نمایندگان با ۱۱۷ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر، به حذف این ماده از متن لایحه برنامه ششم رای دادند و بر این اساس با تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان مخالفت کردند / نمایندگان با ۸۰ رای موافق و ۱۱۲ رای مخالف از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر با ارجاع آن به کمیسیون مخالفت کردند و در ادامه این ماده را از متن لایحه برنامه ششم حذف کردند/ نمایندگان مجلس به کدامین دلیل منطقی رای به حذف تعیین سقف برای پاداش بازنشستگان دادند/ مگر بین کارمندان دولت باید تفاوتی وجود داشته باشد/ برخی از کارمندان پاداش پایان خدمت خود را آن هم با مبالغی بالا و بلافاصله دریافت می کنند اما معلمان برای همان پاداش اندک خود باید دو سال صبر کنند/ « صدای معلم » بر این باور است که نمایندگان مجلس در بررسی و تصویب برنامه ها و مواد باید به اصل " عدالت " توجه لازم و کافی داشته باشند...
انتظار ميرفت تغييرات مثبتي را در بودجه سال 1396 آموزش و پرورش شاهد باشيم/ همواره رشد بودجه آموزش و پرورش نسبت به رشد بودجه عمومي کشور بيشتر بوده است و براي اولين بار در لايحه سال 1396 از اين رويه تبعيت نشده است/ رقم کل بودجه سال 1396 نسبت به سال قبل11 درصد رشد داشته است، سهم آموزش و پرورش نسبت به رشد بودجه عمومي کشور چيزي در حدود 6 درصد است که اين افزايش ناچيز خود نشان از كمتوجهي و خروج آموزش و پرورش از چرخه اولويتهاي دولت يازدهم دارد/ دانشآشتياني با سخنان پوپوليستياش و مهمتر دانستن مساله آموزش و پرورش از مساله برجام توانست در اذهان بخشي از فرهنگيان شبهه ايجاد نمايد و آنان را به حل مشکلاتشان اميدوار نمايد/ تمامي برنامهها و شعارهاي دولت يازدهم و وزير آموزش و پرورش در حد همان شعار باقي مانده و قرار نيست هيچ تغيير محسوسي در وزارت آموزش و پرورش ايجاد گردد/ اينروزها درحالي که فرهنگيان در مشکلات اقتصادي غلت ميزنند و در طول ماههاي اخير زير فشارهاي اقتصادي خميده شدهاند، دولتمردان از ارتقاي منزلت اجتماعي و حل مشکلات فرهنگيان «سخن» ميگويند و صدا و سيماي ملي مغرضانه با خبرهاي آنچنانياش حرص فرهنگيان را در ميآورد/ رويهاي که دولت يازدهم در مواجهه با مطالبات و مشکلات فرهنگيان در حال حاضر پيش گرفته است،در مجموع بازي دو سرباخت را براي دولت به ارمغان ميآورد/ فرهنگيان تبعيض و اجحاف را با تمام وجود لمس ميکنند و شعارها و اقدامات پوپوليستي وزير و دولت روحاني باعث نارضايتي و بياعتمادي بيشتر فرهنگيان به دولت يازدهم خواهد شد ...
صدای معلم بابت عزل کریمی فر از آقای دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد/ در دعواهای اداری طرفین سعی می کنند از بین رسانه ها و فعالان معلمی و گروه های صنفی برای خود یارگیری کنند/ چطور می توان بابت برکناری یک مدیرکل " غیرپاسخ گو " از وزیری قدردانی کرد که خودش به رسانه های مستقل پاسخ گو نیست / برکناری مدیرکل آموزش و پرورش لرستان،ربطی به پاسخ گو نبودن و نداشتن تعامل با معلمان و رسانه های مستقل نداشت / برکناری کریمی فر از پس لرزه های شکست سنگین طرفداران دولت در انتخابات 7 اسفند 94 در استان لرستان بود/ ظاهرا از دید استاندار لرستان و برخی مدیران دولتی کریمی فر و مدیران زیر مجموعه او عامل این شکست بودند/ معترضان فرهنگی آقای کریمی فر به عنوان عامل فشار در پروژه ای ایفای نقش کردند که در استانداری لرستان طراحی شده بود/ اختلاف بین خجسته پور فرماندار خرم آباد ( رییس ستاد انتخاباتی روحانی) و کریمی فر از مدت ها پیش آشکار شده بود/ آیا آقای دریکوند مدیرکل جدید، روسای آموزش و پرورش بروجرد و دلفان و الیگودرز و دورود و... را برکنار می کند/ آیا آقای دریکوند دست رد به سینه 7 نماینده اصولگرای استان می زند/ قاعدتا اگر مدیرکل جدید، مدیران اصول گرای آموزش و پرورش دلفان و بروجرد و... را برکنار نکند نوشتن نامه های تند باید ادامه پیدا کند/ به نظر من پروژه اعتراضات فرهنگیان اصلاح طلب لرستان به عزل و نصب ها خارج از آموزش و پرورش طراحی شده و با رفتن کریمی فر می خوابد/ اگر آموزش و پرورش لرستان صحنه منازعه سیاسی بر سرپست های مدیریتی بشود، اصول گرایان دست بالا را دارند/ فرهنگیان اصلاح طلب استان باید سعی کنند مدیریت آموزش و پرورش را از سیاست دور نگه دارند/ درقضیه برکناری فانی یک باره موج عظیمی علیه فانی و مدیران او در رسانه شکل گرفت و بعد از برکناری فانی موج ناگهان خوابید/ رسانه های مستقل و فعالان معلمی باید مواظب باشند که در دعوای مدیران بر سر تقسیم پست ها، مورد سوء استفاده قرار نگیرند/ / تغییر چهره های پشت میزنشین مشکلی از آموزش و پرورش را حل نمی کند. تغییر رویه ها ، تغییر سیاست ها و تغییر برنامه ها مهم است/ وقتی تعصبات قومی - قبیله ای با سیاست قاطی شود همه چیز در چهره ها و نام ها و قیافه ها خلاصه می شود
به نام آنکه جان را فکرت آموخت/ شاید بتوان عوامل آغازین ناکامی کریمیفر را در انتصابات او جستو جو نمود/ در شهرستان بروجرد قرار بر آن گرفت که مدیر اداره از جانب نماینده بانفوذ شهرستان تعیین شود و معاونین از طرف حامیان دولت باشد/ قراین و شواهد حاکی از توجّه و علاقة بسیار آقای مدیرکل به همین نمایندة محترم داشت/ ظاهرا اداره کل آموزش و پرورش را زیرمجموعة کمیسیون سیاست خارجی قلمداد نموده بود/ شاید همین پشتگرمی آقای مدیر کل به روابط خصوصیاش با چنین افرادی موجب شد تا از توجّه به نظرات فرهنگیان متخصّص در طول مدت مدیریت خویش غافل بماند و حتّی به درشتی با منتقدان سخن براند/ به جای پاسخهای سنجیده و منطقی، تازیانة واژگان را بر سر و روی منتقدان کوبیده و آنان را متهم به «بیانصافی» و «تخریب غیرمنصفانه» و «بارخاطر» و «جاهطلبی و سهمخواهی» نموده؛ و با ذکر برخی آمار و ارقام، خود را در عرصة آموزش موفق پنداشته بودند ....
این درخواست در قالب ۱۶ محور و پس از ۴۷ روز از رأی اعتماد مجلس به وزیر به دبیرخانه مجلس و با ۶۱ امضاء داده شده بود/ تغییر نگرش نمایندگان در این مدت ، نشاندهنده دمل چرکین و زخم کهنه سیاست زدگی مجلس می باشد/ نمایندگان هر از گاهی به سراغ وزیر آموزش و پرورش می روند تا با نشان دادن توانایی ،سهم خود از قدرت را یادآوری کنند/ موارد استیضاح همچون همیشه با کلی گویی همراه است/ به وزیر فعلی فرصت عمل دهید ...
گروه اخبار/

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 16 محور آماده شده و تاکنون 30 نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند.
 وی افزود:اکثر محورهای استیضاح مربوط به عدم توجه وزیر به سیاست های پیشنهادی و وعده هایی است که در مجلس داده بود.
 این نماینده مجلس ادامه داد: عدم توجه دولت به آموزش و پرورش در بودجه سال 96 هم از محورهای استیضاح است، دولت هیچ توجهی در بودجه سال 96 به آموزش و پرورش نداشته و وضع این وزارتخانه در سال 96 بسیار وخیم تر از گذشته خواهد شد.
 این مقام مسئول ؛ غیرشایسته سالاری و انتصاب های سیاسی را از دیگر دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: دیدگاه نمایندگان این است که افراد منصوب شده، یک تیم تخصصی و از بدنه آموزش و پرورش نیستند و هیچ همراهی با آنچه برای آموزش و پرورش پیش بینی می شود ندارند.
 وی اظهارداشت: در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه، هیئت مدیره و مدیر عامل این مجموعه ، انتصاب ها بسیار غیر تخصصی و سیاسی است و با چشم انداز مجموعه صندوق ذخیره که قرار است ذخیره معلمان باشد بسیار فاصله دارد و اوضاع را از شرایط کنونی هم بدتر می کند.
 این نماینده مردم در مجلس شورای با بیان اینکه عدم توجه به مسائل فرهنگی و اقتصاد مقاومتی از دیگر دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش است عنوان کرد: استقبال خوبی از طرح استیضاح در مجلس شده و تعداد امضا کنندگان رو به افزایش است.
 وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس گفت: این طور نیست که آقایان فکر کنند با انتصاب جدید در چند ماه آخر می توانند هر کاری کنند، اگر کسی یک روز از وزارتش مانده باشد ولی تابع دستورات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباشد، باید برای پاسخ گویی در مجلس حاضر شود.
انتهای پیام/
/ حمیدرضا کفاش ، بازوی اجرایی و فرد معتمد وزیر بود/ امیدوارم زاهدی در جمع سایر تشکل های فرهنگی هم حضور یابند و به سوالات فرهنگیان در باره 8 سال دولت معجزه هزاره عملکرد کمیسیون آموزش مجلس توضیح دهد / در دوره فانی کمیته 7 نفری انتصابات برای هر پست مدیرکلی سه نفر را برای انتخاب اصلح به وزیر معرفی می کرد/ داوطلبان مدیریت از سوي مقامات محلي، تشكلهاي فرهنگيان، نمايندگان مجلس ، نهادها و ارگانهاي استاني به ستاد معرفي ميشدند/ صد درصد انتصابات فانی در راستاي اجراي برنامههاي رییس جمهور بوده است/ مگر معيار سياست در كشور، شما و امثال شما هستيد كه بايد همه انتصابات با شاقول شما انجام شود/ مديران كل انتخاب شده استانها همگي از معلمان برجسته، شايسته و محبوب مورد حمايت قاطبه فرهنگيان بودند/ مردم در سال ٩٢ به تغيير راي دادند و نبايد انتظار داشته باشند كه همان مديران دولت قبل سرکار باشند/ به رغم مشكلات و كمبودهايي كه قشر باعزت و كرامت فرهنگيان دارند همچنان از طرفداران پروپاقرص دولت تدبير و اميد هستند/ ركورد ٧٠٠ هزار نفري اردوهاي راهيان نور ، بزرگداشت شهداي دانشآموز و فرهنگي ، طرح حفظ موضوعي قرآن كريم، طرح انس با اهل بیت ،احياي ٦٥٠ دارالقرآن رسیدن ، شاخص كتاب به ازاي هر دانشآموز در مدارس از عدد ٣ به عدد ١٠ از اقدامات فرهنگی دوره فانی بود/ درقضیه صندوق ذخیره آبروها برده شد، عدد و رقمهای غیرواقعی ساخته و اعلام شد و بگمبگمها همچون اعقاب سلف، رسانهای شد/فرهنگیان شریف کشور در انتظار هستند تا نتیجه تحقیق و تفحص از دو دهه فعالیت صندوق ذخیره به انجام برسد