معلمان و فرهنگيان بي ادعاي اين ديار از تعريف كردن و تمجيدهاي تعارفي، خشك و بي اثر مسئولان خسته شده اند و تمايلي به شنيدن چنين سخناني را ندارند و منتظر اقدامات عملي و راهبردي هستند/ شرايطي به وجود نيايد تا اين وضعيت مورد سوء استفاده گروه هاي فرصت طلب قرار گيرد كه در شرايط درآمدهاي افسانه اي نفت، اقدام اساسي براي حل مشكلات آموزش و پرورش به عمل نياوردند/ عمده مديران حاضر در آموزش و پرورش اعتقادي به شعارهاي دولت محترم نداشته و با همان حال و هواي دولت قبلي فعاليت مي كنند/ چگونه است كه پاداش پايان كار در سازمان هاي ديگر در سريع ترين زمان پرداخت شده ولي در آموزش و پرورش بصورت قطره اي و فرسايشي پرداخت مي گردد و اعتراض هاي مختلف نيز اثرگذار نمي باشند/ آيا وقت آن نرسيده است كه دولت تدبير و اميد به اين مسئوليت و رسالت اصلي خود عمل كند/ گروهي جهت بررسي عيني و ميداني شرايط و وضعيت آموزش و پرورش سراغ فرهنگيان بيايند كه در اين صورت حكايت شكل ديگري خواهد داشت
خطای هاله ای (اثر هاله ای) (به انگلیسی Halo Effect ) به نوعی خطا در شناخت و تصمیم گیری گفته میشود که تحت تاثیر ذهنیت قبلی قضاوت کننده شکل می گیرد و می تواند از حقیقت و انضاف به دور باشد/ نگارش این مطلب به هیچ وجه به منزله تایید عملکرد فانی و مجموعه وی نیست/ بسیاری از اوقات " احساسات و هیجانات کاذب " سرنوشت افراد و جامعه را رقم می زند و این وضعیت همیشه بین « سکوت » و " شورش » در نوسان است/ از نظرات و دیدگاه های سایر فرهنگیان که در این نشست سخنرانی کرده بودند خبری نبود/ ترتیب دادن یک مراسم رسمی با سخنرانی تعدادی از چهره های موافق و از قبل تعیین شده با شعار " مردمی بودن " تناسب ندارد/ اکثر محتوای آن هیچ ارتباطی با مسائل آموزش و پرورش و فرهنگیان ندارد/ اگر آقای احمدی نژاد در حوزه آموزش و پرورش حرفی برای گفتن ندارد ؛ حداقل اجازه می داد تا سایرین به ارائه دیدگاه های خود بپردازند و ایشان شنونده بوده و یا به پرسش های احتمالی حاضران پاسخ دهد/ محمود احمدی نژاد تاکنون و در مورد عملکرد 8 ساله خود در آموزش و پرورش هیچ گاه پاسخ گو نبوده است و آدرس های غلط داده است / .« عدالت » مورد نظر آقای احمدی نژاد دقیقا به چه معناست و چرا این عدالت در قانون مدیریت خدمات کشوری متبلور نشد/ چرا در دوره اول ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ظرفیت های ماده 68 این قانون برای معلمان اجرایی نشد/ از سال 87 تا پایان سال 92 ، دولت احمدی نژاد هیچ گاه حقوق کارمندان و نیز فرهنگیان را بر اساس نرخ تورم افزایش نداد/ چرا دولت احمدی نژاد در آن زمان حتی به قوانین مصرح عمل نکرد و تاسف بار تر آن که بابت این قصور عذرخواهی هم نکرد/ دولت محمود احمدینژاد در سالهای ۸۴ تا ۹۱، ۸۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته/ سر جمع درآمدهای نفتی دولتهای محمود احمدینژاد در سالهای ۸۴ تا ۹۱ به رقمی معادل ۵۷۸ میلیارد دلار بالغ میشود که از سر جمع درآمدهای نفتی کشور طی سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۳ رقمی معادل ۱۴۵ میلیارد دلار بیشتر است/ چرا در 8 سال دوران ریاست جمهوری ایشان هیچ گاه کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش صفر و یا نزدیک به صفر نشد/ حاجی بابایی در تدوین لایحه بودجه 90 ، بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت اموزش و پرورش را کافی دانسته بود/ یکی از عناوین برنامه کوتاه مدت وزیر آموزش و پرورش، اعطای دو ماه پاداش کارکنان دولت به معلمان در سال 84 بود/ هیچ یک از وزرای آموزش و پرورش و نیز شخص رئیس دولت ؛ هیچ گاه حق اعتراض را برای معلمان به رسمیت نشناختند/ پرسش این است که آن معلمان منتقد به رفتار غیرقانونی دولت وقت احتمالا هنوز همان " مخالفان بی مقداری " هستند که آقای احمدی نژاد در گردهمایی اخیر مسجد غدیر قزوین نام برد/ این " کرامت " و " انسان جهانی " که آقای احمدی نژاد به کرات در سخنرانی اخیرش یاد کرده است چگونه و کجا مصداق پیدا می کند ....
شايسته است فردي كه هشت سال، سكاندار مديريت اجرايي يك كشورر را داشته؛ بيش از هر كسي پاسخ گوي مستند و شفاف به عملكرد و حتي اتهامات و انتقادات وارده به خود باشد/ دولت ايشان نسبت به دولت هاي ديگر در مقياس گسترده تر از شاخص هاي برنامه ريزي عدول كرده كه حذف سازمان برنامه و بودجه، نمونه بسيار روشني در ارتباط با اين ادعا مي باشد/ اگر رئيس جمهور قبلي به اين امر اعتقاد واقعي داشت؛ چرا آن را در سيستم آموزش و پرورش رسمي و در سند تحول بنيادين به صورت عملياتي منعكس ننموده است/ بزرگترين اختلاس ها و بي قانوني ها در زمان دولت ايشان انجام پذيرفته و عمده نزديكان ايشان متهم به فساد و رفتارهاي فراقانوني هستند/ بزرگترين ظلم به آموزش و پرورش در زمان ايشان انجام پذيرفت/ از زمان دولت ايشان، همه موارد فوق عليرغم برخوردار بودن كشور از درآمدهاي نجومي نفت، در بوته فراموشي قرار گرفت و پرداخت نامناسب و فرسايشي پاداش بازنشستگان محترم در اين دوره شروع شد/ در بين روساي جمهوري كشور، هيچ كسي به انداره ايشان علاقه مند به پرونده سازي و بازي با آبروي افراد نبودند/ اين نوع صحبت كردن بيشتر تخيل گرايي را به ذهن ها تداعي مي كند
رشد اقتصادی ۵/۵ درصدی در برنامهی سوم را داشتیم و رشد اقتصادی ۴/۷ درصدی را تجربه کردیم. ایجاد ۸۰۰ هزار فرصت شغلی و تورم زیر ۱۱ درصدی را تجربه کردیم. تک نرخی کردن ارز را با دو سه درصد افزایش تورم اجراء کردیم که سال بعد هم دوباره تورم شروع کرد به پائین آمدن/ بیتردید و بدون تعارف از آزادی مردم و آزادی رای مردم دفاع میکنیم/ پذیرفتهایم همدیگر را تحمل کنیم/ از این عقلانیت استفاده کنید و به سوی آیندهی بهتر گام بردارید. ما به سوی همگرایی بیشتر در جامعهمان باید برویم/ ممکن است شما بعضی از احزاب را نپذیرید، اما واقعیت اجتماعی شان را ببینید و توجه کنید که وزن اجتماعی شان چقدر است/ ما باید با همدیگر و کنار همدیگر باشیم و اول خودمان را تحمل کنیم و بعد ببینیم که میتوانیم دیگران را تحمل بکنیم یا نه
گروه اخبار/ به فاصله کم تر از 24 ساعت از انتشار خبر صدای معلم با عنوان " انتظارات برآورده نشده گروه هایی از معلمان از " فانی " باعث شده تا بسیاری از فرهنگیان نقاط ضعف و یا اشتباهات آن دوره 8 ساله را فراموش کنند " - نشست خاموش فرهنگیان و احمدی نژاد ؟! ( این جا ) ؛ پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد سخنان کامل احمدی نژاد را منتشر کرد .
این بار احمدی نژاد و مشاوران وی ترجیح داده اند که دیدارها با چراغ خاموش انجام شود/ در این گزارش اشاره ای به مکان برگزاری مراسم نشده است / علی رغم تصاویر سخنرانی تعدادی از چهره ها و شخصیت ها و تصویر سخنرانی احمدی نژاد، گزارشی از محتوای سخنرانی ها منتشر نشده است/ چهره همیشه منتقد وزیر کنونی آموزش و پرورش و دست راست حاجی بابایی یعنی " ابراهیم سحرخیز "در این دیدار برجسته شده است و به نظر می رسد این برنامه از سوی طرفداران حمیدرضا حاجی بابایی طراحی شده است/ واکنش برخی از همکاران این بوده که دولت احمدی نژاد موضوعی مربوط به گذشته است و سخن گفتن در باره آن نبش قبر تاریخی است/ « احمدی نژادیسم » همچنان یک خطر است و طرفداران حاجی بابایی می کوشند احمدی نژادیسم را زنده نگه دارند/ بر خلاف تصور عده ای هنوز « پوپولیسم » یک جریان زنده در وزارت آموزش و پرورش و در میان بخش هایی از معلمان است / صدای معلم » بر این باور است که در بسیاری از دوره ها « نگاه ابزاری » به نقش راهبردی فرهنگیان و معلمان وجود داشته است
گروه اخبار/
جمعی از فرهنگیان و معلمان سراسر کشور چهارشنبه (۱۷ شهریور ۹۵) با دکتر محمود احمدی نژاد دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار، تعدادی از فرهنگیان به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف پرداختند.
پایگاه اطلاع رسانی دکتر محمود احمدی نژاد
پایان گزارش/
اصلاح طلبي استفاده درست و مفيد از ظرفيت هاي قانوني و اجتماعي جهت اصلاح امور و بهينه نمودن فرآيندها و عملكردها در راستاي اهداف جامعه است/ گاها افرادي پيدا مي شود كه خود را منتسب به يك جريان و يا نحله فكري مي نمايند اما از لحاظ شاخص رفتاري و عملكردي از آن فاصله داشته و در مواردي شكل و محتواي رفتاري شان، آسيب هاي جدي به اين رويكردها وارد مي سازد/ . هيجان خواهي افراطي به عنوان يك واقعيت مهم، مانع از اتخاذ رفتارهاي عقلاني و منطقي در برخورد با مسايل و مشكلات مي باشد/ اصلاح امور بهترين گزينه با در نظر گرفتن امر تحليل هزينه – فايده مي باشد/ رفتارهاي فراتر از قانون به طور حتم آسيب هاي جدي به اين رويكرد وارد مي سازد/ سيستم و نهادسازي مهمترين مكانيسم جهت اثرگذاري بر روندها و فرآيندها در راستاي اهداف مورد نظر است/ نهادهاي مدني مهمترين و بنيادي ترين ابزار و الزامات جامعه مدني است و در صورت فقدان آن، حركات توده اي و گسلي زمينه ساز رفتارهاي پوپوليستي نامناسب خواهد بود/ ارتباط با مردم و نفوذ در لايه هاي اجتماعي امري است كه در بسياري از موارد به صورت عملياتي مورد توجه جدي جريان هاي روشنفكري در جامعه ايراني قرار نگرفته است/ متكي بودن بر قهرمان و قهرمان سازي از مصداق هاي ضعف تشكيلاتي و پايين بودن اعتماد به نفس در بين نيروهاي يك جريان است/ جريان اصلاح طلبي واقعي اگر خواهان تقويت هويت خود و گسترش كارآمدي خود مي باشد؛ بايد بيش از گذشته، انديشه عمل گرايي را محور برنامه ها و فعاليت هاي خود قرار دهد/ اتاق فكر يا انديشكده، مكانيسمي جهت ايجاد پل بين جهان ايده و عمل با حضور انديشمندان و استراتژيست ها است
گروه اخبار/
به گزارش مركزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، صبح امروزحجتالاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی در نخستین نشست هشتمین دوره مجلس دانشآموزی که در ساختمان قدیم مجلس در حال برگزاری است، با اشاره به فعالیتهای این مجلس، اظهار كرد: شما جوانان الان سیاست را تمرین میکنید و در آینده نیز سیاستمدار خواهید بود و بر کرسیهای مختلف مجلس و وزارتخانهها خواهید نشست.
وی با اشاره به ویژگیهای یک سیاستمدار مطلوب، افزود: این ویژگیها شامل این است که سیاست مدار عالم به علم سیاست باشد و جاهلانه به آن وارد نشود چرا که نمیتواند وظایف خود را به خوبی ادا کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: عدهای علوم سیاسی را به صورت دانشگاهی میخوانند و مدرک میگیرند اما باید شما به زندگی سیاست مداران تاریخ توجه کرده و آنها را مطالعه کنید؛ چه آنها ایرانی بوده و یا غیرایرانی باشند.
حجتالاسلام والمسلمین ناصری تصریح کرد: سیاست مدار به تعبیر امام راحل باید متقی و خودساخته باشد؛ چرا که چنین فردی به تریبونهای مختلف دسترسی داشته و در مسائل گوناگون اظهارنظر میکند.
وی با بیان اینکه کندی یا تندی محکوم است، متذکر شد: انسان کند بیتفاوت است و به موقع حرکت و موضعگیری نمیکند و امور مملکت را به فنا میبرد ضمن اینکه در مقابل آن کندی نیز ضرر میرساند و باعث از بین رفتن بسیاری از آزادیها در جامعه میشود.
معاون حقوقی در امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: اگر از تریبون، سایت و روزنامه آزاد سوءاستفاده کنیم این آفت تندی است و باعث سلب آسایش میشود.
حجتالاسلام والمسلمین ناصری خاطرنشان کرد: علم، تقوا و اعتدال سه رکن از ارکان یک سیاستمدار خوب و مورد پسند است .
تلاش دلواپسان و محافظه کاران براي القاء اين تفکر به بدنه جامعه که حسن روحاني به دليل ناتواني در عمل به وعده هايش، پايگاه راي خود را از دست داده و شانسي براي انتخابات سال ۹۶ ندارد هرروز بيشتر مي شود/ حسن روحاني دولت يازدهم را در شرايطي از محمود احمدينژاد تحويل گرفت که براي دو سال پياپي رشد اقتصادي كشور منفي بود و صادرات نفت به موجب تحريمهاي بينالمللي بسيار کاهش يافته بود/ دولت اعتدال با همه فراز و فرودش روي هم رفته در مسير درستي در حال حركت است/ بخشي از مشکلات اقتصادي جاري دولت يازدهم، ريشه در سياست هاي ناكارآمد اقتصادي دولت قبل دارد/ يکي از مهمترين ضعفهاي دولت يازدهم، ضعف اطلاع رساني است/ اگر دولت از روابط عمومي قوي برخوردار بود مي توانست با تبيين تلاش ها و دستاوردهايش پاسخ منتقدان سياست هاي اعتدالي اش را با تدبير داده و از اعمال فشارهاي پشت پرده عليه دولت و دولت مردان جلوگيري کند