تقارن دو موضوع و حادثه تالم برانکیز و تکان دهنده قیام باشکوه ، حماسی ، تاریخی و دینی 15 خرداد 42 علیه رژیم ستم شاهی و پروژه استعماری دین و مذهب و سناریوی تامین منافع کلان امپر یالیسم جهانی که به شهادت آزادی خواهان و غیرت مندان انجامید و همچنین رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت آیت الله خمینی ( ره ) ، حاوی نکات عبرت انگیز و سرنوشت سازی است .
جرقه عمده و نقطه عطف ساختار انقلاب اسلامی که در قیام پانزدهم خرداد سال 42 پدیدار گشت و به رغم سرکوب شدن ظاهری آن ، چالش و دغدغه ای سترگ برای دستگاه استبدادی و استعمارگران تلقی شد با آن ایثار و فداکاری ها به ویژه در قم ، ورامین و تهران به مثابه بذری شد که رفته رفته به نهال انقلاب اسلامی مبدل گشت و اهمیت آن قیام حماسی ، تاریخی و آوازه و تاثیر آن بدان جا نمایان شد که امام خمینی ( ره ) خاطر نشان ساخت که در آینده ، ارزش و قدر آن قیام و سازندگان و حماسه سازان آن را آیندگان خواهد شناخت .
هنگامه رحلت روح الله و آن حادثه مولم نیز گرچه تقدیری الهی بود و آن معمار کبیر انقلاب و یار سفر کرده تا حد توان و اجازه شرایط و اوضاع پیچیده داخلی – منطقه ای و بین المللی و شالوده و بنیان انقلاب و جمهوری اسلامی را پی افکنده و مستحکم نموده بود ؛ مع الوصف ضایعه و ثلمه ای گران برای انقلاب و انقلابیون و کل آحاد ملت و مستضعفان و محرومان و آزادی خواهان جهان به حساب می آمد به ویژه آن که او رهبر و زعیمی بی بدیل و بی نظیر با اقتدار کاریزماتیک و یک الیت اسطوره ای با مشخصه ها و ممیزه های رئال و عینی و پراگماتیستی برای مردم ایران و جهان و به ویژه سیاست مداران ، جامعه شناسان و مبارزان و فیلسوفان و عدالت جویان نمودار گشته بود .
معرفت شناختی ، اخلاص ، ایمان ، یقین ، صداقت ، صراحت ، شجاعت ، آینده نگری ، قاطعیت و پایمردی آن زعیم بزرگوار ، همگان را انگشت به دهان و متحیر نموده بود .
او موید الهی و مورد اقبال عمومی و از نسل و تبار پابرهنگان و شلاق خوردگان بود و به راستی حرف دل مردم کوچه و بازار را می زد .
از این رو سخنانش به دل می نشست و مخاطبانش که از قبیله ی هابیلیان بودند او را روح خود تلقی می نمودند و از طرفی با ارتحال آن سفیر پاک خدایی و زعیم مردمی و بت شکن زمانه ، بدخواهان اسلام و ایران نقشه های شوم و زهرآگین را در سر می پرواندند و از تئوری پایان انقلاب و مرگ جمهوری خواهان اسلامی و ایزولاسیون نظام و رفرمی نوین و تجدید نظر طلبی بی امان ( رویزیونیسم ) و استحاله ژئواستراتژیکی سخن به میان می آوردند آن چنان که گویی با حربه و فرضیه های خیالی واپورتونیستی ماکس وبر و نشان رفتن پاتریمونال و پدرشاهی به جنگ یک نظام و رهبر و کشور و دستگاه فئودالیته و سرواژی آمده اند ؟!
غافل از آن که پیوند ارگانیک معنوی ، سیاسی و درون ذاتی امام و مردم ناگسستنی بود و بنگاه های خبری کمپرادوری غرب و بنیادها ، کلوپ ها و میلیتاریسم عصر موج سومی و عصر ویترینی هرگز قادر نشدند در چنین پیوند و ارتباط فراعقلانی گسست ایجاد نمایند .
تداوم انقلاب و رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران ، تعیین رهبری جدید و ناکامی بسیاری از سناریوهای امپریال صهیون دال بر چنین مدعایی است .
اما آن چه گفتنش در این مقال ضروری و مفید است این است که بایستی به درستی و بدون شائبه و نقصان ، آرمان و ایده و مرام و دکترین همه جانبه و جامع الاطراف آیت الله خمینی را جامه عمل بپوشانیم و نگذاریم و اجازه ندهیم صحیفه نور و فرمایشات و آمال آن امام بزرگوار و رهبر مهربان و نمونه در ویترین بماند و خاک بخورد و کاری نکنیم که خدای ناخواسته مردم از انقلاب و نظام منقطع و دلسرد گشته و مالا و در نتیجه ، دشمنان این آب و خاک و این انقلاب ، جشن شادی و پیروزی برپاکنند !
مسئولان و مدیران کلان از برج عاج خارج گردند ؛ حقوق های 87 میلیونی قطع و بایگانی گردد . فاصله های عظیم و نگران کننده و مرگبار طبقاتی کم و برچیده شود . دست های ناپاک و حرام خواران و ویژه خواران از بیت المال و جان و مال توده مردم محروم کشور و مظلوم کشور منقطع شود .عاملان عامدانه و حتی مباشران و عمال جهال نابودی و یا ضعف و فتور و رکود اقتصاد و تولید و معیشت مردم نجیب ایران معرفی و تنبیه و مجازات گردند .
زمین خواران ، کوه خواران و دریا و ساحل خواران به ویژه نورچشمی ها برای همیشه ناکام و نادم گردند .
در عرصه دیپلماسی ضمن رعایت اصول دپارتمان بین المللی و تلاش در راستای کم و کم تر نمودن تنش ها و اصطکاک های ضربه ناک و خانمان سوز و ارائه هر چه بهتر و بیشتر یک چهره اومانیستی و محق و انعطاف معقول و نرمش قهرمانانه از ایران و نظام و حرکت در کریدورهای اخلاق ، منطق و دیپلماسی ، از ظرائف و ساختارهای هزارتو و پیچیده استکبار و امپریالیسم و دکترین دشمن شناسی و سناریوی شیرینی و شمشیر کیسینجری و دست های چدنی با پوشش مخملی غفلت نوروزیم .
قانون اساسی ، راهبردهای کلان انقلاب و کشور ، منافع عمده و استراتژیک جمهوری اسلامی ، موقعیت ژئوپولیتیک و سوق الجیشی مملکت و منطقه و فرامین و جایگاه قانونی ، شرعی و مردم سالارانه ی رهبری فرزانه را نصب العین خود قرار دهیم .
آستانه تحمل و درک دیگران را در خویشتن بالا ببریم . قلم و کتاب و مسئولیت و رسالت های آن را جدی بگیریم . رقابت های سالم را پلی بدانیم برای رفاقت و اتحاد استراتژیک با هذف مقدس و ملی و دینی .
انجماد و رکود فکری ، حزبی ، سازمانی و نیز انفعال و اعمال واکنشی را در یک اقدام جدی و فراگیر به ثبات و رشد و توسعه و فرهنگ دانایی و خلاقیت مبدل سازیم .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
مهدی بهلولی از تمثیل پادشاه و ملکه و ولیعهد برای توصیف بهشتی و خانواده اش استفاده کرد/ طراحان گفتمان "دشمن محور" حتی به افراد خانواده همدیگر برچسب می زنند/ عامل وحدت فعالان، تبلیغ درباره معلمان زندانی و فراخوان تجمع خیابانی بود/ سلمانی ها وقتی بیکار می شوند سر همدیگر را می تراشند/ قهرمان ها و ستاره های صنفی به جان هم افتاده اند/ پادشاه صنف گفته با خودسران هم کلام نخواهم شد/ بهلولی در روزنامه شهروند وابسته به هلال احمر با دشمنان خیالی خود تسویه حساب می کند/ پاتک طرفداران بهشتی : بهلولی و نیک نژاد برای گرفتن تخفیف در حکم قضایی به بهشتی حمله می کنند/ بهلولی نوشت که پادشاه صنف ، میرزاها را تبدیل به "میرزاپیمانکار" کرده است/ به گفته بهلولی شیفتگی و عاشقی هواداران بهشتی بی حساب و کتاب نیست/ بهلولی خطاب به همسر بهشتی : ملکه خیالی و پوشالی آرزوی سلطنت را از سرشان بیرون کنند/ محمدرضا نیک نژاد در یادداشت " آشفته بازار صنف و نقد از درون" از قول یک فعال نوشت: " من هم به عملکرد او نقد دارم ولی از ترس خانواده و همراهانش حرفی نمی زنم!" / چپ های کانون با شعار انتقاد از دیکتاتوری خانواده و طرفداران بهشتی ، در کنار مهدی بهلولی و نیک نژاد ایستاده اند/ بهشتی این توانایی را دارد که دو میرزابنویس مخالف و خودسر را تبدیل به "میرزا پیمانکار" کند / حکایت حمله مریدان سابق (بهلولی و نیک نژاد ) به بهشتی، پرتاب بومرنگ را تداعی می کند/ برچسب و تهمت و تخریب، وقتی باب شود، دامن مبتکران آن را هم می گیرد/ دعوای داخلی کانون تهران فاقد اصالت و بدون ارزش صنفی،سیاسی و مدنی است
حدود 17 نفر از نمایندگان مجلس دهم ، معلم هستند/ اقبال اکثریت نمایندگان به برخی کمیسیون ها در حد پایینی بوده و رفتار امروز نمایندگان مجلس دهم این گزاره را با راستی آزمایی مجدد مواجه نمود/ پس از استقرار مجلس گویی همه چیز با یک وقفه غیرقابل انتظار رو به رو می شود /برخی کمیسیون ها مانند امنيت ملى و سياست خارجى ،اقتصاد ، برنامه و بودجه، ، صنایع و معادن، انرژی و عمران با اقبال بیش از حد نمایندگان رو به رو می شود / حساسیت نمایندگان مجلس بر روی وزیر آموزش و پرورش غالبا زیاد است/ مهم ترین مطالبه آنان فراتر از آن چه گفته و یا نگاشته اند موضوع " انتصاب ها و مدیریت ها " در آموزش و پرورش بوده است/ نگاه ابزاری به کارکرد آموزش و پرورش و جایگاه معلمان موجب سلب اعتماد در بدنه فرهنگیان و فرصت سوزی برای ایجاد تحول در دستگاه تعلیم و تربیت و به تبع آن توسعه پایدار کشور می شود/ حاجی بابایی هیچ گاه در چهار دوره نمایندگی اش عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نبوده است/ برای برون رفت از این وضعیت باید معلمان تکلیف خود را با گفتمان " پوپولیسم " در درون و حتی بیرون از آموزش و پرورش مشخص کنند / شاید روزی برسد که اولویت نخست نمایندگان مجلس ، کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون هایی با موضوع فرهنگ باشد
در نظام های مردم سالار، تشکل ها به عنوان نهادهای واسط میان دولت و ملت ایفای نقش می کنند. تشکل های مردم نهاد، بهترین واسط برای انتقال امور از دولت به ملت و کاهش تصدی گری دولت هستند؛ به طوري كه در صورت توجه به آن مي توان ظرفيت كارآمدي نهادهاي اجتماعي را افزايش داد. در بين تشكل هاي اجتماعي، تشكل هاي صنفي، جايگاه خاصي داشته و در فرآيند توسعه يك جامعه به دليل تاكيد بر توانايي هاي دروني و بيروني حرفه هاي مختلف و نيز تلاش در بالندگي آنها مي توانند نقش بي بديل در معادلات اجتماعي و اقتصادي داشته باشند.
تاملي بر مفهوم صنف، در برگيرنده اين امر است كه صنف یا رسته، انجمنی است که از سوی گروهی از افراد دارای یک حرفه و پیشه تشکیل میشود تا از این راه به بهبود کیفیت و بالابردن سطح کیفی مجموعه واحدها، در کنار تعیین تدابیری برای مقابله با تخلفات، و همچنین انجام وظيفه اطلاعرسانی در باره اتفاقات حوزههای مرتبط با حرفه موردنظر، یاری رساند
توجه به تاريخچه شكل گيري اصناف در جهان روشن مي سازد كه اين حركت مدني، ريشه تاريخي داشته؛ به طوري كه در بررسي ادبيات و پيشينه آن روشن مي شود كه در قرون وسطی، وظیفه اصلی مجموع اصناف در اروپای غربی شامل نظارت محلی بر حرفه یا کسب و کار از طریق تعیین موازین مرغوبیت و قیمت کالا، حمایت از کسب و کار در مقابل رقابت و تعدی، و برقرار کردن مقام اجتماعی اعضای صنف میشد و تاريخچه آن در جهان اسلام نيز به پیدایش اصناف اسلامی به قرن سوم هجری میرسد که دوره شکوفائی تمدن اسلامی و رونق تجارت و شهرنشینی بود. در این سده بود که تشکل افزارمندان و صنعتگران بر اساس حرفهها و پیشهها بوجود آمد و رشد و توسعه کامل شهرها در دو قرن پنجم و ششم هجری، فعالیت های اصناف را توسعه فراوان بخشید و همچنين در ارتباط با تاريخچه شكل گيري تشكل هاي صنفي در ايران، برخی از خاورشناسان شوروی، خاستگاه پیدایش انجمنهای صنفی در شهرهای ایرانی را، دوره ساسانیان میدانند.
توجه به موارد فوق، مويد اهميت حضور موثر تشكل هاي صنفي در متن نهادهاي اجتماعي بوده و ضروت و خطير بودن نقش و جايگاه تعليم و تربيت و نقش راهبردي معلمان در فرايند هاي توسعه، حساسيت مساله را دو چندان مي سازد كه لازم است اقدامات موثر و سازنده اي توسط مسئولان و معلمان به منظور نهادينه ساختن اين ضرورت عيني انجام گيرد كه در اين ارتباط، توصيه هايي تحت عنوان سخني با عوامل دخيل در اين امر مبارك داده مي شود:
سخني چند با مسئولان سياسي كشور:
شكوفايي و پيشرفت جامعه ايران اسلامي در گرو تعليم و تربيت پيشرو و كارآمد و نيز حضور معلمان فكور و حساس به شرايط سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ميسر مي باشد و اين امر همواره در كلام بزرگان نظام كشور عزيزمان متجلي مي باشد و نيز زمينه هاي نرم افزاري امنيت ملي پايدار جامعه و جلوگيري از سوء استفاده بدخواهان منافع ملي و تماميت ارضي كشور، وابسته به تقويت تشكل هاي مدني و عملكرد شفاف آن ها مي باشد، لذا شايسته است به عنوان گام هاي اول و مهم، تقويت اين تشكل ها، مورد حمايت مسئولان محترم سياسي كشور قرار گيرد و در اين ارتباط، اقدام وزارت كشور در رفع موانع و محدويت ها براي فعاليت كانون هاي صنفي، ستودني است.
سخني چند با مسئولان آموزش و پرورش:
مسئولان آموزش و پرورش در حوزه هاي مختلف، بيش از هر كس يا هر نهاد ديگري به ضرورت اين تشكل ها در آموزش و پرورش با توجه به وجود مسايل و مشكلات عديده در وزارت واقف هستند؛ لذا شايسته است اقدامات بيشتري از لحاظ سخت افزاري و نرم افزاري در تقويت اين تشكل ها داشته باشند؛ هر چند كه در اختيار گذاشتن رايگان خانه معلم تبريز توسط مديرت آموزش و پرورش استان جهت برگزاري مجمع عمومي كانون صنفي مستقل فرهنگيان آذربايجان شرقي قابل تقدير مي باشد.
سخني چند با معلمان :
معلمان عزيز و بزرگوار كه همواره مشكلات مختلف آموزش و پرورش را با تمام وجود حس كرده و مي كنند و خود صاحب نظر در اين عرصه هستند، بهتر مي دانند كه تقويت كمي و كيفي اين تشكل ها، بهترين مسير جهت پي گيري درخواست هاي حرفه اي و نيز تلاش در پاسخگو نمودن مديران مي باشد؛ پس لازم است در اين ارتباط نيز از ظرفيت مشاركتي و همدلي خود بيشتر استفاده كنند.
سخني چند با مديران و اعضاي كانون هاي صنفي
مديران و گردانندگان كانون هاي صنفي از بدو شكل گيري، تلاش هاي بسياري در جهت نهادينه كردن اين امر مهم انجام داده اند كه واقعا ستودني و قابل تكريم هستند، اما توجه به موارد زير مي تواند در تقويت و موثر نمودن فعاليت هاي آن ها موثر باشد:
1. دقت در آسيب شناسي فعاليت هاي گذشته به صورت عيني و پژوهشي قبل از شروع هر فعاليت جديد
2. تدوين ميثاق نامه قوي و شفاف جهت تمركز صريح اعضاء به اهداف و دوري از رفتارهاي سليقه اي
3. تشكيل اتاق فكر با حضور همكاران صاحب نظر جهت تصميم سازي هاي موثر
4. توجه به رويكرد تحليل هزينه – فايده در تصميم گيري ها جهت بالابردن سوددهي و كاهش هزينه هاي مادي و معنوي
5. دوري از رفتارهاي هيجاني در تصميم گيري ها و اقدامات
6. ارتباط موثر و تعاملي مستمر با كانون هاي قدرت و تقويت رفتارهاي رايزني با مسئولان به خصوص نمايندگان مجلس شوراي اسلامي
7. توجه به حساسيت هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي در فرآيند تصميم سازي و تصميم گيري ها
8. ارتباط مثبت و موثر با هسته اوليه آموزش و پرورش يعني معلمان از طريق برگزاري همايش هاي سالانه، نشست هاي تعاملي و نيز تدارك ابزار رسانه اي مناسب و قوي
9. تلاش در جهت معين كردن محل مشخص جهت انسجام بخشيدن به فعاليت ها از طريق تعامل با مسئولان بخصوص مسئولين آموزش و پرورش
10. مديريت فعاليت ها در راستاي اهداف تعريف شده و خودداري از وارد شده به حوزه هاي غير مصرح در ماموريت ها
11. تلاش موثر و مفيد جهت تامين نيازهاي مالي تشكل ها با توجه به ظرفيت هاي موجود
بنده به عنوان يك معلم آشنا به مسايل آموزش و پرورش معتقدم كه توجه به موارد فوق مي تواند در كارآمد نمودن تشكل هاي صنفي معلمان در راستاي بهبود و ارتقاي جايگاه آموزش و پرورش موثر باشد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه رسانه و تشکل /
اخبار و شنیده ها حاکی است بسیاری از معلمان منتخب مجلس دهم داوطلب عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشده اند .
تاکنون خانم ها « فریده اولاد قباد ( تهران ) » ، « فاطمه سعیدی ( تهران ) » ، « داود محمدی ( تهران ) » ،« سید حمایت میرزاده ( گرمی ) » ، « صیدمحمدخان بیرانوند چگنی ( خرم آباد ) » داوطلب عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شده اند .
« مسعود رضایی » از حوزه انتخابیه شیراز که قبلا با تشکل های معلمان « میثاق نامه معلمی » امضا کرده است داوطلب عضویت در این کمیسیون نشد .
« حمیدرضا حاجی بابایی » نیز داوطلب عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشد .
پایان پیام /
گروه رسانه و تشکل /
همان گونه که قبلا آمد ( این جا ) ؛ علیرضا هاشمی 54 ساله بعد از گذشت بیش از 14 ماه از حبس 5 ساله اش مشمول عفو رهبری ( ماده 96 قانون مجازات اسلامی ) گردیده و غروب امروز از زندان اوین آزاد شد .
این چهارمین باری است که در 10 سال گذشته هاشمی زندان اوین را تجربه کرده است .اسفند ماه سال 1385 و تجمعات معلمان رو به روی مجلس باعث شد که عید سال 86 را ایشان در زندان اوین و بند 209 بگذارند .
پس از آزادی با وثیقه به اتهام تجمع و تبانی در دادگاه انقلاب شعبه 28 به ریاست قاضی مقیسه به 3 سال حبس تعزیری محکوم گردید .
این حکم با اعمال ماده 18 توسط رئیس قوه قضائیه وقت آقای هاشمی شاهرودی و در دادگاه هم عرض به جریمه نقدی تبدیل گردید .
درانتخابات سال 88 هاشمی در ستاد انتخابات میرحسین موسوی فعالیت می کرد . 2 روز پس از انتخابات در تاریخ 24 / 3 / 88 در مسیر ستاد در بلوار کشاورز بازداشت و مدت 40 روز را در اوین گذارند ؛ سپس با کفالت آزاد شده و این بازداشت در همین مرحله مختومه و به دادگاه و رای منجر نگردید .
اردیبهشت سال 89 و قبل از آغاز هفته معلم با اتهام تجمع و تبانی مجددا بازداشت و پس از 35 روز بازجویی در بند 209 با وثیقه آزاد گردید .
در سال 92 و قبل از انتخابات به دادگاه فراخوانده شد و توسط قاضی مقیسه به 5 سال حبس تعزیری محکوم شد .
این حکم عینا توسط دادگاه تجدید نظر نیز تایید گردید .
دادگاه پرونده سال 89 در سال 92 یعنی 3 سال بعد تشکیل شد و حکم صادره 2 سال بعد و در سال 94 به اجرا گذاشته شد .
اینک در خرداد 95 پس از 14 ماه علیرضا هاشمی سنجانی از زندان اوین آزاد شد .
هاشمی در گفت و گویی که با او داشتیم عنوان کرد :
در عشق گر بادیه ای کنی چند طی
بینی که در این ره چه نشیب و چه فراز است
از تمامی عزیزانی که در این مدت با همراهی من و خانواده ام و مساعدت های خود امید به آینده را پاسداری نمودند ، از همکاران و دوستان سازمان معلمان ایران ، از وزیر آموزش و پرورش و همکارانش در پی گیری مسائل معلمانی که به اجحاف دچار مشکل شده اند تشکر می کنم .
در این مدت تنم در زندان ولی سرم روی کتاب و دل در آسمان داشتم .
درباره فعالیت های آینده باید بگویم :
اول می دانم کشتی در ساحل بسیار امن تر است اما کشتی برای این کار ساخته نشده است .
دوم ، کسی که خیال می کند همه میوه ها همان هنگام می رسد که گیلاس ، از توت فرنگی چیزی نمی داند .
و نکته سوم و از همه مهم تر این که فعالیت های آینده من از صافی تجربه ، عقلانیت و دانش گذشته است .
بنابراین با امید در صحنه خواهیم ماند .
پایان گزارش/
گروه اخبار/
در انتخابات هیات رئیسه موقت مجلس دهم که امروز صبح برگزار شد ، حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان نائب رئیس مجلس خود را کاندید نمود که از مجموع 279 رای تنها موفق به کسب 122 رای گردید و مسعود پزشکیان و محمد دهقان به ترتیب به عنوان نائب رئیس موقت اول و نائب رئیس موقت دوم مجلس دهم انتخاب شدند .
حاجی بابایی از سوی « فراکسیون ولایت » جهت تصدی این سمت معرفی شده بود .
حاجی بابایی در چهار دوره قبلی مجلس (1388-1375) همواره عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بوده است.
در کارنامه پارلمانی حاجی بابایی، عضویت در کمیسیونهای تلفیق، اصل نود،محاسبات و بودجه و امنیت ملی و سیاست خارجی دیده میشود
او هیچ گاه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نبوده است .
حال باید دید حاجی بابایی در مجلس دهم ، کدام کمیسیون مجلس را برای فعالیت خویش انتخاب خواهد نمود .
پایان پیام /
گروه رسانه و تشکل /
شنیده ها حاکی است علیرضا هاشمی سنجانی ؛ دبیر کل سازمان معلمان ایران به زودی آزاد خواهد شد .
دبیر کل سازمان معلمان ایران بر اساس حکم 5 ساله خود فروردین ماه سال 1393 روانه زندان اوین شد .
« گروه صدای معلم » ضمن تشکر و قدردانی از مساعدت و همراهی مسئولان این واقعه مسرت بخش را به خانواده محترم ایشان و جامعه فرهنگیان تبریک می گوید .
پایان پیام /
چند ماه پیش درنوشته ای تحت عنوان "جفای حاجی بابایی در حق آموزش و پرورش و کشور و حلقه مفقوده ای به نام " عدالت " !" ( این جا ) به ابعاد نامطلوب پرورشی – تربیتی ،آموزشی - علمی و اداری – پرسنلی ناشی از اجرای نظام آموزشی 3-3-6 که بدون فراهم آوردن زیرساخت ها و سازوکارهای لازم در زمان وزارت آقای حاجی بابایی در وزارت آموزش و پرورش به وقوع پیوست با ذکر مصادیق و مثال های مربوط ورود نموده و به بحث نشستم و ابعاد مخرب چنین عمل عجولانه و نابخردانه را مورد واکاوی و بررسی قراردادم چه اینکه شایسته و عالمانه آن بود که نظام آموزشی مذکور به شکل آزمایشی در منطقه ای با تامین ملزومات و زیر ساخت های لازم به اجرا درمی آمد و در صورت موفقیت به سایر مناطق نیز تسری می یافت اما متاسفانه آنچه نباید اتفاق می افتاد روی داد و ناشیانه و به دور از مقدمات ضروری به یک باره نظام آموزشی مذکور درتمامی مناطق به اجرا درآمد .
موتورخانه ها ، دفتر مدیران و....به یکباره به کلاس درس مبدل شد در حالی که باید تمهیدات قابل توجهی را دراین زمینه به کار بست ، دانش آموزان دختری که به عنوان دانش آموز پایه ی ششم درحالی در این گونه کلاس ها گنجانیده شده و مستقر گردیدند که در دوران بلوغ جنسی قرار داشتند که تمهیدات و شئونات خاص خود را می طلبد ، عده ای به تدریش ایشان مبادرت ورزیده و مشغول شدند که صلاحیت لازم و کافی معلمی و آموزگاری را نداشتند – ناظران و شاهدان در جریان آموزش های بحث برانگیز و پرشائبه ی آنان به مطالب بغرنجی اشاره می نمایند که از طرح و نوشتن آنها خوداری می نمایم – وضعیت نرم افزارهای آموزشی و کتاب های مربوط در وضعیت مطلوب و به سامانی نبود .
متاسفانه دولت و وزیر جدید که بعد از پیروزی خرداد ماه 92 زمام امور کشور را در دست گرفته و حقیر انتظار داشتم با شجاعت زیر بار اجرای عجولانه ی ادامه ی آن نرود به اجبار و شاید نیز مقهورانه آن راه نادرست به ارث رسیده از دولت قبل را ادامه داد و با درگیرشدن در بحث ساماندهی و اعزام و گسیل دبیران متوسطه دوم به مدارس دوره ی اول و دوم ابتدایی – دبیری که توان تدریس در معارف پیش دانشگاهی را داشت و یا دیفرانسیل تدریس می نمود به یکباره خود را در کلاس اول یا چهارم ابتدایی می دید بدون هیچ تمهید و اقدام مناسب و کارآمدانه ای - در چند روز اخیر با تنی چند از همکاران مدیر و اولیا دانش آموزانی که چنین بلایی به سرآنان آمده صحبت کرده که ره آورد چنین اقدام نادرستی را جز ایجاد نابه سامانی ها و حادث شدن مشکلات آموزشی و روحی و روانی جبران ناپذیر برای کودکان خود ندانسته و واقعا نمی دانند برای جبران آن باید به چه اقدامی دست یازند که تبعات آن همچنان وجود دارد که سال تحصیلی آینده را بنا به دلائلی که به آن ورود نمی نمایم را سال فاجعه یا معجزه می دانند که امیدوارم معجزه شود.
در این زمینه می توان مثال های متعددی را مطرح نمود و در خصوص اثرات نامطلوب و بغرنج آن به بحث نشست که از ورود به آن خودداری می نمایم . مگر بنا به فرموده ی قرآن کریم هر کس که یک نفر را زنده کند – از جهت فکر ی وروحی – تمامی انسان ها را احیاء ننموده و هر که انسانی را نابود نماید تمامی انسان ها را به نابودی کشانده است ."من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا" با عنایت به آنچه که به سر دانش آموزان مظلوم آمد و لطمات جبران ناپذیر آموزشی و پرورشی دامن آنان را گرفت و همچنین صدمات عدیده ی انسانی و شخصیتی و حرفه ای که بسیاری از همکاران معزز فرهنگی را به خود دچار نمود ، آیا شایسته و مطابق با عدالت نیست که آقای حاجی بابایی مورد پرسش و خطاب گردد که جنابعالی با تعجیل عجولانه و به جهت عدم تمهیدات لازم و با بی درایتی مسبب چنین نابه سامانی ها و معضلات شده اید؟
و در صلاحیت ایشان در حضور در خانه ی ملت تشکیک و اشکال نمود ؟
البته که باید مورد اشکال قرارگیرد و منتخبان خانه ی ملت اعتبارنامه ی ایشان را مورد تائید قرارندهند .
آیا خانم مینو خالقی مستحق رد صلاحیت و محروم شدن بعد از تائید صلاحیت و رای آوردن از حضور در مجلس شورای اسلامی است یا آقای حاجی بابایی با آن لطمات و ضایعات ؟
چنان چه جناحی قضاوت نکنیم و آزادانه بیندیشیم و عادلانه به قضاوت بنشینیم رفتار و کنش آقای حاجی بابایی به فراز و قسمت دوم آیه ی شریفه ی مذکور نزدیک تر و چه بسا ترجمان و عین آن می باشد ؛ در این مجمل حقیر قصد قضاوت درخصوص خانم مینوخالقی را نداشته ولی آنچه به عدالت نزدیک تر است هر آینه برخورد عادلانه با آقای حاجی بابایی و محروم نمودن ایشان از کسوت و شان نمایندگی است چرا که مجلس بنا به فرموده ی بنیانگذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی در راس امور است و زیبنده نیست فردی که با رفتار و عملکرد خویش اثرات منفی جبران ناپذیری را به انسان های فراوانی وارد نموده است در جا و کسوتی قرارگیرد که جا و محل نخبگان و انسان های عادل و فرهیخته ای است که باید منشا و پرچم داران عدالت و فضایل انسانی و اسلامی باشند.
جامعه و مردم اتفاقات را می نگرند و قضاوت و موضع گیری می نمایند و دست اندرکاران و تصمیم سازان و سیاست ورزان باید به شدت مراقبت نمایند تا افراد و سازمان ها و نهادها از مسیر عدالت و فضیلت خارج نگردند.