شما در شرايطي بر مسند رياست جمهوري ايران نشستيد که بزرگترين شعارتان «عدالت اجتماعي» و برنامهتان، مبارزه با فساد اقتصادي بود/ با طوفاني از خودرايي و نخوتي غيردموکراتيک در آتش اين فساد دميديد که وقوع بزرگترين اختلاس تاريخ کشور توسط منصوبانتان هم ديگر چندان دور از انتظار نبود و همين شد که آن شکوهها از بيت گرامي شهيد رجايي بلند شد که اينچنين از ايشان هزينه نکنيد/ هنوز موارد بسياري هست که نه کسي پاسخگوي آن بوده و نه حتي کسي امکان طرح سوالي دربارهاش را با شما يافته است/ هنوز نه تکليف هزينههاي فاقد سند شهرداري تهران مشخص شده و نه سرنوشتِ پرونده سوآپ نفتي اردبيل، که سالهاست بايگاني شده است/ آنان که از نزديک شاهد آن ۸ سال بودند، شاهد هدر رفتن سرمايههاي ملي بودند؛ ۸ سالي که فساد ۳ هزار ميلياردي در آن رخ داد، پرونده پرماجراي تامين اجتماعي و داستان مرتضوي شکل گرفت و البته اينها تنها دو نمونه از مشهورترين يادگارهاي تلخ آن ۸ سال است/ براي يک بار هم که شده، بياييد پاسخ گوي تخلفات خود و اطرافيانتان باشيد
او در مجلس قبل به عنوان " رکورد دار کارت زرد " در میان وزرا نام گرفت/ به فاصله کم تر از چند ساعت ، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از جریان استیضاح اظهار بی اطلاعی کردند/ برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی سعی کردند که این موضوع را در قالب تکذیب اسیتضاح معرفی کنند/ موارد و دلایل بیان شده در متن استیضاح بالغ بر 24 مورد می شود/ چرا در مرحله اول ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان تخصصی ترین بخش مجلس در جریان کار قرار نگرفته است/ نگاهی دقیق تر به امضاهای این متن نشان می دهد که از 23 نفر عضو کمیسیون آموزش فقط نام سه نفر به عنوان تایید کننده استیضاح به چشم می خورد/ این می تواند به این معنا باشد که اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استیضاح وزیر آموزش و پرورش مخالفند/ « حسین مقصودی » به عنوان طراح این استیضاح در زمره نمایندگانی بوده است که علی رغم " معلم بودن " و " سابقه کار داشتن در آموزش و پرورش به عنوان مديرعامل شركت تعاوني فرهنگيان و كارشناس مسئول در آموزش و پرورش و... حاضر به نامزدی برای عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشده است/ چرا این 55 نفر در الویت خود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان اولویت خود انتخاب نکردند و بیشترین اقبال به سایر کمیسیون ها بوده است
شما مدیران و معلمان نقطه کانونی هستید که یک لحظه را نباید از دست بدهید این فرصت محدود است حداکثر ۳۰ سال می خواهید معلم باشید، خوشبختانه بازنشستگان فرهنگی نیز کار تعلیم و تربیت را ادامه می دهند/ باید تربیت و اسلام را درست به مردم تفهیم کنیم اما این کار نه در حوزه و نه در مدارس در حد توقع اتفاق نمی افتد/ پایه اصلی در کشور آموزش و پرورش است و سپس دانشگاه ها به میدان می آیند/ خیلی ها چشم هایشان را می بندند، دهان باز می کنند و می گویند برجام سم مهلک است، چطور می تواند سم مهلک باشد پس از برجام با ۴۵۰ بانک در دنیا کار کرده ایم/ برجام پایه بزرگی در کشور بود و یکی از وظایف شما فرهنگیان این است که خود آثار برجام را مطالعه و برای فرزندان مردم بیان کنید/ آلودگی هایی را در کشور می بینیم، باید فرهنگیان خیلی مراقب باشند تا دانش آموزان را از این گونه مسائل حفاظت کنند/ اگر تحریم ها نبود در اوج پیشرفت و توسعه بودیم ، تحریم ضربه زد و برخی ها تحریم را نعمت خدا می دانستند چه نعمتی؟ تنها می خواستند مردم را فریب دهند/ رهبری شش شرط عالمانه، عاقلانه منصفانه معتدلانه و قاطعانه را از نشانه های انقلابگر برشمرده اند که باید این جملات را تابلو کرد و در کلاس درس بگذاریم
حسین رمضانی سراجانی مسئول سابق تشکیلات کانون تهران : تجمع 31 تیر 94 یکی از نقاط تاریک جنبش فرهنگیان در چند دهه اخیر است/ رمضانی سراجانی: محمد رضا نیک نژاد، اسماعیل عبدی، مهدی بهلولی ، محمد حبیبی، محمد رضا رضا خواه از نظر قانونی عضو هیات مدیره کانون به شمار نمی آیند/ توصیف مسئول سابق تشکیلات از تشکیلات کانون : ساختاری شکسته بسته و بدون برنامه ریزی روشن و با یک تیم غیر آموزش دیده که حلقه اتصال آنها علایق و انگیزه های شخصی است/ تغییر دبیرکل از باغانی به عبدی به دلایل غیر ساختاری و غیر تشکیلاتی صورت گرفت/ کانون صنفی معلمان ایران در شورای هماهنگی به تعهد اخلاقی خود عمل نکرد/ کانون، هیچ اطلاعات مدونی ندارد تمامی اطلاعات به صورت شخصی در اختیار افراد است/ بهشتی، عبدی و ایمان زاده اطلاعات کانون را در اختیار مسئول جدید تشکیلات قرار ندادند/اعضای کارگروه مجازی از بی اعتنایی آقای بهشتی رنجیده شده بودند/ بعد از دستگیری عبدی نیروهایی که اکثرا اولترا رادیکالیسم را فریاد می زدند به کانون هجوم آوردند / گروه هایی تشکیل شد و از سراسر کشور افرادی دعوت به تجمع 31 تیر را در تهران پذیرفتند / تمامی افرادی که قرار بود در تجمع 31 تیر شرکت کنند از سوی نیروهای امنیتی شهرستان ها شناسایی شدند/ در جریان 31 تیر یکی از بزرگترین ریزش نیروهای چند ساله اخیر کانون و جنبش را شاهد بودیم/ روش نابخردانه فراخوان نیروها به تهران راه را برای سرکوب و فشار بر این افراد به صورت منفرد هموار کرد/ دستاورد تجمع برای تشکیلات کانون جز یاس و ناامیدی و شک در درستی سخنان و نظرات برجستگان کانون نبود/ احضار و بازجویی مکرر نیروهای شهرستان ها به منفعل شدن بسیاری از نیروهای کیفی کانون انجامید/ حتی یک فعال کم تجربه می توانست تشخیص دهد که تجمع با این شیوه به نتایج فاجعه باری ختم خواهد شد/ بالا بردن هزینه کار صنفی بیش از پیش بر ترس بدنه ی پرتعداد معلمان بسیار معمولی افزود/ حسین رمضانی سراجاری بعد از نوشتن این نامه برکنار و محمد حبیبی مسئول تشکیلات کانون شد/ این نامه، صحت نظر منتقدان در باره ورود یک گرایش ایدئولوژیک و چپگرا و دنباله رو گروه های کارگری به داخل کانون را تایید می کند/ جریان چپ که معلمان را فرودست و مزدبگیر و مدیران را فرادست می نامد خود را بخش پیشرو (آوانگارد ) کانون معرفی می کند!
گروه اخبار/
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تهیه کردهاند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.
حسین مقصودی یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گذشت سه ماه از آغاز به کار مجلس دهم، مطالبات مردم و معلمین از نمایندگان خود در مجلس سبب شد تا جمعی از نمایندگان فارغ از گرایشات فراکسیونی خود، خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشند.
وی ادامه داد: طرح استیضاح علیاصغر فانی مدتی است که تهیه شده و با توجه به استقبال زیاد نمایندگان از طرح استیضاح، پیشبینی میشود تعداد امضاها در همان مرحله اول به 100 امضا برسد.البته در این مدت جمع زیادی از نمایندگان به صورت شفاهی و پیامکی آمادگی خود را برای امضای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.
این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: طراحان و امضاکنندگان طرح استیضاح فانی از هر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت هستند و هدف آنها از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ حقوق و منافع فرهنگیان و 12 میلیون دانش آموز است.
مقصودی با تأکید بر اینکه نگاه فراکسیون خاصی در استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: طراحان این طرح معتقدند از ابتدای شروع بهکار مجلس، وزیر آموزش و پرورش برای ارتقای سطح کیفی وزارتخانه خود از مجلس و نمایندگان کمکی نخواسته است در حالیکه برخی از وزرا همچون وزیر بهداشت در این مدت تعامل خوبی با مجلس دهم داشته است.
به گفته نماینده سبزوار کاهش راندمان آموزشی، عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، پیش رفتن وزارت آموزش و پرورش به سمت سیاسیکاری، عدم تغییر و تحول جدید در آموزش و پرورش، عدم توجه به خوابگاه های شبانهروزی و بیتوجهی به رشد استعدادها در مناطق محروم، عدم رسیدگی و توجه به مدارس روستایی و حاشیه شهرها، عدم توجه به مسائل رفاهی فرهنگیان، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و عدم رعایت شان آنها، عدم کارایی بیمه طلایی، عدم برنامهریزی در باب مسائل تربیتی و پرورشی، عدم رضایت مدیران مدارس و فرهنگیان از عملکرد وزیر از جمله دلایل استیضاح علیاصغر فانی است.
وی در پایان سخنان خود اضافه کرد که دوران مصلحت اندیشی به پایان رسیده و کسانی که معتقدند استیضاح وزیر به صلاح نیست حتماً سری به مدارس بزنند تا نارضایتی فرهنگیان را مشاهده کنند. هیچ مصلحتی بالاتر از رضایت معلمان و فرهنگیان نیست.
خبر آنلاين
این تشکل در تبریز چه فعالیت هایی کرده است ، گردانندگان آن چه کسانی هستند ،در درون آن چه خبرهایی است/ آیا کسی هست بگوید ما معلمان چگونه می توانیم در نهادی که به نام ما و به کام دیگران هست ، عضو شویم/ به راستی ننگی بالاتر از این برای من معلم وجود دارد که گرداننده یک تشکل فرهنگی؛ خودش کارمند آموزش و پرورش نمی باشد / ورود کلیه معلمان ممنوع!/ هیچ معلمی اجازه نزدیک شدن به انجمن اسلامی تبریز را نمی دهد چون انگار ملک پدری خویش است و متولی موقوفه تشکل معلمان....نه از سایت انجمن خبری هست و نه از ثبت نام و مناسبات جاری بر احزاب/ وی به عنوان نماینده ی فرهنگیان در شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان ، جا گرفته در حالی که اصلا معلم نیست/ آیا این مساله حکایت از مظلومیت معلمان تبریز نیست و آیا در بین سیاسیون و متولیان تشکل های رسمی و صنفی کشوری و استانی کسی است که این گره را با دست بگشاید
گروه اخبار/
حمیدرضا حاجیبابایی دبیر کل جبهه یکتا (جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) در گفتوگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به فعالیتهای تشکل متبوعش برای انتخابات 96 اظهار داشت: جبهه یکتا یک جبهه گفتمانی است که بر اساس کارآمدی فعالیت کرده و گفتمان امام و رهبری را دنبال میکند و از این رو هر هفته جلسات ما به صورت منظم تشکیل میشود و برای انتخابات ریاست جمهوری حتماً فعال خواهیم شد.
*فعال شدن کمیتههای سیاسی و اقتصادی جبهه یکتا
حاجیبابایی تصریح کرد: در حال حاضر جبهه یکتا کمیتههای گوناگون دارد که این کمیتهها نیز فعال شده و در زمینه اقتصادی و سیاسی اقداماتی مطابق با چارچوب گفتمانی خود انجام میدهد.
دبیرکل جبهه یکتا با تأکید بر اینکه اعضای جبهه برای حضور فعال در انتخابات 96 تصمیم جدی گرفتهاند، افزود: ما به دنبال هماهنگی و همافزایی در جبهه انقلاب هستیم؛ چراکه معتقدیم اصولگرایی و اصلاحطلبی قاصر از پاسخدهی به این مرحله از انقلاب است، بنابراین باید از ظرفیت انقلابی استفاده شود.
وی با اشاره به هماهنگ بودن جبهه یکتا با شوای ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: سعی ما این است که در هماهنگی نیروهای انقلابی شریک باشیم.
*قطعاً کنگره جبهه یکتا برگزار میشود
حاجیبابایی با بیان اینکه ما هنوز برای زمان برگزاری کنگره و نشست خود تصمیم نگرفتهایم در عین حال گفت: کمیتههای جبهه یکتا مشغول کارهای کارشناسی هستند و قطعاً کنگره را تشکیل خواهیم داد.
این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه ما هنوز به بحث مصادیق ریاست جمهوری در جبهه ورود نکردهایم یادآور شد: در حال حاضر کارهای زیرساخت انتخابات ریاست جمهوری را هماهنگ میکنیم و در باره ورود به انتخابات مشغول کار کارشناسی هستیم.
وی با بیان اینکه ما سعی داریم با سایر نیروهای اصولگرا صحبت و رایزنی داشته باشیم، درباره ارتباط با جامعتین و آیتالله مصباح اظهار داشت: ما سعی داریم با مجموعه نیروهایی که در طیف اصولگرایان که امروز به آنها انقلابیون گفته میشود، به یک همافزایی برسیم؛ چراکه نیروهای انقلاب امروز نیاز به همراهی و وحدت دارند.
حاجیبابایی با بیان اینکه ما در انتخابات مجلس کار کردیم و به نتیجه هم رسیدیم، اما در تهران دچار ضعفهایی بودیم،یادآور شد: این مسئله را باید در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با حساسیت ویژهای دنبال کنیم و فکر نمیکنم در مسیری که دوستان اصولگرا و انقلابی دارند، در آینده با مشکل خاصی مواجه شوند؛ چراکه ظرفیت زمان مؤثر است و بعید است که دوستان اشتباهات قبلی را تکرار کنند.
به گزارش فارس، جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) متشکل از برخی اعضای دولت دهم و نمایندگان مجلس است که پس از انتخابات ریاستجمهوری و روی کار آمدن دولت یازدهم، فعالیت خود را آغاز و روز 25 خرداد 1394 به دبیرکلی حمیدرضا حاجیبابایی اعلام موجودیت کرد.
انتهای پیام/
جامعه مدنی به اهرم ها و هسته های قدرتِ مستقل از دولت و حکومت گفته می شود که به مثابه حائلی مابین جامعه و حکومت به تنظیم روابط و تعادل قوای دولت و ملت کمک کرده و نظارت بر کار نهادها و سازمانهای تابع حکومت را هم بر عهده دارند/ در جوامع در حال توسعه که احزاب و تشکل های مستقل از قدرت پا نگرفته و با موانع ساختاری و سیاسی متعددی روبه رو هستند، تنها رسانه ها هستند که از یک سویه شدن کاملِ این تعامل جلوگیری می کنند/ در عرصه آموزش و پرورش ، چنین امکاناتی در حوزه رسانه ها می تواند آلترناتیوی موثر و شایسته برای احزاب و تشکل هایی باشد که در ظاهر وجود دارند اما فاقد شرایط اولیه حزب و یا حتی تشکل صنفی می باشند و از چانه زنی موثر و کارساز با نهادهای دولتی به منظور تحقق خواسته های بدنه آموزش و پرورش عاجزند/ ظهور نسلی از فرهنگیان واجد دغدغه توسعه و تولد رسانه های ارزشمند و محبوبی چون صدای معلم خبر از تحولات امیدوار کننده ای زیر پوست آموزش و پرورش می دهد
تفكر انتقادي جزئي از مهارت هاي ده گانه زندگي تلقي مي گردد و حتي در برنامه هاي پيش گيري از آسيب هاي اجتماعي به عنوان يك مهارت هاي بنيادي مطرح مي شود/ فقدان روحيه نقدپذيرى در جامعه ما و در پى آن در مديران سازمان ها موضوعى تاريخى است. در طول تاريخ ايران، مديران خود را ملزم به پاسخ گويى نمى دانسته اند/ گاهی رسانه ها و یا خود مردم عادی حرف هایی را به نام نقد منتقل می کنند و یا چیزهایی را به نام جواب نقد به هم می گویند که به نظر نمی رسد بتوان نام آن ها را نقد گذاشت و بیشتر به همان پرتاب گلوله آتش شبیه هستند/ حافظه تاريخي همكاران فراموش نخواهند كرد كه در دولت قبلي با اعتراض كنندگان چگونه برخورد شد و چه تبعيدها، محروم شدن از بعضي فعاليت ها و يا باز شدن پرونده هاي حراستي متوجه آن ها گرديد/ همكاران جرات طرح اعتراض ها و مخالفت هايشان را نسبت به عملكرد دولت به صورت صريح نداشتند/ در شرايط دولت فعلي انتقادات گسترده اي توسط كارشناسان و معلمان و حتي خود مسئولان متوجه اين نظام آموزشي مي گردد/ هيچ وزيري به اندازه آقاي فاني مورد اعتراض هاي گسترده اي قرار نگرفته است/ در دولت فعلي، اكثريت مديران قبلي، همچنان بر صندلي مديريت تكيه زده اند/ بدون هيچ نوع گرايش خاص سياسي و يا سليقه رفتاري بايد به مديريت اين رسانه وزين تبريك و دست مريزاد گفت كه مقاله هاي انتقادي همكاران در حوزه هاي مختلف آموزش و پرورش را بدون توجه به مكانيزم حذف و سانسور منتشر مي كنند كه سهم به سزايي در توسعه فضاي نقد و گفت و گو در آموزش و پرورش دارند ( اگر اين رسانه تحليلي در دولت قبلي با اين شرايط وجود داشت؛ عواقب آن قابل پيش بيني بود)
حجم 5900 ميليارد تومان در مقابل خروج 20 هزار ميليارد تومان که در سکوت خبري برگزار شد ، بسيار بيشتر است ! ( حدود 400 درصد بيشتر است)/ ذينفعهاي بازدارنده همان جيغ بنفشها هستند. كساني كه مدل اقتصادي آقاي روحاني منافع اقتصادي و سياسيشان را با بحراني اساسي مواجه كرده/ اين ذينفعها، فضاي اعتدالي را برنميتابند/ هر كلمهاي را بگوييد فقط منافعشان را مدنظر دارند. لازم باشد يك روز كاپشن ميپوشند و ريش ميگذارند و اگر لازم شد كت و شلوار ميپوشند و كراوات ميزنند/ براي اين جريان هيچ چيزي جز منافع خودشان مهم نيست. براي اينان منافع شخصي، گروهي، حزبي و دستهاي اهميت دارد. سران اين جريان هم بهشدت باهوش هستند/ همين است كه به هر طريقي ميخواهند كاري كنند كه قطار اعتدال بايستد و مانع تثبيت فضاي اعتدالي در حوزه اقتصادي و سياسي شوند/ من فكر ميكنم به هر قيمتي شده خودشان را نجات ميدهند و منافعشان را ميسازند/ براي ريشهكن كردن آنان به ارهاي نياز است كه بتواند هم فولاد را ببرد و هم بتن را. تا زماني كه دست و پاي جريان ذينفعها به اصل اقتصاد و سياست ايران گره خورده هيچ كاري نميشود كرد و هر كسي هم كه زور بزند كمر خودش را در معرض شكسته شدن قرار داده/ در دولت يازدهم با تقويت نهادهاي نظارتي و برنامه ريز و اجازه حضور و بروز رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي ، ملت ايران شاهد تابيدن نور به زواياي تاريک خانه ي فيش هاي حقوقي نجومي مي شوند