این تشکل در تبریز چه فعالیت هایی کرده است ، گردانندگان آن چه کسانی هستند ،در درون آن چه خبرهایی است/ آیا کسی هست بگوید ما معلمان چگونه می توانیم در نهادی که به نام ما و به کام دیگران هست ، عضو شویم/ به راستی ننگی بالاتر از این برای من معلم وجود دارد که گرداننده یک تشکل فرهنگی؛ خودش کارمند آموزش و پرورش نمی باشد / ورود کلیه معلمان ممنوع!/ هیچ معلمی اجازه نزدیک شدن به انجمن اسلامی تبریز را نمی دهد چون انگار ملک پدری خویش است و متولی موقوفه تشکل معلمان....نه از سایت انجمن خبری هست و نه از ثبت نام و مناسبات جاری بر احزاب/ وی به عنوان نماینده ی فرهنگیان در شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان ، جا گرفته در حالی که اصلا معلم نیست/ آیا این مساله حکایت از مظلومیت معلمان تبریز نیست و آیا در بین سیاسیون و متولیان تشکل های رسمی و صنفی کشوری و استانی کسی است که این گره را با دست بگشاید
گروه اخبار/
حمیدرضا حاجیبابایی دبیر کل جبهه یکتا (جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) در گفتوگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به فعالیتهای تشکل متبوعش برای انتخابات 96 اظهار داشت: جبهه یکتا یک جبهه گفتمانی است که بر اساس کارآمدی فعالیت کرده و گفتمان امام و رهبری را دنبال میکند و از این رو هر هفته جلسات ما به صورت منظم تشکیل میشود و برای انتخابات ریاست جمهوری حتماً فعال خواهیم شد.
*فعال شدن کمیتههای سیاسی و اقتصادی جبهه یکتا
حاجیبابایی تصریح کرد: در حال حاضر جبهه یکتا کمیتههای گوناگون دارد که این کمیتهها نیز فعال شده و در زمینه اقتصادی و سیاسی اقداماتی مطابق با چارچوب گفتمانی خود انجام میدهد.
دبیرکل جبهه یکتا با تأکید بر اینکه اعضای جبهه برای حضور فعال در انتخابات 96 تصمیم جدی گرفتهاند، افزود: ما به دنبال هماهنگی و همافزایی در جبهه انقلاب هستیم؛ چراکه معتقدیم اصولگرایی و اصلاحطلبی قاصر از پاسخدهی به این مرحله از انقلاب است، بنابراین باید از ظرفیت انقلابی استفاده شود.
وی با اشاره به هماهنگ بودن جبهه یکتا با شوای ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: سعی ما این است که در هماهنگی نیروهای انقلابی شریک باشیم.
*قطعاً کنگره جبهه یکتا برگزار میشود
حاجیبابایی با بیان اینکه ما هنوز برای زمان برگزاری کنگره و نشست خود تصمیم نگرفتهایم در عین حال گفت: کمیتههای جبهه یکتا مشغول کارهای کارشناسی هستند و قطعاً کنگره را تشکیل خواهیم داد.
این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه ما هنوز به بحث مصادیق ریاست جمهوری در جبهه ورود نکردهایم یادآور شد: در حال حاضر کارهای زیرساخت انتخابات ریاست جمهوری را هماهنگ میکنیم و در باره ورود به انتخابات مشغول کار کارشناسی هستیم.
وی با بیان اینکه ما سعی داریم با سایر نیروهای اصولگرا صحبت و رایزنی داشته باشیم، درباره ارتباط با جامعتین و آیتالله مصباح اظهار داشت: ما سعی داریم با مجموعه نیروهایی که در طیف اصولگرایان که امروز به آنها انقلابیون گفته میشود، به یک همافزایی برسیم؛ چراکه نیروهای انقلاب امروز نیاز به همراهی و وحدت دارند.
حاجیبابایی با بیان اینکه ما در انتخابات مجلس کار کردیم و به نتیجه هم رسیدیم، اما در تهران دچار ضعفهایی بودیم،یادآور شد: این مسئله را باید در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با حساسیت ویژهای دنبال کنیم و فکر نمیکنم در مسیری که دوستان اصولگرا و انقلابی دارند، در آینده با مشکل خاصی مواجه شوند؛ چراکه ظرفیت زمان مؤثر است و بعید است که دوستان اشتباهات قبلی را تکرار کنند.
به گزارش فارس، جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) متشکل از برخی اعضای دولت دهم و نمایندگان مجلس است که پس از انتخابات ریاستجمهوری و روی کار آمدن دولت یازدهم، فعالیت خود را آغاز و روز 25 خرداد 1394 به دبیرکلی حمیدرضا حاجیبابایی اعلام موجودیت کرد.
انتهای پیام/
جامعه مدنی به اهرم ها و هسته های قدرتِ مستقل از دولت و حکومت گفته می شود که به مثابه حائلی مابین جامعه و حکومت به تنظیم روابط و تعادل قوای دولت و ملت کمک کرده و نظارت بر کار نهادها و سازمانهای تابع حکومت را هم بر عهده دارند/ در جوامع در حال توسعه که احزاب و تشکل های مستقل از قدرت پا نگرفته و با موانع ساختاری و سیاسی متعددی روبه رو هستند، تنها رسانه ها هستند که از یک سویه شدن کاملِ این تعامل جلوگیری می کنند/ در عرصه آموزش و پرورش ، چنین امکاناتی در حوزه رسانه ها می تواند آلترناتیوی موثر و شایسته برای احزاب و تشکل هایی باشد که در ظاهر وجود دارند اما فاقد شرایط اولیه حزب و یا حتی تشکل صنفی می باشند و از چانه زنی موثر و کارساز با نهادهای دولتی به منظور تحقق خواسته های بدنه آموزش و پرورش عاجزند/ ظهور نسلی از فرهنگیان واجد دغدغه توسعه و تولد رسانه های ارزشمند و محبوبی چون صدای معلم خبر از تحولات امیدوار کننده ای زیر پوست آموزش و پرورش می دهد
تفكر انتقادي جزئي از مهارت هاي ده گانه زندگي تلقي مي گردد و حتي در برنامه هاي پيش گيري از آسيب هاي اجتماعي به عنوان يك مهارت هاي بنيادي مطرح مي شود/ فقدان روحيه نقدپذيرى در جامعه ما و در پى آن در مديران سازمان ها موضوعى تاريخى است. در طول تاريخ ايران، مديران خود را ملزم به پاسخ گويى نمى دانسته اند/ گاهی رسانه ها و یا خود مردم عادی حرف هایی را به نام نقد منتقل می کنند و یا چیزهایی را به نام جواب نقد به هم می گویند که به نظر نمی رسد بتوان نام آن ها را نقد گذاشت و بیشتر به همان پرتاب گلوله آتش شبیه هستند/ حافظه تاريخي همكاران فراموش نخواهند كرد كه در دولت قبلي با اعتراض كنندگان چگونه برخورد شد و چه تبعيدها، محروم شدن از بعضي فعاليت ها و يا باز شدن پرونده هاي حراستي متوجه آن ها گرديد/ همكاران جرات طرح اعتراض ها و مخالفت هايشان را نسبت به عملكرد دولت به صورت صريح نداشتند/ در شرايط دولت فعلي انتقادات گسترده اي توسط كارشناسان و معلمان و حتي خود مسئولان متوجه اين نظام آموزشي مي گردد/ هيچ وزيري به اندازه آقاي فاني مورد اعتراض هاي گسترده اي قرار نگرفته است/ در دولت فعلي، اكثريت مديران قبلي، همچنان بر صندلي مديريت تكيه زده اند/ بدون هيچ نوع گرايش خاص سياسي و يا سليقه رفتاري بايد به مديريت اين رسانه وزين تبريك و دست مريزاد گفت كه مقاله هاي انتقادي همكاران در حوزه هاي مختلف آموزش و پرورش را بدون توجه به مكانيزم حذف و سانسور منتشر مي كنند كه سهم به سزايي در توسعه فضاي نقد و گفت و گو در آموزش و پرورش دارند ( اگر اين رسانه تحليلي در دولت قبلي با اين شرايط وجود داشت؛ عواقب آن قابل پيش بيني بود)
حجم 5900 ميليارد تومان در مقابل خروج 20 هزار ميليارد تومان که در سکوت خبري برگزار شد ، بسيار بيشتر است ! ( حدود 400 درصد بيشتر است)/ ذينفعهاي بازدارنده همان جيغ بنفشها هستند. كساني كه مدل اقتصادي آقاي روحاني منافع اقتصادي و سياسيشان را با بحراني اساسي مواجه كرده/ اين ذينفعها، فضاي اعتدالي را برنميتابند/ هر كلمهاي را بگوييد فقط منافعشان را مدنظر دارند. لازم باشد يك روز كاپشن ميپوشند و ريش ميگذارند و اگر لازم شد كت و شلوار ميپوشند و كراوات ميزنند/ براي اين جريان هيچ چيزي جز منافع خودشان مهم نيست. براي اينان منافع شخصي، گروهي، حزبي و دستهاي اهميت دارد. سران اين جريان هم بهشدت باهوش هستند/ همين است كه به هر طريقي ميخواهند كاري كنند كه قطار اعتدال بايستد و مانع تثبيت فضاي اعتدالي در حوزه اقتصادي و سياسي شوند/ من فكر ميكنم به هر قيمتي شده خودشان را نجات ميدهند و منافعشان را ميسازند/ براي ريشهكن كردن آنان به ارهاي نياز است كه بتواند هم فولاد را ببرد و هم بتن را. تا زماني كه دست و پاي جريان ذينفعها به اصل اقتصاد و سياست ايران گره خورده هيچ كاري نميشود كرد و هر كسي هم كه زور بزند كمر خودش را در معرض شكسته شدن قرار داده/ در دولت يازدهم با تقويت نهادهاي نظارتي و برنامه ريز و اجازه حضور و بروز رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي ، ملت ايران شاهد تابيدن نور به زواياي تاريک خانه ي فيش هاي حقوقي نجومي مي شوند
گروه اخبار/ روزنامه صبح نو وابسته به جریان اصول گرا ، در شماره روز یکشنبه 10 مرداد در مقاله ای تحت عنوان " زمزمه تغییرات انتخاباتی در آموزش و پرورش " به تحلیل تغییرات و انتصابات اخیر وزیر آموزش و پرورش به ویژه رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش پرداخته است .
چه ارتباطی بین «تخصص و رشته تحصیلی شما» با وظایفی که نمایندگی مجلس به شما محول خواهد نمود وجود دارد/ آیا او به راستی ۴۵۰ هزارفرصت شغلی را مطالعه و تصویب کرده و ۱۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد نموده بود / حال از این نکته بگذریم که این آمارها در سال 1386و در زمان دولت سابق بوده که چه دست توانایی در آمار سازی و آماربازی داشتند/ چه توانایی را در خودتان دیده اید که داوطلب شده اید؟ و فکر می کنید در صورت راه یافتن شما به مجلس چه تحولی در دلفان و سلسله ایجاد خواهد شد/ حال باید از آقای خاص پرسید سوال و استیضاح وزیران را ناشی از این نوع نگاه به دامنه ی قدرت نمایندگان ببینیم/ هرگاه ترحم و زور از چهارچوب ذهنی خارج شود و در حیطه ی اقتدار سیاسی (حکومت ) قرار بگیرد فاجعه به بار می آورد/ بقیه ی کسانی که مانند شما فکر نمی کنند سیاست زده اند/ در دولت قبل چرا در شهرستان دلفان هیچ گونه مجوز سایت و پایگاه خبری برای گروه و جناح مقابل تان صادر نمی شد / رسانه های شما چرا هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشتند/ چرا زمانی که سرمایه ی فرهنگیان در تعاونی مصرف سابق فرهنگیان به تاراج رفت هیچ واکنش یا تحلیلی نداشتید/ چرا در دولت قبل در بحث استخدام های دولتی آن فضاحت به بار آمد واکنشی نداشتید/ زمان انحصار رسانه ای گذشته است
بسیاری از معلمان برایش دست می زدند و از شجاعتش تعریف می کردند/ سوال اینجاست این آقا که ادعای ریاست دارد به جای نالیدن و درخواست های بسیار بزرگ که انجام آنها بسیار زمان بر است چه کار ملموس و عینی هر چند کوچکی جهت کم کردن مشکلات اداری کرده است/ می توان با علم و آگاهی از قوانین و راه های پیگیری در پی حل مشکلات بود/ مدیران نباید مثل افراد عادی در پی نالیدن و درد و دل باشند بلکه به دنبال کم کردن مشکلات هر چند جزیی از مجموعه تحت مدیدیت خود باشند/ در این میان « سالار قاسمی » با انتشار فیش خود سعی در کسب محبوبیت کرد/ چرا آقای قاسمی لیستی از بستگان و آشنایان نزدیک خود را که در زمان مدیر کلی ایشان به سمت های ستادی و ریاست رسیده اند را منتشر نمی کند / چرا لیستی از پیگیری و دستاورد های آموزشی یا صنفی که در زمان حضور در تجمعات معلمان وعده داده بودند را به صورت علنی ارایه نمی دهد/ این اقدامات بیشتر از آن جنبه شفاف سازی داشته باشد جنبه تبلیغات دارد/ اسطوره پوپولیست در آموزش و پرورش حمیدرضا حاجی بابایی بود که بسیار مصاحبه می کرد و از نشاندن معلمان در قله مقام و منزلت سخن می راند و در مقابل نقدهای مختلف به عملکردش پشت دیوار پوپولیست پنهان می شد/ گاه برخی تشکل ها و فعالین صنفی نیز به دام پوپولیست می افتند ؛ برای مثال هستند تشکلی هایی با افتخار دستاورد خود را ملاقات عمومی بی نتیجه با مدیران و گرفتن عکس یادگاری یا در نهایت تقریر یک سری مطالب کلی بیان می کنند/ بیشتر معلمان اسم نماینده و عملکردش و چرایی انتشارش در آن زمان را نمی دانستند ولی همه از شجاعتش می گفتند / به جز سایت صدای معلم هیچ رسانه ای در خصوص پی گیری اصل موضوع واکنشی نشان نداد/ وقتی نماینده یا مسئولی این حرص و ولع را در معلمان برای دیدن و شنیدن این نوع حرف و رفتارها می بیند وسوسه می شود با انجام عملی مشابه دل جامعه معلمان را به دست آورد و به مقصد خویش برسد/ روزی برسد که پوپولیسم کمترین تاثیر و نقش را در فضای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور و آموزش و پرورش داشته باشد
یکی از موضوعات مهم و قابل تامل در تشکل های معلمان که ممکن است حتی ماموریت ، فلسفه و کارکرد یک تشکل را با چالش اساسی رو به رو کند مساله " تعارض در نقش " است/ آیا فرضا فردی که یک پست ستادی ، اجرایی و یا اداری در حوزه آموزش و پرورش دارد می تواند بدون در نظر گرفتن ملاحظاتی که پست مربوطه برای او ایجاد می کند به ایفای نقش واقعی تشکل یعنی " نظارت و کنترل " بپردازد/ مگر می شود مدیرانی که خود دارای مسئولیت و اختیار در حوزه مدیریتی هستند خودشان منتقد عملکرد سیستم شوند/ بخش هایی مانند " ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات " و " حراست ها " مهم ترین حوزه ها برای جبران اشتباه و یا نقص در کارایی و اثربخشی سازمان هستند/ تاکنون هیچ یک از این تشکل ها به صورت رسمی به این عمل وزیر آموزش و پرورش اعتراضی نکرده و حتی از طرح یک پرسش ساده از فانی نیز گذشته اند/ آنان معمولا ترجیح داده اند که این" اتحاد شکننده و تاکتیکی " استمرار یابد و اصطلاحا " صدای واحدی " از درون تشکل ها شنیده شود/ چنین ملاحظاتی نافی و ناقض صریح وظایف ذاتی یک تشکل در حوزه " نظارت " بوده و مهم ترین برون داد این وضعیت " کاهش اعتماد بدنه فرهنگیان و معلمان به تشکل ها خواهد بود/ بن مایه یک تشکل برای فعالیت از سرمایه اجتماعی و میزان اعتماد بدنه به آن تشکیل می شود/ حل نشدن مساله تعارض در نقش و یا نادیده گرفتن آن موجب خواهد شد تا تاثیرگذاری آن ها به حداقل کاهش پیدا کند و زمینه برای رشد « جریانات پوپولیستی و فرصت طلب » که حتی هیچ تعهدی به سازمان و اهداف ندارند فراهم شود
عباس میرزا فرمانده قشون ایران در جنگ با روسیه پرسش های مهمی مطرح کرد که بعد از 200 سال هنوز ایرانیان پاسخ دقیقی برای آنها نیافته اند/ عباس میرزا : نمیدانم این قدرتی که شما (اروپاییها) را بر ما مسلط کرده چیست و موجب ضعف ما و ترقی شما چه؟ / تئوری توطئه در ایران و کشورهای در حال توسعه بسیارگسترده و ریشه دار است/ اغلب ایرانیان ،استعمارگران ، امپریالیستها و مهرههای آنها و توطئه های دشمنان را عامل عقبماندگی ایران می دانند/ میرزا آقاخان کرمانی حمله اعراب را باعث بدبختی ایرانیان می دانست/ چند سال پیش در آموزش و پرورش کشف کردند که عامل عقب ماندگی ایرانیان شاهان بوده اند / ظاهرا در عقب ماندگی ایران همه مقصرند الا خود ایرانیان! / راز پیشرفت و عقب ماندگی کشورها را در عوامل و سازوکارهای درونی آن کشورها باید جست و جو کرد/ دانش ما پیرامون غرب، نازل و نوعا محدود است به تئوریهای توطئه و ادبیات ایدئولوژیکزدهای که ریشه درتفکر مارکسیستی هفتاد سال پیش دارند/ بغض و کینه به غرب بعد از سقوط رضاشاه و تاسیس حزب توده در ایران متولد شد/ در جهان دو قطبی پس از جنگ جهانی دوم مارکسیسم یک تلالو و درخشندگی داشت که همه جا را گرفته بود