صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

این بار احمدی نژاد و مشاوران وی ترجیح داده اند که دیدارها با چراغ خاموش انجام شود/ در این گزارش اشاره ای به مکان برگزاری مراسم نشده است / علی رغم تصاویر سخنرانی تعدادی از چهره ها و شخصیت ها و تصویر سخنرانی احمدی نژاد، گزارشی از محتوای سخنرانی ها  منتشر نشده است/ چهره همیشه منتقد  وزیر کنونی آموزش و پرورش و دست راست حاجی بابایی یعنی " ابراهیم سحرخیز "در این دیدار برجسته شده است و به نظر می رسد این برنامه از سوی طرفداران حمیدرضا حاجی بابایی طراحی شده است/ واکنش برخی از همکاران این بوده که دولت احمدی نژاد موضوعی  مربوط به گذشته است و سخن گفتن در باره آن نبش قبر تاریخی است/ « احمدی نژادیسم » همچنان یک خطر است و طرفداران حاجی بابایی می کوشند احمدی نژادیسم را زنده نگه دارند/ بر خلاف تصور عده ای هنوز « پوپولیسم » یک جریان زنده در وزارت آموزش و پرورش و در میان بخش هایی از معلمان است / صدای معلم » بر این باور است که در بسیاری از دوره ها « نگاه ابزاری » به نقش راهبردی فرهنگیان و معلمان وجود داشته است

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/

جمعی از فرهنگیان و معلمان سراسر کشور چهارشنبه (۱۷ شهریور ۹۵) با دکتر محمود احمدی نژاد دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از فرهنگیان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف پرداختند.

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

دیدار فرهنگیان و معلمان با محمود احمدی نژاد

پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد

پایان گزارش/

اصلاح طلبي استفاده درست و مفيد از ظرفيت هاي قانوني و اجتماعي جهت اصلاح امور و بهينه نمودن فرآيندها و عملكردها در راستاي اهداف جامعه است/ گاها افرادي پيدا مي شود كه خود را منتسب به يك جريان و يا نحله فكري مي نمايند اما از لحاظ شاخص رفتاري و عملكردي از آن فاصله داشته و در مواردي شكل و محتواي رفتاري شان، آسيب هاي جدي به اين رويكردها وارد مي سازد/ . هيجان خواهي افراطي به عنوان يك واقعيت مهم، مانع از اتخاذ رفتارهاي عقلاني و منطقي در برخورد با مسايل و مشكلات مي باشد/ اصلاح امور بهترين گزينه با در نظر گرفتن امر تحليل هزينه – فايده مي باشد/ رفتارهاي فراتر از قانون به طور حتم آسيب هاي جدي به اين رويكرد وارد مي سازد/ سيستم و نهادسازي مهمترين مكانيسم جهت اثرگذاري بر روندها و فرآيندها در راستاي اهداف مورد نظر است/ نهادهاي مدني مهمترين و بنيادي ترين ابزار و الزامات جامعه مدني است و در صورت فقدان آن، حركات توده اي و گسلي زمينه ساز رفتارهاي پوپوليستي نامناسب خواهد بود/ ارتباط با مردم و نفوذ در لايه هاي اجتماعي امري است كه در بسياري از موارد به صورت عملياتي مورد توجه جدي جريان هاي روشنفكري در جامعه ايراني قرار نگرفته است/ متكي بودن بر قهرمان و قهرمان سازي از مصداق هاي ضعف تشكيلاتي و پايين بودن اعتماد به نفس در بين نيروهاي يك جريان است/ جريان اصلاح طلبي واقعي اگر خواهان تقويت هويت خود و گسترش كارآمدي خود مي باشد؛ بايد بيش از گذشته، انديشه عمل گرايي را محور برنامه ها و فعاليت هاي خود قرار دهد/ اتاق فكر يا انديشكده، مكانيسمي جهت ايجاد پل بين جهان ايده و عمل با حضور انديشمندان و استراتژيست ها است

منتشرشده در یادداشت

تعریف سیاست مدار مطلوب و تربیت سیاسی در آموزش و پرورش  گروه اخبار/

به گزارش مركزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، صبح امروزحجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در نخستین نشست هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس در حال برگزاری است، با اشاره به فعالیت‌های این مجلس، اظهار كرد: شما جوانان الان سیاست را تمرین می‌کنید و در آینده نیز سیاستمدار خواهید بود و بر کرسی‌های مختلف مجلس و وزارتخانه‌ها خواهید نشست.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک سیاست‌مدار مطلوب، افزود: این ویژگی‌ها شامل این است که سیاست مدار عالم به علم سیاست باشد و جاهلانه به آن وارد نشود چرا که نمی‌تواند وظایف خود را به خوبی ادا کند. 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: عده‌ای علوم سیاسی را به صورت دانشگاهی می‌خوانند و مدرک می‌گیرند اما باید شما به زندگی سیاست مداران تاریخ توجه کرده و آنها را مطالعه کنید؛ چه آنها ایرانی بوده و یا غیرایرانی باشند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری تصریح کرد: سیاست مدار به تعبیر امام راحل باید متقی و خودساخته باشد؛ چرا که چنین فردی به تریبون‌های مختلف دسترسی داشته و در مسائل گوناگون اظهارنظر می‌کند.

وی با بیان اینکه کندی یا تندی محکوم است،‌ متذکر شد: انسان کند بی‌تفاوت است و به موقع حرکت و موضع‌گیری نمی‌کند و امور مملکت را به فنا می‌برد ضمن اینکه در مقابل آن کندی نیز ضرر می‌رساند و باعث از بین رفتن بسیاری از آزادی‌ها در جامعه می‌شود.

معاون حقوقی در امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: اگر از تریبون، سایت و روزنامه آزاد سوءاستفاده کنیم این آفت تندی است و باعث سلب آسایش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری خاطرنشان کرد: علم، تقوا و اعتدال سه رکن از ارکان یک سیاست‌مدار خوب و مورد پسند است .

تلاش دلواپسان و محافظه کاران براي القاء اين تفکر به بدنه جامعه که حسن روحاني به دليل ناتواني در عمل به وعده هايش، پايگاه راي خود را از دست داده و شانسي براي انتخابات سال ۹۶ ندارد هرروز بيشتر مي شود/ حسن روحاني دولت يازدهم را در شرايطي از محمود احمدي‌نژاد تحويل گرفت که براي دو سال پياپي رشد اقتصادي كشور منفي بود و صادرات نفت به موجب تحريم‌هاي بين‌المللي بسيار کاهش يافته بود/ دولت اعتدال با همه فراز و فرودش روي هم رفته در مسير درستي در حال حركت است/ بخشي از مشکلات اقتصادي جاري دولت يازدهم، ريشه در سياست هاي ناكارآمد اقتصادي دولت قبل دارد/ يکي از مهمترين ضعف‌هاي دولت يازدهم، ضعف اطلاع رساني است/ اگر دولت از روابط عمومي قوي برخوردار بود مي توانست با تبيين تلاش ها و دستاوردهايش پاسخ منتقدان سياست هاي اعتدالي اش را با تدبير داده و از اعمال فشارهاي پشت پرده عليه دولت و دولت مردان جلوگيري کند

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ روز جمعه 5 شهریور ماه ، صدای معلم خبری را در مورد استیضاح فانی منتشر کرد . ( این جا )

« صدای معلم » از فانی و طراحان استیضاح به جد خواسته بود تا موارد مورد توافق را شفاف سازی کنند .

صدای معلم همچنان از طرفین می خواهد تا حداقل در جهت احترام به افکار عمومی فرهنگیان و معلمان ؛ موارد مورد توافق را شفاف سازی کنند .

" دانستن حق مردم است "

گروه اخبار/ دیروز خبرگزاری فارس خبری را در مورد قانع نشدن نمایندگان استیضاح کننده فانی و نیز ارائه گزارش این نمایندگان به هیات رئیس مجلس به همراه متن کامل موارد استیضاح و نیز اسامی استیضاح کنندگان منتشر کرد . ( این جا )

به فاصله کم تر از 24 ساعت ، محمد روشنی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با همین خبرگزاری ارائه گزارش استیضاح از سوی کمیسیون به هیات رئیس مجلس را رد کرد !

متن خبر را بخوانید

سالیان سال است که آموزش و پرورش کشور به دلیل فقدان نگاه سرمایه ای و مولد از کسر بودجه مداوم در رنج است و متأسفانه در برنامه ششم توسعه نیز مورد بی مهری قرار گرفته است و از مجموع موارد مطروحه در سند توسعه ششم تنها در بخش کوچکی  در ذیل تبصره 23 به وزارت آموزش و پرورش  اجازه داده شده تا نسبت به خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی اقدام نماید/ علیرغم حمایت گفتاری و قرائت شعار گونه در باره حمایت از فرهنگیان عزیز و توجه به کرامت آنان ، متأسفانه عده ای مغرضانه حقوق صنفی و منزلت این عزیزان را دست خوش هجمه قرار داده و ناگوارتر این که بخشی از نظام اجرائی و سایر قوا از سربی توجهی و به سهولت از کنار آن گذشته اند/ انجمن اسلامی معلمان ایران ضمن خرسندی از توافق موسوم به "برجام "  و نتایج مثبت آن در عرصه های داخلی و بین المللی ، بر اهمیت ویژه این روند پیچیده  در پسابرجام نیز تأکید می نماید/ ضمن توصیه همه گروه ها و احزاب به نقد پذیری امید است تقوای سیاست و حق جوئی فضیلت سرلوحه عمل همه قرار گیرد

منتشرشده در گفت و شنود

گروه استان ها و شهرستان ها/

ماجرای ضرب و شتم یک معلم در سفر محمود احمدی نژاد به قزوین

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق برای شرکت و سخنرانی در یادواره شهید رجایی به قزوین سفر کرد.  این سخنرانی با حاشیه هایی پر رنگ تر از متن همراه بود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یک ساعت قبل به شروع این مراسم حدود 200 نفر از قشرهای مختلف مردم در مسجد غدیر قزوین منتظر آمدن رئیس جمهور پیشین هستند و لحظه به لحظه به تعداد شرکت کنندگان نیز اضافه می‌شود و  برگزارکنندگان هم در حال توزیع بروشور و روزنامه در بین مردم هستند.پوسترهای احمدی نژاد با عنوان " مقدم احمدی نژاد گلباران" میان مردم توزیع می شد.

تعدادی از جوانان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون "دروغ با هاله نور معنا پیدا کرد" و" 16 میلیاردی که احمدی نژاد بخشید، کجاست؟ " مقابل مسجد الغدیر، به حضور رئیس دولت های نهم و دهم واکنش نشان دادند. جمعیت داخل مسجد به هزار نفر می رسد. بیرون از مسجد هم دست کمی از درون ندارد .

منتقدان احمدی نژاد که بیرون از مسجد تجمع کرده اند که با هدایت نیروهای انتظامی به 300 متر دورتر از مسجد به بوستان معلم منتقل کردند. ساعت نزدیک 6است؛ هنوز خبری از احمدی نژاد نیست. مداحی درباره مدافعین حرم و کارشکنی رژیم آل سعود در مسائل منطقه ای در حال پخش است. بلندگوها طوری در خیابان "دانشگاه" تعبیه شده اند که صدای داخل مسجد در سراسر آن شنیده می شود.

روح الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان پیشین بویین زهرا و تاکستان در مجلس شورای اسلامی در مسجد دیده می شوند. این دو امسال به مجلس راه نیافتند. هر جا احمدی نژاد باشد، سر و کله نامه و دستی برای نامه نگاری پیدا می شود.

فردی در میان مردم می چرخد و نامه ها را جمع آوری می کند. ساعت 18:40دقیقه؛ احمدی نژاد وارد مسجد می شود. شعارهایی که به گوش آشنا هستند ناگهان بلند می شود. "صلی علی محمد بوی رجایی آمد". "به جون  هر چی مرده احمدی برمی گرده."

احمدی نژاد در ابتدای صحبت های خود ضمن تقدیر از مردم قزوین، مثل همیشه پیرامون عدالت و تفاوت حکومت های مردمی و غیرمردمی صحبت کرد. احمدی نژاد در ادامه سخنانش به طور غیرمستقیم منتقدانش را مورد هجوم قرار داد و گفت: با اینکه شهید رجایی صاحب علم و معرفت و در آن زمان از نظر علمی در مرتبه بالا بود، اما مخالفین بی مقدارش او را بی سواد خطاب می کردند.

اما یکی از حواشی سفر ، ضرب و شتم یک جوان قزوینی بود. در آستانه ورود احمدی نژاد به محل سخنرانی جوان قزوینی به نام (م- ی ) نسبت به چپاول منابع ملی در دولت های نهم و دهم به رییس جمهور سابق اعتراض می کرد که آقای ( ط – م ) که در دوره احمدی نژاد رییس یک کانون آموزشی وابسته به آموزش و پرورش بود و الان نایب رییس مجمع عالی یک نهاد قزوین  است با حمله به سمت این جوان وی را مورد ضرب و شتم قرار داد.

اما نکته این است که بر اساس تحقیق صدای معلم این جوان "مهدی یعقوبی" کارشناس مسئول اداره کل و خواهر زاده سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین است.

روایت طرف دیگر ماجرا هم از این قرار است : "مهدی یعقوبی، خواهرزاده سالار قاسمی ( رئیس ستاد روحانی در سال ۹۲ و مدیرکل آموزش و پرورش قزوین) با هتاکی به مردم قزوین، واکنش جمعیت را برانگیخت که جریان نفاق با مظلوم نمایی از ضرب و شتم او گفتند !

در سفرهای محمود احمدی نژاد حاشیه پررنگ تر از متن است و این حاشیه ها باعث می شود که این سفرها تبدیل به خبر شوند.

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

نبود خرد جمعي و شتاب زدگي در تصميم گيري هاي اين وزارتخانه، سياست بازي و موضع گيري هاي حزبي و جناحي کارنامه غير قابل قبولي از عملکرد وزير ارائه داده است/ در شروع طرح استيضاح فاني، طراحان استيضاح از طيف هاي مختلف سياسي و داراي اهداف و انگيزه هاي متنوع بودند، اما در ادامه نمايندگان اصلاح‌طلب (فراکسيون اميد) سکان هدايت استيضاح را به دست گرفتند/ فراموش نموده اند که بخش اعظمي از موفقيت خود و هم حزبي هايشان را مديون جامعه بزرگ فرهنگيان هستند/ فرهنگيان باور دارند که مجلسيان به منافع آنان نمي انديشند/ هيچ اراده اي براي خدمت به فرهنگيان در نزد نمايندگان وجود ندارد. اراده ها اغلب شخصي و حزبي و تيمي است تا ملي/ اي کاش آنان صداقت در گفتار و رفتار را سرلوحه خدمت به فرهنگيان قرار مي دادند/ نمايندگان مجلس مي توانند با رويکردي شفاف و غير سياسي سبب ترميم اعتماد آسيب ديده فرهنگيان شوند

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور