صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

استیضاح وزیر آموزش و پرورش نه تنها هیچ خیری ندارد، بلکه در این شرایط و در مقطع فعلی وضعیت را بدتر هم می کند/ من طرح استیضاح را امضا نکردم و مخالف آن هستم و بعید می دانم این مجلس به استیضاح رای دهد/ الان وقت استیضاح نیست و وزیر جدید هم با وجود کمبود منابع و اعتبارات کاری نمی تواند بکند و غیر از اینکه آموزش و پرورش آسیب می بیند، سودی ندارد/ باید سهم آموزش و پرورش از بودجه را به سطح واقعی برسانیم/ می توان بندی را در قانون برنامه ششم گنجاند که سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور ارتقا یابد بدون اینکه بار مالی بر دولت تحمیل کند

گروه اخبار/ چندی پیش نامه ای از سوی 57 نماینده مجلس مبنی بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش و ارسال آن به هیات رئیسه مجلس در رسانه ها منتشر گردید . ( این جا )

متعاقب آن ، صدای معلم نسبت به مطرح نشدن این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتقاد نمود . ( این جا )

امروز رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر از طرح این استیضاح پس از اعلام وصول آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داد .

همه وزرای 50-60 سال اخیر آموزش و پرورش در امتحان معیشت و رفاه معلمان رفوزه اند/ داود محمدی و اعضای کمیسیون آموزش چرا به نطق تبلیغاتی و پر از غلط حاجی بابایی جواب نمی دهند/ ظاهرا حاجی بابایی مفهوم GDP و معنای بودجه عمومی دولت را نمی داند/ سواد ادبی حاج بابایی هم تعریفی ندارد فرق بین غزل و رباعی را نمی داند/ هیچ نماینده یا مسئولی  هم از حاجی بابایی نپرسید که بر اساس کدام محاسبه در سال 92 سهم آموزش و پرورش از GDP ، 8 درصد بوده و بر اثر  کدام زلزله اقتصادی در سال 94 به 2.5 درصد رسیده است/ حاجی بابایی مثل چپی ها،دولت روحانی را طرفدار اندیشه های "نو کلاسیک نئولیبرالی"  می داند/  حاجی بابایی با عدد سازی می خواهد اثبات کند که سال 92 از نظر بودجه و رفاه معلمان سال طلایی بوده /حاجی بابایی اگر 4 سال وزیر فاسد ترین دولت در تاریخ ایران نشده بود، امروز می توانست از اقتصاد مقاومتی حرف بزند/ حاجی بابایی به واردات کالاهای بنجل از چین و روسیه و هند و  تاراج اقتصاد ایران و تورم 40 درصدی اعتراض نکرد/  در تقسیم کار اصولگرایان، حاجی بابایی مسئول تحریک و بسیج معلمان در جنگ روانی علیه دولت روحانی است/ تاریخ دوبار تکرار می شوذ بار اول به صورت تراژدی و باردوم به صورت کمدی / حاجی بابایی معلمان را با شعار معیشت، علیه دولت خاتمی تحریک می کرد/ احمد توکلی در مجلس فریاد زد که بنزین 100 تومانی گران است خاتمی  باید بنزین را لیتری 35 تومان بفروشد/ اسفند 83 مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت ها را تصویب کرد / حدادعادل طرح انتخاباتی تثبیت قیمت ها را عیدی مجلس اصولگرای هفتم  به مردم نامید/ بعد از انتخاب محمود احمدی نژاد ، اصولگرایان غوغای معیشت را بایگانی کردند/ حاجی بابایی در دوره وزارت گفت : با معلمان قرارداد اخلاقی دارم که اسم معلم را با پول نیاورم/ از حدود 800 سخنرانی چند ساعته حاجی بابایی ، 4 صفحه مطلب جدی استخراج نمی شود/ حاجی بابایی دنبال کارسیاسی است و از نام معلم استفاده ابزاری و تبلیغاتی می کند/ حاجی بابایی سواد آکادمیک و بیان آکادمیک نداردو حرف هایش عوامانه است

منتشرشده در یادداشت

کاش کسری از این علاقه وافر را در روزگار هشت ساله افراطیون که حتی برای ارسال یکی دو نفر نماینده تشکل به کنگره کشوری مشکل داشتیم و اکثر دوستان تازه مدعی به نوعی شانه خالی می کردند شاهد بودیم که در چنین صورتی تحمل آن دوران غربت و مهجوری و انزوا بسی ساده تر می شد/ متاسفانه به دلیل شرایط سنگین سیاسی و حجم فشارها بر روی اعضای انجمن در دولت قبل، متاسفانه بخش قابل توجهی از اعضای این تشکل همانند سایر کنش گران سایر احزاب اصلاح طلب بریده بودند. این افراد یا از اصلاحات اعلام برائت کرده بودند و یا برای کسب حداقل مرحمتی از طیف حاکم کاملا تغییر جهت داده بودند و حامی دوآتشه دولت قبل و ملازمان رکاب مدیران وابسته آنها شده بودند / جالب اینجاست که به عرض برسانم که امضای بعضی از آنها را در پای نامه مورد اشاره شما در کمال تعجب زیارت کردیم/ حدود پنج سال قبل هم به واسطه فشارهای طاقت فرسایی که در آموزش و پرورش دولت قبل به ایشان وارد می شد به بانک منتقل شده اند/ وقتی اساس نامه انتقال عضو به سایر نهادها را مانعی برای عضویت نمی داند و تجربه و سابقه و جایگاه ایشان به تشخیص اکثریت قاطع اعضای انجمن استان باعث شده است که مجددا به فعالیت در این تشکل فراخوانده شوند ؛ آیا اعتراض فرد یا نشریه ای بیرونی جالب و در حکم کاسه داغ تر از آش و دایه مهربان تر مادر نیست/ این انجمن یک تشکل صنفی نیست که هر کس به صرف همکار فرهنگی بودن بتواند عضو آن شود/ الطبع فرهنگیان غیر سیاسی،سیاسی غیر اصلاح طلب و یا فرهنگی اصلاح طلبی که خدای نکرده در بزنگاه های حساس، مانند شرایط بغرنج دولت قبل نتوانسته موضع خود را حفظ و از آرمان ها و تعهدات سیاسی خود دفاع کند و یا دربعضی موارد ، با هر موجی قالب عوض کند درب های این تشکل مانند همه احزاب اصلاح طلب دیگر نمی تواند به رویش باز باشد ؛ هر چند چنین افرادی به نامه نگاری و طومارنویسی مبادرت کرده و به نشریه و فشار متوسل شوند/ ، نه تنها هیچ انحصاری مطرح نیست بلکه انجمن با آغوش باز به استقبال علاقه مندان فعالیت اصلاح طلبانه می رود/ شرایط خاص انجمن اسلامی معلمان به گونه ایست که نان و آبی در آموزش و پرورش برای کسی به دنبال ندارد و حتی ممکن است بی مهری هایی نیز متوجه عضو نماید/ رصدنمودن اخبار اطلاعات نشان می دهد که برخی افراد و جریانات قدرت طلب و وابسته به محافل پشت پرده، بدشان نمی آید نیروهای خود را مهندسی شده وارد چنین تشکل شناخته شده و اثرگذاری بکنند و اختیار و هدایت آن را برای تامین مقاصد سیاسی و حتی اقتصادی به دست بگیرند

گروه گزارش/ پس از انتشار گزارش صدای معلم در مورد ادعای حاجی بابایی در مجلس در مورد این که " سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت از سال 91 تا سال 95 از 15.8 دهم درصد به 9 درصد کاهش پیدا کرده است " ( این جا ) ؛حاجی بابایی در سایت هشدار نیوز به  آن واکنش نشان داد . ( این جا )

در این توضیحات که به نوعی ، پاسخ ضمنی به این گزارش صدای معلم محسوب می شود ، از جدولی استفاده شده است که هیچ منبع و یا مقام رسمی آن را تایید نکرده است ! ( 1 )

» صدای معلم » بر حسب وظیفه حرفه ای و رسانه ای خود بخش دوم این گزارش را منتشر می کند .

منتشرشده در گفت و شنود

شما در شرايطي بر مسند رياست جمهوري ايران نشستيد که بزرگترين شعارتان «عدالت اجتماعي» و برنامه‌‌تان، مبارزه با فساد اقتصادي بود/ با طوفاني از خودرايي و نخوتي غيردموکراتيک در آتش اين فساد دميديد که وقوع بزرگترين اختلاس تاريخ کشور توسط منصوبان‌تان هم ديگر چندان دور از انتظار نبود و همين شد که آن شکوه‌ها از بيت گرامي شهيد رجايي بلند شد که اين‌چنين از ايشان هزينه نکنيد/ هنوز موارد بسياري هست که نه کسي پاسخگوي آن بوده و نه حتي کسي امکان طرح سوالي درباره‌اش را با شما يافته است/ هنوز نه تکليف هزينه‌هاي فاقد سند شهرداري تهران مشخص شده و نه سرنوشتِ پرونده سوآپ نفتي اردبيل، که سال‌هاست بايگاني شده است/ آنان که از نزديک شاهد آن ۸ سال بودند، شاهد هدر رفتن سرمايه‌هاي ملي بودند؛ ۸ سالي که فساد ۳ هزار ميلياردي در آن رخ داد، پرونده پرماجراي تامين اجتماعي و داستان مرتضوي شکل گرفت و البته اين‌ها تنها دو نمونه از مشهورترين يادگارهاي تلخ آن ۸ سال است/ براي يک بار هم که شده، بياييد پاسخ گوي تخلفات خود و اطرافيان‌تان باشيد

او در مجلس قبل به عنوان " رکورد دار کارت زرد " در میان وزرا نام گرفت/ به فاصله کم تر از چند ساعت ، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از جریان استیضاح اظهار بی اطلاعی کردند/ برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی سعی کردند که این موضوع را در قالب تکذیب اسیتضاح معرفی کنند/ موارد و دلایل بیان شده در متن استیضاح بالغ بر 24 مورد می شود/ چرا در مرحله اول ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به عنوان تخصصی ترین بخش مجلس در جریان کار قرار نگرفته است/ نگاهی دقیق تر به امضاهای این متن نشان می دهد که از 23 نفر عضو کمیسیون آموزش فقط نام  سه نفر به عنوان تایید کننده استیضاح به چشم می خورد/ این می تواند به این معنا باشد که اکثریت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با استیضاح وزیر آموزش و پرورش مخالفند/ « حسین مقصودی » به عنوان طراح این استیضاح در زمره نمایندگانی بوده است که علی رغم " معلم بودن " و " سابقه کار داشتن در آموزش و پرورش به عنوان مديرعامل شركت تعاوني فرهنگيان و كارشناس مسئول در آموزش و پرورش و... حاضر به نامزدی برای عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشده است/ چرا این 55 نفر در الویت خود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان اولویت خود انتخاب نکردند و بیشترین اقبال به سایر کمیسیون ها بوده است 

منتشرشده در یادداشت

شما مدیران و معلمان نقطه کانونی هستید که یک لحظه را نباید از دست بدهید این فرصت محدود است حداکثر ۳۰ سال می خواهید معلم باشید، خوشبختانه بازنشستگان فرهنگی نیز کار تعلیم و تربیت را ادامه می دهند/ باید تربیت و اسلام را درست به مردم تفهیم کنیم اما این کار نه در حوزه و نه در مدارس در حد توقع اتفاق نمی افتد/ پایه اصلی در کشور آموزش و پرورش است و سپس دانشگاه ها به میدان می آیند/ خیلی ها چشم هایشان را می بندند،  دهان باز می کنند و می گویند برجام سم مهلک است، چطور می تواند سم مهلک باشد پس از برجام با ۴۵۰ بانک در دنیا کار کرده ایم/ برجام پایه بزرگی در کشور بود و یکی از وظایف شما فرهنگیان این است که خود آثار برجام را مطالعه و برای فرزندان مردم بیان کنید/ آلودگی هایی را در کشور می بینیم، باید فرهنگیان خیلی مراقب باشند تا دانش آموزان را از این گونه مسائل حفاظت کنند/ اگر تحریم ها نبود در اوج پیشرفت و توسعه بودیم ، تحریم ضربه زد و برخی ها تحریم را نعمت خدا می دانستند چه نعمتی؟ تنها می خواستند مردم را فریب دهند/ رهبری شش شرط عالمانه، عاقلانه منصفانه معتدلانه و قاطعانه را از نشانه های انقلابگر برشمرده اند که باید این جملات را تابلو کرد و در کلاس درس بگذاریم

 حسین رمضانی سراجانی مسئول سابق تشکیلات کانون تهران : تجمع 31 تیر 94 یکی از نقاط تاریک جنبش فرهنگیان در چند دهه اخیر است/ رمضانی سراجانی: محمد رضا نیک نژاد، اسماعیل عبدی، مهدی بهلولی ، محمد حبیبی، محمد رضا رضا خواه از نظر قانونی عضو هیات مدیره کانون به شمار نمی آیند/ توصیف مسئول سابق تشکیلات از تشکیلات کانون : ساختاری شکسته بسته و بدون برنامه ریزی روشن و با یک تیم غیر آموزش دیده که حلقه اتصال آنها علایق و انگیزه های شخصی است/ تغییر دبیرکل از باغانی به  عبدی به دلایل غیر ساختاری و غیر تشکیلاتی صورت گرفت/ کانون صنفی معلمان ایران در شورای هماهنگی به تعهد اخلاقی خود عمل نکرد/ کانون، هیچ اطلاعات مدونی ندارد تمامی اطلاعات به صورت شخصی در اختیار افراد است/ بهشتی، عبدی و ایمان زاده اطلاعات کانون را در اختیار مسئول جدید تشکیلات قرار ندادند/اعضای کارگروه مجازی از بی اعتنایی آقای بهشتی رنجیده شده بودند/ بعد از دستگیری عبدی نیروهایی که اکثرا اولترا رادیکالیسم را فریاد می زدند به کانون هجوم آوردند / گروه هایی تشکیل شد و از سراسر کشور افرادی دعوت به تجمع 31 تیر  را در تهران پذیرفتند / تمامی افرادی که قرار بود در تجمع 31 تیر شرکت کنند از سوی نیروهای امنیتی شهرستان ها شناسایی شدند/ در جریان 31 تیر یکی از بزرگترین ریزش نیروهای چند ساله اخیر کانون و جنبش را شاهد بودیم/ روش نابخردانه فراخوان نیروها به تهران راه را برای سرکوب و فشار بر این افراد به صورت منفرد هموار کرد/ دستاورد تجمع برای تشکیلات کانون جز یاس و ناامیدی و شک در درستی سخنان و نظرات برجستگان کانون نبود/  احضار و بازجویی مکرر نیروهای شهرستان ها به منفعل شدن بسیاری از نیروهای کیفی کانون انجامید/ حتی یک فعال کم تجربه می توانست تشخیص دهد که تجمع با این شیوه به نتایج فاجعه باری ختم خواهد شد/ بالا بردن هزینه کار صنفی بیش از پیش بر ترس بدنه ی پرتعداد معلمان بسیار معمولی افزود/ حسین رمضانی سراجاری بعد از نوشتن این نامه برکنار و محمد حبیبی مسئول تشکیلات کانون شد/ این نامه، صحت نظر منتقدان در باره ورود یک گرایش ایدئولوژیک و چپگرا و دنباله رو گروه های کارگری به داخل کانون را تایید می کند/ جریان چپ که معلمان را فرودست و مزدبگیر و مدیران را فرادست می نامد خود را بخش پیشرو (آوانگارد ) کانون معرفی می کند!

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

استیضاح فانی در مجلس دهم و دلایل استیضاح

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تهیه کرده‌اند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

حسین مقصودی یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش  با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گذشت سه ماه از آغاز به کار مجلس دهم، مطالبات مردم و معلمین از نمایندگان خود در مجلس سبب شد تا جمعی از نمایندگان فارغ  از گرایشات فراکسیونی خود، خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: طرح استیضاح علی‌اصغر فانی مدتی است که تهیه شده و با توجه به استقبال زیاد نمایندگان از طرح استیضاح، پیش‌بینی می‌شود تعداد امضاها در همان مرحله اول به 100 امضا برسد.البته در این مدت جمع زیادی از نمایندگان به صورت شفاهی و پیامکی آمادگی خود را برای امضای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: طراحان و امضاکنندگان طرح استیضاح فانی از هر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت هستند و هدف آنها از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ حقوق و منافع فرهنگیان و 12 میلیون دانش آموز است.

مقصودی با تأکید بر اینکه نگاه فراکسیون خاصی در استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: طراحان این طرح معتقدند از ابتدای شروع به‌کار مجلس، وزیر آموزش و پرورش برای ارتقای سطح کیفی وزارتخانه خود از مجلس و نمایندگان کمکی نخواسته است در حالیکه برخی از وزرا همچون وزیر بهداشت در این مدت تعامل خوبی با مجلس دهم داشته است.

به گفته نماینده سبزوار کاهش راندمان آموزشی، عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، پیش رفتن وزارت آموزش و پرورش به سمت سیاسی‌کاری، عدم تغییر و تحول جدید در آموزش و پرورش، عدم توجه به خوابگاه های شبانه‌روزی و بی‌توجهی به رشد استعدادها در مناطق محروم، عدم رسیدگی و توجه به مدارس روستایی و حاشیه شهرها، عدم توجه به مسائل رفاهی فرهنگیان، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و عدم رعایت شان آنها، عدم کارایی بیمه طلایی، عدم برنامه‌ریزی در باب مسائل تربیتی و پرورشی، عدم رضایت مدیران مدارس و فرهنگیان از عملکرد وزیر از جمله دلایل استیضاح علی‌اصغر فانی است.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد که دوران مصلحت اندیشی به پایان رسیده و کسانی که معتقدند استیضاح وزیر به صلاح نیست حتماً سری به مدارس بزنند تا نارضایتی فرهنگیان را مشاهده کنند. هیچ مصلحتی بالاتر از رضایت معلمان و فرهنگیان نیست.

خبر آنلاين

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور