صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

چندی پیش و همزمان با آخرین روزهای وزارت آقای دکتر فانی سایت صدای معلم اقدام به انتشار چند مقاله  نمود که در آن ها انتقاداتی نسبت به « انجمن اسلامی معلمان ایران  » بیان شده بود/ «انجمن اسلامی معلمان ایران » که از پیش از انقلاب اسلامی  تاسیس شده است، تاکنون توانسته علی رغم همه فراز و نشیب ها به عمر خود ادامه دهد و این در کشوری که تشکل ها به جوانمرگی دچارند ، قابل توجه می باشد/ مجموعه عوامل فوق انجمن اسلامی معلمان ایران را در جایگاهی خاص قرار داده است/ برخی منتقدان می کوشند تا  تمام مشکلات فعلی آموزش و پرورش به صورت یکجا به انجمن اسلامی معلمان ایران نسبت داده شود و فهرست مختلفی از اتهام ها از دهه  60 تا امروز فراهم می کنند/ این چنین نشانه غلط دادن به چه هدفی صورت می گیرد و قرار است با این کار به چه هدفی دست یابند ؛ در حالی که ظرفیت انجمن اسلامی معلمان ایران به عنوان یک سرمایه اجتماعی فراتر از این موارد است/ انجمن اسلامی معلمان به مسائل صنفی و معیشتی معلمان با توجه خاص نگریسته و پی گیری کرده  است و با دوری از هیاهو  و  موج سواری  با نگاهی کارشناسی در این مسیر حرکت  کند/ تدوین دو سند راهبردی « منشور حقوق معلمان » و « طرح تشکیل  سازمان نظام معلمی » در کمیته های انجمن  و تصویب در شورای مرکزی از جمله تلاش های درخشان انجمن بوده است/ طبیعی است که در دولت های  همسو از توان مدیریتی اعضای انجمن استفاده می شود و این نشانه ساختار آریستوکراتیک انجمن نیست/ امروز سایت « صدای معلم » با تلاش و کوشش مدیر محترم آن و همکارانشان بدل به یک  پایگاه تاثیر گذار  اطلاع رسانی در زمینه آموزش و پرورش  و معلمان شده است/ اگر  سایت « صدای معلم » با دعوت از دبیر کل انجمن اسلامی معلمان و اعضای شورای مرکزی آن و  با دادن فرصت کافی به آنان رودر رو به نقد رویکردها و فعالیت های انجمن بپردازند؛ بخش زیادی از ابهامات برطرف گردد و تعامل مثبتی را فراهم سازد/ انجمن با توجه به  قدمت و نوع فعالیت آن نیازمند نقد است  ولی نقد با نگرش منفی و یا به قصد های غیر منتقدانه  نتیجه مطلوبی ندارد ....

منتشرشده در یادداشت

4  مورد اولویت بیشتری دارند برای سال 96 و البته جزو برنامه دولت در برنامه 5 ساله هم هست/ به گفته روحانی، این اولویت ها در بخش های آب،  فاضلاب، محیط زیست و  ریل است. ما این 4 اولویت را در بودجه سال 96 دیدیم/ این چهار اولویت ضمن اینکه بودجه های عادی خود را دارند 10 هزار میلیارد تومان جداگانه نیز برای شتاب دادن در اجرای آنها اختصاص داده ایم و اینها بسیار برای کشور ما مهم است/ کشور در مباحثی حیاتی دچار مشکل است و ابتدا باید به آب، فاضلاب، محیط زیست و ریل پرداخت تا شاید وقتی دیگر به آموزش و پرورش به عنوان محور توسعه پایدار پرداخت/ آموزش و پرورش هنوز به مساله ای ملی و اجتماعی تبدیل نشده/ آیا مشکل محیط زیست و آب و فاضلاب صرفا مشکل اعتباری است یا در اصل، ماهیتی فرهنگی دارد/ آیا بدون مشارکت فکری و عملی مدارس امکان موفقیت در این بخش ها وجود دارد/ یکی از وارونه های ما در دو دهه اخیر استفاده ابزاری از آموزش و پرورش است/ نهادهای متعدد که اساسا آشنایی چندانی با روش های مدرسه ای ندارند، بودجه های فرهنگی می گیرند و از مدارس و دانش آموزان به عنوان ابزار استفاده می کنند

منتشرشده در اقتصاد

مدتی است به اینکه فکر می‌کنم که چگونه می‌توانم نگرانی‌های خود را از کار و فعالیت کانون صنفی معلمان بیان کنم/ آیا کانون در رساندن معلمان به هدف های تعریف شده خود درست عمل کرده و یا درست عمل می‌کند/ اولین هدف تعریف شده در اساسنامه کانون صنفی معلمان ، افزایش همکاری و همبستگی بین فرهنگیان است/ دلیل ضعیف عمده در کانون‌ها و گروه‌های گوناگون در جذب و همکاری حداکثری مخاطبان شان چیست/ مشکل اصلی عدم آشنایی و مهارت جامعه ما در ایجاد تفکیک مناسب بین « خواسته‌های شخصی و اهداف گروهی » است/ بسیاری از افرادی که اقدام به فعالیت صنفی و یا هر تشکل اجتماعی دیگری می‌کنند، فعالیت صنفی را پوششی برای رسیدن به اهداف شخصی و یا گروهی قرار می‌دهند تا با پشتوانه‌ی نیروی جمعی که به دست آورده‌اند بتوانند منافع خود که مادی و یا معنوی است و تامین کننده‌ی نیازهای واقعی آن جمع نیست را برآورده سازند/ این « پروسه فرصت‌طلبی » آن قدر در جامعه ما تکراری شده‌است که کمتر جامعه جرأت تکرار آن را به خود می‌دهد/ صحبت‌های درگوشی، لابی‌های مخفیانه، فرصت‌طلبی، رفتارهای دوگانه، تحقیر و راندن تعدادی از جمعیت که با ما از نظر طرزفکر همخوانی ندارند و عدم شفافیت و صداقت، نمی‌تواند تشکیلاتی قوی به وجود آورد و حتی همفکران بی بهره از سفره منفعت طلبی را از ما دور خواهد کرد

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

تغییر بخشدار مرکزی دلفان لرستان

به دنبال درج خبری در صدای معلم با عنوان " نامه ی سراسر محبت بخشدار مرکزی دلفان لرستان به نماینده‌ی این شهرستان و آزادسازی اراضی فاز چهار فرهنگیان ؟!" و انعکاس آن در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی ، « عباس قهرمانی» بخشدار مرکزی شهرستان دلفان تغییر کرد .

در این نامه ، نماینده شهر دلفان با عنوان " "جناب آقای حاج علی رستمیان ، نماینده هشیار و همیشه در صحنه ، دعای اجابت شده شهر شهید پرور من !  " مورد خطاب قرار گرفته بود ...

متن کامل این نامه را می توانید در این جا بخوانید  : ( این جا )

به گزارش لک خبر ، روز شنبه ، طی مراسمی که در فرمانداری دلفان و با حضور سر کار خانم پرویز پور مدیر کل سیاسی استانداری لرستان و برخی مسئولین محلی برگزار شد ، عباس قهرمانی بخشدار مرکزی شهرستان دلفان که از ۱۶آبان ۹۴ به این سمت منصوب شده بودند  تودیع و « محمدرضا امرائی » بخشدار بخش کاکاوند با حفظ سمت این مسئولیت را عهده دار شد .

« صدای معلم » از همه مسئولان انتظار دارد تا در مکاتبات و سخنان خویش حد اعتدال و عقلانیت را نگاه داشته و به دنبال احیای حقوق و جایگاه واقعی مردم و نیز توجه بنیادین و پاسخ گویی به " رسانه " به عنوان " رکن چهارم دموکراسی " باشند .

پایان پیام /

نگاه نظام های سیاسی حاکم بر مدیران و کارگزاران دستگاه های مختلف شان، نگاهی است معطوف به توسعه و بالندگی همه جانبه ی کشورشان و در وهله ی دوم حفظ آن ساختار سیاسی/ همان مدیران بی تعهد متظاهر، به انحاء مختلف در سرکوب نیروهای متعهد و کاردان قدم برمی دارند تا نکند روزی جایگاه شان را از دست بدهند/ اینجاست که حقایق وضعیت موجود به درستی به مقامات بالا منتقل نمی شود تا در رفع ضعف ها گام برداشته شود و یا تمهیداتی اندیشیده شود/ این گونه نظام ها نیاز به یک ساختار شکنی اصولی و پایه ای دارند

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

دلیل لغو ابلاغ آقای فاتحی

لرستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه‌ی سرگشاده‌ی بخشدار مرکزی دلفان لرستان به نماینده‌ی اصولگرای این شهرستان، منتشرشده در ۲۸ آبان ۹۵، که طی آن برخلاف تفکیک قوا و سلسله مراتب اداری، جهت حل یک مشکل مربوط به دستگاه‌های اجرایی (تعریض یک جاده‌ی روستایی!) به نماینده‌ی مجلس متوسل شده و در ضمن آن نامه، علاوه بر بیان القاب و اوصافی برای نماینده (از قبیل: « دستان گره‌گشا در پی آن همه سال انتظار»! «دعای اجابت شده‌ی شهر شهیدپرور من»!)، به طرزی ظالمانه، دستاوردهای برجسته‌ی دولت تدبیر و امید در دلفان یعنی :

۱. انتخاب دلفان به عنوان پایلوت اقتصادی و ۲. آزادسازی اراضی فاز چهار فرهنگیان را به صراحت به حساب نماینده مزبور گذاشته است!
این نامه که طی آن آقای عباس قهرمانی عالی‌ترین نماینده‌ی دولت در بخش مرکزی دلفان (بخشدار مرکزی)، به طرزی شوک آور به انتساب دستاوردهای برجسته‌ی دولت در بخش مربوطه، به نماینده‌ی مربوطه پرداخته است، خصوصاً در ماه‌های نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری که بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید برای مردم، خصوصاً در لرستان ضرورت دارد، قطعاً سبب ناامیدی مردم دلفان خواهد شد ؛ مردم شریفی که بالاترین آمار رای به دکتر روحانی در سال ۹۲ را در غرب کشور در کارنامه‌ی خود دارد.

نامه‌ی سرگشاده‌ی بخشدار مرکزی دلفان لرستان به نماینده‌ی اصولگرای این شهرستان

لایحه بودجه 96 تا 15 آذر تقدیم مجلس می شود/ دانش آشتیانی با تکیه بر کدام منابع مالی  وعده "طراحي و اجراي نظام معيشتي و رفاهي ويژه فرهنگيان " را داده است/  سهم آموزش و پرورش در بودجه 96 ، موفقیت یا شکست دانش آشتیانی را رقم می زند/ دانش آشتیانی گفته که در گرفتن بودجه و پیگیری مسایل معلمان آدم سمجی است و  اصلا کوتاه نمی آید/ مجلس نمی تواند خارج از ساختار لایحه بودجه برای دولت هزینه ایجاد کند و مثلا حقوق معلمان را افزایش دهد/ نمایندگان مجلس مانند خانم سعیدی به جای شعار دادن در تلگرام با سازمان مدیریت و دولت رایزنی کنند/ اگر بودجه همه دستگاه های فرهنگی را به آموزش و پرورش بدهند تاثیر چندانی ندارد/ مطالبات معلمان تبدیل به نردبانی برای بالارفتن از دیوار سیاست شده است/ خیلی ها می گفتند که فانی برای گرفتن بودجه،  قدرت "چانه زنی" و جنگندگی کافی نداشته است/ وزیر جدید وضع مالی و بدهی ها و معوقات و میزان کسری بودجه وزارتخانه را شفاف اعلام کند/ وزیر و معاون پشتیبانی روی اعتبارات "قابل حصول" حساب باز کنند/ فانی برای تنوع بخشی منابع  اعتباری آموزش و پرورش روح الله عالمی را به عنوان  مشاور اقتتصادی برگزید اما مشاور عالی سر از صندوق ذخیره فرهنگیان درآورد/ حرفهایی مانند بهره گيري بهينه از قابليت ها و منابع ملي و تعیین مدل های جدید،  برای آموزش و پرورش پول نمی شود/ راهبرد همه وزرا از نجفی تا فانی تنوع بخشیدن به منابع درآمدی آموزش و پرورش و کاهش وابستگی به بودجه دولتی بوده است/ وزرای قبلی در زمینه کشف و استفاده از منابع غیر دولتی موفق نبودند/ طرح  امور غیرقابل تحقق و آرمانها و آرزوها در چهارچوب برنامه خطا است/ احتمالا بودجه 96 روی مبلغ   35 تا 40 هزار میلیارد تومان بسته خواهد شد/ بودجه سال 95  آموزش و پرورش حدود 12 درصد بودجه عمومی است/ طراحي و اجراي نظام معيشتي و رفاهي ويژه فرهنگيان با تخصیص 30 تا 40 درصد بودجه عمومی به آموزش و پرورش امکانپذیر است/ آیا سماجت دانش آشتیانی نتیجه می دهد؟  / پیش بینی من این است که افزایش حقوق سال 96 در حد 15 تا 20 درصد است/ برکناری فانی و انتخاب دانش سطح مطالبات معیشتی معلمان از دولت را بالا برد

منتشرشده در اقتصاد

به دنبال دریافت مجوز کانون صنفی فرهنگیان توسط هیئت موسس ، اولین انتخابات پرشور کانون در سالن اداره کل سابق (جنب دبیرستان شریعتی) برگزار گردید/ به دنبال فضای باز دوره دوم اصلاحات و اوج گیری فعالیت های صنفی فرهنگیان سراسر کشور کانون پر قدرت زنجان نیز حضور موثری در تمام تحصن ها و جلسات کشوری و استانی داشتند/ در این دوره نیز علاوه بر شرکت موثر در تحصن ها و جلسات هماهنگی کانون های سراسر کشور، اولین نشریه کانون صنفی فرهنگیان استان در 4 صفحه با مطالب تند و تیز صنفی به مدیر مسئولی رضاقاسم پور منتشر شد/ به دنبال روی کار امدن دولت دکتر احمدی نژاد و پمپاژ فضای اختناق سیاسی-اجتماعی و تشدید فشارهای چند لایه بالاخره رضا قاسمپور رییس وقت کانون صنفی فرهنگیان استان مجبور به استعفا شد/ در دوره هشت ساله اختناق احمدی نژادی همزمان با انسداد فضای سیاسی فرهنگی کشور و تداوم فشارهای روز افزون بر نهادهای مدنی، فشار بر فعالان صنفی نیز به اوج خود رسید/ به دنبال فضای نسبتا باز سیاسی در دولت تدبیر و امید و کلید خوردن مجدد اعتراضات همکاران به وضعیت نامساعد منزلت و معیشت شان....

منتشرشده در یادداشت
جمعه, 27 آبان 1395 10:43

« پروانه های محافظه کار! »

آموزش و پرورش، ابزار دست دولت هاست و بنابراین، محافظه کاری در ذات و خاصیت نظام های آموزشی دنیاست/ عامل عمده در بروز این وضعیت را باید هم در متمرکز بودن سیستم آموزشی کشور و هم در نگاه نگران معلمان جست و جو کرد که به دست و دهان دولت چشم دوخته اند/ هرقدر این دل مشغولی های به ناچار معلمان بیشتر می شود،به همان اندازه فرصت های یادگیری و بازآموزی حرفه ای را ازدست می دهند/ نظام آموزشی به موجب بخشنامه هایی تحکم آمیز، فرصت و جرات بازجویی و تنبیه دانش آموزان را از معلمان گرفته و در عمل مدرسه را تحت سیطره و سلطه ی خانواده قرار می دهد اما در مقام حرف ،همچنان شعار پیوند خانه و مدرسه را سر می دهد/ اگر چه سیستم آموزشی به لحاظ ساختار وجودی خود ناگزیر از محافظه کاری است اما این دلیل نمی شود که معلمانش الزاما محافظه کار بارآیند/ قریب به اتفاق معلمان، عقیده دارند؛ سری را که درد نمی کند، دستمال نمی بندند  و لذا به روحیه محافظه کاری عادت می کنند و در نتیجه برای رفع موانع موجود صنفی و شغلی ،خود هیچ کاری نمی کنند اما بی صبرانه در پی قهرمان می گردند و مثلا بیش از سایر کارمندان،اخبار روز را دنبال می کنند/ اگرچه حتی در عرصه مجازی و موقع نظرنویسی روی مطالب سایر همکاران، بدون نام و تصویر واقعی وارد می شوند ولی همچنان فریاد برمی آورندکه؛ « چرا کسی به داد ما نمی رسد » ....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور