صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

تعریف سیاست مدار مطلوب و تربیت سیاسی در آموزش و پرورش  گروه اخبار/

به گزارش مركزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، صبح امروزحجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در نخستین نشست هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس در حال برگزاری است، با اشاره به فعالیت‌های این مجلس، اظهار كرد: شما جوانان الان سیاست را تمرین می‌کنید و در آینده نیز سیاستمدار خواهید بود و بر کرسی‌های مختلف مجلس و وزارتخانه‌ها خواهید نشست.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک سیاست‌مدار مطلوب، افزود: این ویژگی‌ها شامل این است که سیاست مدار عالم به علم سیاست باشد و جاهلانه به آن وارد نشود چرا که نمی‌تواند وظایف خود را به خوبی ادا کند. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: عده‌ای علوم سیاسی را به صورت دانشگاهی می‌خوانند و مدرک می‌گیرند اما باید شما به زندگی سیاست مداران تاریخ توجه کرده و آنها را مطالعه کنید؛ چه آنها ایرانی بوده و یا غیرایرانی باشند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری تصریح کرد: سیاست مدار به تعبیر امام راحل باید متقی و خودساخته باشد؛ چرا که چنین فردی به تریبون‌های مختلف دسترسی داشته و در مسائل گوناگون اظهارنظر می‌کند.

وی با بیان اینکه کندی یا تندی محکوم است،‌ متذکر شد: انسان کند بی‌تفاوت است و به موقع حرکت و موضع‌گیری نمی‌کند و امور مملکت را به فنا می‌برد ضمن اینکه در مقابل آن کندی نیز ضرر می‌رساند و باعث از بین رفتن بسیاری از آزادی‌ها در جامعه می‌شود.

معاون حقوقی در امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: اگر از تریبون، سایت و روزنامه آزاد سوءاستفاده کنیم این آفت تندی است و باعث سلب آسایش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری خاطرنشان کرد: علم، تقوا و اعتدال سه رکن از ارکان یک سیاست‌مدار خوب و مورد پسند است .

تلاش دلواپسان و محافظه کاران براي القاء اين تفکر به بدنه جامعه که حسن روحاني به دليل ناتواني در عمل به وعده هايش، پايگاه راي خود را از دست داده و شانسي براي انتخابات سال ۹۶ ندارد هرروز بيشتر مي شود/ حسن روحاني دولت يازدهم را در شرايطي از محمود احمدي‌نژاد تحويل گرفت که براي دو سال پياپي رشد اقتصادي كشور منفي بود و صادرات نفت به موجب تحريم‌هاي بين‌المللي بسيار کاهش يافته بود/ دولت اعتدال با همه فراز و فرودش روي هم رفته در مسير درستي در حال حركت است/ بخشي از مشکلات اقتصادي جاري دولت يازدهم، ريشه در سياست هاي ناكارآمد اقتصادي دولت قبل دارد/ يکي از مهمترين ضعف‌هاي دولت يازدهم، ضعف اطلاع رساني است/ اگر دولت از روابط عمومي قوي برخوردار بود مي توانست با تبيين تلاش ها و دستاوردهايش پاسخ منتقدان سياست هاي اعتدالي اش را با تدبير داده و از اعمال فشارهاي پشت پرده عليه دولت و دولت مردان جلوگيري کند

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ روز جمعه 5 شهریور ماه ، صدای معلم خبری را در مورد استیضاح فانی منتشر کرد . ( این جا )

« صدای معلم » از فانی و طراحان استیضاح به جد خواسته بود تا موارد مورد توافق را شفاف سازی کنند .

صدای معلم همچنان از طرفین می خواهد تا حداقل در جهت احترام به افکار عمومی فرهنگیان و معلمان ؛ موارد مورد توافق را شفاف سازی کنند .

" دانستن حق مردم است "

گروه اخبار/ دیروز خبرگزاری فارس خبری را در مورد قانع نشدن نمایندگان استیضاح کننده فانی و نیز ارائه گزارش این نمایندگان به هیات رئیس مجلس به همراه متن کامل موارد استیضاح و نیز اسامی استیضاح کنندگان منتشر کرد . ( این جا )

به فاصله کم تر از 24 ساعت ، محمد روشنی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با همین خبرگزاری ارائه گزارش استیضاح از سوی کمیسیون به هیات رئیس مجلس را رد کرد !

متن خبر را بخوانید

سالیان سال است که آموزش و پرورش کشور به دلیل فقدان نگاه سرمایه ای و مولد از کسر بودجه مداوم در رنج است و متأسفانه در برنامه ششم توسعه نیز مورد بی مهری قرار گرفته است و از مجموع موارد مطروحه در سند توسعه ششم تنها در بخش کوچکی  در ذیل تبصره 23 به وزارت آموزش و پرورش  اجازه داده شده تا نسبت به خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی اقدام نماید/ علیرغم حمایت گفتاری و قرائت شعار گونه در باره حمایت از فرهنگیان عزیز و توجه به کرامت آنان ، متأسفانه عده ای مغرضانه حقوق صنفی و منزلت این عزیزان را دست خوش هجمه قرار داده و ناگوارتر این که بخشی از نظام اجرائی و سایر قوا از سربی توجهی و به سهولت از کنار آن گذشته اند/ انجمن اسلامی معلمان ایران ضمن خرسندی از توافق موسوم به "برجام "  و نتایج مثبت آن در عرصه های داخلی و بین المللی ، بر اهمیت ویژه این روند پیچیده  در پسابرجام نیز تأکید می نماید/ ضمن توصیه همه گروه ها و احزاب به نقد پذیری امید است تقوای سیاست و حق جوئی فضیلت سرلوحه عمل همه قرار گیرد

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها/

ماجرای ضرب و شتم یک معلم در سفر محمود احمدی نژاد به قزوین

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق برای شرکت و سخنرانی در یادواره شهید رجایی به قزوین سفر کرد.  این سخنرانی با حاشیه هایی پر رنگ تر از متن همراه بود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یک ساعت قبل به شروع این مراسم حدود 200 نفر از قشرهای مختلف مردم در مسجد غدیر قزوین منتظر آمدن رئیس جمهور پیشین هستند و لحظه به لحظه به تعداد شرکت کنندگان نیز اضافه می‌شود و  برگزارکنندگان هم در حال توزیع بروشور و روزنامه در بین مردم هستند.پوسترهای احمدی نژاد با عنوان " مقدم احمدی نژاد گلباران" میان مردم توزیع می شد.

تعدادی از جوانان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون "دروغ با هاله نور معنا پیدا کرد" و" 16 میلیاردی که احمدی نژاد بخشید، کجاست؟ " مقابل مسجد الغدیر، به حضور رئیس دولت های نهم و دهم واکنش نشان دادند. جمعیت داخل مسجد به هزار نفر می رسد. بیرون از مسجد هم دست کمی از درون ندارد .

منتقدان احمدی نژاد که بیرون از مسجد تجمع کرده اند که با هدایت نیروهای انتظامی به 300 متر دورتر از مسجد به بوستان معلم منتقل کردند. ساعت نزدیک 6است؛ هنوز خبری از احمدی نژاد نیست. مداحی درباره مدافعین حرم و کارشکنی رژیم آل سعود در مسائل منطقه ای در حال پخش است. بلندگوها طوری در خیابان "دانشگاه" تعبیه شده اند که صدای داخل مسجد در سراسر آن شنیده می شود.

روح الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان پیشین بویین زهرا و تاکستان در مجلس شورای اسلامی در مسجد دیده می شوند. این دو امسال به مجلس راه نیافتند. هر جا احمدی نژاد باشد، سر و کله نامه و دستی برای نامه نگاری پیدا می شود.

فردی در میان مردم می چرخد و نامه ها را جمع آوری می کند. ساعت 18:40دقیقه؛ احمدی نژاد وارد مسجد می شود. شعارهایی که به گوش آشنا هستند ناگهان بلند می شود. "صلی علی محمد بوی رجایی آمد". "به جون  هر چی مرده احمدی برمی گرده."

احمدی نژاد در ابتدای صحبت های خود ضمن تقدیر از مردم قزوین، مثل همیشه پیرامون عدالت و تفاوت حکومت های مردمی و غیرمردمی صحبت کرد. احمدی نژاد در ادامه سخنانش به طور غیرمستقیم منتقدانش را مورد هجوم قرار داد و گفت: با اینکه شهید رجایی صاحب علم و معرفت و در آن زمان از نظر علمی در مرتبه بالا بود، اما مخالفین بی مقدارش او را بی سواد خطاب می کردند.

اما یکی از حواشی سفر ، ضرب و شتم یک جوان قزوینی بود. در آستانه ورود احمدی نژاد به محل سخنرانی جوان قزوینی به نام (م- ی ) نسبت به چپاول منابع ملی در دولت های نهم و دهم به رییس جمهور سابق اعتراض می کرد که آقای ( ط – م ) که در دوره احمدی نژاد رییس یک کانون آموزشی وابسته به آموزش و پرورش بود و الان نایب رییس مجمع عالی یک نهاد قزوین  است با حمله به سمت این جوان وی را مورد ضرب و شتم قرار داد.

اما نکته این است که بر اساس تحقیق صدای معلم این جوان "مهدی یعقوبی" کارشناس مسئول اداره کل و خواهر زاده سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین است.

روایت طرف دیگر ماجرا هم از این قرار است : "مهدی یعقوبی، خواهرزاده سالار قاسمی ( رئیس ستاد روحانی در سال ۹۲ و مدیرکل آموزش و پرورش قزوین) با هتاکی به مردم قزوین، واکنش جمعیت را برانگیخت که جریان نفاق با مظلوم نمایی از ضرب و شتم او گفتند !

در سفرهای محمود احمدی نژاد حاشیه پررنگ تر از متن است و این حاشیه ها باعث می شود که این سفرها تبدیل به خبر شوند.

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

نبود خرد جمعي و شتاب زدگي در تصميم گيري هاي اين وزارتخانه، سياست بازي و موضع گيري هاي حزبي و جناحي کارنامه غير قابل قبولي از عملکرد وزير ارائه داده است/ در شروع طرح استيضاح فاني، طراحان استيضاح از طيف هاي مختلف سياسي و داراي اهداف و انگيزه هاي متنوع بودند، اما در ادامه نمايندگان اصلاح‌طلب (فراکسيون اميد) سکان هدايت استيضاح را به دست گرفتند/ فراموش نموده اند که بخش اعظمي از موفقيت خود و هم حزبي هايشان را مديون جامعه بزرگ فرهنگيان هستند/ فرهنگيان باور دارند که مجلسيان به منافع آنان نمي انديشند/ هيچ اراده اي براي خدمت به فرهنگيان در نزد نمايندگان وجود ندارد. اراده ها اغلب شخصي و حزبي و تيمي است تا ملي/ اي کاش آنان صداقت در گفتار و رفتار را سرلوحه خدمت به فرهنگيان قرار مي دادند/ نمايندگان مجلس مي توانند با رويکردي شفاف و غير سياسي سبب ترميم اعتماد آسيب ديده فرهنگيان شوند

منتشرشده در یادداشت

آخرین خبر از تعداد امضاهای استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش

شنیده ها حاکی است ؛ تعداد امضاهای استیضاح فانی از عدد اولیه که معادل 57 نفر بود به 17 نفر کاهش یافته است .

نخستین بار که حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار خبر از طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای 57 نفر داد ، 24 مورد به عنوان درخواست های استیضاح کنندگان مطرح شده بود . ( این جا )

اکنون این پرسش مطرح است که توافق فانی و طراحان استیضاح حول چه موارد و یا موضوعاتی صورت گرفته است ؟

فرهنگیان و معلمان  به جد می خواهند بدانند از 24 مورد مطروحه ، کدام یک عملیاتی خواهند شد ؟

« صدای معلم » در جهت تنویر افکار عمومی و شفاف سازی انتظار دارد تا وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس به  دغدغه های آنان پاسخ دهند .

« دانستن حق مردم است »

پایان پیام/

منتشرشده در گفت و شنود

   بزرگترین دغدغه ایجاد کانون صنفی برای معلمان ، منفعل عمل کردن و نبودن هم صدایی و اتحاد در بین قاطبه فرهنگیان است/ مشکل بزرگی که همواره مانع جذب و فعالیت سایرین شده است ، تردید در اهداف مخفی این عده بوده ؛ ترس از بازیچه قرار گرفتن توسط گروه های سیاسی ، ترس از منافع شخصی عده‌ای ، ترس از قرار گرفتن در مقابل حکومت/ زمانی افراد از فعالیت در گروه ها احساس امنیت خواهند کرد که بدانند در تصمیم‌گیری های آن نقش موثر دارند/ قبل از هر چیز لازم است شرایط گفت و گو در بین فرهنگیان فراهم گردد/ برشمردن عده‌ای به عنوان سرآمد و منجی و کسانی که در فکر و عمل برتر از دیگران هستند ، دیدگاهی کمونیستی و خودپرستانه بیش نیست و در نظام طبیعت گاهی در برابر فشارهای محیط ضعیف ترین و بی ارزش شمرده شده ترین گزینه‌ها بهتر عمل می‌کنند

منتشرشده در یادداشت

پیام یک معلم به نمایندگان مجلس در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش  نمایندگان مجلسی که نمایش  مدعی دلسوزی نظام آموزشی و فرهنگیان عزیز را به نمایش گذاشته اند دوباره به روش تکراری و مضحک خود را دایه های دلسوز نشان می دهند ، چنان عوامانه و عجولانه دست به کار شدند که فرصت نیافتند یاران خود را به یک جمع بندی برسانند و با پس گرفتن امضاها، خامگی و ناپخته بودن تصمیمات شان را تجلی می کنند . 
گفته می شود بابت هر لحظه از وقت هر نماینده پول هنگفتی هدر رفته ؛ این انتظار وجود دارد که در ارائه ی این چنین طرح های نمایشی بیشتر و بهتر تفکر کنند.

مجلس و مملکت جای بگو و مگو های بچه گانه و کش مکش های گروهی نیست !

به عنوان یک فرهنگی کهنه کار بی نشان به خاطر عزت ایران و تلف نشدن همه تلاش ها ، از رزم رزمندگان تا رنج معلمان خواهش می کنم به جای دخالت های قبیله ای در شهرستان ها و گرایش های به ظاهر حزبی تان در بهارستان، با نظام آموزشی بازی نکنید !

نه خدا و نه خلق خدا گول صحبت ظاهری شما را نخورده ، فکر نکنید ما تصور کردیم دلسوز ما هستید .

اعمال تان را در شهرستان ها اصلاح کنید !

به جای دخالت های نامربوط و تاکیدات مصرانه بر انتصابات مدیران شهری آموزش و پرورش و تشکیل حرکت هایی این چنینی که نمایش های تکراری و بچه شادکن به نظر می رسند ، تلاش کنید با ارائه طرح های پخته از خود یادگارهای ماندنی و خداپسندانه برجای بگذارید .

تلاش های رجایی و باهنر در اوایل انقلاب سالیان متمادی است که به چالش کشیده شده اما آن چنان قرص و محکم است که هنوز مانده این چنین تصمیم بگیرید .

فرهنگیان گدای پول نیستند ، مستحق لطف نیستند !

آنان فرهیختگانی هستند که شما در جوارشان رشد یافتید و جامعه از وجودشان امنیت واقعی می یابد .

همه مدیون آموزش و پرورش هستیم .

اینها شعار نیستند ؛ بلکه واقعیت کشورهای توسعه یافته و متمدنی هستند که خیلی از ما و شما آرزوی آن را داریم که روزی کشورمان به آن درجه از رشد و بالندگی برسد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

آیا در مدرسه شما ماهی یک بار جلسه شورای معلمان تشکیل می شود ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور