گروه اخبار/
سخنگوی جبهه یکتا از معرفی رستم قاسمی و حمیدرضا حاجیبابایی به عنوان کاندیدای این جبهه به جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات ۹۶ خبر داد.
سیدمحمد حسینی عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه یکتا (یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) در گفتوگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره کاندیدای این جبهه برای انتخابات سال آینده ریاستجمهوری، گفت: از جبهه یکتا آقایان رستم قاسمی و حمیدرضا حاجیبابایی به عنوان کاندیداهای این جبهه به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معرفی شدند.
وی ادامه داد: البته بستگی دارد که این دو کاندیدا در جلسه مجمع عمومی جبهه در بین 10 کاندیدای جبهه مردمی قرار بگیرند یا خیر، البته آقای زاهدی به صورت جداگانه، آقایان زریبافان و بذرپاش که در جبهه یکتا فعالیت دارند، اعلام آمادگی کردند، ولی کاندیداهای قطعی یکتا رستم قاسمی و حمیدرضا حاجیبابایی هستند.
سخنگوی جبهه یکتا (یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) خاطرنشان کرد: اما قرار شده مابقی افراد در مجمع عمومی مطرح شوند تا مشخص شود جبهه مردمی چه نظری درباره آنها خواهد داشت.
انتهای پیام/
سخن ازخوزستان است/ این روزها خوزستان پرافتخار،حال و روزخوبی ندارد/ هوایش آلوده است و بهتر است بگوییم آلوده ترین شهر جهان شده است/ واقعیت این است که مساله و مشکل یک شبه به وجود نمی آیند و این مساله که در خوزستان به عنوان یک بحران تبدیل شده است، نیز در طول سال ها و دهه ها به وجود آمده است/ البته خوزستان امروزبه بحران رسیده است و در مدت کوتاهی گیلان و زنجان و مازندراان نیز به همین وضعیت می رسند/ می توان به حل مسایل و مشکلات کشور امیدوار بود
در بحث « فیش های حقوقی نجومی » صحبت از نهادهای فرهنگی غیردولتی به میان آمد که علی رغم اختصاص سالانه بودجه کلان در برابر عملکردشان پاسخ گو نیستند/ غلامرضا کاتب، عضو هیات ريیسه مجلس، وجود جدول شماره ۱۷ بودجه ۹۶ را که ناظر به اعتبارات موسسات فرهنگی غیردولتی است، مصداق بیانضباطی و بینظمی در نظام بودجهریزی کشور دانسته بود/ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در تاریخ بیست و نهم آذرماه امسال در حین بررسی لایحه بودجه ٩٦ به اتفاق رای به حذف جدول 17 داده بود. این در حالی است که جدول 17 که در زیر قابل مشاهده است، با تغییراتی در کمیسیون فرهنگی به تصویب اعضا رسیده است/ در این جدول نام موسسات غیردولتی نظیر کتابشناسی شیعه با بودجه 346 میلیونی، بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بودجه 346 میلیونی، دانشگاه عدالت با بودجه 4 میلیارد و 257 میلیون تومان هم دیده میشود/ دولت تحت هر شرایطی از لایحه خودش دفاع می کند/ « محمود صادقی » نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طرحی را پیشنهاد داده است که موجب حذف موسسات فرهنگی غیردولتی غیر پاسخ گو از لایحه بودجه 96 خواهد شد/ « صدای معلم » از اقدام این نماینده و سایر نمایندگان مجلس در جهت " شفاف سازی و پاسخ گویی " تشکر و قدردانی می کند
به خاطر اعتقادی که به تحزب داشتیم، در همان روزهای اولِ پس از پیروزی انقلاب، در حالی که به خاطر اختلافات سیاسی و شورش های کور، مشکلات فراوانی داشتیم، حزب جمهوری اسلامی را تاسیس کردیم که این حزب از عوامل موثر تثبیت نظام بود/ مصلحت همه دولت هاست که احزاب قوی داشته باشند تا رقابت کنند و مردم بر اساس تفکرات و عملکردها، با رای خود، بهترین ها را انتخاب نمایند/ کشورهای دنیا حتی کشورهای کمونیستی در آینده به سوی دموکراسی خواهند رفت که احزاب پایه های آن خواهند بود/ حاکمان استبدادی همیشه مخالف فعالیت های احزاب مستقل هستند، چون مردم با اطلاع رسانی احزاب آگاه می شوند و مردم آگاه هم به مستبدین فرصت تاخت و تاز نمی دهند. اگر در کشورها احزاب نباشد سیستم های استبدادی در کشورها حاکم می شود/ یکی از پیش زمینه های اولیه تشکل و تحرک و قدرت گرفتن احزاب می باشد که موجب تقویت طبقه متوسط و آماده شدن بسترهای فرهنگی و سیاسی در جامعه برای شکل گیری کارهای حزبی و تشکیلاتی شد/ آیت الله هاشمی در جایگاه مسئول نظام جمهوری اسلامی سعی در تقویت و رفتاری برابر با احزاب و تشکل های جناح های مختلف داشت/ هاشمی بارها به عنوان سیاست مدار خود را در مقابل انتخاب مردم قرار داد و هیچ گاه از شکست های انتخاباتی نا امید نشد. عملکرد او در دو دهه ی اخیر موجب شد منتقدین جدی وی در احزاب مختلف به حامیان اصلی وی در انتخابات مبدل شوند ....
در تامل بر مفهوم صبر از دیدگاه روان شناختی شاید مفاهیمی چون خودگردانی و خودمهارگری، سرسختی و تاب آوری بیشتر قابل توجه باشد و در حوزه های مدیریتی نیز توسل بر رفتارهای منطقی و دوری از رفتارهای هیجانی بیشتر قابل تبیین می باشد/ نگاهی ساده بر شخصیت آیت آلله هاشمی رفسنجانی گویای این واقعیت است که ایشان دارای ظرفیت گسترده ای از خودگردانی، سرسختی و تاب آوری و پرهیز ار رفتارهای هیجانی بودند که می تواند به عنوان یک مدل رفتاری مورد توجه دیگران قرار گیرد/ پرداختن به چنین خصیصه ای(صبرگزینی) به عنوان یک کاستی می تواند در سپهر سیاسی جامعه ایران، مهم و اساسی باشد که عمده گروه ها و شخصیت های سیاسی، چنین ویژگی را کمتر از خود نشان می دهند
گروه اخبار/
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فاطمه سعیدی در جریان برگزاری مراسم رونمایی از لوگوی فراکسیون زنان با اشاره به اظهارنظر محمدمهدی زاهدی که در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های اصولگرا به بیان جزئیاتی درباره تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخته بود، واکنش نشان داد و گفت: بنابر تبصره ۶ ماده ۲۱۴ آیین نامه داخلی مجلس، هیچ کدام از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اجازه ندارند درباره تفحصهای درحال بررسی با رسانه مصاحبه کنند.
او گفت: متاسفانه چندین مرتبه شاهد بودیم آقای زاهدی که در کمیته تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان عضویت دارند، با برخی رسانهها مصاحبه کرده و نسبت به ارائه اطلاعاتی در این رابطه اقدام کرده اند.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خاطرنشان کرد: هنوز به نیمه راه این تحقیق و تفحص هم نرسیدهایم و بنابر آیین نامه مجلس هیچ کدام از اعضا تا پایان کار انجام تفحص حق اظهارنظر درباره آن را ندارند.
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قرار بود انجام روند این تفحص شش ماه باشد و این درحالی است که هنوز چهارماه از این مهلت شش ماهه باقی مانده است.
او با بیان اینکه در کمیته بانک و بورس هیات تحقیق و تفحص عضویت دارد، اعلام کرد: هنوز کار بسیاری در مسیر انجام این تفحص باقی مانده و در بحث بررسی موضوعات مربوط به بانک سرمایه کار بسیاری مانده و فکر نمیکنم مبالغی که آقای زاهدی یک بار آن را هفت هزار میلیارد و دفعه دیگر یازده هزار میلیارد عنوان میکند، صحت داشته باشد.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید تصریح کرد: قطعا بیان این مسائل بیش از آنکه اعتماد افکار عمومی را خدشه دار کند، نتیجه دربرنخواهد داشت.
او در واکنش به سوالی درباره تغییر مدیرعامل بانک سرمایه گفت: مدیرعامل پیشین تغییر کرده و چنانچه در جریان باشید، این فرد به خاطر برخی مسائل هم اکنون در زندان است.
نماینده اصلاح طلب مردم تهران با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به مدیرعامل بانک سرمایه است و ارتباطی به مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد، گفت: مدیرعامل صندوق ذخیره تغییر کرده و آقای نیکدل فردی باتجربه، کارآمد و دلسوز است.
سعیدی تصریح کرد: به نظر میرسد چنین اظهارنظرهای بجز خدشه دار کردن اعتماد جامعه فرهنگیان، نتیجهای دربرنخواهد داشت.
عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اظهارنظر چندی پیش رییس هیات تفحص از صندوق ذخیره در خصوص لزوم اطلاع رسانی از سوی رییس یا سخنگوی این هیات خاطرنشان کرد: زاهدی نه مسئولیت ریاست هیات را برعهده دارد و نه سخنگوی این هیات است و بیان این اعداد و ارقام درحالی که هنوز نیمی از مسیر تفحص نیز طی نشده، درست نیست.
او خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که روند بررسی میائل مربوط به صندوق ذخیره و بانک سرمایه متفاوت از یکدیگر است.
سعیدی گفت: درصورتی که میتوان به این راحتی نتیجه گیری کرد و اعداد و ارقام قطعی اعلام کرد، چه نیازی به صرف این مقدار هزینه برای انجام تفحص است. این تفحص با ۲۰۰ رای کلید خورد و اگر یک نفر بخواهد بدین شکل اطلاعات غلط بدهد، انجام تفحص و صرف هزینه برای آن نادرست بوده است.
عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره ارتباط بحث صندوق ذخیره فرهنگیان و استعفای وزیر پیشین آموزش و پرورش تصریح کرد: اساسا تغییر وزیر آموزش و پرورش و استعفای فانی هیچ ارتباطی به بحث صندوق ذخیره فرهنگیان نداشت.
او در پاسخ به سوال ایلنا درباره انگیزه این استیضاح وزیر جدید گفت: طرح این استیضاح درحالی که هنوز سه ماه هم از آغاز به کار دکتر دانش آشتیانی سپری نشده، کاملا با انگیزه های جناحی دنبال می شود و ما این استیضاح را کاملا جناحی ارزیابی می کنیم.
او تصریح کرد: جمع آوری امضای دانش آشتیانی از برج ۹ آغاز شد و درحالی که برای ارزیابی عملکرد یک مدیر مدرسه حداقل ۴ ماه زمان می برد، چگونه میتوان یک وزیر را ارزیابی کرد.
سعیدی در پایان درباره آخرین وضعیت این استیضاح اعلام کرد: قرار بود آقای دانش آشتیانی در نشست امروز کمیسیون آموزش خاضر شود که باتوجه به دوشیفته شدن صحن، احتمالا این جلسه به روز دیگری موکول میشود.
به بهانه طرح استیضاح دکتر دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش با محمدرضا سیفی کارشناس آموزش و پرورش گفت و گو کردیم. مثل همیشه با حرارت و صریح حرف زد و از مشکلات گفت. او معتقد است که استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این زمان فقط سبک جدیدی از سهم خواهی نمایندگان است.
متن کامل گفت و گوی جماران در پی می آید:
موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش که در مجلس مطرح شده را چگونه ارزیابی می کنید؟
استیضاح دانش آشتیانی فقط سبک جدیدی از سهم خواهی است، جدی نگیرید!
ماه قبل نامه ای با امضا 60 نماینده در رسانه ها منتشر شد و در هفته جاری هم عضو هیات رئیسه مجلس خبر از اعلام وصول این استیضاح به هیات رئیسه داد، این که شوخی نیست!
مشروح جلسات علنی مجلس در بررسی برنامه ششم توسعه را با دقت گوش کردم، برایم برخی اظهارنظرها عجیب است، نوع گفتمان نمایندگان خاص است که البته این خود زاییده دموکراسی است و می شود از آن خرسند بود.
ببینید! مفادی که نمایندگان محترم به آن برای طرح استیضاح استناد کردند خیلی کلی است و هیچ مصداقی ندارد، به هرحال دکتر دانش آشتیانی از سوی رئیس جمهور معرفی شد که تغییرات ایجاد کند.
اما برخی نمایندگان می گویند این عزل و نصب های سیاسی است.
خب همان برخی نمایندگان یادشان رفته که مجلس ترکیب گذشته را ندارد و حتی برخی فراموش کرده اند که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و الان آقای روحانی رئیس جمهور است.
اگر استیضاح اعلام وصول شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟
این مجلس شبیه مجلسی نیست که داستان «فرجی دانا» دوباره بازخوانی شود. نمایندگان می دانند استیضاح در این زمان خاص و پایان سال در حالی که کشور برای برپایی انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود، نمی تواند مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان را رفع کند و متاسفانه به فرهنگیان عزیز برای مشارکت در برگزاری انتخابات انگیزه منفی می دهد و این خواست نظام نیست.
به هرحال استیضاح حق نمایندگان است.
استیضاح حق نمایندگان است، اما آیا ما از همه حقوق خود به درستی استفاده می کنیم؟ در مجلس سوم دکتر نجفی از کابینه مرحوم فقید آیت الله هاشمی با 137 رای مخالف استیضاح، به بهترین شکل به راهش ادامه داد. دور دوم دولت اصلاحات، مرتضی حاجی نیز استیضاح شد اما با 159 رای موافق، اعتماد نمایندگان را دوباره به دست آورد. در دور اول دولت رئیس جمهور سابق، محمود فرشیدی با 132 رای مخالف استیضاح، ادامه کار داد و همچنین در همین دولت فعلی، دکتر فانی نیز از دام استیضاح گریخت و با رای اعتماد مجدد مسئولیت خود را ادامه داد. پس استیضاح وزرای آموزش و پرورش خوش یمن نیست اما این حق برای نمایندگان محفوظ است.
این روش مطالبه گری را مناسب می دانید؟
تصور کنید نماینده ای که طراح اصلی استیضاح وزیر سابق (دکتر فانی) بود، در جلسات رسیدگی به برنامه ششم توسعه، وسط مجلس راه افتاده و امضا جمع می کند که «دانش آشتیانی» باید استیضاح شود و «طیف خاکستری مجلس» و «نو دلواپسان» هم بدون اینکه حتی متن استیضاح را بخوانند خیلی ساده زیر برگه را امضا کردند.
مهمترین ادله این نوع نمایندگان کمی غیر منطقی است. اینکه باید دکتر دانش آشتیانی معاونین و مدیرانی را انتخاب کند که هم فکر دولت باشند، این خواسته زیادی است؟ جالب است بدانید تعدادی از امضاکنندگان معتقدند چون اتفاقی در آموزش و پرورش نیفتاده است، باید دانش را استیضاح کنند! یعنی دقیقا خلاف نظر تعداد دیگری که اعتقاد دارند چون اتفاقاتی مانند انتصابات انجام شده باید وزیر فعلی استیضاح شود!
به نظر شما دانش آشتیانی چه واکنشی نشان می دهد؟
در نشستی که دانش آشتیانی با تشکل های فرهنگیان داشت، تاکید کرد که به هیچ وجه نگران استیضاح نیست و تصور می کنم تا الان هم با جابه جایی و برکناری برخی معاونین و مدیران کل، کلی جربزه نشان داده است.
باید وزیر با نمایندگان تعامل داشته باشد و البته کار مورد صلاح وزارتخانه را انجام دهد، از این جهت که اعضای «هنگ بازنشستگان» را در وزارتخانه کمتر کرد و مدیران و معاونین بازنشسته را اجازه داد تا به آغوش گرم خانواده برگردند، نباید از دانش آشتیانی تشکر کرد؟
در نامه استیضاح یکی از دلایل نمایندگان عدم پرداخت معوقه مطالبات فرهنگیان است.
معوقات حقوق که فرهنگیان سال ها بود منتظرش بودند پرداخت شد و تا پایان سال نیز مطالبات بازنشستگان پرداخت می شود. نمایندگان خیلی عجله کردند، کاش کمی صبور بودند؛ الان بسیاری از بندهایی که در طرح استیضاح گنجانده شده با پرداخت مطالبات فرهنگیان باطل می شود. جالب است که در برخی از بندها دلایل استیضاح دکتر فانی و دکتر دانش آشتیانی مشترک است، یعنی اینکه طراحان استیضاح فقط یک چیز را تکرار می کنند، البته برای استیضاح دکتر فانی ادله متقن و فرهنگی پسند هم وجود داشت.
چه چیزی تکرار می شود؟
یک طیف خاص از مجلس قبل تا این مجلس همیشه دلواپس هستند. وگرنه جمع آوری امضا برای استیضاح وزیری که کمتر از شش ماه از وزارتش می گذرد، چه مفهومی دارد؟ منطق حکم می کند ابتدا از وزیر سئوال شود، بعد به کمیسیون دعوت یا سئوال در صحن طرح شود و در صورت قانع نشدن نمایندگان کارت زرد بگیرد و... این در حالی است که آخرین راه استیضاح است.
فاصله گرفتن فاحش رژیم شاهنشاهی از مردم به ویژه طبقات زیرین وضعیت جامعه و تکیه بیش از حد این رژیم به قدرت های استعماری و امپریالیستی و خوی استکباری و تفرعن شخص شاه و سرطان چاپلوسی و جان نثاری در اطرافیان شاه و فقدان عنصر انتقاد و چالش های فکری و ساختاری، موجبات فروپاشی و اضمحلال دستگاه حکومتی آریا مهری را فراهم نمود/ در چنین فضایی، قدرت اقناعی جای خود را به سرکوب، فساد و تباهی می دهد و این یک سنت تاریخی و لایتغیر و جبر تاریخ (دترمنیستی) است که به تعبیر قرآن کریم و تجارب مسلم تاریخی ، فساد، تبعیض و بی عدالتی و ظلم، زمینه انهدام و نابودی را مهیا می سازد در چنان حالتی خداوند در کتاب هدایت- قرآن، تعبیر جالب و کلیدی و استراتژیک (لامَرَدّله) بدون برگشت و قطعی را به کار می برد/ شاه هرگز به فاکتورهای آزادی، مشورت، انتقاد و جسارت منطقی و متعارف دیگران بها نمی داد/ اطلاق لفظ "خدایگان به شاه و لباس تقدس بخشیدن به وی و توجیه های روحانیون درباری و متملقان و بادمجان دور قاب چین ها و اشاعه تفکر غلط شبه اشاعره پیرامون سلطنت و حکومت باطل پهلوی ها، نشان گر فقدان پارادایم اقناعی آن رژیم بود/ برای انجام اصلاحات نمی توان مقتدر نبود و لاجرم باید مخالفان را سرکوب کرد. عدم اقناعی بودن منشور و مانفیست سیاسی خود را بر ملا ساخت/ امام خمینی، مفهوم فرهنگ فرمانبری را تغییر داد...
انسان مطلوب و الگو در نظام طاغوتی، انسانی مصرفگرا و خودباخته و مروج مفاسد اخلاقی بود. انسانی غرب زده كه خرافات در جلوههای مختلف رفتارش نمود پیدا كرده و فقط مادیگرایی برایش ارزش بود/ معلمان و فرهنگیان پس از روحانیت، بیشترین اثرگذاری را در پیروزی انقلاب داشتند/ هنوز هم دیگران وقتی مایلند نظر دیگران را به خود جلب كنند، ادعای ادامه دادن راه آنان را دارند/ خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افقی روشن برای آموزش و پرورش و معلمان ترسیم شده است كه همگی تلاش میكنیم هر روز به آن نزدیكتر شویم/ امروز شاهد هستیم كه آموزش و پرورش در حوزه بهداشت و سلامت، راهنمایی و رانندگی، انتخابات و حوزه هایی كه به طور مستقیم به وظایفش مربوط نیست نقشآفرینی میكند/ پس از انقلاب مشكل تبعیض بین دختران و پسران برطرف شده و دختران نیز سهم زیادی از فضای تحصیلی و دانشآموزی را به خود اختصاص دادهاند/ دانشآموزان فارغ از برنامههای كلیشهای درس، بر اساس علایق فكری خود حضور پیدا كرده و رشد كنند/ رشد مدرك تحصیلی معلمان و نیز توسعه تعداد آموزشگاهها و مدارس، ایجاد پژوهشسراهای دانشآموزی و احداث و توسعه مدرسه برای ایرانیان خارج از كشور و علاقهمندان به آموزش زبان فارسی از دیگر دستاوردهای این انقلاب نورانی است....
وزیر پیشین آموزش و پرورش با اشاره به اینكه فرمایش امام (ره) كه «معلمی پیشه انبیا است» سبب شد آموزش و پرورش كه تا پیش از پیروزی انقلاب به عنوان یك دستگاه مصرف كننده كمتر مورد توجه رژیم گذشته بود، ارزش پیدا كند می گوید: پس از انقلاب شكوهمند اسلامی منزلت معلمی ارتقا پیدا كرد.
قدس آنلاین - وزیر پیشین آموزش و پرورش كشورمان در سال های 84 تا 86 با اشاره به تحولات شكل گرفته پس از انقلاب اسلامی می گوید: پیروزی انقلاب اسلامی با دگرگونی در الگوهای تربیت دانشآموزان و نسل جدید آغاز شد.
مهندس محمود فرشیدی در گفت و گو با «قدس» می افزاید: انسان مطلوب و الگو در نظام طاغوتی، انسانی مصرفگرا و خودباخته و مروج مفاسد اخلاقی بود. انسانی غرب زده كه خرافات در جلوههای مختلف رفتارش نمود پیدا كرده و فقط مادیگرایی برایش ارزش بود. اما در نظام اسلامی و در قانون اساسی انسان به معنای واقعی خلیفهالله و خود باور و خود اتكا است.
* ارتقای جایگاه فرهنگیان
وی با بیان اینكه معلمان و فرهنگیان پس از روحانیت، بیشترین اثرگذاری را در پیروزی انقلاب داشتند اضافه می كند:پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس معلمان بسیار نقش آفرین بودند و همراه با دانشآموزان شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب كردند.علاوه بر آنكه در صحنههای گوناگون مدیریتی كشور مانند مجلس، فرمانداریها، استانداریها و... شاهد حضور بیشماری از آنان بودیم. حتی رئیس جمهور محبوب یا نخست وزیر ارزشی مانند شهید رجایی و شهید باهنر هم از فرهنگیان بودند و هنوز هم دیگران وقتی مایلند نظر دیگران را به خود جلب كنند، ادعای ادامه دادن راه آنان را دارند.
وی ادامه می دهد:پس از انقلاب شكوهمند اسلامی منزلت معلمی ارتقا پیدا كرد. فرمایش امام(ره)كه «معلمی پیشه انبیا است» سبب شد آموزش و پرورش كه تا پیش از پیروزی انقلاب به عنوان یك دستگاه مصرف كننده كمتر مورد توجه رژیم گذشته بود، حالا ارزش پیدا كرده و در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری به عنوان سرمایه اجتماعی دیده شود و در بودجه نیز باید دارای اولویت شود.
مهندس فرشیدی می گوید:خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افقی روشن برای آموزش و پرورش و معلمان ترسیم شده است كه همگی تلاش میكنیم هر روز به آن نزدیكتر شویم. هر چند كه قبول دارم در جنبه عملی راه درازی برای دستیابی به جایگاه واقعی معلم و آموزش و پرورش در پیش داریم.
امروز شاهد هستیم كه آموزش و پرورش در حوزه بهداشت و سلامت، راهنمایی و رانندگی، انتخابات و حوزه هایی كه به طور مستقیم به وظایفش مربوط نیست نقشآفرینی میكند و به دلیل اینكه نظام، نظام مردم سالاری دینی است این راه را ادامه میدهد.
* دستاوردهای آموزش و پرورش
وی تلاش در ایجاد عدالت آموزشی، افزایش جمعیت باسواد كشور، پوشش تحصیلی و رشد چشمگیر دانشآموزان واجد شرایط تحصیل در شهرها و روستاها را از دستاوردهای مهم انقلاب می داند و تصریح می كند: علاوه بر آن كشور ما افتخار دارد بگوید پس از انقلاب مشكل تبعیض بین دختران و پسران برطرف شده و دختران نیز سهم زیادی از فضای تحصیلی و دانشآموزی را به خود اختصاص دادهاند.
وی ادامه می دهد:توجه به مناطق محروم، بخصوص مناطق روستایی كشور و توسعه مدارس شبانهروزی برای دسترسی راحتتر و سریعتر دانشآموزان كم بهره از فضاهای آموزشی از اقدامات و اهداف دیگر این انقلاب است. مدارس استعدادهای درخشان و استثنایی، باشگاه دانشآموزان جوان، فعالیتهای بیشمار پرورشی، كانونهای فرهنگی تربیتی، كانون پرورش فكری، توسعه بسترهای راحت حضور دانشآموزان در تشكلهای مختلف مانند سازمان دانشآموزی، بسیج دانشآموزی، هلالاحمر، انجمن اسلامی دانشآموزان كه پس از انقلاب پا گرفته است كه همگی سبب میشوند دانشآموزان فارغ از برنامههای كلیشهای درس، بر اساس علایق فكری خود حضور پیدا كرده و رشد كنند.
رشد مدرك تحصیلی معلمان و نیز توسعه تعداد آموزشگاهها و مدارس، ایجاد پژوهشسراهای دانشآموزی و احداث و توسعه مدرسه برای ایرانیان خارج از كشور و علاقهمندان به آموزش زبان فارسی از دیگر دستاوردهای این انقلاب نورانی است.
منبع: روزنامه قدس