گروه اخبار/
سرويس سياسي «انتخاب»؛ محسن پورحسين؛ آنچه ديروز در شهر آفتاب برای اصولگرایان گذشته ؛ همچنان سربسته مانده ؛ گویا خبرها تنها همین چیزهایی نیست که رسانه های اصولگرایان روایت کرده اند . اتفاقات مهمتری افتاده که آرایش جناح را بر هم زده است .حالا کسانی پیشرو تر شده اند و کسانی هم دلخور تر از قبل .
صدای معلم به عنوان یک رسانه تخصصی ، رسمی و با سابقه در حوزه آموزش و پرورش و معلمان برای حضور در این نشست درخواست خود را به مسئول مربوطه ارائه کرد/ البته ایشان تاکید کرد که سعی شده است از رسانه ها و خبرگزاری های معروف و معتبر دعوت شود/ برای صدای معلم به عنوان رسانه ای که یک گفت و گوی 5 / 5 ساعته با آقای حاجی بابایی داشت و تبعات بعدی آن خیلی خوشایند آقایان نبود ؛ رد درخواست ما چندان دور از انتظار نبود/ آیا کسانی که اقدام به فراخوان عمومی می کنند خبر و یا اطلاعی از محدودیت های خویش ندارند/ برای من همیشه جای پرسش و ابهام است چرا زمانی که افراد سیاسی و مسئولان ارشد هر جا کم می آورند خود را متصف به صفت و عنوان " معلمی " می کنند/ آموزش و پرورش و معلمان هیچ گاه دغدغه و مساله برای سیاست مداران ( بهتر است بگوییم " سیاست بازان ) و طیف های مختلف سیاسی نبوده است و آنان همواره نگاه ابزاری به این قشر داشته و در اکثریت موارد به فرهنگیان و معلمان به چشم " سازمان رای " نگریسته اند/ بهترین و طلایی ترین فرصت برای طرح مطالبات و انتظارات در فرصت هایی مانند انتخابات و البته اخذ تضمین های قوی برای اجرای آن است/ تنها فایده این وضعیت هموارتر کردن مسیر برای جولان فرصت طلبان و پوپولیست ها و مدیریت آنان بر اوضاع است/ انتخابات زمانی برای پرسش گری و به چالش کشیدن افراد و جریان هایی است که کارنامه و عملکردی از خود در گذشته دارند/ انتخابات بهترین فرصت برای " حساب کشی " و " پاسخ گو افراد و جریان " هاست/ هنوز پس از گذشت سال ها از این برخوردهای امنیتی هیچ یک از مسئولان دولت های نهم و دهم بابت آن عذرخواهی نکرده اند و تازه از موضع " منتقد " طلبکار دیگران هم هستند/ آیا فرضا اگر این افراد مورد اقبال رای مردم قرار گیرند باز هم همان روش های پلیسی و برخوردهای امنیتی در مورد مطالبه گری معلمان اجرا خواهد شد/ اگر به قول احمدی نژاد اساس بر اجرای مر قانون است پس چرا در دوران 8 ساله ریاست ایشان بر قوه مجریه و درآمدهای سرشار نفتی بسیاری از ظرفیت های قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان و معلمان عملیاتی نشد/ یکی از انتقاداتی که همواره از سوی طرفداران دولت تدبیر و امید مطرح شده است ابقای مدیران قبلی در این دولت بوده است/ الان که آقای احمدی نژاد سمت چندان مهمی ندارد و دستش از قدرت کوتاه است به خبرنگار می گوید که تو نباید اساسا این پرسش را مطرح کنی/ معلمی که آقای احمدی نژاد در ذهن خود ترسیم کرده است ؛ واقعا چگونه معلمی است/ معلم و معلمی ارزش و حرمت دارد !این واژه را دست مایه بازی های سیاسی و پوپولیستی خود نکنید....
وقتي براي اولين بار ايشان بعد از انتخاب شدن به عنوان وزير در تبريز براي جمعي از مديران مدارس صحبت كرده بود؛ شكل هيجاني صحبت هاي ايشان چنان بر همكاران مدير اثرگذاشته بود كه فكر مي كردند كه قهرمان آموزش و پرورش پس از ساليان سال ظاهر شده است و همه منتظر تحولات مثبت و اساسي در آموزش و پرورش بودند/ چنان با اعتماد به نفس سخنراني مي كند كه گويا عملكرد ايشان در دستگاه تعليم و تربيت نشان از يك دوره درخشان ماندگار و تاريخي مي باشد/بزرگترين ميرات آقاي حاجي بابايي براي آموزش و پرورش، جايگزيني نظام آموزشي 3-3-6 بود/ نظامي كه هيچ وقت پشتوانه علمي و پژوهشي آن براي جامعه علمي آموزش و پرورش مشخص نشد و هيچ وقت معلمان و والدين دانش آموزان و حتي خود دانش آموزان نسبت به فلسفه وجودي آن توجيه و تبيين نشدند/ نبايد فراموش كرد كه آقاي حاجي بابايي همواره در صحبت هاي خود تاكيد بر كار كارشناسي مي نمايد/ بسته شدن فضاي نقد و گفت و گو در دستگاه تعليم و تربيت به تبع از شرايط دولت مهرورز بود كه ايشان هيچ گام موثري در تعديل و تلطيف چنين فضايي نكردند/ در اين دوره به ندرت مي توان مديراني در سطوح بالا و مياني را پيدا كرد كه متعلق به گرايش هاي سياسي متفاوت با دولت باشند(هر چند در شرايط امروزي تعداد كثيري از مديران آموزش و پرورش، همان مديران دولت قبلي هستند)/ مقايسه افزايش 7/2 برابري ميانگين حقوق معلمان در فاصله سال هاي 92-88 و مقايسه آن با تورم سال هاي 1388( 8 / 10)، 1389(4 / 12 )، 1390( 5 / 21 )، 1391(5 / 30 ) و شش ماهه 1392(7 / 34 ) بهتر مي تواند شرايط رفاهي و معيشتي معلمان را در اين دوره نشان دهد و حتي فراموش نمي شود كه در سه ماهه چهارم يكي از سال ها، مبلغي بر حقوق معلمان اضافه شد كه در سال بعد از طريق عدم افزايش حقوق، اين افزايش حقوق نيز منتفي گرديد/ ايشان عضويت در كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات بر عضويت در كميسيون آموزش و تحقيقات را ترجيح داد/ حداقل در آموزش و پرورش، فرصت ديكته و انشاء نويسي براي ايشان تمام شده است و بايد پاسخ گوي اقدامات خود در دوره وزارت و حتي نمايندگي در ادوار مختلف مجلس شوراي اسلامي باشد
صحبت های من جهانی است/ متاسفانه ارائه آمارهای نادرست بر اعصاب و روان جامعه تاثیر منفی گذاشته است و این خود اختلال را در بازار بیشتر میکند/ با مدیریت مردمی و تحول گرا میشود از شرایط فعلی عبور کرد/ ما به دنبال جایگزینی منطق و گفت و گو به جای کینه ورزی و دشمنی هستیم/ این که تورم ۴۸ درصد یا ۷۰۰ درصد در دولت ایجاد شده بود سندیت ندارد. تورم نقطه به نقطه در دولت قبل به ۴۰ درصد نرسید. به سایت بانک مرکزی مراجعه بفرمائید. تورم ۴۰ درصد نقطه به نقطه مربوط به آبان ماه سال ۹۲ در دولت یازدهم است/ آن کسی که شارلاتان تر است حاکم میشود/ به خدا به پیر و به پیغمبر ما از آنها وارد تریم اما اعتقادی به این کار ها نداریم و زیر پا گذاشتن اخلاق را دون شان انسانی می دانیم/ معلوم است که شکایتی علیه ما بشود قوه قضاییه حتما طرف ما را نمی گیرد نمونه اش هم در همین جلسه پیش روی من نشسته است/ هر اتفاقی می افتد به دولت قبل نسبت می دهند تا جایی که به نظر می رسد کشته شدن حضرت هابیل هم تقصیر ما بوده است/ اگر دولت قبل بخواهد بازگردد حتما تغییراتی در مشی خود ایجاد خواهد کرد. خیلی ها نباید در دولت باشند و نیز مر قانون هم باید رعایت شود/ باید تلاش کنیم وظیفه خود را برای اعتلای جامعه انجام دهیم/ ما در نیویورک سخنرانی می کردیم و کف می زدند. الان هم جمع شده ایم تا به تفاهم برسیم/ هیچ دو نفری را در دنیا پیدا نمی کنید که مثل هم باشند. به جز من ، بقایی و مشایی/ تنها کسی هستم که هیچ کس نمی تواند از من تناقضی را پیدا کند/ ا اولین بار به منتقدان خودمان برای نقدهای منصفانه شان جایزه دادیم. ما بیشترین ارتباط را با رسانهها داشتیم، به هیچ کس هم بی توجهی نکردیم و در مقابل هیچ سئوالی هم اخم و ناراحتی نشان ندادیم/ همان دانشگاهی که به شما لیسانس داده است به من هم دکترا داده است و الان در دانشگاه تدریس میکنم. این کجایش ضد علم است/ من تنها مسئول ارشد جمهوری اسلامی هستم که راحت در هر نقطه ای از کشور میان جمع مردم میروم/ اولین چیزی که باید تغییر پیدا کند همین افکار شما است که این پرسش را مطرح میکنید/ اکثریت ملت طرفدار دولت دهم هستند. اگر میگویید نه، صبر کنید تا انتخابات برگزار شود و نتیجه را ببینید/ بیشترین پاسخ گویی را من داشتم اما پاسخ گویی باید با اختیارات تناسب داشته باشد
باید نوع نگاه به آدم ها قوام پیدا کند،باید هرکس جایگاه خودش را پیدا کند،در این میان باید جایگاه آموزش و پرورش مشخص شود/ منظور از جایگاه صرفا وضعیت معیشتی نیست/ وزیر آموزش وپرورش باید برنامه ریزی و نظارت کند،نه این که تمام وقتش به دنبال اعتبار و بودجه دوندگی کند/ بودجه آموزش و پرورش در سال های اخیر روند نزولی داشته است/ این را آنقدر می گویم و تکرار می کنم تا کار درست شود،آن قدر پیگیری می کنم تا کار را به نتیجه برسانم ،آرام نمی نشینم ،مگر دیگر رمق و توانی برایم نمانده باشد
پیرو نامه بدون تاریخ و شماره ای که روز دوشنبه چهاردهم فروردین ماه در کانال تلگرامی « دولت بهار » در مورد " فراخوان عمومی از رسانه ها برای حضور در نشست رسانه ای دکتر احمدی نژاد " منتشر گردیده بود ؛ صدای معلم طی ارسال پیامی آمادگی خود را برای حضور در این نشست رسانه ای اعلام نمود/ زواره ای به پرسش صدای معلم در مورد آدرس این نشست رسانه ای پاسخی نداد و اعلام کرد که آن رسانه هایی که دعوت شده اند خودشان نشانی را دارند
حمیدرضا حاجی بابایی به شدت در حال فعالیت برای جذب آرا به نفع خود و حزب سیاسی متبوع خویش ( جمنا ) می باشد .
این وزیر سابق آموزش و پرورش به تازگی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم، گفته است :" فکر می کنم دیگر زمان انشاء و دیکته نویسی دولت تمام شده و اکنون که در ایام پایانی عمر ۴ ساله دولت هستیم، ۸۰ میلیون معلم دیکته های نوشته شده را تصحیح و به آنها نمره می دهند.... " ( این جا )
« محمدرضا خورشیدی » به این اظهار نظر رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه پاسخ گفته است.
انتصاب شهاب روزبهانی به مدیریت آموزش و پرورش بروجرد یک نکته قابل توجه دارد و آن این است که پس از چهار سال این انتصاب اولین انتصابی است که یک مدیر نزدیک به دولت تدبیر و امید در ادارات بروجرد مجری برنامه های دولت روحانی می شود/ در مراسم تودیع جمشید ابوالفتحی حضور نداشت مدیری که هم در زمان احمدی نژاد و هم در زمان روحانی با حمایت علاء الدین بروجردی به مدت 9 سال مدیریت آموزش و پرورش را به عهده داشت
حال که بیانیه ها و نامه های مکرر شما به اشخاص و شخصیت های مهم ایران و جهان ارسال می شود و از طرف اکثر آنها هیچ گونه جواب مکتوبی داده نمی شود، برخود لازم دانستم که برای جلوگیری از سرخوردگی حضرت عالی جواب برخی از نامه هایتان را در قالب نامه ای ارسال نمایم/ شما در آخر نامه ها ذکر می کنید (محمود احمدی نژاد خادم ملت ایران ) ؛ نمی دانم این لقب را خود به خود داده اید یا دیگران ، اما هر چه هست زیاد بر آن تاکید دارید/ آیا همان منطق به ما اجازه می دهد عبارت مورد نظر را در مورد نامه ها و بیانیه های شما به کار ببریم/ من و شما خوب می دانیم که منابع اطلاعات آماری و اقتصادی شما کجاست/ حال باید از شما پرسید که اطلاعات اقتصادی که در بیانیه ها آورده اید از این دو منبع کسب کرده اید ؟آیا به جز دو منبع ذکر شده منبع دیگری برای آمارها و اطلاعات اقتصادی در اختیار دارید
معلمان از رئیس جمهور آینده چه انتظاری دارند؟ معلمان به كدام رئیس جمهوری دل خواهند بست:
رئیس جمهور آینده در قبال چپاول دسترنج آنان در صندوق ذخیره فرهنگیان بی تفاوت نباشد و از این سوء استفاده كنندگان با تعبیر بدهكارانی كه مطالبات معوقه دارند، دفاع ننمایند.
رئیس جمهوری كه درد معلم روستائی را احساس كند و خود را در برابر مجاهدت معلم مسئول بداند و برای جبران این مجاهدت تلاش كند.
رئیس جمهوری كه برای آرامش خاطر معلمان هم كه شده، با دریافت كنندگان حقوق های نجومی برخورد كند و جرات داشته باشد آنان را از عرصه های مدیریت كشور كنار بگذارد.
رئیس جمهوری كه اشرافی و تجمل گرا نباشد تا بتوان واژه هائی نظیر "طعم تلخ فقر" و "شرمندگی معلم" در برابر همسر و فرزندان را با تمسك به سیره او التیام بخشید.
رئیس جمهوری كه از عزت ایرانی در برابر بیگانه سرافرازانه دفاع كند تا معلم بتواند با اشاره به رفتار وی، دانش آموزان ایرانی را مفتخر به ایرانی بودن تربیت كند.
رئیس جمهوری كه بودجه دستگاه ها را براساس عدالت توزیع كند و نه براساس قلدری و نفوذ و پارتی وزرا و بدین وسیله گامی در راه رفع مظلومیت از معلم بردارد.
رئیس جمهوری كه درك كند آموزش و پرورش مسأله اساسی نظام و كشور است و بزرگترین سرمایه های مملكت نسل آینده هستند نه گاز و نفت و پتروشیمی.
رئیس جمهوری كه باور داشته باشد كه آموزش و پرورش دستگاهی تولیدی و مولد سرمایه اجتماعی است و نه دستگاهی مصرفی.
رئیس جمهوری كه با لطایف الحیل نخواهد چوب حراج به مدارس دولتی بزند و آنها را به بخش خصوصی واگذار نماید.
رئیس جمهوری كه لااقل برای نمایش هم كه شده هر از گاهی سری به مدرسه ها بزند و لااقل از مدرسه ای كه خود در آن درس خوانده و معلمی كه به او سواد آموخته است تجلیل به عمل آورد.
رئیس جمهوری كه رفتار صبورانه اش در برابر منتقدان موجب شود كه انگیزه معلمان در رفتار صبورانه برای تربیت نسل آینده تقویت گردد.
رئیس جمهوری كه به آمار نمایشی اقتصادی اكتفا نكند و از واقعیات زندگی مردم و سفره ساده معلم با خبر باشد برای رونق آن غیر از سخنرانی، اقدامی هم به عمل آورد.
رئیس جمهوری كه مشكل بیكاری جوانان و از جمله شرمندگی و استیصال معلم در برابر خانه نشینی جوان تحصیلكرده اش، خواب شب را بر او حرام نماید.
رئیس جمهوری كه به آموزش و پرورش طمع سیاسی نداشته باشد و نخواهد از معلم به عنوان ابزار سیاسی برای تحكیم موقعیت خویش بهره برداری نماید.
رئیس جمهوری كه در بین یك میلیون معلم، لااقل یك نفر را واجد شرایط وزارت آموزش و پرورش بداند و با سپردن زمام این وزارت خانه به مدیر میهمان جامعه معلمان را تحقیر ننمایند.
رئیس جمهوری كه باور داشته باشد حل مشكل معیشت معلم از فناوری هسته ای دشوارتر نیست نه آنكه صورت هر دو مسأله را پاك نماید.
منبع : رسانه معلم