صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

دلایل استیضاح دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای دانش آشتیانی تنها ۳ ماه است که از مجلس رای اعتماد گرفته و ظاهراً برخی توقع معجزه سه‌ماهه دارند.

فاطمه سعیدی با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: یکی از دلایل طراحان استیضاح آقای دکتر دانش‌آشتیانی فساد در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان است اما می‌خواهند وزیری را استیضاح کنند که هیچ نقشی در تسهیلات عجیب و غریب بانک سرمایه در سال‌های قبل نداشته و در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز از روزی که بر سر کار آمده بیشترین همکاری را برای ریشه‌کن کردن فساد داشته است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از روزی که آقای دانش‌آشتیانی سکان وزارتخانه را برعهده گرفت با تمامی نهادهای نظارتی و کمیته تحقیق و تفحص مجلس بیشترین همکاری را داشته و شخصاً موضوع صندوق ذخیره را پیگیری می‌کند اما به بهانه فساد می‌خواهند با وزیری برخورد کنند که خود به دنبال مبارزه با آن است و این مساله جای پرسش و ابهام دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: مساله دیگری که همکاران ما در مجلس به‌عنوان علت استیضاح مطرح می‌کنند، عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان است.

عجیب اینجاست که وزارت آموزش و پرورش در همین ماه‌های گذشته پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ٩٤ را به‌طور کامل پرداخته است و در این مدت بیش از ٣ هزار و صد میلیارد تومان نقدی و یک هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان در قالب اوراق به‌عنوان تمام یا بخشی از مطالبات اقشار مختلف فرهنگی اعم از حق‌التدریس شاغلان، حق‌‌‌التدریس آزاد، حقوق سرباز معلمان، نیروهای قراردادکار معین، بدهی به بانک‌ها و بیمه‌ها و ... پرداخت شده است.

او با بیان اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش هیچ مبنای منطقی ندارد، تصریح کرد: آقای دانش آشتیانی تنها ۳ ماه است که از مجلس رای اعتماد گرفته و ظاهراً برخی توقع معجزه سه‌ماهه دارند.

سعیدی در پایان تصریح کرد: متاسفانه گاهی در مجلس شاهد هستیم که منافع جناحی، مطالبات منطقه‌ای و شخصی ابزار فشار به اعضای کابینه می‌شود که باید برای این موضوع تدبیری اندیشید.

ایلنا

گروه اخبار/

استیضاح دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از بررسی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون طی 10 روز آینده خبر داد و گفت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش امروز با حدود 40 امضا از سوی هیئت‌رئیسه مجلس به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

وی افزود: قرار است طی 10 روز آینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و سپس از دانش‌آشتیانی نیز برای دفاع از خودش با حضور طراحان استیضاح دعوت می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، طرح استیضاح فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش با 37 امضا از سوی طراحان استیضاح تقدیم هیئت‌رئیسه شد که اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با تسنیم این خبر را تایید کرد.

فساد مالی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان، تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان و نیز عزل و نصب‌های سیاسی در سطوح کلان و خرد در مدیریت مدارس از موارد استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

دانش‌آشتیانی چندی پیش توانست از مجموع 274 رأی مأخوذه نمایندگان، با 157 رأی موافق، 111 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع اعتماد وکلای ملت را کسب کند.

پایان پیام/

گروه گزارش/

سومین نشست مجمع انتخاباتی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان تهران با حضور اعضای این تشکل و برخی از چهره ها و شخصیت ها روز سه شنبه ساعت 30 / 16 تا 18 در کانون حر منطقه 11 تهران برگزار گردید .

اولین و دومین بخش های این گزارش ( این جا ) و ( این جا ) منتشر شدند .

اکنون بخش پایانی این گزارش را می خوانید

منتشرشده در گفت و شنود

هر کدام از این بیانات گوهر بار شما توهینی به شعور شنونده است/حدود 480 هزار نفر از پرسنل وزارت آموزش وپرورش بانوان می باشند و نیمی از این بانوان یعنی حدود 240 هزار نفر بالای 20 سال سابقه فعالیت دارند/ از شما می پرسم اگر فرضا از سال آینده همه ی بانوان بخواهند از این مصوبه مجلس استفاده کنند و به باز نشستگی پیش از موعد نایل آیند ؛ شما چه برنامه ای برای حل مشکلات زیر دارید/ آیا می خواهید نرم کلاس های درس را به 100نفر برسانید/ آیا می خواهید برای سال آینده 240 هزار نیروی جوان زن را استخدام کنید/ این 240 هزار نیرو هر کدام ،نیاز به حداقل 45 میلیون تومان پاداش بازنشستگی دارند که دستگاه مربوطه یعنی وزارت آموزش و پرورش باید بپردازد، مجموع این مبلغ حدود 11 هزار میلیارد تومان می باشد/ (حقوق های نجومی برازنده این جامعه نیست. عدالت نیست یکی یک میلیون تومان حقوق بگیرد و یکی پنجاه میلیون ،) راستی از شما می پرسم بین امثال من و امثال شما مقصر به وجود آمدن این وضعیت کیست/ من که در طول دوران خدمت به جز معلمی کاری نداشته ام/ اگر حقوق های نجومی قانونی است که مقصر اصلی آن شمایید ؛ چرا که چند دوره نماینده ی مجلس بوده اید و این گونه قوانین را تصویب کرده اید ،اگر حقوق های نجومی به علت قدرت اجرایی به وجود آمده باز مقصر اصلی شمایید ؛ چرا که چهار سال وزیر بوده اید و در کابینه حضور داشته اید ؛ پس باید اذعان کنید که مشکل به علت وجود امثال شما با نشستن بر هرنوع صندلی چه سبز و چه سیاه به وجود می آید/ برای رفعش فقط یک راه حل وجود دارد/ از شما می پرسم منظورتان از آمدن معلمان چیست/ باید به کجا بیاییم....

منتشرشده در یادداشت
جمعه, 07 بهمن 1395 09:49

تفاوت مهم ترامپ و اوباما !

گروه اخبار/

فرق ترامپ و اوباما و فرهنگ کتاب خوانی در آمریکا

«دونالد ترامپ» در دوران نامزدی برای ریاست‌جمهوری و در کنفرانس‌های خبری پس از پیروز شدنش در انتخابات، نتوانسته کتابی غیر از انجیل و آثار خودش را نام ببرد و این امر مردم و مسئولان آمریکا را به فکر واداشته است.

به گزارش ایسنا، «هافینگتون پست» نوشت: کتاب نخواندن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا، برخلاف «باراک اوباما» که اهل کتاب و مطالعه بود، یکی از بی‌شمار نگرانی‌های جدید مردم این کشور شده است.

«لیزا لوکاس»، مدیر بنیاد ملی کتاب آمریکا، لیستی از چند کتاب تهیه کرده و آن‌ها را به رئیس‌جمهور جدید کشورش پیشنهاد کرده است. از جمله:

«شهروند» نوشته «کلودیا رنکین»،
«مارس» نوشته مشترک «جان لوییس»، «اندرو آیدین» و «نیت پاول»،
«بیگانه‌هایی در سرزمین خود» نوشته «آرلی راسل هاچیلد»

و این در حالی است که به تازگی «فوروارد» هم خبر داد که «فیلیپ راث» نویسنده مطرح آمریکایی به شدت به  ترامپ تاخته است و از جمله او را این گونه توصیف  کرده است :

* ترامپ فردی «نادان و کلاه‌بردار که چیزی از دولت، تاریخ، علم، فلسفه و هنر نمی‌داند.

* ترامپ عاری از هرگونه شایستگی است. او با دایره لغتی ۷۷ کلمه‌ای بازی می‌کند که بهتر است آشغالی خوانده شود تا انگلیسی.

* ترامپ یک هنرمند کلاه‌بردار است. کتاب مربوط به او، «شیاد» نوشته «هرمن ملویل» است.

*ترامپ به عنوان یک شخصیت، یک نوع بشری، یک ملاک، شخصی ناشی و سرمایه‌داری سنگدل و قاتل که از مرزهای تخیل جلوتر رفته، غیرقابل باور نیست. و سرانجام گفته:

آن‌چه باورپذیر نیست، این است که :

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکاست !

گروه اخبار/

سخنان محمود فرشیدی در اولین مجمع فرهنگیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش غیرانقلابی سعی می‌کند از طرق مختلف، جریان غیرانقلابی را در مدارس و بدنه آموزش‌ و پرورش تقویت کند. ما وظیفه‌ داریم جلوی این آفت‌ها را بگیریم.
به گزارش شفاف، اولین مجمع فرهنگیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مسجد الرحمن با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی، محمود فرشیدی، وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش و برخی مدیران باسابقه و برخی معلمان مناطق مختلف آموزش‌ و پرورش برگزار شد.

در این نشست که مدیران فرهنگی و آموزش‌ و پرورش حضور داشتند، با رأی‌گیری از کاندیدهای عضویت در مجمع عمومی، 25 نفر از قشر فرهنگیان انتخاب شدند.

در ادامه این نشست سازوکارهای جبهه مردمی برای حضار تشریح و گزارشی از روند اقدامات و اهداف این جبهه ارائه شد.

در این نشست محمود فرشیدی وزیر سابق آموزش‌ و پرورش بابیان اینکه در جبهه مردمی نیروهای انقلاب، اصل قضیه حضور دلدادگان به انقلاب است، گفت: این دلدادگی انقلاب که تأکید مقام معظم رهبری است در انقلابی بودن و انقلابی گری تعریف مشخصی دارد.

وی افزود: به‌عنوان کسانی که باید با بصیرت باشیم خوب است که  مقداری شاخص‌های انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن را تعریف کنیم.

وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش ادامه داد: در حوزه‌هایی مانند اقتصاد و سیاست، دوستان جمع‌بندی‌هایی انجام دادند که کتاب خوبی تحت عنوان «انقلابی‌گری» تهیه و چاپ‌شده است.

فرشیدی گفت: نیروهای انقلابی آموزش‌ و پرورش معتقد هستند که آموزش‌ و پرورش یک دستگاه تولیدکننده است، به تعبیر مقام معظم رهبری مولد سرمایه اجتماعی است، تولیدی‌ترین دستگاه اینجاست، درنتیجه زمانی که ازن ظر اقتصادی به تولیدی‌ترین دستگاه نگاه می‌کنیم متوجه خواهیم شد که باید بیشترین بودجه را به آنجا اختصاص داد.

وی ادامه داد: اما آموزش‌ و پرورش غیرانقلابی معتقد است که آموزش‌ و پرورش یک دستگاه مصرف‌کننده است، تولید همان کارخانه‌ها و مسائل مربوط به آن است.

وزیر اسبق آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: این نگاه انسان را نمی‌بیند که رهبر عزیزمان بارها این حدیث را خوانده‌اند: «اَلّناسُ معادِنُ کَمَعادِنِ الَّذهَبِ وَ الْفِضَّةِ» انسان‌ها معدن هستند مثل معدن طلا و نقره، آموزش‌ و پرورش انقلابی معتقد است فعالیت‌های حزبی گروهی برای آموزش‌ و پرورش سم است، اما آموزش‌ و پرورش غیرانقلابی می‌گوید از فرصت و ظرفیت آموزش‌وپرورش، باید بهره‌برداری گروهی و حزبی و سیاسی کنیم.

وی افزود: آموزش‌ و پرورش غیرانقلابی سعی می‌کند از طریق نشریات، تشکل‌های صنفی و از طرق مختلف، جریان غیرانقلابی را در مدارس و بدنه آموزش‌ و پرورش تقویت کند. ما وظیفه‌داریم جلوی این آفت‌ها را بگیریم.

او توضیح نمی دهد که خود او که سابقه ی چندین دوره نمایندگی مجلس در دوره های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم مجلس از حوزه ی همدان را در کارنامه دارد و سال های متمادی عضو هیت رئیسه مجلس و عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو هیت رئیسه کمیسون تلفیق و بودجه نیز بوده، از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی نژاد و سال های بسیاری به عنوان مدیر و سیاست مداری بنام فعالیت داشته است چه نقش و سهمی در وضعیت فعلی که خواستار تغییر آن است دارد/ حاجی بابایی به عنوان فردی که نقش قابل توجهی در برنامه ریزی و سیاست گذاری های نظام سیاسی داشته است نمی تواند  برای فرار از مسئولیت و عدم پاسخ گویی در جایگاه یک منتقد صرف ظاهر شود/ بهتر است حاجی بابایی به جای طرح نقدهای کلی و عوام پسند علیه وضع موجود به پاسخ گویی نقدهای عملکرد خود در زمان وزارت و نمایندگی، بپردازد/ منطقی و اخلاقی آن است که ابتدا پاسخ گوی عملکرد خود به عنوان نماینده و وزیر باشد و مسئولیت خود را قبول کرده، سپس نقش منتقد بر عهده گیرد/ او هیچ اشاره ای به اختلاس های پر سر و صدای چند سال اخیر که جنجالی ترین آنها در زمانی که وی وزیر آموزش و پرورش احمدی نژاد بود نمی کند و در گفته های وی اثری از آنها دیده نمی شود/ افرادی چون تجری، استعدادی، مستقیمی، عرفی، حیدری، سحرخیز، نوری، مسعودی، کیانی، هراتی، پاکبر و جلال رحیمی از جمله مدیران زمان حاجی بابایی بودند که منتقدان و کارشناسان معتقدند حاجی بابایی در بیشتر موارد به دلیل روابط شخصی و سیاسی آن ها را در سمت های مهم وزارت خانه گمارد و در بیشتر موارد کارآمدی لازم را نداشتند و این ناکار آمدی موجب تحمیل هزینه بر نظام آموزشی کشور شد/ او با در آمد سرشار نفتی دولت نتوانست از شعار فراتر رود و شکاف حقوقی بین معلمان و سایر کارمندان دولت که همواره مورد مثال و آرزوی معلمان هستند را کم کند/ حاجی بابایی یک نکته را نباید از یاد ببرد که بینش و درک سیاسی و عمومی معلمان چنان که او و نزدیکانش تصور می کنند پائین نیست که جذب سخنان انتخاباتی وی و همراهانش شوند/ به نظر می رسد بیشتر این همایش ها و سخنان به جای آن که موجب جذب معلمان به تیم و برنامه هایش شود در جهت انسجام تیم خودی و روحیه دادن به آنها در موسم انتخابات می باشد....

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

سومین نشست مجمع انتخاباتی شورای هماهنگی و اجرایی انجمن اسلامی معلمان تهران با حضور اعضای این تشکل و برخی از چهره ها و شخصیت ها روز سه شنبه ساعت 30 / 16 تا 18 در کانون حر منطقه 11 تهران برگزار گردید .

نخستین بخش این گزارش ( این جا ) منتشر شد .

اکنون بخش دوم این گزارش را می خوانید .

منتشرشده در گفت و شنود
دوشنبه, 03 بهمن 1395 10:23

تیپ شخصیتی روشنفکران ایران

روشنفکران کنش گرا چندان به مباحث نظری توجه ندارند. در عرصه تحقیقات تخصصی و نویسندگی فعال نیستند ولی در احزاب سیاسی یا گروه های فرهنگی فعالیت دارند. نسبت به مسایل روز حساس هستند و مدام به اعلام موضع یا تشکیل رفتار جمعی همت دارند/ عمده روشنفکران ایران دهه 90 بر تیپ سوم قرار دارد/ افت کیفیت علمی دانشگاه ها، سهل شدن ورود و آسان شدن خروج از نهادهای دانشگاهی بر حجم فارغ التحصيلان افزوده، بدون آنکه کیفیت تخصصی لحاظ شده باشد/ در این بین دانش آموختگانی که از کیفیت تخصصی لازم برخوردارند اما روحیه فردگرایی بر آنها حاکم است ترجیح می دهند بدون دخالت در امور عمومی، به کار تخصصی بپردازند و نسبت به روند جاری جامعه - اگرچه معترض باشند - اعلام موضع ننمايند. محافظه کاری افراد بر این خصیصه می افزاید/ تیپ دوم مهمترین گروه در شکل دادن به وضعیت اجتماعی و فرهنگی هستند و از سرمایه های اصلی یک جامعه به شمار می روند....

منتشرشده در یادداشت
یکشنبه, 02 بهمن 1395 18:36

سیاست بی ارزش ایرانی ؟!

سیاست ایرانی را نمی پسندم چون حال مردمم را خوب نمی کند/ در سیاست کثیف، به هر قیمتی منافع مردم مورد تهاجم قرار می گیرد، اما در سیاست تمیز منافع مردم صیانت می شود/ سیاست در کشور ما بیش از آن که تخصص محور و شایسته محوری باشد، عرصه ای برای رقابت به منظور قدرت گرفتن و تصاحب هاست و نه خدمت واقعی به مردم ....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور