به مناسبت آغاز به کار مجلس دهم :
مردم آگاه و حماسه آفرين انتخابات مجلس دهم ، به ويژه فرهنگيان شريف منتظر ارائه برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراي 9 تشکل مدني در رابطه با ميثاق نامه ، نظام معلمي و... تشکيل فراکسيون فرهنگيان در مجلس دهم مي باشند ؛ زيرا اگر برنامه اي روشن ،مدون و قابل اجراء ارائه نشود 9تشکل مدني فرصت سوزي نموده اند .
1. بر روي خروجي خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از عليپور علي دبير انتخابات کشور آمده است :
دبیر ستاد انتخابات کشور آغاز به کار منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از هفتم خردادماه سال 95 اعلام کرد.
2. در سايت " وزين صداي معلم " آمده است .
" الویت های فراکسیون فرهنگیان اعلام شد "
فراکسیون فرهنگیان در مجلس دهم با چهل نماینده معلم تشکیل می شود. ( این جا )
3. در بند اول ميثاق نامه برخي از منتخبين ملت در مجلس دهم شوراي اسلامي با تشکل هاي مدني معلمان آمده است :
" سوگند ياد مي کنم و متعهد مي شوم در صورتي که از سوي مردم شريف حوزه انتخابيه ام به عنوان نماينده وارد مجلس شوم ، هم راستا با وظايف نمايندگي و رسالت ملي ، با توجه به اينکه يک فرهنگي هستم ، اولويت اصلي خود را در طول دوران نمايندگي ، نظام آموزشي ، مسايل آموزش و پرورش ، مشکلات و مطالبات معلمان قرار دهم و به طور ويژه سه مطالبه مهم اين صنف به شرح زير باشم :
الف : تعميق و توسعه مشارکت معلمان به جهت تأمين منزلت آنها از طريق حمايت از تشکل هاي معلمي و تشکيل نظام معلمي به منظور نقش آفريني عيني در اداره امور مدارس ، مناطق، اداراه کل و حوزه ستادي آموزش و پرورش ..."
4. جهت ياد آوري خوانندگان فهيم به عرض مي رساند:
در بحث سرمايه هاي اجتماعي و مباحث ديگر همواره عرض کرده ام که تشکل هاي مدني يک ضرورت اجتناب ناپذير دنياي مدرن است . رشد و بالندگي نهادهاي مدني مانع بروز و ظهور عوام فريبان فرصت طلب مي شود . وقتي نهاد هاي مدني در جامعه امکان فعاليت داشته باشند کار ˏکارشناسي و ارائه برنامه اي روشن، مدون و قابل اجراء، جايگزين تجمعات پر هزينه مي شود .
وقتي کار ˏکارشناسي و سازمان نظام معلمي مطرح مي شود ديگر عوام فريبان فرصت طلب به محاق رانده مي شوند .
خوشبختانه 9 تشکل هاي مدني ذيل :
سازمان معلمان ایران ، فعالان صنفی معلمان ، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ،انجمن اسلامی معلمان ایران ، شاخه فرهنگیان حزب ندای ایرانیان ،شاخه فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه ،شاخه فرهنگیان حزب اتحاد ملت ،منتخبان فرهنگیان بازنشسته و شاخه فرهنگیان حزب کارگزاران ایران اسلامی ؛ به اين بلوغ سياسي و اجتماعي دست يافته اند که اختالافات خود را کنار گذاشته بر اساس اشتراکات فراوان با تکيه به برنامه هاي کوتاه مدت ، ميان مدت و بلند مدت خود در انتخابات مجلس دهم نقش آفريني کردند و علاوه بر سه معلم از تهران حدود 40 معلم در مجلس دهم راه يافته اند .
اينک نوبت منتخبان مردم و 9 تشکل هاي مدني معلمان و حاميان معلمان است که با ارائه برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء، ريشه هاي عوام فريبي و کلي گويي را بخشکانند .
اينک نوبت منتخبان مردم و 9 تشکل هاي مدني معلمان و حاميان معلمان است که در نشست مشترک با وزير آموزش و پرورش روز ... ( این جا ) از برنامه هاي روشن ، مدون و قابل اجراي خود رو نمايي مي نمودند و برنامه هاي کوتاه مدت ، ميان مدت و بلند مدت خود براي تحقق ميثاق نامه فوق الذکر را به افکار عمومي ارائه مي نمودند تا در سايه نقد و بررسي افکار عمومي و همراهي ديگر انديشمندان جامعه ، عزم ملي براي اصلاح آموزش و پرورش را فراهم آورند .
فرهنگيان فرهيخته از منتخبان فرهنگي و 9 نهاد مدني !
معلمان انتظار دارند که بي توجه به تفاوت گرايش سياسي ، در سايه ائتلاف هاي فراگير ،برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراي ائتلاف خود را ارائه نمايند تا در عمل تلاش هاي مذبوحانه عوام فريبان فرصت طلب که بدون برنامه با شعار هاي توخالي و غير دست يافتني تبليغ مي کنند را ناکام نمايند و راه تعالي و پيشرفت جامعه به سوي اهداف سند چشم انداز را فراهم نمايند .
عزم ملي ، يعني تعامل سازنده اصول گرا ، ميانه رو، اصلاح طلب براي تحقق برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء و عقيم کردن شعار هاي توخالي و غير قابل اجراي عوام فريبان فرصت طلب مي باشد .
نتيجه گيري :
همان طور که ملاحظه مي فرماييد بحث بر سر آن نيست که کدام نماينده ميانه رو ، اصولگرا ،اصلاح طلب و مستقل است، بلکه هدف تلاش نهادهاي مدني براي همسو کردن نمايندگانˏ ميانه رو ، اصولگرا ،اصلاح طلب و مستقل ،جهت تحقق برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء،جهت دست يابي به سند چشم انداز، سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مي باشد .
* فراکسيون صنفی فرهنگیان ترکيبي از نمايندگان اصولگرا ، ميانه رو ، اصلاح طلب و مستقل است که با برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء تلاش مي کنند براي اصلاح ساختار آموزش و پرورش ، عزم ملي ايجاد شود .
* فراکسيون فرهنگيان ترکيبي از نمايندگان اصولگرا ، ميانه رو ، اصلاح طلب و مستقل است که با برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء تلاش مي کنند عوام فريبان فرصت طلب را ناکام نمايند .
* فراکسيون فرهنگيان ترکيبي از نمايندگان اصولگرا ، ميانه رو ، اصلاح طلب و مستقل است که با برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء تلاش مي کنند تا سازمان نظام معلمي در مجلس دهم شکل بگيرد .
* فراکسيون فرهنگيان ترکيبي از نمايندگان اصولگرا ، ميانه رو ، اصلاح طلب و مستقل است که با برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء تلاش مي کنند تا منزلت و معيشت معلمان ارتقاء يابد .
* فراکسيون فرهنگيان ترکيبي از نمايندگان اصولگرا ، ميانه رو ، اصلاح طلب و مستقل است که با برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء تلاش مي کنند تا خروجي آموزش و پرورش شهروندي باشد که توسعه پايدار را جايگزين توسعه نمايد .
پس :
مردم آگاه و حماسه آفرين انتخابات مجلس دهم به ويژه فرهنگيان شريف منتظر ارائه برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراي 9 تشکل مدني در رابطه با ميثاق نامه ، نظام معلمي و... تشکيل فراکسيون فرهنگيان در مجلس دهم مي باشند .
زيرا اگر برنامه اي روشن ، مدون و قابل اجراء ارائه نشود 9 تشکل مدني فرصت سوزي نموده اند .
اکثر سیاست مداران در جوامع توسعه نیافته می خواهند قهرمان شوند و برای رسیدن به این هدف عوام فریبی می کنند.برخی شهروندان توسعه نیافته نیز قهرمان پرست و شخصیت پرست یا دیکتاتور ساز هستند/ ملتی که تاریخ خود را به خوبی نشناسد مجبوراست اشتباهات گذشته را تکرار کند/ باید درس تاریخ را در مدارس و جامعه جدی گرفت / به مخالفان خود برچسب می زنیم و آنها را حذف می کنیم/ اگر ما ملت باهوش هستیم پس چرا این مشکلات راحل نمی کنیم/در سال 1388 به طور متوسط در ایران برای هر مجلس ترحیم و خاک سپاری متوفیان 8 میلیون تومان هزینه می شد/ توسعه فرآيند تعقل است/ فرهنگ زودبازده طلبی مانع ازسرمایه گذاری درازمدت می شود. معجزه طلبی نیز بخشی از فرهنگ آنی طلبی است که تنبلی را توجیه می کند/ فقرنوازی نیز از خصوصیات عوام فریبان است/ مطلق اندیشی و همه چیزدانی از موانع مهم یادگیری و توسعه هستند/ ترس یا دوری از قوی ترها، یا حسادت به توانمندان باعث خودفریبی شده و مانع پیشرفت می شود/ اکثریت رای دهندگان از طبقه فرودست جامعه بوده و نخبگان از صندوق ها قهر می کنند
گروه اخبار/ خلاصه صحبت های دکتر محسن رنانی در میزگرد چهارمين نشست سالانه مرزهاي دانش اقتصاد توسعه:
* مفاهیم رشد ،پیشرفت و توسعه در جامعه ما تفکیک نشده و در سیاست گذاری کلان بین اینها تفاوتی دیده نمی شود. رشد یعنی تکثیر افقی وضع موجود و پیشرفت یعنی تکثیر عمودی وضع موجود. در دل توسعه، رشد و پیشرفت هم هست که گرچه لازم هستند اما کافی نیستند .
* توسعه وقتی اتفاق می افتد که نظام مدیریت،سطح دانش و مناسبات عقلانی شود.
* برای مثال رشد یعنی ساخت فرودگاه، پیشرفت یعنی دست یابی این فرودگاه به دانش فنی روز و توسعه یعنی مناسبات، ساز و کار و اخلاق در این فرودگاه تغییر کند .
توسعه دو بعد دارد :
محصول بعد رفاهی و اقتصادی: رفاه
محصول بعد رفتاری و فرهنگی : رضایت
* ما تاکنون به ساخت جاده ، فرودگاه و دانشگاه مشغول شده ایم که رفاه تولید کنیم. در آموزش عالی تمرکز ما بر تولید مدرک بوده نه تولید انسان هایی که بتوانند یک جامعه شرافت مند ایجاد کنند.
* بعد رفاهی و فیزیکی توسعه، ابتدا به سرمایه اقتصادی و سپس به سرمایه انسانی نیاز دارد اما بُعد دوم توسعه، نیازمند سرمایههای اجتماعی و نمادین است. این دو سرمایه در همه اسناد رسمی توسعه کشور ما مغفول بوده است.
* بعد اول توسعه، مدرنیزاسیون و بعد دوم توسعه مدرنیته است که در سال های گذشته ضد ارزش تلقی می شد. مدرنیته جامعه را به رفتار عقلانی متصل می کند و تعامل و هوش اجتماعی را افزایش می دهد .
* اگر ساز و کار عقلانی جایگزین ساز و کار عاطفی نشود، مناسبات متحول نخواهد شد،سرمایه از کشور فرار می کند و تولید نمی تواند محور توسعه شود.
* ما رشد و پیشرفت داشته ایم اما توسعه خیر.تحول رفتاری رخ نداده است.
* اگر جایگزینی قانون به جای ایدئولوژی و مناسبات شخصی رخ ندهد، وجه اول توسعه پرهزینه می شود و تا زمانی ادامه پیدا می کند که چاه نفت داشته باشیم. هزینه پیشرفت ابتدا بالا خواهد بود،چون باید زیرساخت هایی ایجاد شود. بعد از مدتی در طول زمان هزینه پیشرفت کاهش می یابد، به شرطی که هم زمان تحول فکری و فرهنگی نیز در رفتارها رخ دهد. در این صورت افق بلوغ توسعه را خواهیم دید.
* اگر تحول فرهنگی رفتاری رخ ندهد ،هزینه پیشرفت دوباره بالاتر می رود و توسعه وارد دام کودکی می شود.یعنی جامعه پیشرفته است اما رفتارها و خلقیات آن هنوز کودکانه است. از طرف دیگر اگر تحول اتفاق نیفتد،از یک جایی به بعد نمی توانیم به همین پیشرفت عادی هم برسیم چون بسیار پرهزینه می شود.
* ما از فقر توسعه در دام کودکی توسعه گرفتار شده ایم.تحول فناوری ما را دچار سرگیجه کرده است در نتیجه مثلا ما به اندازه اقتصاد آمریکا که چهل برابر اقتصاد ماست مهندس تولید کرده ایم، یعنی فقط به پیشرفت فکر کرده ایم نه توسعه!
* آموزش و پرورش می تواند تحول کیفی را که لازمه توسعه است رقم بزند.
* روان شناسان می گویند کودک فقط تا هفت سالگی تغییر می پذیرد و بعد از آن فقط تا 18 سالگی تاثیرپذیر است و بعد از آن تابع جمع بندی خود قرار می گیرد. 40 سال است که دنیا فهمیده که بذر توسعه باید قبل از هفت سالگی در ذهن کودک کاشته شود در حالی که در کشور ما عملا کودک تا هفت سالگی چیزی یاد نمی گیرد و پس از آن هم فقط مغزشان را آموزش می دهیم بدون اینکه توانایی زیستی داشته باشند که می تواند خطرناک هم باشد.
* ما در ایجاد اصلی ترین ابزار توسعه ناتوانیم. برای دو نسل باید کمربند ها را سفت کنیم.باید دستور سرمایه بس برای اقتصاد صادر کنیم،سرمایه ها را باید صرف آموزش کودکان دو نسل بعدی کنیم.مانند کشور های توسعه یافته برنامه ریزی برای توسعه را باید از زمان جنینی کودکان شروع کرد، شاید دوره ای برسد که تصمیم بگیریم فرزندان مان را به مدرسه های فعلی و نظام آموزشی فعلی نسپاریم.
روزنامه شرق ؛ تلخیص : شهداقتصاد
گروه رسانه و تشکل/
مطابق خبر منتشر شده در روزنامه ها ، مجمع عمومی کانون صنفی مستقل فرهنگیان آذربایجان شرقی ( نوبت اول ) در تاریخ 11 / 3 / 95 در تالار معلم برگزار خواهد گردید .
در دولت قبل به علت اتخاذ رویکرد انقباضی و نفی گرایانه ، پروانه فعالیت کانون های صنفی معلمان تمدید نشد .
متاسفانه به دلایل مختلفی این وضعیت تاکنون استمرار داشته است .
اما به نظر می رسد که رویکرد دولت تدبیر و امید نسبت به فعالیت این تشکل های معلمی تغییر پیدا کرده و برگزاری مجمع فوق دلیل این مدعاست .
« گروه صدای معلم » از این تغییر رویکرد استقبال کرده و از کلیه کانون های صنفی سراسر کشور انتظار دارد هم زمان با تغییر این رویکرد ، آن ها نیز در روش های گذشته خود تجدید نظر کرده و با پرهیز از اقدامات پوپولیستی و پر هزینه از طریق کارشناسی کردن امور و با توسل به مجاری قانونی پی گیر مطالبات و حقوق فرهنگیان و معلمان باشند .
پایان پیام /
منافع ملی از اساسی ترین مفاهیم ؛تعابیر و اصطلاحاتی است که دربردارنده ی منافعی است که دولت ها باید در تعاملات ؛ رفتار و سیاست داخلی و خارجی خود برای ملت شان فراهم نمایند. به تحقیق منافع ملی یک کشور ریشه در ارزش و باورهای ملی دارد و چنان چه بخواهیم منافع ملی کشور و یک ملت را حفظ اشاعه و در میان نسل نوجوان و جوان نهادینه و رفتاری نماییم باید ارزش ها و هنجارها و باورهای یک ملت را شناسایی و واکاوی نموده و در امر تعلیم و تربیت عموما و آموزش وپرورش خصوصا به نسل نوجوان و دانش آموزان با ظرافت و کیاست خاصی انتقال داده و به باور؛ رفتار و کنش تبدیل نماییم .
این معنا موقعی تحقق یافته و به منصه ی ظهور در می آید که در قوانین ؛ تربیت و عرف جامعه تجلی یافته و حاکم گردد.
هر آینه آموزش و پرورش رسمی و غیر رسمی در بردارنده ی این معنا خواهد بود و تنها آموزش و پرورش و مدرسه و معلمان ؛مربیان ؛مدیران و تصمیم سازان در عرصه ی تعلیم و تربیت قادر خواهند بود در این راستا و فضا عرض اندام نموده و نقش آفرینی نمایند . مدرسه و معلم پرچم دار و سلسله جنبان بلا فصل این سیاست و روش است و جای گزین و بدیلی ندارد .
بنابراین از طریق تربیت معلمان و تالیف کتب درسی مناسب و اثربخش و راهبردی می توان در این وادی ورود نموده و طی طریق نمود و به موازات آموزش و کار فکری – فرهنگی با تصویب قوانین مربوط و اجرای دقیق و شفاف و غیرانحصار گرایانه ی آن می توان آن را نهادینه و رفتاری نمود و موضوع منافع ملی و صیانت از آن را به یک مطالبه ی عمومی تبدیل نمود .
در این راستا و باعنایت به دو بعد مهم و راهبردی عرف و قوانین باید به توانمندی ها و شایستگی های مجریان و سیاست گذاران باید توجه جدی مبذول گردد که ایده وکنش آنان نقش بی بدیلی به عنوان الگو و بستر سازی و ریل گذاری در جامعه دارد ؛ پاره ای که در جامعه ی امروز ما مدعی انقلابی گری و نقش دهی هستند و خود را دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی قلمداد می نمایند در عمل دست به اقداماتی می یازند که بیانگر عدم التزام عملی و کارکردی آنان در راستای حفظ منافع و منابع جمهوری اسلامی بوده و برون داد آن ناقض تبلیغ و ترویج مشی منطبق بر صیانت و حفظ منافع ملی است و این نکته ی مهم و ظریفی است که باید بسیار مورد توجه و امعان نظر قرارگیرد.
مدعیانی که ایام تعطیل را جهت گردشگری به جای تفرج و سیر و مسافرت در داخل کشور و سعی ترویج توریسم داخلی منابع خود و ارز میهن را با مسافرت به خارج از کشور به کام بیگانگان ریخته و در زمین آنان بازی کرده و به تولید و اقتصاد ملی لطمه وارد می آورند و یا فرزندان خود را به عنوان ادامه ی تحصیل به خارج از کشور گسیل و اعزام نموده و درکشور مقصد اقدام به خرید ملک و زمین نموده و زمینه ی ماندگاری را درآن کشور فراهم کرده و توان مالی و فکری خود را به جای آنکه در اختیار مام میهن و فرزندان آن قرار دهند درکشور مقصد رحل اقامت گزیده و در اختیاربیگانگان قرار می دهند.
تنظیم روش ها و سیاست های درست در این زمینه در ابعاد گوناگون از جمله امور تقنینی می تواند باورهای لازم و کنش مقتضی را برای توجیه و رویکرد نسل نوجوان و جوان برای حفظ منافع ملی به دنبال داشته باشد.
در عرصه ی مدیریتی ، واگذاری مسولیت ها در جامعه باید با راهکارهای مناسب و اثربخش صیانت و نگهبانی از منافع ملی شرط اساسی تلقی گردد.
تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ و گرایش به داشتن روحیه و نقش انقلابی در حوزه های مختلف از جمله سیاست ؛ اقتصاد و فرهنگ دقیقا به این نکته ی حائز اهمیت اشاره دارد؛ که همانا حفظ روحیه ی انقلابی و ترویج آن نقش به سزایی در شکل گیری و نهادینه شدن نگاه و منافع ملی دارد.
به تحقیق چنانچه در انتخاب ها و تصمیم سازی ها منافع ملی نقش اساسی را ایفا نماید رانت ها و تبعیض ها در مناسبات اجتماعی و از میان جامعه رخت برخواهد بست و فقدان این امور منکر در ارائه ی الگوهای احسن و ملاک برتر تربیت و اقناع روحی و فکری نسل نوجوان و جوان بسیار موثر بوده و در تمامی زمینه ها و ابعاد مورد نیاز جامعه از جمله توجه اساسی و مبنایی به منافع ملی رویکرد درخشانی را به دنبال خواهد داشت که حاصل آن شفافیت و تربیت نسلی است که نفع و منافع ملت وکشور را به منافع شخصی ترجیح داده و آن را با هیچ منفعتی معاوضه و معامله نخواهد نمود.
ایجاد روحیه و حس به من چه نگفتن در تعاملات و رخدادهای جامعه و همواره مسوول دانستن خود ارزش و ثمره ای است که منجر به ایجاد و تکوین تعهد اجتماعی می گردد که ماحصل و ثمره ی شیرین آن منتج به رفتاری شدن و نهادینه شدن نگاه و دید ملی است که در بطن خود گرایش و پویش در جهت نیل و حفظ آن را به دنبال دارد.
همان گونه که درسطور فوق نگاشته و به تحریر درآمد تربیت ؛ عرف و قوانین می توانند به عنوان دست آویز و عوامل مهمی تلقی گردند که زمینه را برای تولید و بازتولید نگاه ملی و اهمیت به منافع ملی فراهم آورد.
بعد تربیت: تدریس و آشنا نمودن دانش آموزان با معانی و مفاهیمی چون حقوق شهروندی ؛ نقش و جایگاه رسانه و سواد رسانه ای درشکل گیری جامعه و فرد نقاد و پرسش گر؛ نظام و حاکمیتی مبتنی بر مردم سالاری و احترام به رای و اراده اکثریت ؛ زدودن انحصارطلبی ؛ پرهیزاز رانت و رانت خواری و شکل گیری و گسترش آن ؛ عدم سوء استفاده از موقعیت و مناصب سیاسی و اجتماعی ؛ آزادی بیان و اظهار نظر و تحمل شنیدن سخن مخالف و توجه وحدت ملی و نگاه ملی آزادی بعد از بیان ؛اسلام باوری و جایگاه منیع حرمت انسان در آن ؛آشنایی با تمدن اسلام و ایران ؛مسوولیت پذیری؛ مهارت های زندگی ؛ تقویت عرق میهنی و....که مباحثی از این دست می تواند زیرساخت های لازم فکری و انگیزشی را نسبت به منافع ملی را رقم زند.
بعد عرف: تبدیل و تفهیم آنچه در بعد تربیت آمد و مواردی در این راستا از طریق رسانه ها و ترویج آن به عنوان باور و ارزش مورد احترام و رعایت مردم و ضرورت حفظ و صیانت از آن که در صورت عدم توجه و رعایت آن ازجانب فرد یا جامعه امری نامطلوب تلقی گردد و کنشی نابه هنجار و ساختارشکن تعبیر گرددتا آن جایی که در ذهن و عمل اقشارگوناگون جامعه به عنوان باور نهادینه شده و مورد حمایت و رعایت قرارگرفته و مطالبه ی عمومی گردد و تخطی ازآن نامشروع و نامقبول جلوه داده شود.
بعد تقنینی : تبدیل بعد تربیت و بعد عرف به جنبه های تقنینی و قوانین و مقررات موضوعه که در بردارنده و حافظ حدود و ثغور منافع ملی بوده و هر گونه خدشه دار نمودن و تعدی به آن را برنتافته و نمی پذیرد و براساس عدالت آن را صیانت و به نسل های دیگر منتقل نماید.
راه حل بسیاری از مشکلات و معضلات کشورمان ایجاد روحیه و نگاه ملی و عنایت خاص به منافع ملی است ؛ مصادیق و مثال هایی در ابتدای نوشته به رشته ی تحریر درآمد که می توان در این خصوص به موارد متعددی اشاره نمود .
متاسفانه بنا بر آموزش های غلط و سنت دیرین روحیه ، منش و مشی جزیره ای نگاه و عمل کردن ، خود را دیدن و به دیگران وقعی ننهادن ،منافع گروهی و حزبی را برمنافع ملی ترجیح و مقدم دانستن و مواردی ازاین دست در تفکر و عمل در کشورمان بردید و منافع ملی مستولی و چیره گردیده است و باید بکوشیم با آموزش و پرورش ازاین وضعیت اسفناک بیرون رفته و دید و نگاه ملی را سر لوحه ی ایده و کنش در کشور نماییم .
اگر پرداخت حقوق و معوقات شاکی طبق مقررات آموزش و پرورش امکان پذیر بوده است، چرا تا قبل از محکومیت رئیس منطقه به انفصال انجام نشده است و اگر پرداخت معوقات قانونی نیست و اکنون برای جلب رضایت شاکی چگونه این امر امکان پذیر شده است،منابع پرداختی به شاکی از کجا تامین شده است/ دیون برخی از فرهنگیان بیش از 5 سال است که پرداخت نشده است/ دلیل بزرگ نمایی رسانه ای این خبر، از سوی رسانه های مخالف دولت و طیفی که اصطلاحا " اصول گرا " نامیده می شود از شکایت ساده یک معلم چه بود/ اگر معلمان به حقوق قانونی خود آشنا باشند و مطالبات خود را از مسیرهای قانونی پیگیری کنند احتمالا زودتر و با هزینه کمتر به نتیجه می رسند
گروه استان ها و شهرستان ها - اردبیل - جعفر عابدی/
جلسه ماهانه شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل تشکیل و نحوه پی گیری مطالبات جامعه معلمان و مسایل آموزش و پرورش توسط نمایندگان منتخب و میزان تاثیرگذاری معلمان در شکل گیری مجلس جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
سید غلامحسین گنجی رییس شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل با ارایه گزارشی از جلسه اخیر شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان کشور با دبیران استان ها و با حضور دکتر عارف، از راه یابی چهل نماینده معلم به مجلس خبر داده و گفت: پیش بینی می شود فراکسیون فرهنگیان با عضویت معلمان راه یافته به مجلس و حمایت نمایندگانی که معلمان نقش موثری در انتخاب آنها داشته اند تشکیل شود.
وی خواسته ها و انتظارات عمده از نمایندگان منتخب را اولویت دادن به آموزش و پرورش و مسایل معلمان، حمایت از شکل گیری و تقویت فراکسیون فرهنگیان، تشکیل سازمان نظام معلمان ایران، واگذاری ریاست کمسیون آموزش و تحقیقات به نمایندگان معلم و حمایت از ریاست دکتر عارف در مجلس در چارچوب رای مردم به تغییر اعلام کرد.
در این جلسه نحوه تعامل انجمن با تمامی نمایندگان منتخب استان برای پیگیری مسایل مرتبط با معیشت معلمان و آموزش و پرورش مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.
پایان پیام/
گروه اخبار/
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شنیدهها حاکی است علیرضا جدایی رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش امروز و در روز روابط عمومی استعفا کرد.
برخی منابع آگاه دلیل این استعفا را دخالت برخی افراد در وزارتخانه در فعالیتهای مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش عنوان کردند.
«جدایی» استعفای خود را تقدیم محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش کرده است.
به گزارش فارس، پس از اخذ رأی اعتماد علیاصغر فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس، علیرضا جدایی به سمت رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش منصوب شده بود.
انتهای پیام/
گروه رسانه و تشکل /
« محمود بهشتی لنگرودی » ساعاتی پیش به مرخصی آمد .
این فعال صنفی معلمان که پس از وخامت حالش در بیمارستان امام خمینی ( ره ) بستری شده بود ساعاتی پیش به مرخصی آمد .
بهشتی لنگرودی از شهریور ماه سال قبل در پی اعتراضات صنفی بازداشت شده بود .
در حال حاضر ، اسماعیل عبدی دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران در زندان به سر می برد .
پایان پیام /