صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

برخی از فرهنگیان و معلمان در مورد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش عنوان می کنند که ایشان معلم نبوده است و یا آموزش و پرورش را نمی شناسد/ این فاکتور الزاما نمی تواند دلیلی برای کارآمدی یک فرد در مسند وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش باشد/ زمانی که حاجی بابایی قرار بود به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی گردد بسیاری از فرهنگیان و حتی فعالان تشکل های صنفی او را " وزیری از جنس معلمان " معرفی کردند/ اصولا مدیریت در سطح راهبردی و یا ادراکی ممکن است اصولا نیاز به مهارت های فنی و یا تحتانی مدیریت نداشته باشد/ حس محافظه کاری بیش از حد ایشان و ضعف مدیریت ریسک و یا بحران ضمن ناکارآمدی در مدیریت فرصت ها  حتی موجب تبدیل فرصت ها به تهدید ها هم در برخی موارد شد/ آموزش و پرورش در عمل و به ویژه در زمان تخصیص بودجه و اعتبارات مانند سایر امور حاکمیتی نیست و این دوگانگی موجب کاهش و یا افت عملکرد و حتی رویکردها شده است/ در کشورهای توسعه یافته ، آموزش و پرورش نهادی مردمی است که توسط خود مردم اداره می شود و نقش دولت بیشتراز جنس نظارت است تا دخالت/ ا نکته بسیار مهم در برنامه دانش آشتیانی که البته غایب بزرگ در برنامه های فانی بود و حتی وزیر سابق آموزش و پرورش از پیش بینی آن در برنامه ششم توسعه امتناع کرد بحث تشکیل « سازمان نظام معلمی » است/ بخش دوم و مهم تر که می تواند یک " برنامه خوب و جامع " را با شکست مواجه سازد فقدان یک تیم کارآمد ، دلسوز ، صادق و پرانرژی است/ متاسفانه فانی گوش شنوایی برای پذیرش این توصیه های مشفقانه نداشت و راه خویش را ادامه داد/ یکی  از مشکلات فانی ، ضعیف بودن تیم رسانه ای و روابط عمومی ایشان بود/ بافت مدیریتی وزارتخانه بسیار پیچیده است و وزیر جدید نباید در آن استحاله شود و منابع اطلاعاتی خود را محدود به حلقه بسته مدیران و یا مشاوران نماید/ ضعف نهادهای نظارتی در درون آموزش و پرورش موجب دخالت دائمی نهادهای بیرونی در آموزش و پرورش شده است/ میزان تاکید دانش آشتیانی بر اقتصاد آموزش و پرورش و موضوع معیشت در برنامه ها از فانی پر رنگ تر است/ میزان موفقیت یک وزیر و قضاوت در مورد اثربخشی و نیز کارایی مدیریت بر اساس برنامه سنجیده می شود/ تاکنون « گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش »  موضع صریح و شفاف خود را در مورد وضعیت و آرایش فعلی نیروهای ستاد وزارت آموزش و پرورش مشخص نکرده است ضمن آن که چینش تیم کاری ایشان برای فرهنگیان و معلمان مشخص نیست و این مساله ابهام و تردید را در مورد میزان موفقیت ایشان در میان معلمان و حتی تبلیغ برای ایشان برانگیخته است/ اگر وزیر سابق آموزش و پرورش مشاوران خوبی داشت و یا خود دارای فهم درست و به روز از رسانه بود و با رسانه های مستقل و معلمی تعامل مناسب و صداقت می داشت شاید اکنون وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد....

منتشرشده در یادداشت

مدیران ستادی آموزش و پرورش بر سر حمایت از دانش آشتیانی دچار دو دستگی شده اند/ بخش محافظه کارتر مدیران حول محور سیدمحمد بطحایی گرد آمده اند/ می گویند دانش آشتیانی از جنس وزارت علوم و در آموزش و پرورش یک غریبه است/ مدیران اصلاح طلب که دست پایین را دارند حامی دانش آشتیانی هستند/ هر دو گروه با چراغ خاموش در حال لابی و یارگیری از میان نمایندگان مجلس هستند/ نمایندگان تشکل های صنفی و شاخه فرهنگیان احزاب ندا و اتحاد ملت، با محوریت انجمن اسلامی و فرج کمیجانی با دانش آشتیانی دیدار کردند/ دانش آشتیانی گفت که در گرفتن بودجه و پیگیری مسایل معلمان آدم سمجی هستم/ گروه بندی اصلاح طلب و اصولگرا در آموزش و پرورش مفهوم سیاسی و برنامه ای ندارد و دعواها بر سر پست های مدیریتی است/ خبرهای دست اول را به خبرنگاران فارس و تسنیم می دهند و درهای اتاقشان به روی خبرنگاران رسانه های مخالف دولت معمولا باز است. اما با رسانه های مستقل برخوردی تفرعن آمیز دارند/ شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت که لازم است یک جوان خلاق، که سابقه انقلابی‌گری دارد در مسند وزارت قرار گیرد/ دانش آشتیانی 61  ساله یکسال از فانی و 4 سال از نجفی جوانتر است/ دانش آشتیانی از خانواده ای روحانی است. پدر معمم وی سال‌ها نماینده مجلس بود/  روحانی گفت دانش آشتیانی سیاست به مفهوم داخل جناح بودن را سال‌هاست که کنار گذاشته / فخرالدین دانش آشتیانی  در سال 52 از مدرسه مذهبی علوی فارغ التحصیل شد/ به گفته مطهری دانش آشتیانی فتنه را محکوم می کند اما همه عوامل فتنه را / استراتژی دفاعی دولت که بتواند تندروهای مجلس را کنترل کند چیست/ مخالفان دانش می گویند چرا خارج از سیستم آموزش و پرورش، وزیر پیشنهاد می‌شود/ سوابق مدیریتی و سطح حضور دانش آشتیانی در حدی نبوده که بتوان او را جزیی از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد/  آیا در صورت شکست دانش آشتیانی در جلب اعتماد مجلس ، محمد بطحایی گزینه بعدی است

منتشرشده در یادداشت

در مصاحبه ، نجفی تا حد یک فعال صنفی تندرو و احساساتی و شعاری پایین آورده شده بود/ نجفی خیالی بغض می کند ، بعد سکوت می کند و بعد بغضش می ترکد و می زند زیر گریه / نجفی خیالی می گوید آنها گفتند از جلوی ستاد میر حسین موسوی رد شده ای . من بارها با فتنه گران مذاکره کردم/ اگر کابینه دولت این دو فاکتور (پول و نیروی متخصص ) را در اختیار من قرار دهد می توانم در خدمت باشم/ بغض و گریه و حرکات و حرفهای عوام گرایانه کار سیاست مداران پوپولیست مانند حاجی بابایی است/ نجفی واقعی : نبايد مشكلات معيشتي معلمان به گونه‌اي مطرح شود كه منزلت او آسيب ببيند .اين کار منجر به نااميدي و نگاه توام با ترحم به معلم مي‌شود/ در مصاحبه جعلی ،نجفی به استخدام گفتمان معیشت محور در آمده و چهره ای رابین هودی و نجات دهنده دارد/ این مصاحبه متناسب با ذهنیت معیشت محور و احساساتی و عصبانی  بخشی از جامعه معلمی جعل شده بود/  جریان  "خبر ساز"  در میان بخش فرهیخته تر و باسوادتر جامعه معلمان بی اعتبار است/ انتشار خبرهای دروغ از سوی گروه های معلمی به اعتبار جامعه معلمان نزد نخبگان فکری و سیاسی آسیب می زند/ شایعات را برای بالا بردن سطح انتظارات معلمان از دولت، جعل می کنند/ یک گروه تلگرامی فرهنگیان به دروغ اعلام کرد  که مرحله دوم طرح رتبه بندی اجرا و فلان مبلغ به حقوق معلمان اضافه شد/ همین گروه نوشت که به چندهزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی از سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان وام کم بهره داده اند/  خبرهایی  که منبع معتبر و لینک ندارند یا بر اساس شنیده ها تنظیم شده اند قابل اعتماد نیستند/ تمایل ذهنی ما برای شنیدن اخباری با جهت گیری خاص کار شایعه پراکن ها را راحت می کند/ هر خبری که دولت را مورد طعنه و انتقاد و حمله قرار دهد با ذهن اغلب کاربران تلگرام سازگارتر  است/  تبلیغ اغراق شده ی رفاه معلمان در کشورهای دیگر  و تصویری منحط از وضع مدارس کشور و فقر و بدبختی معلم ایرانی با ذهن کاربران فضای مجازی  سازگار است/ هر خبر و تحلیلی که برای معلم در کنار دولت مسئولیت قائل شود کاربران  را عصبانی می کند/ جاعلان خبر به جای چالش با ایده های مالوف و عادت شده ، آنها را تقویت و ماندگار می کنند/  تکیه جاعلان خبر  روی غرایز و احساسات و عواطف بخش های کمتر فرهیخته معلمان است...

منتشرشده در یادداشت

به نظر می رسد افرادی برای آشفته کردن فضای ذهنی معلمان از طریق ترویج  مواضع سیاسی خاص خود،  آگاهانه و عامدانه از نام این رسانه استفاده می کنند/ برخی از همکاران با این تصور که این بیانیه توسط صدای معلم منتشر شده ، در تماس با مدیر سایت از صدور چنین بیانیه ای ابراز تعجب کرده اند/ « صدای معلم » یک رسانه است که به شماره  78039  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است/ جعل عنوان یک  رسانه رسمی و ثبت شده ، جرم مطبوعاتی محسوب می شود  و از نظر اخلاقی بسیار ناپسند است/ « صدای معلم » از این افراد و گروه ها انتظار دارد تا به قانون احترام بگذارند/ امیدواریم سوء استفاده کنندگان این هشدار را جدی بگیرند

منتشرشده در گفت و شنود

این وزیر محبوب معلمان ترجیح داد فرد دیگری این مسوولیت سنگین را قبول نماید/ من صادقانه به رئیس جمهور روحانی گفتم . در حل مشکلات آموزش و پرورش دو فاکتور نیاز است/ در غیر این صورت گفتن کلمه ی خدمت ،  شعار دادن است/ این نفر اول کنکور سال 49 عطای وزارت را به لقایش بخشید و ترجیح داد در نوستالوژی خاطرات معلمان؛ محبوب بماند و محترم/ معلمان امیدوار بودند که با ورود نجفی به خانه ی خودش این  گونه احساس کنند که مطالباتشان مهم است و وزیرشان به این مطالبات آگاه است ،و وزیر معلمان فقط وزیر معلمان است و در حل مشکلات معیشتی و منزلتی معلمان تلاش نماید/ پاشنه آشیل فانی؛ معاونان و مشاورانش در وزارتخانه بودند...

منتشرشده در یادداشت
یکشنبه, 02 آبان 1395 11:40

پرده آخر فانی !

علی اصغر فانی که کارنامه عملکردش چهره ای آرام و فاقد اقتدار را از او را به اذهان متبادر می کرد در مرحله رفتن نشان داد که به احتمال زیاد سکوت و مداراهای قبلی وی نیز برای ماندن در مسند وزارت بوده است/ فانی برای این امر راه های مختلفی را آزمود از پناه بردن به دامان انجمن اسلامی به طوری که در سخنانش در حضور اعضای انجمن اسلامی معلمان، این تشکل را ملجاء فرهنگیان خواند/ فانی بعد از مدت ها رفت و آمد بین دو قطبی اصولگرایان و اصلاح طلبان تصمیم گرفت راه حسین مظفر یار قدیم خود را بپیماید/ این نامه به گونه ای بود که مورد طنز و نقد چند روزنامه هم قرار گرفت/ فانی در آخرین روز رفتن خود در اقدام مهمی و سوال برانگیزی علیرضا ناصری را جایگزین شهاب الدین غندالی که همزمان با رفتن وی بازداشت شد کرد/ با برکناری و بازداشت غندالی این شائبه در اذهان پیش آمد که مسایل و مشکلاتی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود داشته و دارد که برخی گروه ها آن را چوبی بالای سر فانی نگه داشته بودند تا به مقاصد خود برسند....

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

منتفی شدن دکتر محمد علی نجفی وزیر آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ حضور نجفی در آموزش‌وپرورش منتفی شد و دانش آشتیانی معرفی خواهد شد.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:‌ حضور محمد علی نجفی در آموزش‌وپرورش فعلاً منتفی شد و فخرالدین احمدی آشتیانی به جای او معرفی خواهد شد.

وی افزود:‌ دانش آشتیانی برای معرفی به آموزش و پرورش اشتباه است و احتمالاً‌ رای نمی‌آورد.

به گزارش تسنیم، برخی خبرها حکایت از این دارد که محمد علی نجفی وزارت آموزش و پرورش را نپذیرفت و فخرالدین دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

فانی به ترکیب ستاد دست نزد و همچنان به راه پرنقص و اشتباه خویش ادامه داد/ میزان موفقیت و یا عدم موفقیت یک وزیر را باید در میزان تحقق برنامه ها سنجید و نه اظهارنظرهای دم دستی و یا فی البداهه/ عملکرد یک وزیر و آثار آن محدود و مقید به زمان مشخصی نیست و خاتمه دوران وزارت و یا مسئولیت به معنای بسته شدن پرونده و یا عملکرد نمی تواند باشد چرا که جامعه مطابق " اصل بال پروانه ای " متاثر از آن خواهد بود/ تیتر « روزنامه کیهان » در مورد استعفای فانی قابل تامل تر بود/ این که خبرگزارهای مخالف دولت بیشتر موافق انعکاس اخبار استیضاح فانی بودند تا استعفا و نیز حمایت ضمنی روزنامه کیهان در مخالفت با برکناری فانی ؛ نکاتی است که باید روی آن تامل و تفکر بیشتری صورت گیرد/ برخی مخاطبان ما هموراه ، « صدای معلم » را به طرفداری از فانی متهم کرده و می کنند اما حاضر نیستند که کمی افق دید خود را گسترش داده و همه مسائل را ببینند/ برخی تصور کردند نقد رفتار نمایندگان و عملکرد آنان به معنای تایید عملکرد وزیر است/ برخی از معلمان رفتار طیف های سیاسی را نمی بینند و یا خود را به " ندیدن " می زنند / فانی حتی دعوت صدای معلم را برای یک گفت و گوی بدون رتوش و بدون سانسور بی پاسخ گذاشت اما همواره از سوی برخی متهم به طرفداری ایشان شده است/ حاجی بابایی و تیم ایشان پاتوق رسانه ای اش خبرگزاری فارس ؛ تسنیم و یا خبرگزاری های خاص و مخالف دولت است .فانی و تیم ایشان نیز به کرات نقطه اتکایشان این رسانه ها بوده است/ یکی از دلایل مهم حساسیت صدای معلم به بحث " تفکر و سواد رسانه ای " که به تازگی وارد محتوا و برنامه های درسی شده است همین است/ ما همواره بر این باور بوده ایم که " قد مدیریت " در آموزش و پرورش بر اساس قد مخاطبان و عناصر آن که مهم ترین آن " معلمان " هستند تنظیم می شود/ قوی ترین فرد هم اگر در یک محیط بدون پرسش گر ، نظاره گر و نقاد قرار بگیرد به ضد خودش تبدیل می شود/ حساسیت و پی گیری فرهنگیان و معلمان در اتفاقات اخیر و در شبکه های یکی از دلایل مهم برای برکناری فانی بود/ معلمان باید به این گزاره ایمان بیاورند که بازیگران اصلی در حوزه تعلیم و تربیت هستند و این نقش قابل تفویض و یا واگذاری نیست/ دست کم گرفتن خود و یا در حاشیه ایستادن فقط راه را برای موج سواران و پوپولیست ها باز خواهد کرد/ یکی  از مشکلات فانی ، ضعیف بودن تیم رسانه ای و روابط عمومی ایشان بود/ انجمن اسلامی معلمان ایران در 3 سال اخیر حتی یک نامه در نقد عملکرد وزیر ننوشت اما به یک باره به معاون اول رئیس جمهور نامه نوشت و شکایت کرد/ « مجمع فرهنگیان ایران اسلامی » که در دوره فانی تقریبا سرش بدون کلاه ماند هم اکنون و در آستانه معرفی دکتر نجفی به مجلس بسیار فعال شده است/ توصیه ما به وزیر آینده آموزش و پرورش این است که ضمن تعامل منطقی و مستمر با همه تشکل ها ، مواظب باشد که وقایع تلخ فانی برای او مجددا تکرار نشوند و در حصار تشکل ها گرفتار نشود/ تجارب نزدیک به 4 دهه موید این مدعاست که "هسته های گزینش " نتوانسته اند آن گونه که مورد نیاز این دستگاه مهم و حیاتی است به وظایف خویش بپردازند/ و اما نکته آخر که همواره مورد تاکید صدای معلم بوده است تشکیل  "سازمان نظام معلمی " به صورت منطقی و علمی و مطابق با استانداردهای یک آموزش حرفه ای است....

منتشرشده در یادداشت

می گویند  آمدن  نجفی علي رغم ميل خودش  قطعی شده است: این حرف یعنی عوام زدگی / عده ای از همکاران می گفتند فانی پیر است و تعدادی از مدیران سالخورده و بازنشستگان را گرد خود جمع کرده است / نجفی سه سال از فانی بزرگتر است/ برخی از همکاران فکر می کردند که فانی عرضه چانه زنی و دفاع از افزایش بودجه آموزش و پرورش را ندارد. این یک تصور عوامانه از اولویت بندی بودجه است/ مسایلی مانند کمبود بودجه ، مشکلات معیشتی معلمان ، دخالت نهادها و اشخاص در عزل و نصب مدیران، هیچ کدام در دوره فانی حادث نشده بود/ انجمن اسلامی یک تشکل اریستوکرات جناحی  و محفلی برای افراد منتظر ریاست در آموزش و پرورش است/ فانی 95 همان فانی 92 و فانی سال 88 است . فانی اولویت انجمن اسلامی معلمان در سال 92 بود/ انجمن اسلامی معلمان حسین مظفر را به محمد خاتمی در سال 76 معرفی کرد/  انجمن اسلامی معلمان سهم خود را از پست های مدیریتی گرفت و در آستانه انتخابات ، فانی را قربانی کرد تا موقعیت خود را در دور دوم ریاست آقای روحانی تثبیت کند/ بین سطح انتظارات از وزیر آموزش و پرورش و امکانات و مقدورات دولت تناسبی وجود ندارد و همین تناقض هر وزیری را بی اعتبار می کند/ نجفی بودجه 30 هزار میلیارد تومانی نیمه دوم امسال و احتمالا 35 تا 40 هزار میلیارد تومانی سال آینده را جگونه مدیریت می کند که انتظارات معیشتی معلمان را برآورده کند/ نجفی تیم مدیریتی در داخل آموزش و پرورش ندارد و نمی تواند از ژاپن مدیر وارد کند. مدیریت اتوبوسی هم در شان او نیست/ در آموزش و پرورش 970 هزار نفر خود را بالقوه وزیر می دانند/  بعد از انتخاب مدیران 90 درصد حامیان ناکام نجفی در گرفتن پست مدیریت به صف مخالفان او می پیوندند / با آمدن نجفی مخالفان اصولگرای دولت و چپ هایی که نگران لیبرالیسم نو و ادغام اقتصاد ایران در نظام بین الملل هستند ، در ساز مطالبات معیشتی با شدت بیشتری  می دمند/  مخالفان اصولگرای نجفی با تفسیرهای ایدئولوژیک و متناسب با سیاست اشباع دینی  این سند را تبدیل به دامی علیه او می کنند/ به گفته جناب بطحایی سرپرست آموزش و پرورش بهره وری منابع دولتی 30 درصد است با این میزان بهره وری افزایش بودجه ، موجه نیست/ نجفی مجبور به ادامه سیاست های پنج گانه فانی  است زیرا اینها سیاست دولت هستند

منتشرشده در یادداشت

پیش از این که بخواهم به دیگران پاسخ گو باشم باید در محضر خدا پاسخ گو باشم/ بدون تشکیلات به جایی نمی رسیم و برای عبور از چالش های بزرگ باید به سمت و سوی تشکیل احزاب برویم/ تعامل؛ یعنی با یکدیگر به درک مشترک برسیم و به این معنا نیست که استقلال، اقتدار و جایگاه آموزش و پرورش را مخدوش کنیم/ اگر لازم باشد کار را رها خواهم کرد ولی برخلاف اصول خود عمل نخواهم کرد/ عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران: انجمن اسلامی معلمان هیچ وقت دنبال سهم خواهی نبوده است ....

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور