حسین رمضانی سراجانی مسئول سابق تشکیلات کانون تهران : تجمع 31 تیر 94 یکی از نقاط تاریک جنبش فرهنگیان در چند دهه اخیر است/ رمضانی سراجانی: محمد رضا نیک نژاد، اسماعیل عبدی، مهدی بهلولی ، محمد حبیبی، محمد رضا رضا خواه از نظر قانونی عضو هیات مدیره کانون به شمار نمی آیند/ توصیف مسئول سابق تشکیلات از تشکیلات کانون : ساختاری شکسته بسته و بدون برنامه ریزی روشن و با یک تیم غیر آموزش دیده که حلقه اتصال آنها علایق و انگیزه های شخصی است/ تغییر دبیرکل از باغانی به عبدی به دلایل غیر ساختاری و غیر تشکیلاتی صورت گرفت/ کانون صنفی معلمان ایران در شورای هماهنگی به تعهد اخلاقی خود عمل نکرد/ کانون، هیچ اطلاعات مدونی ندارد تمامی اطلاعات به صورت شخصی در اختیار افراد است/ بهشتی، عبدی و ایمان زاده اطلاعات کانون را در اختیار مسئول جدید تشکیلات قرار ندادند/اعضای کارگروه مجازی از بی اعتنایی آقای بهشتی رنجیده شده بودند/ بعد از دستگیری عبدی نیروهایی که اکثرا اولترا رادیکالیسم را فریاد می زدند به کانون هجوم آوردند / گروه هایی تشکیل شد و از سراسر کشور افرادی دعوت به تجمع 31 تیر را در تهران پذیرفتند / تمامی افرادی که قرار بود در تجمع 31 تیر شرکت کنند از سوی نیروهای امنیتی شهرستان ها شناسایی شدند/ در جریان 31 تیر یکی از بزرگترین ریزش نیروهای چند ساله اخیر کانون و جنبش را شاهد بودیم/ روش نابخردانه فراخوان نیروها به تهران راه را برای سرکوب و فشار بر این افراد به صورت منفرد هموار کرد/ دستاورد تجمع برای تشکیلات کانون جز یاس و ناامیدی و شک در درستی سخنان و نظرات برجستگان کانون نبود/ احضار و بازجویی مکرر نیروهای شهرستان ها به منفعل شدن بسیاری از نیروهای کیفی کانون انجامید/ حتی یک فعال کم تجربه می توانست تشخیص دهد که تجمع با این شیوه به نتایج فاجعه باری ختم خواهد شد/ بالا بردن هزینه کار صنفی بیش از پیش بر ترس بدنه ی پرتعداد معلمان بسیار معمولی افزود/ حسین رمضانی سراجاری بعد از نوشتن این نامه برکنار و محمد حبیبی مسئول تشکیلات کانون شد/ این نامه، صحت نظر منتقدان در باره ورود یک گرایش ایدئولوژیک و چپگرا و دنباله رو گروه های کارگری به داخل کانون را تایید می کند/ جریان چپ که معلمان را فرودست و مزدبگیر و مدیران را فرادست می نامد خود را بخش پیشرو (آوانگارد ) کانون معرفی می کند!
گروه اخبار/

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تهیه کردهاند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.
حسین مقصودی یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گذشت سه ماه از آغاز به کار مجلس دهم، مطالبات مردم و معلمین از نمایندگان خود در مجلس سبب شد تا جمعی از نمایندگان فارغ از گرایشات فراکسیونی خود، خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشند.
وی ادامه داد: طرح استیضاح علیاصغر فانی مدتی است که تهیه شده و با توجه به استقبال زیاد نمایندگان از طرح استیضاح، پیشبینی میشود تعداد امضاها در همان مرحله اول به 100 امضا برسد.البته در این مدت جمع زیادی از نمایندگان به صورت شفاهی و پیامکی آمادگی خود را برای امضای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.
این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: طراحان و امضاکنندگان طرح استیضاح فانی از هر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت هستند و هدف آنها از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ حقوق و منافع فرهنگیان و 12 میلیون دانش آموز است.
مقصودی با تأکید بر اینکه نگاه فراکسیون خاصی در استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: طراحان این طرح معتقدند از ابتدای شروع بهکار مجلس، وزیر آموزش و پرورش برای ارتقای سطح کیفی وزارتخانه خود از مجلس و نمایندگان کمکی نخواسته است در حالیکه برخی از وزرا همچون وزیر بهداشت در این مدت تعامل خوبی با مجلس دهم داشته است.
به گفته نماینده سبزوار کاهش راندمان آموزشی، عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، پیش رفتن وزارت آموزش و پرورش به سمت سیاسیکاری، عدم تغییر و تحول جدید در آموزش و پرورش، عدم توجه به خوابگاه های شبانهروزی و بیتوجهی به رشد استعدادها در مناطق محروم، عدم رسیدگی و توجه به مدارس روستایی و حاشیه شهرها، عدم توجه به مسائل رفاهی فرهنگیان، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و عدم رعایت شان آنها، عدم کارایی بیمه طلایی، عدم برنامهریزی در باب مسائل تربیتی و پرورشی، عدم رضایت مدیران مدارس و فرهنگیان از عملکرد وزیر از جمله دلایل استیضاح علیاصغر فانی است.
وی در پایان سخنان خود اضافه کرد که دوران مصلحت اندیشی به پایان رسیده و کسانی که معتقدند استیضاح وزیر به صلاح نیست حتماً سری به مدارس بزنند تا نارضایتی فرهنگیان را مشاهده کنند. هیچ مصلحتی بالاتر از رضایت معلمان و فرهنگیان نیست.
خبر آنلاين
این تشکل در تبریز چه فعالیت هایی کرده است ، گردانندگان آن چه کسانی هستند ،در درون آن چه خبرهایی است/ آیا کسی هست بگوید ما معلمان چگونه می توانیم در نهادی که به نام ما و به کام دیگران هست ، عضو شویم/ به راستی ننگی بالاتر از این برای من معلم وجود دارد که گرداننده یک تشکل فرهنگی؛ خودش کارمند آموزش و پرورش نمی باشد / ورود کلیه معلمان ممنوع!/ هیچ معلمی اجازه نزدیک شدن به انجمن اسلامی تبریز را نمی دهد چون انگار ملک پدری خویش است و متولی موقوفه تشکل معلمان....نه از سایت انجمن خبری هست و نه از ثبت نام و مناسبات جاری بر احزاب/ وی به عنوان نماینده ی فرهنگیان در شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان ، جا گرفته در حالی که اصلا معلم نیست/ آیا این مساله حکایت از مظلومیت معلمان تبریز نیست و آیا در بین سیاسیون و متولیان تشکل های رسمی و صنفی کشوری و استانی کسی است که این گره را با دست بگشاید
گروه اخبار/

حمیدرضا حاجیبابایی دبیر کل جبهه یکتا (جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) در گفتوگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به فعالیتهای تشکل متبوعش برای انتخابات 96 اظهار داشت: جبهه یکتا یک جبهه گفتمانی است که بر اساس کارآمدی فعالیت کرده و گفتمان امام و رهبری را دنبال میکند و از این رو هر هفته جلسات ما به صورت منظم تشکیل میشود و برای انتخابات ریاست جمهوری حتماً فعال خواهیم شد.
*فعال شدن کمیتههای سیاسی و اقتصادی جبهه یکتا
حاجیبابایی تصریح کرد: در حال حاضر جبهه یکتا کمیتههای گوناگون دارد که این کمیتهها نیز فعال شده و در زمینه اقتصادی و سیاسی اقداماتی مطابق با چارچوب گفتمانی خود انجام میدهد.
دبیرکل جبهه یکتا با تأکید بر اینکه اعضای جبهه برای حضور فعال در انتخابات 96 تصمیم جدی گرفتهاند، افزود: ما به دنبال هماهنگی و همافزایی در جبهه انقلاب هستیم؛ چراکه معتقدیم اصولگرایی و اصلاحطلبی قاصر از پاسخدهی به این مرحله از انقلاب است، بنابراین باید از ظرفیت انقلابی استفاده شود.
وی با اشاره به هماهنگ بودن جبهه یکتا با شوای ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: سعی ما این است که در هماهنگی نیروهای انقلابی شریک باشیم.
*قطعاً کنگره جبهه یکتا برگزار میشود
حاجیبابایی با بیان اینکه ما هنوز برای زمان برگزاری کنگره و نشست خود تصمیم نگرفتهایم در عین حال گفت: کمیتههای جبهه یکتا مشغول کارهای کارشناسی هستند و قطعاً کنگره را تشکیل خواهیم داد.
این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه ما هنوز به بحث مصادیق ریاست جمهوری در جبهه ورود نکردهایم یادآور شد: در حال حاضر کارهای زیرساخت انتخابات ریاست جمهوری را هماهنگ میکنیم و در باره ورود به انتخابات مشغول کار کارشناسی هستیم.
وی با بیان اینکه ما سعی داریم با سایر نیروهای اصولگرا صحبت و رایزنی داشته باشیم، درباره ارتباط با جامعتین و آیتالله مصباح اظهار داشت: ما سعی داریم با مجموعه نیروهایی که در طیف اصولگرایان که امروز به آنها انقلابیون گفته میشود، به یک همافزایی برسیم؛ چراکه نیروهای انقلاب امروز نیاز به همراهی و وحدت دارند.
حاجیبابایی با بیان اینکه ما در انتخابات مجلس کار کردیم و به نتیجه هم رسیدیم، اما در تهران دچار ضعفهایی بودیم،یادآور شد: این مسئله را باید در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با حساسیت ویژهای دنبال کنیم و فکر نمیکنم در مسیری که دوستان اصولگرا و انقلابی دارند، در آینده با مشکل خاصی مواجه شوند؛ چراکه ظرفیت زمان مؤثر است و بعید است که دوستان اشتباهات قبلی را تکرار کنند.
به گزارش فارس، جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) متشکل از برخی اعضای دولت دهم و نمایندگان مجلس است که پس از انتخابات ریاستجمهوری و روی کار آمدن دولت یازدهم، فعالیت خود را آغاز و روز 25 خرداد 1394 به دبیرکلی حمیدرضا حاجیبابایی اعلام موجودیت کرد.
انتهای پیام/
جامعه مدنی به اهرم ها و هسته های قدرتِ مستقل از دولت و حکومت گفته می شود که به مثابه حائلی مابین جامعه و حکومت به تنظیم روابط و تعادل قوای دولت و ملت کمک کرده و نظارت بر کار نهادها و سازمانهای تابع حکومت را هم بر عهده دارند/ در جوامع در حال توسعه که احزاب و تشکل های مستقل از قدرت پا نگرفته و با موانع ساختاری و سیاسی متعددی روبه رو هستند، تنها رسانه ها هستند که از یک سویه شدن کاملِ این تعامل جلوگیری می کنند/ در عرصه آموزش و پرورش ، چنین امکاناتی در حوزه رسانه ها می تواند آلترناتیوی موثر و شایسته برای احزاب و تشکل هایی باشد که در ظاهر وجود دارند اما فاقد شرایط اولیه حزب و یا حتی تشکل صنفی می باشند و از چانه زنی موثر و کارساز با نهادهای دولتی به منظور تحقق خواسته های بدنه آموزش و پرورش عاجزند/ ظهور نسلی از فرهنگیان واجد دغدغه توسعه و تولد رسانه های ارزشمند و محبوبی چون صدای معلم خبر از تحولات امیدوار کننده ای زیر پوست آموزش و پرورش می دهد
تفكر انتقادي جزئي از مهارت هاي ده گانه زندگي تلقي مي گردد و حتي در برنامه هاي پيش گيري از آسيب هاي اجتماعي به عنوان يك مهارت هاي بنيادي مطرح مي شود/ فقدان روحيه نقدپذيرى در جامعه ما و در پى آن در مديران سازمان ها موضوعى تاريخى است. در طول تاريخ ايران، مديران خود را ملزم به پاسخ گويى نمى دانسته اند/ گاهی رسانه ها و یا خود مردم عادی حرف هایی را به نام نقد منتقل می کنند و یا چیزهایی را به نام جواب نقد به هم می گویند که به نظر نمی رسد بتوان نام آن ها را نقد گذاشت و بیشتر به همان پرتاب گلوله آتش شبیه هستند/ حافظه تاريخي همكاران فراموش نخواهند كرد كه در دولت قبلي با اعتراض كنندگان چگونه برخورد شد و چه تبعيدها، محروم شدن از بعضي فعاليت ها و يا باز شدن پرونده هاي حراستي متوجه آن ها گرديد/ همكاران جرات طرح اعتراض ها و مخالفت هايشان را نسبت به عملكرد دولت به صورت صريح نداشتند/ در شرايط دولت فعلي انتقادات گسترده اي توسط كارشناسان و معلمان و حتي خود مسئولان متوجه اين نظام آموزشي مي گردد/ هيچ وزيري به اندازه آقاي فاني مورد اعتراض هاي گسترده اي قرار نگرفته است/ در دولت فعلي، اكثريت مديران قبلي، همچنان بر صندلي مديريت تكيه زده اند/ بدون هيچ نوع گرايش خاص سياسي و يا سليقه رفتاري بايد به مديريت اين رسانه وزين تبريك و دست مريزاد گفت كه مقاله هاي انتقادي همكاران در حوزه هاي مختلف آموزش و پرورش را بدون توجه به مكانيزم حذف و سانسور منتشر مي كنند كه سهم به سزايي در توسعه فضاي نقد و گفت و گو در آموزش و پرورش دارند ( اگر اين رسانه تحليلي در دولت قبلي با اين شرايط وجود داشت؛ عواقب آن قابل پيش بيني بود)
حجم 5900 ميليارد تومان در مقابل خروج 20 هزار ميليارد تومان که در سکوت خبري برگزار شد ، بسيار بيشتر است ! ( حدود 400 درصد بيشتر است)/ ذينفعهاي بازدارنده همان جيغ بنفشها هستند. كساني كه مدل اقتصادي آقاي روحاني منافع اقتصادي و سياسيشان را با بحراني اساسي مواجه كرده/ اين ذينفعها، فضاي اعتدالي را برنميتابند/ هر كلمهاي را بگوييد فقط منافعشان را مدنظر دارند. لازم باشد يك روز كاپشن ميپوشند و ريش ميگذارند و اگر لازم شد كت و شلوار ميپوشند و كراوات ميزنند/ براي اين جريان هيچ چيزي جز منافع خودشان مهم نيست. براي اينان منافع شخصي، گروهي، حزبي و دستهاي اهميت دارد. سران اين جريان هم بهشدت باهوش هستند/ همين است كه به هر طريقي ميخواهند كاري كنند كه قطار اعتدال بايستد و مانع تثبيت فضاي اعتدالي در حوزه اقتصادي و سياسي شوند/ من فكر ميكنم به هر قيمتي شده خودشان را نجات ميدهند و منافعشان را ميسازند/ براي ريشهكن كردن آنان به ارهاي نياز است كه بتواند هم فولاد را ببرد و هم بتن را. تا زماني كه دست و پاي جريان ذينفعها به اصل اقتصاد و سياست ايران گره خورده هيچ كاري نميشود كرد و هر كسي هم كه زور بزند كمر خودش را در معرض شكسته شدن قرار داده/ در دولت يازدهم با تقويت نهادهاي نظارتي و برنامه ريز و اجازه حضور و بروز رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي ، ملت ايران شاهد تابيدن نور به زواياي تاريک خانه ي فيش هاي حقوقي نجومي مي شوند
گروه اخبار/ روزنامه صبح نو وابسته به جریان اصول گرا ، در شماره روز یکشنبه 10 مرداد در مقاله ای تحت عنوان " زمزمه تغییرات انتخاباتی در آموزش و پرورش " به تحلیل تغییرات و انتصابات اخیر وزیر آموزش و پرورش به ویژه رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش پرداخته است .
چه ارتباطی بین «تخصص و رشته تحصیلی شما» با وظایفی که نمایندگی مجلس به شما محول خواهد نمود وجود دارد/ آیا او به راستی ۴۵۰ هزارفرصت شغلی را مطالعه و تصویب کرده و ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد نموده بود / حال از این نکته بگذریم که این آمارها در سال 1386و در زمان دولت سابق بوده که چه دست توانایی در آمار سازی و آماربازی داشتند/ چه توانایی را در خودتان دیده اید که داوطلب شده اید؟ و فکر می کنید در صورت راه یافتن شما به مجلس چه تحولی در دلفان و سلسله ایجاد خواهد شد/ حال باید از آقای خاص پرسید سوال و استیضاح وزیران را ناشی از این نوع نگاه به دامنه ی قدرت نمایندگان ببینیم/ هرگاه ترحم و زور از چهارچوب ذهنی خارج شود و در حیطه ی اقتدار سیاسی (حکومت ) قرار بگیرد فاجعه به بار می آورد/ بقیه ی کسانی که مانند شما فکر نمی کنند سیاست زده اند/ در دولت قبل چرا در شهرستان دلفان هیچ گونه مجوز سایت و پایگاه خبری برای گروه و جناح مقابل تان صادر نمی شد / رسانه های شما چرا هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشتند/ چرا زمانی که سرمایه ی فرهنگیان در تعاونی مصرف سابق فرهنگیان به تاراج رفت هیچ واکنش یا تحلیلی نداشتید/ چرا در دولت قبل در بحث استخدام های دولتی آن فضاحت به بار آمد واکنشی نداشتید/ زمان انحصار رسانه ای گذشته است
بسیاری از معلمان برایش دست می زدند و از شجاعتش تعریف می کردند/ سوال اینجاست این آقا که ادعای ریاست دارد به جای نالیدن و درخواست های بسیار بزرگ که انجام آنها بسیار زمان بر است چه کار ملموس و عینی هر چند کوچکی جهت کم کردن مشکلات اداری کرده است/ می توان با علم و آگاهی از قوانین و راه های پیگیری در پی حل مشکلات بود/ مدیران نباید مثل افراد عادی در پی نالیدن و درد و دل باشند بلکه به دنبال کم کردن مشکلات هر چند جزیی از مجموعه تحت مدیدیت خود باشند/ در این میان « سالار قاسمی » با انتشار فیش خود سعی در کسب محبوبیت کرد/ چرا آقای قاسمی لیستی از بستگان و آشنایان نزدیک خود را که در زمان مدیر کلی ایشان به سمت های ستادی و ریاست رسیده اند را منتشر نمی کند / چرا لیستی از پیگیری و دستاورد های آموزشی یا صنفی که در زمان حضور در تجمعات معلمان وعده داده بودند را به صورت علنی ارایه نمی دهد/ این اقدامات بیشتر از آن جنبه شفاف سازی داشته باشد جنبه تبلیغات دارد/ اسطوره پوپولیست در آموزش و پرورش حمیدرضا حاجی بابایی بود که بسیار مصاحبه می کرد و از نشاندن معلمان در قله مقام و منزلت سخن می راند و در مقابل نقدهای مختلف به عملکردش پشت دیوار پوپولیست پنهان می شد/ گاه برخی تشکل ها و فعالین صنفی نیز به دام پوپولیست می افتند ؛ برای مثال هستند تشکلی هایی با افتخار دستاورد خود را ملاقات عمومی بی نتیجه با مدیران و گرفتن عکس یادگاری یا در نهایت تقریر یک سری مطالب کلی بیان می کنند/ بیشتر معلمان اسم نماینده و عملکردش و چرایی انتشارش در آن زمان را نمی دانستند ولی همه از شجاعتش می گفتند / به جز سایت صدای معلم هیچ رسانه ای در خصوص پی گیری اصل موضوع واکنشی نشان نداد/ وقتی نماینده یا مسئولی این حرص و ولع را در معلمان برای دیدن و شنیدن این نوع حرف و رفتارها می بیند وسوسه می شود با انجام عملی مشابه دل جامعه معلمان را به دست آورد و به مقصد خویش برسد/ روزی برسد که پوپولیسم کمترین تاثیر و نقش را در فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور و آموزش و پرورش داشته باشد