صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

این نامه در سایت این انجمن منتشر نگردید و مسئولان این تشکل حتی هیچ واکنشی نسبت به انتشار آن در صدای معلم نشان ندادند/ نخستین بندی که انجمن متذکر شده است نارضایتی معلمان از وضعیت موجود وزارت آموزش و پرورش و این که این مساله گسترده و غیر قابل اغماض و کتمان است/ نگارش این نامه و محتوای آن  توسط تشکلی که سهم به سزایی در به وزارت رسیدن فانی داشته است کمی عجیب و غیرمنتظره بود/ دبیر کل این تشکل به تازگی در اظهاراتی در اهواز عنوان کرده بود که وزیر آموزش و پرورش در راس این تشکیلات قرار دارد/ فانی صبح روز سه شنبه 5 مردادماه در نشست مشترکی که با دبیر کل و اعضای هیات رئیس این تشکل داشت تاکید کرده بود که امروز انجمن اسلامی معلمان ملجاء فرهنگیان است/ علی محمد مصلحی ، عضو شورای مرکزی این تشکل در یک گفت و گوی مجازی که در صدای معلم منتشر شد به این موارد اشاره می کند/ " احمدی نژاد را می خواهید با وزیر آموزش و پرورشی با نمره 14 یا روحانی را می خواهید با وزیر آموزش و پرورش  با نمره 10 ؟ "/ انجمن اسلامی معلمان ایران در 3 سال اخیر حتی یک بیانیه رسمی در تحلیل مواضع و عملکرد وزیر آموزش و پرورش منتشر نکرده است/ پس ازوقایع سال 88 ، انجمن اسلامی معلمان حضور پررنگی در آموزش و پرورش و موضوعات آن نداشت/ انجمن اسلامی معلمان ایران از ابتدا تمایل چندانی برای وزارت دکتر نجفی نداشت و گزینه اصلی اش فانی بود/ انجمن اسلامی معلمان ایران در انتخابات مجلس دهم نیز نقش پر رنگی داشت/ پس از به وزارت رسیدن فانی ، انجمن اسلامی معلمان ایران به اندازه کافی سهم خود را از مدیریت های آموزش و پرورش گرفته است/ آن چه مهم و بدیهی است این است که بخش مهمی از وضعیت موجود معلول کنش و عملکرد مسئولان انجمن اسلامی معلمان ایران است/ آیا بهترنیست که مسئولان این تشکل به جای فرافکنی و فرا به جلو در مورد گذشته و مواضع خود پاسخ گو بوده و آدرس های غلط به معلمان ندهند ....

منتشرشده در یادداشت

دانش آموزان متنی تمرین شده با کُدهای یکسان  را جلوی دوربین از حفظ می خوانند/ گزارشگر با صدایی که به وضوح شنیده می شود به یکی از دانش آموزان می گوید : "بگو ما پول آرد نداریم! "/ گزارشگر باید روایت مدیر و معلمان مدرسه از ماجرا را هم در گزارش می آورد/ شورای اسلامی روستا و والدین دانش آموزان نیز ساختگی بودن مصاحبه  را تایید کرده اند/ در گزارش دوم سایت فردانیوز به جعلی بودن ویدئو به صورت غیر مستقیم اعتراف شده است/ فردا نیوز نوشت: ماجرای شلاق اصلا اگر دروغ باشد نشستن بچه های مستضعف این مملکت بر روی خاک حتما واقعیت دارد/ برخی از عکس های گزارش فردانیوز آرشیوی و مربوط به سه سال پیش است/ سایت فردا نیوز باید به خطای خود اعتراف و عذرخواهی کند/ مراجع ذی ربط استان کرمان در حال بررسی و تحقیق میدانی در خصوص انگیزه های تهیه این فیلم هستند/ در گزارش دوم سایت فردانیوز ، شلاق زدن و اخراج دانش آموزان زیرسبیلی رد شده است/ آموزش و پرورش کرمان یافته های خود را اعلام نمی کند/ در اطلاعیه  اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به نام فرد تهیه کننده ویدئو و خبر  و وابستگی های او اشاره ای نشده است/ خبرنگار فردانیوز به جای مدیر و معلمان مدرسه ، شورای روستا و والدین دانش آموزان ، سراغ نیروهای بسیجی رودبار رفته است/ منظور سایت فردا نیوز از نیروهای جهادی حاضر و فعال در صحنه چه کسانی است/ بر اساس اخبار غیر رسمی، این ویدئو توسط یک خواهر عضو یکی از نیروهای حاضر و فعال در  منطقه تهیه شده است/ آیا آموزش و پرورش کرمان به وعده خود برای اعلام نتایج بررسی و تحقیق میدانی عمل می کند

منتشرشده در دانش آموز

گروه اخبار/

آخرین اخبار استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ استیضاحی در دستور کار هیات رئیسه نیست، اظهار کرد: استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش باید در مورد آن تعیین تکلیف کنند زیرا بیش از این معطل شدن به صلاح مجلس و وزیر نیست.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مباحث مربوط به استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: این موضوع بستگی به متقاضیان استیضاح دارد زیرا کمیسیون آموزش گزارش خود را به هیات رئیسه ارائه کرده و در حال حاضر بستگی به تصمیم استیضاح کنندگان دارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: فکر می کنم استیضاح کنندگان باید در این رابطه تکلیف را مشخص کنند اگر به دنبال استیضاح هستند آن را پیگیری کرده و اگر هم به دنبال صلح و سازش هستند، انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: فکر می کنم بیشتر از این معطل شدن کار نه به صلاح مجلس است و نه به صلاح فانی، وزیر آموزش و پرورش، بنابراین اگر می‌خواهند استیضاح انجام شود و یا نشود باید سریع تر تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام

اعضای هیات مؤسس جبهه یکتا درواقع اعضای کابینه و تعدادی از نمایندگان مجلس طرفدار آقای محمود احمدی‌نژاد هستند/ آثار و تبعات انتخاب رییس‌جمهور در تمامی حوزه های اجرایی کشور و حتی فراتر از آن تبلور خواهد یافت/ امروز شاهد تلنبار شدن مشکلات مردم، رکود بی سابقه، افزایش بیکاری و فقر و انباشت ناهنجاری های اجتماعی با این حجم و گستردگی نبودیم/ نقد منصفانه و مشفقانه دولت و دستگاه های اجرایی در دستورکار اعضای این جبهه است/ با کناره گیری احمدی نژاد از انتخابات فعالیت انتخابات یکتا جدی تر شده/ خبرهایی مبنی بر آغاز فعالیت انتخاباتی چهار عضو جبهه یکتا به گوش می رسد، فعالیت هایی که منجر به تشکیل ستادهای انتخاباتی هم شده است/ از مجموع صحبت ها مشخص است که 2 یا سه نفر از اعضای هیات مؤسس آمادگی دارند تا در صورت لزوم کاندیدای ریاست جمهوری شوند ....

هرچه از هياهوي ايجاد شده دور شديم مشخص نشد چرا پيش قراولان طرح استيضاح به يکباره در چرخشي عجيب از حق قانوني خود براي استيضاح وزير و دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان پا پس کشيدند و زمان را مناسب اين کار ندانستند/ چرا به مطالبات معلمان که به‌زعم بسياري از نمايندگان به حق مي‌باشد رسيدگي نمي‌شود و فقط در بزنگاه انتخابات براي اردوکشي سياسي به آنها بها داده شده و بعد از گذر از اين وادي با پشتيباني همين معلمان، در وقت نياز منفعت آنان را فداي مصلحت خويش مي‌کنند/ دغدغه‌ها و مسائل فرهنگيان به عنوان بزرگترين سرمايه ملي کشور و حاميان اصلي دولت اعتدال ناديده گرفته شده و فقط در کوران رقابت‌هاي انتخاباتي آن هم براي مدت کوتاهي نيازها و مشکلات آنان در صدر بحث‌هاي حزبي و جناحي قرار مي‌گيرد/ نمايندگاني که در سايه حمايت معلمان به بهارستان راه يافتند به‌سرعت گفتمان حق بودن خواسته‌هاي معلمان را فراموش کردند/ دولت يازدهم در راستاي تحقق وعده‌هاي انتخاباتي رئيس‌جمهور نسبت به تغيير نگاه و اصلاح وضعيت معيشتي معلمان اقدام نمايد/ نمايندگان فراکسيون اميد به عنوان يک جريان پيشرو براي اصلاح ساختار معيوب آموزش‌و‌پرورش با تمام ظرفيت‌هاي قانوني تلاش کنند ....

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

آخرین اخبار از استیضاح فانی

طبق مذاكرات صورت گرفته در جلسه شوراي معاونين وزارت آموزش وپرورش عصر ديروز (شنبه 17 مهرماه 95)، وزير آموزش و پرورش هر گونه انتصاب را تحت فشار نمايندگان استيضاح كننده را ردكرد و گفت دستور داده است به هيچ وجه تحت اين فشارها انتصابي صورت نگيرد.

لذا با توجه به درخواست هاي متعدد نمايندگان استيضاح كننده مبني بر عزل و نصب هاي گسترده و عدم تحقق اين درخواست توسط وزير پيش بيني مي شود استيضاح فاني تا هفته آينده در صحن مجلس اعلام وصول و اجرايي شود ؛ اما خبرهاي رسيده از فضاي مجلس نيز حاكي از آنست كه آن چنان هم وضعيت وزير بد نيست و امكان ابقاي ايشان درصورت برگزاري جلسه استيضاح وجود دارد. 

منبع: مجمع فرهنگيان ايران اسلامي

مماشات و معامله فانی و نظر سخنگوی دولت اصلاحات  آقای فانی وزیر فعلی آموزش و پرورش را از سال ۵۶ می شناسم. ما دانش آموز بودیم و ایشان دانشجو. برای دانش آموزان جنوب شهر کلاس فوق‌العاده ریاضی گذاشته بودند و من هم شرکت می کردم. انصافا مسلط بودند. مذهبی بودند و سیاسی هم. برای ما الگو شده بودند و ما با افتخار در کلاس ایشان شرکت می کردیم. گذشت تا انقلاب پیروز شد و ایشان صاحب مقامی در منطقه ۱۶ آموزش و پرورش شدند. قاطعیت و اصرار بر مواضع ایشان معروف شده بود. روزی به دیدن ایشان رفتم و برخورد خشن ایشان را با پدر یک دانش آموز دیدم. بعد برای من توضیح دادند که در موضع حق نباید مماشات کرد.
چند سال به بعد به کردستان رفتند و مدیر کل آموزش و پرورش شدند و موضع شداد و غلاظ ایشان در برخورد با پاک سازی شدگان! مشهور شد. دیگر از ایشان خبری نداشتم تا اینکه در دولت اصلاحات معاون وزیر شدند و من در چند ملاقات اظهار ارادت شاگردی در محضر استاد نمودم. استاد همچنان از اصول دفاع می کردند. در دولت آقای روحانی وزیر شدند و من خوشحال که یک کارکشته آموزش پرورش وزیر شده اند.
مدتی گذشت سر و صدای اهالی آموزش و پرورش درآمد که آقای وزیر به شدت اهل مماشات شده اند.
حاشا و کلا!

آقای فانی و مسامحه؟
تا اینکه این روزها بحث استیضاح ایشان و سپس پس گرفتن آن پیش آمد. خبرهایی از مجلس و استان ها می رسد که آقای فانی به هر خواسته استیضاح کنندگان تن می دهد تا وزیر بماند و وزیر مانده است!
استاد شرمنده ام ! درسی که می دادید این نبود!
دو روز ماندن در مقام ارزش فدا کردن اصول و حقوق مردم را ندارد.

اصلاحات نیوز

منتشرشده در یادداشت

آخرین اخباز از استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش  گروه اخبار/

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین مقصودی در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: 72 نفر از نمایندگان استیضاح فانی را امضاء کردند و پس از چندی 17 نفر امضای خود را پس گرفتند لذا هنوز 54 نماینده دیگر به‌صورت جدی خواهان استیضاح هستند.

وی برخی از اخبار منتشرشده مبنی بر حذف استیضاح فانی را کذب محض عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی از نمایندگان به‌واسطه وزیر کمیته‌ای به‌عنوان کمیته میانجی‌گری را تشکیل دادند ولی بنده نام این کمیته را معامله‌گری می‌گذارم و نمایندگان خواهان استیضاح به‌هیچ‌عنوان تابع میانجی نیستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخطار 14 نماینده مجلس به هیئت‌رئیسه برای اعلام وصول استیضاح بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه بعدازاینکه کمیسیون مرتبط استیضاح را به هیئت‌رئیسه ارائه می‌دهد باید در نخستین جلسه مجلس استیضاح اعلام وصول شود ولی متأسفانه هیئت‌رئیسه تاکنون تخلف ماده 18، 20 و 23 را انجام داده است.

مقصودی ادامه داد: نمایندگان مجلس تذکر مجدد خود را نسبت به این اقدام انجام داده‌اند و کسانی که تذکر را امضاء نکرده بودند به‌صورت نطق اعتراض خود را به رئیس مجلس و هیئت‌رئیسه اعلام کردند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع استیضاح فانی همچنان به قوت خود باقی است، تصریح کرد: در این موضوع به‌هیچ‌عنوان درگیر مسائل حاشیه‌ای نخواهیم شد و با  قدرت‌ها و لابی‌گری‌های برخی مقابله خواهیم کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین پیام استیضاح فانی را دفاع از قشر فرهنگی کشور دانست و عنوان کرد: این استیضاح شرایطی را برای مسؤولان ایجاد کرده است که می‌دانند نمایندگان مجلس هیچ‌گاه برای دفاع از حقوق اقشار مختلف مردم کنار نمی‌آیند.

مقصودی با اشاره روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: مسائل مرتبط با این صندوق در حال بررسی است و کاش وزیر آموزش‌وپرورش به‌جای استعفا حداقل از مردم عذرخواهی می‌کرد.

وی بیان اینکه نمایندگان خواهان استیضاح به یکی از معاونین وزیر ایراداتی گرفته‌اند افزود: فانی در مورد برکناری معاون پارلمانی اعلام کردند که رئیس‌جمهور مانع شده است و برای وزیر جای تأسف دارد که به‌صورت علنی این موضوع را مطرح کند.

دیمه ور گفته که "بنا به دلایل و مصالحی" کنار رفته اما این دلایل و مصالح را نمی گوید/ نامه استعفای دیمه ور شاعرانه و رمانتیک است و رمزگشایی از آن دشوار است/ دیمه ور خطاب به همکارانش در معاونت می گوید : "خالق عشق نگهدار شما "  اما مدیریت صحنه عشق ورزی و شعار و شعر نیست/  نامه دیمه ور لحن یک مدیر  آزرده خاطر را دارد که در عین ترک صحنه دنبال جمع کردن عده و عُده برای آینده است/ با نزدیک شدن به انتخابات ممکن است مدیران دیگری هم حساب خود را از فانی جدا کنند تا آینده خود را تضمین نمایند/ با معیارهای مدرن روزنامه نگاری محتوای نامه دیمه ور ارزش خبری ندارد/ این استعفا از پیامدهای طرح استیضاح وزیر است و این نامه فقط به شایعات و گمانه زنی ها دامن می زند/ می گویند دیمه ور برای تصدی پست وزارت خیز برداشت و فانی پر و بال او را قیچی کرد/ بر اساس شنیده های تایید نشده  نوبحت دیمه ور را صدا زده و از او رزومه گرفته بود/ این شایعه با تصمیم دولت و فراکسیون امید مجلس  در دفاع از وزیر فعلی و منتفی شدن طرح استیضاح همخوانی ندارد/ شاید یکی از شرایط نمایندگان برای پس گرفتن امضا ها بر کناری برخی مدیران از جمله دیمه ور بوده است/ نوبخت گفته  که تا تعیین تکلیف مساله استیضاح با وقوع هر تغییری در بین مدیران آموزش و پرورش در کلیه سطوح برخورد خواهد شد / زبان فرمول بندی شده و به شدت محافظه کارانه و تا حدودی رمانتیک در فضای مدیریتی آموزش و پرورش، عمومیت دارد/ آقای فانی با همه تلاشش برای صدور یک پیام ارزشی به مناسبت روز جهانی معلم ،حضرت نوح (ع ) را از قلم انداخت/ از مفاهیم دینی و ارزشی باید به جا استفاده کرد و این مفاهیم و ارزش ها را در جاهای غیر ضروری نباید استفاده کرد/ در پیام روز جهانی معلم آقای فانی، معلوم نیست عدالت و برابری انسان ها چه ارتباطی با 5 اکتبر دارد/ آقایان فانی و  دیمه ور و دیگران به جای تنازع برای بقا در پست های مدیریتی باید سعی کنند سطح گفتمان و سقف اندیشه را در آموزش و پرورش بالا ببرند/ دعوا برای پست و مقام را نباید پشت مفاهیم ارزشی یا عاطفی پنهان کرد/ رایزنی ها برای دلجویی و برگرداندن دیمه ور نشانه بلبشوی مدیریتی در آموزش و پرورش است....

منتشرشده در یادداشت

سازمان علمی و آموزشی یونسکو با درک دنیای معلمی و با توجه به کم توجهی دولت ها به این نقش و جایگاه ٬ شعار امسال خود را  « ارج نهادن به معلمان و بهبود جایگاهشان  » انتخاب کرده است/ اقتدار در همه ی ابعاد آن و صلح و آرامش همه جانبه در گرو سرمایه های اجتماعی ، معنوی و مادی حاصل از یک نظام آموزشی کارآمد فرآیند محور متکی به معلم است/ در این مسیر رسانه ها و تشکل ها باید پیشتاز بوده و معلمان ضمن حضور مفید و‌ موثر در عرصه عمومی با عضویت در تشکل ها و فعال شدن در عرصه رسانه نزدیک شدن به این اهداف و قرار گرفتن در این مسیر را سرعت بخشند...

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور