صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

جامعه ایران نه در حال خواب و نه بی مشکل بلکه جامعه ناهموار و به تبع آن دارای تنوع و پراکندگی امکانات و ظرفیت‌ها و البته ناکامی‌ها است/ جامعه ایران جامعه‌ای نه خوش‌اخلاق و نه بی‌اخلاق بلکه جامعه بداخلاقی است که این بداخلاقی را می‌توان در تنوع محصولات فرهنگی و حتی علمی مشاهده کرد/ کنش گری به سادگی اتفاق نمی افتد/ تمام کنش‌گران عرصه فرهنگ راه را گم کرده و به کنش‌گران اجتماعی تبدیل می شوند و اگر عملی انجام شود، واکنش به امور سیاسی است/ باید توجه داشت از رادیکال شدن پرهیز شود تا جامعه و فعالیت‌های سیاسی گمراه نشده و ارزش‌ها جابه‌جا نشود .اگر منتظر اتفاق باشیم بازنده‌ایم. ژله‌ای بودن عرصه فرهنگ از خود کنش گری تولید نمی‌کند/ هنرمندان و دانشگاهیان همیشه، آخرین افراد مهم در آخرین روزهای انتخاباتی بوده‌اند در صورتی که باید اولین‌های مهم باشند و از اول حضوری فعال و تاثیر‌گذار داشته باشند.

دوشنبه, 16 خرداد 1395 10:34

صرفا جهت اطلاع!

جایگاه آموزش و پرورش و معلمان در سخنان و نگاه مسئولان و برنامه ریزان  وعده های که هرگز عملی نشد و ...

13 مرداد 1394حسن روحانی :
این معلم است که راه زندگی را به ما می آموزد لذا باید بیش از همه در جامعه شان و منزلت داشته باشد.
( منبع خبر آنلاین) http://www.khabaronline.ir/detail/443356/Politics/government

12 اردیبهشت 1388محمود احمدی نژاد:
دانشگاه بايد بسيار پرنشاط و اميد‌آفرين باشد. چون همه سرمايه هاي ملت ما از اين جا رد مي شود. بايد از مسير دانشگاه آدم هاي خلاق، نوآور، مبتكر، شجاع، تصميم گير و آزاد‌منش بگذرند كه اين مستلزم آن است كه معلم، استاد ما دلهره و دغدغه معيشت نداشته باشد تا بتوانند خلاقيت‌هاي خود را بروز دهند.( منبع شمال نیوز )
http://www.shomalnews.com/view/126798

30 تیر 1382محمد خاتمی:
متاسفانه امروز به دلیل همین مشکلات مالی به جای این که شغل معلمی جاذبه داشته باشد، دارای دافعه است .(منبع جام جم آنلاین)

http://www1.jamejamonline.ir/archnewstext.aspx?year=1382&month=4&day=30&newsnum=100004192478
و ...


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ همان گونه که قبلا نیز آمد ؛ محمدرضا عارف و علی مطهری  کمیسیون آموزش ،تحقیقان و فن آوری را برای فعالیت تخصصی خود اعلام کردند . حمیدرضا حاجی بابایی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات را بر کمیسیون آموزش و تحقیفات ترجیح داد .

گروه اخبار/ یک مشاوره آموزشی گفت: دانش آموزان با تجمعات بیشتر دوست دارند ابراز وجود کنند و از این طریق اعلام کنند که بزرگ شده اند.

پراقبال‌ترین‌ و کم‌طرفدارترین‌ کمیسیون‌های‌ مجلس دهم و موقعیت کمیسیون آموزش و تحقیقات  گروه اخبار/

مجلس دهم در دومین هفته تشیکل خود باید تکلیف کمیسیون‌های تخصصی و اعضای آنها را روشن کند؛ این در حالی است که طبق روال همه دوره‌های اخیر مجلس، بیشترین درخواست‌های عضویت نمایندگان برای کمیسیون‌های امنیت ملی و برنامه و بودجه مطرح شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، در آغازین روزهای مجلس دهم و بعد از تعیین تکلیف هیات رئیسه دائم نوبت به تعیین تکلیف کمیسیون ها رسیده است. روال تعیین اعضای کمیسیون‌ها بدین شکل است که در ابتدا هر یک از نمایندگان، درخواست خود را برای عضویت در کمیسیون‌ها مختلف به ترتیب اولویت‌ اعلام می‌کنند و سپس شعب پانزده‌گانه با توجه سابقه و میزان علاقه نمایندگان، افراد را به عضویت در کمیسیون‌ها درمی‌آورند.


در این میان، آن گونه که خبرگزاری مهر گزارش داده، همچون دوره‌های قبلی مجلس، در مجلس دهم هم نمایندگان بیشترین اقبال را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشته‌اند و ۳۸ تقاضا برای این کمیسیون ثبت شده است. پس از آن کمیسیون صنایع و معادن با ۳۲ تقاضا و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با ۳۱ درخواست پراقبال ترین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی هستند.

همچنین ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس برای کمیسیون اقتصادی، ۲۸ برای کمیسیون انرژی، ۲۵ نفر برای کمیسیون عمران، ۲۳ نفر برای کمیسیون آموزش و تحقیقات و ۲۲ نفر هم برای کمیسیون اجتماعی درخواست داده اند.

کمیسیون بهداشت و درمان نیز مورد اقبال ۱۷ نماینده و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مورد اقبال ۱۵ نماینده قرار گرفته است. کمترین درخواست حضور برای کمیسیون های اصل نودم با ۷ درخواست، کمیسیون فرهنگی با ۴ درخواست، کمیسیون حقوقی و قضایی و کمیسیون شوراها و امور داخلی هر یک با ۳ درخواست ثبت شده است.

طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر کمیسیون باید دارای ۲۳ عضو باشد. علاوه بر این در صورتی که برای حضور در کمیسیونی درخواست بیش از حد مقرر وجود داشته باشد روسای شعب و یکی از نواب مجلس تشکیل جلسه داده و در مورد ترکیب کمیسیون ها تصمیم گیری خواهند کرد.

در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی بیشترین درخواست حضور برای کمیسیون های امنیت ملی و برنامه و بودجه ثبت شده است، اما در دوره اخیر علاوه بر استقبال گسترده از این دو کمیسیون بی رغبتی نسبت به کمیسیون های فرهنگی و قضایی بسیار قابل تامل است.

پراقبال‌ترین‌ و کم‌طرفدارترین‌ کمیسیون‌های‌ مجلس دهم و موقعیت کمیسیون آموزش و تحقیقات

گروه اخبار/

در این تصویر ، ترکیب سنی ، میزان تحصیلات ، جنسیت و مشاغل نمایندگان مجلس دهم مشخص شده است .

اینفوگرافی ترکیب نمایندگان مجلس دهم

به مناسبت رحلت امام خمینی و قیام 15 خرداد و پیشنهاد یک معلم برای پاسداست دستاوردهای انقلاب  تقارن دو موضوع و حادثه تالم برانکیز و تکان دهنده قیام باشکوه ، حماسی ، تاریخی و دینی 15 خرداد 42 علیه رژیم  ستم شاهی و پروژه استعماری دین و مذهب و سناریوی تامین منافع کلان امپر یالیسم جهانی که به شهادت آزادی خواهان و غیرت مندان انجامید و همچنین رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت آیت الله خمینی ( ره ) ، حاوی نکات عبرت انگیز و سرنوشت سازی است .

جرقه عمده و نقطه عطف ساختار انقلاب اسلامی که در قیام پانزدهم خرداد سال 42 پدیدار گشت و به رغم سرکوب شدن ظاهری آن ، چالش و دغدغه ای سترگ برای دستگاه استبدادی و استعمارگران تلقی شد با آن ایثار و فداکاری ها به ویژه در قم ، ورامین و تهران به مثابه بذری شد که رفته رفته به نهال انقلاب اسلامی مبدل گشت و اهمیت آن قیام حماسی ، تاریخی و آوازه و تاثیر آن بدان جا نمایان شد که امام خمینی ( ره ) خاطر نشان ساخت که در آینده ، ارزش و قدر آن قیام و سازندگان و حماسه سازان آن را آیندگان خواهد شناخت .

هنگامه رحلت روح الله و آن حادثه مولم نیز گرچه تقدیری الهی بود و آن معمار کبیر انقلاب و یار سفر کرده تا حد توان و اجازه شرایط و اوضاع پیچیده داخلی – منطقه ای و بین المللی و شالوده و بنیان انقلاب و جمهوری اسلامی را پی افکنده و مستحکم نموده بود ؛ مع الوصف ضایعه و ثلمه ای گران برای انقلاب و انقلابیون و کل آحاد  ملت و مستضعفان و محرومان و آزادی خواهان جهان به حساب می آمد به ویژه آن که او رهبر و زعیمی بی بدیل و بی نظیر با اقتدار کاریزماتیک و یک الیت اسطوره ای با مشخصه ها و ممیزه های رئال و عینی و پراگماتیستی برای مردم ایران و جهان و به ویژه سیاست مداران ، جامعه شناسان و مبارزان و فیلسوفان و عدالت جویان نمودار گشته بود .

معرفت شناختی ، اخلاص ، ایمان ، یقین ، صداقت ، صراحت ، شجاعت ، آینده نگری ، قاطعیت و پایمردی آن زعیم بزرگوار ، همگان را انگشت به دهان و متحیر نموده بود .

او موید الهی و مورد اقبال عمومی و از نسل و تبار پابرهنگان و شلاق خوردگان بود و به راستی حرف دل مردم کوچه و بازار را می زد .

از این رو سخنانش به دل می نشست و مخاطبانش که از قبیله ی هابیلیان بودند او را روح خود تلقی می نمودند و از طرفی با ارتحال آن سفیر پاک خدایی و زعیم مردمی و بت شکن زمانه ، بدخواهان اسلام و ایران نقشه های شوم و زهرآگین را در سر می پرواندند و از تئوری پایان انقلاب و مرگ جمهوری خواهان اسلامی و ایزولاسیون نظام و رفرمی نوین و تجدید نظر طلبی بی امان ( رویزیونیسم ) و استحاله ژئواستراتژیکی سخن به میان می آوردند آن چنان که گویی با حربه و فرضیه های خیالی واپورتونیستی ماکس وبر و نشان رفتن پاتریمونال و پدرشاهی به جنگ یک نظام و رهبر و کشور و دستگاه فئودالیته و سرواژی آمده اند ؟!

غافل از آن که پیوند ارگانیک معنوی ، سیاسی و درون ذاتی امام و مردم ناگسستنی بود و بنگاه های خبری کمپرادوری غرب و بنیادها ، کلوپ ها و میلیتاریسم عصر موج سومی و عصر ویترینی هرگز قادر نشدند در چنین پیوند و ارتباط فراعقلانی گسست ایجاد نمایند .

تداوم انقلاب و رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران ، تعیین رهبری جدید و ناکامی بسیاری از سناریوهای امپریال صهیون دال بر چنین مدعایی است .

اما آن چه گفتنش در این مقال ضروری و مفید است این است که بایستی به درستی و بدون شائبه و نقصان ، آرمان و ایده و مرام و دکترین همه جانبه و جامع الاطراف آیت الله خمینی را جامه عمل بپوشانیم و نگذاریم و اجازه ندهیم صحیفه نور و فرمایشات و آمال آن امام بزرگوار و رهبر مهربان و نمونه در ویترین بماند و خاک بخورد و کاری نکنیم که خدای ناخواسته مردم از انقلاب و نظام منقطع و دلسرد گشته و مالا و در نتیجه ، دشمنان این آب و خاک و این انقلاب ، جشن شادی و پیروزی برپاکنند !

مسئولان و مدیران کلان از برج عاج خارج گردند ؛ حقوق های 87 میلیونی قطع و بایگانی گردد . فاصله های عظیم و نگران کننده و مرگبار طبقاتی کم و برچیده شود . دست های ناپاک و حرام خواران و ویژه خواران از بیت المال و جان و مال توده مردم محروم کشور و مظلوم کشور منقطع شود .عاملان عامدانه و حتی مباشران و عمال جهال نابودی و یا ضعف و فتور و رکود اقتصاد و تولید و معیشت مردم نجیب ایران معرفی و تنبیه و مجازات گردند .

زمین خواران ، کوه خواران و دریا و ساحل خواران به ویژه نورچشمی ها برای همیشه ناکام و نادم گردند .

در عرصه دیپلماسی ضمن رعایت اصول دپارتمان بین المللی و تلاش در راستای کم و کم تر نمودن تنش ها و اصطکاک های ضربه ناک و خانمان سوز و ارائه هر چه بهتر و بیشتر یک چهره اومانیستی و محق و انعطاف معقول و نرمش قهرمانانه از ایران و نظام و حرکت در کریدورهای اخلاق ، منطق و دیپلماسی ، از ظرائف و ساختارهای هزارتو و پیچیده استکبار و امپریالیسم و دکترین دشمن شناسی و سناریوی شیرینی و شمشیر کیسینجری و دست های چدنی با پوشش مخملی غفلت نوروزیم .

قانون اساسی ، راهبردهای کلان انقلاب و کشور ، منافع عمده و استراتژیک جمهوری اسلامی ، موقعیت ژئوپولیتیک و سوق الجیشی مملکت و منطقه و فرامین و جایگاه قانونی ، شرعی و مردم سالارانه ی رهبری فرزانه را نصب العین خود قرار دهیم .

آستانه تحمل و درک دیگران را در خویشتن بالا ببریم . قلم و کتاب و مسئولیت و رسالت های آن را جدی بگیریم . رقابت های سالم را پلی بدانیم برای رفاقت و اتحاد استراتژیک با هذف مقدس و ملی و دینی .

انجماد و رکود فکری ، حزبی ، سازمانی و نیز انفعال و اعمال واکنشی را در یک اقدام جدی و فراگیر به ثبات و رشد و توسعه و فرهنگ دانایی و خلاقیت مبدل سازیم .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
سه شنبه, 10 خرداد 1395 17:20

پادشاه صنف ‎!

مهدی بهلولی از تمثیل پادشاه و ملکه و ولیعهد برای توصیف بهشتی و خانواده اش استفاده کرد/ طراحان گفتمان "دشمن محور" حتی به افراد خانواده  همدیگر برچسب می زنند/ عامل وحدت فعالان، تبلیغ درباره معلمان زندانی و فراخوان تجمع خیابانی بود/  سلمانی ها وقتی بیکار می شوند سر همدیگر را می تراشند/ قهرمان ها و ستاره های صنفی به جان هم افتاده اند/ پادشاه صنف گفته با خودسران هم کلام نخواهم شد/ بهلولی در روزنامه شهروند وابسته به هلال احمر با دشمنان خیالی خود تسویه حساب می کند/ پاتک طرفداران بهشتی : بهلولی و نیک نژاد برای گرفتن تخفیف در حکم قضایی به بهشتی حمله می کنند/ بهلولی نوشت که پادشاه صنف ، میرزاها را تبدیل به "میرزاپیمانکار" کرده است/ به گفته بهلولی شیفتگی و عاشقی هواداران بهشتی بی حساب و کتاب نیست/ بهلولی خطاب به همسر بهشتی : ملکه خیالی و پوشالی آرزوی سلطنت را از سرشان بیرون کنند/ محمدرضا نیک نژاد در یادداشت " آشفته بازار صنف و نقد از درون" از قول یک فعال نوشت:  " من هم به عملکرد او نقد دارم ولی از ترس خانواده و همراهانش حرفی نمی زنم!" / چپ های کانون با شعار  انتقاد از دیکتاتوری خانواده و طرفداران بهشتی ، در کنار مهدی بهلولی و نیک نژاد ایستاده اند/ بهشتی این توانایی را دارد که دو میرزابنویس مخالف و خودسر  را تبدیل به "میرزا پیمانکار" کند / حکایت حمله مریدان سابق (بهلولی و نیک نژاد ) به بهشتی،  پرتاب بومرنگ را تداعی می کند/ برچسب و تهمت و تخریب، وقتی باب شود، دامن مبتکران آن را هم می گیرد/ دعوای داخلی کانون تهران فاقد اصالت و بدون  ارزش صنفی،سیاسی و مدنی است

منتشرشده در یادداشت

حدود 17 نفر از نمایندگان مجلس دهم ، معلم هستند/ اقبال اکثریت نمایندگان به برخی کمیسیون ها در حد پایینی بوده و رفتار امروز نمایندگان مجلس دهم این گزاره را با راستی آزمایی مجدد مواجه نمود/ پس از استقرار مجلس گویی همه چیز با یک وقفه غیرقابل انتظار رو به رو می شود /برخی کمیسیون ها مانند امنيت ملى و سياست خارجى ،اقتصاد ، برنامه و بودجه، ، صنایع و معادن، انرژی و عمران با اقبال بیش از حد نمایندگان رو به رو می شود / حساسیت نمایندگان مجلس بر روی وزیر آموزش و پرورش غالبا زیاد است/ مهم ترین مطالبه آنان فراتر از آن چه گفته و یا نگاشته اند موضوع " انتصاب ها و مدیریت ها " در آموزش و پرورش بوده است/ نگاه ابزاری به کارکرد آموزش و پرورش و جایگاه معلمان موجب سلب اعتماد در بدنه فرهنگیان و فرصت سوزی برای ایجاد تحول در دستگاه تعلیم و تربیت و به تبع آن توسعه پایدار کشور می شود/ حاجی بابایی هیچ گاه در چهار دوره نمایندگی اش عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نبوده است/ برای برون رفت از این وضعیت باید  معلمان تکلیف خود را با گفتمان " پوپولیسم " در درون و حتی بیرون از آموزش و پرورش مشخص کنند / شاید روزی برسد که اولویت نخست نمایندگان مجلس ، کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون هایی با موضوع فرهنگ باشد

منتشرشده در یادداشت

تشکل های صنفی معلمان و نقش نهادهای مدنی در شکل گیری جامعه مدنی  در نظام های مردم سالار، تشکل ها به عنوان نهادهای واسط میان دولت و ملت ایفای نقش می کنند. تشکل های مردم نهاد، بهترین واسط برای انتقال امور از دولت به ملت و کاهش تصدی گری دولت هستند؛ به طوري كه در صورت توجه به آن مي توان ظرفيت كارآمدي نهادهاي اجتماعي را افزايش داد. در بين تشكل هاي اجتماعي، تشكل هاي صنفي، جايگاه خاصي داشته و در فرآيند توسعه يك جامعه به دليل تاكيد بر توانايي هاي دروني و بيروني حرفه هاي مختلف و نيز تلاش در بالندگي آنها مي توانند نقش بي بديل در معادلات اجتماعي و اقتصادي داشته باشند.

تاملي بر مفهوم صنف، در برگيرنده اين امر است كه صنف یا رسته، انجمنی است که از سوی گروهی از افراد دارای یک حرفه و پیشه تشکیل می‌شود تا از این راه به بهبود کیفیت و بالابردن سطح کیفی مجموعه واحدها، در کنار تعیین تدابیری برای مقابله با تخلفات، و همچنین انجام وظيفه اطلاع‌رسانی در باره اتفاقات حوزه‌های مرتبط با حرفه موردنظر، یاری رساند

توجه به تاريخچه شكل گيري اصناف در جهان روشن مي سازد كه اين حركت مدني، ريشه تاريخي داشته؛ به طوري كه در بررسي ادبيات و پيشينه آن روشن مي شود كه در قرون وسطی، وظیفه اصلی مجموع اصناف در اروپای غربی شامل نظارت محلی بر حرفه یا کسب و کار از طریق تعیین موازین مرغوبیت و قیمت کالا، حمایت از کسب و کار در مقابل رقابت و تعدی، و برقرار کردن مقام اجتماعی اعضای صنف می‌شد و  تاريخچه آن در جهان اسلام نيز به پیدایش اصناف اسلامی به قرن سوم هجری می‌رسد که دوره شکوفائی تمدن اسلامی و رونق تجارت و شهرنشینی بود. در این سده بود که تشکل افزارمندان و صنعتگران بر اساس حرفه‌ها و پیشه‌ها بوجود آمد و رشد و توسعه کامل شهرها در دو قرن پنجم و ششم هجری، فعالیت های اصناف را توسعه فراوان بخشید و همچنين در ارتباط با تاريخچه شكل گيري تشكل هاي صنفي در ايران، برخی از خاورشناسان شوروی، خاستگاه پیدایش انجمنهای صنفی در شهرهای ایرانی را، دوره ساسانیان می‌دانند.

توجه به موارد فوق، مويد اهميت حضور موثر تشكل هاي صنفي در متن نهادهاي اجتماعي بوده و ضروت و خطير بودن نقش و جايگاه تعليم و تربيت و نقش راهبردي معلمان در فرايند هاي توسعه، حساسيت مساله را دو چندان مي سازد كه لازم است اقدامات موثر و سازنده اي توسط مسئولان و معلمان به منظور نهادينه ساختن اين ضرورت عيني انجام گيرد كه در اين ارتباط، توصيه هايي تحت عنوان سخني با عوامل دخيل در اين امر مبارك داده مي شود:

 

سخني چند با مسئولان سياسي كشور:

شكوفايي و پيشرفت جامعه ايران اسلامي در گرو تعليم و تربيت پيشرو و كارآمد و نيز حضور معلمان فكور و حساس به شرايط سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ميسر مي باشد و اين امر همواره در كلام بزرگان نظام كشور عزيزمان متجلي مي باشد و نيز زمينه هاي نرم افزاري امنيت ملي پايدار جامعه و جلوگيري از سوء استفاده بدخواهان منافع ملي و تماميت ارضي كشور، وابسته به تقويت تشكل هاي مدني و عملكرد شفاف آن ها مي باشد، لذا شايسته است به عنوان گام هاي اول و مهم، تقويت اين تشكل ها، مورد حمايت مسئولان محترم سياسي كشور قرار گيرد و در اين ارتباط، اقدام وزارت كشور در رفع موانع و محدويت ها براي فعاليت كانون هاي صنفي، ستودني است.

 

سخني چند با مسئولان آموزش و پرورش:

مسئولان آموزش و پرورش در حوزه هاي مختلف، بيش از هر كس يا هر نهاد ديگري به ضرورت اين تشكل ها در آموزش و پرورش با توجه به وجود مسايل و مشكلات عديده در وزارت واقف هستند؛‌ لذا شايسته است اقدامات بيشتري از لحاظ سخت افزاري و نرم افزاري در تقويت اين تشكل ها داشته باشند؛ هر چند كه در اختيار گذاشتن رايگان خانه معلم تبريز توسط مديرت آموزش و پرورش استان جهت برگزاري مجمع عمومي كانون صنفي مستقل فرهنگيان آذربايجان شرقي قابل تقدير مي باشد.

 

سخني چند با معلمان :

معلمان عزيز و بزرگوار كه همواره مشكلات مختلف آموزش و پرورش را با تمام وجود حس كرده و مي كنند و خود صاحب نظر در اين عرصه هستند، بهتر مي دانند كه تقويت كمي و كيفي اين تشكل ها، بهترين مسير جهت پي گيري درخواست هاي حرفه اي و نيز تلاش در پاسخگو نمودن مديران مي باشد؛ پس لازم است در اين ارتباط نيز از ظرفيت مشاركتي و همدلي خود بيشتر استفاده كنند.

 

سخني چند با مديران و اعضاي كانون هاي صنفي

مديران و گردانندگان كانون هاي صنفي از بدو شكل گيري، تلاش هاي بسياري در جهت نهادينه كردن اين امر مهم انجام داده اند كه واقعا ستودني و قابل تكريم هستند، اما توجه به موارد زير مي تواند در تقويت و موثر نمودن فعاليت هاي آن ها موثر باشد:

1. دقت در آسيب شناسي فعاليت هاي گذشته به صورت عيني و پژوهشي قبل از شروع هر فعاليت جديد

2. تدوين ميثاق نامه قوي و شفاف جهت تمركز صريح اعضاء به اهداف و دوري از رفتارهاي سليقه اي

3. تشكيل اتاق فكر با حضور همكاران صاحب نظر جهت تصميم سازي هاي موثر

4. توجه به رويكرد تحليل هزينه فايده در تصميم گيري ها جهت بالابردن سوددهي و كاهش هزينه هاي مادي و معنوي

5. دوري از رفتارهاي هيجاني در تصميم گيري ها و اقدامات

6. ارتباط موثر و تعاملي مستمر با كانون هاي قدرت و تقويت رفتارهاي رايزني با مسئولان به خصوص نمايندگان مجلس شوراي اسلامي

7. توجه به حساسيت هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي در فرآيند تصميم سازي و تصميم گيري ها

8. ارتباط مثبت و موثر با هسته اوليه آموزش و پرورش يعني معلمان از طريق برگزاري همايش هاي سالانه، نشست هاي تعاملي و نيز تدارك ابزار رسانه اي مناسب و قوي

9. تلاش در جهت معين كردن محل مشخص جهت انسجام بخشيدن به فعاليت ها از طريق تعامل با مسئولان بخصوص مسئولين آموزش و پرورش

10. مديريت فعاليت ها در راستاي اهداف تعريف شده و خودداري از وارد شده به حوزه هاي غير مصرح در ماموريت ها

11. تلاش موثر و مفيد جهت تامين نيازهاي مالي تشكل ها با توجه به ظرفيت هاي موجود

بنده به عنوان يك معلم آشنا به مسايل آموزش و پرورش معتقدم كه توجه به موارد فوق مي تواند در كارآمد نمودن تشكل هاي صنفي معلمان در راستاي بهبود و ارتقاي جايگاه آموزش و پرورش موثر باشد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور