صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عارف : قهر و نا امیدی در قاموس من و اصلاح طلبی نیست/ عارف : در روند انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات، مهندسی صورت گرفت/ عارف : حضورم به عنوان رئیس کمیسیون در چارچوب یک مطالبه مطرح شد/  محمد جواد فتحی (اصلاح طلب ) را از کمیسیون آموزش بردند و به جایش ضیاء الدین اعزازی (اصولگرا)  را آوردند/ عارف قبل از رای گیری فهمید که رای کافی برای رقابت با محمدمهدی زاهدی وزیر علوم دوره احمدی نژاد را ندارد/ کمیسیون آموزش تنها کمیسیونی است که یک نماینده طرفدار جبهه پایداری در آن به ریاست انتخاب شد/ در هیات رییسه کمیسیون ها 33 نماینده از لیست امید و 35 نماینده از لیست ائتلاف اصولگرایان و ده نماینده مستقل حضور دارند/ اصولگرایان،  آموزش و پرورش را دستگاهی حاکمیتی و متمرکز می شناسند که باید همه بودجه آن را دولت تامین کند/ اصولگرایان از نظر اقتصادی و معیشتی با چپ ها هم صدا هستند/ اصولگرایان و  چپ ها، توسعه مدارس غیر انتفاعی و خرید خدمات آموزشی را زیر عنوان مجعول " خصوصی سازی "  محکوم می کنند/ نظرات فرهنگی اصولگرایان  180 درجه با چپها اختلاف دارد/ در همه ادوار مجلس و دولت بعد از انقلاب از جمله در دوره وزارت فانی ، گفتمان اصولگرایی دست بالا را داشته و دارد/ فراکسیون امید نمی تواند وارد چالش گفتمانی با اصولگرایان شود / احتمالا اعضای اصلاح طلب کمیسیون آموزش مانند داود محمدی ،نظرات خود را در چارچوب گفتمان اصولگرایانه و با استناد به اسناد بالادستی بیان می کنند/ راهکارهای عملیانی آقای داود محمدی و دیگر نمایندگان ائتلاف امید برای اجرای تعهد و سوگند خود در میثاق نامه با معلمان چیست/ سیاست دولت روحانی مبتنی بر 5 راهبردی است که قبلا توسط وزیر آموزش و پرورش اعلام شده است/ نظر فراکسیون امید درباره این 5 سیاست چیست

منتشرشده در یادداشت

مخالفان می خواهند امید ایجادشده را از بین ببرند/ برجام می توانست افتخار ملی شود اما عده ای می خواستند شیرینی آن را تلخ کنند/ وانمود می کنند که با تصویب برجام قند در دل آمریکا آب شده و آنها از ایران امتیاز گرفته‌اند/ باید با دنیا ارتباط سازنده برقرار کنیم/ برای ایجاد اشتغال نیازمند رشد 8 درصدی اقتصاد هستیم/ تشکیلات دولتی بسیار بزرگ است و به همین دلیل بی‌انضباطی‌هایی وجود دارد/ شخص رییس جمهور از این اتفاق نارحت است/ حل مشکل فیش های حقوقی نیازمند خرد است و قطعا به تدریج حل می شود

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

ما را چه شده است؟

گلستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه رسانه و تشکل/ همان گونه که قبلا نیز آمد ( این جا ) ، نمایندگان مجلس و فرماندار بجنورد از معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش بجنورد ممانعت نمودند .

« انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی» در بیانیه ای که برای صدای معلم ارسال نموده است به این روند اعتراض کرده است

گروه استان ها و شهرستان ها/

دخالت نمایندگان مجلس و فرماندار بجنورد در معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد

در حالی که از مدت ها پیش آقای « م. الف » به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از سوی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی مطرح بود، فرماندار بجنورد به خاطر عدم موافقت نماندگان مجلس این شهرستان از معارفه این فرهنگی جلوگیری کرد.
حاجی زاده در دیدار با مسوولان 3 حزب فرهنگیان اعم از انجمن اسلامی معلمان، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خراسان شمالی و سازمان معلمان ایران گفت: باید مدیرکل گزینه اش برای مدیریت شهرستان بجنورد را با نمایندگان مجلس این شهرستان و بنده هماهنگ می کرد.
این در حالی است که « م الف » از مدت ها قبل با فرماندار شهرستان بجنورد دیدار و مصاحبه داشته است و مورد حمایت 3 حزب فرهنگیان استان و انجمن صنفی فرهنگیان استان بوده است.
این در حالی است که فرماندار دخالت افرادی را منتسب به گروه های بی نام و نشان را در مخالفت با م . الف ترجیح داده و جلوی معارفه این فرهنگی را گرفته است.

شایان ذکر است علی قربانی و علی اکبری هر دو از نمایندگان فهرست امید بودند که با حمایت قاطع  3 حزب فرهنگیان اعم از انجمن اسلامی معلمان، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خراسان شمالی و سازمان معلمان هفتم اسفند ماه به مجلس راه یافتند.

پایان پیام/

نقدی بر سخنان دکتر صادق زیباکلام و انتقاد از فیش های حقوقی نجومی مدیران دولتی   به دنبال افشای گوشه ای از دزدهایی نجومی تحت عنوان حقوق نجومی بازار توسل به توجیه ، پاک کردن صورت مسئله و عذرهای بدتر از گناه داغ شده است. گروهی  برای تخریب دولت و جناحی برای تطهیر او قیام کرده اند. اینکه دولت قبلی با آتش زدن به مال مردم فاصله طبقاتی عظیم جامعه را وحشتناک کرد ، از ارزش های اجتماعی و باورهای دینی و منافع ملی برای خود و جناحش بنگاه ساخت و مداحان را کارشناس و کارشناس را مجیزه گو کرد ، با شعار عدالت ، عدل را از میان برد و اعتماد مردم را تاراج نمود ، دلالی را تاج سر تولید گردانید و با واردات سنگ قبر و چوب بستنی اشتغال را به سخره گرفت ، بیکاری را به رسم معمول جوانان بدل کرد، علم را قاعده را و حقوق داخلی و بین المللی را کاعذ پاره نامید و با تنش زایی در عرصه جهانی خسارات سهمناکی بر ملت تحمیل نمود، ثروت ملی و ذخیره ارزی مملکت را با شعار پوپولیستی یارانه به فقرا  به هدر داد. و هزاران کاری که نباید می کرد به خاطر لج و لج بازی انجام داد و شد آنچه نباید می شد....بحثی نیست ، احمدی نژاد هرچی بود تمام شد. اما روی سخن نگارنده  طرفداران دولت است که یکی می گوید نیت انتشاردهندگان فیش ها «فشار بر دولت » و دیگری می گوید « بسط احساس بی عدالتی» و آن یکی می گوید«  تک دوره ای کردن دولت» است و قس علی هذا ...                                               

متاسفانه رفتن آن مرد و آمدن این مرد تاثیری در احمدی نژادیسم نداشته است، دولت یازدهم هرگاه لازم شده به رویه دولت قبلی یعنی تخریب پیشینیان ، روی آورده است. گویا ، وظیفه دولت فقط انکار معایب موجود و تخریب دولت پیشین است. دولت یازدهم به دزدی های نجومی به قولی بی خبر و به قولی دیگر شاهد بوده است. اگر دولت آن قدر بی در و پیکر و دولت مردان آن قدر عاجزند که دریافت نجومی حقوق برخی و بدبختی دیگران را در عرض سه سال درک نکرده اند باید به این دولت تاخت و اگر دولت باخبر بوده و در مقابل تاراج عده ای بی وجدان شاهد و ناظر فلاکت اکثریت جامعه بوده بایستی به نکوهش او پرداخت. عذر خواهی آبکی کردن ، بعد از سه سال  معضلات را به گردن دولت قبلی انداختن و برای تطهیر خود به اختلاس دولت قبلی متوسل شدن ، هم مضحک و هم بی مسئولانه است. هیچ کس از دولت حاضر انتظار بهبود تمام ویرانی های معجزه هزاره سوم را ندارد ولی پاسخ گویی به حقوق به ناحق تضییع شده ملت در همین دولت حداقل انصاف و مینیمم مردانگی است.

این چه استدلالی است که ریشه حقوق های نجومی ، غارت بیت المال و ناعدالتی آشکار را در دولت قبل جست و جو می کنید ؟ گیریم دولت قبل ناکارآمد ، آیا نباید از خود بپرسید که اقدامات حضرات در این سه چه بوده است ؟

این چه منطقی است که انتشار فیش های نجومی را به دلیل  تضعیف دولت می کوبید؟

عزیزی در سایت بهار نوشته انتشار فیش ها برای بسط احساس بی عدالتی است ، مگر احساس تبعیض به فیش حقوقی است که این فیش ها سبب احساس بی عدالتی شوند؟

اگر هم چنین باشد به کدامین دلیل حاشیه را بر متن غالب کرده و مبارزه با بلیه بی عدالتی را رها می نماید ؟ احساس سوختن به تماشای فیش حقوقی نیست ، احساس سوختن زمانی است که ماحصل عمری تلاش ، مجاهدت ، مقاومت و ایثار ملتی را عده ای  زالو صفت مثل گنه می مکند و حضرات جناحین در فکر دفاع از این دولت و آن دولتند. احساس سوختن زمانی است که کثیری ازمردم برای لقمه نانی شبانه روز دویده و آخر سر شرمنده به خانه  بر می گردند. تبعیض قسمتی از فرهنگ و قانون غیر موضوعه این مردم مظلوم است.  

نگارنده که در به روی کار آمدن این دولت سهیم بوده ، به طرفداران دولت از زیبا کلام ها گرفته تا غیر زیبا کلام ها عرض می کند. یاد آوری خیانت دولت قلبی مجوزی برای خیانت این دولت نیست. جناب زیبا کلام ها ، در دولتی که کارگری گرسنه و شرمنده و کارگری دیگر به نام کارشناس کشور را می چاپد ، یا یک دهم معلمانش با عنوان هیت علمی از نهم دهم آنهای دیگردریافتی بیشتر دارند،در دولتی که رانت و دلالی عرف مرسوم است. لاجرم عملکرد چنین دولتی در حوزه عدالت اجتماعی قابل دفاع نخواهد بود .

جناب زیبا کلام ها!

مشکل آیا به فیش حقوقی چند هزار نفر و فشار بر دولت و یک دوره ای بودن این شخص ویا آن گروه منحصر است؟ والله و بالله سایر شئون و امور حکومتی ، از آموزش ، بهداشت ، آزادی های اجتماعی ، استخدام و اشتغال ، ورزش و فرهنگ گرفته تا سیاست بهتر از فیش های حقوقی نجومی نیست.

جناب زیبا کلام ها!

پاسخ فرمایند که ، شاهکار مدیر 60 میلیونی تامین اجتماعی یا رئیس بانک رفاهش چیست که شصت کارگر توانای انجامش را ندارند که با افتخار حقوق 60 کارگر را یکجا می بلعند ؟ یا هر یک از دکتر زیبا کلام ها چه گلی بر سر این ملک و ملت می زنند که 20 دکتر در وزارت فلاکت زده آموزش و پرورش نمی توانند بزنند؟

جناب زیبا کلام ها!

هدف وسیله را توجیه نمی کند ، شما را به خدا بس کنید ، انصاف کنید و اجازه بدهید دولت اگر دفاعی در برابر سه سال غارت بیت المال دارد از خود دفاع کند و اگر ندارد خود را اصلاح نماید و به جای دفاع از دولت در مقابل دلواپسان به دفاع از ملت در مقابل دولت ها بپردازید.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

فوران نوجوانی در جامعه / گروه سنی 13 تا 18 سال نوجوان یا تین ایجر هستند/ در گذشته نوجوانی‌ زیستی وجود داشت، ولی نوجوانی فرهنگی وجود نداشت/ آی‌تی سن بلوغ فرهنگی را کاهش می‌دهد و هویت جنسیتی زودتر شکل می‌گیرد/ نظام آموزشی کنونی از علوم انسانی ارزش‌زدایی می‌کند و به علم و فناوری ارزش می‌دهد/ اقتدار خانه و مدرسه  شکسته شده است/ اقتدار نهاد مدرسه موجب رشد کودکان می‌شود و درعین‌حال می‌تواند سرکوبگر هم باشد/ برای بچه‌های دبیرستانی آرمان دانشگاه و دکتر و مهندس شدن هم ناکارآمد شده است/ زمینه تفکر نسل نوجوان، آی‌تی و شبکه‌های اجتماعی است/ تین‌ایجرها هدفشان این است که زندگی خودشان را داشته باشند و کمتر دغدغه جامعه و مسئولیت اجتماعی دارند/  این نسل از اولین فرصت برای مهاجرت به دیگر سرزمین‌ها استفاده خواهد کرد و چندان خود را درگیر دغدغه‌های ماندن و ساختن نمی‌کند/ رفتار اجتماعی و فرهنگی و سبک زندگی جوانان و نوجوانان دلالت‌های سیاسی دارد /امروز یک بچه ١٣‌ساله می‌تواند طراح صنعتی باشد یا اثر هنری بیافریند یا یک سایت جهانی را هک کند

منتشرشده در آموزش نوین

عده‌اي مي‌خواهند بگويد مردم بدانيد دولت تدبير و اميد، دولتي كه به آن راي داده‌ايد در شرايطي كه بخش قابل توجهي از مردم و حقوق‌بگيران و بازنشسته‌ها حقوق كمي دريافت مي‌كنند و عده زيادي بيكاران هستند و مردم مشكلات زيادي دارند، به مديران ارشد دولت تدبير و اميد حقوق‌هاي 150 ميليوني پرداخت مي‌شود/ ذهن جست‌وجو‌گر سراغ ريشه‌هاي ماجرا را مي‌گيرد/ اساسا پرداخت چنين حقوق‌هايي از چه زماني شروع شده است/ اقتصاد كشور اقتصاد فاسد و ناكارآمد دولتي است كه چنين پديده‌هايي ظهور مي‌كند/ هيچ‌يك به‌طور شفاف اعلام نمي‌كنند كه چرا اين اتفاق در كشور افتاده است/ نتيجه افشاگري‌ها چيست؟ جامعه را جلو مي‌برد؟/شايد عده كثيري از مردم ما نيازي به يارانه ندارند ولي مي‌گيرند تا اعتراض خود به عدم اعتماد به دولت را به رخ بكشند / دست از شعار دادن برداريم

منتشرشده در اقتصاد

گروه اخبار/  هر دو قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه پنجم توسعه که در دولت محمود احمدی‌نژاد تدوین شده و توسط مجالس هفتم و هشتم به تصویب رسیده‌اند، عملاً دست مدیران را برای در نظر گرفتن فوق‌العاده‌های خاص در حقوق و پرداختی‌های خود اعم از مستمری ثابت و فوق‌العاده حقوق و همچنین پاداش‌ها و کمک هزینه‌های مختلف باز گذاشته‌اند/ بند «ح» ماده پنجاه قانون برنامه پنجم توسعه عملاً آغاز راه مجوز دولت سابق به مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی و بنگاهی برای پرداخت‌های بی‌ضابطه محسوب می‌شود/ انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان نهاد برنامه‌ریز و هچنین ناظر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مدیران کشور به ایجاد یک بی‌انضباطی شدید اداری و اقتصادی در کشور منجر شد/ مشکل از زمانی شروع شد که سازمان مدیریت را منحل کردند و اینها عوارض آن انحلال است/ سیستم اداری کشور مریض است

از لیست امید 9 نفر در کمیسیون آموزش مجلس حضور دارند/ دو نماینده اقلیت های مذهبی و سه روحانی اصول گرا عضو کمیسیون آموزش هستند/ دو وزیر دولت احمدی نژاد در کمیسیون اموزش مجلس حضور دارند / بر اساس برخی گمانه زنی ها، عارف با 12 رای به ریاست کمیسیون آموزش انتخاب می شود/ کوچکی نژاد: اعضای کمیسیون را جابه جا کردند تا عارف رییس شود/ با انتخاب عارف به ریاست کمیسیون ، فشار بر وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم کاهش می یابد/ نمایندگان اصول گرای کمیسیون تمرکز خود را روی شعار و نطق در باره مسایل معیشتی و افزایش حقوق معلمان خواهند گذاشت/ طرح نظام معلمی مورد علاقه اصول گرایان نیست/ آقای حاجی بابایی قبل از سال 84 مانند یک فعال صنفی در جمع فعالان صنفی سخنرانی می کرد/ در آذر و دی سال 80 از در و دیوار مدارس شبنامه های بدون امضا می بارید / سخنرانی حاجی بابایی در جلسه استیضاح مرتضی حاجی یک بیانیه صنفی پر از شعارهای پوپولیستی بود/ مارکس گفت که حوادث تاریخی دوبار اتفاق می افتند بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی/ حمیدرضا حاجی بابایی بعد از آن وعده ها  4 سال نماینده مجلس هفتم با اکثریت اصول گرا و 4 سال  وزیر آموزش و پرورش بود/ در دو سال آخر دوره حاجی بابایی ارزش واقعی حقوق معلمان به یک سوم رسید/ حاجی بابایی بر اساس ضرب المثل : "شتر دیدی ندیدی" ،می خواهد به مواضع خود در مجلس ششم برگردد / اصول گرایان در تامین وعده های معیشتی به مردم، رفوزه شدند و نه تنها رفاه نیاوردند بلکه اقتصاد کشور را ورشکسته کردند/ نمایندگان لیست امید نباید درزمینه نطق و شعار با اصول گرایان وارد مسابقه شوند. زمین بازی را باید خودشان تعیین کنند/ عنوان دفاع از حقوق معلمان، بسیار کلی و فراگیر و تقریبا بی معنا است/ آیا نمایندگان لیست امید برای افزایش حقوق معلمان، وزیر آموزش و پرورش را استیضاح خواهند کرد/ قوانین بالادستی مانند سند و... اجازه مانور جدی به مجلس نمی دهد/ نهاد اصلی قانونگذار و نظارتی بر آموزش و پرورش شورای انقلاب فرهنگی است که ترکیبی اصول گرایانه دارد

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور