گروه اخبار/
استعفا یا برکناری وزیر فرهنگ و ارشاد این روزها انتقادات بسیاری را از سوی سیاسیون به دنبال داشته، در حالی که کمتر از 20 درصد از بودجه فرهنگی کشور در اختیار این وزارتخانه است اما باید پاسخگوی تمامی اتفاقاتی که در حوزه فرهنگ می افتد، باشد.
وی همچنین در خصوص استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش نیز اظهارداشت: اگر تعداد امضاهای استیضاح از حد نصاب پایین نیاید، سه شنبه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول می شود. چرا که یک عده از استیضاح کنندگان، به استیضاح اصرار دارند و اگر این اصرار وجود داشته باشد اعلام وصول می شود.
من یک معلم هستم و اصلاح طلبی را با مصلحت طلبی اشتباه نمی گیرم، با یک پست مدیرکلی، ماشین و خانه سازمانی خام نمی شوم و به لطف خدا چهارسال باقیمانده خدمتم را هم سعی می کنم "آدم"باشم/ کمترین خاصيت استيضاح اين است كه جامعه و مسئولان را وادار ميكند به مشكلات آموزش و پرورش به صورت جدي تر نگاه كنند/ برای ملاقات با آقای فانی نمایندگان باید یک ماه قبل وقت بگیرند در حالی که وزیر بهداشت هر روز داخل راهروهای مجلس در حال تردد است که برخی مواقع با کارمندان اداری مجلس اشتباه گرفته می شود/ او هر روز در کمیسیون بهداشت و درمان در حال چانه زدن است حتی اگر برای یک خانه بهداشت در یک روستای دورافتاده باشد/ از آقای فانی بپرسید تا حالا چند بار خودش با تمایل در جمع نمایندگان مجلس یا در کمیسیون حضور پیدا کرده است/ آیا شما اطلاعات دقیقی از تحصیل کردگان دوره های تکمیلی آموزش و پرورش یا همکاران صاحب نظرتان دارید یا فقط بر تعداد مشاورین بازنشسته خود می افزایید تا لشگر 22 نفره مشاوران تان همچنان ظاهراً شکست نخورده باقی بماند/ تألیف کتب درسی دارای ساز و کار علمی نیست/ این سه سال که آقای وزیر حضور داشتند چرا جلو فساد گرفته نشد/ هفتاد درصد مدیران که شما در طبقه چهارم آن بر روی صندلی چرمی اش نشسته اید، میراث خوار دولت گذشته بوده و افکار همان "مردی که رفت"را اجرا می کنند/ با اینکه آقای دکتر فانی بارها قول داده بود فرزندان فرهنگیان را در اولویت استخدام ها قرار دهد اما به تعهد خود عمل نکرده و حتی حاضر نیست این موضوع را در مجلس پیگیری کند/ وزیر به مدیران مدارس می گوید از اولیا پول بگیرید اما به گونه ای که کسی نتواند از شما شکایت کند!این نوع دریافت وجه نقد از اولیا قانونی است/ مشخص نشدن وضعیت نیروهای قرارداد کار معین در حالی که بعد سه سال طبق قانون باید این افراد پیمانی می شدند اما این اتفاق نیفتاده است/ هنوز تکلیف معلمین دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان با اینکه اولین ماه سال تحصیلی رو به اتمام است و آنها به عنوان معلم در مدارس حاضر شده اند،مشخص نیست، دوباره آقای وزیر قول استخدام ده هزار نیرو جدید را در آبان ماه می دهد .....
انجمن اسلامی فانی را متهم به از بین بردن "امنیت" آموزشی و تربیتی کرد/ برخی نمایندگان فراکسیون امید مانند فاطمه سعیدی و محمود صادقی علیه فانی هستند/ گفته می شود داود محمدی عضو کمیسیون آموزش نامه انجمن اسلامی را تند و غیر لازم می داند/ فانی خود را برای استیضاح آماده می کند / برخی اعضای فراکسیون امید از رییس جمهور راضی نیستند و تلافی آن را سر فانی در می آورند / انجمن اسلامی معلمان یک تشکیلات وزیر ساز و اریستوکرات است/ انجمن اسلامی در دهه 60 جریان مسلط در مدیریت آموزش و پرورش بود/ اخراج معلمان به بهانه های سیاسی و اعتقادی و تاسیس امور تربیتی بخشی از کارنامه انجمن اسلامی معلمان است/ نجفی بعد از جنگ برخی مدیران وابسته به انجمن مانند مظفر را عزل کرد و بقیه هم قهرکردند/ تبار سیاسی فانی به انجمن اسلامی معلمان می رسد/ انجمن اسلامی حسین مظفر را به عنوان وزیر آموزش و پرورش به خاتمی معرفی کرد/ تغییر موضع انجمن اسلامی نشان می دهد که سیاست پدر و مادر ندارد/ برکناری فانی باعث خشنودی بخش بزرگی از معلمان می شود. اما شادمانی بیش از یک هفته دوام ندارد/ به روحانی می گویند اگر فانی برود سبد رای رییس جمهور در انتخابات 96 پُر می شود/ انجمن اسلامی تا پارسال افزایش سالانه یک درصد به سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی را منطقی می دانست/ انجمن دخالت در عزل و نصب مدیران را حق خود می داند اما دیگران را از دخالت منع می کند/ یک معاون وزیر و مدیر کل آموزش و پرورش تهران و مدیرکل شهرستان های استان تهران سهم ناقابل انجمن است/ بعد از انتخابات مجلس انجمن سهم بیشتری از فانی مطالبه می کند/ در جلسات تشکل ها در مرداد 92 برای پیشنهاد وزیر به روحانی ،فانی اولویت اول انجمن و بالاتر از نجفی بود/ اگر داود محمدی یا عبد رزاق موسوی وزیر شوند "نارضایتی غیر قابل اغماض و کتمان بدنه" را چگونه تبدیل به رضایت می کنند/ اگر انجمن فرمولی معجزه آسا سراغ دارد یا منابع مالی خاصی را می شناسد چرا به فانی خبر نمی دهد/ پوپولیسم سیاسی و سوار شدن بر امواج نارضایتی بدنه معلمان با هویت و اساسنامه و مرامنامه و جایگاه سیاسی انجمن اسلامی تناقض آشکار دارد/ سیاست " مطالبه محوری " نیاز به رزمندگی دارد و بافت عمدتا پیر و محافظه کار انجمن که عادت به پشت میز نشینی دارند اهل رزم نیستند...
این نامه در سایت این انجمن منتشر نگردید و مسئولان این تشکل حتی هیچ واکنشی نسبت به انتشار آن در صدای معلم نشان ندادند/ نخستین بندی که انجمن متذکر شده است نارضایتی معلمان از وضعیت موجود وزارت آموزش و پرورش و این که این مساله گسترده و غیر قابل اغماض و کتمان است/ نگارش این نامه و محتوای آن توسط تشکلی که سهم به سزایی در به وزارت رسیدن فانی داشته است کمی عجیب و غیرمنتظره بود/ دبیر کل این تشکل به تازگی در اظهاراتی در اهواز عنوان کرده بود که وزیر آموزش و پرورش در راس این تشکیلات قرار دارد/ فانی صبح روز سه شنبه 5 مردادماه در نشست مشترکی که با دبیر کل و اعضای هیات رئیس این تشکل داشت تاکید کرده بود که امروز انجمن اسلامی معلمان ملجاء فرهنگیان است/ علی محمد مصلحی ، عضو شورای مرکزی این تشکل در یک گفت و گوی مجازی که در صدای معلم منتشر شد به این موارد اشاره می کند/ " احمدی نژاد را می خواهید با وزیر آموزش و پرورشی با نمره 14 یا روحانی را می خواهید با وزیر آموزش و پرورش با نمره 10 ؟ "/ انجمن اسلامی معلمان ایران در 3 سال اخیر حتی یک بیانیه رسمی در تحلیل مواضع و عملکرد وزیر آموزش و پرورش منتشر نکرده است/ پس ازوقایع سال 88 ، انجمن اسلامی معلمان حضور پررنگی در آموزش و پرورش و موضوعات آن نداشت/ انجمن اسلامی معلمان ایران از ابتدا تمایل چندانی برای وزارت دکتر نجفی نداشت و گزینه اصلی اش فانی بود/ انجمن اسلامی معلمان ایران در انتخابات مجلس دهم نیز نقش پر رنگی داشت/ پس از به وزارت رسیدن فانی ، انجمن اسلامی معلمان ایران به اندازه کافی سهم خود را از مدیریت های آموزش و پرورش گرفته است/ آن چه مهم و بدیهی است این است که بخش مهمی از وضعیت موجود معلول کنش و عملکرد مسئولان انجمن اسلامی معلمان ایران است/ آیا بهترنیست که مسئولان این تشکل به جای فرافکنی و فرا به جلو در مورد گذشته و مواضع خود پاسخ گو بوده و آدرس های غلط به معلمان ندهند ....
دانش آموزان متنی تمرین شده با کُدهای یکسان را جلوی دوربین از حفظ می خوانند/ گزارشگر با صدایی که به وضوح شنیده می شود به یکی از دانش آموزان می گوید : "بگو ما پول آرد نداریم! "/ گزارشگر باید روایت مدیر و معلمان مدرسه از ماجرا را هم در گزارش می آورد/ شورای اسلامی روستا و والدین دانش آموزان نیز ساختگی بودن مصاحبه را تایید کرده اند/ در گزارش دوم سایت فردانیوز به جعلی بودن ویدئو به صورت غیر مستقیم اعتراف شده است/ فردا نیوز نوشت: ماجرای شلاق اصلا اگر دروغ باشد نشستن بچه های مستضعف این مملکت بر روی خاک حتما واقعیت دارد/ برخی از عکس های گزارش فردانیوز آرشیوی و مربوط به سه سال پیش است/ سایت فردا نیوز باید به خطای خود اعتراف و عذرخواهی کند/ مراجع ذی ربط استان کرمان در حال بررسی و تحقیق میدانی در خصوص انگیزه های تهیه این فیلم هستند/ در گزارش دوم سایت فردانیوز ، شلاق زدن و اخراج دانش آموزان زیرسبیلی رد شده است/ آموزش و پرورش کرمان یافته های خود را اعلام نمی کند/ در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به نام فرد تهیه کننده ویدئو و خبر و وابستگی های او اشاره ای نشده است/ خبرنگار فردانیوز به جای مدیر و معلمان مدرسه ، شورای روستا و والدین دانش آموزان ، سراغ نیروهای بسیجی رودبار رفته است/ منظور سایت فردا نیوز از نیروهای جهادی حاضر و فعال در صحنه چه کسانی است/ بر اساس اخبار غیر رسمی، این ویدئو توسط یک خواهر عضو یکی از نیروهای حاضر و فعال در منطقه تهیه شده است/ آیا آموزش و پرورش کرمان به وعده خود برای اعلام نتایج بررسی و تحقیق میدانی عمل می کند
گروه اخبار/
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ استیضاحی در دستور کار هیات رئیسه نیست، اظهار کرد: استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش باید در مورد آن تعیین تکلیف کنند زیرا بیش از این معطل شدن به صلاح مجلس و وزیر نیست.
بهروز نعمتی در گفتوگو با ایسنا، در مورد مباحث مربوط به استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: این موضوع بستگی به متقاضیان استیضاح دارد زیرا کمیسیون آموزش گزارش خود را به هیات رئیسه ارائه کرده و در حال حاضر بستگی به تصمیم استیضاح کنندگان دارد.
این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: فکر می کنم استیضاح کنندگان باید در این رابطه تکلیف را مشخص کنند اگر به دنبال استیضاح هستند آن را پیگیری کرده و اگر هم به دنبال صلح و سازش هستند، انجام شود.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: فکر می کنم بیشتر از این معطل شدن کار نه به صلاح مجلس است و نه به صلاح فانی، وزیر آموزش و پرورش، بنابراین اگر میخواهند استیضاح انجام شود و یا نشود باید سریع تر تعیین تکلیف کنند.
انتهای پیام
اعضای هیات مؤسس جبهه یکتا درواقع اعضای کابینه و تعدادی از نمایندگان مجلس طرفدار آقای محمود احمدینژاد هستند/ آثار و تبعات انتخاب رییسجمهور در تمامی حوزه های اجرایی کشور و حتی فراتر از آن تبلور خواهد یافت/ امروز شاهد تلنبار شدن مشکلات مردم، رکود بی سابقه، افزایش بیکاری و فقر و انباشت ناهنجاری های اجتماعی با این حجم و گستردگی نبودیم/ نقد منصفانه و مشفقانه دولت و دستگاه های اجرایی در دستورکار اعضای این جبهه است/ با کناره گیری احمدی نژاد از انتخابات فعالیت انتخابات یکتا جدی تر شده/ خبرهایی مبنی بر آغاز فعالیت انتخاباتی چهار عضو جبهه یکتا به گوش می رسد، فعالیت هایی که منجر به تشکیل ستادهای انتخاباتی هم شده است/ از مجموع صحبت ها مشخص است که 2 یا سه نفر از اعضای هیات مؤسس آمادگی دارند تا در صورت لزوم کاندیدای ریاست جمهوری شوند ....
هرچه از هياهوي ايجاد شده دور شديم مشخص نشد چرا پيش قراولان طرح استيضاح به يکباره در چرخشي عجيب از حق قانوني خود براي استيضاح وزير و دفاع از حقوق معلمان و دانشآموزان پا پس کشيدند و زمان را مناسب اين کار ندانستند/ چرا به مطالبات معلمان که بهزعم بسياري از نمايندگان به حق ميباشد رسيدگي نميشود و فقط در بزنگاه انتخابات براي اردوکشي سياسي به آنها بها داده شده و بعد از گذر از اين وادي با پشتيباني همين معلمان، در وقت نياز منفعت آنان را فداي مصلحت خويش ميکنند/ دغدغهها و مسائل فرهنگيان به عنوان بزرگترين سرمايه ملي کشور و حاميان اصلي دولت اعتدال ناديده گرفته شده و فقط در کوران رقابتهاي انتخاباتي آن هم براي مدت کوتاهي نيازها و مشکلات آنان در صدر بحثهاي حزبي و جناحي قرار ميگيرد/ نمايندگاني که در سايه حمايت معلمان به بهارستان راه يافتند بهسرعت گفتمان حق بودن خواستههاي معلمان را فراموش کردند/ دولت يازدهم در راستاي تحقق وعدههاي انتخاباتي رئيسجمهور نسبت به تغيير نگاه و اصلاح وضعيت معيشتي معلمان اقدام نمايد/ نمايندگان فراکسيون اميد به عنوان يک جريان پيشرو براي اصلاح ساختار معيوب آموزشوپرورش با تمام ظرفيتهاي قانوني تلاش کنند ....
گروه اخبار/
طبق مذاكرات صورت گرفته در جلسه شوراي معاونين وزارت آموزش وپرورش عصر ديروز (شنبه 17 مهرماه 95)، وزير آموزش و پرورش هر گونه انتصاب را تحت فشار نمايندگان استيضاح كننده را ردكرد و گفت دستور داده است به هيچ وجه تحت اين فشارها انتصابي صورت نگيرد.
لذا با توجه به درخواست هاي متعدد نمايندگان استيضاح كننده مبني بر عزل و نصب هاي گسترده و عدم تحقق اين درخواست توسط وزير پيش بيني مي شود استيضاح فاني تا هفته آينده در صحن مجلس اعلام وصول و اجرايي شود ؛ اما خبرهاي رسيده از فضاي مجلس نيز حاكي از آنست كه آن چنان هم وضعيت وزير بد نيست و امكان ابقاي ايشان درصورت برگزاري جلسه استيضاح وجود دارد.
منبع: مجمع فرهنگيان ايران اسلامي
آقای فانی وزیر فعلی آموزش و پرورش را از سال ۵۶ می شناسم. ما دانش آموز بودیم و ایشان دانشجو. برای دانش آموزان جنوب شهر کلاس فوقالعاده ریاضی گذاشته بودند و من هم شرکت می کردم. انصافا مسلط بودند. مذهبی بودند و سیاسی هم. برای ما الگو شده بودند و ما با افتخار در کلاس ایشان شرکت می کردیم. گذشت تا انقلاب پیروز شد و ایشان صاحب مقامی در منطقه ۱۶ آموزش و پرورش شدند. قاطعیت و اصرار بر مواضع ایشان معروف شده بود. روزی به دیدن ایشان رفتم و برخورد خشن ایشان را با پدر یک دانش آموز دیدم. بعد برای من توضیح دادند که در موضع حق نباید مماشات کرد.
چند سال به بعد به کردستان رفتند و مدیر کل آموزش و پرورش شدند و موضع شداد و غلاظ ایشان در برخورد با پاک سازی شدگان! مشهور شد. دیگر از ایشان خبری نداشتم تا اینکه در دولت اصلاحات معاون وزیر شدند و من در چند ملاقات اظهار ارادت شاگردی در محضر استاد نمودم. استاد همچنان از اصول دفاع می کردند. در دولت آقای روحانی وزیر شدند و من خوشحال که یک کارکشته آموزش پرورش وزیر شده اند.
مدتی گذشت سر و صدای اهالی آموزش و پرورش درآمد که آقای وزیر به شدت اهل مماشات شده اند.
حاشا و کلا!
آقای فانی و مسامحه؟
تا اینکه این روزها بحث استیضاح ایشان و سپس پس گرفتن آن پیش آمد. خبرهایی از مجلس و استان ها می رسد که آقای فانی به هر خواسته استیضاح کنندگان تن می دهد تا وزیر بماند و وزیر مانده است!
استاد شرمنده ام ! درسی که می دادید این نبود!
دو روز ماندن در مقام ارزش فدا کردن اصول و حقوق مردم را ندارد.
اصلاحات نیوز