گروه اخبار/
محمود صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: تعدادی از اعضای فراکسیون امید گفت و گوهایی با وزیر آموزش و پرورش داشته اند و حدود 18 نفر از نمایندگان موافق استیضاح که 11 نفر از آنها عضو فراکسیون امید هستند، نیز صحبت ها و نظرات خود را ارایه کردند.
وی ادامه داد: از آنجا که طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صورت اعلام وصول مجلس باید بعد از 10 روز در صحن علنی ارایه شود این مساله دیگر در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار نمی گیرد.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید یادآورشد: دلایلی که نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح می کنند در حدی نیست که توجیه کننده استیضاح یک وزیر باشد.
صادقی با بیان اینکه صدای اعتراض معلمان که عمدتا دغدغه معیشت دارند، باید در مجلس و در وزارت آموزش و پرورش شنیده شود، اظهار داشت: گزارش های ارایه شده از سوی علی اصغر فانی نشان می دهد در مدت سه سال که وی عهده دار مسوولیت این وزارتخانه است در مواردی همچون افزایش حقوق معلمان، بحث های مربوط به ارتباط تشکل صنفی دانش آموزان، توسعه آموزش در مناطق محروم و بحث های مربوط به اجرای سند تحول بنیادین قدم های بسیار خوبی برداشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد ضعف ارتباط وزارت آموزش و پرورش با مجلس و آحاد جامعه موجب شده که همگان چندان از عملکرد و فعالیت های این وزارتخانه اطلاع نداشته باشند مساله ای که گریبانگیر دیگر دستگاه های دولتی نیز هست.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان معتقدند باید تحولی در مجموعه ستادی وزارت آموزش و پرورش اتفاق افتاده و ارتباطات آنها با عموم مردم و نمایندگان تقویت شود.
صادقی با بیان اینکه امکان دارد با مذاکره، نمایندگان قانع شده و طرح استیضاح را پس بگیرند، یادآورشد: کارگروهی در مجلس برای بررسی این موضوع تشکیل شده و قرار است جمع بندی نهایی توسط این کارگروه ارایه شود.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیستم مردادماه با 57 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد.
نمایندگان ارایه دهنده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش کم توجهی به حفظ منافع دانش آموزان و مبارزه با تهاجم فرهنگی، توجه نکردن به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در بحث فرهنگ سازی در مدارس جامعه، رضایت نداشتن معلمان و مدیران مدارس از عملکرد وزیر آموزش و پرورش، اجرایی نشدن سند بنیادین تحول آموزش و پرورش و تکریم نشدن ارباب رجوع در برخی مدارس را از جمله محورهای استیضاح عنوان کرده اند.
اجرایی نشدن نظام هماهنگ پرداخت حقوق، اجرا نشدن طرح رتبه بندی فرهنگیان، پویا نبودن و شور و نشاط نداشتن در بدنه این وزارتخانه و همکاران فرهنگی از دیگر محورهای این طرح استیضاح عنوان شده است.
انتهای پیام /
بیماری افسردگی فرهنگیان ، اقتصاد مقاومتی ، مبارزه با تهاجم فرهنگی ، حاشیه نشینی و مهاجرت از جمله دلایل استیضاح فانی است/ داستان استیضاح فانی با لابی گری حل می شود و نامه اعلام وصول نمی شود/ موضع پزشکیان در مخالفت با استیضاح اصلاح طلبانه و غیر پوپولیستی بود/ استیضاح وزیر در این مجلس حتی اگر ابقا شود ضربه ای به دولت روحانی است/ استیضاح وزیر با فرض انجام نشدن سازمان اداری آموزش و پرورش را آشفته تر و گسیخته تر می کند/ اگر طرح استیضاح اعلام وصول شود فانی تنها وزیری است که دوبار استیضاح می شود/ رکورد دیگر علی اصغر فانی گرفتن چهار کارت زرد از مجلس نهم است/ محمدعلی نجفی ، مرتضی حاجی ، محمود فرشیدی و علی اصغر فانی طعم استیضاح را چشیدند/ استخدام نیرو ، انتصاب مدیران ، ضعف تربیت دانش آموزان و معیشت معلمان از عناوین ثابت طرح های استیضاح است/ دعوای اصلی مجلس و وزارتخانه از 12 سال پیش برسر استخدام نیرو و عزل و نصب مدیران است/ نمایندگان شهرستانی پای ثابت امضای نامه استیضاح هستند / حذف امضاهای پای نامه استیضاح با لابی گری، مایه وهن مجلس است/ پرسش های نمایندگان از وزیر در صحن علنی، شبیه بهانه جویی و شعاری است/ سطح کارشناسی مجلس و شناخت نمایندگان از مسایل آموزش و پرورش سطحی و آمیخته به عوام زدگی است/ نمایندگان نمی توانند مستقیما حقوق معلمان را افزایش دهند/ نمایندگان برای افزایش بودجه باید از طریق سوال و استیضاح به دولت فشار بیاورند/ تشکل های معلمی اصلاح طلب در حمایت از فانی مردد هستند و یا به جمع بندی نرسیده اند/ فعال یکی از تشکل های اصلاح طلب معلمی گفت بهار فانی گذشته و ما با حمایت از فانی ریسک نمی کنیم
گروه اخبار/
احد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اعلام اینکه از استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش است، اظهار داشت: بی توجهی به مطالبات و حقوق حقه فرهنگیان یکی از مهمترین عوامل استیضاح است.
وی افزود: فرهنگیان نسبت به مطالبات و حقوقشان نگران هستند و بر مطالباتشان تأکید دارند که متأسفانه کاری انجام نشده است.
آزادیخواه به دلایل مهم دیگر برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: انتصابهای غیر قابل توجیه افراد بی تجربه در استانها یکی از معضلات آموزش و پرورش است؛ همچنین اوج سیاسی کاریها در این وزارتخانه در این مدت انجام شده است و عزل و نصبها عمدتاً مبتنی بر نگاههای سیاسی و افراطی بوده و مشکلات حاشیهای را ایجاد کرده است؛ بی توجهی در مصداقهای بارز و مطالبات مردم در حوزه آموزش و پرورش از دیگر موارد مهم مربوط به استیضاح است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «موارد مطرح شده مربوط به مراجعات حوزه انتخابیه شماست؟»، تصریح کرد: دقیقاً مصادیق بسیاری در خصوص این موارد وجود دارد.
وی افزود: استفاده از یک نفر در پستهای حساس با وجود اینکه افراد بسیار زیادی متقاضی شغل در کشور هستند و دو شغله بودن یک توهین به شخصیت متقاضیان شغل محسوب میشود.
آزادیخواه در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه «آیا موارد مطرح شده را قبلاً به وزارت آموزش و پرورش تذکر دادهاید؟»، گفت: بله، این موارد را به معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش شفاهی و کتبی تذکر دادهایم، اما ترتیب اثری داده نشد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر پیگیری 100 درصدی استیضاح تأکید و بر عدم پس گرفتن امضای خود اصرار کرد.
انتهای پیام/
گروه اخبار/
حمیدرضا کفاش روز یکشنبه در پاسخ به خبرنگار فرهنگی ایرنا مبنی بر پیگیری های انجام شده درباره تذکر رهبر معظم انقلاب برای ضرورت انجام کارهای انقلابی دانش آموزان در مدارس گفت: این مساله فقط در یک مدرسه در یکی از استان های کشور بود که از طریق انجمن اسلامی سوال کردیم و به طور کلی حل شد.
وی افزود: این مصداق از کانال خود گزارش شده بود و رسیدگی شد، ولی ما معتقدیم مدارس محل فعالیت های انقلابی است و اگر تشکل های سیاسی، دانش آموزی و سایر تشکل های انقلابی، موردی را در این زمینه سراغ دارند، اطلاع دهند و حتما پیگیری می کنیم.
رهبر معظم انقلاب اول اردیبهشت ماه سال جاری در دیدار اعضای انجمن های اسلامی دانش آموزان فرمود: در بعضی از مدارس با کارهای انقلابی مخالفت می شود. فرض کنید بچه ها می خواهند برای 22بهمن - من باب مثال- برنامه ریزی کنند و آماده سازی کنند؛ مسئولان مدرسه به جای کمک، مانع تراشی می کنند؛ گاهی رسما مانع می شوند؛ نه، با این رویکرد باید برخورد بشود.
به دنبال این اظهارات، علی اصغر فانی وزیرآموزش و پرورش از پیگیری تذکرات رهبر معظم انقلاب درباره مانع تراشی برخی مسئولان مدارس برای انجام کارهای انقلابی دانش آموزان خبر داد.
فانی به خبرنگار ایرنا گفت: رهبر معظم انقلاب ضمن تفقدی که از همکاران آموزش و پرورش داشتند، تذکراتی دادند که آن تذکرات قابل پیگیری است.
وی که در جمع خبرنگاران و در حاشیه اختتامیه یازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی سخن می گفت، اظهار امیدواری کرده بود تا پیگیری این موضوع به گونه ای صورت گیرد که رهبر معظم انقلاب نسبت به آموزش و پروش با خوشحالی و خوشبینی برخورد داشته باشد.
انتهای پیام /
گروه اخبار/
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش با حضور فانی در فراکسیون امید خبر داد.
بهرام پارسایی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد:در جلسه صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون امید موضوع استیضاح وزیر آموزش وپرورش، عملکرد وزیر و انتقادهای مردم و فرهنگیان به وضعیت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که آقای فانی را دعوت کنیم تا فردا در جلسه عصر شورای مرکزی با حضور اعضای فراکسیون حضور پیدا کنند.
وی افزود: فراکسیون امید پیش از تصمیم گیری در مورد استیضاح وزیر بنا دارد در این جلسه دغدغهها و نگرانیهای دوستان را استماع کند و توضیحات وزیر را نیز بشنوند تا نهایتا تصمیم بگیریم که چه موضعی در قبال استیضاح اتخاذ کند.
پارسایی یاد آور شد: از نظر ما کار منطقی این است که ابتدا توضیحات وزیر آموزش و پرورش را بشنویم و بعد تصمیم بگیریم که آیا این استیضاح به نفع مصالح مردم و فرهنگیان است یا به ضرر آنها.
سخنگوی فراکسیون امید همچنین از تشکیل کارگروهی به ریاست داود محمدی نماینده تهران در این فراکسیون خبر داد و گفت: قرار است این فراکسیون تا فردا تمامی انتقادات و مسائل مربوط به آموزش و پرورش را جمع بندی کند و این مسائل را برای طرح در جلسه فردا با آقای فانی جمع بندی کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان اظهار کردک یکی از مشکلات آموزش و پرورش بودجه آن است که همیشه با محدودیتهایی مواجه بوده، و مساله معیشت فرهنگیان که شاید قدری به وضعیت اقتصادی کشور نیز مرتبط است و قطعا مدیریت و درایت وزیر هم میتواند بر آن اثر گذار باشد.
استیضاح وزیر آموزش و پرورش نه تنها هیچ خیری ندارد، بلکه در این شرایط و در مقطع فعلی وضعیت را بدتر هم می کند/ من طرح استیضاح را امضا نکردم و مخالف آن هستم و بعید می دانم این مجلس به استیضاح رای دهد/ الان وقت استیضاح نیست و وزیر جدید هم با وجود کمبود منابع و اعتبارات کاری نمی تواند بکند و غیر از اینکه آموزش و پرورش آسیب می بیند، سودی ندارد/ باید سهم آموزش و پرورش از بودجه را به سطح واقعی برسانیم/ می توان بندی را در قانون برنامه ششم گنجاند که سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور ارتقا یابد بدون اینکه بار مالی بر دولت تحمیل کند
گروه اخبار/ چندی پیش نامه ای از سوی 57 نماینده مجلس مبنی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش و ارسال آن به هیات رئیسه مجلس در رسانه ها منتشر گردید . ( این جا )
متعاقب آن ، صدای معلم نسبت به مطرح نشدن این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتقاد نمود . ( این جا )
امروز رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر از طرح این استیضاح پس از اعلام وصول آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داد .
همه وزرای 50-60 سال اخیر آموزش و پرورش در امتحان معیشت و رفاه معلمان رفوزه اند/ داود محمدی و اعضای کمیسیون آموزش چرا به نطق تبلیغاتی و پر از غلط حاجی بابایی جواب نمی دهند/ ظاهرا حاجی بابایی مفهوم GDP و معنای بودجه عمومی دولت را نمی داند/ سواد ادبی حاج بابایی هم تعریفی ندارد فرق بین غزل و رباعی را نمی داند/ هیچ نماینده یا مسئولی هم از حاجی بابایی نپرسید که بر اساس کدام محاسبه در سال 92 سهم آموزش و پرورش از GDP ، 8 درصد بوده و بر اثر کدام زلزله اقتصادی در سال 94 به 2.5 درصد رسیده است/ حاجی بابایی مثل چپی ها،دولت روحانی را طرفدار اندیشه های "نو کلاسیک نئولیبرالی" می داند/ حاجی بابایی با عدد سازی می خواهد اثبات کند که سال 92 از نظر بودجه و رفاه معلمان سال طلایی بوده /حاجی بابایی اگر 4 سال وزیر فاسد ترین دولت در تاریخ ایران نشده بود، امروز می توانست از اقتصاد مقاومتی حرف بزند/ حاجی بابایی به واردات کالاهای بنجل از چین و روسیه و هند و تاراج اقتصاد ایران و تورم 40 درصدی اعتراض نکرد/ در تقسیم کار اصولگرایان، حاجی بابایی مسئول تحریک و بسیج معلمان در جنگ روانی علیه دولت روحانی است/ تاریخ دوبار تکرار می شوذ بار اول به صورت تراژدی و باردوم به صورت کمدی / حاجی بابایی معلمان را با شعار معیشت، علیه دولت خاتمی تحریک می کرد/ احمد توکلی در مجلس فریاد زد که بنزین 100 تومانی گران است خاتمی باید بنزین را لیتری 35 تومان بفروشد/ اسفند 83 مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت ها را تصویب کرد / حدادعادل طرح انتخاباتی تثبیت قیمت ها را عیدی مجلس اصولگرای هفتم به مردم نامید/ بعد از انتخاب محمود احمدی نژاد ، اصولگرایان غوغای معیشت را بایگانی کردند/ حاجی بابایی در دوره وزارت گفت : با معلمان قرارداد اخلاقی دارم که اسم معلم را با پول نیاورم/ از حدود 800 سخنرانی چند ساعته حاجی بابایی ، 4 صفحه مطلب جدی استخراج نمی شود/ حاجی بابایی دنبال کارسیاسی است و از نام معلم استفاده ابزاری و تبلیغاتی می کند/ حاجی بابایی سواد آکادمیک و بیان آکادمیک نداردو حرف هایش عوامانه است
کاش کسری از این علاقه وافر را در روزگار هشت ساله افراطیون که حتی برای ارسال یکی دو نفر نماینده تشکل به کنگره کشوری مشکل داشتیم و اکثر دوستان تازه مدعی به نوعی شانه خالی می کردند شاهد بودیم که در چنین صورتی تحمل آن دوران غربت و مهجوری و انزوا بسی ساده تر می شد/ متاسفانه به دلیل شرایط سنگین سیاسی و حجم فشارها بر روی اعضای انجمن در دولت قبل، متاسفانه بخش قابل توجهی از اعضای این تشکل همانند سایر کنش گران سایر احزاب اصلاح طلب بریده بودند. این افراد یا از اصلاحات اعلام برائت کرده بودند و یا برای کسب حداقل مرحمتی از طیف حاکم کاملا تغییر جهت داده بودند و حامی دوآتشه دولت قبل و ملازمان رکاب مدیران وابسته آنها شده بودند / جالب اینجاست که به عرض برسانم که امضای بعضی از آنها را در پای نامه مورد اشاره شما در کمال تعجب زیارت کردیم/ حدود پنج سال قبل هم به واسطه فشارهای طاقت فرسایی که در آموزش و پرورش دولت قبل به ایشان وارد می شد به بانک منتقل شده اند/ وقتی اساس نامه انتقال عضو به سایر نهادها را مانعی برای عضویت نمی داند و تجربه و سابقه و جایگاه ایشان به تشخیص اکثریت قاطع اعضای انجمن استان باعث شده است که مجددا به فعالیت در این تشکل فراخوانده شوند ؛ آیا اعتراض فرد یا نشریه ای بیرونی جالب و در حکم کاسه داغ تر از آش و دایه مهربان تر مادر نیست/ این انجمن یک تشکل صنفی نیست که هر کس به صرف همکار فرهنگی بودن بتواند عضو آن شود/ الطبع فرهنگیان غیر سیاسی،سیاسی غیر اصلاح طلب و یا فرهنگی اصلاح طلبی که خدای نکرده در بزنگاه های حساس، مانند شرایط بغرنج دولت قبل نتوانسته موضع خود را حفظ و از آرمان ها و تعهدات سیاسی خود دفاع کند و یا دربعضی موارد ، با هر موجی قالب عوض کند درب های این تشکل مانند همه احزاب اصلاح طلب دیگر نمی تواند به رویش باز باشد ؛ هر چند چنین افرادی به نامه نگاری و طومارنویسی مبادرت کرده و به نشریه و فشار متوسل شوند/ ، نه تنها هیچ انحصاری مطرح نیست بلکه انجمن با آغوش باز به استقبال علاقه مندان فعالیت اصلاح طلبانه می رود/ شرایط خاص انجمن اسلامی معلمان به گونه ایست که نان و آبی در آموزش و پرورش برای کسی به دنبال ندارد و حتی ممکن است بی مهری هایی نیز متوجه عضو نماید/ رصدنمودن اخبار اطلاعات نشان می دهد که برخی افراد و جریانات قدرت طلب و وابسته به محافل پشت پرده، بدشان نمی آید نیروهای خود را مهندسی شده وارد چنین تشکل شناخته شده و اثرگذاری بکنند و اختیار و هدایت آن را برای تامین مقاصد سیاسی و حتی اقتصادی به دست بگیرند
گروه گزارش/ پس از انتشار گزارش صدای معلم در مورد ادعای حاجی بابایی در مجلس در مورد این که " سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت از سال 91 تا سال 95 از 15.8 دهم درصد به 9 درصد کاهش پیدا کرده است " ( این جا ) ؛حاجی بابایی در سایت هشدار نیوز به آن واکنش نشان داد . ( این جا )
در این توضیحات که به نوعی ، پاسخ ضمنی به این گزارش صدای معلم محسوب می شود ، از جدولی استفاده شده است که هیچ منبع و یا مقام رسمی آن را تایید نکرده است ! ( 1 )
» صدای معلم » بر حسب وظیفه حرفه ای و رسانه ای خود بخش دوم این گزارش را منتشر می کند .