چگونه میشود از محل اداره بنگاههای دولتی که اکثرا وضعیتی مشابه «ارج» دارند، پرداختهای کلان به مدیران دولتی، نیمهدولتی و شبهدولتی صورت پذیرد؛ اما هیچ ارزش افزودهای از این بنگاهها در جامعه به چشم نخورد/ در «تیولداری مدرن»، بنگاههای دولتی جایگزین این قطعات سرزمینی شدهاند/ در سیستم اقتصادی متکی بر تیولداری، مالکیت از آن دولت است و موقع خصوصیسازی هم، این مالکیت به شرکتهای دولتی یا نیمهدولتی یا شبهدولتی انتقال مییابد که نتیجه آن، انتخاب مدیرانی با پایگاه سیاسی و نه توان حرفهای است و خروجی نهایی این وضعیت، فرصتجویی تیولداران برای شخصیسازی اموال عمومی از طرق مختلف اعم از ایجاد انحصارهای فروش، جلوگیری از ورود رقیب و در مراحل پیشرفته اختلاسهای ٣٠٠٠ میلیاردی یا پرداختیهای نجومی به حلقه اصلی مدیران است/ داستان فیشها اگرچه توسط رقیب سیاسی با هدف زیر سوال بردن دولت افشا شد، اما بهدلیل اتکا بر مبانی صحیح، تبدیل به یک دغدغه، مطالبه و موج عمومی شده است/ راهکار اصلی، عبور از اقتصاد تیولداری و قطع ارتباط منفعتی همه صاحبمنصبان با کسبوکارهای مرتبط با حوزه مسوولیتی خود است
گروه اخبار/
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان خواستار استعفای الهلالی الشربینی وزیر آموزش و پرورش شدند و سپس به سوی میدان تحریر قاهره حرکت کردند؛ میدانی که کانون اعتراض های سال 2011 مردم مصر علیه حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک بود.
بر اساس این گزارش، لو رفتن سوال های امتحانی باعث شد که برخی آزمون های پایان سال دبیرستان های مصر لغو شود.
12 مقام وزارت آموزش وپرورش مصر به اتهام افشای پاسخ های امتحانات سراسری چند ماده درسی، از جمله عربی و دینی بازداشت شدند.
چندی پیش در ماه میلادی جاری پاسخ لو رفته سوال های امتحانی توسط یک کاربر ناشناس بر روی فیس بوک منتشر شد. وی مدعی شد که این اقدام را با هدف افشای فساد و ناکارآمدی مقامات مربوطه انجام داده است.
اعتراض های گسترده در مصر که احتمال سرکوب شدید آن ها وجود دارد، بسیار به ندرت برگزار می شود.
نظام آموزشی مصر از دیرباز به دلیل کلاس های درس شلوغ و آموزگاران ناکارآمد مورد انتقاد بوده و میلیون ها دانش آموز را وادار کرده است که به جای مدرسه به آموزش خصوصی رو بیاورند. آن چه وضعیت را بدتر می کند این است که نمره های دانش آموزان ارتباط مستقیم با ورود آن ها به دانشگاه دارد. ( نقل از ایرنا )
جدا شدن انگلستان از اروپا جهان را شوکه کرد!
همه از هم میپرسند: چرا آنگلاساکسون ها به این جدایی رای مثبت دادند؟
واضح است, مردم انگلستان همواره ازخود می پرسیدند که چه دلیلی دارد ما هزینه اشتباهات دیگران را بدهیم؟
در حالی که کشور ما افراد فقیر و کارتن خواب زیادی دارد ، چرا ما باید به کشور بحران زده یونان کمک کنیم؟
در حالی که کشور ما روابط خوبی با آمریکا دارد ، چرا ما باید با پیروی از تصمیمات یورو خود را به دردسر بیندازیم؟
آلمان در زمان جنگ جهانی تعداد زیادی از هموطنان ما را به قتل رساند ؛ چه دلیلی دارد ما به خاطر آلمان روابط مان با کشور قدرتمندی مثل آمریکا را به خطر بیندازیم؟
نژاد ما و زبان ما و تمدن ما از نژاد و زبان از تمام اروپاییان برتر است ؛ چرا ما باید خودمان را در کنار کشورهای اروپای شرقی که سراسر دچار مشکلات اقتصادی هستند قرار دهیم؟
ترامپ به انگیسی ها تبریک گفت که کشورشان را پس گرفتند .
روسیه و ایران جدا شدن انگلستان از اروپا را فرصتی برای نزدیکی به اروپا می دانند.
ولی بورس های نقاط مختلف جهان سقوط کرد ، پوند و یورو ارزش خود را از دست داد ، طلا به عنوان سرمایه زمان خطر گران تر شد .
پیش بینی شد تا چندسال آینده اقتصاد جهانی متضرر میشود ، هاوکینگ این اتفاق را برای پژوهش های علمی فاجعه دانست ، فوتبال انگلستان دچار آسیب شد ، اروپا و انگلستان هردو قدرت شان کاهش یافت.
تعداد زیادی از انگلیسی ها در مواجهه با این شرایط تقاضای تابعیت سایر کشورها را کردند ، جزایر مختلف ایرلند و اسکاتلند در صدد جدایی از انگلستان و اتحاد با اروپا هستند .
اما « پوپولیست ها » با تحریک حس ناسیونالیستی انگلیسی ها توانستند بر اندیشه بیش از ٨٣% دانشگاهیان پیروز شوند.
یعنی حتی در قلب اروپا ، جایی که به روباه پیر مشهور است ؛ چه راحت فریب احساساتشان را می خورند ؛ تحریک وطن پرستی ، نژاد پرستی ،ملیت و قومیت پرستی ، تحریک خودخواهی های جدایی طلبانه علی رغم آسیبهایی که به آن آگاهند ، ظاهرا حیوانات در زندگی گروه های اجتماعی یشان از ما انسانها بهتر عمل میکنند !
اروپا پس از تلاش برای اتحاد اکنون تجربه جدایی مجدد را امتحان میکند و شاید این چنین واکنش منفی جهان را پیش بینی نمیکردند.
تلاشهای جدایی طلبانه در بسیاری از نقاط جهان در حال شدت گرفتن است ، تلاش برای جدا کردن قومیتها برای زیادتر کردن مرزها و خودخواهی ها و افزایش رودررو شدنها ... اما شاید فقط عدهای از خردمندان جامعه بدانند که در کنار هم بودن اقوام مختلف و یاری رساندن انسانها به یکدیگر هرچند در ظاهر برای گروه های قوی تر مشکل ایجاد میکند ولی در نهایت کل جامعه انسانی از آن سود میبرد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
عدالت اجتماعی یکی از دلالتهای بسيار مهم مفهوم عدالت مي باشد که منظور از آن تخصیص منصفانه منابع در یک جامعه و يا توزیع عادلانه منابع و برابر فرصتها را شامل مي شود/ نفس ناعادلانه بودن ميزان درآمد در برخي از بخش هاي مختلف جامعه و آن هم در اين شرايط نامناسب اقتصادي، زمينه و حساسيت اين واكنش ها را بيشتر كرده است/ چرا در چنين شرايطي، بخشي از افراد جامعه از امتيازات گسترده برخوردار بوده؛ ولي بخش اعظم جامعه درگير حداقل نيازهاي معيشتي خود مي باشند/ زمينه هاي لازم و اصلي اين كج ساختاري در دولت قبلي در سايه حاكم شدن بي نظمي و بد اخلاقي گذاشته شد/ اگر دكتر احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري سال بعد وارد رقابت انتخاباتي گردد روي اين مساله بيشتر مانور خواهد داد و نقش خود در اين زمينه را خيلي ساده منكر خواهد شد/ این مقايسه هاي تنها يك بخش بسيار كوچك از مقايسه ها در اين راستا بوده كه هدف از این نوشتار توجه به اين مساله بوده است كه همكاران فاضل در آموزش و پرورش با نگاهي كارشناسانه، واقع بينانه و دوري از رفتارهاي هيجاني و سياست زدگي، شرايط كاري و درآمدي خود را در مقايسه با بخش هاي ديگر دولتي مورد بررسي قرار دهند
عارف : قهر و نا امیدی در قاموس من و اصلاح طلبی نیست/ عارف : در روند انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات، مهندسی صورت گرفت/ عارف : حضورم به عنوان رئیس کمیسیون در چارچوب یک مطالبه مطرح شد/ محمد جواد فتحی (اصلاح طلب ) را از کمیسیون آموزش بردند و به جایش ضیاء الدین اعزازی (اصولگرا) را آوردند/ عارف قبل از رای گیری فهمید که رای کافی برای رقابت با محمدمهدی زاهدی وزیر علوم دوره احمدی نژاد را ندارد/ کمیسیون آموزش تنها کمیسیونی است که یک نماینده طرفدار جبهه پایداری در آن به ریاست انتخاب شد/ در هیات رییسه کمیسیون ها 33 نماینده از لیست امید و 35 نماینده از لیست ائتلاف اصولگرایان و ده نماینده مستقل حضور دارند/ اصولگرایان، آموزش و پرورش را دستگاهی حاکمیتی و متمرکز می شناسند که باید همه بودجه آن را دولت تامین کند/ اصولگرایان از نظر اقتصادی و معیشتی با چپ ها هم صدا هستند/ اصولگرایان و چپ ها، توسعه مدارس غیر انتفاعی و خرید خدمات آموزشی را زیر عنوان مجعول " خصوصی سازی " محکوم می کنند/ نظرات فرهنگی اصولگرایان 180 درجه با چپها اختلاف دارد/ در همه ادوار مجلس و دولت بعد از انقلاب از جمله در دوره وزارت فانی ، گفتمان اصولگرایی دست بالا را داشته و دارد/ فراکسیون امید نمی تواند وارد چالش گفتمانی با اصولگرایان شود / احتمالا اعضای اصلاح طلب کمیسیون آموزش مانند داود محمدی ،نظرات خود را در چارچوب گفتمان اصولگرایانه و با استناد به اسناد بالادستی بیان می کنند/ راهکارهای عملیانی آقای داود محمدی و دیگر نمایندگان ائتلاف امید برای اجرای تعهد و سوگند خود در میثاق نامه با معلمان چیست/ سیاست دولت روحانی مبتنی بر 5 راهبردی است که قبلا توسط وزیر آموزش و پرورش اعلام شده است/ نظر فراکسیون امید درباره این 5 سیاست چیست
مخالفان می خواهند امید ایجادشده را از بین ببرند/ برجام می توانست افتخار ملی شود اما عده ای می خواستند شیرینی آن را تلخ کنند/ وانمود می کنند که با تصویب برجام قند در دل آمریکا آب شده و آنها از ایران امتیاز گرفتهاند/ باید با دنیا ارتباط سازنده برقرار کنیم/ برای ایجاد اشتغال نیازمند رشد 8 درصدی اقتصاد هستیم/ تشکیلات دولتی بسیار بزرگ است و به همین دلیل بیانضباطیهایی وجود دارد/ شخص رییس جمهور از این اتفاق نارحت است/ حل مشکل فیش های حقوقی نیازمند خرد است و قطعا به تدریج حل می شود
گروه رسانه و تشکل/ همان گونه که قبلا نیز آمد ( این جا ) ، نمایندگان مجلس و فرماندار بجنورد از معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش بجنورد ممانعت نمودند .
« انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی» در بیانیه ای که برای صدای معلم ارسال نموده است به این روند اعتراض کرده است
گروه استان ها و شهرستان ها/
در حالی که از مدت ها پیش آقای « م. الف » به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از سوی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی مطرح بود، فرماندار بجنورد به خاطر عدم موافقت نماندگان مجلس این شهرستان از معارفه این فرهنگی جلوگیری کرد.
حاجی زاده در دیدار با مسوولان 3 حزب فرهنگیان اعم از انجمن اسلامی معلمان، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خراسان شمالی و سازمان معلمان ایران گفت: باید مدیرکل گزینه اش برای مدیریت شهرستان بجنورد را با نمایندگان مجلس این شهرستان و بنده هماهنگ می کرد.
این در حالی است که « م الف » از مدت ها قبل با فرماندار شهرستان بجنورد دیدار و مصاحبه داشته است و مورد حمایت 3 حزب فرهنگیان استان و انجمن صنفی فرهنگیان استان بوده است.
این در حالی است که فرماندار دخالت افرادی را منتسب به گروه های بی نام و نشان را در مخالفت با م . الف ترجیح داده و جلوی معارفه این فرهنگی را گرفته است.
شایان ذکر است علی قربانی و علی اکبری هر دو از نمایندگان فهرست امید بودند که با حمایت قاطع 3 حزب فرهنگیان اعم از انجمن اسلامی معلمان، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خراسان شمالی و سازمان معلمان هفتم اسفند ماه به مجلس راه یافتند.
پایان پیام/