صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

انتخابات بهترین زمان برای وزن کشی جریان ها و گروه هاست/ انتخابات پایگاه اجتماعی  و مقبولیت افراد ، احزاب  و جریان های سیاسی جامعه را با عدد و رقم مشخص می کند/ بسیاری از افراد و جریان های سیاسی وقتی می خواهند حرف بزنند و یا مواضعی را اعلام کنند طوری صحبت می کنند گویی نماینده کل جامعه هستند/ واقعا چه کسی به ایشان این نمایندگی را اعطا کرده است که از سوی فرهنگیان و معلمان سخن بگوید/ متاسفانه همان گونه که قبلا نیز تاکید کردم  «قانون انتخابات » از شفافیت و دقت لازم برخوردار نیست و تصمیم گیری ها بیشتر بر اساس تفسیر و برداشت افراد صورت می گیرد هر چند انسان چه در فرم " فرد " و حتی " جمع " مصون از خطا و اشتباه نیست/ متاسفانه جامعه ما فاقد سیستم " تحزب " واقعی است/ وقتی صحبت از " تحزب " می شود باید آن را در معنای واقعی ، علمی و جهانی اش دید/ فرد پس از عضویت از پایین ترین مراتب تشکیلاتی حزب شروع به فعالیت می کند و بر اثر شایستگی ها و صلاحیت های فردی مراتب حزبی را طی می کند ؛ به همین علت است که به محض انتخاب رئیس جمهور ، کابینه فرد منتخب از قبل مشخص است و در این زمینه دستش خالی نیست/ در جامعه ما افراد – چه حزبی و چه غیرحزبی – تیمی ندارند و به همین علت است که همیشه بسیاری از پست ها و مناصب بین تعداد محدودی از افراد و جریان ها دست به دست می شود/ بزرگ ترین آسیب و تهدیدی که انتخابات غیرحزبی دارد ؛ خطر " پوپولیسم " است/ هر فردی هر چقدر شعارهای زیباتر ؛ تندتر و احساسی تر بدهد ممکن است مورد اقبال مردم قرار بگیرد/ قواعد کار گروهی ، تحمل دیگران ، پذیرش عقاید مخالف ، احترام و توجه به منافع  ملی و  ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی از " مدرسه " آغاز می گردد/ دولت ها چاره ای جز توجه به امر " آموزش " ندارند /این می تواند مطالبه اصلی معلمان از دولت ها به عنوان " گروه مرجع " باشد

منتشرشده در یادداشت

دغدغه‌ها و مسائل فرهنگيان به‌عنوان بزرگترين سرمايه ملي کشور ناديده گرفته شده و فقط در کوران رقابت‌هاي انتخاباتي آن هم براي مدت کوتاهي نيازها و مشکلات آنان در صدر بحث‌هاي حزبي و جناحي قرار مي‌گيرد و به هنگام تصميم گيري‌هاي خرد و کلان در بر پاشنه قبلي خود مي‌چرخد و آنان به حاشيه رانده مي‌شوند/ اگرچه تغيير وزير آموزش‌ و‌ پرورش يک ضرورت بود، اما مهمتر تغيير نگرش دولت نسبت به فرهنگيان و مشکلات ساختاري آموزش‌ و‌ پرورش است/ براي برون رفت از مشکلات کنوني آموزش‌ و‌ پرورش بايد نگاه هزينه‌اي سياست‌گذاران کلان و خصوصاً دولت‌مردان به مقوله آموزش‌ و‌ پرورش تغيير کند/ روحاني در ماه‌هاي پاياني رياست‌جمهوري قرار دارد و با اينکه براي دور آينده نيازمند راي فرهنگيان است به‌بخش زيادي از وعده‌هاي خود عمل نکرده است/ شوربختانه روحاني و دولت‌مردانش که در سايه حمايت معلمان به پاستور راه يافتند به‌سرعت گفتمان حق بودن خواسته‌هاي معلمان را فراموش کردند و سهم خود را در ايجاد شرايط نامطلوب به وجود آمده براي آموزش‌ و‌ پرورش ناديده مي‌گيرند/ با توجه به کارنامه ضعيف و غير قابل قبول وزير آموزش‌ و‌ پرورش، کم‌توجهي دولت اعتدال به فرهنگيان و مشکلات شان و عدم تحقق مطالبات آنان، آيا بار ديگر فرهنگيان اين قشر فرهيخته و آگاه به روحاني اعتماد خواهند کرد و با حمايت خود سکان هدايت دولت دوازدهم را به وي خواهند سپرد

منتشرشده در یادداشت

مرد مذکور در این وضعیت خطرناک قرار داشت، به فکر نجات خود نبود؛ بلکه جاهلانه رفتار می کرد و یکی از دست هایش را به سوی لانه ی زنبور عسل دراز کرده بود تا از آن عسل بخورد/ متأسفانه در محله اي کمي دورتر ،  اقليت مردم  ريسمان را بريده ، خود و اکثريت اين نسل̗ آن محله و محله هاي ديگر و تمامي نسل هاي آتي را به قعر چاه مي کشند / 59 موشک کروزبه يک پايگاه هوايي سوريه و ... شليک شد  آن هم براي مبارزه با پديده شومي که ناشي از بروز و گسترش خشونت است و راه نجات از آن ، به اقدامات  فرهنگي و انسان دوستانه متکي است/ صد تأسف که تقريبأ نيمي( 51.40% )  از هم ولايتي هاي محله ي مجاور ما ، با دريافت هداياي کمپين آري و به اميد چشيدن عسل ، طناب هاي نجات را بريده جامعه را به شدت به قهقرا مي برند به طوري که يک نفر مي تواند پارلمان را منحل کند/  نکته مهم ، نقش تاريخي نيروهايي است که به دليل̗ در حصر بودن ̗رهبران خود  ، مردم را از شرکت در انتخابات منع نمودند و در عمل اجازه دادند که نيمي از مردم ، تماي مردم ̗اين نسل و نسل هاي آتي را به کام ̗ اژدها بيندازند / توافق هسته ای بین ایران و کشو رهاي 1+5 ، با کنار زدن ابرهاي تيره تحريم و بازگرداندن اميد ، افق روشني را در مقابل اقتصاد ايران ترسيم نمود....

منتشرشده در اقتصاد

گروه اخبار/

حاجی بابایی و انتخابات ریاست جمهوری سال 96

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مجلس صبح امروز پس از ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران ناکارآمدی برنامه‌ها و نادیده گرفتن مردم در مدیریت اجرایی کشور را دو حلقه مفقوده در کشور عنوان کرد و گفت: مردم با تمام قدرت در صحنه مدیریت فرهنگ و اقتصاد کشور حضور ندارند، ‌این در حالی است که مدیریت کشور حتما باید مردمی شود در همین راستا نیز من نام دولت خود را "دولت کارآمد و مردمی" قرار دادم.

وی با تاکید بر اینکه «باید برای ایجاد رقابت در کشور حلقه مدیریت ها عمومی شود» خاطرنشان کرد: مردم باید در جریان همه امور قرار بگیرند و مسئولین نظام نیز باید حتما در خانه شیشه ای حضور داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایرانی بزرگ با مردمی بزرگ داریم که باید این مردم را جهانی کنیم، اظهار کرد: باید در صحنه بین الملل به عنوان کشوری قدرتمند ضمن تعامل براساس عزت، حکمت و مصلحت، تعامل دو جانبه و چند جانبه داشته باشد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه نمی شود کشور را جناحی و سیاسی اداره کرد، گفت: همه کسانی که دارای قدرت کار هستند باید وارد شوند و تلاش کنند.

وی تصریح کرد: من نه تنها سیاه و سفید نمی بینم بلکه برای انسان ها براساس شاخص های انسانی، دینی و ملی احترام قائل هستم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 22 اولویت برای برنامه ریزی در کشور دارم، به جزئیات برنامه های خود پرداخت و اقتصاد کلان، بودجه، نظام پولی و مالی،‌ خصوصی سازی و مناطق آزاد، توازن منطقه ای، آموزش عالی، سیاست خارجی و هدفمند یارانه ها را از جمله اولویت های خود برای برنامه ریزی در دولت یازدهم عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، حاجی بابایی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا قرار است به نفع فردی به جز آقای رئیسی کناره گیری کنید؟ خاطرنشان کرد: جمنا در اطلاعیه خود بیان کرد که به 5 کاندیدا رسیده است و هر 5 کاندیدا، کاندیداهای اصلی هستند. هر کس که بتواند بعد از مناظره ها آراء اول را داشته باشد، قطعا باید بماند و مورد حمایت واقع شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا حضور 5 نامزد در انتخابات برای افزایش فشار بر روحانی است، اظهار کرد: حضور 5 نفر از سوی جمنا برای توجه به آراء مردم و تنوع برای انتخاب آنهاست.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد دولت یازدهم با تاکید بر اینکه همه دولت ها دارای نقاط مثبت و منفی هستند، خاطرنشان کرد: چنانچه دولت یازدهم را دولتی موافق می دیدم که می تواند موانع اقتصادی موجود در کشور از جمله اشتغال را حل کند، قطعا آن را تایید و به او کمک می کردم اما امروز خیلی روشن است که دولت در دست یابی به اهداف خود موفق نشده است.

حاجی بابایی ادامه داد: معتقدم که می شود به جای 700 هزار شغل در کشور با 770 هزار میلیارد تومان تا مرز یک و نیم میلیون شغل سالانه ایجاد کرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: با روند فعلی نرخ 12.6 دهم درصدی بیکاری ممکن است افزایش یابد. همچنین با توجه به تزریق 40 هزار میلیارد تومان صکوک و اوراق در پایان سال 95 امروز تورم دو رقمی شده و رشد تورم طی دو ماه آینده پیش روی ما خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره توصیه رهبری به احمدی نژاد درباره عدم حضور در انتخابات تاکید کرد: ملاک و معیار در کشور سخن رهبری است.

حاجی بابایی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چرایی مخالفت با تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: من همواره تحقیق و تفحص را کاری مثبت می دانم.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به برنامه های خود برای فرهنگیان خاطرنشان کرد: جایگاه آموزش و پرورش امروز جایگاهی نیست که بتواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را پاسخ گو باشد. در همین راستا با توجه به سیاست هایی که در دولت دوازدهم خواهیم داشت آموزش و پرورش باید دولت محور شود.

وام‌گرایی خواست مردم را عین حق و اخلاق می‌داند و بر آن است که می‌باید میان مردم و حکومت رابطه ي مستقیم وجود داشته باشد/ " اگر شما با یک سری افراد بی سواد رو به رو شوید با کشیدن شکل مار منظور خود را منتقل می کنید اما در مقابل افراد با سواد با نوشتن کلمه «مار» منظور خود را منتقل می کنید. این مثال در واقع می خواهد بگوید رفتاری که در کشیدن  نقش مار و نفی مفهوم آن از طریق نوشتار وجود دارد، یک رفتار عوام گرایانه و پوپولیستی است."/ پوپوليست ها با رسم ˏ نقشˏ مار هر آنچه نخبگان با نمودار و تحليل ارائه مي دهند را منکر مي شوند / بحثي که پوپوليست ها مطرح مي کنند ، نخبگان نمي توانند با تحليل ، آمار و نمودار پاسخ گو باشند ! زيرا مردم کمتر حوصله دارند که به آمار، ارقام نمودارها و تحليل ها توجه کنند و بيشتر به آرزو ها و اميال خود توجه دارند/ سياست مداران پوپوليست با طرح شعار هاي غير واقعي و برانگيختن احساسات توده ها ( بدون برنامه ) از مردم رأي مي گيرند/ در مدل پوپوليستي زير ساخت هاي اقتصادي و برنامه ريزي براي دستيابي پلکاني و مرحله اي معني ندارد/ در اين مدل مردم نبايد در تشکل هاي مدني متشکل شوند بلکه به صورت توده هاي بدون ارتباط با تشکل مدني در خيل جمعيت با نامه و عريضه مشکلات خود ( که ممکن است در تضاد با يکديگر يا در تضاد با اهداف کلان جامعه باشد ) را  با مسئولين در ميان مي گذارند ! يعني هر دردمندي بايد به تنهايي ناقوس دادخواهي را به صدا در آورد/ لازمه افزايش توليد ناخالص ملي توجه به زير ساخت هاي توليد و اشتغال ( مبارزه عملي بابيکاري ) مي باشد/ اگر سال 1384 ، آخرين سال ارائه لايحه بودجه ي دولت اصلاحات را  که درصد بودجه عمراني نسبت به کل بودجه برابر 26.23%  مي باشد را مبنا قرار دهيم ، تا عملکرد 8 ساله دولت مهرورز  را نقد کنيم ، ( که همواره همه دولت هاي قبل از خود نقد مي کرد ) با  درصد رشد منفي ، تقريبأ طي 8 سال مواجه مي شويم و به نمودار شماره دو مي رسيم/ به جز سال 1387 که هزينه عمراني نسبت به سال مرجع 1384 رشد مثبت داشته است در بقيه هفت سال ديگر همواره با رشد منفي همراه بوده است به خصوص در دو سال آخر ( 1391 و 1392 که هزينه هاي جاري به صورت چشمگير افزايش داشته است ) عقب گرد دولت دهم هم چشم گير تر مي باشد/ با توجه به تقريبأ ثابت ماندن هزينه هاي عمراني و افزايش چشمگير هزينه هاي جاري ، آيا کشور با درآمد نجومي 800 ميليارد دلار در دولت هاي نهم و دهم به اهداف سند چشم انداز نزديک شده يا يا از اهداف آن دور شده ايم ....

منتشرشده در اقتصاد
چهارشنبه, 22 فروردين 1396 09:06

حل 100 ‌روزه مشکلات اقتصادی؟

«رکود تورمی» یکی از پیچیده‌ترین گره‌های اقتصادی است که از اواخر سال 90 بر اقتصاد ایران حاکم شد؛ وضعیتی که در آن، نرخ تورم از حدود 15 درصد در اواسط سال 90 به 40 درصد در اواسط سال 92 افزایش یافت و حجم فعالیت‌های اقتصادی نیز حدود هفت درصد در سال 91 و یک درصد در سال 92 کاهش یافت/ وقتی اقتصاد به روشی خاص سازمان می‌یابد این روش «تمایل به دوام» دارد مگر اینکه شاهد چرخش از مسیر باشیم/ شدت «وابستگی به مسیر» در مسیر نامطلوب بسیار زیادتر از مسیر مطلوب است/ سرازیری طی‌شده طی چند سال را نمی‌توان در 100 روز برگشت؛ اما می‌توان فرمان را چرخاند و ماشین اقتصاد را در خلاف جهت مسیر نامطلوب به حرکت درآورد/ نرخ تورم که از اواسط سال 90 خیز صعودی خود را از 15 درصد آغاز کرده و به بیش از 40 درصد در اواسط سال 92 افزایش یافته بود، تنها سه ماه پس از استقرار دولت تغییر مسیر داد و این تغییر مسیر تاکنون ادامه داشته است؛ به‌طوری‌که نرخ تورم در پایان سال گذشته پس از 26 سال تک‌رقمی شد/ امید به «تغییر مسیر» پس از اعلام نتیجه انتخابات خرداد 92، باعث «تغییر انتظارات» عاملان اقتصادی نسبت به وضعیت آینده شد و همین فاکتور که در ادبیات اقتصادی تحت‌عنوان «انتظارات عقلایی» به‌عنوان مهم‌ترین متغیر اثرگذار بر روندهای آینده معرفی می‌شود، باعث بهبود شاخص‌های اقتصادی شد/ بهره‌برداری حداکثری از این اعتماد در گرو استفاده متناسب از بال تدبیر است که در حوزه اقتصادی کمتر به آن توجه شد/ مخالفان دولت هم به جای تحمیل تدبیر بر سیاست‌های اقتصادی دولت عمدتا به هدف‌گیری بال امید مشغول شدند تا خروجی نهایی باز هم ضعیف‌تر شود

منتشرشده در یادداشت
آقای دانش آشتیانی حدود 5 ماه است که از مجلس محترم رأی اعتماد گرفته است و به نظر می‌رسد برخی دغدغه‌های نمایندگان مطرح کننده طرح استیضاح مربوط به دغدغه‌های منطقه‌ای خود باشد. در حالی که نگاهی که باید به آموزش و پرورش داشته باشیم نگاه ملی است/ فرهنگیان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقشار فرهنگی در کشور هم اکنون نیاز به وزارتخانه باثباتی دارند که بتواند مسائل معلمان را با طرح‌های مناسبی پیش ببرد/ عجیب اینجاست که وزارت آموزش و پرورش در همین ماه‌های گذشته پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ٩٤ را به‌طور کامل پرداخته است و در این مدت بیش از ٣ هزار و صد میلیارد تومان نقدی و یک هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان در قالب اوراق به‌عنوان تمام یا بخشی از مطالبات اقشار مختلف فرهنگی اعم از حق‌التدریس شاغلان، حق‌‌‌التدریس آزاد، حقوق سرباز معلمان، نیروهای قرارداد کارمعین، بدهی به بانک‌ها و بیمه‌ها و... پرداخت شده است/ می‌خواهند وزیری را استیضاح کنند که هیچ نقشی در تسهیلات عجیب و غریب بانک سرمایه در سال‌های قبل نداشته و در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز از روزی که بر سر کار آمده بیشترین همکاری را برای ریشه‌کن کردن فساد داشته است
منتشرشده در یادداشت

حاجی بابایی پس از رای گیری نفر ششم شد ، این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در نامه ای به جمنا مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام کرد/ پس از آن و اعتراض حاجی بابایی به نتایج آراء ؛  جبهه مردمی انقلاب اسلامی  (جمنا ) اطلاعیه ای در این مورد صادر کرد/" «حق، گرفتنی است نه دادنی» که به عنوان باوری عمومی مطرح می شود . آنچه مسلم است مطالبات اقشار مردم و فرهنگیان نتیجه بخش شد . "/ تشکلی که در یک انتخابات داخلی و با حدود 2000 رای و با وجود حاضران و ناظران و مکانیسم برگزاری انتخابات قادر به شمارش صحیح آراء نیست چگونه می تواند برای هشتاد میلیون نفر تصمیم گیری کند/ اصرار حاجی بابایی بر ماندن و فعالیت در تشکلی این چنین در حالی که خود را مقبول و محبوب جامعه فرهنگیان کشور می داند چیست/ کسی که این گونه تغییر موضع می دهد و پس از تشکر ، اعتراض می کند و سپس اعاده آراء را مساوی با گرفتن حق می داند چگونه می خواهد اعتماد فرهنگیان و معلمان را بازسازی کند/ آن اشتباه بازگشت پذیر بود ؛ اما ضربات و لطماتی  که بر اثر اشتباهات و کارهای غیرکارشناسی شده بر  آموزش و پرورش و معلمان در 4 سال وزارت ایشان و نیز 8 سال دوران ریاست جمهوری رئیس ایشان به  مردم و فرهنگیان وارد شد به این سادگی قابل جبران هستند....

منتشرشده در گفت و شنود

گروه اخبار/ رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی گفت که طبق گزارش اخیر دیوان محاسبات قوه قضائیه مازاد بر مصوبه قانونی مبلغی بالغ بر 285 میلیارد تومان پاداش و پرداخت‌های گروه‌های ویژه و فوق‌العاده داشته است.

گروه اخبار/

دلایل استیضاح دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش

جمعی از نمایندگان با ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس ضمن بیان دلایل خود برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، خواهان قرار گرفتن در دستور کار پارلمان شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جمعی از نمایندگان در چند روز اخیر با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواهان قرار گرفتن طرح استیضاح فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دستور کار مجلس شدند که این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراما این جانبان جمعی از نمایندگان خانه ملت با استناد به اصل 89 قانون اساسی، طرح استیضاح جناب آقای دکتر احمدی آشتیانی وزیر محترم آموزش و پرورش را اعلام می‌داریم خواهشمند است در اولین جلسه اعلام وصول فرمایید.

1. عدم توجه به مسائل تربیتی و پرورشی و فرهنگی در سیاست‌های آموزش و پرورش و مدارس

2 . تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان و از بین رفتن آرامش خانواده‌ها به دلیل برنامه‌ریزی مالی فرهنگیان با همین اندک حقوق معلمی

3. عزل و نصب‌های سیاسی در بدنه وزارت آموزش و پرورش

4. عزل و نصب‌های سیاسی در صندوق ذخیره فرهنگیان و استفاده از نیروهای غیرتخصصی و باندی و حزبی

5  . عدم ارائه برنامه‌ای خاص در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و فرهنگسازی در مدارس

6. بی‌توجهی و عدم برنامه ریزی وزارت در برنامه سال 96 ارائه شده توسط دولت در بحث افزایش رفاه و معیشت فرهنگیان و مدارس روستایی و دیگر موارد الزامی

7. عدم توجه به شعارها و برنامه‌های پیشنهاد وزیر در برنامه ارائه شده در سال 96 توسط دولت و برنامه ششم

8. عدم تعامل با نمایندگان و عدم برگزاری جلسه با نمایندگان محترم در زمینه پیگیری چشم انداز و سیاست‌های کلی سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش

9. عدم توجه به پیگیری پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریس و فرهنگیان بازنشسته و عدم ارائه برنامه‌ای منسجم و خاص در برنامه ششم و بودجه سال 96.

10 . عدم توجه به مدارس دولتی و دانش‌آموزان محروم و دفاع از سیاست‌های تشویقی مدارس غیرانتفاعی و در کل حذف محرومین و مناطق محروم در سیاست‌های آموزش و پرورش و جایگزین مدارس آزاد

11.  و ده ها مورد چالش دیگر در سیاست‌های فعلی آموزش وپرورش

نمایندگان معتقدند مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان و دانش‌آموزان در روزهای اخیر از قبل بیشتر شده ؛ لذا با این استیضاح  به دولت و ملت اعلام می‌نماییم که نمایندگان خانه ملت برای دفاع از حقوق فرهنگیان زمان و مکان نمی ‌شناسند.

انشاالله که دولت و وزارت در راه احقاق حقوق فرهنگیان عزیز اقدام و گام‌های عملی دور از سیاسی بازی و شعارگونه بردارد.

در همین راستا اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی تسنیم از ارجاع این درخواست نمایندگان با 37 امضا به کمیسیون آموزش برای بررسی بیشتر خبرداده بود.

انتهای پیام/

نظرسنجی

آیا در مدرسه شما ماهی یک بار جلسه شورای معلمان تشکیل می شود ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور