صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

در شهرستان هایی هستیم که دانشگاه دارد اما با صندلی های خالی روبه روست ولی در همان شهرستان مدرسه کم داریم و به صورت شیفتی است و حتی در برخی مناطق هنوز مدارس کپری وجود دارد که این عدم توازن یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش است/ رتبه کنونی آموزش و پرورش ما در نظام بین المللی بر پایه 101 شاخص جهانی متأسفانه 141 از 187 است/ نظام آموزش و پرورش ما گرفتار نوعی سکون و فرسودگی است/ قصد دارم آموزش و پرورش را از سکون و جمود دربیاورم/ کسی که استارت اصلی 8 سال فتنه را زد، هر بلایی که خواست سر این مملکت آورد، اما الان در خیابان ها است/فرهنگیان نمی خواهند یک نفر با آنها درباره مشکلاتشان گریه کند، بلکه فرهنگیان به دنبال فردی هستند که مشکلاتشان را حل کند/ ما تا کی می‌خواهیم به این روند بی‌اخلاقی در سیاست کشور ادامه دهیم/ چرا می‌خواهیم فضا را دو قطبی کنیم/ ه قرار بود به اخلاق رای دهیم، انقلاب ما انقلاب ارزش ها و انسانیت بود/ ما از رشد منفی اقتصادی 6.8 به رشد مثبت 4.4 رسیدیم

در برخی بندهای برنامه گزینه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش به نقش اصحاب رسانه برای موفقیت در برنامه و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش اشاره شده است/ مدیر موفق ، مدیری است که بتواند با رسانه ها تعامل مناسبی داشته و عملکرد خود را از طریق رکن چهارم دموکراسی در یک اتاق شیشه ای و در معرض قضاوت مردم قرار دهد/ وزیر سابق نتوانست با همه رسانه ها تعامل مناسبی برقرار کند و ارتباط خود را محدود و منحصر به رسانه های رسمی دولتی و چند مورد خاص بویژه رسانه های مخالف دولت کرد/ انتظار می رود وی در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس، ارتباط با رسانه ها و شکستن حصر خبری در این وزارتخانه را در اولویت قرار دهد و ضمن ارتباط مستمر و دو سویه با همه رسانه ها هرگز از روبه رو شدن با بخش واقعی و بدون سانسور بدنه معلمان واهمه ای نداشته باشد/ از وزیر پیشنهادی و دولت یازدهم انتظار داریم تا فضای باز اطلاع رسانی صرف نظر از دولتی و غیردولتی بودن رسانه ها و به دور از بوروکراسی اداری برای خبرنگاران فراهم شود تا این ادعا که اکنون دولت یازدهم مطرح می کند که درباره فعالیت ها درست اطلاع رسانی نشده، از بین برود

منتشرشده در گفت و شنود

در این بین مردم و جمعی کثیری از فرهنگیان حیرت زده شاهد این بازی جدید هستند/ سه تن از افراد درگیر و مطلع از جریان فساد در صندوق ذخیره درباره روند این پرونده این چنین اظهار نظر کرده اند/ حسین مظفر به غیر از 500 میلیارد تخلف در دولت جدید بقیه این فساد را متعلق به دولت قبل می داند/ نادر قاضی پور می گوید مانع تحقیقات و به نتیجه رسیدن آن شدند/ در دولت قبل ما تخلفات بسیاری از صندوق ذخیره درآورده بودیم که نگذاشتند در صحن قرائت شود و هیچ گاه هم به آن رسیدگی نشد از جمله آنها ، دادن خانه های چند صد میلیونی درآن زمان به یک دهم قیمت به برخی افراد خاص بود که این آپارتمان ها در غرب تهران بود .همین طور دادن وام های کلان به افرادخاص با سود صفر درصد بود/ نوراله حیدری ، مسئول پی گیری ابهامات صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس هشتم علاوه بر کارشکنی برسر تحقیقات از وجود صندوق رانتی به نام سادات پرده برمی دارد که با سکوت مطلق صدا و سیما و رسانه های همسو سربسته باقی ماند/ صدا و سیما هیچ وقت مثل امروز روی آن ( فسادها) حساس نشد و تبلیغ نکرد/ این تابلوی مختصری از شطرنج فسادی هست که اصول گرایان مدعی حقوق فرهنگیان مظلوم آن را پی ریخته اند/ اصول گرایان دشمن بی چون و چرای رسانه های آزاد هستند آنان به شدت از هر رسانه منتقد و مستقل یا حزب و انجمن و نهاد مدنی و صنفی هراسان و بیزار هستند/ انسان به ذات انسانی خود در معرض تخلف قرار دارد/ در پناه آزادی و دموکراسی هست که احزاب ،نهادهای مدنی وصنفی و مطبوعات و رسانه های مستقل و آزاد شکل می گیرند

منتشرشده در اقتصاد

گروه رسانه و تشکل/

« مجمع فرهنگیان ایران اسلامی » از تشکل های فرهنگیان در حمایت از دکتر فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار « صدای معلم » قرار گرفته است به شرح زیر است

چنین وانمود می‌کنند که معنای توجه به مسائل حوزه‌ی فرهنگ و اجتماع غفلت از وضعیت معیشت و سفره‌های مردم است/ روحانی و دولتش را متهم به بی‌توجهی به معیشت مردم می‌کنند بدون آنکه نشانه‌ای از این بی‌توجهی را به مخاطب ارائه دهند/ تاکید این افراد بر موضوع معیشت و صحبت هایشان درباره‌ی توجه به طبقه پایین جامعه و اقشار ضعیف بیشتر یک نمایش تبلیغاتی است/ برای آنکه ببینیم که عملکرد دولت در موضوع معیشت مردم چگونه بوده است می‌توانیم به سه فاکتور نرخ تورم، میزان افزایش سالانه‌ی حقوق‌ها و همچنین توجه به اقشار ضعیف جامعه که تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند توجه کنیم/ حداقل در این دو سال اخیر این افزایش‌ها متناسب با نرخ تورم بوده است

منتشرشده در اقتصاد

برخی از فرهنگیان و معلمان در مورد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش عنوان می کنند که ایشان معلم نبوده است و یا آموزش و پرورش را نمی شناسد/ این فاکتور الزاما نمی تواند دلیلی برای کارآمدی یک فرد در مسند وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش باشد/ زمانی که حاجی بابایی قرار بود به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی گردد بسیاری از فرهنگیان و حتی فعالان تشکل های صنفی او را " وزیری از جنس معلمان " معرفی کردند/ اصولا مدیریت در سطح راهبردی و یا ادراکی ممکن است اصولا نیاز به مهارت های فنی و یا تحتانی مدیریت نداشته باشد/ حس محافظه کاری بیش از حد ایشان و ضعف مدیریت ریسک و یا بحران ضمن ناکارآمدی در مدیریت فرصت ها  حتی موجب تبدیل فرصت ها به تهدید ها هم در برخی موارد شد/ آموزش و پرورش در عمل و به ویژه در زمان تخصیص بودجه و اعتبارات مانند سایر امور حاکمیتی نیست و این دوگانگی موجب کاهش و یا افت عملکرد و حتی رویکردها شده است/ در کشورهای توسعه یافته ، آموزش و پرورش نهادی مردمی است که توسط خود مردم اداره می شود و نقش دولت بیشتراز جنس نظارت است تا دخالت/ ا نکته بسیار مهم در برنامه دانش آشتیانی که البته غایب بزرگ در برنامه های فانی بود و حتی وزیر سابق آموزش و پرورش از پیش بینی آن در برنامه ششم توسعه امتناع کرد بحث تشکیل « سازمان نظام معلمی » است/ بخش دوم و مهم تر که می تواند یک " برنامه خوب و جامع " را با شکست مواجه سازد فقدان یک تیم کارآمد ، دلسوز ، صادق و پرانرژی است/ متاسفانه فانی گوش شنوایی برای پذیرش این توصیه های مشفقانه نداشت و راه خویش را ادامه داد/ یکی  از مشکلات فانی ، ضعیف بودن تیم رسانه ای و روابط عمومی ایشان بود/ بافت مدیریتی وزارتخانه بسیار پیچیده است و وزیر جدید نباید در آن استحاله شود و منابع اطلاعاتی خود را محدود به حلقه بسته مدیران و یا مشاوران نماید/ ضعف نهادهای نظارتی در درون آموزش و پرورش موجب دخالت دائمی نهادهای بیرونی در آموزش و پرورش شده است/ میزان تاکید دانش آشتیانی بر اقتصاد آموزش و پرورش و موضوع معیشت در برنامه ها از فانی پر رنگ تر است/ میزان موفقیت یک وزیر و قضاوت در مورد اثربخشی و نیز کارایی مدیریت بر اساس برنامه سنجیده می شود/ تاکنون « گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش »  موضع صریح و شفاف خود را در مورد وضعیت و آرایش فعلی نیروهای ستاد وزارت آموزش و پرورش مشخص نکرده است ضمن آن که چینش تیم کاری ایشان برای فرهنگیان و معلمان مشخص نیست و این مساله ابهام و تردید را در مورد میزان موفقیت ایشان در میان معلمان و حتی تبلیغ برای ایشان برانگیخته است/ اگر وزیر سابق آموزش و پرورش مشاوران خوبی داشت و یا خود دارای فهم درست و به روز از رسانه بود و با رسانه های مستقل و معلمی تعامل مناسب و صداقت می داشت شاید اکنون وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد....

منتشرشده در یادداشت

مدیران ستادی آموزش و پرورش بر سر حمایت از دانش آشتیانی دچار دو دستگی شده اند/ بخش محافظه کارتر مدیران حول محور سیدمحمد بطحایی گرد آمده اند/ می گویند دانش آشتیانی از جنس وزارت علوم و در آموزش و پرورش یک غریبه است/ مدیران اصلاح طلب که دست پایین را دارند حامی دانش آشتیانی هستند/ هر دو گروه با چراغ خاموش در حال لابی و یارگیری از میان نمایندگان مجلس هستند/ نمایندگان تشکل های صنفی و شاخه فرهنگیان احزاب ندا و اتحاد ملت، با محوریت انجمن اسلامی و فرج کمیجانی با دانش آشتیانی دیدار کردند/ دانش آشتیانی گفت که در گرفتن بودجه و پیگیری مسایل معلمان آدم سمجی هستم/ گروه بندی اصلاح طلب و اصولگرا در آموزش و پرورش مفهوم سیاسی و برنامه ای ندارد و دعواها بر سر پست های مدیریتی است/ خبرهای دست اول را به خبرنگاران فارس و تسنیم می دهند و درهای اتاقشان به روی خبرنگاران رسانه های مخالف دولت معمولا باز است. اما با رسانه های مستقل برخوردی تفرعن آمیز دارند/ شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت که لازم است یک جوان خلاق، که سابقه انقلابی‌گری دارد در مسند وزارت قرار گیرد/ دانش آشتیانی 61  ساله یکسال از فانی و 4 سال از نجفی جوانتر است/ دانش آشتیانی از خانواده ای روحانی است. پدر معمم وی سال‌ها نماینده مجلس بود/  روحانی گفت دانش آشتیانی سیاست به مفهوم داخل جناح بودن را سال‌هاست که کنار گذاشته / فخرالدین دانش آشتیانی  در سال 52 از مدرسه مذهبی علوی فارغ التحصیل شد/ به گفته مطهری دانش آشتیانی فتنه را محکوم می کند اما همه عوامل فتنه را / استراتژی دفاعی دولت که بتواند تندروهای مجلس را کنترل کند چیست/ مخالفان دانش می گویند چرا خارج از سیستم آموزش و پرورش، وزیر پیشنهاد می‌شود/ سوابق مدیریتی و سطح حضور دانش آشتیانی در حدی نبوده که بتوان او را جزیی از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد/  آیا در صورت شکست دانش آشتیانی در جلب اعتماد مجلس ، محمد بطحایی گزینه بعدی است

منتشرشده در یادداشت

در مصاحبه ، نجفی تا حد یک فعال صنفی تندرو و احساساتی و شعاری پایین آورده شده بود/ نجفی خیالی بغض می کند ، بعد سکوت می کند و بعد بغضش می ترکد و می زند زیر گریه / نجفی خیالی می گوید آنها گفتند از جلوی ستاد میر حسین موسوی رد شده ای . من بارها با فتنه گران مذاکره کردم/ اگر کابینه دولت این دو فاکتور (پول و نیروی متخصص ) را در اختیار من قرار دهد می توانم در خدمت باشم/ بغض و گریه و حرکات و حرفهای عوام گرایانه کار سیاست مداران پوپولیست مانند حاجی بابایی است/ نجفی واقعی : نبايد مشكلات معيشتي معلمان به گونه‌اي مطرح شود كه منزلت او آسيب ببيند .اين کار منجر به نااميدي و نگاه توام با ترحم به معلم مي‌شود/ در مصاحبه جعلی ،نجفی به استخدام گفتمان معیشت محور در آمده و چهره ای رابین هودی و نجات دهنده دارد/ این مصاحبه متناسب با ذهنیت معیشت محور و احساساتی و عصبانی  بخشی از جامعه معلمی جعل شده بود/  جریان  "خبر ساز"  در میان بخش فرهیخته تر و باسوادتر جامعه معلمان بی اعتبار است/ انتشار خبرهای دروغ از سوی گروه های معلمی به اعتبار جامعه معلمان نزد نخبگان فکری و سیاسی آسیب می زند/ شایعات را برای بالا بردن سطح انتظارات معلمان از دولت، جعل می کنند/ یک گروه تلگرامی فرهنگیان به دروغ اعلام کرد  که مرحله دوم طرح رتبه بندی اجرا و فلان مبلغ به حقوق معلمان اضافه شد/ همین گروه نوشت که به چندهزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی از سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان وام کم بهره داده اند/  خبرهایی  که منبع معتبر و لینک ندارند یا بر اساس شنیده ها تنظیم شده اند قابل اعتماد نیستند/ تمایل ذهنی ما برای شنیدن اخباری با جهت گیری خاص کار شایعه پراکن ها را راحت می کند/ هر خبری که دولت را مورد طعنه و انتقاد و حمله قرار دهد با ذهن اغلب کاربران تلگرام سازگارتر  است/  تبلیغ اغراق شده ی رفاه معلمان در کشورهای دیگر  و تصویری منحط از وضع مدارس کشور و فقر و بدبختی معلم ایرانی با ذهن کاربران فضای مجازی  سازگار است/ هر خبر و تحلیلی که برای معلم در کنار دولت مسئولیت قائل شود کاربران  را عصبانی می کند/ جاعلان خبر به جای چالش با ایده های مالوف و عادت شده ، آنها را تقویت و ماندگار می کنند/  تکیه جاعلان خبر  روی غرایز و احساسات و عواطف بخش های کمتر فرهیخته معلمان است...

منتشرشده در یادداشت

به نظر می رسد افرادی برای آشفته کردن فضای ذهنی معلمان از طریق ترویج  مواضع سیاسی خاص خود،  آگاهانه و عامدانه از نام این رسانه استفاده می کنند/ برخی از همکاران با این تصور که این بیانیه توسط صدای معلم منتشر شده ، در تماس با مدیر سایت از صدور چنین بیانیه ای ابراز تعجب کرده اند/ « صدای معلم » یک رسانه است که به شماره  78039  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است/ جعل عنوان یک  رسانه رسمی و ثبت شده ، جرم مطبوعاتی محسوب می شود  و از نظر اخلاقی بسیار ناپسند است/ « صدای معلم » از این افراد و گروه ها انتظار دارد تا به قانون احترام بگذارند/ امیدواریم سوء استفاده کنندگان این هشدار را جدی بگیرند

منتشرشده در گفت و شنود

این وزیر محبوب معلمان ترجیح داد فرد دیگری این مسوولیت سنگین را قبول نماید/ من صادقانه به رئیس جمهور روحانی گفتم . در حل مشکلات آموزش و پرورش دو فاکتور نیاز است/ در غیر این صورت گفتن کلمه ی خدمت ،  شعار دادن است/ این نفر اول کنکور سال 49 عطای وزارت را به لقایش بخشید و ترجیح داد در نوستالوژی خاطرات معلمان؛ محبوب بماند و محترم/ معلمان امیدوار بودند که با ورود نجفی به خانه ی خودش این  گونه احساس کنند که مطالباتشان مهم است و وزیرشان به این مطالبات آگاه است ،و وزیر معلمان فقط وزیر معلمان است و در حل مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان تلاش نماید/ پاشنه آشیل فانی؛ معاونان و مشاورانش در وزارتخانه بودند...

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور