صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

دلیل لغو ابلاغ آقای فاتحی

لرستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه‌ی سرگشاده‌ی بخشدار مرکزی دلفان لرستان به نماینده‌ی اصولگرای این شهرستان، منتشرشده در ۲۸ آبان ۹۵، که طی آن برخلاف تفکیک قوا و سلسله مراتب اداری، جهت حل یک مشکل مربوط به دستگاه‌های اجرایی (تعریض یک جاده‌ی روستایی!) به نماینده‌ی مجلس متوسل شده و در ضمن آن نامه، علاوه بر بیان القاب و اوصافی برای نماینده (از قبیل: « دستان گره‌گشا در پی آن همه سال انتظار»! «دعای اجابت شده‌ی شهر شهیدپرور من»!)، به طرزی ظالمانه، دستاوردهای برجسته‌ی دولت تدبیر و امید در دلفان یعنی :

۱. انتخاب دلفان به عنوان پایلوت اقتصادی و ۲. آزادسازی اراضی فاز چهار فرهنگیان را به صراحت به حساب نماینده مزبور گذاشته است!
این نامه که طی آن آقای عباس قهرمانی عالی‌ترین نماینده‌ی دولت در بخش مرکزی دلفان (بخشدار مرکزی)، به طرزی شوک آور به انتساب دستاوردهای برجسته‌ی دولت در بخش مربوطه، به نماینده‌ی مربوطه پرداخته است، خصوصاً در ماه‌های نزدیک به انتخابات ریاست‌جمهوری که بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید برای مردم، خصوصاً در لرستان ضرورت دارد، قطعاً سبب ناامیدی مردم دلفان خواهد شد ؛ مردم شریفی که بالاترین آمار رای به دکتر روحانی در سال ۹۲ را در غرب کشور در کارنامه‌ی خود دارد.

نامه‌ی سرگشاده‌ی بخشدار مرکزی دلفان لرستان به نماینده‌ی اصولگرای این شهرستان

لایحه بودجه 96 تا 15 آذر تقدیم مجلس می شود/ دانش آشتیانی با تکیه بر کدام منابع مالی  وعده "طراحي و اجراي نظام معيشتي و رفاهي ويژه فرهنگيان " را داده است/  سهم آموزش و پرورش در بودجه 96 ، موفقیت یا شکست دانش آشتیانی را رقم می زند/ دانش آشتیانی گفته که در گرفتن بودجه و پیگیری مسایل معلمان آدم سمجی است و  اصلا کوتاه نمی آید/ مجلس نمی تواند خارج از ساختار لایحه بودجه برای دولت هزینه ایجاد کند و مثلا حقوق معلمان را افزایش دهد/ نمایندگان مجلس مانند خانم سعیدی به جای شعار دادن در تلگرام با سازمان مدیریت و دولت رایزنی کنند/ اگر بودجه همه دستگاه های فرهنگی را به آموزش و پرورش بدهند تاثیر چندانی ندارد/ مطالبات معلمان تبدیل به نردبانی برای بالارفتن از دیوار سیاست شده است/ خیلی ها می گفتند که فانی برای گرفتن بودجه،  قدرت "چانه زنی" و جنگندگی کافی نداشته است/ وزیر جدید وضع مالی و بدهی ها و معوقات و میزان کسری بودجه وزارتخانه را شفاف اعلام کند/ وزیر و معاون پشتیبانی روی اعتبارات "قابل حصول" حساب باز کنند/ فانی برای تنوع بخشی منابع  اعتباری آموزش و پرورش روح الله عالمی را به عنوان  مشاور اقتتصادی برگزید اما مشاور عالی سر از صندوق ذخیره فرهنگیان درآورد/ حرفهایی مانند بهره گيري بهينه از قابليت ها و منابع ملي و تعیین مدل های جدید،  برای آموزش و پرورش پول نمی شود/ راهبرد همه وزرا از نجفی تا فانی تنوع بخشیدن به منابع درآمدی آموزش و پرورش و کاهش وابستگی به بودجه دولتی بوده است/ وزرای قبلی در زمینه کشف و استفاده از منابع غیر دولتی موفق نبودند/ طرح  امور غیرقابل تحقق و آرمانها و آرزوها در چهارچوب برنامه خطا است/ احتمالا بودجه 96 روی مبلغ   35 تا 40 هزار میلیارد تومان بسته خواهد شد/ بودجه سال 95  آموزش و پرورش حدود 12 درصد بودجه عمومی است/ طراحي و اجراي نظام معيشتي و رفاهي ويژه فرهنگيان با تخصیص 30 تا 40 درصد بودجه عمومی به آموزش و پرورش امکانپذیر است/ آیا سماجت دانش آشتیانی نتیجه می دهد؟  / پیش بینی من این است که افزایش حقوق سال 96 در حد 15 تا 20 درصد است/ برکناری فانی و انتخاب دانش سطح مطالبات معیشتی معلمان از دولت را بالا برد

منتشرشده در اقتصاد

به دنبال دریافت مجوز کانون صنفی فرهنگیان توسط هیئت موسس ، اولین انتخابات پرشور کانون در سالن اداره کل سابق (جنب دبیرستان شریعتی) برگزار گردید/ به دنبال فضای باز دوره دوم اصلاحات و اوج گیری فعالیت های صنفی فرهنگیان سراسر کشور کانون پر قدرت زنجان نیز حضور موثری در تمام تحصن ها و جلسات کشوری و استانی داشتند/ در این دوره نیز علاوه بر شرکت موثر در تحصن ها و جلسات هماهنگی کانون های سراسر کشور، اولین نشریه کانون صنفی فرهنگیان استان در 4 صفحه با مطالب تند و تیز صنفی به مدیر مسئولی رضاقاسم پور منتشر شد/ به دنبال روی کار امدن دولت دکتر احمدی نژاد و پمپاژ فضای اختناق سیاسی-اجتماعی و تشدید فشارهای چند لایه بالاخره رضا قاسمپور رییس وقت کانون صنفی فرهنگیان استان مجبور به استعفا شد/ در دوره هشت ساله اختناق احمدی نژادی همزمان با انسداد فضای سیاسی فرهنگی کشور و تداوم فشارهای روز افزون بر نهادهای مدنی، فشار بر فعالان صنفی نیز به اوج خود رسید/ به دنبال فضای نسبتا باز سیاسی در دولت تدبیر و امید و کلید خوردن مجدد اعتراضات همکاران به وضعیت نامساعد منزلت و معیشت شان....

منتشرشده در یادداشت
جمعه, 28 آبان 1395 10:43

« پروانه های محافظه کار! »

آموزش و پرورش، ابزار دست دولت هاست و بنابراین، محافظه کاری در ذات و خاصیت نظام های آموزشی دنیاست/ عامل عمده در بروز این وضعیت را باید هم در متمرکز بودن سیستم آموزشی کشور و هم در نگاه نگران معلمان جست و جو کرد که به دست و دهان دولت چشم دوخته اند/ هرقدر این دل مشغولی های به ناچار معلمان بیشتر می شود،به همان اندازه فرصت های یادگیری و بازآموزی حرفه ای را ازدست می دهند/ نظام آموزشی به موجب بخشنامه هایی تحکم آمیز، فرصت و جرات بازجویی و تنبیه دانش آموزان را از معلمان گرفته و در عمل مدرسه را تحت سیطره و سلطه ی خانواده قرار می دهد اما در مقام حرف ،همچنان شعار پیوند خانه و مدرسه را سر می دهد/ اگر چه سیستم آموزشی به لحاظ ساختار وجودی خود ناگزیر از محافظه کاری است اما این دلیل نمی شود که معلمانش الزاما محافظه کار بارآیند/ قریب به اتفاق معلمان، عقیده دارند؛ سری را که درد نمی کند، دستمال نمی بندند  و لذا به روحیه محافظه کاری عادت می کنند و در نتیجه برای رفع موانع موجود صنفی و شغلی ،خود هیچ کاری نمی کنند اما بی صبرانه در پی قهرمان می گردند و مثلا بیش از سایر کارمندان،اخبار روز را دنبال می کنند/ اگرچه حتی در عرصه مجازی و موقع نظرنویسی روی مطالب سایر همکاران، بدون نام و تصویر واقعی وارد می شوند ولی همچنان فریاد برمی آورندکه؛ « چرا کسی به داد ما نمی رسد » ....

منتشرشده در یادداشت

هيلاري  كلينتون گاها در مناظرات و اظهارنظرهاي مختلف با ادبيات تحقيرآميزي، رقيب خود را مورد خطاب قرار مي داد/ ترامپ عليرغم فقدان سوابق سياسي مشخص، در حوزه هاي مختلفي مانند كارآفريني؛ ساخت هتل ها،‌ زمين هاي گلف، ساخت برج ها و تفرجگاه ها، عملكرد قابل افتخاري داشته كه اين خود نشان از دارا بودن يك سري از توانايي هاي مديريتي و فردي در ايشان مي باشد/ جوهر اصلی پوپولیسم در جلب پشتیبانی مردم با توسل به وعده ‌های کلی و مبهم و معمولاً تحت کنترل رهبر فرهمند، پیشبرد اهداف سیاسی مستقل از نهادها و احزاب موجود با فراخوانی توده مردم با نیت اعمال فشار مستقیم بر حکومت و همچنین بزرگداشت و تقدیس مردم یا خلق  خلاصه می شود/ این رخداد در جامعه ای رخ داد که مظهر عالی اقتدار حزبی بود/ نمود پدیده پوپولیستی در کشورهای مختلف ناشی از چه امری مي باشد؟ آیا توده مردم همواره در برابر شعارهای هیجان گونه پوپولیستی اقناع پذیرند؟ آیا شخصیت های کاریزماتیک پوپولیست دارای قدرت اقناعی گسترده تر هستند؟ آیا توسعه حرکت های پوپولیستی از ناکارآمدی نخبگان سیاسی ناشی می شود/ از مهمترین دلایل رشد حرکات پوپولیستی در جوامع در کنار سایر عوامل، رفتارها و عملکردهای مرتبط با ناکارآمدی نخبگان سياسي است ....

منتشرشده در یادداشت

ماشین عزل و نصب وقتی که راه افتاد متوقف نمی شود/ همه وزرای آموزش و پرورش دو کار را خوب بلدند : عزل و نصب مدیران و تغییر ساختار اداری / دانش آشتیانی ستاد آموزش و پرورش را نمی شناسد. عده ای با استفاده  از این ضعف می کوشند وزیر را در اختیار بگیرند/ روابط عمومی وزارتخانه به دانش القا می کند که منتقدان، حق وزیر برای انتخاب همکاران خود را به رسمیت نمی شناسند/ وزیر باید مواظب بولتن نویسان دور و بر خود باشد /  آنچه منتقدان می گویند شفافیت و علنیت و باز شدن حلقه مشاوران وزیر است/ روابط عمومی وجود  "یک مشاور کلیدی" در اطراف دانش را  تکذیب کرد/  این تکذیب ذهن ها را به این سمت می برد که حدس بزنند " مشاور کلیدی" دانش کیست / آیا کسی لیست عزل و نصب های دانش آشتیانی را داخل جیب خود دارد /  از 8 گروه سیاسی حامی دانش آشتیانی، الان 7 گروه شاکی هستند و می گویند به دانش دسترسی ندارند/ آیا وابستگان به یک حزب سیاسی، دسترسی بقیه گروه های حامی انتخاب دانش را قطع کرده اند/ گروه های هفت گانه سیاست سکوت و انتظار در پیش گرفته اند و با دانش رودربایستی دارند/ ظاهرا یکی از معاونان جواهری پور به عنوان مرد نیرومند و در سایه ظهور کرده است/ گفته می شود تیم نامریی مشاوران مدیر روابط عمومی را جلو انداخته اند/ عده ای مدیر روابط عمومی را مشاور کلیدی دانش می دانند اما او فقط ویترین مشاوران است/  هیچ کس برای رفتن فاضل اشکی نمی ریزد اما بازی موش و گربه در دفتر وزیر اقتدار او را کاهش می دهد/ الان فاضل رسما مدیرکل دفتر وزارتی است اما کارها به آقای رفیعی که سمتی ندارد  ارجاع می شود/ رفیعی از مدیران جواهری پور در دفتر مشارکت های مردمی بوده است/ تحلیل  رفتار مدیران آموزش و پرورش بر اساس  اصلاح طلبی و اصولگرایی گول زننده و غلط است/ دانش احتمالا  یادش نرفته که در  مجلس گفت سیاست در آموزش و پرورش سم مهلک است/ رییس جمهور به نمایندگان اطمینان داد که دانش سیاست را کنار گذاشته است/ در وزارتخانه ای که 99 درصد اعتبارات صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود، یک حسابدار معمولی می تواند معاونت پشتیبانی را اداره کند/ سیاست های معاونت پرورشی در دفتر وزیر تعیین نمی شود/  خوب نیست  که  بگویند وزیر در حصار یک حزب و دوسه نفر مشاور کلیدی است /برای دیوان سالاران، تنها مفهوم انتخابات و تغییر وزیر ، بازتقسیم پست ها است/ لحن برخی از اصلاح طلبان بدنه آموزش ورورش در دفاع از دانش کاسب کارانه و ساختگی است

منتشرشده در یادداشت

با حذف يا محدود کردن نهادهاي نظارتي از سويی و تحت فشار قردادن رسانه ها و سلب حقوق شهروندي از سوي ديگر، محيط مناسب براي فساد فراهم مي شود/ از سال 1388 که رعب و ترس براهالي رسانه حاکم شد فساد هاي مالي بيشتر شد/ بر مبنای گزارش ديوان محاسبات کشور ، از میان حدود 93 هزار و 460 نفر مقام و مدیر کشور در سال 1394 که تعداد 13 هزار و 873 نفر آنها از جمله مقامات و افراد رده‌های بالای مدیریتی بودند صرفا تعداد 397 نفر معادل 4/ 0 ( چهار دهم ) درصد دارای دریافتی ماهانه بیش از 20 میلیون تومان بوده‌اند/ تهاتر زمین به جای بدهی ۴ شرکت به بانک سرمایه و تخلف ۱۹۷ میلیارد تومانی، نمونه‌ای از تخلفاتی است که در بانک سرمایه که فرهنگیان سهم بیش از ۵۰ درصدی در آن دارند، مشاهده شده است/ پیگیری‌ها از برخی تخلفات اتفاق افتاده در این بنگاه اقتصادی حکایت از آن دارد که تنها در یک مورد، بدهی‌های 4 شرکت «س»، «ر» و «م» و یکی از شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان که در مجموع 272 میلیارد تومان بوده است یک‌جا از محل تملیک یک قطعه زمین واقع در منطقه لواسانات تسویه شده است/ عمده شایعات ذکر شده پیرامون مطالبات معوق بانک سرمایه است که ٤٧ درصد سهام آن به بهای تمام شده ٢١٨ میلیارد تومان متعلق به موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است که ارزش فعلی آن بیش از ٥ برابر قیمت تمام شده آن است/ اینکه عدم وصول مطالبات بانکی عنوان مجرمانه اختلاس دارد یا نه تحت چه عبارت و یا اصطلاح حقوقی باید گنجانده شود، در صلاحیت نهادهای حقوقی و قضایی است که در حال پیگیری این موضوع هستند/ بالا پایین کردن فساد برای برخی لذت بخش است. بعضی رسانه‌ها خوششان می‌آید “بدهی معوق” را “اختلاس” جلوه بدهند/ بخشی از افشاگری های اقتصادی در کشور سیاسی است و می خواهند دولت را تخریب کنند/ فیش های حقوقی با جنجال زیاد منتشر شد اما در نهایت دیوان محاسبات تعداد افرادی که حقوق های غیر متعارف دریافت می کردند را ۳۹۷ نفر اعلام کرد/ تعداد کسانی که بالای ۲۰ میلیون تومان حقوق می گرفتند، کم بود و می بینیم آن طور که سر و صدا می کردند، نبود و اهداف سیاسی پشت این داستان بود/ یک نوع بی انضباطی مالی از چند سال قبل در کشور ایجاد شده است و دستگاه های ناظر به وظیفه خود عمل نکردند و خیلی از ضوابط نادیده گرفته شد/ مسائلی که اعلام می شود به معنای اختلاس و بردن و خوردن نیست/ الان می گویند، ۸ هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان اختلاس شده و ممکن است عده ای فکر کنند، چند نفر این پول را بردند و بین خودشان تقسیم کردند و خوردند که اصلا این گونه نیست/ بخش زیادی از این ۸ هزار میلیارد تومان مطالباتی است که صندوق دارد و تسهیلاتی است که در اختیار افرادی قرار دارد، اگر چه بدون ضابطه و از روی روابط و ناعادلانه به آنان پرداخت شده است اما وثیقه لازم را گرفته شده و این جزو معوقات بانک است و قوه قضائیه می تواند این پول ها را پس بگیرد/ موسسان این صندوق فکر نمی کردند که ممکن است زمانی به یکی از بزرگترین هولدینگ های اقتصادی کشور تبدیل شود و اساسنامه آن را با مقتضیات آن دوره تدوین کردند/ معوقات بانکی در نظام بانکی کشور بیش از ١٠٠ هزار میلیارد تومان است که ٨ هزار میلیارد تومان آن متعلق به بانک سرمایه است....

منتشرشده در اقتصاد

چرا سالار قاسمی مدیر کل استان قزوین ، فقط با اعضای حزب ندای ایرانیان  دیدار کرده است/ مدیر موفق در آموزش و پرورش مدیری است که جدا از علایق و سلایق سیاسی و جناحی در رابطه با مسایل آموزش و پرورش به شکل فراجناحی عمل کرده و تمرکز خود را روی مسایل حرفه ای آموزش و پرورش بگذارد/ برخی  مدیران آموزش و پرورش بسته به شرایط سیاسی و ارتباطات شخصی به افراد سیاسی و احزاب و تشکل ها دور یا نزدیک می شوند و از  امکانات  مدیریتی خود برای تحکیم و ارتقای جایگاه  شخصی خود بهره می جویند/ فضای سیاسی آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب تا کنون  سیاست زده بوده و اصول گرایان دست بالا را در معادله قدرت داشته اند/ حرکات سیاسی به نام اصلاح طلبی، بهانه قابل قبولی در اختیار اصولگرایان برای دخالت های سیاسی بیشتر قرار می دهد/ بدنه معلمان و تشکل های صنفی و صنفی - سیاسی معلمان و  شاخه معلمی احزاب سیاسی به جای پیگیری اهداف سیاسی و  تلاش برای نشاندن افراد نزدیک به خود  در مدیریت های آموزش و پرورش ، باید بر شایسته سالاری و انتخاب مدیران بر اساس معیارهای حرفه ای  اصرار بورزند

منتشرشده در یادداشت

این را هم می داند که در سر راه او برخی دوستان و موافقانش از خرده احزاب اصلاح طلب نشسته اند و به صله و هدیه ای از او چشم امید دارند و همین طور برخی مخالفان درکمین اند تا به بهانه ای، تیغ انتقاد از نیام منطق برآورند/ اکنون به درستی معلوم نیست این همه امید و نوید دادن وی ، بیشتر به نفع حال و روز معلمان خواهد بود یا گامی در جهت ترمیم کابینه/ اگرچه، وزیر پیشین هم با برخی نخواستن ها یا نتواستن ها در دست زدن به بعضی برنامه های برزمین مانده ی آموزش و پرورش، زمینه سازی خوبی برای راحت تر دیده شدن وزیر جدید ایجاد کردند/ اولین گام جناب وزیر و در راستای دولت اعتدال،باید در معتدل نگاه داشتن حال و هوای وزارتخانه باشد و با در نظر گرفتن منافع معلمان،باید خط کشی‌ها‌ی حزبی را دور ریخته و وحدت و همکاری و ائتلاف را دست و پا کنند ....

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور