صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

برگزاری مجمع عمومی  کانون فرهنگیان استان اصفهان  به نام خداوند جان و خرد
یگانه خداوند بزرگ را منت بی کران و سپاس بی پایان که توفیق داد چندی خدمتگزار نجیب ترین، تنگدست ترین و در عین حال پاکدست ترین، قانع ترین، مظلوم ترین و در عین حال افتخار آفرین ترین بخش از جامعه کشورم باشم.
این حقیر و همکاران بزرگوار، صدیق و نستوهم؛ بسیار خرسند و مفتخریم که توانستیم این امانت گرانبها (کانون فرهنگیان اصفهان) که نشانه اعتماد فرهنگیان فرهیخته به ما بوده را در طول بیش از یک دهه با کم ترین هزینه از شداید محفوظ نگه داشته، آن را با دستآوردهای ارزشمندش به کنشگران تازه نفس و پر انرژی که توسط این مجمع محترم انتخاب خواهند شد انتقال دهیم.
تجربه نشان داده ، بدون تشکل صنفی نمی توان مطالبات صنفی را در جوامع پیچیده امروزی پیگیری نمود و همچنان که می دانید مهمترین سرمایه یک تشکل صنفی اعتماد اکثریت اعضای آن صنف است و این اعتماد نیز زمانی به معنای واقعی آن شکل می گیرد که اعضاء در یک شرایط آزاد و عادلانه بتوانند هیأت مدیره، گردانندگان وساز و کار آن تشکل را انتخاب و برگزینند.

بنابراین برای تحقق چنین امر مهمی لازم است مجامع عمومی تشکل های صنفی که در اینجا کانون فرهنگیان نامیده شده به شکل منظم و دموکراتیک برگزار شود.
بدیهی است هنگامی که یک تشکل به مدت طولانی توسط افراد مشخصی مدیریت شود و انتخابات دموکراتیک به محاق برود دیگر ماهیت روابط اعضای یک تشکل بر مبنای منافع صنفی نخواهد بود بلکه از ماهیت صنفی به تعصب گروهی تغییر ماهیت خواهد داد، در چنین شرایطی فعالان صنفی همدیگر را به عنوان همکار نخواهند دید بلکه بر مبنای مفاهیمی مانند استاد، رهبر یا بزرگ گروه یا با تعبیر فریبنده مغز متفکر گروه روابط شکل خواهد گرفت.

این روابط ناسالم و نابرابر، استقلال و آزادی فکری اعضاء را نابود خواهد ساخت چنان که نمونه های بارز آن را در یک دهه گذشته در برخی از تشکل ها شاهد بودیم و هزینه های زیادی نیز از این رهگذر بر فعالان آنها تحمیل شد.
اینک که برگزاری مجمع عمومی به عنوان فرصت ذی قیمتی برای تجدید قوا و گردش دموکراتیک فعالان صنفی در ارکان تصمیم گیری میسر شده است، باید کوشید تا در این مجال افرادی انتخاب شوند که به مفاد اساسنامه کانون معتقد و کاملا" پای بند بوده، اصل غیر سیاسی و غیر انتفاعی بودن آن را محترم بشمارند در غیر این صورت همانند بعضی از تشکل های ورشکسته مورد سؤاستفاده نهادهای سیاسی و اقتصادی و فراتر از آن دچار نوعی فرصت طلبی و سؤاستفاده از موقعیت خواهند شد.
سخن کوتاه، از یکایک عزیزانی که به هر نحوی از انحا در رسیدن به این لحظه با شکوه قبول زحمت فرمودند تا امروز بتوانیم در این مکان گرم و صمیمی برای برداشتن گامی مهم و استوارتر دور هم جمع شویم کمال تشکر را می نمایم.

امید که فرهنگیان عزیز در سایه نظم و قانون با همت والای خود به تمامی حقوق حقه صنفی خویش نایل آیند.
جان پرورست قصه ارباب معرفت رمزی برو بپرس و حدیثی بیا بگو
امیدوارم استادان، پیشکسوتان، فرهیختگان و سروران فاضل و اهل معرفت چشم پوشی نفرموده و اشتباهات را گوشزد فرمایند.
چه خوش است قصه دوستان گفتن و داستان دوستان شنیدن.
والسلام، ارادتمند بی ادعا عبدالکریم نوکندی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

خرداد 92 حسن روحانی با جمله طلایی من سرهنگ نیستم ، حقوقدان هستم و با شعار تدبیر و امید، مرد پیروز انتخابات گردید/ نمایندگان به اصطلاح ملت به این محبوب ترین وزیرآموزش و پرورش در پس از انقلاب اسلامی  آن هم فقط با یک رای ،امید و تدبیر فرهنگیان و آموزگاران را نشانه گرفتند/ مجلس صرفا به خاطر لجبازی و طرح ابهاماتی به دکتر نجفی مانع جدی تغییر و تحول در آموزش و پرورش گردید/ انتصابات صورت گرفته توسط فانی حاکی از محافظه کاری و حفظ وضیعت موجود در وزارت آموزش و پرورش بود/ فانی 35 ماه مسوولیت وزارت آموزش و پرورش را داشت و تمام هنر و جسارت فانی و معاونان و مشاورانش حفظ وضع موجود بود/ همین محافظه کاری و عدم جسارت برای تغییر حتی تغییرات جزیی موجبات انتقادات گسترده علیه وزارت آموزش وپرورش شد/ اولین و مهمترین واقعیت این وزارتخانه عریض و طویل که بودجه های دولت را می بلعد ، وزرایش را خسته می کند و مشکلات فراوانش تمامی ندارد...خود وزارتخانه است/ ساختار عریض و طویل وزارتخانه اصل مشکل است/ مغز آموزش و پرورش که وزارت خانه است تعطیل است/ وزارتخانه آموزش و پرورش می بایست از قوی ترین و شایسته ترین نیروها تشکیل شده تا بتوانند معلمان ، مدیران مدارس و کسانی که کوشندگان خط مقدم تربیت نسل نو هستند، را ببینند و برای معلمان بکوشند/ متخصصان باید کلاس درس دقیقا همان جایی که  تعلیم تربیت رخ می دهد را اصل بدانند/ سکاندار سیزدهم تعلیم و تربیت هرکه باشد،نمی تواند معجزه ای برای آموزش و پرورش  انجام دهد ،فقط سکاندار می بایست به واقعیت های موجود و انتخاب مدیران شایسته و تغییرات اساسی در وزارتخانه آموزش و پرورش همت و تلاش نماید

منتشرشده در یادداشت

پس از اما و اگرهاي فراوان بالاخره فاني وزيري که از قضا انتخاب اول رئيس‌جمهور نبود رفت/ اکثريت فرهنگيان نه‌ تنها از تغيير وزير آموزش‌و‌پرورش که به‌زعم آنها بسيار دير هنگام اتفاق افتاد ناخرسند نيستند که نوعي همراهي مطالبه‌محور و تحول‌خواهانه را دنبال مي‌کنند/ تصميمات اين وزارتخانه به‌نحوي بر فرهنگيان و همه خانوارهاي ايراني تأثير مي‌گذارد/ مسلماً انداختن تمام تقصيرها و کاستي‌هاي يک وزارتخانه به گردن وزيري که مي‌بايست به رئيس کابينه پاسخ گو باشد، فرار از مسئوليت پاسخ گويي دولت است/ مطمئناً با رفتن فاني اتفاقي شگرف در وزارتخانه آموزش‌و‌پرورش نخواهد افتاد/ بخش مهمتر به‌ نگاه نادرست سياست گذاران کلان کشور و دولت به مقوله آموزش‌و‌پرورش بر مي‌گردد/ ساده‌انديشي است که بپذيريم فاني با کابينه روحاني همراه نبوده، که اگر چنين بود روحاني مي‌توانست و مي‌بايست براي احترام به خواست اکثريت فرهنگيان خيلي زودتر اين‌ها دست به ترميم کابينه بزند/ در اين شرايط انتخاب درست و هدف‌محور مي‌تواند بسياري از سوء تفاهمات ايجاد شده در خصوص بي‌توجهي دولت اعتدال به معلمان و مشکلاتشان را قبل از آنکه دير شود برطرف نمايد....

منتشرشده در یادداشت

این سخنان آقای سرپرست نه تنها مرا شگفت زده کرد بلکه آزرده ساخت/ آقای بطحایی واقعاً انتظار بیش از این داشتم، دلیل برکناری آقای فانی آن چیزی نیست که شما از قول آقای نوبخت نقل می کنید ؛ دلیل عزل و اخراج ایشان همان تیتر دیروز کیهان است، که ناخواسته بیان شد/ دلیل اخراج آقای فانی  تن دادن رئیس جمهور به خواست معلمین بود و احترام به مطالبه فرهنگیان کشور نه چیزی که شما تصور می کنید/ از اینکه احساس کردم انسان ها خودشان هستند عذرخواهی می کنم، از اینکه تصور کردم میزهای مدیریت اینقدر چسبناک نیست که ماهیت انسان ها را عوض کند، عذرخواهی می کنم/ آقای بطحایی نایب رئیس هیات امنا صندوق ذخیره فرهنگیان بودند و هستند و  باید از جریانات و اختلاس ها مطلع باشند ، اینکه مدیر از مجموعه اش بی اطلاع باشد خیلی نابلدی می خواهد/ وزارت با نفت بشکه ای 140دلار هنر نیست، مگر دیگر وزرا هم چنین شرایطی نداشتند؟ چرا آن وزرا این قدر نامحبوب نشدند/ امیدوارم دکتر روحانی سریعا وزیر مورد نظر را معرفی کند و آن شخص هم دکتر نجفی که محبوب فرهنگیان است ؛ باشد البته صلاح مملکت خویش را خسروان دانند....

منتشرشده در یادداشت
پنج شنبه, 29 مهر 1395 20:49

به نام خدا ؛ بهشتی هستم!

اما رئیس مجمع ، با حذف یکی از موارد ، دستور جلسه مجمع عمومی را به شرح زیر اعلام کرد/ علی رغم کاهش فعالیت های میدانی و انجام اقدامات احتیاطی فراوان بیشترین بازداشت ها و بیشترین زندان رفتن ها برای برخی اعضای هیات مدیره کانون در همین دوره صورت گرفت/ هیات مدیره کانون در پی دفاع مطلق از عملکرد خود نبوده و اقدامات و تصمیم گیری های خود را بدون اشکال نمی داند/ حفظ آرامش و برگزاری آبرومندانه آن از هر چیزی مهم تر است/ هدف اول من تقویت بنیان اندیشگی و آموزشی و صنفی در کانون صنفی معلمان ایران است/ ما باید از ورود اندیشه های ایدئولوژیک به آموزش و پرورش و کانون صنفی معلمان جلوگیری کنیم/ در گذشته کانون عده زیادی بودند- ببخشید تصحیح می کنم عده ای بودند – که تکروی کردند ، تشکل را پشت سرخودشان انداختند ، تشکل را در جایی قرار دادند که هیچ راهی نبوده که از آن ها حمایت نکنند ؛ در واقع ، تشکل را از بین بردند/ تکروی ، خودنمایی ، جاه طلبی  در کانون صنفی بسیار زیاد بوده است/ امیدوارم که کانون صنفی معلمان مطالبات اصلی معلمان را به دور از بحث های جناحی ، سیاسی و فکری دنبال کند/ امیدوارم که 3 سال آینده می خواهیم مجمع عمومی برگزار کنیم یک مجمع عمومی با حضور حداقل 2 تا 3 هزار معلم برگزار کنیم/ کانون فاقد تئوری مشخص و با یک عملگرایی کور کار خودش را پیش برده است  که البته آسیب های خودش را هم داشته است/ متاسفانه برخی افراد که کار صنفی انجام می دهند فکر می کنند که افرادی با تفکرات خاص که مورد تایید این ها است فقط می توانند کار صنفی انجام دهند/ باید فاکتور هزینه را برای فعالیت صنفی همکاران پایین بیاوریم در عین این که  بتوانیم روی مطالبات خود بایستیم...

منتشرشده در گفت و شنود

گروه گزارش/

رفتن فانی ، فضای نسبتا جدیدی را در میان گفتمان فرهنگیان ایجاد کرده است . فرهنگیان و معلمان  در این زمینه پرسش های فراوانی دارند و این که به جد می خواهند بدانند که وزیر آینده آموزش و پرورش چه کسی خواهد بود .

فعال بودن تک تک معلمان در فرآیند مطالبه گری می تواند تا حدود زیادی آینده این وزارتخانه بزرگ را رقم بزند .

در این زمینه با « ابراهیم زاده »  فرهنگی روزنامه نگار به گفت و گو پرداخته ایم .

منتشرشده در گفت و شنود

گروه رسانه /

روزنامه کیهان و جریان اصول گرا و استعفای فانی

« روزنامه کیهان » امروز در تحلیلی در مورد « استعفای فانی » چنین نوشت :

فانی: برای ادامه همکاری آماده‌ام /رئیس جمهور: با استعفای شما موافقت می‌شود!

پس از آنکه جامعه چند روزی در تب و تاب تایید و تکذیب استعفای وزیر آموزش و پرورش بود، روز گذشته فانی با نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، راه همه گمانه‌زنی‌ها را بست و به همه شایعات پایان داد.

 متن كامل نامه علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش به رئيس جمهور به شرح زير است:
«حجت‌الاسلام‌والمسلمين جناب آقاي دكتر حسن روحاني
رئيس جمهور محترم؛
با سلام و تحيات:
پس از اطلاع از نظر جناب عالي درخصوص ضرورت ترميم كابينه كه در جلسه روز چهارشنبه 28 مهرماه 95 هيأت محترم دولت ابراز فرموديد؛ علي رغم آمادگي كامل براي حضور در جلسه استيضاح و ارائه گزارش عملكرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد و پاسخ به سؤالات نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، بدين وسيله آمادگي خود را براي عمل به هرگونه تصميم حضرت عالي درخصوص ادامه كار خويش نيز اعلام مي نمايم. والامراليكم»

همان‌گونه که از نامه فوق برمی‌آید،فانی نه تنها استعفا نداده،بلکه بر عزم خود برای پاسخ گویی به استیضاح کنندگان و دفاع از عملکرد سه ساله‌اش تاکید کرده و صراحتا بر آمادگی برای ادامه کار خود تاکید کرده است .
با این حال، دقایقی پس از انتشار این نامه،رسانه‌های همسو با دولت اعلام کردند که رئیس‌جمهور با استعفای فانی موافقت نموده است.
بررسی دقیق نامه و ارزیابی حواشی متعدد و بخصوص فشارها و شایعات دوروز اخیر نشان می‌دهد که فانی با این نامه، حرف آخر را زد و موفق شد به سادگی و سرعت ، تیم عملیات روانی و شایعه ساز را دور زده و میدان بازی را تعیین کند ؛ چرا که تنها معنی نامه او این است که استعفا نداده‌ام و نمی‌دهم ! اگر می‌خواهید نباشم، برکنارم کنید!
اما مدل برکناری فانی ،واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی به دنبال داشت و اعتراضات زیادی را بر انگیخت. این اعتراضات البته ربطی به عملکرد پر ایراد و خطای فانی نداشت و بر روی عدم صداقت روحانی با مردم تاکید داشت.
روحانی در ۲۲ فروردين ۱۳۹۲ با شعار «نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل با جهان» در همایشی که حامیانش برای دعوت از او ترتیب داده بودند حضور یافت و برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کاندیداتوری کرد او در آنجا مدعی شده بود:«دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد».
اما با گذشت سه و نیم سال از عمر دولت یازدهم،حباب راستگویی و درستکاری ترکید و مردم عملا با ماجراهایی مثل فیش‌های نجومی از آن شعار ناامید شدند. اما نحوه تعامل با وزرا و چگونگی اعلام استعفای آنها، اندک بارقه باقیمانده از آن شعار‌ها را هم از میان برد و نشان داد که دولتمردان، حتی در نحوه اطلاع رسانی در این موضوع هم با مردم صادق نیستند و بالاتر از این،حتی در مقابل نامه صریح یک وزیر که رسما اعلام آمادگی برای ادامه کار کرده،ادعای استعفا و سپس موافقت با استعفا می‌کنند!
در فضای مجازی اما به جز واکنش‌های متعارف و معمول،این مدل رفتار دولت دستمایه طنز و شوخی و کنایه شد و حجم انبوهی از مطالبات کاربران به موضوع استعفای اجباری وزیر آموزش و پرورش و دیگران منحصر شد .
نمونه‌هایی از این دست را بخوانید:
«جناب آقای فانی وزیر محترم آموزش و پرورش،سلام علیکم،دست به مهره حرکت است! موفق باشید.حسن روحانی»
«نعمت زاده: با توجه به حجم بالای استعفا در کابینه دولت مجبوریم از کشور چین، وزیر وارد کنیم تا خدمتی هم به اشتغال مردم چین انجام داده باشیم»
«کواکبیان: رفتن فانی نشون میده این میزهای فانی در این جهان فانی به آدم‌های فانی وفا نمی‌کند!»
«جناب آقای روحانی رئيس محترم جمهوری با سلام احتراماً هُل ندين خودم می‌رم! موفق باشید. وزير»!
این واکنش‌ها در اصل نوعی رفتار اجتماعی به ماهیت غیر صادق تعامل دولت مردان با مردم در موضوعات مهم و حساسیت برانگیزی همچون عزل و نصب وزیران است.
اندکی پس ازعزل وزیر آموزش و پرورش،بطحائی معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد .
همچنین سیدعباس صالحی به عنوان سرپرست وزارت ارشاد منصوب شد و خبر انتصاب سجادی بعنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منتشر گردید اما منابع رسمی آن را تایید نکردند.
چهارشنبه, 28 مهر 1395 21:00

تاملی بر نامه فانی به روحانی

گروه اخبار/

چه کسی بعد از فانی وزیر آموزش و پرورش می شود

به گزارش خبرنگار اصلاحات نیوز؛ وزارت آموزش و پرورش این روزها و با شدت گرفتن شایعات پیرامون استعفا یا برکناری احتمالی علی اصغر فانی ،وزیر آموزش  پرورش ۶۲ ساله هفتمین دولت جمهوری اسلامی ایران،در سرگردانی خاص به سر می برد و اکثریت کارکنان این وزارتخانه حالتی از ابهام را پشت سر میگذارند.

ابهام ایجاد شده بین کارکنان وزارت آموزش و پرورش که از ابتدا با مشکلات و موانع و کم بودهای بی شماری مواجه بوده بر سر ماندن یا نماندن سکان دار فعلی نیست بلکه ابهامی ناشی از سکان دار بعدی این وزارتخانه است اما آنچه که بر اساس مشاهدات خبرنگار اصلاحات نیوز حاصل شده نشان از آماده شدن آهسته ساکنان این وزارتخانه به منظور استقبال از ” محمد علی نجفی ” است.

نجفی که از آبان ماه سال گذشته تا کنون به عنوان عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش ایران مشغول خدمت است،با ۶۵ سال سن سابقه تصدی بر وزارت فرهنگ و آموزش عالی در دولت شهید رجایی و سکان داری وزارت آموزش و پرورش را در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی را در سابقه دارد و در قامت نخستین شخص به منظور سکان داری وزارتخانه آموزش و پرورش از سوی حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی به مجلس نهم معرفی شد که با ۱۴۲ رای موافق و ۱۳۳ رای مخالف،نتوانست از سد مجلس قبل عبور کند و از رسیدن به صندلی ریاست وزارتخانه نامبرده بازماند.

اما فانی که سیاست مداری کهنه کار است دقایقی پیش نامه ای کوتاه و مختصر اما پر از معنا به روحانی نوشت و سعی در ایجاد جریان فکری جدید در بین اهالی رسانه و سیاست مداران کرد.

آنچه که می توان از نامه سکان داری فعلی وزارت آموزش و پرورش به شخص رییس جمهور برداشت کرد را می توان در ۴ محور مشخص خلاصه و تحلیل کرد.

نخست آنکه شخص فانی قصد استعفا از سمت فعلی خود در وزارت آموزش و پرورش را ندارد بلکه برای انجام این اقدام تحت فشاری به ظاهر شدید است،فشاری که شاید بتوان نامه فراکسیون امید به وی را نیز در آن گنجاند.

دومین محور جالب نامه فانی به رییس جمهور آن است که می توان بانی اصلی این فشارها را به نوعی در آن مشخص کرد؛سکان دار وزارت آموزش و پرورش در نامه خویش با لحنی پنهان و مستتر حسن روحانی،رییس جمهور را به عنوان اصلی ترین بانی فشارها بر خود معرفی می کند و افکار عمومی را به سمت وی هدایت کرده و به نوعی توپ را به زمین وی می اندازد.

سومین محور نامه فانی به رییس جمهور  را می توان به این شکل برداشت کرد که با توجه به مسئله استیضاح فانی از سوی مجلس دهم،وی عقیده دارد می تواند با ارائه گزارش عملکردی مقبول از فعالیت های بیش از ۳ ساله خویش در مسند وزارت دفاع کند و با راضی کردن نمایندگان مجلس در سمت خود باقی بماند.

چهارمین نکته را می توان به هوش سیاسی فانی نسبت داد،وی نمی خواهد با استعفا دادن افکار عمومی را به سمت خویش جلب کند بلکه قصد دارد با استیضاح یا عزل شدن احتمالی، علاوه بر هدایت افکار عمومی به سمتی دیگر ، سپری دفاعی از خود در مقابل انتقادات بسازد.

با تمام این موارد نمی توان نقش بطحائی و کفاش را که در حال حاضر به عنوان معاونان فانی عمل می کنند را در استعفا یا کنار گذاشته شدن فانی را انکار کرد به طوری که مشاهدات و شنیده های اصلاحات نیوز حکایت از این مهم دارد،اکنون نیز بطحائی به عنوان معاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مطابق اخبار تایید نشده به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب شده است و حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه سرنوشتی منتظر این وزارتخانه خواهد بود و آیا نجفی بالاخره بر صندلی ریاست تکیه خواهد زد یا خیر!

اصلاحات نیوز

گروه گزارش/

هنوز 24 ساعت از آخرین مطلب صدای معلم با عنوان " خداحافظی تلخ فانی ؟ ماجرای 45 امضا شدن درخواست استیضاح چه بود ! " ( این جا ) نگذشته بود که خبر رسید محمد بطحایی ، معاون فانی به جای ایشان سرپرست وزارت آموزش و پرورش گردیده است .

سرعت تغییر و تحولات در وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش از حد تصور خارج شده است !

« صدای معلم » پس از قطعی شدن استیضاح فانی وزیر سابق آموزش و پرورش در مجلس دهم  ( این جا )، نامه ای را خطاب به وی تنظیم کرده بود  که بنا بر اهمیت آن و بازخوانی وقایع ؛ آن را منتشر می کند .

منتشرشده در گفت و شنود
چهارشنبه, 28 مهر 1395 12:13

نامه ی فانی به روحانی

نامه فانی به روحانی  گروه اخبار/ در پي تصميم رئيس جمهور درخصوص ترميم كابينه ،وزير آموزش و پرورش به دكتر حسن روحاني نامه نوشت.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش،  متن كامل نامه دكتر علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش به رئيس جمهور به شرح زير است:

حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي دكتر حسن روحاني

رئيس جمهور محترم؛

با سلام و تحيات :

   پس از اطلاع از نظر جناب عالي درخصوص ضرورت ترميم كابينه كه در جلسه روز چهارشنبه 28 مهرماه 95 هيأت محترم دولت ابراز فرموديد ؛ علي رغم آمادگي كامل براي حضور در جلسه استيضاح و ارائه گزارش عملكرد سه ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبير و اميد و پاسخ به سؤالات نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي ، بدين وسيله آمادگي خود را براي عمل به هرگونه تصميم حضرت عالي درخصوص ادامه كار خويش نيز اعلام مي نمايم. والامراليكم

 «رب ادخلني مدخل صدق و اخرجني مخرج صدق واجعل لي من لدنك سلطانا نصيرا»

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور