صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آخرین اخباز از استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش  گروه اخبار/

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین مقصودی در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: 72 نفر از نمایندگان استیضاح فانی را امضاء کردند و پس از چندی 17 نفر امضای خود را پس گرفتند لذا هنوز 54 نماینده دیگر به‌صورت جدی خواهان استیضاح هستند.

وی برخی از اخبار منتشرشده مبنی بر حذف استیضاح فانی را کذب محض عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی از نمایندگان به‌واسطه وزیر کمیته‌ای به‌عنوان کمیته میانجی‌گری را تشکیل دادند ولی بنده نام این کمیته را معامله‌گری می‌گذارم و نمایندگان خواهان استیضاح به‌هیچ‌عنوان تابع میانجی نیستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخطار 14 نماینده مجلس به هیئت‌رئیسه برای اعلام وصول استیضاح بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه بعدازاینکه کمیسیون مرتبط استیضاح را به هیئت‌رئیسه ارائه می‌دهد باید در نخستین جلسه مجلس استیضاح اعلام وصول شود ولی متأسفانه هیئت‌رئیسه تاکنون تخلف ماده 18، 20 و 23 را انجام داده است.

مقصودی ادامه داد: نمایندگان مجلس تذکر مجدد خود را نسبت به این اقدام انجام داده‌اند و کسانی که تذکر را امضاء نکرده بودند به‌صورت نطق اعتراض خود را به رئیس مجلس و هیئت‌رئیسه اعلام کردند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع استیضاح فانی همچنان به قوت خود باقی است، تصریح کرد: در این موضوع به‌هیچ‌عنوان درگیر مسائل حاشیه‌ای نخواهیم شد و با  قدرت‌ها و لابی‌گری‌های برخی مقابله خواهیم کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین پیام استیضاح فانی را دفاع از قشر فرهنگی کشور دانست و عنوان کرد: این استیضاح شرایطی را برای مسؤولان ایجاد کرده است که می‌دانند نمایندگان مجلس هیچ‌گاه برای دفاع از حقوق اقشار مختلف مردم کنار نمی‌آیند.

مقصودی با اشاره روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: مسائل مرتبط با این صندوق در حال بررسی است و کاش وزیر آموزش‌وپرورش به‌جای استعفا حداقل از مردم عذرخواهی می‌کرد.

وی بیان اینکه نمایندگان خواهان استیضاح به یکی از معاونین وزیر ایراداتی گرفته‌اند افزود: فانی در مورد برکناری معاون پارلمانی اعلام کردند که رئیس‌جمهور مانع شده است و برای وزیر جای تأسف دارد که به‌صورت علنی این موضوع را مطرح کند.

دیمه ور گفته که "بنا به دلایل و مصالحی" کنار رفته اما این دلایل و مصالح را نمی گوید/ نامه استعفای دیمه ور شاعرانه و رمانتیک است و رمزگشایی از آن دشوار است/ دیمه ور خطاب به همکارانش در معاونت می گوید : "خالق عشق نگهدار شما "  اما مدیریت صحنه عشق ورزی و شعار و شعر نیست/  نامه دیمه ور لحن یک مدیر  آزرده خاطر را دارد که در عین ترک صحنه دنبال جمع کردن عده و عُده برای آینده است/ با نزدیک شدن به انتخابات ممکن است مدیران دیگری هم حساب خود را از فانی جدا کنند تا آینده خود را تضمین نمایند/ با معیارهای مدرن روزنامه نگاری محتوای نامه دیمه ور ارزش خبری ندارد/ این استعفا از پیامدهای طرح استیضاح وزیر است و این نامه فقط به شایعات و گمانه زنی ها دامن می زند/ می گویند دیمه ور برای تصدی پست وزارت خیز برداشت و فانی پر و بال او را قیچی کرد/ بر اساس شنیده های تایید نشده  نوبحت دیمه ور را صدا زده و از او رزومه گرفته بود/ این شایعه با تصمیم دولت و فراکسیون امید مجلس  در دفاع از وزیر فعلی و منتفی شدن طرح استیضاح همخوانی ندارد/ شاید یکی از شرایط نمایندگان برای پس گرفتن امضا ها بر کناری برخی مدیران از جمله دیمه ور بوده است/ نوبخت گفته  که تا تعیین تکلیف مساله استیضاح با وقوع هر تغییری در بین مدیران آموزش و پرورش در کلیه سطوح برخورد خواهد شد / زبان فرمول بندی شده و به شدت محافظه کارانه و تا حدودی رمانتیک در فضای مدیریتی آموزش و پرورش، عمومیت دارد/ آقای فانی با همه تلاشش برای صدور یک پیام ارزشی به مناسبت روز جهانی معلم ،حضرت نوح (ع ) را از قلم انداخت/ از مفاهیم دینی و ارزشی باید به جا استفاده کرد و این مفاهیم و ارزش ها را در جاهای غیر ضروری نباید استفاده کرد/ در پیام روز جهانی معلم آقای فانی، معلوم نیست عدالت و برابری انسان ها چه ارتباطی با 5 اکتبر دارد/ آقایان فانی و  دیمه ور و دیگران به جای تنازع برای بقا در پست های مدیریتی باید سعی کنند سطح گفتمان و سقف اندیشه را در آموزش و پرورش بالا ببرند/ دعوا برای پست و مقام را نباید پشت مفاهیم ارزشی یا عاطفی پنهان کرد/ رایزنی ها برای دلجویی و برگرداندن دیمه ور نشانه بلبشوی مدیریتی در آموزش و پرورش است....

منتشرشده در یادداشت

سازمان علمی و آموزشی یونسکو با درک دنیای معلمی و با توجه به کم توجهی دولت ها به این نقش و جایگاه ٬ شعار امسال خود را  « ارج نهادن به معلمان و بهبود جایگاهشان  » انتخاب کرده است/ اقتدار در همه ی ابعاد آن و صلح و آرامش همه جانبه در گرو سرمایه های اجتماعی ، معنوی و مادی حاصل از یک نظام آموزشی کارآمد فرآیند محور متکی به معلم است/ در این مسیر رسانه ها و تشکل ها باید پیشتاز بوده و معلمان ضمن حضور مفید و‌ موثر در عرصه عمومی با عضویت در تشکل ها و فعال شدن در عرصه رسانه نزدیک شدن به این اهداف و قرار گرفتن در این مسیر را سرعت بخشند...

تعدادي از نمايندگان اصولگرا سرسختانه پيگير استيضاح فاني، وزير آموزش و پرورش هستند اما در حركتي معنادار تعدادي از آنها با جمع كردن امضا خواستار توقف اعلام وصول استيضاح در هيات رييسه مجلس شدند/ اندكي بعد نمايندگان نزديك به جبهه پايداري از جمله زاهدي، چناراني و نوروزي در جايگاه هيات رييسه حاضر شدند و با اعضاي هيات رييسه از جمله محمد علي وكيلي گفت‌وگو كردند/ اين نامه درخواست نمايندگان استيضاح‌كننده از هيات رييسه براي توقف اعلام وصول طرح استيضاح تا روز يكشنبه بوده است/ استيضاح‌كنندگاني كه آن قدر براي اعلام وصول طرح استيضاح عجله داشتند به يك باره درصدد توقف اعلام وصول آن بر آمدند/ اينكه چرا زاهدي يكي از نمايندگان مخالف دولت و از جمله كساني كه پيگير استيضاح فاني بود حالا به يك باره و درست در روزي كه قرار است استيضاح اعلام وصول شود خواستار توقف آن شده سوالي است كه وكيلي به آن پاسخ داده است/ تغيير مديركل استان در ازاي توقف استيضاح؛ پيشنهاد يك نماينده به وزير ...

گروه اخبار/

ریاست دکتر نجفی رد ستاد انتخاباتی روحانی

محمد علی نجفی اظهار کرد که هنوز در رابطه با ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی بحثی مطرح نشده است.

محمد علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص ریاستش بر ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت:  در خصوص ریاست ستاد انتخاباتی آقای روحانی هنوز بحثی مطرح نشده و اطلاعی در این رابطه ندارم.

انتهای پیام

وزیر اسبق آموزش وپرورش (جناب دکتر حاج بابایی ) تصادفا عضو کمیسیون برنامه و بودجه است و تصادفا این نامه را امضا نکرده و هیچ نقشی و لابی مهمی برای امضا نمایندگان عضو کمیسیون مطبوعش نداشته است/ اگر کمیسیون های مربوطه بر اساس تخصص شکل گرفته اند چرا کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان اصلی ترین کمیسیون تخصصی آموزش و پروش کمترین مشارکت در امضا نامه ی ذکر شده  را داشته اند/ اگر شرایط  آموزش وپرورش به لحاظ امنیتی و اجتماعی و اقتصادی به این حد از بحران رسیده است که بالای 30 درصد از نمایندگان کمیسیون های مربوطه ( امنیت ملی ،برنامه وبودجه ،قضایی ،فرهنگی ) نامه را امضا کرده اند چرا  در اصلاحیه بودجه ی 1395 که اوایل شهریورماه در مجلس دهم تصویب شد مقداری از این بودجه را به حقوق کارکنان آموزش و پرورش یا ارائه ی تسهیلات ارزان قیمت به کارکنان اختصاص ندادند/ آیا این نشانه صداقت نمایندگان است/ آیا این موضوع تناقض آشکاری را در رفتار نمایندگان نشان نمی دهد / آیا هیچ قصد سیاسی و حزبی دراین اقدام دخیل نیست/ آیا همان گونه که برخی از نمایندگان  معتقدند، این گونه استیضاح ها  با این روش  ها و نیات به بهبود شرایط  کمک می کنند / از سال (1368 ) تاکنون 21 استیضاح مطابق جدول زیر (جدول شماره 4) در مجالس ایران شکل گرفته است/  از 18 وزارتخانه ی موجود شش وزارتخانه ی (1- ورزش وجوانان 2– وزارت نفت 3– وزارت اطلاعات 4– وزارت دادگستری 5– وزارت امورخارجه 6- وزارت دفاع ) تاکنون  هیچگونه استیضاحی را تجربه نکرده اند/ بیشترین فراوانی استیضاح مربوط به دو وزارتخانه:1- راه و شهرسازی (پنج بار ) 2- وزارتخانه ی آموزش و پرورش (چهار بار ) می باشد/ آیا در دولت گذشته پول نفت را چه کسی به اشخاصی مثل بابک زنجانی سپرد ؟ آیا دکل های نفتی توسط وزارت آموزش وپرورش مفقود شدند ؟در دولت گذشته پروژه ی ایران هراسی با ندانم کاری  کدام وزارتخانه رواج پیدا کرد؟ آیا هیچ کدام از وزارتخانه های ذکر شده هیچ اشتباهی نداشته اند/ اگر مجلس معتقد است که استیضاح موجب اصلاح امور می شود ؛ چرا وزارتخانه هایی که بیشترین تعداد استیضاح را داشته اند مانند (وزارت آموزش وپرورش –راه وشهرسازی ) هنوز هم بیشترین مشکلات را دارند ؟
/ در صورت جابه جایی یک درصد از کل بودجه به سرفصل بودجه های بخش آموزش وپرورش ،  مبلغ  نه هزار وپانصد میلیارد تومان  به بودجه ی وزارت آموزش وپرورش اضافه می شد که با استفاده از آن به طور میانگین مبلغ یک میلیون تومان به حقوق فرهنگیان اضافه می گردید ...

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

انتخابات 96

سمنان

منتشرشده در نامه های دریافتی
یکشنبه, 03 مهر 1395 16:55

نردبان پوپوليست ها نشويم !

بودجه آموزش و پرورش در مقايسه با كشورهاي توسعه يافته و حتي كشورهاي هم طراز ، سهم كمتري از توليد ناخالص داخلي را به خود اختصاص داده است/ بهترين راهي كه معلمان براي برخورداري از شرايط اقتصادي نسبتا مطلوب در پيش رو دارند ، پيوستن به اقشار و گروه هاي اجتماعي توسعه گرا و تلاش براي روي كار آمدن دولت هاي معقولي است كه به جاي ماجراجويي و ايجاد مشكلات اقتصادي ، به دنبال تعاملات سياسي و ديپلماتيك و در نتيجه باز كردن راه سرمايه گذاري و ايجاد رونق اقتصادي در كشور هستند/ تشكل هاي صنفي فرهنگي در ايران به خاطر سياست هاي انبساطي دولت هاي اصلاح طلب در عرصه سياسي ، معمولا اعتراضات و تجمعات و فشارهاي صنفي و اجتماعي خود را بر اين گونه دولت ها تحميل مي كنند و در چنين شرايطي است كه رقباي سياسي اصول گرا ثمره و دستاوردهاي سياسي خوبي برداشت مي كنند/ فعالان تشكل ها نمي توانند براي هميشه چشم بر حقيقت ببندند و از كنار چنين سوالاتي عبور كنند و يا با عباراتي چون «اعتراضات ما صنفي است و ما كاري به اختلافات و دعواهاي جناح ها نداريم»، از زير بار مسئوليت اجتماعي و سياسي خود شانه خالي كنند/ دولت محمود احمدی‌نژاد در سال‌های ۸۴ تا ۹۱، ۸۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته که از محل مالیات، اوراق مشارکت و صادرات نفت بوده است/ فعالان صنفي هم از نظر اخلاقي و هم به لحاظ استراتژيك بايد چنين شرايطي را تشريح و تبيين كنند و به طور ناخودآگاه و به خاطر هيجاني كه ممكن است در اثرحمايت هاي مجازي معلمان آنان را احاطه كند، در دام برنامه هاي مخالفان دولت و مديراني كه در سال هاي وفور نعمت قدمي براي معلمان برنداشتند ، نيفتند/ بايد مراقب بود تا نردبان گروه هاي سياسي كه خود مسببِ خالي شدن سفره هاي مردم هستند ، نشويم

منتشرشده در یادداشت

ما به دلیل بسیاری از محدودیت‌ها نتوانستیم مطالبات به حق فرهنگیان را ادا کنیم لذا بخشی از دلایل استیضاح وزیر به این مسائل مربوط می‌شود/ با تعامل می توان مشکلات را حل کرد هر چند استیضاح حق طبیعی نمایندگان است/ شرایط کشور طوری است که مسائل باید با تعامل با دولت حل شود ...

دریافتی معلمان در مناطق محروم و مرزی تقریبا چهل درصد بالاتر از معلمان نقاط برخوردار است/ اگر استیضاح به علت شرایط بد معیشتی کار کنان آموزش و پرورش می باشد چرا استان های برخوردار که دریافتی معلمان آنها پایین تر ازبقیه استان هاست در این امر مشارکت نداشته اند / « پایگاه صدای معلم » درخواستی هوشمندانه از توافقات احتمالی بین نمایندگان استیضاح کننده و مسولان آموزش وپرورش داشت که به عنوان  : در جهت تنویر افکار عمومی و اصل پاسخ گویی ؛ فانی و طراحان استیضاح موارد مورد توافق را شفاف سازی کنند ؛ البته بعید می دانم توسط مسئولان وزارتخانه و نمایندگان مجلس به آن پاسخی داده شود/ کاندیداهای مجلس به پیاده نظامی بی جیره و مواجب با خواسته ها و توقعات بسیار پایین و قدرت بالای  تاثیر گذاری نیاز پیدا می کنند ، به گروهی  با عنوان فریبنده ی ( نخبه ی اجتماعی) نیاز دارند، اما وظیفه ی این نخبه ی اجتماعی چیست/ در زمان انتخابات ،کاندیداها (به خصوص کاندیداهای مناطق محروم و مرزی با توجه به ناتوانی در اثبات شایستگی های فردی خود برای مردم ) از دو شیوه ی تبلیغات رسانه ای و غیر رسانه ای استفاده می کنند که در هر دوی این شیوه ها فرهنگیان و معلمان از کارآزموده ترین گروه ها با سطح تاثیر گذاری  بالا و سطح توقع  (خواسته ) پایین می باشند/از ابتدای روند بررسی استیضاح  تصمیمی برای حل مشکلات فرهنگیان نبوده است و طرح  این مشکلات فقط بهانه ای برای مطرح کردن درخواست های منطقه ای نمایندگان مجلس بوده وبا رسیدن به توافق با وزیر مسائل ومشکلات آموزش وپرورش به همان حالت اولیه  ولاینحل باقی خواهند ماند

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور