صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

هيلاري  كلينتون گاها در مناظرات و اظهارنظرهاي مختلف با ادبيات تحقيرآميزي، رقيب خود را مورد خطاب قرار مي داد/ ترامپ عليرغم فقدان سوابق سياسي مشخص، در حوزه هاي مختلفي مانند كارآفريني؛ ساخت هتل ها،‌ زمين هاي گلف، ساخت برج ها و تفرجگاه ها، عملكرد قابل افتخاري داشته كه اين خود نشان از دارا بودن يك سري از توانايي هاي مديريتي و فردي در ايشان مي باشد/ جوهر اصلی پوپولیسم در جلب پشتیبانی مردم با توسل به وعده ‌های کلی و مبهم و معمولاً تحت کنترل رهبر فرهمند، پیشبرد اهداف سیاسی مستقل از نهادها و احزاب موجود با فراخوانی توده مردم با نیت اعمال فشار مستقیم بر حکومت و همچنین بزرگداشت و تقدیس مردم یا خلق  خلاصه می شود/ این رخداد در جامعه ای رخ داد که مظهر عالی اقتدار حزبی بود/ نمود پدیده پوپولیستی در کشورهای مختلف ناشی از چه امری مي باشد؟ آیا توده مردم همواره در برابر شعارهای هیجان گونه پوپولیستی اقناع پذیرند؟ آیا شخصیت های کاریزماتیک پوپولیست دارای قدرت اقناعی گسترده تر هستند؟ آیا توسعه حرکت های پوپولیستی از ناکارآمدی نخبگان سیاسی ناشی می شود/ از مهمترین دلایل رشد حرکات پوپولیستی در جوامع در کنار سایر عوامل، رفتارها و عملکردهای مرتبط با ناکارآمدی نخبگان سياسي است ....

منتشرشده در یادداشت

ماشین عزل و نصب وقتی که راه افتاد متوقف نمی شود/ همه وزرای آموزش و پرورش دو کار را خوب بلدند : عزل و نصب مدیران و تغییر ساختار اداری / دانش آشتیانی ستاد آموزش و پرورش را نمی شناسد. عده ای با استفاده  از این ضعف می کوشند وزیر را در اختیار بگیرند/ روابط عمومی وزارتخانه به دانش القا می کند که منتقدان، حق وزیر برای انتخاب همکاران خود را به رسمیت نمی شناسند/ وزیر باید مواظب بولتن نویسان دور و بر خود باشد /  آنچه منتقدان می گویند شفافیت و علنیت و باز شدن حلقه مشاوران وزیر است/ روابط عمومی وجود  "یک مشاور کلیدی" در اطراف دانش را  تکذیب کرد/  این تکذیب ذهن ها را به این سمت می برد که حدس بزنند " مشاور کلیدی" دانش کیست / آیا کسی لیست عزل و نصب های دانش آشتیانی را داخل جیب خود دارد /  از 8 گروه سیاسی حامی دانش آشتیانی، الان 7 گروه شاکی هستند و می گویند به دانش دسترسی ندارند/ آیا وابستگان به یک حزب سیاسی، دسترسی بقیه گروه های حامی انتخاب دانش را قطع کرده اند/ گروه های هفت گانه سیاست سکوت و انتظار در پیش گرفته اند و با دانش رودربایستی دارند/ ظاهرا یکی از معاونان جواهری پور به عنوان مرد نیرومند و در سایه ظهور کرده است/ گفته می شود تیم نامریی مشاوران مدیر روابط عمومی را جلو انداخته اند/ عده ای مدیر روابط عمومی را مشاور کلیدی دانش می دانند اما او فقط ویترین مشاوران است/  هیچ کس برای رفتن فاضل اشکی نمی ریزد اما بازی موش و گربه در دفتر وزیر اقتدار او را کاهش می دهد/ الان فاضل رسما مدیرکل دفتر وزارتی است اما کارها به آقای رفیعی که سمتی ندارد  ارجاع می شود/ رفیعی از مدیران جواهری پور در دفتر مشارکت های مردمی بوده است/ تحلیل  رفتار مدیران آموزش و پرورش بر اساس  اصلاح طلبی و اصولگرایی گول زننده و غلط است/ دانش احتمالا  یادش نرفته که در  مجلس گفت سیاست در آموزش و پرورش سم مهلک است/ رییس جمهور به نمایندگان اطمینان داد که دانش سیاست را کنار گذاشته است/ در وزارتخانه ای که 99 درصد اعتبارات صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود، یک حسابدار معمولی می تواند معاونت پشتیبانی را اداره کند/ سیاست های معاونت پرورشی در دفتر وزیر تعیین نمی شود/  خوب نیست  که  بگویند وزیر در حصار یک حزب و دوسه نفر مشاور کلیدی است /برای دیوان سالاران، تنها مفهوم انتخابات و تغییر وزیر ، بازتقسیم پست ها است/ لحن برخی از اصلاح طلبان بدنه آموزش ورورش در دفاع از دانش کاسب کارانه و ساختگی است

منتشرشده در یادداشت

با حذف يا محدود کردن نهادهاي نظارتي از سويی و تحت فشار قردادن رسانه ها و سلب حقوق شهروندي از سوي ديگر، محيط مناسب براي فساد فراهم مي شود/ از سال 1388 که رعب و ترس براهالي رسانه حاکم شد فساد هاي مالي بيشتر شد/ بر مبنای گزارش ديوان محاسبات کشور ، از میان حدود 93 هزار و 460 نفر مقام و مدیر کشور در سال 1394 که تعداد 13 هزار و 873 نفر آنها از جمله مقامات و افراد رده‌های بالای مدیریتی بودند صرفا تعداد 397 نفر معادل 4/ 0 ( چهار دهم ) درصد دارای دریافتی ماهانه بیش از 20 میلیون تومان بوده‌اند/ تهاتر زمین به جای بدهی ۴ شرکت به بانک سرمایه و تخلف ۱۹۷ میلیارد تومانی، نمونه‌ای از تخلفاتی است که در بانک سرمایه که فرهنگیان سهم بیش از ۵۰ درصدی در آن دارند، مشاهده شده است/ پیگیری‌ها از برخی تخلفات اتفاق افتاده در این بنگاه اقتصادی حکایت از آن دارد که تنها در یک مورد، بدهی‌های 4 شرکت «س»، «ر» و «م» و یکی از شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان که در مجموع 272 میلیارد تومان بوده است یک‌جا از محل تملیک یک قطعه زمین واقع در منطقه لواسانات تسویه شده است/ عمده شایعات ذکر شده پیرامون مطالبات معوق بانک سرمایه است که ٤٧ درصد سهام آن به بهای تمام شده ٢١٨ میلیارد تومان متعلق به موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است که ارزش فعلی آن بیش از ٥ برابر قیمت تمام شده آن است/ اینکه عدم وصول مطالبات بانکی عنوان مجرمانه اختلاس دارد یا نه تحت چه عبارت و یا اصطلاح حقوقی باید گنجانده شود، در صلاحیت نهادهای حقوقی و قضایی است که در حال پیگیری این موضوع هستند/ بالا پایین کردن فساد برای برخی لذت بخش است. بعضی رسانه‌ها خوششان می‌آید “بدهی معوق” را “اختلاس” جلوه بدهند/ بخشی از افشاگری های اقتصادی در کشور سیاسی است و می خواهند دولت را تخریب کنند/ فیش های حقوقی با جنجال زیاد منتشر شد اما در نهایت دیوان محاسبات تعداد افرادی که حقوق های غیر متعارف دریافت می کردند را ۳۹۷ نفر اعلام کرد/ تعداد کسانی که بالای ۲۰ میلیون تومان حقوق می گرفتند، کم بود و می بینیم آن طور که سر و صدا می کردند، نبود و اهداف سیاسی پشت این داستان بود/ یک نوع بی انضباطی مالی از چند سال قبل در کشور ایجاد شده است و دستگاه های ناظر به وظیفه خود عمل نکردند و خیلی از ضوابط نادیده گرفته شد/ مسائلی که اعلام می شود به معنای اختلاس و بردن و خوردن نیست/ الان می گویند، ۸ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان اختلاس شده و ممکن است عده ای فکر کنند، چند نفر این پول را بردند و بین خودشان تقسیم کردند و خوردند که اصلا این گونه نیست/ بخش زیادی از این ۸ هزار میلیارد تومان مطالباتی است که صندوق دارد و تسهیلاتی است که در اختیار افرادی قرار دارد، اگر چه بدون ضابطه و از روی روابط و ناعادلانه به آنان پرداخت شده است اما وثیقه لازم را گرفته شده و این جزو معوقات بانک است و قوه قضائیه می تواند این پول ها را پس بگیرد/ موسسان این صندوق فکر نمی کردند که ممکن است زمانی به یکی از بزرگترین هولدینگ های اقتصادی کشور تبدیل شود و اساسنامه آن را با مقتضیات آن دوره تدوین کردند/ معوقات بانکی در نظام بانکی کشور بیش از ١٠٠ هزار میلیارد تومان است که ٨ هزار میلیارد تومان آن متعلق به بانک سرمایه است....

منتشرشده در اقتصاد

چرا سالار قاسمی مدیر کل استان قزوین ، فقط با اعضای حزب ندای ایرانیان  دیدار کرده است/ مدیر موفق در آموزش و پرورش مدیری است که جدا از علایق و سلایق سیاسی و جناحی در رابطه با مسایل آموزش و پرورش به شکل فراجناحی عمل کرده و تمرکز خود را روی مسایل حرفه ای آموزش و پرورش بگذارد/ برخی  مدیران آموزش و پرورش بسته به شرایط سیاسی و ارتباطات شخصی به افراد سیاسی و احزاب و تشکل ها دور یا نزدیک می شوند و از  امکانات  مدیریتی خود برای تحکیم و ارتقای جایگاه  شخصی خود بهره می جویند/ فضای سیاسی آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب تا کنون  سیاست زده بوده و اصول گرایان دست بالا را در معادله قدرت داشته اند/ حرکات سیاسی به نام اصلاح طلبی، بهانه قابل قبولی در اختیار اصولگرایان برای دخالت های سیاسی بیشتر قرار می دهد/ بدنه معلمان و تشکل های صنفی و صنفی - سیاسی معلمان و  شاخه معلمی احزاب سیاسی به جای پیگیری اهداف سیاسی و  تلاش برای نشاندن افراد نزدیک به خود  در مدیریت های آموزش و پرورش ، باید بر شایسته سالاری و انتخاب مدیران بر اساس معیارهای حرفه ای  اصرار بورزند

منتشرشده در یادداشت

این را هم می داند که در سر راه او برخی دوستان و موافقانش از خرده احزاب اصلاح طلب نشسته اند و به صله و هدیه ای از او چشم امید دارند و همین طور برخی مخالفان درکمین اند تا به بهانه ای، تیغ انتقاد از نیام منطق برآورند/ اکنون به درستی معلوم نیست این همه امید و نوید دادن وی ، بیشتر به نفع حال و روز معلمان خواهد بود یا گامی در جهت ترمیم کابینه/ اگرچه، وزیر پیشین هم با برخی نخواستن ها یا نتواستن ها در دست زدن به بعضی برنامه های برزمین مانده ی آموزش و پرورش، زمینه سازی خوبی برای راحت تر دیده شدن وزیر جدید ایجاد کردند/ اولین گام جناب وزیر و در راستای دولت اعتدال،باید در معتدل نگاه داشتن حال و هوای وزارتخانه باشد و با در نظر گرفتن منافع معلمان،باید خط کشی‌ها‌ی حزبی را دور ریخته و وحدت و همکاری و ائتلاف را دست و پا کنند ....

منتشرشده در یادداشت

 کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عزل و نصب های مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش  گروه احبار/

داود محمدی با حضور در غرفه خبرگزاری پانا در نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: به آقای دانش آشتیانی سفارش کردیم تا مدیران جدیدی که قصد دارد در وزارت آموزش و پرورش به خدمت بگیرد را از بدنه همین وزارتخانه انتخاب کند و از وزارت علوم فردی را نیاورد.

عضو فراکسیون امید دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: آقای آشتیانی با توجه به شایسته سالاری نسبت به تغییر مدیران اقدام خواهد کرد و افرادی را انتخاب می کند که جدای از سلیقه سیاسی دارای شایستگی های ویژه ای باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به آقای دانش آشتیانی پیشنهاد کردیم که کاری به دیدگاه سیاسی اشخاص نداشته باشد.

نماینده ای که در روز گرفتن رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید در مجلس دهم به عنوان موافق دانش آشتیانی صحبت کرد ادامه داد: آینده وزارت آموزش و پرورش را بسیار خوب می بینم و با توجه به خردجمعی که در آقای دانش آشتیانی سراغ دارم می توان بگویم شرایط در چند ماه آینده باعث رضایت فرهنگیان خواهد شد.

حبرگزاری پانا

رسانه یکی از عوامل اصلی توسعه است و توسعه هم وسیله‌ای برای فعالیت رسانه‌هاست/ اگر تروریزم در جامعه جاذبه داشته باشد و اگر مردم یا بخشی از مردم ندای تروریست‌ها را بپسندند؛ نه سیاست خارجی می‌تواند معضل امنیت را حل کند و نه قدرت نظامی/ نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی. بگذاریم در این جامعه آزادی باشد همانطور که شما در یکی از نمایشگاه‌هایتان گفتید با صدای بلند آزادی مسئولانه بگذاریم آزادی مسئولانه باشد/ امنیت امروز برای ما اصل است اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و حفظ می‌شود که تفنگ هم به جای خود لازم است اما بیان فرهنگ چه می‌شود/ نظام رسانه‌ای که دولت دنبال تدوین لایحه آن است همین است مانند نظام پزشکی؛ باید نظام رسانه‌ای هم باشد. بسیاری از تخلفات حرفه‌ای باید در آن نظام بررسی شود نه در دادگاه/ خط امام تحول در افکار مردم و در فرهنگ جامعه بود/ یادمان رفته صاحب اصلی این کشور مردم هستند و اصل ششم قانون اساسی را یادمان رفته مردم تصمیم‌گیر در یک نظام مردم سالاری دینی هستند/ بسیاری از تخلفات حرفه‌ای باید در آن نظام بررسی شود نه در دادگاه/ گوش مردم باید با صدای توسعه کشور آشنا شود/ تروریسم بر اسب نارضایتی سوار می‌شود. تروریسم بر اسب ناامیدی سوار می‌شود. آنها که جز ایجاد یاس و ناامیدی و غم و غصه و تشویش اذهان عمومی کاری نمی‌کنند چه نتیجه‌ای از کار خود گرفته‌اند/ هر کس که دروغ می‌گوید او انقلابی نیست. هر کس که تهمت می‌زند انقلابی نیست. هر کس که سخنی بدون دقت و تحقیق می‌گوید و شنیده‌ها را بدون بررسی مطرح می‌کند؛ انقلابی نیست/ انقلاب یعنی اخلاق/ اگر دولت اشتباه می‌کند باید ما را هدایت کنید. الحمدلله قوه مجریه اعتقادی به عصمت ندارد/ همه می‌دانند مجوز یک نشریه از زمان تقاضا تا موافقت چقدر زمان می‌برد. من خودم شاهد بودم یک نشریه‌ای هشت، نه سال طول کشید. امروز دیگر سال نیست. ماه است یعنی پنج ماه طول می‌کشد. این همه مجوز در این سه سال که همه برای بخش خصوصی بوده؛ باید واگذار شود به مردم و بخش خصوصی/ آنها که امروز به جای نقادی؛ هتاکی می‌کنند چرا آن روز صدایشان بلند نشد چراکه کاری کردیم که همه عالم برعلیه ما متحد شدند/ به حق رسانه‌ها دانشگاه هستند و دنیای امروز دنیای ارتباطات است و ما همه تلاشمان را انجام می‌دهیم برای توسعه جامع و پیشرفت کشور عزیزمان ایران

گروه اخبار/

سخنان رهبر انقلاب به مناسبت 13 آبان

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در آستانه سیزدهم آبانماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با هشدار نسبت به برخی حرکت ها و تلاش های خطرناک برای تحریف حقیقت و منطق ایستادگی امام (ره) و ملت در مقابل آمریکا، در اذهان نسل جوان و همچنین القای این موضوع که تنها راه حل مشکلات کشور مذاکره و سازش با آمریکاست تأکید کردند: آنچه که مشکلات کشور را حل خواهد کرد، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل، بصیرت، عمل به توصیه های امام، ابتکار ورزی، امیدواری به آینده، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مناسبت های تاریخی روز سیزدهم آبان، برجسته ترین آنها را حادثه تسخیر لانه جاسوسی دانستند و گفتند: این روز، در واقع روز جوانانِ مومن، انقلابی، شجاع، دلاور و مبتکر است که با اقدام خود در تسخیر لانه جاسوسی، دشمن را از هرگونه حرکت بازداشتند.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری توصیف امام بزرگوار (ره) از تسخیر لانه جاسوسی به عنوان «انقلاب دوم» افزودند: این توصیف و نامگذاری به دلیل توطئه ها و خباثت های آمریکا در قبل و بعد از انقلاب، برضد ملت ایران بود زیرا دولت آمریکا از هیچ تلاش و اقدام رسمی و غیر رسمی برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی فروگذار نمی کرد و جوانان انقلابی، در آن زمان، با تسخیر لانه جاسوسی، توطئه ی او را خنثی کردند.
ایشان با اشاره به مدارک به دست آمده از داخل سفارت آمریکا خاطر نشان کردند: این مدارک که به هنگام تسخیر لانه جاسوسی، به صورت کاغذهای خُرد شده در آمده بودند و با تلاش و زحمت جوانان انقلابی، جمع آوری و بازسازی شدند، عمق توطئه ها و دشمنی آمریکا بر ضد ملت ایران را نشان میدهند.
رهبر انقلاب اسلامی به تدوین حدود هفتاد جلد کتاب از مدارک به دست آمده از سفارت آمریکا اشاره کردند و با انتقاد از بی توجهی به این کتاب های مهم و ارزشمند، در مدارس و دانشگاه ها گفتند: چرا هیچ نشانی از این کتاب ها در مجموعه دروس مدارس و دانشگاه ها نیست؟
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم پیگیری این موضوع از جانب وزیر جدید آموزش و پرورش و وزیر علوم، در جمع بندی این بخش از سخنان خود افزودند: تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸، در واقع واکنش طبیعی به توطئه ها و دشمنی های ابر قدرتی زیاده خواه بود که سال ها ایران را برای خود می دانست و منابع و ثروت ملت ایران را غارت می کرد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این کشور از دست او خارج شد.
ایشان تأکید کردند: رهبر این حرکت بزرگ هم شخص امام (ره) بودند زیرا در همان زمان تحرکات مختلفی برای خنثی کردن حرکت جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی در جریان بود اما امام قاطعانه در مقابل آنها ایستاد. 
رهبر انقلاب اسلامی سپس به برخی حرکت ها و تلاش های خطرناک برای القاء دو اشتباه در اذهان و افکار عمومی به ویژه جوانان اشاره کردند و گفتند: این دو اشتباه عبارتست از: ۱) ایستادگی امام بزرگوار در مقابل آمریکا و اینکه می فرمود: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» از سرِ تعصب و لجبازی بود ۲) حل مشکلات کشور در گرو مذاکره و سازش با آمریکاست.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: این دو تفکر غلط از طرف آمریکا و همچنین عوامل وابسته آنها و برخی پشیمان شده ها و از نَفَس افتاده ها و دنیا طلب ها، در حال تزریق به جامعه بویژه در مطبوعات و دانشگاه ها است.
ایشان در خصوص تفکر غلط اول گفتند: اینکه تبلیغ میکنند ایستادگی امام (ره) در مقابل آمریکا به علت تعصب و لجاجت و غرور بوده، به معنای آن است که امام در ایستادگی خود در برابر آمریکا منطقی نداشته است! در حالی که ایستادگی نظام اسلامی و ملت ایران در برابر آمریکا بر اساس استدلال های کاملاً منطقی است.
رهبر انقلاب اسلامی در بیان این استدلال ها افزودند: سیاست و ذات دولت استکباری آمریکا، بر اساس افزون طلبی و زیاده خواهی است که در طول سالیان متمادی این سیاست را در نقاط مختلف جهان به ویژه منطقه غرب آسیا و ایرانِ قبل از انقلاب اِعمال کرده است، بنابراین اگر در همان ماههای اول انقلاب کمترین غفلتی می شد و امام در برابر آمریکا نمی ایستاد، دشمنی که از در بیرون شده بود، مجدداً از پنجره وارد می شد.
حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از دلایل منطقی ایستادگی امام در برابر آمریکا را، دفاع از ارزش های انسانی خواندند و تأکید کردند: نظام آمریکا با ارزش های انسانی فرسنگ ها فاصله دارد و هنگامی که امام (ره) می فرمود «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» یعنی «مرگ بر دولت و نظامی که هیچ سنخیتی با ارزش های انسانی ندارد».
ایشان با اشاره به مناظره های دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفتند: این دو کاندیدا این روزها حقایق و فجایعی را از داخل آمریکا صراحتاً افشا می کنند که ما قبلاً بسیار کمتر از آن را می گفتیم اما عده ای باور نمی کردند و یا نمی خواستند باور کنند اما اکنون اظهارات آنها در مناظره ها نشانگر نابودی ارزش های انسانی در آمریکاست.
رهبر انقلاب اسلامی با استناد به مطالب مناظره های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص تبعیض نژادی و فقر در آمریکا و تعلق ۹۰ درصد ثروت آمریکا به یک درصد از مردم این کشور، خاطر نشان کردند: لگدمال شدن ارزش های انسانی و حقوق بشر، تبعیض و نژاد پرستی از واقعیت های امروز جامعه آمریکاست.
حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از دلایل منطقی امام برای مخالفت با آمریکا را پناه دادن به محمدرضا پهلوی در همان روزهای اول انقلاب و تلاش برای طراحی مجدد آنچه در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اتفاق افتاد، دانستند و گفتند: امام (ره) با بیان اینکه «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» در واقع ملت را بیدار کرد و به آنان آگاهی داد و مانع از شکل گیری یک توطئه بزرگ در اوایل انقلاب اسلامی شد.
ایشان به اشاره به توطئه های مختلف آمریکا در اوایل پیروزی انقلاب و حمایت همه جانبه از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلی، و همچنین عملکرد آمریکا بعد از جنگ تا به امروز و به ویژه در موضوع برجام و بعد از آن افزودند: همین چند روز پیش مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای صراحتاً گفت که «ما بعد از برجام هم ایران را تحریم کردیم»، لذا واقعیت این است که ما با چنین دولتی طرف هستیم.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر ملت ایران در دوران امام در مقابل آمریکا ایستاد و اگر امروز نیز همچنان بر ضد آمریکا شعار می دهد و در مقابل او می ایستد، بر اساس یک منطق محکم و مستدل است.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به یک تفکرِ غلط دیگر که آمریکایی ها و برخی ها به دنبال تزریق آن در جامعه هستند، اشاره کردند و گفتند: در این تفکر که بسیار خطرناک است، گفته می شود اگر ما با آمریکا سازش کنیم همه مشکلات کشور حل خواهد شد!
ایشان با تأکید بر اینکه استدلال های دقیقی برای اثبات دروغ، غلط و فریب بودن این سخن و تفکر وجود دارد، افزودند: یک نمونه بارز برای اثبات نادرست بودن این تفکر، موضوع برجام و عملکرد آمریکایی ها پس از آن است. 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان مکرر خود از ابتدای مذاکرات هسته ای در خصوص بد عهدی و دروغگویی آمریکایی ها، خاطر نشان کردند: اکنون دیگر این من نیستم که می گویم آنها بدعهد هستند، بلکه مسئولان محترم کشور و حتی خودِ مذاکره کنندگان که زحمت بسیاری را نیز متحمل شدند، سخن از بد عهدی آمریکا می گویند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه وزرای امور خارجه طرف های مقابل، یک کیفرخواست طولانی از بدعهدی آمریکایی ها در برجام بیان کرد، که البته آنها جوابی نداشتند.
ایشان گفتند: این واقعیت آمریکاست و عده ای میگویند برویم با همین آمریکا بر سر سوریه، حزب الله لبنان، عراق، افغانستان، یمن و حتی مسائل داخلی کشور مذاکره و سازش کنیم!
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آیا دولتی که لحظه ای از دشمنی با ملت ایران فروگذار نمی کند، مشکلات کشور را حل خواهد کرد؟
حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: هدف اصلی آمریکا، جلوگیری از رشد و پیشرفت ایران است. آیا مذاکره با این کشور مشکلات اقتصادی ما را حل خواهد کرد؟
ایشان تأکید کردند: مذاکره با آمریکایی ها مشکلات ما را حل نخواهد کرد زیرا اولاً؛ آنها دروغگو، بدعهد، فریبکار و از پشت خنجر زن هستند و ثانیاً؛ آمریکا خودش دچار بحران است و کشور بحران زده چگونه می تواند مشکلات یک کشور دیگر را حل کند؟
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اذعان مراکز مهم بین المللی و حتی خود آمریکایی ها به وجود بحران اقتصادی، سیاسی، بین المللی و اخلاقی در آمریکا افزودند: اکنون بدهی های آمریکا نزدیک به تولید ناخالص ملی این کشور شده است و بر اساس شاخص های جهانی، این، نشانه بحران است.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آیا چنین کشور بحران زده ای، به دنبال حل مشکلات اقتصادی ایران است؟ یا اینکه به دنبال استفاده از منابع و ثروت ایران برای رهایی خود از بحران؟
ایشان در تبیین بحران سیاسی در آمریکا نیز افزودند: امروز در هر نقطه ای از دنیا هر ملتی که بر ضد یک دولت یا حکومت مستبد قیام می کند، اولین شعارش «مرگ بر آمریکا» است. آیا بحران از این بالاتر وجود دارد؟
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به طراحی آمریکا برای خاورمیانه بزرگ با محوریت رژیم صهیونیستی در زمان جنگ ۳۳ روزه لبنان گفتند: اکنون وضع آمریکایی ها به گونه ایست که در قضایای سوریه، عراق، لبنان، یمن و شمال آفریقا درمانده شده اند. آیا این وضعیت، بحران نیست؟
حضرت آیت الله خامنه ای موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را نقطه مقابل آمریکا دانستند و خاطر نشان کردند: به لطف خداوند ملت ایران به واسطه شجاعت، بصیرت و استقامت خود، مشکلات را تحمل کرد و اکنون در منطقه غرب آسیا و منطقه خلیج فارس یک چهره درخشان است.
ایشان بحران اخلاقی را یکی دیگر از مشکلات جامعه آمریکا به ویژه در میان سیاستمداران و دولتمردان این کشور برشمردند و افزودند: سخنانی که این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته های اخیر درباره مسائل غیر اخلاقی بیان کردند که احتمالاً حرف بی حساب هم نیست، برای نابودی آبروی آمریکا کافی است.
رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از تلاش برای ترویج گذاره غلطِ «حل مشکلات کشور در گرو سازش با آمریکا است» تأکید کردند: مذاکره با آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه افزایش هم می دهد.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: مشکلات را باید خودمان و با اتکاء بر توانایی ها و نیروهای جوان در داخل حل کنیم.
ایشان جوانان را امیدهای ملت و آینده سازان و اداره کنندگان کشور در آینده نه چندان دور خواندند و خطاب به جوانان گفتند: عزیزان من، علاج مشکلات کشور در گرو توکل به خداوند متعال و جوشیدن اراده و استقامت از درون ملت، عزم راسخ، ایستادگی، بصیرت، اعتماد به نفس قوی و ترویج روحیه انقلابی گری است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: روحیه انقلابی گری به معنای داشتنِ شجاعت در اقدام و عمل، ابتکار ورزی برای بن بست شکنی، نترسیدن از دشمن و تسلیم نشدن در برابر او، امید به آینده و ایمان به وعده الهی است.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: متأسفانه برخی ها به جای ترویج روحیه انقلابی گری، به گونه ای سخن می گویند و مدیریت می کنند که نسل جوان به آینده و انقلاب بی اعتماد و از راه امام دور میشود و سپس همین افراد از زمانه شکوه و گلایه می کنند.
ایشان افزودند: زمانه را ما می سازیم و اگر می گویید زمانه بد است باید ببینیم چگونه عمل کرده ایم که تصور می کنیم زمانه بد شده است؟
ایشان تأکید کردند: هنگامی که ما گام هایمان را محکم برنداریم، به توصیه های امام عزیز در وصیت نامه عمل نکنیم و به نام آزادی گری، مردم و جوانان را به سمت لا ابالی گری سوق دهیم و به اسم نگاه عقلانی، سازش و تسلیم را در برابر دشمن القاء کنیم معلوم است که زمانه بد میشود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، افزودند: آن حضرت علت واژگونی برخی دلها را که روزی در مسیر درست و مستقیم بودند، آلوده شدن به دنیا و محبت های بی جا، جاه طلبی، رفیق بازی و جناح بازی بیان میکنند.
حضرت آیت الله خامنه ای جوانان را به بصیرت روزافزون توصیه و خطاب به جوانان خاطر نشان کردند: مراقب باشید هر سخنی را از هر گوینده ای نپذیرید و آنچه که اصل و مهم است انقلاب و راه امام عزیز است و باید حرف او را حجت بدانید.
ایشان در پایان تاکید کردند: اگر امام بزرگوار امروز حضور داشت همان ندای ابراهیمی بت شکن خود را که زمینه ساز بیداری ملت شد، فریاد می کِشید.

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

بخشی از اصول گرایان بدون سرو صدا آرای مخالف خود را به گلدان ریختند/ برخورد نقوی با روحانی و نبش قبر فتنه نمایندگان مردّد را قانع نکرد/  دانش با رای ضعیفی رای اعتماد گرفت / وزیر آموزش و پرورش باید با واقع بینی و احتیاط گام های اول خود را بردارد/ عزل و نصب مدیران احتمالا نخستین آزمون وزیر جدید است/ گروه های سیاسی اصلاح طلب انتظار دارند که دانش حلقه بسته مدیران محافظه کار را بشکند/ حامیان دانش می گویند مهدی نوید ادهم ، سید محمد بطحایی ، بهرام محمدیان ، قدمی ، احمدی ،  کفاش و... باید بروند/  در آموزش و پرورش تا کنون بحث برنامه  وزیر تشریفاتی بوده است/ گاهی عزل و نصب مدیران تا حد "شخم  زدن  مدیریت " گسترده شده است/ پست مدیریت دولتی نوعی امتیاز و راهی برای دست یافتن به منزلت ، قدرت و ثروت است/ سفارش و دعوا  و قهر و سهم خواهی و سعایت و چاپلوسی از عناصر مدیریت سنتی  است/ عزل هر مهره عده ای را ناراضی می کند و نصب هر مدیر عده بیشتری را ناراضی می کند/ در مدیریت برنامه محور،  موافقت یا مخالفت با برنامه های وزیر جدید معیار عزل و نصب است/ در مدیریت آموزش و پرورش بحث اصلاح طلبی و اصول گرایی پوششی برای منافع باندی و شخصی است/ دانش باید یک برنامه اجرایی و عملی جمع و جور  بنویسد و تیم مدیریتی خود را حول آن سامان دهد/ پست های آموزش و پرورش باید  از حالت غنیمت سیاسی و  باندی خارج شود/ تجربه فانی با انجمن اسلامی معلمان برای دانش  عبرت آموز است/ اعطای پست به عنوان امتیاز و پاداش اگر شروع شود ، حد یقف ندارد

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

تعداد آرای موافق و مخالف دانش آشتیانی در مجلس دهم

پس از سخنان موافق و مخالف نمایندگان مجلس و نیز رئیس جمهور در جلسه علنی امروز ، دکتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس دهم شد .

از مجموع 274 رای ماخوذه ، تعداد آرای موافق 157  ، تعداد آرای مخالف 111 و تعداد آرای ممتنع 6 رای قرائت گردید .

پایان پیام/

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور