صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

انتظار مي‌رفت تغييرات مثبتي را در بودجه سال 1396 آموزش‌ و‌ پرورش شاهد باشيم/ همواره رشد بودجه آموزش‌ و‌ پرورش نسبت به رشد بودجه‌ عمومي کشور بيشتر بوده است و براي اولين بار در لايحه سال 1396 از اين رويه تبعيت نشده است/ رقم کل بودجه سال 1396 نسبت به سال قبل11 درصد رشد داشته است، سهم آموزش‌ و‌ پرورش نسبت به رشد بودجه‌ عمومي کشور چيزي در حدود 6 درصد است که اين افزايش ناچيز خود نشان از كم‌توجهي و خروج آموزش‌ و‌ پرورش از چرخه اولويت‌هاي دولت يازدهم دارد/ دانش‌آشتياني با سخنان پوپوليستي‌اش و مهمتر دانستن مساله آموزش‌ و‌ پرورش از مساله برجام توانست در اذهان بخشي از فرهنگيان شبهه ايجاد نمايد و آنان را به حل مشکلاتشان اميدوار نمايد/ تمامي برنامه‌ها و شعارهاي دولت يازدهم و وزير آموزش‌ و‌ پرورش در حد همان شعار باقي مانده و قرار نيست هيچ تغيير محسوسي در وزارت آموزش‌ و‌ پرورش ايجاد گردد/ اين‌روزها در‌حالي که فرهنگيان در مشکلات اقتصادي غلت مي‌زنند و در طول ماه‌هاي اخير زير فشارهاي اقتصادي خميده شده‌اند، دولت‌مردان از ارتقاي منزلت اجتماعي و حل مشکلات فرهنگيان «سخن» مي‌گويند و صدا‌ و‌ سيماي ملي مغرضانه با خبرهاي آنچناني‌اش حرص‌ فرهنگيان را در مي‌آورد/ رويه‌اي که دولت يازدهم در مواجهه با مطالبات و مشکلات فرهنگيان در حال حاضر پيش گرفته است،در مجموع بازي دو سرباخت را براي دولت به ارمغان مي‌‌آورد/ فرهنگيان تبعيض و اجحاف را با تمام وجود لمس مي‌کنند و شعارها و اقدامات پوپوليستي وزير و دولت روحاني باعث نارضايتي و بي‌اعتمادي بيشتر فرهنگيان به دولت يازدهم خواهد شد ...

منتشرشده در یادداشت

صدای معلم بابت عزل کریمی فر از آقای دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد/ در دعواهای اداری طرفین سعی می کنند از بین رسانه ها و فعالان معلمی و گروه های صنفی برای خود یارگیری کنند/ چطور می توان بابت برکناری یک مدیرکل " غیرپاسخ گو " از  وزیری قدردانی کرد که خودش به رسانه های مستقل پاسخ گو نیست / برکناری مدیرکل آموزش و پرورش لرستان،ربطی به پاسخ گو نبودن و نداشتن تعامل با معلمان و رسانه های مستقل نداشت / برکناری کریمی فر از پس لرزه های شکست سنگین طرفداران دولت در انتخابات 7 اسفند 94 در استان لرستان بود/ ظاهرا از دید استاندار لرستان و برخی مدیران دولتی کریمی فر و مدیران زیر مجموعه او عامل این شکست بودند/ معترضان فرهنگی آقای کریمی فر به عنوان عامل فشار در پروژه ای ایفای نقش کردند که در استانداری لرستان طراحی شده بود/ اختلاف بین خجسته پور فرماندار خرم آباد ( رییس ستاد انتخاباتی روحانی) و کریمی فر از مدت ها پیش آشکار شده بود/ آیا آقای دریکوند مدیرکل جدید، روسای آموزش و پرورش بروجرد و دلفان و الیگودرز و دورود و... را برکنار می کند/ آیا آقای دریکوند دست رد به سینه 7 نماینده اصولگرای استان می زند/  قاعدتا اگر مدیرکل جدید، مدیران اصول گرای آموزش و پرورش دلفان و بروجرد و...  را برکنار نکند نوشتن نامه های تند باید ادامه پیدا کند/ به نظر من پروژه اعتراضات فرهنگیان اصلاح طلب لرستان به عزل و نصب ها خارج از آموزش و پرورش طراحی شده و با رفتن کریمی فر می خوابد/ اگر آموزش و پرورش لرستان صحنه منازعه سیاسی بر سرپست های مدیریتی  بشود، اصول گرایان دست بالا را دارند/ فرهنگیان اصلاح طلب استان باید سعی کنند مدیریت آموزش و پرورش را از سیاست دور نگه دارند/  درقضیه برکناری فانی یک باره موج عظیمی علیه فانی و مدیران او در رسانه شکل گرفت و بعد از برکناری فانی موج ناگهان خوابید/ رسانه های مستقل و فعالان معلمی باید مواظب باشند که در دعوای مدیران بر سر تقسیم پست ها، مورد سوء استفاده قرار نگیرند/ /  تغییر چهره های پشت میزنشین مشکلی از آموزش و پرورش را حل نمی کند. تغییر رویه ها ، تغییر سیاست ها و تغییر برنامه ها مهم است/ وقتی تعصبات قومی - قبیله ای با سیاست قاطی شود همه چیز در چهره ها و نام ها و قیافه ها خلاصه می شود

منتشرشده در یادداشت

  به نام آنکه جان را فکرت آموخت/ شاید بتوان عوامل آغازین ناکامی کریمی‌فر را در انتصابات او جست‌و جو نمود/ در شهرستان بروجرد قرار بر آن گرفت که مدیر اداره از جانب نماینده بانفوذ شهرستان تعیین شود و معاونین از طرف حامیان دولت باشد/ قراین و شواهد حاکی از توجّه و علاقة بسیار آقای مدیرکل به همین نمایندة محترم داشت/ ظاهرا اداره کل آموزش و پرورش را زیرمجموعة کمیسیون‌ سیاست خارجی قلمداد نموده بود/ شاید همین پشت‌گرمی آقای مدیر کل به روابط خصوصی‌اش با چنین افرادی موجب شد تا از توجّه به نظرات فرهنگیان متخصّص در طول مدت مدیریت خویش غافل بماند و حتّی به درشتی با منتقدان سخن براند/ به جای پاسخ‌های سنجیده و منطقی، تازیانة واژگان را بر سر و روی منتقدان کوبیده و آنان را متهم به «بی‌انصافی» و «تخریب غیرمنصفانه» و «بارخاطر» و «جاه‌طلبی و سهم‌خواهی» نموده؛ و با ذکر برخی آمار و ارقام، خود را در عرصة آموزش موفق پنداشته بودند ....

منتشرشده در یادداشت

این درخواست در قالب ۱۶ محور و پس از ۴۷ روز از رأی اعتماد مجلس به وزیر به دبیرخانه مجلس و با ۶۱ امضاء داده شده بود/ تغییر نگرش نمایندگان در این مدت ، نشان‌دهنده دمل چرکین و زخم کهنه سیاست زدگی مجلس می باشد/ نمایندگان هر از گاهی به سراغ وزیر آموزش و پرورش می روند تا با نشان دادن توانایی ،سهم خود از قدرت را یادآوری کنند/ موارد استیضاح همچون همیشه با کلی گویی همراه است/ به وزیر فعلی فرصت عمل دهید ...

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

شعار بس است!

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

دروغگو باید مجازات بشود!

تهران

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

استیضاح دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با 16 محور آماده شده و تاکنون 30 نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند.


وی افزود:اکثر محورهای استیضاح مربوط به عدم توجه وزیر به سیاست های پیشنهادی و وعده هایی است که در مجلس داده بود.


این نماینده مجلس ادامه داد: عدم توجه دولت به آموزش و پرورش در بودجه سال 96 هم از محورهای استیضاح است، دولت هیچ توجهی در بودجه سال 96 به آموزش و پرورش نداشته و وضع این وزارتخانه در سال 96 بسیار وخیم تر از گذشته خواهد شد.


این مقام مسئول ؛ غیرشایسته سالاری و انتصاب های سیاسی را از دیگر دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: دیدگاه نمایندگان این است که افراد منصوب شده، یک تیم تخصصی و از بدنه آموزش و پرورش نیستند و هیچ همراهی با آنچه برای آموزش و پرورش پیش بینی می شود ندارند.


وی اظهارداشت: در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه، هیئت مدیره و مدیر عامل این مجموعه ، انتصاب ها بسیار غیر تخصصی و سیاسی است و با چشم انداز مجموعه صندوق ذخیره که قرار است ذخیره معلمان باشد بسیار فاصله دارد و اوضاع را از شرایط کنونی هم بدتر می کند.


این نماینده مردم در مجلس شورای با بیان اینکه عدم توجه به مسائل فرهنگی و اقتصاد مقاومتی از دیگر دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش است عنوان کرد: استقبال خوبی از طرح استیضاح در مجلس شده و تعداد امضا کنندگان رو به افزایش است.


وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس گفت: این طور نیست که آقایان فکر کنند با انتصاب جدید در چند ماه آخر می توانند هر کاری کنند، اگر کسی یک روز از وزارتش مانده باشد ولی تابع دستورات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نباشد، باید برای پاسخ گویی در مجلس حاضر شود.

انتهای پیام/

 / حمیدرضا کفاش ، بازوی اجرایی و فرد معتمد وزیر بود/ امیدوارم زاهدی در جمع سایر تشکل های فرهنگی هم حضور یابند و به سوالات فرهنگیان در باره 8 سال دولت معجزه هزاره عملکرد کمیسیون آموزش مجلس  توضیح دهد / در دوره فانی کمیته 7 نفری انتصابات برای هر پست مدیرکلی سه نفر را برای انتخاب اصلح به وزیر معرفی می کرد/  داوطلبان مدیریت از سوي مقامات محلي، تشكل‌هاي فرهنگيان، نمايندگان مجلس ، نهادها و ارگان‌هاي استاني به ستاد معرفي مي‌شدند/ صد درصد انتصابات فانی در راستاي اجراي برنامه‌هاي رییس جمهور بوده است/ مگر معيار سياست در كشور، شما و امثال شما هستيد كه بايد همه انتصابات با شاقول شما انجام شود/ مديران كل انتخاب شده‌ استان‌ها همگي از معلمان برجسته، شايسته و محبوب مورد حمايت قاطبه فرهنگيان بودند/ مردم در سال ٩٢ به تغيير راي دادند و نبايد انتظار داشته باشند كه همان مديران دولت قبل سرکار باشند/ به رغم مشكلات و كمبودهايي كه قشر باعزت و كرامت فرهنگيان دارند همچنان از طرفداران پروپاقرص دولت تدبير و اميد هستند/ ركورد ٧٠٠ هزار نفري اردوهاي راهيان نور ، بزرگداشت شهداي دانش‌آموز و فرهنگي ، طرح حفظ موضوعي قرآن كريم، طرح انس با اهل بیت ،احياي ٦٥٠ دارالقرآن رسیدن ، شاخص كتاب به ازاي هر دانش‌آموز در مدارس از عدد ٣ به عدد ١٠ از اقدامات فرهنگی دوره فانی بود/ درقضیه صندوق ذخیره آبروها برده شد، عدد و رقم‌های غیرواقعی ساخته و اعلام شد و بگم‌بگم‌ها همچون اعقاب سلف، رسانه‌ای شد/فرهنگیان شریف کشور در انتظار هستند تا نتیجه  تحقیق و تفحص از دو دهه فعالیت صندوق ذخیره به انجام برسد

منتشرشده در یادداشت

این حکایت بی ارتباط به حال امروز جامعه ما نیست که گاه بادی شاخه ‏های درخت تنومند منافع ملی مان را به لرزش در می ‏آورد/ سخن از شعار هواداران تیم تراکتورسازی تبریز است که در دیدار با تیم استقلال که با برتری دو بر یک تیم آنها به پایان رسید،تعدادی از هواداران این تیم شعارهای قومیتی سر دادند/ چگونه می توانیم در هوای سرد آذربایجان، کنار بخاری که با گازی که از میدان های خلیج فارس استخراج می شود روسن است و گرما بخش خانه و کاشانه مان است، بنشینیم و هم صدا با دژخیمان که طمع به خاک پاک ما دوخته اند، نام جعلی آن خلیج زیبا آن را  در استادیوم ها فریاد زنیم/ اگر در این کشور نیز بحران هویت شدت یابد و هر قوم و زبانی منافع خود را از منافع ملی فراتر بدانند، تنش های قومیتی قابلیت آن را دارد سرنوشتی شبیه عراق و سوریه برای مردم آن رقم زند/ مردم آذربایجان از یاد نبرده اند گفته های بابک خرمدین را زمانی که به دست معتصم عباسی به شهادت رسید: تو ای معتصم خیال مکن که با کشتن من فریاد استقلال طلبی ایرانیان را خاموش خواهی کرد من لرزه ای بر ارکان حکومت عرب انداخته ام که دیر یا زود آن را سرنگون خواهد نمود/ عامل دوم آزردگی ترک زبان ها از توهین های مداوم و جهت داری است که گاه توسط رسانه ملی و گاه توسط نشریات مختلف به آنها صورت می گیرد/ علاوه بر رسانه ها، برخی از مردم فارس زبان نیز در تعاملات روزمره خود، سایر اقوام ایرانی را به سخره می گیرند و به آنها توهین می کنند/ . باوجودی که کشور ما از قافله توسعه عقب مانده است اما توسعه متوازن در شهرها و مناطق مختلف می تواند، میزان نارضایتی ها را کاهش دهد/ ترک ها در طول تاریخ یاد گرفته اند که از دست رنج خود ارتزاق نمایند و همیشه به خاطر تعصبی که دارند کاری که بر عهده دارند را به درستی انجام می دهند تا کسی از کارشان ایراد نگیرد. و در هرجا حضور دارند به مردم آنجا خدمت می کنند و خدمت شان را باید پاس داشت/نمایندگان مجلس در وهلۀ اول نماینده همۀ ملت ایران هستند و حفظ منافع ملی باید اولویت اصلی آنها باشد/ این امر از طریق آموزش و پرورش درست و فرهنگ سازی مطلوب صورت می گیرد و گرنه تشکیل فراکسیون خود می تواند گامی در جهت ایجاد اختلاف های بیشتر باشد/ تهدید تمامیت ارضی و منافع ملی  بر خلاف اصول قانون اساسی و برای تک تک ایرانیان خط قرمز محسوب می شود...

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

در آستانه انتخابات شوراها

اصفهان

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور