صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

حق تشکیل اتحادیه و سندیکا برای معلمان در قوانین  نانوا و مهندس همکار نیستند، به همین دلیل احتمال این‌که نانوا از منافع شغلی مهندسان دفاع کند، در شرایط عادی بعید به نظر می‌رسد، ولی یک نانوا با همکار نانوای خود آسان‌تر می‌تواند به تفاهم و اتحاد برسد، زیرا انگیزه بیشتری دارد تا از منافع شغلی خود دفاع کند ؛ این روحیه همکاری و دفاع از منافع مشترک در واقع هسته اولیه تشکیل یک صنف یا سندیکا است.

سندیکا یکی از ریشه‌دارترین و مهم‌ترین بخش‌های جامعه مدنی به شمار می‌رود، زیرا با معیشت شهروندان گره خورده است. این‌که مرجع صلاحیت‌دار سندیکای خاصی را به رسمیت بشناسد یا دست رد به سینه آن بزند تاثیری بر روی اصل موضوع ندارد، زیرا حیات و ممات جامعه مدنی از واقعیت‌های جامعه بر می‌خیزد نه از تشریفات قانونی؛ این مراجع فقط با صدور مجوز، موجودیت یک تشکل را اعلام می‌کنند نه این که آن را به وجود بیاورند یا از بین ببرند.

بر همین مبنا اصل نهم قانون اساسی اشعار می‌دارد آزادی های مشروع حتی با وضع قوانین از بین نمی‌روند. نباید پنداشت که اعطای مجوز یک صلاحیت اختیاری است و دولت ها می‌توانند آزادی‌های مشروع را سلب کنند. اعتراض‌های جمعی و مسالمت‌آمیز معلمان در این چند دهه اخیر و تشکل‌هایی‌که با عناوین مختلف با احساس مسئولیت و ژرف‌اندیشی به راه انداخته‌اند گواه روشنی بر این نکته است که آموزگاران به عنوان یک صنف به دنبال صیانت از منافع مشترک و کسب امتیازات عادلانه شغلی هستند ولی قانونگذار چه رویکردی نسبت به آنان دارد؟

آیا آنان در وضعیت حقوقی برابری با صنوف دیگر قرار گرفته اند ؟ اصل 26 قانون اساسی به عنوان یک هنجار حقوقی آزادی سندیکایی همه صنوف را مورد شناسایی و حمایت قرار داده است در اصل مذکور حتی مصادیقی از آزادی سندیکایی مانند عضویت و انصراف بدون اجبار بیان شده است.

سوال مهمی در این‌جا به ذهن متبادر می‌شود که آیا مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار عادی این هنجار قانون اساسی را تضمین کرده و معلمان را به عنوان یک صنف مورد شناسایی و حمایت قرار داده است؟ زیرا قانون‌گذار اگر گروهی را فراموش کند، عملا آن گروه امکان فعالیت موثر نخواهد داشت. یکی از قوانینی که به خوبی مواضع قانون‌گذارعادی را در این زمینه آشکار می‌کند، قانون نظام صنفی است. این قانون برای اولین‌بار در سال 1350به تصویب رسید و چندین بار اصلاح شد. آخرین اصلاح آن در سال 1392 صورت گرفت. در قانون مزبور ، اصناف به دو گروه تقسیم‌شده‌اند: ویژه و عادی، اصناف عادی تابع قانون نظام صنفی‌اند و اصناف ویژه مانند وکلا، مهندسان و پزشکان تابع قانون خاص خود هستند. ولی معلمان در هیچ‌کدام از این تقسیم‌بندی‌ها نیامده‌اند و به تعبیر حقوقی مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند.

همین رویکرد به گونه‌ای دیگر در فصل ششم قانون کار مصوب 29 / 8 / 69 مجمع تشخیص مصلحت نظام انعکاس یافته است. در این قانون گروه‌های صنفی فقط محدود به کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌ها شده‌اند و اصلا اشاره‌ای به معلمان نشده است.

مرحوم دکتر ابوالفضل قاضی حقوقدان برجسته کشور مان طرفدار این نظریه بود و کارمندان دولت را در این زمینه محق نمی‌دانست. اما این دیدگاه در مورد فرهنگیان صحیح به نظر نمی‌رسد؛ اولا آزادی سندیکایی در اصل 26 قانون اساسی صراحت دارد همچنان که در ماده 20 اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده 22 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی به صورت صریح آمده است. وقتی قانون قیدی مطرح نکرده است نمی‌توان در صورت تردید قیودی بر آن افزود و آموزگاران را از این حق محروم کرد . ثانیا معلمان فقط در مدارس دولتی شاغل نیستند خیلی از معلمان در مدارس غیرانتفاعی شاغل‌اند و کارفرمایشان بخش خصوصی است. ثالثا خیلی از مهندسان و پزشکان که در استخدام دولت‌اند همزمان عضو رسمی یک تشکل صنفی هم هستند. باید همه صنوف از شرایط عادلانه برخوردار شوند.

چگونه است که در کشورمان برای ثبت اسناد نقل و انتقال یک ملک نیاز به تخصص احساس می‌شود و سردفتران به عنوان یک صنف تخصصی و ویژه مورد حمایت قانونی قرار می‌گیرند ولی تعلیم و تربیت انسان امری بی‌اهمیت تلقی می‌شود و آموزگاران حتی به اندازه یک صنف عادی هم حمایت نمی‌شوند ؟

البته منظورما این نیست که از اهمیت شغل خطیر سردفتری بکاهیم، بلکه می‌خواهیم نشان بدهیم همه صنوف باید مورد احترام قانونگذار باشند، زیرا مشارکت اجتماعی و تعیین سرنوشت از آن گروه خاصی نیست. از سوی دیگر ساماندهی امور صنفی توسط خود شهروندان بسیار کم‌هزینه‌تر و کارآمد تر از ساماندهی دستوری و دولتی است .

روزنامه همدلی

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

نظر محمدرضا عارف درباره دریافت های نجومی مدیران و قصور سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات

نماينده مردم تهران در مجلس دهم درباره فيش‌هاي حقوقي گفت: سازمان بازرسي کل کشور بايد به مجلس و مردم گزارش دهد چرا در اين زمينه قصور کرده و ديوان محاسبات چرا گزارشي ارائه نکرده است؟

  محمدرضا عارف در جريان راهپيمايي روز جهاني قدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي درباره فيش‌هاي حقوقي افزود: متاسفانه شاهد هستيم ازسوي برخي مديران به نوعي سواستفاده از اختيارات صورت گرفته و اين درحالي است که از مديران توقع مي‌رفت که با درنظر گرفتن وضع مردم، حداقل عرف جامعه را رعايت کنند. عارف يادآور شد: درحالي که مردم براي دريافت وام‌هاي 2 تا 3 ميليوني دچار مشکل هستند، اين توقع از مديران ارشد وجود دارد که هر چه بيشتر به مردم توجه داشته باشند.

وي گفت: با اين حال، بايد توجه کنيم کساني که چنين حقوق‌هايي را تصويب و تائيد کردند نيز مورد برخورد قرار گيرند. برخورد با اين مساله نبايد محدود به دريافت‌کنندگان اين حقوق‌ها و وام‌ها شود؛ بلکه بايد با تصويب‌کنندگان و تائيدکنندگان نيز برخورد شود. رئيس فراکسيون اميد در پاسخ به سئوال ديگري در ارتباط با عدم ارائه گزارش ديوان محاسبات به مجلس، علي‌رغم سپري شدن بيش از دو هفته، خاطرنشان کرد: سئوال بسيار جدي و مهم اين است که ديوان محاسبات و سازمان بازرسي کل کشور در ارتباط با اين مساله چه کرده‌اند؟

وي ادامه داد: سازمان بازرسي کل کشور بايد به مجلس و مردم گزارش دهد چرا در اين باره قصور کرده است و همچنين ديوان محاسبات بايد به مردم و مجلس شوراي اسلامي گزارش دهد که چرا در حسابرسي سالانه به اين مساله بي‌توجهي کرده و اگر با اين تخلف‌ها برخورد کرده، چرا گزارشي ارائه نکرده است؟

وي در ادامه به روز جهاني قدس و اهميت آن اشاره کرد و گفت: روز قدس، روز همبستگي امت اسلامي است که به‌عنوان وحدت ملت مسلمان انتخاب شده است.

عارف ادامه داد: مسلمانان جهان در اين روز براي تحقق آرمان‌هاي ملت مسلمان فلسطين به خيابان مي‌آيند و بنده نيز به‌عنوان يکي از شهروندان اين کشور خود را موظف ‌دانستم در اين راهپيمايي شرکت کنم.

ایرنا

راهبردهای واقع بینانه برای رفع چالش های موجود در سیاست داخلی  برای رفع چالش های موجود در سیاست داخلی ناگزیریم به راهبردهای واقع بینانه متوسل شویم .

بنابر این ضروری است:
 
1. برای اصلاحات جامعه محور برنامه داشته باشیم.

2. احزاب از حالت تکثری که امروز با آن مواجهند خارج و به احزاب فراگیر با تشکیلات کمی و کیفی گسترده تبدیل شوند.

3. تعامل و گفت و گو را ابتدا در تشکیلات خود و سپس با جریان های سیاسی مدافع منافع ملی جریان سازی کنیم. گفت و گو اصلی ترین ابزار اصلاح طلبان برای تقویت رویکردهای اصلاح طلبانه در کشور است.

4 . از نقد خود غافل نشویم.

5.تلاش کنیم موانع حقیقی و حقوقی فعالیت احزاب در کشور رفع شود.

6.حکمروایی خوب را ترجمه و به سازوکارهای اجرای آن دست پیدا کنیم.

7.برای مقابله به هر گونه فساد باید تلاش کنیم امکان رقابت آزادانه سیاسی و گردش آزادانه اطلاعات در کشور فراهم شود.

8.امروز هم بزرگترین تهدید برای کشور رادیکالیزم است.اینکه تاکید می شود بر گفت و گو و تفاهم ملی ،تاکید می شود که باید از تند شدن فضا سیاسی کشور پرهیز شود به دلیل همین تهدید است.

9.بخش های مهمی از فصل سوم قانون اساسی معطل مانده است.بخش هایی که ارتباط مستقیم با حقوق ملت پیدا می کند که هم مانع از تحقق ایران برای همه ایرانیان شده است و هم رکن اصلی مردم سالاری را تضعیف کرده است. بحث انتخابات آزاد یکی از این حقوق است که مستقیما بر کارآیی نهادهای منتخب دموکراتیک اثر گذاشته است و شکاف دولت -ملت را بیشتر کرده ،  بنابر این باید با بررسی راهکارهای قانونی ، علمی و حقوقی و گفت و گو ،ببینیم چگونه می توان این فصل مهم از قانون اساسی را اجرا کرد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

برکناری سهراب قنبری  مدیر مدرسه سلام با دستور مستقیم مدیر کل آموزش و پرورش تهران


دکتر « روح الله  قنبری » مدیر دبیرستان غیردولتی سلام یاسین از سوی اسفندیار چهاربند برکنار شد .
در حکم برکناری این مدیر مدرسه مساله تخلف در برگزاری امتحان آمادگی دفاعی مطرح شده است در حالی که به نظر می رسد این موضوع ارتباطی با مدیر مدرسه سلام یاسین نداشته و دلایل سیاسی و حتی سلیقه ای و شخصی در این موضوع دخالت داشته است .
معرفی مدیر جدید برای مدرسه دولتی باید توسط موسس صورت گیرد در حالی که مدیر جدید معرفی شده از سوی موسس مورد موافقت مدیر کل آموزش و پرورش تهران قرار نگرفته و ایشان راسا به مدیر منطقه یک دستور داده که اقدام به معرفی مدیر برای یک مدرسه غیردولتی بنمايد .
دکتر روح الله  قنبری در حال حاضر رئیس شاخه فرهنگیان حزب ندای ایرانیان می باشد و قرار است امروزسه شنبه ساعت 18 جلسه ای با حضور تشکل های فرهنگیان به منظور بررسی و نقد عملکرد اداره کل آموزش و پرورش تهران صورت گیرد .

« صدای معلم » از پاسخ گویی مسئولان اداره کل آموزش و پرورش تهران در این زمینه استقبال می کند .
پایان پیام/

افکار عمومی از این مسئله به شدت آزرده است/ نگاه یک مدیر به مادیات در حد رفع نیازهای ضروری و در حد زندگی متوسط مردم باشد / اگر تفاوت‌ها غیر قابل توجیه و غیر منطقی باشد روی عملکرد افراد هم تاثیر می‌گذارد/ دولت باید براین موارد نظارت بیشتری داشته باشد / برخی به دنبال این هستند که بهانه‌ای پیدا کنند و دولتی را که به طور نسبی در امور مختلف موفق بوده را زیر سوال ببرند و موفقیت‌های آن را به حاشیه ببرند و کاری کنند که با درست کردن پرونده علیه دولت کار برای تصمیم‌گیری توسط دلتمردان دشوار شود/ در این زمینه اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد. هر دولتی باید با این تخلفات برخورد کند/ اگر آینه‌ای نقصی در چهره به من نشان داد باید به دنبال رفع نقص باشیم نه اینکه آینه را بشکنیم

دوشنبه, 07 تیر 1395 18:20

اقتصاد تیول‌داری

 چگونه می‌شود از محل اداره بنگاه‌های دولتی که اکثرا وضعیتی مشابه «ارج» دارند، پرداخت‌های کلان به مدیران دولتی، نیمه‌دولتی و شبه‌دولتی صورت پذیرد؛ اما هیچ ارزش افزوده‌ای از این بنگاه‌ها در جامعه به چشم نخورد/ در «تیول‌داری مدرن»، بنگاه‌های دولتی جایگزین این قطعات سرزمینی شده‌اند/ در سیستم اقتصادی متکی بر تیول‌داری، مالکیت از آن دولت است و موقع خصوصی‌سازی هم، این مالکیت به شرکت‌های دولتی یا نیمه‌دولتی یا شبه‌دولتی انتقال می‌یابد که نتیجه آن، انتخاب مدیرانی با پایگاه سیاسی و نه توان حرفه‌ای است و خروجی نهایی این وضعیت، فرصت‌جویی تیول‌داران برای شخصی‌سازی اموال عمومی از طرق مختلف اعم از ایجاد انحصارهای فروش، جلوگیری از ورود رقیب و در مراحل پیشرفته اختلاس‌های ٣٠٠٠ میلیاردی یا پرداختی‌های نجومی به حلقه اصلی مدیران است/ داستان فیش‌ها اگرچه توسط رقیب سیاسی با هدف زیر سوال بردن دولت  افشا شد، اما به‌دلیل اتکا بر مبانی صحیح، تبدیل به یک دغدغه، مطالبه و موج عمومی شده است/ راهکار اصلی، عبور از اقتصاد تیول‌داری و قطع ارتباط منفعتی همه‌ صاحب‌منصبان با کسب‌و‌کارهای مرتبط با حوزه مسوولیتی خود است

منتشرشده در اقتصاد

استعفای وزیر آموزش و پرورش مصر به علت اعتراض دانش آموزان  گروه اخبار/

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان خواستار استعفای الهلالی الشربینی وزیر آموزش و پرورش شدند و سپس به سوی میدان تحریر قاهره حرکت کردند؛ میدانی که کانون اعتراض های سال 2011 مردم مصر علیه حکومت دیکتاتوری حسنی مبارک بود.
بر اساس این گزارش، لو رفتن سوال های امتحانی باعث شد که برخی آزمون های پایان سال دبیرستان های مصر لغو شود.
12 مقام وزارت آموزش وپرورش مصر به اتهام افشای پاسخ های امتحانات سراسری چند ماده درسی، از جمله عربی و دینی بازداشت شدند.
چندی پیش در ماه میلادی جاری پاسخ لو رفته سوال های امتحانی توسط یک کاربر ناشناس بر روی فیس بوک منتشر شد. وی مدعی شد که این اقدام را با هدف افشای فساد و ناکارآمدی مقامات مربوطه انجام داده است.
اعتراض های گسترده در مصر که احتمال سرکوب شدید آن ها وجود دارد، بسیار به ندرت برگزار می شود.
نظام آموزشی مصر از دیرباز به دلیل کلاس های درس شلوغ و آموزگاران ناکارآمد مورد انتقاد بوده و میلیون ها دانش آموز را وادار کرده است که به جای مدرسه به آموزش خصوصی رو بیاورند. آن چه وضعیت را بدتر می کند این است که نمره های دانش آموزان ارتباط مستقیم با ورود آن ها به دانشگاه دارد. ( نقل از ایرنا )

منتشرشده در دانش آموز
دوشنبه, 07 تیر 1395 04:01

درسی از انگلستان!

درسی از انگلستان و نظر یک معلم در مورد جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا  جدا شدن انگلستان از اروپا جهان را شوکه کرد!
همه از هم می‌پرسند: چرا آنگلاساکسون ها به این جدایی رای مثبت دادند؟
واضح است, مردم انگلستان همواره ازخود می پرسیدند که چه دلیلی دارد ما هزینه اشتباهات دیگران را بدهیم؟
در حالی که کشور ما افراد فقیر و کارتن خواب زیادی دارد ، چرا ما باید به کشور بحران زده یونان کمک کنیم؟
در حالی که کشور ما روابط خوبی با آمریکا دارد ، چرا ما باید با پیروی از تصمیمات یورو خود را به دردسر بیندازیم؟
آلمان در زمان جنگ جهانی تعداد زیادی از هموطنان ما را به قتل رساند ؛ چه دلیلی دارد ما به خاطر آلمان روابط مان با کشور قدرتمندی مثل آمریکا را به خطر بیندازیم؟
نژاد ما و زبان ما و تمدن ما از نژاد و زبان از تمام اروپاییان برتر است ؛ چرا ما باید خودمان را در کنار کشورهای اروپای شرقی که سراسر دچار مشکلات اقتصادی هستند قرار دهیم؟
ترامپ به انگیسی ها تبریک گفت که کشورشان را پس گرفتند .
روسیه و ایران جدا شدن انگلستان از اروپا را فرصتی برای نزدیکی به اروپا می دانند.
ولی بورس های نقاط مختلف جهان سقوط کرد ، پوند و یورو ارزش خود را از دست داد ، طلا به عنوان سرمایه زمان خطر گران تر شد .

پیش بینی شد تا چندسال آینده اقتصاد جهانی متضرر می‌شود ، هاوکینگ این اتفاق را برای پژوهش های علمی فاجعه دانست ، فوتبال انگلستان دچار آسیب شد ، اروپا و انگلستان هردو قدرت شان کاهش یافت.
تعداد زیادی از انگلیسی ها در مواجهه با این شرایط تقاضای تابعیت سایر کشورها را کردند ، جزایر مختلف ایرلند و اسکاتلند در صدد جدایی از انگلستان و اتحاد با اروپا هستند .
اما « پوپولیست ها » با تحریک حس ناسیونالیستی انگلیسی ها توانستند بر اندیشه بیش از ٨٣% دانشگاهیان پیروز شوند.
یعنی حتی در قلب اروپا ، جایی که به روباه پیر مشهور است ؛ چه راحت فریب احساساتشان را می خورند ؛ تحریک وطن پرستی ، نژاد پرستی ،ملیت و قومیت پرستی ، تحریک خودخواهی های جدایی طلبانه علی رغم آسیب‌هایی که به آن آگاهند ، ظاهرا حیوانات در زندگی گروه های اجتماعی یشان از ما انسان‌ها بهتر عمل می‌کنند !
اروپا پس از تلاش برای اتحاد اکنون تجربه جدایی مجدد را امتحان می‌کند و شاید این چنین واکنش منفی جهان را پیش بینی نمی‌کردند.
تلاش‌های جدایی طلبانه در بسیاری از نقاط جهان در حال شدت گرفتن است ، تلاش برای جدا کردن قومیت‌ها برای زیادتر کردن مرزها و خودخواهی ها و افزایش رودررو شدن‌ها ... اما شاید فقط عده‌ای از خردمندان جامعه بدانند که در کنار هم بودن اقوام مختلف و یاری رساندن انسان‌ها به یکدیگر هرچند در ظاهر برای گروه های قوی تر مشکل ایجاد می‌کند ولی در نهایت کل جامعه انسانی از آن سود می‌برد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
 دخالت نمایندگان مجلس در وزارت آموزش و پرورش   آنچه را مستندوار به سازه ی تعلیم و تربیت آویخته ایم هیچ  سنخیتی با  روح پژوهش ندارد ، چونان که اگر پست معاونت پژوهش یک سال تحصیلی در اداره ای خالی بماند در روند آموزش و پرورش خللی ایجاد نمی کند !
و این به یمن  نفوذ بزرگ آقا امکان پذیر شد. چنان که  پلکان ترقی مطلق در ید قدرت اوست. چنان که  با ایما و اشاره او ارادتمندان ، ملتفت اوامرش می شوند. مریدان حلقه به گوش  به فراست دریافته اند که مراقب سکنات خویش باشند تا مبادا درّ مکنونی که سال ها طالبش هستند ؛ در چین و شکن ابروان بزرگ آقا معدوم گردد. بزرگ آقا صفحه چین آمال مریدان خویش است. گرچه  آشکار است؛ بزرگ آقا از چینش مهره های شطرنچ چیزی نمی داند و مهره ها را طوری می چیند که با هیچ قاعده و قانونی همخوانی ندارد؛ و گاه مهره ای مادام العمر در خانه ای می ماند و حرکتی نمی کند و چه بسا اگر  مهره ای  از صفحه شطرنج محو  شود بار دیگر با دست عنایت بزرگ آقا به صفحه نامیرایان  بازمی گردد.
این روزها کافی ست کمی با دقت سکنات پشت میز نشینان را  کنکاش کنی؛ حلقه های حمایتی بزرگ آقا ،هزار توی ناپیداست و انتهای هر یک از حلقه ها به دالان پرپیچ و خم بزرگ آقا ختم می شود.
ظریفی می گفت چگونه می شود بزرگی در مشارکتی چهل درصدی حائز پانزده درصد آرا شود و چنین کوکبه ای به دنبالش راه بیفتد؟
پاسخی نداشتم  اما یاد چرند و پرند مرحوم دهخدا افتادم که می نالید و می گفت :"آقا وکیل تعیین نکنید با دست خود برای خودتان مدعی نتراشید اگر می خواهید وکیل تعیین کنید چشم تان را خوب باز کنید چشم شان را باز کردند در چی؟ در کلفتی گردن ،در بزرگی شکم و تعداد اسب و کاسکه و حشم وکلا،  گویی می خواهند آقایان را برای پلو خوری بفرستند مجلس".
حکایت امروز ما حکایت همان دیروز است بدون هیچ کم و کاست اما چرا یادمان نیست؟
چون حافظه ضعیفی داریم و در چاله  مجازی  گرفتارشده ایم . البته هستند طیف ماجراجویی که همه جا سرک می کشند و در فرصت مناسب  ماست شان را کیسه می کنند. هرچند دیگر کسی حال و حوصله ی دوغ لیلی را ندارد و صد البته ماست بندان امروزخودشان هم کم و بیش معترف هستند که ماست آنان ترش است .
 با  این وجود این قسم از  وکیل الرعایا تمام قد  مقابل معضلات ایستاده اند تا آن جا که از مدیرکل گرفته تا مدیران مدارس را خود منصوب می فرمایند یکی از همین وکیل الرعایا، بزرگ آقای مذکور است البته انتصاب ها تنها با ایما و اشاره او تحقق می یابد.
گاه اگر اشارات ایشان رمزگشایی نشود ممکن است میز معاونتی در اداره ای ماه ها خالی بماند به خصوص اگر  این سمت پژوهش باشد چون بزرگ آقا اصولا از هرآنچه روح پژوهشگری در آن دمیده باشد بیزار است .

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
منتشرشده در یادداشت

عدالت اجتماعی یکی از دلالت‌های بسيار مهم مفهوم عدالت مي باشد که منظور از آن تخصیص منصفانه منابع در یک جامعه و يا توزیع عادلانه منابع و برابر فرصت‌ها را شامل مي شود/ نفس ناعادلانه بودن ميزان درآمد در برخي از بخش هاي مختلف جامعه و آن هم در اين شرايط نامناسب اقتصادي، زمينه و حساسيت اين واكنش ها را بيشتر كرده است/ چرا در چنين شرايطي، بخشي از افراد جامعه از امتيازات گسترده برخوردار بوده؛ ولي بخش اعظم جامعه درگير حداقل نيازهاي معيشتي خود مي باشند/ زمينه هاي لازم و اصلي اين كج ساختاري در دولت قبلي در سايه حاكم شدن بي نظمي و بد اخلاقي گذاشته شد/ اگر دكتر احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري سال بعد وارد رقابت انتخاباتي گردد روي اين مساله بيشتر مانور خواهد داد و نقش خود در اين زمينه را خيلي ساده منكر خواهد شد/ این مقايسه هاي تنها يك بخش بسيار كوچك از مقايسه ها در اين راستا بوده كه هدف از این نوشتار  توجه به اين مساله بوده است كه همكاران فاضل در آموزش و پرورش با نگاهي كارشناسانه، واقع بينانه و دوري از رفتارهاي هيجاني و سياست زدگي، شرايط كاري و درآمدي خود را در مقايسه با بخش هاي ديگر دولتي مورد بررسي قرار دهند

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور