صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

وزیر اسبق آموزش وپرورش (جناب دکتر حاج بابایی ) تصادفا عضو کمیسیون برنامه و بودجه است و تصادفا این نامه را امضا نکرده و هیچ نقشی و لابی مهمی برای امضا نمایندگان عضو کمیسیون مطبوعش نداشته است/ اگر کمیسیون های مربوطه بر اساس تخصص شکل گرفته اند چرا کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان اصلی ترین کمیسیون تخصصی آموزش و پروش کمترین مشارکت در امضا نامه ی ذکر شده  را داشته اند/ اگر شرایط  آموزش وپرورش به لحاظ امنیتی و اجتماعی و اقتصادی به این حد از بحران رسیده است که بالای 30 درصد از نمایندگان کمیسیون های مربوطه ( امنیت ملی ،برنامه وبودجه ،قضایی ،فرهنگی ) نامه را امضا کرده اند چرا  در اصلاحیه بودجه ی 1395 که اوایل شهریورماه در مجلس دهم تصویب شد مقداری از این بودجه را به حقوق کارکنان آموزش و پرورش یا ارائه ی تسهیلات ارزان قیمت به کارکنان اختصاص ندادند/ آیا این نشانه صداقت نمایندگان است/ آیا این موضوع تناقض آشکاری را در رفتار نمایندگان نشان نمی دهد / آیا هیچ قصد سیاسی و حزبی دراین اقدام دخیل نیست/ آیا همان گونه که برخی از نمایندگان  معتقدند، این گونه استیضاح ها  با این روش  ها و نیات به بهبود شرایط  کمک می کنند / از سال (1368 ) تاکنون 21 استیضاح مطابق جدول زیر (جدول شماره 4) در مجالس ایران شکل گرفته است/  از 18 وزارتخانه ی موجود شش وزارتخانه ی (1- ورزش وجوانان 2– وزارت نفت 3– وزارت اطلاعات 4– وزارت دادگستری 5– وزارت امورخارجه 6- وزارت دفاع ) تاکنون  هیچگونه استیضاحی را تجربه نکرده اند/ بیشترین فراوانی استیضاح مربوط به دو وزارتخانه:1- راه و شهرسازی (پنج بار ) 2- وزارتخانه ی آموزش و پرورش (چهار بار ) می باشد/ آیا در دولت گذشته پول نفت را چه کسی به اشخاصی مثل بابک زنجانی سپرد ؟ آیا دکل های نفتی توسط وزارت آموزش وپرورش مفقود شدند ؟در دولت گذشته پروژه ی ایران هراسی با ندانم کاری  کدام وزارتخانه رواج پیدا کرد؟ آیا هیچ کدام از وزارتخانه های ذکر شده هیچ اشتباهی نداشته اند/ اگر مجلس معتقد است که استیضاح موجب اصلاح امور می شود ؛ چرا وزارتخانه هایی که بیشترین تعداد استیضاح را داشته اند مانند (وزارت آموزش وپرورش –راه وشهرسازی ) هنوز هم بیشترین مشکلات را دارند ؟
/ در صورت جابه جایی یک درصد از کل بودجه به سرفصل بودجه های بخش آموزش وپرورش ،  مبلغ  نه هزار وپانصد میلیارد تومان  به بودجه ی وزارت آموزش وپرورش اضافه می شد که با استفاده از آن به طور میانگین مبلغ یک میلیون تومان به حقوق فرهنگیان اضافه می گردید ...

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

انتخابات 96

سمنان

منتشرشده در نامه های دریافتی
یکشنبه, 04 مهر 1395 16:55

نردبان پوپوليست ها نشويم !

بودجه آموزش و پرورش در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته و حتي كشورهاي هم طراز ، سهم كمتري از توليد ناخالص داخلي را به خود اختصاص داده است/ بهترين راهي كه معلمان براي برخورداري از شرايط اقتصادي نسبتا مطلوب در پيش رو دارند ، پيوستن به اقشار و گروه هاي اجتماعي توسعه گرا و تلاش براي روي كار آمدن دولت هاي معقولي است كه به جاي ماجراجويي و ايجاد مشكلات اقتصادي ، به دنبال تعاملات سياسي و ديپلماتيك و در نتيجه باز كردن راه سرمايه گذاري و ايجاد رونق اقتصادي در كشور هستند/ تشكل هاي صنفي فرهنگي در ايران به خاطر سياست هاي انبساطي دولت هاي اصلاح طلب در عرصه سياسي ، معمولا اعتراضات و تجمعات و فشارهاي صنفي و اجتماعي خود را بر اين گونه دولت ها تحميل مي كنند و در چنين شرايطي است كه رقباي سياسي اصول گرا ثمره و دستاوردهاي سياسي خوبي برداشت مي كنند/ فعالان تشكل ها نمي توانند براي هميشه چشم بر حقيقت ببندند و از كنار چنين سوالاتي عبور كنند و يا با عباراتي چون «اعتراضات ما صنفي است و ما كاري به اختلافات و دعواهاي جناح ها نداريم»، از زير بار مسئوليت اجتماعي و سياسي خود شانه خالي كنند/ دولت محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ تا ۹۱، ۸۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته که از محل مالیات، اوراق مشارکت و صادرات نفت بوده است/ فعالان صنفي هم از نظر اخلاقي و هم به لحاظ استراتژيك بايد چنين شرايطي را تشريح و تبيين كنند و به طور ناخودآگاه و به خاطر هيجاني كه ممكن است در اثرحمايت هاي مجازي معلمان آنان را احاطه كند، در دام برنامه هاي مخالفان دولت و مديراني كه در سال هاي وفور نعمت قدمي براي معلمان برنداشتند ، نيفتند/ بايد مراقب بود تا نردبان گروه هاي سياسي كه خود مسببِ خالي شدن سفره هاي مردم هستند ، نشويم

منتشرشده در یادداشت

ما به دلیل بسیاری از محدودیت‌ها نتوانستیم مطالبات به حق فرهنگیان را ادا کنیم لذا بخشی از دلایل استیضاح وزیر به این مسائل مربوط می‌شود/ با تعامل می توان مشکلات را حل کرد هر چند استیضاح حق طبیعی نمایندگان است/ شرایط کشور طوری است که مسائل باید با تعامل با دولت حل شود ...

دریافتی معلمان در مناطق محروم و مرزی تقریبا چهل درصد بالاتر از معلمان نقاط برخوردار است/ اگر استیضاح به علت شرایط بد معیشتی کار کنان آموزش و پرورش می باشد چرا استان های برخوردار که دریافتی معلمان آنها پایین تر ازبقیه استان هاست در این امر مشارکت نداشته اند / « پایگاه صدای معلم » درخواستی هوشمندانه از توافقات احتمالی بین نمایندگان استیضاح کننده و مسولان آموزش وپرورش داشت که به عنوان  : در جهت تنویر افکار عمومی و اصل پاسخ گویی ؛ فانی و طراحان استیضاح موارد مورد توافق را شفاف سازی کنند ؛ البته بعید می دانم توسط مسئولان وزارتخانه و نمایندگان مجلس به آن پاسخی داده شود/ کاندیداهای مجلس به پیاده نظامی بی جیره و مواجب با خواسته ها و توقعات بسیار پایین و قدرت بالای  تاثیر گذاری نیاز پیدا می کنند ، به گروهی  با عنوان فریبنده ی ( نخبه ی اجتماعی) نیاز دارند، اما وظیفه ی این نخبه ی اجتماعی چیست/ در زمان انتخابات ،کاندیداها (به خصوص کاندیداهای مناطق محروم و مرزی با توجه به ناتوانی در اثبات شایستگی های فردی خود برای مردم ) از دو شیوه ی تبلیغات رسانه ای و غیر رسانه ای استفاده می کنند که در هر دوی این شیوه ها فرهنگیان و معلمان از کارآزموده ترین گروه ها با سطح تاثیر گذاری  بالا و سطح توقع  (خواسته ) پایین می باشند/از ابتدای روند بررسی استیضاح  تصمیمی برای حل مشکلات فرهنگیان نبوده است و طرح  این مشکلات فقط بهانه ای برای مطرح کردن درخواست های منطقه ای نمایندگان مجلس بوده وبا رسیدن به توافق با وزیر مسائل ومشکلات آموزش وپرورش به همان حالت اولیه  ولاینحل باقی خواهند ماند

منتشرشده در یادداشت

معلمان و فرهنگيان بي ادعاي اين ديار از تعريف كردن و تمجيدهاي تعارفي، خشك و بي اثر مسئولان خسته شده اند و تمايلي به شنيدن چنين سخناني را ندارند و منتظر اقدامات عملي و راهبردي هستند/ شرايطي به وجود نيايد تا اين وضعيت مورد سوء استفاده گروه هاي فرصت طلب  قرار گيرد كه در شرايط درآمدهاي افسانه اي نفت، اقدام اساسي براي حل مشكلات آموزش و پرورش به عمل نياوردند/ عمده مديران حاضر در آموزش و پرورش اعتقادي به شعارهاي دولت محترم نداشته و با همان حال و هواي دولت قبلي فعاليت مي كنند/ چگونه است كه پاداش پايان كار در سازمان هاي ديگر در سريع ترين زمان پرداخت شده ولي در آموزش و پرورش بصورت قطره اي و فرسايشي پرداخت مي گردد و اعتراض هاي مختلف نيز اثرگذار نمي باشند/ آيا وقت آن نرسيده است كه دولت تدبير و اميد به اين مسئوليت و رسالت اصلي خود عمل كند/ گروهي جهت بررسي عيني و ميداني شرايط و وضعيت آموزش و پرورش سراغ فرهنگيان بيايند كه در اين صورت حكايت شكل ديگري خواهد داشت

منتشرشده در یادداشت

خطای هاله ای (اثر هاله ای) (به انگلیسی Halo Effect ) به نوعی خطا در شناخت و تصمیم گیری گفته می‌شود که تحت تاثیر ذهنیت قبلی قضاوت کننده شکل می گیرد و می تواند از حقیقت و انضاف به دور باشد/ نگارش این مطلب به هیچ وجه به منزله تایید عملکرد فانی و مجموعه وی نیست/ بسیاری از اوقات " احساسات و هیجانات کاذب " سرنوشت افراد و جامعه را رقم می زند و  این وضعیت همیشه بین « سکوت » و " شورش » در نوسان است/ از نظرات و دیدگاه های سایر فرهنگیان که در این نشست سخنرانی کرده بودند خبری نبود/ ترتیب دادن یک مراسم رسمی با سخنرانی تعدادی از چهره های موافق و از قبل تعیین شده با شعار " مردمی بودن " تناسب ندارد/ اکثر محتوای آن هیچ ارتباطی با مسائل آموزش و پرورش و فرهنگیان ندارد/ اگر آقای احمدی نژاد در حوزه آموزش و پرورش حرفی برای گفتن ندارد ؛ حداقل اجازه می داد تا سایرین به ارائه دیدگاه های خود بپردازند و ایشان شنونده بوده و یا به پرسش های احتمالی حاضران پاسخ دهد/ محمود احمدی نژاد تاکنون و در مورد عملکرد 8 ساله خود در آموزش و پرورش هیچ گاه پاسخ گو نبوده است  و آدرس های غلط داده است / .« عدالت » مورد نظر آقای احمدی نژاد دقیقا به چه معناست و چرا این عدالت در قانون مدیریت خدمات کشوری متبلور نشد/ چرا در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ظرفیت های ماده 68 این قانون برای معلمان اجرایی نشد/ از سال 87 تا پایان سال 92 ، دولت احمدی نژاد هیچ گاه حقوق کارمندان و نیز فرهنگیان را بر اساس نرخ تورم افزایش نداد/ چرا دولت احمدی نژاد در آن زمان حتی به قوانین مصرح عمل نکرد و تاسف بار تر آن که بابت این قصور عذرخواهی هم نکرد/ دولت محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ تا ۹۱، ۸۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته/ سر جمع درآمد‌های نفتی دولت‌های محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ تا ۹۱ به رقمی معادل ۵۷۸ میلیارد دلار بالغ می‌شود که از سر جمع درآمدهای نفتی کشور طی سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۳ رقمی معادل ۱۴۵ میلیارد دلار بیشتر است/ چرا در 8 سال دوران ریاست جمهوری ایشان هیچ گاه کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش صفر و یا نزدیک به صفر نشد/ حاجی بابایی  در تدوین لایحه بودجه 90 ، بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت اموزش و پرورش را  کافی  دانسته بود/ یکی از عناوین برنامه کوتاه مدت وزیر آموزش و پرورش، اعطای دو ماه پاداش کارکنان دولت به معلمان در سال 84 بود/ هیچ یک از وزرای آموزش و پرورش و نیز شخص رئیس دولت ؛ هیچ گاه حق اعتراض را برای معلمان به رسمیت نشناختند/ پرسش این است که آن معلمان منتقد به رفتار غیرقانونی دولت وقت احتمالا هنوز همان " مخالفان بی مقداری " هستند که آقای احمدی نژاد در گردهمایی اخیر مسجد غدیر قزوین نام برد/ این " کرامت " و " انسان جهانی " که آقای احمدی نژاد به کرات در سخنرانی اخیرش یاد کرده است چگونه و کجا مصداق پیدا می کند ....

منتشرشده در یادداشت

شايسته است فردي كه هشت سال، سكاندار مديريت اجرايي يك كشورر را داشته؛ بيش از هر كسي پاسخ گوي مستند و شفاف به عملكرد و حتي اتهامات و انتقادات وارده به خود باشد/ دولت ايشان نسبت به دولت هاي ديگر در مقياس گسترده تر از شاخص هاي برنامه ريزي عدول كرده كه حذف سازمان برنامه و بودجه، نمونه بسيار روشني در ارتباط با اين ادعا مي باشد/ اگر رئيس جمهور قبلي به اين امر اعتقاد واقعي داشت؛ چرا آن را در سيستم آموزش و پرورش رسمي و در سند تحول بنيادين به صورت عملياتي منعكس ننموده است/ بزرگترين اختلاس ها و بي قانوني ها در زمان دولت ايشان انجام پذيرفته و عمده نزديكان ايشان متهم به فساد و رفتارهاي فراقانوني هستند/ بزرگترين ظلم به آموزش و پرورش در زمان ايشان انجام پذيرفت/ از زمان دولت ايشان، همه موارد فوق عليرغم برخوردار بودن كشور از درآمدهاي نجومي نفت، در بوته فراموشي قرار گرفت و پرداخت نامناسب و فرسايشي پاداش بازنشستگان محترم در اين دوره شروع شد/ در بين روساي جمهوري كشور، هيچ كسي به انداره ايشان علاقه مند به پرونده سازي و بازي با آبروي افراد نبودند/ اين نوع صحبت كردن بيشتر تخيل گرايي را به ذهن ها تداعي مي كند

منتشرشده در یادداشت

رشد اقتصادی ۵/۵ درصدی در برنامه‌‏ی سوم را داشتیم و رشد اقتصادی ۴/۷ درصدی را تجربه کردیم. ایجاد ۸۰۰ هزار فرصت شغلی و تورم زیر ۱۱ درصدی را تجربه کردیم. تک نرخی کردن ارز را با دو سه درصد افزایش تورم اجراء کردیم که سال بعد هم دوباره تورم شروع کرد به پائین آمدن/ بی‌تردید و بدون تعارف از آزادی مردم و آزادی رای مردم دفاع می‏‌کنیم/ پذیرفته‌ایم همدیگر را تحمل کنیم/ از این عقلانیت استفاده کنید و به سوی آینده‌‏ی بهتر گام بردارید. ما به سوی همگرایی بیشتر در جامعه‌مان باید برویم/ ممکن است شما بعضی از احزاب را نپذیرید، اما واقعیت اجتماعی شان را ببینید و توجه کنید که وزن اجتماعی شان چقدر است/ ما باید با همدیگر و کنار همدیگر باشیم و اول خودمان را تحمل کنیم و بعد ببینیم که می‏‌توانیم دیگران را تحمل بکنیم یا نه

گروه اخبار/ به فاصله کم تر از 24 ساعت از انتشار خبر صدای معلم با عنوان " انتظارات برآورده نشده گروه هایی از معلمان از " فانی " باعث شده تا بسیاری از فرهنگیان نقاط ضعف و یا اشتباهات آن دوره 8 ساله را فراموش کنند " - نشست خاموش فرهنگیان و احمدی نژاد ؟!  ( این جا ) ؛ پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد سخنان کامل احمدی نژاد را منتشر کرد .

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور