صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

دروغگو باید مجازات بشود!

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

استیضاح دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 16 محور آماده شده و تاکنون 30 نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند.


وی افزود:اکثر محورهای استیضاح مربوط به عدم توجه وزیر به سیاست های پیشنهادی و وعده هایی است که در مجلس داده بود.


این نماینده مجلس ادامه داد: عدم توجه دولت به آموزش و پرورش در بودجه سال 96 هم از محورهای استیضاح است، دولت هیچ توجهی در بودجه سال 96 به آموزش و پرورش نداشته و وضع این وزارتخانه در سال 96 بسیار وخیم تر از گذشته خواهد شد.


این مقام مسئول ؛ غیرشایسته سالاری و انتصاب های سیاسی را از دیگر دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: دیدگاه نمایندگان این است که افراد منصوب شده، یک تیم تخصصی و از بدنه آموزش و پرورش نیستند و هیچ همراهی با آنچه برای آموزش و پرورش پیش بینی می شود ندارند.


وی اظهارداشت: در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه، هیئت مدیره و مدیر عامل این مجموعه ، انتصاب ها بسیار غیر تخصصی و سیاسی است و با چشم انداز مجموعه صندوق ذخیره که قرار است ذخیره معلمان باشد بسیار فاصله دارد و اوضاع را از شرایط کنونی هم بدتر می کند.


این نماینده مردم در مجلس شورای با بیان اینکه عدم توجه به مسائل فرهنگی و اقتصاد مقاومتی از دیگر دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش است عنوان کرد: استقبال خوبی از طرح استیضاح در مجلس شده و تعداد امضا کنندگان رو به افزایش است.


وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس گفت: این طور نیست که آقایان فکر کنند با انتصاب جدید در چند ماه آخر می توانند هر کاری کنند، اگر کسی یک روز از وزارتش مانده باشد ولی تابع دستورات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباشد، باید برای پاسخ گویی در مجلس حاضر شود.

انتهای پیام/

 / حمیدرضا کفاش ، بازوی اجرایی و فرد معتمد وزیر بود/ امیدوارم زاهدی در جمع سایر تشکل های فرهنگی هم حضور یابند و به سوالات فرهنگیان در باره 8 سال دولت معجزه هزاره عملکرد کمیسیون آموزش مجلس  توضیح دهد / در دوره فانی کمیته 7 نفری انتصابات برای هر پست مدیرکلی سه نفر را برای انتخاب اصلح به وزیر معرفی می کرد/  داوطلبان مدیریت از سوي مقامات محلي، تشكل‌هاي فرهنگيان، نمايندگان مجلس ، نهادها و ارگان‌هاي استاني به ستاد معرفي مي‌شدند/ صد درصد انتصابات فانی در راستاي اجراي برنامه‌هاي رییس جمهور بوده است/ مگر معيار سياست در كشور، شما و امثال شما هستيد كه بايد همه انتصابات با شاقول شما انجام شود/ مديران كل انتخاب شده‌ استان‌ها همگي از معلمان برجسته، شايسته و محبوب مورد حمايت قاطبه فرهنگيان بودند/ مردم در سال ٩٢ به تغيير راي دادند و نبايد انتظار داشته باشند كه همان مديران دولت قبل سرکار باشند/ به رغم مشكلات و كمبودهايي كه قشر باعزت و كرامت فرهنگيان دارند همچنان از طرفداران پروپاقرص دولت تدبير و اميد هستند/ ركورد ٧٠٠ هزار نفري اردوهاي راهيان نور ، بزرگداشت شهداي دانش‌آموز و فرهنگي ، طرح حفظ موضوعي قرآن كريم، طرح انس با اهل بیت ،احياي ٦٥٠ دارالقرآن رسیدن ، شاخص كتاب به ازاي هر دانش‌آموز در مدارس از عدد ٣ به عدد ١٠ از اقدامات فرهنگی دوره فانی بود/ درقضیه صندوق ذخیره آبروها برده شد، عدد و رقم‌های غیرواقعی ساخته و اعلام شد و بگم‌بگم‌ها همچون اعقاب سلف، رسانه‌ای شد/فرهنگیان شریف کشور در انتظار هستند تا نتیجه  تحقیق و تفحص از دو دهه فعالیت صندوق ذخیره به انجام برسد

منتشرشده در یادداشت

این حکایت بی ارتباط به حال امروز جامعه ما نیست که گاه بادی شاخه ‏های درخت تنومند منافع ملی مان را به لرزش در می ‏آورد/ سخن از شعار هواداران تیم تراکتورسازی تبریز است که در دیدار با تیم استقلال که با برتری دو بر یک تیم آنها به پایان رسید،تعدادی از هواداران این تیم شعارهای قومیتی سر دادند/ چگونه می توانیم در هوای سرد آذربایجان، کنار بخاری که با گازی که از میدان های خلیج فارس استخراج می شود روسن است و گرما بخش خانه و کاشانه مان است، بنشینیم و هم صدا با دژخیمان که طمع به خاک پاک ما دوخته اند، نام جعلی آن خلیج زیبا آن را  در استادیوم ها فریاد زنیم/ اگر در این کشور نیز بحران هویت شدت یابد و هر قوم و زبانی منافع خود را از منافع ملی فراتر بدانند، تنش های قومیتی قابلیت آن را دارد سرنوشتی شبیه عراق و سوریه برای مردم آن رقم زند/ مردم آذربایجان از یاد نبرده اند گفته های بابک خرمدین را زمانی که به دست معتصم عباسی به شهادت رسید: تو ای معتصم خیال مکن که با کشتن من فریاد استقلال طلبی ایرانیان را خاموش خواهی کرد من لرزه ای بر ارکان حکومت عرب انداخته ام که دیر یا زود آن را سرنگون خواهد نمود/ عامل دوم آزردگی ترک زبان ها از توهین های مداوم و جهت داری است که گاه توسط رسانه ملی و گاه توسط نشریات مختلف به آنها صورت می گیرد/ علاوه بر رسانه ها، برخی از مردم فارس زبان نیز در تعاملات روزمره خود، سایر اقوام ایرانی را به سخره می گیرند و به آنها توهین می کنند/ . باوجودی که کشور ما از قافله توسعه عقب مانده است اما توسعه متوازن در شهرها و مناطق مختلف می تواند، میزان نارضایتی ها را کاهش دهد/ ترک ها در طول تاریخ یاد گرفته اند که از دست رنج خود ارتزاق نمایند و همیشه به خاطر تعصبی که دارند کاری که بر عهده دارند را به درستی انجام می دهند تا کسی از کارشان ایراد نگیرد. و در هرجا حضور دارند به مردم آنجا خدمت می کنند و خدمت شان را باید پاس داشت/نمایندگان مجلس در وهلۀ اول نماینده همۀ ملت ایران هستند و حفظ منافع ملی باید اولویت اصلی آنها باشد/ این امر از طریق آموزش و پرورش درست و فرهنگ سازی مطلوب صورت می گیرد و گرنه تشکیل فراکسیون خود می تواند گامی در جهت ایجاد اختلاف های بیشتر باشد/ تهدید تمامیت ارضی و منافع ملی  بر خلاف اصول قانون اساسی و برای تک تک ایرانیان خط قرمز محسوب می شود...

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

در آستانه انتخابات شوراها

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی
چهارشنبه, 30 آذر 1395 08:48

متن کامل منشور حقوق شهروندی

گروه اخبار : با امضای رییس‌جمهور حسن روحاني، متن منشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن کامل منشور حقوق شهروندی به شرح ذیل است:

استاندار فارس قبلا معاون وزیر آموزش و پرورش بوده و صلاحیت اظهار نظر دارد/ تاسیس دانشگاه خارج از توان علمی و مالی وزارت آموزش و پرورش است/ محمود فرشیدی در سال 85 با تجمیع  112 مركز تربيت معلم مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص ) را راه اندازی کرد/ در دی ماه سال 90 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ دانشگاه فرهنگیان قرار است اهداف ایدئولوژیک مراکز تربیت معلم سابق را در قالب دانشگاه ادامه دهد/ مهر محمدی در سال 92  وعده داد که این دانشگاه را  به «يك برند بين‌المللي» تبديل کند/ با گذشت بیش از 40 ماه  هنوز حکم ریاست مهرمحمدی در شورای انقلاب فرهنگی تایید نشده است/ دانشگاه فرهنگیان 64 پردیس در سراسر کشور دارد که نیمی از آنها زنانه و نیمی مردانه است/ در برخی پردیس ها، رفتار مسوولان فرهنگی دانشگاه با دانشجويان از برخورد با دانش‌آموزان  دبيرستاني هم نازل تر است/ مزیت دانشگاه فرهنگیان ، معافیت از خدمت نظام وظیفه ، استفاده از بورسیه تحصیلی و استخدام در بدو ورود به دانشگاه و محاسبه سال های تحصیل به عنوان سابقه خدمت است/ فضای بسته و محدودیت ها، شخصیت و روحیه دانشجویان را تخریب می کند/ فلسفه تاسیس دانشگاه و دانش سرای خاص معلمان، در رژیم سابق و سال های اول انقلاب ، کمبود دانشگاه در کشور بود/ عده ای غرق در توهمات دهه 60 می خواهند دانشجو - معلم را از فضای پر جنب و جوش دانشگاهی کشور، ایزوله کنند/ نیمی از دانشجویان دانشگاه شهید رجایی وابسته به آموزش و پرورش تعهد دبیری ندارند/ هیات علمی دانشگاه فرهنگیان  پارکینگ مدیران معزول دوره های مختلف است/ دو مانع ایدئولوژیک و منافع شخصی مدیران ارشد از عوامل بقای دانشگاه فرهنگیان است/ در اساسنامه انحلال دانشگاه پیش بینی شده اما باید انحلال به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد

منتشرشده در یادداشت

جملات بالا گفته یک منتقد کانون صنفی نیست بلکه اظهارات یک فعال مطبوعاتی عضو هیات مدیره کانون صنفی تهران است/ جریانی که این فعال از آن با عنوان " گرایش کمونیستی و سوسیالیستی " نام می برد ، در کانون تهران،  دست بالا  پیدا کرده است. در واقع کانون که قرار بوده ایدئولوژی نداشته باشد و کار سیاسی نکند،  حالا توسط اکثریتی اداره می شود که ردای سرخ بر تن کرده اند/ حدود 3 سال پیش و با آمدن دولت روحانی، تغییراتی در ترکیب  هیات مدیره کانون صنفی تهران و برخی کانون های متحد آن در شهرستان ها  صورت گرفت. در جریان ترمیم هیات مدیره کانون ها در سال 92 ،  پدر خوانده کانون تعدادی از فعالان "چپ ایدئولوژیک" را به صورت انتصابی با اهداف ویژه ای وارد کانون ها کرد/ در اولین اقدام، برخی فعالان چپ کانون،  یک سایت مشترک با گروه های چپ کارگری مانند اتحادیه کارگران آزاد و سندیکای اتوبوسرانی و اتحادیه نقاشان ساختمان و... به نام "حقوق کارگر و معلم "راه اندازی کردند . این جریان با اصل قرار دادن "جنبش کارگری"، برای پیشبرد اهداف خود روی معلمان و پرستاران  به عنوان متحدان طبقه کارگر حساب ویژه ای باز کردند/ چپ ها علاوه بر تحلیل مسایل معلمان در چارچوب تضاد کار و سرمایه ، تعابیر طبقاتی بعضا توهین آمیزی  مانند فرودست ، کارگر آموزشی ،کارگرِدولت و مزدبگیر در توصیف معلمان را  وارد ادبیات صنفی کانون ها کردند/ به همین دلیل نوک حمله آنها متوجه دولت روحانی است. ماجراهای خیابانی سال 94 ، پیامد تئوری ها و تحلیل های " کمونیستی و سوسیالیستی" این دسته از کنشگران بود . هدف بسیج معلمان علیه دولت با شعارهای اقتصادی بود/ این جریان از مطالبات صنفی معلمان استفاده ابزاری می کند و اعتراضات معلمان را در کادر جنگ های طبقاتی علیه نظام سرمایه داری ارزیابی کرده و معلم را مزدور و زیر مجموعه طبقه کارگر می شناسد و وجوه فرهنگی و معرفتی معلمان را در معیشت و مسایل اقتصادی منحل کرده است/ کنش صنفی،  ایدئولوژی ندارد و افراطی نیست بلکه فعالیتی مسالمت آمیز و فرهنگی در چارچوب مدرسه است ....

منتشرشده در یادداشت

یکی از نمایندگان که گفته بود نمایندگان مجلس ۱۷ تا ۲۱ میلیون تومان حقوق می گیرند/ از شما تقاضا داریم که هیچ پولی غیر از این ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به نمایندگان ندهید و در عوض مانند یک بخشدار و فرماندار تمام امکانات دفتر را خودتان تامین کنید/ تقاضا داریم نمایندگان هم فقط از مجلس حقوق بگیرند نه از جای دیگر/ یکی از همکاران می گفت که یکی از مراجعان دفتر وی که برای پول تشییع پیکر بستگانش مشکل داشته به او گفته بود که دو میلیون از ۲۱ میلیون تومانی را که می گیرید، به من بده که جنازه میت را تشییع کنیم/ به جای اینکه ساختمان یک میلیارد تومانی بسازیم که پول آن را هم نداریم، گفتیم دفتر اجاره کنند تا ما پول اجاره اش را بدهیم و سقف هم برای اجاره گذاشته ایم...

روش مقابله جدید، جنگ اقتصادی است و پیوست فرهنگی هم ضمیمه آن کرده اند/ مردم به درجه ای از بلوغ سیاسی و ایمان رسیده اند که استقلال و عزت را به وعده نان معاوضه نکنند. و دیدیم  که آن وعده نان هم محقق نشد/ حاشیه نشینی، طلاق و بیکاری مسائلی است که به دنبال این جنگ اقتصادی ایجاد شد و هدف به زمین زدن ما بود/ من در صدا و سیما و کار مطبوعاتی و تبلیغاتی بوده ام اما تاثیر آموزش و پرورش از همه اینها بیشتر است. زیرا دوام تاثیر در آن بهتر است/ تربیت یک ملت جز از طریق آموزش و پرورش ممکن نیست و جاده اصلی مدرسه است/ سبک زندگی اسلامی باید از حد یک آرمان و مفهوم صرف در مدارس به یک الگوی عملی تبدیل شود/ قصد ما کمک به آموزش و پرورش است و نه رقابت سیاسی. اگر حداقل 1000 مدرسه اسلامی با بهترین کیفیت اداره شود می تواند در حرکت بقیه مدارس الگو باشد...

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور