هاي 94، 95 و 96 اجرايي و باعث ترميم حقوق فرهنگيان شود.

پس از کش‌ و قوس‌هاي فراوان در مهر 94 نظام رتبه‌بندي معلمان اجرايي شد و بر خلاف تمامي خبر‌سازي‌هاي رسانه‌اي وزير آموزش و پرورش وقت و همکارانش، عملاً آنچه تحت عنوان نظام رتبه‌بندي معلمان اجرا شد با نظام رتبه‌بندي که پيشتر از آن صحبت مي‌شد و در سند تحول بنيادين نيز به آن اشاره شده بود، تفاوت بسياري داشت.

« علی اصغر فانی » وزیر پیشین آموزش و پرورش در مهر 1394 با بیان اینکه فاز اول طرح رتبه‌بندی در سال‌های 94 و 95 اجرا می‌شود گفت: سال 96 بر اساس سند تحول، فاز دوم طرح رتبه بندی اجرا می‌شود که امیدواریم در آن زمان شاهد تحولات بیشتری در حقوق فرهنگیان باشیم.

علی اصغر فانی درباره طرح رتبه بندی معلمان گفته بود: این طرح پس از تصویب در هیات وزیران مراحلی را طی و شاخصه‌های آن چندی پیش از سوی شورای توسعه مصوب شد.

وی افزود: از شورای توسعه اجازه گرفتیم به جای اعمال همه شاخص‌ها، سه، چهار شاخص را مبنا قرار دهیم تا بتوانیم احکام را زودتر صادر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون احکام رتبه بندی در حال صدور است عنوان کرد: زودتر از پایان مهر این امر به اتمام می رسد و تاثیر خود را در حقوق فرهنگیان خواهد گذاشت.

فانی گفت: رتبه بندی دو هدف دارد، نخست افزایش شایستگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای است و به تبع آن افزایش حقوق اتفاق می‌افتد. وقتی همکار ما بداند بر اساس یکسری شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند، تلاش می‌کند که آن مهارت‌ها را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی برنامه موکد سند تحول بنیادین است گفت: مرحله اول طرح رتبه بندی در سال‌های 94 و 95 اجرا می‌شود. دولت برای سال 94، 1350 میلیارد تومان و برای سال آینده هم 3500 میلیارد تومان در نظر گرفته است. بنا براین دو سال 94 و 95 اجرای فاز اول طرح رتبه بندی است.

فانی گفته بود: سال 96 بر اساس سند تحول، فاز دوم طرح رتبه بندی اجرا می شود که امیدواریم در آن زمان شاهد تحولات بیشتری در حقوق فرهنگیان باشیم."

نکته قابل تامل آن است که تمام آن چه تاکنون در مورد رتبه بندی معلمان برای معلمان اجرا شده است همان مبلغ 1350 میلیارد تومانی بود که در مهر 94 و در ماه های پایانی مجلس قبل و شروع کار مجلس دهم بین معلمان توزیع گردید .

4 سال گذشته است و نه تنها فاز دوم رتبه بندی معلمان بر اساس گفته ها و قول های مسئولان پیشین اجرایی نشده است که اکنون و بر اساس گفته های حاجی بابایی همان مبلغ اندک نیز با اما و اگرهایی روبه رو است .

حاجی بابایی باز تاکید می کند :

" هدف این نظام، سوق دادن معلمان به سمت شرایط مشابه اعضای هیئت علمی دانشگاه است ... " تعامل سازنده با اقتصاد جهانی در عرصه سیاست خارجی و ابتنای سیاست داخلی بر الگوی حامی‌پیروی فراگیر، کلید گشایش درها به روی اقتصاد ایران و نوشداروی درمان بیماری از پای درآورنده است. در یک نگاه دیالکتیکی، سیاست خارجی و داخلی، دو روی سکه‌ واحدی به نام نوع نظام حکمرانی است.

 

« صدای معلم » در گفت و گوی 5 / 5 ساعته ای که یک ماه پیش از انتخابات مجلس دهم با حاجی بابایی برگزار کرد این پرسش را مطرح کرد : ( این جا )

" منابع و بودجه رتبه بندي را بررسي کنيم .

طرحی که به رتبه بندی موسوم است قرار بود که از سال 1392 یعنی سال ابتدای شروع طرح به مدت سه سال متوالی تا سال 1395 بتواند حقوق فرهنگیان را به سطح حدود 80 درصد هیئت علمی دانشگاه برساند .

به نظر می رسد که در سال 95 میانگین دستمزد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از مربی تا استادی تمام در پایه های متفاوت به میانگین عدد ماهیانه ی هفتاد میلیون ریال یعنی هفت میلیون تومان تمام برسد که محاسبه ی 80 درصدی این مبلغ برای فرهنگیان با درجات گوناگون عدد پنج میلیون ششصد هزار تومان ماهانه است که اگر در تعداد ماه های سال ضرب شود تقریبا دریافتی سالانه ی معلمان در سال 95 میانگین تقریبا شصت و هفت میلیون تومان می شود ،حال اگر این عدد را در تعداد معلمان یعنی حدود یک میلیون معلم ضرب کنیم بودجه ی وزارت آموزش و پرورش در سال 1395 با سایر هزینه ها به عدد 70 هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 1394 می رسید، آیا این افزایش 300درصدی برای بودجه ایران با این مبلغ امکان دارد  ؟

آیا وزیر سابق آموزش وپرورش منابعی را می شناسد که این مقدار بودجه را پوشش دهد ؟

آیا در زیر زمین وزارت آموزش و پرورش چاپخانه ی اسکناس وجود داشت ؟! "

پس از گذشت 4 سال از آن  گفت و گو لازم است حاجی بابایی به این پرسش صدای معلم پاسخ دهد که چرا دیگر بر خلاف سابق این گونه افزایش ها را به ظرفیت های اجرا نشده قانون مدیریت خدمات کشوری طرح و ربط نمی دهد ؟

نقد سخنان حمیدرضا حاجی بابایی و نظام رتبه بندی معلمان

آیا از نظر رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس دهم ؛ ظرفیت های قانون مدیریت خدمات کشوری برای معلمان به طور کامل احصا و اجرا شده است ؟

وضعیت اقتصادی فعلی دولت به هیچ وجه قابل مقایسه با 4 سال پیش و به ویژه سال های طلایی افزایش درآمدهای نفتی نیست .

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد خالص رشد منفی و مثبت سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷، چهار درصد است. در نه ماه اول سال گذشته، نرخ رشد کلی اقتصادی، منفی ۳/۷ درصد و میزان رشد بخش صنعت منفی ۷/۹ درصد بوده است. با توجه به انقباض اقتصادی ناشی از تحریم نفت و کاهش درآمدهای صادراتی نفتی، انتظار می‌رود که در سال جاری نیز رشد اقتصادی منفی شود. اگر میزان آن حدود ۴ درصد شود، در این صورت، میانگین رشد اقتصادی سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸، صفر خواهد شد ... ( این جا )

به گفته ی علی دینی ترکمانی  استاد دانشگاه و پژوهشگر اقتصاد ایران ؛ اقتصاد ایران به درمان اساسی نیاز دارد. تعامل سازنده با اقتصاد جهانی در عرصه سیاست خارجی و ابتنای سیاست داخلی بر الگوی حامی‌پیروی فراگیر، کلید گشایش درها به روی اقتصاد ایران و نوشداروی درمان بیماری از پای درآورنده است. در یک نگاه دیالکتیکی، سیاست خارجی و داخلی، دو روی سکه‌ واحدی به نام نوع نظام حکمرانی است .

با مواضعی که آقای حاجی بابایی و همفکران سیاسی ایشان تاکنون در مورد برخی لوایح و برنامه های اقتصادی دولت مانند FATF  و... گرفته اند ؛ واقعا این گونه تناقض را چگونه باید پاسخ گفت ؟

جز آن که بپذیریم هنوز " پوپولیسم " در جامعه ما حرف اول را می زند و این گونه سخنان و مواضع رنگ و بوی انتخاباتی دارد ...

پایان گزارش/

نقد سخنان حمیدرضا حاجی بابایی و نظام رتبه بندی معلمان

منتشرشده در اقتصاد

رئیس جمهور جدید اوکراین و نقش معلمان و اعتماد مردم

مقدمه
در یک کلام ، مردم اوکراین نشان دادند که از سیاست و عالم سیاست رنجور و خسته اند. از دگرگونی مهره ها ، افکار و قدرت ها ، از جنگ ها و غرور رهبران ، از جانبداری های آنان از ابرقدرت ها ، از نادیده شدن ، از محرومیت و بی عدالتی و نبود آزادی و....... خسته اند.

آنان یک کمدین را انتخاب کردند به دو دلیل :
1- زلنسکی در مجموعه تلویزیونی " خادم مردم " نقش معلمی را بازی کرد که پس از اعتراض به فساد در حکومت، محبوبیت یافت و رئیس‌ جمهور شد.
2- زلنسکی برای این بازی و در سایه برقراری ارتباطی صمیمی و بانشاط با مردم ، توانست " اعتماد " مردم را به خود جلب نماید.

رئیس جمهور جدید اوکراین و نقش معلمان و اعتماد مردم

ولادیمیر زلنسکی کمدین و رئیس جمهور جدید اوکراین کیست؟

" ولادیمیر زلنسکی با ۴۱ سال سن ، تجربه بازیگری، کارگردانی هنری و تهیه‌ کنندگی سریال‌های تلویزیونی را دارد. او زمانی که در رشته حقوق تحصیل می‌کرد ابتدا در تئاترهای دانشجویی نقش بازی کرد و سپس به واسطه تیم هنری که با دوستانش تشکیل داده بود، در یک شوی تلویزیونی طنز با نام KVN شرکت کرد و شناخته شد.
او در آنجا تیم جدیدی با عنوان Kvatral 95 تشکیل داد و از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ میلادی در بسیاری از اقمار جدا شده شوروی نمایش‌های طنز اجرا کرد که به یکی از محبوب‌ ترین‌ها تبدیل شد و با جذب سرمایه، شرکتی به همین نام تأسیس کرد.
روی آوردن مردم به زلنسکی نه تنها مدیون چهرۀ جوان و غیرسیاسی او به عنوان یک سلبریتی بود که دیکته نانوشته دارد، بلکه نتیجه انتقادات و افشاگری‌های دو رقیب اصلی علیه یکدیگر یعنی پروشنکو و تیموشنکو بود. اگر چه پروشنکو تلاش می ‌کرد انتخابات را به نفع خود دوقطبی کند و همه را به هواداران خودش و مخالفان " منفعت‌ طلب و توطئه ‌گر" علیه مردم تقسیم کند، اما چه بخواهد و چه نخواهد با ورود زلنسکی انتخابات از حالت دوقطبی خارج شد و مردم هر چه " نه " به سیاستمداران شکست خورده و غربگرا داشتند در صندوق زلنسکی ریختند." (1)

رئیس جمهور جدید اوکراین و نقش معلمان و اعتماد مردم

اوکراین و " انقلاب میدان " در سال 2014

از زمان استقلال اوکراین فقط سی سال می گذرد ( ۲۳ اوت ۱۹۹۱ ) و ایران در 25 دسامبر ۱۹۹۱ ، اولین کشوری است که استقلال اوکراین را به رسمیت شناخته است. (2)

" کشور ۴۲ میلیونی اوکراین با گذشت سی سال از زمان اعلام استقلال همچنان یکی از فقیرترین کشورهای اروپا به شمار می ‌رود. اهمیت ویژه اوکراین قرار گرفتن این کشور در میانه نزاع غرب با روسیه است. این نزاع از زمان اعتراض‌های خیابانی سال ۲۰۱۴ موسوم به " انقلاب میدان " و در پی آن الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه به اوج خود رسیده است. " (3)
تظاهرات مردمی در ۱۸ فوریه ۲۰۱۴ و بعد از برخورد پلیس با مردم به صورت ناگهانی شروع شد. در این انقلاب حداقل ۸۲ نفر کشته شدند که ۱۳ نفر آن‌ها پلیس بودند و ۱۱۰۰ نفر مجروح شدند. آغاز این شورش در ۱۸ فوریه ۲۰۱۴ و با تظاهرات ۲۰ هزار نفر در واقعه میدان اروپا اتفاق افتاد. انقلاب اوکراین منجر به وقوع بحران شبه جزیره کریمه شد و این بحران به اعتقاد برخی از تحلیلگران به بزرگترین بحران بین روسیه و غرب پس از جنگ سرد تبدیل شد. به دنبال بحران کریمه در ۱۶ مارس ۲۰۱۴ یک همه‌ پرسی از مردم کریمه برای پیوستن به روسیه برگزار گردید. ۸۱ درصد واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کرده و ۹۶.۷۷٪ به جدایی این شبه جزیره از اوکراین و الحاقش به روسیه رأی مثبت دادند. پس از جدایی کریمه از اوکراین شهروندان روسیه باید برای ورود به خاک اوکراین درخواست ویزا کنند. همچنین اوکراین از مجمع کشورهای مشترک ‌المنافع تحت رهبری روسیه خارج خواهد شد و به زودی خود را آماده مانور نظامی مشترک با بریتانیا و آمریکا می‌کند. برخی از کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، این واقعه را اشغال نظامی کریمه توسط روسیه نامیدند. (4)

نکات قابل تأمل در انتخاب یک کمدین به عنوان رئیس جمهور

** آنچه که درانتخاب زلنسکی ، نقش باارزش و بنیادی داشته است ، اعتماد مردم برخاسته از اثر بازی او در مجموعه تلویزیونی " خادم مردم " است که در آن نقش معلمی را بازی کرد که پس از اعتراض به فساد در حکومت، محبوبیت یافت و رییس‌ جمهور شد و امروز او واقعا نامزد ریاست‌ جمهوری شد و ناباورانه با بیش از ۷۰% از آرا در دور اول در صدر قرار گرفت و با ۳۰.۲۴% آرا نیز در دور دوم از رقبا سبقت گرفت و رئیس جمهور اوکراین شد و به تعبیری سیاستمداران در اوکراین باختند.

** او برای بیان موضوع و انتقال پیام ، از بین تمامی مشاغل ، نقش معلم را انتخاب کرده است که اشاره به اهمیت نقش معلمان در ایجاد تغییرات اساسی در یک کشور دارد.

رئیس جمهور جدید اوکراین و نقش معلمان و اعتماد مردم

** مردم اوکراین در عرصۀ سیاست ، از بازی قدرت نامزدها ، از وعده هایی که هرگز عملی نمی شود، از پاس شدن بین منافع و سیاست های آمریکا و روسیه ، از فساد قدرت طلبان ، از اعتماد سطحی به انتخاب شدگان که خیلی زود نومید و پشیمان می شوند ، از جنگ و انقلاب و شورش و....... خسته و بیزار گشته اند و بدین طریق تصمیم گرفتند تا به این بازیگر کمدی که نقش یک معلم مبارز علیه فساد در حکومت را بازی کرده بود اعتماد ورزند ، ظاهرا زلنسکی در نقش خود ، بسیار نافذ بازی کرده بود.

** برخلاف هنرمندانِ ما که برخی برای شتاب در رسیدن به شهرت و گاه ثروت ، حتی فرصت گرفتن مدرک دیپلم را هم پیدا نمی کنند ، زلنسکی در رشته حقوق تحصیل کرده است و قابلیت های حکومت کردن را داراست.

** نتیجه انتقادات و افشاگری‌های دو رقیب اصلی علیه یکدیگر یعنی پروشنکو و تیموشنکو و تلاش آنان برای دو قطبی کردن انتخابات ، به میانبر محبوبیت زلنسکی کمک شایانی کرده است. یعنی مخالفت سیاستمداران علیه یکدیگر با احزاب گوناگون ، به جای خدمت به کشور ، باعث نابودی خود آنان می گردد و احزاب گوناگون با تخدیر و یا افشاگری از یکدیگر ، در جهت منافع یک کشور هرگز عمل نمی کنند. آنان با وجود دیدگاه متفاوت ، با تلفیق توانایی ها درکنار هم خدمت به ملت و کشور را باید یاد بگیرند و منافع فردی و یا گروهی را به منافع ملی ترجیح ندهند.

** نکته جالب دیگراین که علیرغم کمدین بودن ، امروز او یک فرد جدّی و با وقار است که سیاستمدار بودن خود را فراموش نمی کند. برحسب محال ، اگریکی از کمدین های ما رئیس جمهور می شد نقش جدید خود را با لودگی و طنز نقش قبلی خود درمی آمیخت و خود را مضحکۀ خاص و عام می کرد. تشخیص مرز بین این دو از دیگر توانایی های زلنسکی است.

** در سفر اخیر زلنسکی به آلمان ، هنگامی که سرود ملی دو کشور نواخته می شد ، آنگلا مرکل به طور عجیبی شروع به لرزیدن کرد و زلنسکی کوچک ترین واکنشی اعم از نگاه ، گفت و گو و یا میل به کمک از خود نشان نداد. افراد دیگری نیز از جمله نیروهای امنیتی ، در این جریان دخالت و ورود نکردند. به نظر من خونسردی و وقار زلنسکی تحسین برانگیز است ، عدم بزرگنمایی و یا جلب توجه بیشتر افکار عمومی جهان ، یا استتار ناتوانی و بیماری مرکل ، احترام به سرود ملی در حال پخش ، احترام به یک صدراعظم آن هم زن از جمله دلایل این امر می تواند باشد. راستی اگر از شخصیت ها و مقامات سیاسی ما ، فردی در این حد می لرزید ، ما چگونه واکنش نشان می دادیم؟

رئیس جمهور جدید اوکراین و نقش معلمان و اعتماد مردم

**هنوز برای قضاوت در خصوص عملکرد زلنسکی ، خیلی زود است. چون همیشه افراد نیستند که سیاست را رنگ می کنند بلکه افراد در نقش سیاسی توسط سیاست نیز رنگ می شوند و گنجشک را بلبل و حتی طاووس نشان می دهند ، ما در این جا فقط از چیزی که تا به امروز سابقه نداشته است سخن گفتیم. از پتانسیل یک جامعۀ تازه به استقلال رسیده که به افراد با عناوین گوناگون اجازه می دهد تا اولین نقش سیاسی کشور را برعهده بگیرد. به احترامی که یک جامعه به آرای مردم و چهرۀ محبوب آنها قائل است ، به عدم جاودان بودن قراردادهای فعلی زندگی اجتماعی ، به نو و متحول شدن بینش و جهان بینی ما در روابط اجتماعی – سیاسی و به دگرگونی در نگاه دیکته شدۀ لایتغیر و........ اشاره شد.

**شاید با ایجاد تلنگر در دیگر جوامع و توجه به فرصت های انتخاب خارج از دایرۀ موجود ، بتوان با دقت به افراد پیرامون خود ، فردی قابل اعتماد و توانمندی برای ادارۀ یک کشور پیدا نمود. همانند کسی که حرف ها و افق نگرشی خود را در طنزها و برنامه های تلویزیونی اش مطرح ساخته است و هرگز فردی سیاسی نبوده است و باور نمی کرده است که روزی بازی در نقش ریاست جمهوری توسط او در یک مجموعۀ تلویزیونی ، به واقعیت تبدیل شود.

** قابلیت پذیرش او در داخل کشور به عنوان رئیس جمهور یک طرف قضیه است و پذیرش او از سوی جهان ، طرف دیگر آن. به نظر می رسد قابلیت های دموکراسی و آزادی در اوکراین بیشتر از حد تصور من نوعی است. چون اگر چنین انتخابی در کشور من انجام می شد مردان سیاست و گروهی از مردم ، آن را نمی پذیرفتند و بر اساس همین اختلاف نظر داخلی ، کشورهای دیگر و قدرت های جهان نیز در تأیید او ، تردید می کردند.

مردم اوکراین به کمدین دیروز اعتماد کردند چون او را صمیمی ، مهربان ، خوشرو و با ارزش یافتند. امید که زلنسکی ، ارزش این شاخص بودن را بداند و به اعتماد مردم خیانت نورزد.

1) کد خبر 927140 - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - سرویس جهان مشرق .
2) ویکی پدیا . دانشنامۀ آزاد . اوکراین .
3) euronews - ۲۱/۰۴/۲۰۱۹ - نگارش از مسعود سالاری .
4) ویکی پدیا . دانشنامۀ آزاد . انقلاب 2014 میلادی اوکراین.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

رئیس جمهور جدید اوکراین و نقش معلمان و اعتماد مردم

منتشرشده در یادداشت

گروه تشکل ها/

« 6 تشکل فرهنگی » بیانیه ای علیه « سیدجواد حسینی » صادر کرده اند .

در بخشی از این بیانیه آمده است :

" آخرین تنشی که اخیرا بر پیکر مدیریت وزارت آموزش و پرورش وارده آمده است انتصاب فردی با پیشینه عملکردی کاملا حزبی و سیاسی به سرپرستی این وزارتخانه می باشد؛ فردی که وابستگی های گروهی و سابقه گرایش هایش به سردمداران جریان فتنه و موضع گیری ها و  رفتارهای تند سیاسی اش همواره با اعتراضات فراوان و ایجاد تشنج در جامعه مواجه بوده است چندان که حتی در سمت معاونت سیاسی استانداری نیز مسئولان بالاتر دولت شما ایشان را تحمل نکرده اند. همچنین لااقل می توان گفت که موضع گیری های نسنجیده اش اتهام حمایت از برنامه ۲۰۳۰ را متوجه او ساخته است."

این 6 تشکل فرهنگی در حالی صحبت از عدم ثبات مدیریت در وزارت آموزش و پرورش می کنند که در دولت های نهم و دهم نیز همین وضعیت برقرار بود و نخستین وزیر دولت احمدی نژاد ، « محمود فرشیدی » که مدیریت تشکل " کانون تربیت اسلامی " را بر عهده دارد و پای این بیانیه را امضا کرده است در مدت کوتاهی خود توسط رئیس دولت عزل شد !

با این حال هیچ یک از تشکل های نامبرده انتقادی از وضعیت آموزش و پرورش در آن دوران به عمل نیاوردند و سکوت کردند .

هفته پیش نیز تعدادی در شهر مشهد با شعارها ، بنرها و پلاکاردهای سیاسی یک تجمع سیاسی با همین محتوا را علیه سرپرست وزارت آموزش و پرورش ترتیب دادند . ( این جا )

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است .

گروه استان ها و شهرستان ها/

حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم بارها گفته است که در برابر افکار عمومی پاسخ گو است .

در آخرین نشست رسانه ای ، ذوعلم در برابر پرسش صدای معلم گفت : ( این جا )

" بنده شخصا به عنوان یک طلبه و معلم انقلابی اگر خدا قبول کند مخالف هر گونه فرار از پاسخ گویی هستم .

ما نیامدیم این جا که برای خودمان کیسه ای بدوزیم !

در آموزش و پرورش که همه به نوعی با  آن درگیر هستند باید شفاف عمل کنیم و بتوانیم از کار خود دفاع کنیم . "

نامه ی زیر توسط یکی از فرهنگیان تهرانی برای صدای معلم ارسال شده است .

این رسانه آمادگی خود را برای پاسخ اعلام می دارد .

منتشرشده در یادداشت

ذوعلم و جوان گرایی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر به کارگیری نیروهای جوان در سطوح مدیریتی، هجوم لشکر نوزادان دهه 20 و 30 و سالخوردگان دهه 90 یعنی مدیران منصوب و مترصدان تصدی پست­های خالی مدیریتی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تعجب برانگیز است !

بد نیست حجت الاسلام ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی که در سخنرانی­ های اخیر خود به طور مستمر از تکالیف و وظایف خود در قبال تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دم می­ زند و شعار ضرورت به کارگیری افراد دانا، خوش‌فکر، جوان، مومن و انقلابی را به عنوان پنج کلیدواژه مورد تاکید رهبری ملاک عمل و  خط فکری خود بر می شمارد به کارنامه انتصابات پرحاشیه و پر مخالف خود فقط از منظر جوان گرایی نگاهی بیاندازد اگرچه حق نقد و تحلیل این انتصابات از مناظر متعددی بر اصحاب قلم (و البته حق پاسخگویی برای ایشان) محفوظ است و در یادداشت ­های بعدی بدان پرداخته خواهد شد.

گویا تصدی مناصب دولتی توسط کهنسالان و عدم اعتماد و میدان ندادن به جوانان، مختص جناح اصلاح طلب در دولت و یا جناح اصولگرای حاکم در سازمان پژوهش و برنامه ریزی نیست و این عروس هزار داماد مناصب دولتی و پست­های مدیریتی چنان دلرباست که مدیران کهنسال بازنشسته هم در عهد  پیرانه­ سری دست از معاشقه با او بر نمی دارند. و بیچاره جوانان تحصیل کرده این آب و خاک که با هزاران امید منتظر نامجویی و نقش آفرینی در سرافرازی مملکت خویش سال­ها و دهه­ هاست پشت درهای بسته اتاق مدیرانِ جاودان به انتظار نشسته­ اند و بر سر دوراهی دعا برای آرام گرفتن هر چه سریع تر مدیران سالخورده در جوار رحمت حق و یا حفظ سایه آنها بالای سرشان و البته در مقام مشورت مانده ­اند.

از این منظر آشنایی با بعضی از مشخصات وی و برخی منتصبان در دوره 6 ماهه مسئولیت ایشان قابل درنگ و تأمل است.

ردیف

نام و نام خانوادگی

تاریخ تولد

وضعیت شغلی

سمت فعلی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی

  1.         

حجت الاسلام   علی ذوعلم

1334

بازنشسته پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی

  1.         

حجت الاسلام   همایون صدوقی

1332

بازنشسته حوزه - دانشگاه

مسئول طراحی دوره ها در دفترتالیف

  1.         

حجت الاسلام   حمید محمدی

1339

بازنشسته سازمان اوقاف و امور خیریه

معاونت تألیف و تولید مواد و رسانه‌های آموزشی

  1.         

حجت الاسلام  سید جواد بهشتی

1333

بازنشسته آموزش و پرورش

مدیر مجلات رشد

و به تازگی و از لابه لای اخبار انتصابات در سازمان پژوهش نیز زمزمه دعوت از حسن ملکی متولد 1332 و در آستانه 70 سالگیِ ایشان برای تفویض یک پست مدیریتی به گوش می رسد و گویا حجت الاسلام ذوعلم قصد دارد ؛ باردیگر گعده  جوانان دهه 40 را به یاد قدیم الایام در سازمان پژوهش برپا کند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ذوعلم و جوان گرایی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور