صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

به مالیات چی ها پاداش دادید ؛ معلمان چه ؟

افزایش 50 درصدی حقوق در سازمان امور مالیاتی ؟ منابع درآمد در بودجه نباید فقط محدود به " مالیات " باشند !

علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

" یک شهریار باید بیندیشد که چگونه ممکن است از راه هایی که منجر به تنفر و حقارت نسبت به او می شود دوری نماید و اگر موفق به خودداری از آن ها شود نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و دچار خطری نمی شود ، گرچه سرزنش های دیگری متوجه او شود .... " ( 1 )  ص 152

افزایش 50 درصدی حقوق در سازمان امور مالیاتی و وضعیت آموزش و پرورش و معلمان

چندی پیش خبری در صدای معلم در مورد افزایش 50 درصدی در سازمان امور مالیاتی منتشر شد . ( این جا )

انتشار این خبر بازتاب گسترده ای  به ویژه در میان معلمان و شبکه های اجتماعی داشت . منطقی و یا عقلانی نیست که دولت فقط از طریق " مالیات " به مردم فشار بیاورد

اما در جست و جو مطلب و یا نوشته ای که چرایی این تصمیم که با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تایید شورای حقوق و دستمزد اتخاذ شده بود را توضیح داده و یا تنویر کند نیافتم .

برای این منظور مروری بر بودجه سال 96 به ویژه در مورد " میزان تحقق درآمدهای مالیاتی دولت " خواهیم داشت .

« خبرآنلاین در 23 آذرماه 1395 در گزارشی چنین می نویسد : ( این جا )

" بررسی‌ها نشان می‌دهند از ابتدای فروردین ماه تا پایان مهر ماه سال جاری بیش از 83 درصد از درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده از سوی دولت محقق شده است.

آیا معلمان فقط باید هزینه " بی تدبیری " مسئولان را بپردازند ؟  بر اساس این گزارش دولت پیش‌بینی کرده بود در این مقطع زمانی 61 هزار و 400 میلیارد تومان مالیات دریافت کند، اما عملکرد مالیاتی طبق آمارهای ارائه شده اندکی بیش از 51 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

مالیات یکی از مهم‌ترین ارکان درآمدی دولت را در سال‌های اخیر تشکیل می‌دهد. با کاهش قیمت نفت دولت بر آن شد سهم تامین درآمد از محل دریافت مالیات را افزایش دهد. به این ترتیب بودجه‌های سال‌جاری و سال آینده مبتنی بر درآمدهای مالیاتی تدوین شد.

افزایش 50 درصدی حقوق در سازمان امور مالیاتی و وضعیت آموزش و پرورش و معلمان

دولت در قالب لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده است 112 هزار میلیارد تومان مالیاتی دریافت کند که نسبت به سال‌جاری افزایشی در حدود 9 هزار میلیارد تومان را نشان می‌دهد. بسیاری با استناد به شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد افزایش پایه‌های مالیاتی را به صلاح نمی‌دانند و معتقدند لازم است دولت نسبت به افزایش شمار مودیان مالیاتی و شناسایی مالیات‌دهندگان تازه اقدام کند.

 بررسی‌ها نشان می‌دهند بالاترین سهم در درآمدهای مالیاتی به مالیات بر کالا و خدمات اختصاص دارد. 36.3 درصد از مالیاتی دریافتی در این دوره زمانی به این سرفصل اختصاص دارد. آیا رواست که هر ساله وزارت آموزش و پرورش با کسری بودجه رو به رو بوده و معوقات و مطالبات معلمان ماه ها و حتی سال ها به تاخیر بیفتد ؟

 از سوی دیگر مالیات اشخاص حقوقی نیز 34.9 درصد از کل درآمدهای مالیاتی را از آن خود کرده است.

 مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت به ترتیب 16.3. 2.8 درصد از کل درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص داده اند. در این میان سهم مالیات بر واردات 9.6 درصد گزارش شده است. "

در گزارشی  از تحقق شاخص‌های بودجه در سال 95 چنین آمده است : ( این جا )

چه کسی و یا نهادی " معلمان " را که از دسترسی به منابع مالی به صورت مستقیم محروم هستند می بیند و مسئولان و برنامه ریزان چه پاداشی برای زحمات و نقش آنان در فرآیند توسعه در نظر گرفته اند ؟ " دولت از سال 1393 که نخستین بودجه سالانه خود را تدوین و اجرا کرد به تدریج در جهت بهبود نسبت‌ها و شاخص‌ها گام برداشت به طوری که آمارهای اولیه از عملکرد بودجه 1395 گویای رکوردشکنی‌های پی در پی در مقایسه با سال‌های قبل است. دراین سال بودجه بدون کسری به اتمام رسید و هزینه‌ها و درآمدها برابر شد. ضمن اینکه 96 درصد از کل بودجه محقق شد. در تحقق درآمدهای مالیاتی و گمرکی نیز رکورد دیگری با 97 درصد به ثبت رسید که تمام این رکوردها برآیندی از نظم و انضباط و قانون مداری دولت محسوب می‌شود.

همان گونه که اشاره شد در اکثر بخش‌ها، بودجه سال گذشته با درصد تحقق‌های بالا روبه‌رو شد. در حالی که منابع عمومی در قانون بودجه سال 1395 بالغ‌بر 294 هزار میلیارد تومان بود 282 هزار میلیارد تومان آن یعنی 96 درصد محقق شد.

از منابع عمومی در سال 1395، مبلغ 157 هزار میلیارد تومان سهم درآمدها، شامل درآمد‌های مالیاتی، گمرک و سایر بود که در عمل 148هزار میلیارد تومان آن یعنی 94 درصد محقق شد که درصد تحقق درآمدهای مالیاتی و گمرک 97 درصد و درصد تحقق سایر درآمدها 88 درصد است. "

این آمارها و ارقام نشان می دهند که در سال 95 97 ,  درصد مالیات پیش بینی شده در بودجه محقق شده است .

افزایش 50 درصدی حقوق در سازمان امور مالیاتی و وضعیت آموزش و پرورش و معلمان

در سال 96 مطابق اعلام رئیس جمهور 71 درصد درآمدهای بودجه به مالیات و 29 درصد به سایر درآمدها اختصاص یافته بود .

روحانی  روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مورد بودجه 96گفته بود : منابع عمومی دولت در سال 1396 معادل 320 هزار میلیارد تومان برآورد شده است که نسبت به ارقام قانون و پیش بینی عملکرد سال 95 به ترتیب از رشدی معادل 9 و 13 درصدی برخوردار است. مردمی که مالیات می دهند می خواهند بدانند که دقیقا این پول ها و درآمدها در کجا هزینه می شوند ؟

هنوز در مورد میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در سال 96 گزارشی از سوی مسئولان اعلام نشده است اما با توجه به روند موجود می توان همان درصدهای قبلی را معیار و مبنای عملکرد قرار داد .

با چند تن از کسبه صحبت می کردم .

اگر میزان " بهره وری " در سازمانی پایین است هزینه های این ناکارآمدی را که نباید مردم متقبل شوند یکی از آن ها می گفت علی رغم تسلیم اظهار نامه مالیاتی در موعد مقرر و نیز اعمال افزایش در میزان مالیات بر اساس " نرخ تورم " که مطابق اعلام مسوولان در سال 96 حدود 10 درصد اعلام شده بود مالیات قطعی که اداره مالیات برای او تعیین کرده است تقریبا دو برابر شده است !

یکی از آن ها برای اعتراض به اداره مالیات مربوطه مراجعه کرده و دلیل و یا دلایل این افزایش ناگهانی را پرسش کرده بود .

مسئول مربوطه اعلام کرده بود که این افزایش بر اساس " نرخ دلار " محاسبه می شود . از سوی دیگر هر 5 سال یک بار ما موظفیم که ارقام مالیات را این گونه افزایش دهیم !

آن کسبه گفته بود که با توجه به افزایش نرخ ارز اولا " قدرت خرید " مردم کاهش پیدا کرده است و دوما کسبه چه نقشی در تعیین نرخ دلار دارند که بخواهند جور افزایش آن را هم به دوش بکشند ؟

( البته  خیلی از کسبه و اصناف ممکن است در این زمینه چنین سماجتی را به خرج ندهند . )

در سوی دیگر ، کارمندان دولت و از جمله معلمان جزء اقشاری هستند که می توان آن ها را " خوش حساب ترین " مودیان به شمار آورد چرا که قبل از دریافت حقوق مالیاتش را پرداخت کرده است .

افزایش 50 درصدی حقوق در سازمان امور مالیاتی و وضعیت آموزش و پرورش و معلمان  متاسفانه ساختار مالیاتی در کشور ما مینای درست و شفافی ندارد .

کم نیستند افراد حقیقی و حقوقی که با اطلاع از قوانین و تبصره های آن به راحتی قانون را دور می زنند و از پرداخت مالیات " واقعی " طفره می روند .

« دو دفتری بودن »  دیگر یک نرم  در بحث های مالیاتی شده است  و یک امر عادی به شمار می آید .

درست این است که فرد و یا افراد باید بر اساس درآمد واقعی خود مالیات بدهند و در این زمینه باید " شفافیت " حاکم باشد ضمن آن که دولت نباید بر واحدهای اقصادی کوچک بیش از حد فشار وارد کرده و آن ها را در تنگنا قرار دهد .

کم کردن میزان اتکا بر درآمدهای نفتی و حرکت به سوی منابع و موارد دیگر روشی درست و پایدار برای واقعی کردن بودجه و ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه است .

اما در این میان باید به موارد مهم و راهبردی نیز توجه کافی و وافی داشت .

مردمی که مالیات می دهند می خواهند بدانند که دقیقا این پول ها و درآمدها در کجا هزینه می شوند ؟

این جزء حقوق شهروندی و اساسی آنان است .

نمی توان از مردم به هر روشی مالیات گرفت اما انتظار داشت که سکوت کرده و خواهان " شفافیت " و " پاسخ گویی " در مورد موارد مصرف و هزینه مالیات ها و سایر درآمدها نشوند ؟

اگر اکثریت مردم با برخی سیاست ها موافق نیستند باید در آن ها  تجدیدنظر کرده و یا حتی به آرای عمومی مراجعه نمود .

بی توجهی و یا کم اهمیت شمردن این موضوع مهم و راهبردی یکی از ریشه های اصلی گسست بین ملت و حاکمیت است .

اگر میزان " بهره وری " در سازمانی پایین است هزینه های این ناکارآمدی را که نباید مردم متقبل شوند .

از سوی دیگر منطقی و یا عقلانی نیست که دولت فقط از طریق " مالیات " به مردم فشار بیاورد .

جذب سرمايه های خارجي ، تعامل با دنيا و پرهیز از  اتخاذ سیاست های انزوا با تعبیر استقلال ،  توسعه  صنعت  توریسم و گردشگري به معنای واقعی  ، تک نرخي کردن ارز، حذف پرداخت يارانه نقدي به همه مردم و کنترل نقدينگي ،  افزايش بودجه هاي عمراني ، اصلاح ساختار بانکي و تعامل با FATF ، خصوصي سازي به جاي خصولتي سازي ، تجديد ساختار صندوق هاي بازنشستگي و... از جمله موارد مهمی هستند که باید مورد توجه دقیق قرار گرفته و برای آن ها برنامه ریزی شود . ( این جا )

تحلیل من این است که افزایش 50 درصدی  برای کارمندان امور مالیاتی نوعی " پاداش " دولت برای آن ها در جهت تحقق موارد و اهداف بودجه است .

اما در این میان تکلیف سازمان ها و نهادهایی  مانند آموزش و پرورش که مستقیما " درآمد زا " نیستند چه می شوند ؟

افزایش 50 درصدی حقوق در سازمان امور مالیاتی و وضعیت آموزش و پرورش و معلمان

چه کسی و یا نهادی " معلمان " را که از دسترسی به منابع مالی به صورت مستقیم محروم هستند می بیند و مسئولان و برنامه ریزان چه پاداشی برای زحمات و نقش آنان در فرآیند توسعه در نظر گرفته اند ؟

آیا رواست که هر ساله وزارت آموزش و پرورش با کسری بودجه رو به رو بوده و معوقات و مطالبات معلمان ماه ها و حتی سال ها به تاخیر بیفتد ؟

آیا معلمان فقط باید هزینه " بی تدبیری " مسئولان را بپردازند ؟

 

( 1 ) شهریار ، نیکولو ماکیاولی ، ترجمه محمود محمود ، چاپ  پنجم 1394  ، مؤسسه انتشارات نگاه

جمعه, 10 فروردين 1397 21:03 خوانده شده: 10639 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +41 -3 --
ناشناس 1397/01/10 - 23:44
علتش اینه که امور مالیاتی درآمدزا هستن ولی آموزش و پرورش مصرف کننده.!
اینجا ایران و جهان سوم است و با فکر پوسیده ی آقایان نمیشود کاری کرد.
پاسخ + +1 0 --
دبیر م 1397/01/11 - 08:53
برادر و همکار عزیز جناب پور سلیمان ممنون از این مقاله خوبتان اما کو توجه تامل تفکر تدبر و...؟؟؟؟ کو عدالت و انصاف و...که شرط جامعه و حکومت اسلامی است؟؟!!
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 11:41
سلام

دوست عزیز ناشناس

برخی کشورهای توسعه یافته هم زمانی عقب افتاده بودند اما خواستند و توانستند !

همه چیز قابل تغییر است .

پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 11:46
سلام

همکار محترم

دبیر م

از محبت شما سپاسگزارم .

شرط رسیدن به جامعه ای با ویژگی های مورد نظر شما فرهیختگی و مطالبه گری افراد آن جامعه است .


با اعتقاد به جبریت و نیروهای ماورایی و... چیزی حل نمی شود .


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
معلم 1397/01/11 - 12:59
ظاهرا شما هم دچار شعارزدگی شدید.
پاسخ + +1 0 --
نیما 1397/03/03 - 07:10
چرا هیچکس به خودش جرات نمیده در مورد شرکت نفت سوال کنه؟ یا فولاد مبارکه یا مس سرچشمه. اخه شماهایی که نصف سال تعطیلین چه میفهمین از ۵۱ هزار میلیارد وصولی؟ چقدر از شماها در سال اخراج میشه چقدر جبران زیان دولت میپردازین چقدر کتک میخورین یا فحش ناموسی میشنوین؟ اصلا مشاغل مالیاتی فوق تخصصی ان و مثل قوه قضاییه تشخیص باید بدهند حالا حقوق ما چقدر از قوه قضاییه کمتره
پاسخ + +1 0 --
محمد 1397/03/03 - 12:02
برادر بزرگوار جناب عالی بفرمایید کار مفید شما در سال چند ساعت هست و مسئولیت شما به نسبت یک ممیز مالیاتی چقدر هست من به عنوان یک مامور مالیاتی اجازه داشتن شغل دوم را ندارم و بعضی روزها تا ساعت 8شب در اداره و مشغول کار هستم و ما ماموران مالیاتی را لطفا با خودتان مقایسه نکنید شما یک هشتم ما هم کار نمیکنید و استرس کار و نظارت های پی در پی بازرسان ندارید پس مقایسه شما بسیار اشتباه می باشد و اما اگر به حکم ابلاغی افزایش حقوق نگاهی بیندازید دریافتی کارمندان در مجموع تغییر ندار بلکه بعضی از پرداختی ها از محل قوانین مالیاتها در حکم کارگزینی جای گرفته همین و بس و صرفا استفاده برای زمان بازنشستگی کارمندان دارد و گرنه در دریافتی مجموع تغییری حاصل نشده
تلاش بفرمایید خودتان را بالا ببرید نه دیگران را پایین بکشید
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/03/09 - 12:07
کدوم از شما تا نصفه شب وایسادین اداره و با پرونده سروکار دارین که اینقدر حق به جانب صحبت میکنید،خداروشکر درصد قابل توجهی از معلم های ما واقعا دیگر زحمتی درقبال بچه ها نمیکشن،همه چیز به عهده والدین هست.حقوق کارکنان مالیاتی با این حجم کاری هنوز با این افزایش اندازه معلم ها نیست که به هر بهانه ای مدرسه رو تعطیل میکنن و نصف سال هم تعطیل هستن.
پاسخ + +1 0 --
کارمند 1398/06/17 - 21:09
دوستان گرامی نیازی نیست که ما کارکنان دولت با هم کل کل کنیم امروزه با ثبت کد ملی هر شخص میشه درآمد و دارایی و املاک بدست آمده یک شخص در طول یک سال رو مشاهده کرد بعدآ معلوم میشه که کدام کارکنان دولت در کار خود خیانت کردند معلمان ، کارکنان وزارت نفت یا کارمندان اداره مالیات
پاسخ + +39 -3 --
معلم 1397/01/10 - 23:48
تا روشن مغزی چون نوبخت سکاندار هزینه و پول کشور باشد وضع ازین بهتر نمیشه.
دختر و پسر این آقا ساکن آمریکا هستن و ...
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 11:50
سلام

همکار محترم

تصور و یا تحلیل احتمالی وزیر آموزش و پرورش از انتصاب جناب " الهیار ترکمن " ضمن این که نوعی ادای دین به آقای نوبخت در زمان خروج از آموزش و پرورش و برزخ قبل از وزارت بود ... احتمالا این بود که با توجه به سایقه و یا لابی ایشان بتواند طلسم مطالبات معلمان را بشکند ....

اما گذشت زمان نشان داد که آن چنان هم محاسبات دقیق و به روز نبوده است !


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
حسن 1399/02/16 - 02:25
دولت از ۵ میلیون حقوق بگیرش، ۲میلیون کارکن از آموزش و پرورش است،که اکثریتش دردی از جامعه دوا نمی کنه و مفت خوری بیش نیستند و پول بودجه این ۲ میلیون رو کی میده؟ از مالیات تامین میشه، ما که راضی نیستیم این همه معلم مفت خور باشن
پاسخ + +25 -2 --
دلفان 1397/01/11 - 01:32
باسلام
ازجناب پورسلیمان ممنونم که به این موضوع پرداخته اند.
متأسفانه نگرشی کاملااشتباه درذهن دولتمردان ایجادشده که بسیارخطرناک است وکشورراباچالش مواجه کرده وخواهدکرد.بیعدالتی رادامن زده وسبب یأس ودلزدگی بسیاری ازافرادشده است ونگرش غلط این است که کارکنان وزارتخانه هایی مثل نفت ونیرووامورمالیاتی،چون دروزارتخانه هایی مشغول بکارندکه مرفه هستندپس بایدحقوق چندبرابری بگیرندوبقیه چون مستقیماباپول سروکارندارندبایدبه حداقلهااکتفاکنندگویی که نفت مملکت ومالیاتی که ازمردم اخذمیشودمیراث پدران این افراداست.جناب نوبخت هم که خودبه تنهایی برای انحطاط یک سلسله وحکومت ودولت کافی است.ایشان ازعوامل اصلی شکست مرحوم هاشمی درمقابل احمدی نژادبودندواکنون هم یکی ازعوامل اصلی بیزاری مردم ازدولت روحانی است.نامبرده همواره معتقدبه سیاست انقباضی درآ.پ وسیاست انقباضی درآموزش عالی ونفت ومالیات و..‌‌است.
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 11:53
سلام

دوست عزیز دلفانی

سخن شما درست است .

اما این ذهنیت و تفکر ریشه طولانی دارد .


مردم اکثرا مطالعه و آموزش را کار نمی دانند .

تصور آنان از " کار " اعمال یدی و مکانیکی است .


دور و بر خود را نگاه کنید ...

متوجه می شوید .


مسئولان هم از همین مردم هستند و افکار همچون " ظروف مرتبطه " با هم در حال تماس و همرفت هستند .


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/03/05 - 17:17
از دید من نظر شما جهت گیری داره و کاملا جهان سومی هستمتاسفانه . در زمینه ای عدالت خواهی میفرمایید که منبع درآمد دولت محسوب میشه . حال اینکه حضرتعالی و همکاران آموزشیتون علاوه بر اینکه بیشتر روزهای سال تعطیل هستن بلکه درصد بالایی از معلمان از مشکلات عمده روحی رنج میبرن که نیازی به درمان در خودشون نمیبینن . لازم هست که بجای پرداختن به مسایلی که اظهار نظر در اونها نیاز به تخصص داره تشریف ببرن به درمان و مطالعه بیشتر بپردازن که اینهمه باعث اذیت و آزار دانش آموزان نباشند .
پاسخ + +1 0 --
بیمار نفتی 1398/06/17 - 22:08
دوستانی که ایراد از حقوق دریافتی کارکنان وزارت نفت میگیرید
حقوقی که کارکنان وزارت نفت میگیرند در اصل پول خون این افراد ، چرا که در معرض هزاران مواد سرطان زا قرار دارند طوری که اکثرآ یا به سن بازنشستگی میرسند یا اینکه قبل از سن بازنشستگی به علت بدترین بیماریهای حاصله از گازهای مواد نفتی از دنیا میرسند، پس لطفآ الکی در مورد کارکنان وزارت نفت نظر بی مورد ندید
پاسخ + +21 -3 --
ناشناس 1397/01/11 - 06:32
متاسفانه آپ هیچ تلاشی برای رفاه معلمان ندارد بر خلاف سایر وزارتخانه ها که رفاه کارمندانش در اولویت هستند . البته آپ در کاهش حقوق معلمانش از هیچ تلاشی دریغ نمی کند ...
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 11:56
سلام

دوست عزیز ناشناس

البته مسئولان در این زمینه بیکار نیستند .

مهم این است که اراده ای برای حل مشکلات به طور واقعی و بنیادی وجود ندارد و همه چیز اکثرا در شعار و تبلیغات خلاصه شده است ...


همه چیز هم در وزیر خلاصه نمی شود ...


زمانی می گفتند فانی باید برود .

آیا با رفتت ایشان وضعیت بهتر شد ؟


باید مسائل را عمیق تر دید .



پایدار باشید .
پاسخ + +19 -2 --
معلم 1397/01/11 - 11:35
فقط به خاطر وزیر بی کفایت و بی تفاوتی معلمان نسبت به مشکلاتی که مسئولان ایجاد کرده اند
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 12:04
سلام

همکار محترم

به عامل " بی تفاوتی " معلمان اشاره کرده اید .


این دو عامل را قبول دارم و از شما تشکر می کنم .



پایدار باشید .
پاسخ + +4 -6 --
ناشناس 1397/01/11 - 11:36
درود بر پورسلیمان باید عرض کنم مدیریت اصلاح طلبان یعنی همین یعنی اموزش و پرورش را نابود کنیم نهادی مصرفی درنظر بگیریم به فکر صرفه جویی باشیم و بعد به کارمندان دارایی بالاترین حقوق و پاداش را اختصاص دهیم من یک سوال از پورسلیمان اصلاح طلب دارم سوالم اینست ایا از رییس جممهور و معاونش که با رانت صاحب منزل میلیاردی در بهترین نقطه تهران شدند که اسنادش توسط قالیباف نشان داده شد و معلمین و مردمی که با دیدن این اسناد بازهم به روحانی و لیست امید در شورا رای دادند ایا انتظار عدالت و مبارزه با فساد میرود؟ ایا نباید بدترین از این ها در انتظار معلمین نباشد؟ اکنون شورا نمایندکان و دولت در حال چاپیدن هستند و فکر نمیکنم چیزی از ثروت این کشور تا چند سال بعد باقی بماند اصلاح طلبان با تسخیر نیمی از پست ها به غارت ثروت ملت مشغولندو اینست سزای رای به اصلاح طلبان رانت خوار رشوه خوار
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 12:13
سلام

دوست عزیر ناشناس


از نظر شما سپاسگزارم .


قبلا هم عرض کرده ام بنده نسبتی نه با اصلاح طلبان و نه با اصول گرایان ؛ نداشته و ندارم .


به عنوان یک معلم و تحلیل گر نسبت به عملکرد هر دوی آن ها انتقاد دارم .


هر دوی این جریانات اشتباهات و خطاهای مهم و فاحشی داشته اند و وظیفه همه است که آن ها را نقد کنند .


هیچ کس مصون از نقد نیست نه اصلاح طلب و نه اصول گرا .

اما به نظر می رسد شما عامدا و آگاهانه این مسائل را البته این بار کمی مودبانه تر و اتو کشیده تر مطرح می کنید !


اما بنده از شما پرسشی دارم :

برخورد جریان اصول گرا را با آقای زیبا کلام دیدید ...

آقای زیباکلام فردی مستقل است و از همه انتقاد می کند .


این جریان حتی ایشان را در حد یک استاد دانشگاه هم تحمل نکرد !


قطعا افراد طیف ایشان که شما هم احتمالا در این این رده به شمار می آیید اگر صاحب قدرت و امضا و ... شوند همان می کنند که در آن 8 سال کردند ....


همیشه پایدار باشید !
پاسخ + +10 -5 --
علی 1397/01/11 - 11:41
با سلام
متاسفانه این افزایش ها در تمام سازمان ها و نهاد ها ذیل فصل 10 قانون مدیریت خدمات و افزایش امتیازات حق شغل و شاغل در سال 96 با تصویب شورای حقوق و دستمزد با مدیریت نوبخت بطور چراغ خاموش صورت گرفته است و رسانه ای هم نشده است فقط برا اموزش و پروش بودجه نیست اکنون من به این یقین رسیده ام که دست هایی پشت پرده این نارضایتی ها را رقم می زند تنها راه هم استمداد از رهبری معظم است که با ارسال طوماری از ایشان بخواهیم به ای بی عدالتی و ظلم پایان دهد . دولت اگر همین لایحه ناقص خدمات کشوری را اجرا کند افزایش چشمگیری در حقوق و دستمزد خواهد یافت و وعده سرخرمن اجرای رتبه بندی و امثال این کشک ها پیش کششان
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 12:18
سلام

دوست عزیز

آقای علی

مطالبه گری و ارسال نامه به مقامات و اشخاص خوب است .


اما دست های پشت پرده کمی اغراق است !


آموزش در جامعه ما اصولا جایگاهی ندارد .


وظیفه ما معلمان این است که ارزش افزوده " آموزش " را برای آحاد مختلف جامعه قابل لمس و عملیاتی کنیم .

البته این نیازمند بازتعریف " نقش ها " در مطالبه گری اجتماعی است .


( در این مورد خواهم نوشت )

پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
علی 1397/01/11 - 13:09
اقای پورسلیمان
منظور از دست های پشت پرده اعمال و رفتارهای کاملا سنجیده و با علم و اطلاع سازمان مدیریت و شورای حقوق و دستمزده و همچنین بی اهمیت قرار دادن اموزش و پرورش توسط شخص رئیس دولت .

ایا برای یکبار بطور مبسوط در استانه ی 7 سالگی دولت ،اقای روحانی در تمام مصاحبه ها و سخنرانی ها و کنفرانس های خبری از اموزش و پرورش و فرهنگیان کشور صحبتی کرده است؟
در ارتباط با هر مسئله کوچکی در این کشور صحبت می شود الا اموزش و پرورش . شما لیست اقدامات عملی و چشمگیر دولت روحانی را در این 7سال را انتشار دهید و مقایسه کنید با سایر اقدامات در ارتباط با سازمان ها و وزارت خانه های دیگر انوقت با این حرف "دست های پشت پرده در قالب تفکری مکتب نوبختیسم " اعتقاد پیدا می کنید .
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 13:15
سلام

آقای علی

بخش مهمی از سخنان شما را می پذیرم .


اما پیبشنهاد من در قالب یک کار پژوهشی این است که این کار را خودتان انجام دهید .


بنده هم استفاده می کنم .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 -7 --
ناشناس 1397/01/11 - 12:25
جناب پورسلیمان مشکلی که ما داریم اینکه تصور میکنیم چون فلان سازمان دولتی رامد زاست باید این درامد صرف کارمندانش بشه این تصور پوچ و غلط است درامدی که اون سازمان داره چه ارتباطی به کارمندش داره؟ مگر اونجا فروشگاه یا بنگاه متعلق به اون کارمنده؟ باید تمام سازمانها چه درامد زا و چه مصرفی بودجه شون مستقیما به دولت ریخته بشه و مساوی بین تمام ادارات تقسیم بشه
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 13:20
سلام

دوست عزیز ناشناس

این درست است اما عرض کردم ریشه در فرهنگ و ذهنیت های غالب جامعه دارد .


بودجه ریزی در کشور ما خیلی علمی نیست و مبنای محکمی ندارد .


بیبشتر بر اساس لابی ها و چانه زنی ها تعیین می شود .


البته خوشبختانه امسال در آن شفافیت بیشتر شده است .


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/01/11 - 15:48
شفافیت کجا بیشتر شده؟
پاسخ + +7 -5 --
احمد 1397/01/11 - 12:33
اول گفتند حق التدریس 9ماه پرداخت میشود،در مصاحبه بعدی گفت برای 6ماه پرداخت می شود.درعمل 2ماه فروردین واردیبهشت ،96پرداخت شد.
در مصاحبه آخر اللهیارگفت بقیه مطالبات در هفته آینده پرداخت می شود.
همینطور وعده را ادامه می دهند تا سال تحصیلی به پایان برسد.
همینطور وعده رتبه بندی را چند ماه یکبار تکرار می کنندتا 3سال دولت روحانی بگذرد.
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 13:09
سلام

آقای احمد

این وظیفه همه و نیز رسانه هاست که مطالبات را پی گیری کنند .

اما به شما پیشنهاد می کنم سال بعد هنگام گرفتن حق التدریس کمی به جوانب کار بیندیشید و بعد تصمیم بگیرید .


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
محمد 1397/01/16 - 17:29
با سلام البته من دلیل این حرف شما نا آگاهی از شرایط کاری بسیار دشوار وحجم فوق العاده زیاد کار کارمندان امور مالیاتی میدانم چون بنده خودم دبیر بودم اما با توجه به قبولی در این سازمان حدودا 7 ساله که دراین اداره مشغول به کار می باشم دوست عزیز اصلا حقوق دریافتی با میزان کار واسترس و تمام دغدغه های عجیب و غریبی که دراین مدت درگیرش بودم و هستم همخوانی نداشته وندارد وهنوز با میزانی که به نظربنده بایدپرداخت بشه فاصله بسیار زیادی دارد به امید روزی که تمامی کارمندان دولت از میزان کافی رفاهی که حق شون است برخوردار شوند
پاسخ + +34 -4 --
ناشناس 1397/01/11 - 12:59
اصولگرایان کجا با زیبا کلام برخورد کرد؟ قوه قضائیه با زیبا کلام برخورد کرده که این قوه به نهادی برای مبارزه با عدالت و انتقاد تبدیل شده عملکرد قوه قضائیه را با مدیریت لاریجانی ها کسی قبول ندارد در ضمن لاریجانی رییس مجلس اصولگرا نیست بله فرد ی مطیع و وابسته به روحانی است البته زیبا کلام مستقل نیست بلکه اصلاح طلب هست حتی برخورد با زیبا کلام را یامین پور اصولگرا نقد کرده ما طرفدار اسلام علی هستیم اسلامی که ازادی بیان مطلق را به مردم ارمغان اورده بود بر خلاف الان کسی به خاطر انتقاد از حکومت مورد تعقیب و ازار قرار نمی گرفت انتقاد از حکومت دولت نظام حق شهروندی و شرعی هر شهروند هست مقابله و برخورد با عناوین واهی تبلیغ علیه نظام کاری غیر شرعی غیر اسلامی و غیر انسانی هست الان چرا دولت در تکاپوی حذف تلگرام است؟ چون چرخش ازاد اطلاعات و افشای حقایق و فیش ها به زیان روحانی و جهانگیری و اصلاح طلبان گرگ و اصولگرایان نادان مرتجع شده است
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 13:12
سلام مجدد

دوست عزیز ناشناس

لطفا بفرمایید چه کسی ایشان را از تدریس در دانشگاه آزاد محروم کرد ؟

بنده وارد بحث های سیاسی نمی شوم اما لطفا پاسخ دهید چه کسی و با افرادی در آن 8 سال برای معلمان در هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش پرونده سازی کردند ؟


این ها که دیگر ارتباطی با قوه قضائیه ندارد !

بفرمایید آن زمان شما دقیقا کجا بودید و چه می کردید ؟

در مورد فیلترینگ تلگرام هم علاءالدین بروجردی گفته است :


در بالاترین سطح نظام تصمیم گرفته شده است که تلگرام فیلتر شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرده است که نقش تلگرام در بحران‌های سال گذشته مخرب بودو تا آخر فروردین تلگرام جای خود را به یک سامانه ملی می دهد ...


فکر می کنم باید در برخورد با مسائل هم منصف باشیم و هم نقش و میزان مسئولیت ها را در نظر بگیریم .

پایدار باشید .
پاسخ + +14 -2 --
ناشناس 1397/01/11 - 13:02
بنده معتقدم اصلاح طلبان گرگند در لباس میش و اصولگرایان ابله نادان و مرتجع اصلاح طلبان گرگ از حماقت و خنگی اصولگرایان استفاده و بر قدرت سوار میشوند و مشغول دزدی میشوند فکر و ذکر اصولگرایان صرفا فیلتر تلگرام مبارزه با بد حجابی گیر دادن به زنها و مرگ بر امریکاست همین خنگی انان موجب میشود مردم بترسند و به اصلاح طلبان دزد رای دهند
پاسخ + +7 -5 --
بازنشسته ۹۶ 1397/01/11 - 14:09
چون مالیات چیها چون داروغه عمل میکنند وخزانه دولت راپرمیکنند باید غیر رشوه گیری پنجاه درصد هم حقوقشان اضافه بشه ولی ا وپ چون پولی وارد خزانه برای اختلاس می‌کنه باید دستمزد بخورنمیر بگیره وسیاست بخورنمیر اجرا میشه تا فرهنگیان جرات انتقاد واعتراض عملی ازشون صلب بشه واین آموخته ای از قبل است که آنها توجه نکردن ونابودشدن
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 17:27
سلام

همکار محترم

بازنشسته 96

همه مثل هم تیستند .

در اداره مالیات انسان های شریف و با وجدان کم نیستند .

آیا می شود گفت همه معلمان درست کار می کنند ؟

آیا معلمانی را نمی شناسیم که به بهانه تدریس خصوصی و... از مردم پول می ستانند ....


مهم این است که تبعیض نباید باشد .


به قول معروف :

اگر هست برای همه هست اگر هم نیست برای هیچ کس نباشد .


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/03/03 - 13:42
شما واقعا فرهنگی هستی با این طرز صحبت
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/03/03 - 13:43
بچه های که زیر دست شما بزرگ میشن چه بشن
پاسخ + +1 0 --
سعادتمند 1397/03/04 - 12:20
بازنشسته محترم هیچگاه درمورد ادمها قضاوت نکنین.از شما فرهنگی محترم که سکاندار علم در کشورن(مثلا) بیشتر از اینا انتظار میره که به راحتی برچسب رشوه گیر به همکارای مالیاتی نزنن.
پاسخ + +8 -1 --
معلم 1397/01/11 - 14:51
خوب چاره ی کار چیه ؟؟چه کار باید کرد تا معلمان دانش اموزان و اموزش و پرورش از این مخمصه رها شوند ؟؟؟
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 17:28
سلام
آقا / خانم معلم

از لقمان پرسیدند :

ادب از که آموختی ؟
گفت : از بی ادبان !


پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
امید 1397/01/14 - 15:48
درود بر تو .الحق ک راست میگی
زدی تو دهن این معلمهای الاف و مفت خور
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1397/01/11 - 15:11
خوب دانشگاه ازاد به این دلیل محروم شد چون از چند جای مختلف حقوق می گرفت در دولت گذشته هم برخورد با معلمان توسط قوه قضائیه صورت می گرفت دقیقا مثل الان در این دولت هم با معلمان برخورد شده گاز انبری حمله شده خیلی از معلمها به خاطر شرکت در تحصن و تجمع و نظر دادن در تلگرام به حراست اپ فراخوانده شدند پس در اصل تفاوتی نکرده
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/01/11 - 17:57
وزرای دولت روحانی چندتا شغل دارند؟ جهانگیری چه قدر شغل دارهـروحانی چه قدر؟ معلمان زیادی به خاطر نظر دادن در تلگرام به همون هیاتها که زیر نظر دولت تدبیر هستند فراخوانده شدنداین دولت امنیتی تر از دولت گذشته است حداقل دولت گذشته به اندازه این دولت تاخیر در حق التدریس نداشت این دولت هیچ اعتقادی به اپ و معلمان ندارد اگه دولت گذشته 10 درص. اعتقاد داشت این دولت 0 درصد هم نداره امروز در تلگرام سندی منتشر شد که بطحایی با افزایش حقوق کارمندان دارایی موافقت و امضا کرده برای این چه پاسخی دارید؟ تا این دولت و اصلاح طلبان هستند معلمان روی خوش نخواهند دید
پاسخ + +6 0 --
معلم 1397/01/11 - 15:53
مسئولان از حکومت عدل علی فقط پیشانی داغ کردن و یقه بستن و شعار دادنشو بلدند.اونم بخاطر حفظ موقعیت و منصب خودشونه و خودشیرینی کردن در مقابل رهبری.
اینو مردم ما سالهاست می دونن.ولی متاسفانه با همین ترفند امروز و فردا و خنده ها و شعارهای عوامفریبانه روحانی و کابینه اش تا به امروز جلو اومدن.
متاسفانه باید گفت خزانه و پول و هزینه کرد کشور دست دولته.و حتی بهترین آدمها را هم برای همسو کردن با خودشان وسوسه می کنند.حتی نمایندگان مردم دز مجلس.این را بارها در استیضاح های مجلس و بده بستان های پشت پرده دیده ایم.
ولی خوشبختانه امروزه توده ها آگاه تر از گذشته شدند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/01/11 - 18:00
امام علی از چاپلوسی بیزار بود اما شما همین مشهد را نگاه کنید ....
پاسخ + +5 -24 --
کارمندامورمالیاتی 1397/01/11 - 16:33
باسلام.جای تأسف داردکه سرداران جبهه اقتصادی رابامعلمان مقایسه می کنیددوست عزیزقیاس شماقیاس مع الفارق است.اگرتمام سرمایه مملکت اسلامی رادرحلقوم شمابریزندبازمعترضید.بارهامسئولین ارشددو
لت ونیزبسیاری ازمعلمین پژوهشگراعلام کرده اندکه:بایک سوم بودجه کنونی هم میشودآ.پ رااداره کرد.بهره وری آ.پ به قول جناب شیرزادعبدالهی که خودمعلمی بازنشسته است کمترازسی درصداعلام شده است بعدشماادعای همترازی حقوق باکارکنان وزارتخانه هایی فخیم همچون دارایی ونفت رادارید.زهی خیال باطل.لیاقت شماهمان است که درمقابل هربقالی وپنچرگیری باخط درشت بنویسنداقساط به فرهنگیان.
خودراهمطرازانبیاءمی پنداریدامادرایام انتخابات صندوق بردوش به جمع آوری ودست اندازی دررأی مردم می پردازیدوبعدازیکسال مبلغ سی هزارتومان جیره ومواجب این خیانتهارادریافت می کنید.برخلاف بسیاری ازدلسوزان نظام ازروحانی حمایت کردیدوسنگش رابه سینه زدید.دلمان خنک شدآنگاه که همان روحانی موردحمایت شماباصدای بلندفریادزد:اگرازوضعیت حقوقتان ناراضی هستیدهرررررررررری.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1397/01/11 - 18:15
البته تمام معلمها که به روحانی رای ندادند ولی حرفتان کاملا صحیح است معلمها به روحانی و لیست امید رای دادند حقوقشان اضافه نشد که هیچ حتی حق التدریسشان را هم نمیتوانند دریافت کنند درسازمان شما فکر نکنم افرادی مثل پورسلیمان و یا شهسوارزاده وجود داشته باشد که شب و روزشان را صرف تبلیغ برای اصلاح طلبان و روحانی کرده باشند پس هر بلایی سر معلمان بیاید حقشان است ماهم باید چوب معلمانی را بخوریم که به روحانی رای دادند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/11 - 18:33
سلام

دوست عزیز ناشناس

این را درست می گویید :

اداره امور مالیات هرگز رسانه ای مانند صدای معلم ندارد که بخواهد مو را از ماست بیرون بکشد !

رسانه ، رسانه است .

روحانی و غیروحانی ندارد .


زین پس سعی کنیم در این مباحث از زبان کارشناسی و استدلال استفاده کنیم .


گردن بنده در برابر حرف حق و منطقی از مو هم باریک تر است .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
رضایی ر 1397/01/11 - 18:46
جناب کارمند واقعا قیاس مع الفاقی بود شماها اصلا بیجا میکنید که خودتان را با معلمان سپاهی دانش و سرباز معلمان مقایسه کنید چه برسد به دبیران واساتید ا پ.جوابتان را اقای پورسلیمان داد ولی تکمیل کنم که با این عرائض فقط وفقط به اموزش و تربیت بچه ها لطمه نزنید که قبلا زدید
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/11 - 21:36
کارمند نامحترم امور مالیاتی.
بخشی از وراجی هایتان در مورد رای دادن معلمان به روحانی و راضی شدن معلمان به شرکت در حرکت های نمایشی بخاطر مبلغی ناچیز را قبول دارم.
ولی شما چطور به این نتیجه رسیدین که امور مالیاتی و نفت فخیمه هستن.تا ایران و مهد و تمدن بوده آموزش و پرورش همیشه فخیم و در صدر بوده. نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورها.بماند که در کشور ما به لطف مدیران رانت خوار شما از اولویت افتاده و به سردی گراییده.
اگر معلم نبود الان باید در خیابان کاسه گدایی به دست می گرفتید و نمی توتستید سازمان وقیحه تون را به رخ ما بکشید.!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/01/11 - 22:42
قدری فکر کن
همین که دولت حقوق شما و برخی مشاغل دیگر را به دلایلی ناگهانی زیاد میکند خود گویای شخصیت انسانی و مقام والای شما نزد دولتمردان است
ما معلمان چون نجیب هستیم حقوقمان هم کم است
پاسخ + 0 0 --
همایون 1397/01/14 - 16:59
برادر یا خواهر عزیز مالیاتی ، درست است کوچکترین اعتراض معلمان به افزایش حقوق ما ناحق و نا عادلانه است و این افزایش به ایشان ربطی ندارد. اما این چنین برخورد تندی با سواد آموزان جامعه دون شخصیت والای شما همکار محترم است. و این جانب نسبت به یادداشت شما چشم اعتذار بر زمین می کوبم
پاسخ + 0 0 --
مهدي 1397/01/16 - 11:22
((لیاقت شماهمان است که درمقابل هربقالی وپنچرگیری باخط درشت بنویسنداقساط به فرهنگیان.))

همكاران محترم حقيقت را گفته .تلخ است ولي واقعيت دارد.
پاسخ + 0 0 --
مهدي 1397/01/16 - 11:27
من نمي دانم چرا دوستان از جملات كارمند امور مالياتي اشفته شده اند.
واقعيت جامعه و فرهنگيان را با زبان گزنده اي بيان كرده همان حرفهايي كه خودمان بين خودمان بيان مي كنيم.
متاسفانه اقساط و گردن كج كردن جلوي فروشندگان و صندوق بر دوش كشيدن و سنگ نظام را به سينه زدن و هزاران عمل نگفته واقعيت دارد.
پاسخ + 0 0 --
سجاد 1397/03/06 - 15:12
سردار
پاسخ + +1 -1 --
کارشناس 1397/01/11 - 18:08
به نظر شما چند میلیارد اضافه مالیات دریافتی از معلمان را اقتصاد ودارایی مسترد نکرده این ماده قانونی را پیگیری کنید که در طول سالیان طولانی بعلت بازنشسته شدن معلمان در شهریور ومعافیت در آمد سالیانه چقدر مالیات اضافه از معلمان کسر شده نیاز به بررسی کارشناسی دارد لطفا پیگیری کارشناسی(حسابرسی از طرف حسابداری ) کنید معلم بازنشسته 95در مواردیکه کارفرما حسب مفاد ماده 85 ق.م.م مصوب 3/12/66 و با در نظرگرفتن کلیه معافیتهای قانونی مربوط به درآمد حقوق نسبت به کسر و واریز مالیات حقوق بگیر به حوزه مالیاتی اقدام نموده لکن حقوق بگیر به عللی مانند ترک خدمت در ضمن سال و امثالهم بابت مالیات بردرآمد حقوق اضافه پرداختی داشته باشد درچنین مواردی چون کارفرما مقررات مالیاتی را بطور صحیح اجراء نموده است واضافه پرداختی بر مبنای مقررات تحقق یافته برای استرداد اضافه پرداختی مالیات لازم است حقوق بگیر طبق مدلول ماده 87 اقدام نماید.در سال 95سی هزار فرهنگی بازنشسته شده اندضربدر 7میلیون ریال مالیات اضافه دریافتی می شود 210000000000ریال بررسی کنیدفقط در سال 95برای سال96نیز قابل پیگیری است
پاسخ + 0 0 --
امید 1397/01/14 - 15:53
نجسب بودنتون مشخصه.همش ....
پاسخ + +1 0 --
کارشناس 1397/01/11 - 18:10
بخشنامه: 30/4/2140/4946
چاپ مطلب
*دستورالعمل چگونگی استرداد اضافه پرداختی مالیات حقوق


شماره:4946/2140/4/30
تاریخ: 28/02/1370
پیوست:

چون درمورد نحوه استرداد و همچنین حوزه مالیاتی صالح جهت استرداد اضافه پرداختی بابت مالیات بر درآمد حقوق بین برخی از ماموران تشخیص و مودیان مالیاتی اختلاف نظرهائی بروز کرده است لذا به منظور رفع ابهام و اتخاذ رویه واحد موارد زیر را متذکر میشود: الف – در مواردیکه کارفرما حسب مفاد ماده 85 ق.م.م مصوب 3/12/66 و با در نظرگرفتن کلیه معافیتهای قانونی مربوط به درآمد حقوق نسبت به کسر و واریز مالیات حقوق بگیر به حوزه مالیاتی اقدام نموده لکن حقوق بگیر به عللی مانند ترک خدمت در ضمن سال و امثالهم بابت مالیات بردرآمد حقوق اضافه پرداختی داشته باشد درچنین مواردی چون کارفرما مقررات مالیاتی را بطور صحیح اجراء نموده است واضافه پرداختی بر مبنای مقررات تحقق یافته برای استرداد اضافه پرداختی مالیات لازم است حقوق بگیر طبق مدلول ماده 87 اقدام نماید.
پاسخ + +9 0 --
عاشق معلمی 1397/01/12 - 00:13
جناب کارمند امور مالیاتی
آدم بی اصل و نسب را پشت هیچ نقابی نمی توان پنهان کرد حال می خواهد یک" کارمند اداره مالیاتی" باشد یا کارمند وزارت خانه های به قول شما " فخیمی" چون نفت . نوع ادبیات خود را با پاسخ آقای پور سلیمان مقایسه کنید تا متوجه شوید که اگر بالاترین پست و حقوق را هم داشته باشید ، باز نمی توانید نداشته هاتون که اصالت و آدم بودن هست را به دست بیاورید. خدا لعنت کند کسانی را که آنقدر شان معلمان را نزول دادند تا معلوم الحالانی چون شما به خود اجازه دهند اینقدر گستاخانه در مورد معلمان نظر بدهند.
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1397/01/12 - 12:01
کلا دولت ها نسبت به معلمان و آموزش و پرورش آلرژی و حساسیت دارند.
تا صحبت مطالبات معلمان و آموزش و پرورش به گوششون میرسه گوششون را کر می کنند و با یه تبسم شیطنت وار و از سر تمسخر از اصل مساله دور میشن.
غافل ازینکه اگه به این بخش نرسن نتیجش افزایش آمار اعتیاد و طلاق و فساد و بزهکاری و بی قانونی در جامعه است.
ولی برای دولت فقط حفظ وضع موجود مهم است نه آینده .
پاسخ + +3 -2 --
شهروند 1397/01/12 - 13:21
درود .جناب پورسلیمان از امثال زیباکلام ویا مثل اینها چون سروش یزدی ووودفاع نکنید همین فرد عامل اخراج صدها استاد دانشگاه بوده و هزاران استاد برجسته چه خانه نشین شدند وجه مردند وجه مهاجرت کردند تا امثال این به اصطلاح ملی مذهبی ها چون زیبا کلام هم از ملی بودن دم بزنند وهم لباس سیاه پوشیده ود ر دسته ها ی عزاداری سینه وزنجیر بزنند .کرواسی که از مغز این افراد بیرون می آید چیزی جز تعفن نیست.
پاسخ + 0 0 --
شهروند 1397/01/13 - 13:05
ببخشید اصلاح میکنم واژه کرواسی اشتباه است منظور واژه تراوشی
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/15 - 10:10
سلام

دوست عزیز شهروند ناشناس

همه افراد پیشینه ای دارند .


آیا شما گذشته کاملا بی نقصی داشته اید ؟


مشکل ما در جامعه این است که نقد افراد در این مورد در زمانی است که خود فاقد مسئولیت و یا آن پست هستند .

اگر احتمالا خودشان در ماجرا و یا منافع شریک باشند احتمالا واکنش آن ها " توجیه گری " حواهد بود .


معیار حال فعلی افراد است .

البته مهم این است که افراد چه موضع و یا مواضعی را در مورد گذشته خود اتخاذ کرده و به افکار عمومی پاسخ گو باشند .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
شهروند 1397/01/17 - 13:42
درود با کمال سپاس از پا سخنان.شماپسوند ناشناس رو هم به شهروند اضافه کردید که معلوم است به چه دلیل اینکار رو کردین یا به دلیل کنجکاوی یا به دلیل اینکه فرض می کنید که من آدم ترسویی هستم که فکر می کنم مورد دوم درست تر است شما روی مطلب بحث کنید نه اینکه مخاطب فرستنده رو در ذهن خود حلاجی کنید که گذشته خوبی داشته یانه؟شرط اول اینکه باید روی پیام متمرکز شد نه گوینده آن.با همین جمله معیار حال فعلی افراد است که چهل سال است وارد ادبیات سیاسی ما شده چه سرها بر باد نرفت از قطب زاده .امیر انتظام .مهدی هاشمی .بازرگان .خاتمی .موسوی .کروبی .مرحوم منتظری .مرحوم کیانوری .مرحوم فروهر .شریعتمداری .ولی ست بلند بالایی که تاکنون تمامی ندارد یادم رفت آقای رفسنجانی احمدی نژاد رو بگو یم وبه خارج رفته ها که دیگر کتابی است.ای کاش این مطلب رخت بر می بست.سپاس
پاسخ + +5 -1 --
علی 1397/01/12 - 21:47
اقای مالیاتچی
به نظرم بیت المال را کیسه شخصی خود میدانید
با این تفکر یا فرزند نداری ویا داری و فرهنگ نداری
پاسخ + +3 -9 --
عباس 1397/01/12 - 23:28
سال ۱۳۹۶درامدهای مالیاتی ۹۷درصد تحقق پیدا کرد این نتیجه نتیجه تلاش شبانه روزی کارکنان سازمان امور مالیاتی بوده من. خبر دارم سه هفته آخر سال ۱۳۹۶ تمام کارکنان تا ساعت ۱۰شب سرکار بودند بی انصافی به این عزیزان توهین بشه
اکثرا افرادی بسیار مخلص و با سواد هستند
پاسخ + 0 0 --
ایران 1397/01/14 - 15:56
....همین حقوق از سرتونم زیادی.یعنی حروتونه در مقابل کاری ک انجام نمیدین
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/15 - 10:03
سلام

آقای عباس

درست است .

اما آیا مطمئن هستید که عدالت را در مورد همه مودیان اجرا کرده اید ؟

آیا همه مودیان از کار شما رضایت داشته اند ؟


آیا تاکنون در این اداره مالیات نظرسنجی کرده است ؟

پایدار باشید .
پاسخ + 0 -9 --
همایون 1397/01/14 - 17:47
این هرزنامه کذایی را خواندم و افسوس که چیزی نیافتم جز درماندگی، سرخوردگی، حقارت، بغض و حسادت نویسنده که منتج به زیاده گویی، بی ربط گویی، سخن نافرجام و نقیصه گویی، خیال پردازی، بی اطلاعی و پریشان احوالی. بهتر بود به جای این ابوعطا سرایی های وزق آسا اندکی رنج تحقیق می بردید و در مورد کار در سازمان امور مالیاتی استطلاع می نمودید.
حال چند سوال از محضر دائیه داران عرصه فرهنگ و آموزش
۱. شما سختی و فشار کاری و بار سنگین مسئولیت در سازمان امور مالیاتی را چطور با کار خود مقایسه می کنید.؟
۲. اگر زحمات کارکنان امور مالیاتی در وصول درآمد های مالیاتی را به استهزاء می گیرید، کل آپ در برابر هزینه هایی که بر دولت تحمیل می کند چه خروجی دارد.؟
۳. قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مربوط به زمانی بود که مالیات نقش چندانی در درآمد های دولت نداشت اما آیا در برابر این بار سنگین مسئولیت در کار مالیاتی نباید تغییر اندکی در دریافتی آنها ایجاد شود.
۴. با این افزایش در حکم چه تغییری در دریافتی کارمندان امور مالیاتی ایجاد می شود.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/15 - 09:59
سلام

آقای همایون

از نظر شما سپاسگزارم .

انتظار این بود به جای نفی کلی ( فله ای ) این یاداداشت مطلبی مستدل و مستند در نقد آن نوشته و برای صدای معلم ارسال می کردید .

اما چند نکته را خدمت شما جهت استحضار اعلام می کنم :

1-لطفا بفرمایید چرا ممیزهای مالیاتی را هر چند وقت یک بار در ارتباط با پرونده های مودیان مالیاتی تعویض می کنند ؟

آیا مگر نه این است که احتمال " ارتشا " ، " تبانی " و... می رود ؟

چرا این وضعیت و یا بدبینی در آموزش و پرورش وجود ندارد ؟

البته بنده معتقدم کم نیستند ممیزهای پاک دستی که در اداره مالیات مشغول به کارند و از این داستان ها به دور ....

2-فرموده اید :
فشار سنگین کار و سختی کار ...

غیر از 2 ماه خرداد و تیرماه که موعد تسلیم اظهارنامه های مالیاتی ( حقیقی و حقوقی ) است این دوستان محترم در 10 ماه دیگر دقیقا به چه کاری مشغولند ؟
لطفا تنویر بفرمایید .

3-آیا تاکنون از منظر یک ارباب رجوع سری به این ادارات زده اید ؟

برخی ها انگار ارث بابایشان را طلبکارند !

آیا مطمئن هستید که همه مانند شما اهل توضیح ، محاجه و استدلال و اقناع هستند ؟

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
کیوان 1397/04/08 - 01:45
باید در سازمان امور مالیاتی کار بکنید تا سختی کار رو درک کنید. شاید بعضی اساتید خوشحال بشن که دریافتی کارکنان کارکنان مالیاتی تغییر خاصی نکرده. بعضن بی احترامی مردم و پروسه سنگین رسیدگی به تعداد بالای پرونده ها و اخیرن هم پیاده سازی نظام جدید مالیاتی ففط بخشی از کارهای ماست. خواهشن از حقوق بالای کارکنان شرکت نفت هم انتقاد بفرمایید که اکثرن روزی دوساعت هم سرکارشون نیستند. دیدم که میگم
پاسخ + +4 -2 --
معلم 1397/01/14 - 22:53
افزایش 50 درصدی به حهاد کشاورزی هم رسید.
انگار آموزش و پرورش و وزیر ما کیش و مات شده.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/15 - 10:05
سلام

دوست عزیز

انتظار این بود وزیر آموزش و پرورش و روابط عمومی در این مورد توضیح داده و افکار عمومی را اقناع می کردند .

اما چه کنیم که فرهنگ غالب سازمانی در آموزش و پرورش " سکوت " است .

پایداز باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/01/15 - 13:13
تا بوده همین بوده
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/01/15 - 14:45
واقعا وزیر ما حرفها و شعارهای مجلس را فراموش کرده؟!
مگه نمی گفت آقای نوبخت به من قول دادند که امسال بهترین سال آموزش و پرورش و معلمان خواهد بود؟!
فیلم سخنانش در آرشیو هست.
جلسه رای اعتماد.
پاسخ + 0 0 --
محمد 1397/01/16 - 22:50
جواب سوال اولتون اینه که این یه امر بسیار معمولیه وبیشتر برای آشنایی کلیه همکاران با قسمتهای مختلف (شرکتها.حقوق و... )بوده به عدم اعتماد ربطی ندارد در بانکها هم روسای کارمندان باجه هارو درسمت های مختلف جابجا می کنند از نظرشما معلمان هیچ کس غیر از شماها قابل اعتماد واحترام نیستند و عالم و آدم به شما بده کارند. جواب سوال 2 برای اینکه از خواب بیدار شوید محض اطلاعتون بگم کلیه همکاران خدوم بی ادعا وگمنام اداره حداقل 4 ماه از سال به صورت شبانه روزی مشغول رسیدگی به پرونده های مختلف و وصول مالیات دربخش های مختلف می باشند به طور مثال اداره ارزش افزوده هر سه ماه اظهارنامه مالیاتی رو دریافت و رسیدگی میکنند.کل فعالیتی که شما در کل 30 سال خدمت انجام میدهید به اندازه یک سال فعالیت همکاران ما نبوده ونیست اصلا پرادعا بودن و مفت خور بودن شما معلمان چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/06/17 - 21:58
آقای مفت خور مالیاتی اولآ اگر معلم ها نبودند با اون بیسوادی الان شما باید سر خیابان دست فروشی میکردی نه اینکه حق و ناحق بکنین و مالیاتها رو دستکاری کنین و نصف نصف با طرف حساب کنین اگر دولت دولت بود باید حساب همه کارمندان مالیاتی رو برسی میکرد که چگونه یک کارمند مالیاتی در عرض یکی دو سال دو آپارتمان در دو شهر مختلف به قیمت یک میلیارد و خورده ای و یک ماشین برای پسرش و یک شاسی بلند هم زیر پای خودش بذاره کدام کارمند دولت فقط با حقوق دریافتی خودش میتونه این کار رو بکنه غیر از کارمند اداره مالیات ، تازه این بخشی از درآمد سالانه طرفه که من خبر دارم
پاسخ + +36 -2 --
معلم 1397/01/15 - 08:23
در جواب بی سوادان و نمک خوران و نمکدان شکنان امور مالیاتی که اینطوری اراجیف نوشتن عرض کنم خواهشا بدون تعصب فقط یک ساعت برید تو مدرسه فقط بشنید سر کلاس نمیخواد درس بدید و سروکله بزنید... روزی ده بار شکر می کنید که خدا چنین کار سخت و سنگین و طاقت فرسا رو نصیبتان نکرد.... آقایان عزیز و بی فرهنگ این بی سوادی و احمقانه است که شغل سنگین و اعصاب خرد کن و نفس گیر معلمی را با شغل های کارمندی دیگر مقایسه کنید... یک ساعت کار ما گاها به اندازه یک روز شما انرژی می طلبد..متوسط جهانی تدریس۲۰ ساعت در هفته ست... ای خدا وقتی چنین بی خردان و کم عقلانی داریم چطور انتظار پیشرفت داریم؟؟؟؟؟ خدا شفا عنایت کن.آمین
پاسخ + 0 0 --
کیوان 1397/04/08 - 01:51
در سختی کار این شغل و اینکه متاسفانه معلمان دریافتی شایسته ای هم ندارند شکی نیست. کار مالیاتی کار بسیار بیش از حد متنوع ،پردردسر ،استرس زاییست.از دوستان مالیاتی خودتون بپرسید
پاسخ + +6 -1 --
کارشناس 1397/01/15 - 10:40
یک روز از دوستان که رئیس کارگزینی اداره کل بود به واسطه نماینده با نفوذ به وزارت اقتصاد دارایی منتقل شد بعد از چند ماه تماس تلفنی داشتم گفتم وضعیت کاری چگونه است گفت نسبت به آموزش وپرورش کار یک سی ام ودر آمد سی برابر به بهانه های مختلف پول به حساب می ریزند . آری اگر کسی مدعی است کار آموزش وپرورش چه در بخش اداری وچه در بخش آموزشی آسان است برای آزمایش یک روز در یک کلاس دوره متوسطه حاضر شود اگر فشار خونش بالا پایین شد وسکته کرد به عهده خودش است !تا بداند کلاس داری کار هر کسی نیست
پاسخ + +1 0 --
کارشناس 1397/01/15 - 10:57
هرگاه اضافه پرداختی بعلت عدم آگاهی ازمقررات و یا استباط اشتباه در مدلول موارد قانونی و یا اشتباه در محاسبه ازطرف کارفرما تحقق یافته است کارفرما بدون رعایت معافیتهای مذکور درقانون مانند بندهای مختلف ماده 91یابخشودگی مالیاتی ماده 92ویاسایرمعافیتهااقدام به کسرمالیات ازحقوق بگیر وواریزآن بحساب مالیاتی نموده باشد چنین مواردی موضوعا ازشمول حکم ماده 87 خارج بوده و درخواست استرداد آن مقید به محدوده زمانی خاصی نمیباشد و بنا به احکام کلی ماده 242و ماده 243قابل استرداد خواهد بود و حوزه صالح برای استرداد همان حوزه ای است که مالیات به حساب آن واریز شده است ضمنا در موارد مذکور در این بند کارفرما میتواند حسب درخواست کارکنان ذینفع و پس از هماهنگی با حوزه مالیاتی مربوط نسبت به جبران اضافه پرداختی طی فهرست مالیات حقوق ماههای بعد تاتسویه آن اقدام نماید.

احمد حسینی
معاون درآمدهای مالیاتی
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1397/01/15 - 11:00
این هم استاد قانونی لطفا پیگیری نمایید بخشنامه: 30/4/2140/4946
*دستورالعمل چگونگی استرداد اضافه پرداختی مالیات حقوق
شماره:4946/2140/4/30
تاریخ: 28/02/1370
پیوست:

چون درمورد نحوه استرداد و همچنین حوزه مالیاتی صالح جهت استرداد اضافه پرداختی بابت مالیات بر درآمد حقوق بین برخی از ماموران تشخیص و مودیان مالیاتی اختلاف نظرهائی بروز کرده است لذا به منظور رفع ابهام و اتخاذ رویه واحد موارد زیر را متذکر میشود: الف – در مواردیکه کارفرما حسب مفاد ماده 85 ق.م.م مصوب 3/12/66 و با در نظرگرفتن کلیه معافیتهای قانونی مربوط به درآمد حقوق نسبت به کسر و واریز مالیات حقوق بگیر به حوزه مالیاتی اقدام نموده لکن حقوق بگیر به عللی مانند ترک خدمت در ضمن سال و امثالهم بابت مالیات بردرآمد حقوق اضافه پرداختی داشته باشد درچنین مواردی چون کارفرما مقررات مالیاتی را بطور صحیح اجراء نموده است واضافه پرداختی بر مبنای مقررات تحقق یافته برای استرداد اضافه پرداختی مالیات لازم است حقوق بگیر طبق مدلول ماده 87 اقدام نماید.
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1397/01/15 - 11:31
نمونه تقاضا جهت تکمیل و ارائه به اداره امور مالیاتی و دارایی .....

باسمه تعالی
ریاست محترم اداره امور مالیاتی و دارایی شهرستان.....
با سلام؛ احتراماً اینجانب . . . . . . . . . . . . . . . از پرسنل اداره آموزش و پرورش شهرستان ...... در مورخه ../../1395 بازنشسته شده و در پایان ایام خدمت سال آخر خدمت مبلغ .../..../.... ریال مالیات بر حقوق پرداخت نموده ام.
از آنجا که معافیت حقوق به صورت سالیانه بوده و معافیت اینجانب با توجه به کارکرد چند ماهه سال آخر خدمت، منظور نگردیده است، استدعا دارم نسبت به محاسبه مالیات پرداختی سال .... و استرداد اضافه پرداختی آن اقدام مقتضی صورت گیرد.
با تشکر
نام و نام خانوادگی
تاریخ و امضا
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1397/01/15 - 11:33
قابل توجه همکاران بازنشسته سال ...و کلیه همکارانی که منبعد بازنشسته خواهند شد. (کلیه کارمندان)

موضوع: استرداد مالیات اضافه پرداختی سال آخر خدمت

ماده 87 قانون مالیات های مستقیم
فصل سوم قانون مالیات بر درآمد حقوق

اضافه پرداختی بابت مالیات بر درآمد حقوق طبق مقررات این قانون مسترد خواهد شد مشروط بر این که بعد از انقضاي تیر ماه سال بعد تا آخر آن سال با در خواست کتبی حقوق بگیر از اداره امور مالیاتی محل سکونت مورد مطالبه قرار گیرد.
اداره امور مالیاتی مذکور موظف است ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم درخواست رسیدگی هاي لازم را معمول و در صورت احراز اضافه پرداختی و نداشتن بدهی قطعی دیگر در آن اداره امور مالیاتی نسبت به استرداد اضافه پرداختی از محل وصولی هاي جاري اقدام کند.
در صورتی که درخواست کننده بدهی قطعی مالیاتی داشته باشد اضافه پرداختی به حساب بدهی مزبور منظور و مازاد مسترد خواهد شد.

چون طبق ماده 87 قانون مالیات های مستقیم بخشی از مالیات کسر شده از کلیه کارمندانی که در طول سال بازنشسته شده اند (یا خواهند شد) قابل برگشت می باشد.
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1397/01/15 - 11:35
لذا بدین وسیله به اطلاع کلیه افراد ذینفع می رساند که تا پایان اسفند ماه سال بعد از بازنشستگی (بازنشستگان سال 96 از انقضای تیر ماه تا پایان اسفند 97) پس از:
1- نوشتن نمونه تقاضای زیر و تکمیل آن
2- با در دست داشتن تصویر حکم بازنشستگی سال 95
3- تصویر آخرین حکم رسمی (قبل از بازنشستگی)
4- تصویر کپی کارت ملی خود به حسابداری ادارات خود مراجعه نموده
5- پس از گرفتن مجموع فیش حقوق چند ماه سال آخر خدمت (تعداد ماه های اشتغال در سال 96)
6- تأیید میزان مالیات پرداختی به ادارات مالیاتی محل سکونت خود مراجعه و نسبت به پی گیری موضوع اقدام نمایند.
پاسخ + +5 -4 --
ناشناس 1397/01/16 - 08:31
هرچه بیسواد از همه جا رانده شده میشود معلم و با کلی توقع البته شامل همه نمیشود معلمی که باید الگو باشد کارمند مالیاتی را با کلمات زشت خطاب میکند برای چندر قاز پول وای به حال ما ملت
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/16 - 11:31
سلام

دوست عزیز ناشناس

برای نقد باید زبان گقت و گو گشود .

متاسفانه قاطبه جامعه ما طاقت شنیدن نقد و سخن مخالف و حوصله گفت و گو ندارد .

زبان زبان دشنام و درشت گویی و تحقیر است .

در این میان فرقی نمی کند !

چه معلم باشد و چه کارمند محترم امور مالیاتی !

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -5 --
علیرضا 1397/01/16 - 08:40
قابل توجه معلمان محترم در اکثر کشورها قضات و کارکنان مالیاتی بیشترین حقوق را دریافت میکنند به علت حساسیت شغلی زیرا خطا در این شغل دامنگیر کل کشور میشود
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/16 - 11:33
سلام

آقای علیرضا

هر سحنی باید مستند بوده و منبع و یا ماخذ داشته باشد .

خوشحال می شوم منبع این گفته خود را برای اطلاع بنده و سایر دوستان منتشر فرمایید .

با تشکر .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/01/16 - 15:37
چه حرف مفتی.مگه شغل معلمان که تربیت و آموزشه حساس نیست؟!
ثاتیا قضات و ماموران مالیاتی زیرمیزی های خوبی می گیرن. دیدم که میگم.
پاسخ + +6 -3 --
آرمین 1397/01/16 - 10:34
به نظر من در اکثر کشورهای پیشرفته شغل مالیاتی جز شغلهای حساس و مهم است و نباید معلم های شریف که تعداد زیادی هم هیتند با تعداد کمی که شاید به ۲۰۰۰۰ نفر هم نرسد مقایسه کنند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/16 - 11:38
سلام

آقای آرمین

تا جایی که بنده اطلاع دارم اکثر ممیزهای مالیاتی یک ماشین حساب جلوی خودشان گذشته و در اکثر موارد بر اساس اظهار نامه مالیاتی که توسط مودیان و از طریق نت ارسال شده است یک حساب ساده ریاضی انجام داده و کار را یکسره می کنند .

حتی این دوستان منتقد به پرسش های بنده پاسخی ندادند ؟

با بی سواد خواندن مخاطب و درشت گویی هیچ گاه مساله ای حل نمی شود ...

اما بنده در این یادداشت به محورها و موضوعات دیگری هم اشاره کرده ام .

منبع درآمد کشور نباید که فقط مالیات باشد .

چرا این دوستان محترم روی این محورها متمرکز نمی شوند ؟

آن کارمند محترم مالیات هم باید از حقوقش مالیات بدهد و با معلم فرقی نمی کند .


چرا وارد سطح های بالاتر نمی شوید و کارشناسی صحبت نمی کنید ؟

سطح بحث و گفت و گو را باید بالاتر برد .

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -6 --
کارشناس بازنشسته آ.پ 1397/01/16 - 10:56
عجب دنیایی است
در کله پزی ها هم
زبان ازمغز گران تر است
درست مثل جامعه
که چرب زبانهااز عاقلان ارزشمندترند عجیبتر آنکه شنیده ایم در کشور پیشرفته آلمان حقوق معلمان از دکترها نیز بیشتر است ؟!ودر کشور ما حقوق مودیان محترم مالیاتی از معلمان که تربیت کنندگان آنها هستند؛ بیشتر است ؟!
پاسخ + +5 -2 --
آرمین 1397/01/16 - 15:08
دوست ارجمندم محاسبه ب اساس ماشین حساب نیست بلکه بررسی دفاتر و سود وزیان و نیز گزارش مستند بر اساس بررسی میزان خرید و فروش و سایر موارد که در برخی موارد گزارش اشتباه گریبانگیر گزارش دهنده میشود و موجب تعقیب کیفری در مورد آن دوست در کشور ژاپن جایگاه وزارت اقتصاد از بالا ترین جایگاه قرار دارد که یک نمونه کوچک که شما میتوانید در اینترنت صحت و سقم را بررسی بفرمایید و لازم به ذکر است در تمام دنیای متمدن کشور بر اساس مالیات است نه چیز دیگر البته قصد بنده یر سوال بردن قشر زحمت کش معلمان نیست زیرا حق تمام کارمندان داشتن رفاه کامل است که به علت ضعف مدیریت کلان اجرا نمیشود حال بماند چرا.......
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/16 - 15:20
سلام

آقای آرمین

سخنان شما روی کاغذ درست است اما با واقعیت های درون اتاق ادارات مالیات همخوانی ندارد .

آن ها اکثرا بر اساس روابط " ارباب - رعیتی " با مراجعان و مودیان برخورد می کنند ....


و اما در کشورهای توسعه یافته دولتی که مالیات می گیرد باید در موارد هزینه کرد پاسخ گو باشد .


آیا در جامعه ما چنین است ؟

آیا حق " پرسش " به رسمیت شناخته شده است ؟

وقتی فردی نمی داند مالیاتی که می دهد کجا و چگونه هزینه می شود و اعتمادی به سیستم ندارد نباید او را در مورد فرار مالیاتی و یا دروغ گفتن و... سرزنش کرد .


اصل ملازم مالیات شفافیت و پاسخ گویی است .

از این که مستدل سخن گفتید سپاسگزارم .

اما آموزش و منابع انسانی همان گونه که آدام اسمیت می گوید حرف اول را در توسعه اقتصادی می زند .

اسمیت معتقد است افراد از طریق آموزش تواناتر می شوند و این توانایی موجب می شود هم خودشان و هم جامعه شان به درآمد بیشتری دست یابند. از نظر او آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری در آنهاست؛ زیرا کسب دانش مستلزم صرف هزینه هایی است و این هزینه ها به مانند سرمایه هستند نه کالای مصرفی و آموزش افراد موجب کشف و بارور شدن استعدادهای نهفته در آنها می شود. افراد آموزش دیده همچون سرمایه هایی هستند که قدرت تولیدشان افزایش یافته و به بهره وری بیشتر می رسند.
او معتقد بود که آموزش به افراد تخصص های لازم را می دهد تا در هنگام تقسیم کار هر کس بر اساس تخصص خود شغلی را برگزیند که از عهده اش بر می آید.
وی اعتقاد داشت هزینه های صورت گرفته در بخش آموزش از منافع آن کمتر می باشد. ایجاد رقابت میان مدارس و دانشگاه ها و نیز تفاوت حقوق میان معلمان و استادان را عامل بهبود کار آنها می دانست. با آموزش عمومی کودکان به صورت اجباری و با هزینه های دولتی موافق بود و تأکید داشت خانواده های ثروتمند خود بایستی هزینه های آموزش کودکانشان را به طور کامل بپردازند.

پایدار باشید .
پاسخ + +5 -4 --
بازنشسته 95 1397/01/16 - 17:53
دور زدن قانون و افزایش تبعیض آمیز حقوق کارکنان برخی دستگاه ها با صدور بخشنامه های #محرمانه!
#قانون_شکنی #تبعیض است چرا وزیر محترم مانند آقای حجتیوزیر محترم کشاورزی نامه نمی نویسد واعتراض نمی کند
پاسخ + +5 0 --
آرمین 1397/01/17 - 00:02
معلمین محترم سازمان امور مالیاتی از محل ماده ۲۱۹ هزینه بیست هزار پرسنل خود را تامین کرده لطفا ماده ۲۱۹ را مطالعه بفرمایید بعد دست به جدال بزنید آیا وزارت آموزش ویا دولت قادر است با شرایط موجود که البته حق معلمین شریف است چنین هزینه ای را تقبل کند با این حجم عظیم معلمین
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/18 - 11:59
سلام

آقای آرمین

راهکار شما چیست ؟

چون آموزش و پرورش پرسنل زیاد دارد باید همیشه سرش بدون کلاه بماند و بقیه چون تعداد کم تری پرسنل دارند قدرت مانورشان برای افزایش های ناگهانی زیاد باشد ؟

آیا معنای آن تبعیض نیست ؟

آیا این گونه جامعه ای به توسعه پایدار خواهد رسید ؟


آیا منابع پایدار برای کشورهای توسعه یافته پول است و یا منابع و سرمایه انسانی ؟

به نظر می رسد با این وضعیت و تفکر و نگرش این جامعه به این زودی ها با این تفکرات درست نخواهد شد و باید دائما در جا بزند و همیشه صادر کننده مغزها و نخبگان به همان کشورها !


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/01/17 - 08:41
ای کاش حجتی وزیر ما هم بود
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/18 - 12:01
سلام

دوست عزیز ناشناس

نقش وزیر مهم است اما این معلمان هستند که وزیر ساز هستند .


به نظرم نگاهی به جلسه رای رای اعتماد آقای بطحایی و صحبت های نمایندگان موافق و مخالف بیندازید ...

خیلی چیزها دستگیرتان می شود !

پایدار باشید .
پاسخ + +3 0 --
امیر 1397/01/17 - 10:03
ماده ۲۱۷ فکر کنم اشتباه تایپی بوده
پاسخ + +2 0 --
محمود 1397/01/17 - 11:18
سلام دوستان،يه بحثي هست كه بايد گفته بشه و اونم اينه كه اين افزايش ٥٠ درصدي در خيلي از ارگانهاي ديگه مثل قوه قضاييه،ثبت و غيره قبلاً اعمال شده و الان نوبت دارايي رسيده....
پاسخ + +11 -1 --
ممیز مالیاتی 1397/01/17 - 12:56
با سلام خدمت پرسنل شریف و پاکدست اموزش و پرورش سراسر ایران.فقط جهت اطلاع شما با اطلاع میرساند که سازمان امور مالیاتی بعد از چند دستگاه دیگر که این افزایش حقوق رو اعمال کرده بودند بعد از چند سال اعمال نموده است.و از طرف دیگر کار غیر قانونی که انجام نشده است.در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش بینی این امر شده است. و اینکه این مجوز به تمام دستگاهها داده شده که در سقف اعتبارات مصوب خود این افزایش رو اعمال کنند حال بیایید بدون هیچگونه توهین به هیچکس ازجمله کارکنان مالیاتی پیگیر حقوق حقه خود از طریق مبادی قانونی باشید چون هر شغلی سختی ها و تخصص های خاص خودش رو میخواهد من نمیتوانم جای یک معلم عزیز باشم همانطور که ان معلم نمیتواند جای یک کارشناس دارایی باشد.در ضمن ماده ۲۱۷ قانون مالیات های مستقیم را مطالعه بفرمایید.موفق باشید.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/18 - 12:04
سلام

دوست عزیز

ممیز مالیاتی

البته ابتدائا این دوستان شما بودند که شروع کننده تحقیر و توهین بودند از جمله به خود من !

پس بهتر است قبل از بیان نکات قانونی و زوایای آن ... و به دور از هر گونه تعصبات شغلی موضع خود را در مورد همکاران خود مشخص کنید .


پایدار باشید .
پاسخ + +5 -5 --
بازنشسته 95 1397/01/17 - 18:13
کارمند گرامی امور مالیاتی ما با تبعیض مخالفیم نه با افزایش حقوق قشر کارمندامور مالیاتی اگر قرار است حقوقها افزایش پیدا حقوق معلمان که نه اضافه کار اداری دارند ونه از سایر امکانات رفاهی برخوردار هستنددر اولویت هستند وگر نه رفاه برای شما محل اشکال نیست تبعیض آزار دهنده است بهتر است جدل نکنیم واز خواسته های به حق یکدیگر حمایت کنیم کار شما نیز ارزشمند است ولی کار تربیت کننده جامعه ارزشمندتر است
پاسخ + +2 -3 --
بازنشسته فرهنگی 1397/01/18 - 13:30
جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهور با احترام وآروزی موفقیت برای جنابعالی در تحقق عدالت اجتماعی وپاسخگو بودن نسبت به مصوبات اتخاذ شده در هیئت محترم وزیران برهمین اساس تطبق مصوبه شماره 162655/ت 55179 ه مورخ 19/11/96مجوزافزایش امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری برای سازمان امور مالیاتی کشور صادر شده است .
متاسفانه در سال 92 نیز مصوبات دیگری برای تعدادی از دستگاههای دیگر تصوب وابلاغ شده است که در نامه جناب آقای حجتی وزیر محترم کشاورزی به شماره 31296مورخ 17/12/96به معاونت محترم ریاست جمهوری جناب آقای جهانگیری به آنها اشاره شده است فلذابا توجه به اینکه این مصوبات هیئت محترم دولت با مفاد واهداف قانون خدمات کشوری منافات داردهدف قانونگذار (نمایندگان مجلس شواری اسلامی ) عدالت در پرداخت حقوق ومزایای کارکنان دولت است از طرفی وزیرمحترم آموزش وپرورش در مورد دلایل انباشت مطالبات باید به جامعه بزرگ فرهنگیان پاسخگو باشند.
پاسخ + +5 -5 --
فرناز 1397/01/18 - 14:42
سلام دوستان من یک کارمند امور مالیاتی هستم. حرف همه شما درسته باید همه در رفاه باشند. معلمان عزیز نیز برای همه عزیز هستند. اما دوستان تا از چیزی خبر ندارید قضاوت نکنید. حجم کار مالیاتی و پاسخوگویی واسترس که نکند یک پرونده مرور شود وکارمون به دادستانی بکشد. به حدی زیاد است که گاهی فکر استعفا به سرم میزند. خواهرم دبیر است در ارامش کامل سالی چندماه تعطیلی. اما من با ده سال سابقه کار نچنان فرسوده شدم وبریدم که برای شما قابل تصور نیست. ساعت کار مفید بعض کارمندهای ادارات دیگر یک ساعت است اما امور مالیاتی اکثر ماها تا شب باید در اداره جان بکنیم وکار کنیم ارامش واستراحت نداریم. خاک پرونده ها باعث بیماری اکثر ما شده است. کار خیلی زیاد درگیری هر روز مردم با و اینکه پاسخگویی بسبار زیاد که همه شما بیخبر هستید. گاهی خواهرم که به اداره ما میاید. برایم متاسف میشود. وبارها گفته است کاش تو هم دبیر بودی. آیا کارمندی که حداقل سه چهار برابر ادارات دیگه زحمت میکشد حقش نیست مقداری حقوقش اضافه تر باشد؟ غیر این باشد بی عدالتی صورت گرفته است حقوق باید با مقدار کار وزحمت همخوانی داشته باشد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/19 - 13:12
هامونطور که قبلا گفتم آواز دهل از دور خوش است تو رو خدا فقط یک ساعت خودتو بیکار کن برو فقط و فقط سر یه کلاس ۴۰ نفری ابتدایی بشین.. همه چیز دستت میاد همکاری داشتم کار آزادش رو انجام امور مالیاتی شرکت های خصوصی انجام میداد میگفت یک ساله معلمم باتریم تموم شده اگه ده تومن بدن ارزش نداره با این کار سنگینش.......میزان حقوق به ارزش کار است ارزش انسان ساختن از هر چیزی بالاتره که متاسفانه ما درک نکردیم ولی کشورهای پیشرفته و اروپایی درک کردن
پاسخ + 0 0 --
محسن 1397/01/19 - 13:33
این نظر شماست درسته ما بیکاریمون زیاده ولی اگر نبود این استراحت بعد از یک سال سروکله زدن دیوانه کننده بود ضمنا به جای تعطیلات به شما پولشو میدن پس بی حسابیم
پاسخ + +2 0 --
دبیر 1397/01/18 - 17:35
✅پس لرزه های افزایش امتیازات شغلی کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور !

⁉️زنگ اعتراض ؛ خطر بازگشت دومینووار حقوق های نجومی ؟!

پاسخ + +1 0 --
دبیر 1397/01/18 - 17:50
معلمی گفت توانا بود هرکه..؟

دانش اموزی ادامه داد

"توانا بود هرکه دارا بود"

ز ثروت دل پیر برنا بود
تهی دست به جایی نخواهد رسید اگر چه شب و روز کوشا بود
ندانست فردوسی پاکزاد که شعرش در این ملک بیجا بود
گر او را خبر بود از این روزگار که زر بر همه چیز والا بود
نمیگفت آن شعر معروف را

"توانا بود هرکه دانا بود
پاسخ + 0 0 --
دبیر 1397/01/18 - 18:21
به گزارش شبکه علمی ثریا، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واقعیت تلخ این است که در دولت‌های مختلف، توزیع اعتبارات بین استان‌ها و دستگاه‌های کشور، بر مبنای شاخص علمی و منطقی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: به دلیل وجود این مشکل لازم است مسئولان استانی و وزارتخانه‌های مختلف در خصوص مشکلات استان و سازمان متبوع خود چانه‌زنی داشته باشند؛ هرچند باید توزیع اعتبار بر اساس شاخص علمی باشد اما زمانی که این شاخص‌ها وجود ندارند ناچاراً باید مسئولان برای گرفتن بودجه تلاش و اصطلاحاً چانه‌زنی کنند.

وی افزود: تا زمانی که شاخص علمی در توزیع بودجه وجود ندارد، باید وزارتخانه‌ای همچون آموزش و پرورش چانه‌زنی بهتر و تلاش بیشتری برای دریافت منابع و اعتبارات برای حل مشکلات خود داشته باشد.

میرزاده اضافه کرد: آموزش و پرورش سال جدید را با انبوهی از بدهی‌ها آغاز کرده است؛ برخی از احکامی که باید فروردین 96 صادر می‌شد، صادر نشده است و باید احکام جدید تا پایان فروردین‌ماه امسال صادر شود و در اختیار سازمان برنامه و بودجه و خزانه کشور قرار گیرد.
پاسخ + +1 0 --
دبیر 1397/01/19 - 11:52
خدا را شکر،وزیر شاکر و قانعی دارد ،دریا دل و صبور !چنان به امساک و صرفه جویی عادت دارد !که نه تنها اهل نامه نگاری و ستاندن نیست بلکه معتقد است باید به مدد" اصلاح روشها"و دل بستن به تدابیری بکر و بدیع مانند تعطیل کردن مدارس سمپاد ،رونق بخشیدن به مدارس غیر دولتی و ترغیب روز افزون معلمان به بازنشستگی ،چیزی را نیز به خزانه برگردانید ومدارس دولتی رانیز بایدبه فوجی عظیم از معلمان غیر خدمت واگذار کرد که حاضرند تنها با دریافت همان یارانه 45 هزارتومانی در ماه یک سال تحصیلی دوام آورده ، مزد مطالبه نکنند!!
در عجبم! دیگران چه اهسته و به هنگام دریافتی کارکنان خود را متناسب با اشفته بازار امروزارزو طلا ،سکه می کنند.اما در اموزش و پرورش سالها باید رسانه ها در بوق و کرنا کنند و در شهرها جار زنند که "هان مردم چه نشسته اید :قرار است ماهیانه بطور متوسط 200 هزار تومان با نام رتبه بندی به حقوق معلمان افزوده شود"
تازه معلمان مانده اند به خاطر این همه" هیاهو برای هیچ "مدیون که باشند؟مجلس یا دولت ؟
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/19 - 12:25
پنجاه درصد به حقوق کارکنان #سازمان مالیاتی افزوده شد .
البته 50 درصد کف ماجرا بودزیرا افزایش سنواتی سال 97نیز متاثر از آن، پرو پیمان خواهد بود.
ازانجا که پرداخت مزایای غیر مستمر از جمله اضافه کاری،حق ماموریت ،ایاب ودهاب و ...نیز تابعی خواهد بود از متغیرهای آفزایش یافته بنابراین سالجاری بهارخوش یمنی را برای کارکنان ان سازمان به ارمغان خواهد داشت.
جالب است به محض رونمایی از این افزایش دندان گیر ،وزیر جهاد و کشاورزی هم که می خواست از قافله رقابت عقب نماند بلافاصله دست به قلم شده ،خطاب به جناب معاون اول نوشت :
جناب جهانگیری چه نشسته اید که اگر دیر بجنبید امنیت غذایی 80 میلیون جمعیت این کشور که به دستان با کفایت کارکنان این وزارتحانه دوخته شده است به خطر خواهد افتاد.
لطفا دستورفرمایید در کیسه خزانه گشوده ما را نیزبه نسیم بهاری بنوازند.

همکاران جناب زنگنه و خیلی از ژن برتری ها، قبلا بارها، این همای رحمت.را بر روی شانه های خود حس کرده اند.
تنها جایی که مثل همیشه سرش بی کلاه ماند وزارت پر عائله آموزش و پرورش بود .
پاسخ + 0 -2 --
معلم 1397/01/19 - 13:04
لیمی در صحن مجلس خبر داد:
افزایش غیرقانونی ۵۰ درصدی برخی حقوق ها برخلاف مصوبه مجلس
علیرضا سلیمی
شناسهٔ خبر: 4265672 - یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
سیاست > مجلس
یک نماینده مجلس از افزایش ۵۰ درصدی برخی حقوق ها در شورای حقوق و دستمزد برخلاف مصوبه مجلس خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در تذکر آئین نامه ای با اشاره به عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس توسط دولت اظهارداشت: در تبصره ۱۹ قانون بودجه ۹۷ مصوب کردیم که حداکثر افزایش حقوق در سال جدید ۲۰ درصد باشد. اما اخیراً آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رئیس جمهور نامه داده و در شورای حقوق و دستمزد برخی حقوق ها به طور غیرقانونی تا ۵۰ درصد افزایش یافته است!
پاسخ + 0 -5 --
معلم 1397/01/19 - 20:35
تذکر #محمدحسن_فرهنگی نماینده محترم تبریز به دولت و وزیر آموزش و پرورش درباره #افزایش_حقوق کارکنان برخی دستگاهها و وزارتخانه ها بدون توجه به #حقوق_قانونی_فرهنگیان
پاسخ + 0 0 --
آرمین 1397/01/19 - 22:40
نماینده مجلس لطفا برود آروغ بزند وهضم کند پول مفتی که خودش میگیرد و دو ریال سواد ندارد بعد بحث افرایش حقوق را مطرح کند که اگر یک کم از قانون سر رشته داست میدانست که دولت حقوق کارکنان امور مالیاتی را افزایش نداده بلکه جابجا کرده است
پاسخ + +8 -19 --
امیر 1397/01/19 - 20:36
زیاد حرص وجوش نزنید حقوق ما زیاد نشده پولی که قبلا از ماده ۲۱۷ میگرفتیم آمده تو حکم که جلوی زیاد خواهی مدیران ارشد گرفته شود یکی بگیرد یک میلیون و مدیری بگیرد ۴۰۰ میلیون پس وقتی ازن حکم زده شد خیلی از مدیران ارشد به رئیس سازمان اعتراض کردن چون دستشونو رئیس سازمان کوتاه کرد این کار هیچ تاثیری در دریافتی ما ندارد چون دیگر پرداختی از ماده ۲۱۷ نداریم حتی اشاره کامل هم در صدور دستور شده تا بار مالی یا بی عدالتی به دیگران نشود
پاسخ + +7 -16 --
آرمین 1397/01/19 - 20:40
به جای این بحث کسل کننده لطفا بحث دلار ۶۰۰۰ تومانی را بکنیم که فاتحه همه ما از مالیاتی گرفته تا ......
پاسخ + +7 -21 --
X 1397/01/19 - 21:43
سلام من کارمند امور مالیاتی هستم
حکم اینجانب قبل از افزایش ۵۰درصدی حدودا
۲۰.۰۰۰.۰۰۰ریال بودو بعد از افزایش ۵۰درصدی شده
شده ۳۰.۰۰۰.۰۰ ریال بقران خدا قسم
حالا یه سوال؟؟
حکم معلم چقدر است ؟قران میزاریم وسط که حقیقت رو بگیم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/20 - 12:32
باورش سخته حکم یه معلم صفر کیلومتر تو جنوب با بدی آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته با مدرک لیسانس ۱۴۰۰ هست
پاسخ + +22 -6 --
معلم 1397/01/20 - 12:38
حکم مهم نیست ما رو با حکم فریب ندید... ما به غیر از حقوق به خدا سوگند یه تکه سنگ هم به ما نمیدن ولی خدا میدونه شما دریافتیتون انواع و اقسام حق این و آن و کارت خرید و بن و پاداش و حق هتل و گردش ووووو بعضا پول پیتزا هم شنیدم.. البته نمیگم اینا که گفتم تو سازمان مالیات وجود داره اینا برای کارمندترهاست یعنی هر کارمندی جز معلم اینو همه میدونن
پاسخ + 0 0 --
آرمین 1397/01/20 - 13:25
کجا پیتزا میدن لطفا آدرس بدهید ما برویم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/20 - 20:43
یکی از فامیلای نزدیکمون خودش میگفت که به ما بن خرید پیتزا هم میدن...البته چند سال پیش بود حقوق من رسمی با لیسانس ۸۰۰ تومن بو ولی ایشون با دیپلم و قراردادی ۱۲۰۰ میگرفت و با انواع مزایا...نگران نباش به شما پولشو میدن که برا پیتزا هم میشه
پاسخ + 0 -21 --
کارمند 1397/01/20 - 22:55
باسلام کلیه فرهنگیان عزیز بچه های امورمالیاتی خوب توضیح ندادند چون اصلان برای ما مبلغی اضافه نشده است فقط امتیاز اضافه شده چون قانون مالیاتهای مستقیم ماده ٢١٧برید قانون مالیات رابخوانید منظورم همین ماده بود این مبلغ ازدریافتی ماه حذف شده است این ماده هم از بدوناسیس اداره مالیه یعنی قبل از ۱۳۶۶بود بعد قضاوت كنيد منشكرم
پاسخ + +2 -23 --
آرمین 1397/01/21 - 06:53
سلام لطفا شماره حساب با همراه نام بفرستید تا به حساب شما پول پیتزا بفرستم تا شما معلم شریف به جای پیتزا نگران آموزش باشید نه پیتزا
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/21 - 19:54
سلام ممنون از لطفتون اتفاقا الحمدالله رب العالمین بنده وضعم خوبه.. شغل دوم دارم و اتفاقا این همه حرص و جوش به خاطر آموزش هست... دقیقا خودتون هم اشاره فرمودید من هم می بینم که وقتی معلم گیره برا کوچکترین نیاز زندگی از آموزش میفته و....... بحث پیتزا هم مثال بود میخواستم بگم از بریز بپاش بعضی جاها برای کارمندترهایشان فکر نمیکردم شما اینقدر کوته فکر وپست فکر باشید.
پاسخ + +4 -22 --
آرمین 1397/01/21 - 14:30
بحث کسل کننده شده لطفا وارد بحث قیمتها و ارز و بدبختی کارمنداها شویم
پاسخ + +4 -20 --
آرمین 1397/01/21 - 21:47
آقای معلم برو ادب یاد بگیر فکر کنم تو معلم نیستی تو مسافر کش هستی پس وارد بحث معلمهای شریف نشو پیتزا خور
پاسخ + +4 -20 --
آرمین 1397/01/21 - 21:49
معلوم است شما معلم نیستی بی ادب فکر کنم مسافر کش هم نیستی چون ادب آنها باز هم از تو بیشتر است پیتزا خور
پاسخ + +5 -19 --
آرمین 1397/01/21 - 21:53
پوز شغل دوم خودت هم لطفا نده درخت هرچه پر بار تر باشه سر بزیز تر است متاسفم برات در ضمن دلت برای خودت بسوزت تا معلمها اونا قشر بسیار محترم و با ادب هستند آقای با ادب
پاسخ + +6 -20 --
امیر 1397/01/21 - 21:54
متاسفم برای این معلم به ظاهر معلم و بی ادب
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/22 - 08:11
اتفاقا من متاسفم به شما که بی ادبی می کنید من در هیچ کجا ادب رو زیر پا نذاشتم... یه مثال زدم از عمق تبعیض ها ایشون توهین کردن که شماره حساب بفرست منم گفتم وضعم خوبه و دلیل این اینکه این دغدغه رو دارم می بینم با این وضع آموزش و علم در سراشیبی سقوط هست... این که گفتم شغل دوم دارم و وضعم خوبه که بی ادبی نیست... بی ادبی اینه که شما بی دلیل تهمت بزنید
پاسخ + +3 -22 --
معلم 1397/01/21 - 21:57
من به عنوان یک معلم حتی اگر شغل دوم هم داشتم نمیگفتم فکر کنم ایشان معلم نبوده چون یک قشر فرهنگی در کلام ادب را رعایت میکند در هرصورت حتی اگر مورد توهین قرار گرفته باشد
پاسخ + +21 -2 --
دبیر 1397/01/22 - 09:14
آقای معترض به معلم می دانی ما معلمان دارای ثروت معنوی ومادی توام می باشیم که خیلی هااین دو را باهم ندارندولی این باعث نمی شود ما در پی احیایی حق خود نباشیم ولی بعضی هامثل شما که بدون هیچ دلیلی به اعتراض قانونی معلمان جواب ابلهانه می دهید باید گفت شما بروید دنبال کار خود شاید خداوند روزیتان را جای دیگر حواله کند حوصله حرفهای احمقانه شمارا نداریم ومی دانیم چگونه حق خود را بگیریم در مجلس نتیجه اقدام مارا مشاهده خواهید کردمنتظر باشید سحر نزدیک است
پاسخ + +2 -23 --
آرمین 1397/01/22 - 09:29
آقای معلم کوته فکر و پست در کتاب لغت شما چه معنی میدهد لطفا یک بار دیگر متن خود را بخوانید بعد نظر مجدد بدهید
پاسخ + 0 0 --
آرمین 1397/01/22 - 12:24
ادبیات شما بیشتر مثل مسافر کش ها است تا دبیر خاک بر سر آن کسی که زیر دست تو احمق است ای نادان کی گفته تو حق خودت را نگیر برو بگیر ولی مزخرف حرف نزن با ادبیات درست صحبت کن حق خودت را بگیر مگر از جیب من دارد میرود
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/22 - 12:42
نوشتم کوته فکر و پست فکر ... نه پست .این اولش. دوم معنیش میشه بدون فکر حرف زدن و سطح فکری پایینی داشتن... بنده که چیزی نگفتم فقط اشاره ای به بریز بپاشا کردم و تاکید کردم که با شما نیستم ولی شما با کوته فکری گفتید شماره حساب و اسم بفرست و مثل برخورد با گداها حرف زدید حالا همه قضاوت کنن من که در جواب چنین حرف زشت و توهینی گفتم کوته فکر و پست فکر بی ادبم یا اون جسارت و توهین شما بی ادبی بود؟؟؟؟
پاسخ + +3 -20 --
ناشناس 1397/01/22 - 12:17
ادبیات معلمان ......... جای تاسف است
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/22 - 12:44
جناب آرمین ماشاالله معلوم شد کی بی ادبه؟؟؟ ماشالله از این همه کمالات و فضل و ادب در نوشتن
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/22 - 12:48
متاسفانه بی ادب خودش را نمیبینه و شاید هم خودش رو مجاز به هر توهینی میکنه و فقط دیگران اگر خدای ناکرده جواب توهینا و اراجیفشو دادن بی ادبن .. عجب اوضاعیه ههههه
پاسخ + +3 -16 --
آرمین 1397/01/22 - 18:46
فکر کنم شما نیاز به باز آموزی داری !
پاسخ + +15 -1 --
معلم 1397/01/23 - 14:51
کلکسیون توهین های کارمندان امورمالیاتی به معلمان و بعضا نمایندگان مجلس، نادان احمق مسافرکش پیتزاخور .هرررری .بی ادب ..آروغ بزن.لیاقت شماهمان است که درمقابل هربقالی وپنچرگیری باخط درشت بنویسنداقساط به فرهنگیان.این هرزنامه کذایی را خواندم و افسوس که چیزی نیافتم جز درماندگی، سرخوردگی، حقارت، بغض و حسادت نویسنده که منتج به زیاده گویی، بی ربط گویی، سخن نافرجام و نقیصه گویی، خیال پردازی، بی اطلاعی و پریشان احوالی.(از توهین های کارمند مالیات یه جناب پور سلیمان)
پاسخ + +1 0 --
معلم بازنشسته 1397/01/23 - 15:53
پرداخت پاداش پایان خدمت ۸۰۰ میلیون تومانی به برخی مدیران بانک مرکزی

حسینی نماینده مردم تفرش در مجلس:
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/03/03 - 13:47
خوب ملت رو سر کار گذاشتی پور سلیمان
پاسخ + +1 -14 --
معلم 1397/01/23 - 18:40
من دیدم که نوشته شده اقساط به کارمندان ولی ندیدم اقساط به فرهنگیان خواهشمندم خودمان به خودمان ضربه نزنیم
پاسخ + 0 0 --
معلم 1397/01/23 - 21:06
لیاقت شماهمان است که درمقابل هربقالی وپنچرگیری باخط درشت بنویسنداقساط به فرهنگیان....این جمله دقیقا بدون ذره ای کم وزیاد از نظر شخصی به نام کارمند امور مالیاتی هست میتونید برید نظرات بالا رو ببینید... من نمیدونم چه اصراری هست که خودمون رو بی دلیل بکوبیم و حمایت نکنیم ولی در مقابل بدترین توهین های کارمندان دیگه بی اعتنا باشیم و تا بیایم یک اعتراضی به این کارمندترها بکنیم همه میرزین و میگن متاسفم و تو بی ادبی وووووو
پاسخ + +1 -12 --
معلم 1397/01/23 - 22:54
آقا یا خانم معلم شما هم که دارید توهین میکنید
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1397/01/24 - 10:24
به نظر میرسد این....با این جملات مارا عصبی کند بگو مزاحم این سایت مالیاتی است که اینقدر نظر می دهی به نظر از دانش اموزان بی ادبی بودی که دردوران تحصیل دل خونی از نمرات صفرت داشتی حالا فرصت گیر آوردی
پاسخ + +3 -2 --
علی پورسلیمان 1397/01/24 - 10:29
سلام

به همه دوستان و مخاطبان

ادب مرد به ز دولت اوست .

به نظر می رسد جامعه ما اساسا گفت و گو بلد نیست و البته تلاشی هم برای یاد گرفتن آن نمی کند .

انتظار این است که همه دوستان فارغ از مشاغل و سمت ها وارد بحث هایی محتوایی شوند و راهکار کارشناسی ارائه دهند .


باید حرف همدیگر را بشنویم و سعی کنیم در چارچوب و موضوع نظر دهیم .


این نشان می دهد که تعلیم و تربیت رسمی و غیررسمی ناکارآمد است و نتوانسته است به وظایف و کارکردهای ذاتی خود درست عمل کند .


اصلاح جامعه از درون افراد آغاز می شود .


پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
آرمین 1397/01/24 - 10:48
درود بر شما معلم عزیز و فرهیخته که با منطق صحبت میکنید البته بنده در جواب آن معلم باید بگویم بنده شاگرد تنبل نبوده بلکه با مدرک مستند بدون هر گونه سهمیه و امتیاز با رتبه ۱۶۹ از دانشگاه شهید بهشتی بوده و آماده هر گونه بحث علمی خارج از توهین با هرکس خواهم بود البته لازم به توضیح است بگویم بنده به هیج گونه مخالف رفاه معلمین نیستم بلکه باید همه قشر جامعه دارای رفاه باشند که به دلایلی که همه ما میدانیم و قادر به باز گو کردن آن نیستیم ..... حال این شاگرد تنبل دست همه معلمین شریف را میبوسد چون هرچه دارم از شما است ارادتمند همه شما هستم به امید آن روز که ایرانی مثل یک ایرانی زندگی کند
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/01/24 - 11:14
سلام

آقای آرمین

برای شما و همکاران محترم تان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم .

پایدار باشید .
پاسخ + +9 -3 --
ناشناس 1397/01/25 - 15:46
با سلام وارادت خدمت دوستان محترم
ازمنابع موثق مطلع هستم که حقوق کارمندان امور مالیات 50 درصد ونیز بانکها تا 70 درصد اضافه شده و سال گذشته هم حکم ها را زده اند به نظر بنده نوش جانشان هنوز هم کم است من خودم کارمند بیمارستانم به ما نه فوق العاده ویژه دادند نه افزایشی داشتیم ونه کسی حامی ما هست صدرحمت به وزیر کشاورزی حداقل اعتراض کرد وزیر ما ماشاالله خبرکارمندان راندارد انشاالله حقوق معلمان و ماهم شامل این افزایشها شود با توهین که مشکلی حل نمی شود راه حل چیست ؟
پاسخ + +2 -7 --
حاتم بیگی از زنجان 1397/01/28 - 19:08
ضمن تشکر از جناب علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم که با روشنگری جامعه معلمان که بحث اعتراض به تبعیض رادر میان کارمندان دولت رامنعکس نمودند .وبا اذعان به اینکه همه کارمندان دولت قابل احترام هستندوبرای اداره کشور به همه دستگاهها نیاز داریم ولی قابل قبول نیست که حق جامعه بزرگ فرهنگیان که آینده سازان کشور را تربیت می کنند نادیده گرفته شود برجسب اخبار موثق دو دستور مهم براساس همین اعتراضات در دستور کار دولت محترم قرار گرفته یکی اصلاح یکسان سازی بند ماده 10قانون کشوری در مجلس شورای اسلامی ودوم دستور معاونت محترم رئیس جمهور مبنی بر پیگیری در خواست همه دستگاههای دولتی از جمله آموزش وپرورش امید است جناب انصاری معاونت نیروی انسانی واستخدامی ریاست جمهوری ترتیب اثر بدهند
پاسخ + +2 -9 --
حاتم بیگی از زنجان 1397/01/28 - 19:16
ضمن تشکر از جناب علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم که با روشنگری جامعه معلمان که بحث اعتراض به تبعیض رادر میان کارمندان دولت رامنعکس نمودند .وبا اذعان به اینکه همه کارمندان دولت قابل احترام هستندوبرای اداره کشور به همه دستگاهها نیاز داریم ولی قابل قبول نیست که حق جامعه بزرگ فرهنگیان که آینده سازان کشور را تربیت می کنند نادیده گرفته شود برجسب اخبار موثق دو دستور مهم براساس همین اعتراضات در دستور کار دولت محترم قرار گرفته یکی اصلاح یکسان سازی فصل دهم قانون کشوری در مجلس شورای اسلامی ودوم دستور معاونت محترم رئیس جمهور مبنی بر پیگیری در خواست همه دستگاههای دولتی از جمله آموزش وپرورش امید است جناب انصاری معاونت نیروی انسانی واستخدامی ریاست جمهوری ترتیب اثر بدهند
پاسخ + +7 -2 --
رویا 1397/01/31 - 13:42
چه خوش خیالید شما... ما معلما فقط ده درصد و بقیه هر چی دوست داشتن درصد
پاسخ + 0 -5 --
کارشناس بازنشسته 1397/02/07 - 20:57
✅اختلاف دریافتی کارکنان در دستور کار دولت

⭕️بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره سرنوشت نامه‌ای که هفته گذشته به معاون اول رئیس‌جمهور با محوریت #تبعیض بین پرداختی #معلمان و سایر کارکنان دولت نوشته بود، اظهار داشت:
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/02/08 - 15:25
هههههههههههههههههه و دوباره هههههههههههههههه و بازم ههههههههههههههههه
پاسخ + 0 -3 --
کارشناس بازنشسته 1397/02/09 - 10:41
سوال از نمایندگان محترم مجلس چرا نمایندگان محترم مجلس وقتی قانونی را تصویب می کنند به دنبال پیگیری اجرای آن نیستند ؟!همسان سازی حقوق بازنشستگان واجرای رتبه بندی معلمان وافزایش 20درصدی حقوقهای زیر خط فقر ولی در اچرا همه چیز معکوس شده اگرنمایندگان محترم در ادعای خود مبنی بر همسازی حقوق بازنشستگان واجرای رتبه بندی بندی معلمان صادق هستند به استناد آئین نامه داخلی مجلس از ریاست محترم جمهوری و وزیرا محترم که به عنوان مجری قانون انجام وظیفه می کنند سوال نموده ودر صورت قانع نشدن به کمیسیون تخصصی ارجاع شود صرف داد وفریاد کردن پشت تریبون وسخن از تبعیض به درد نمی خورد ومثل آب در هاون کوبیدن است همکاران محترم لطفا از نمایندگان حوزه انتخابی خود سوال کنید چرا اقدام قانونی انجام نمی دهد گول شعارهای ظاهر فریب را نخورید به آنها بگویدچرا ؟به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنید /پاسخ دهید لطفا قدرت قانون را از طریق اصولی نشان دهید
پاسخ + 0 -4 --
کارشناس بازنشسته 1397/02/09 - 17:40
متاسفانه تعدادی از همکاران صرفا منتقد هستند ولی صاحب نظر در حل مسئله نیستند !اگر عزیزی با ایجاد هیاهو می خواهد به هدفش برسد قطعا مانند طبل عمل کرده سالهاتجربه در پستهای حساس اداری وآموزشی به من آموخته تلاش هدفدار وقانون مدار تنها راه نجات است مثلا آیا همکاران تاکنون از خود پرسیده اند چند نفراز نمایندگان با سوابق آموزشی (اموزش وپرورشی )الان نماینده هستند ؟آیا از قدرت آنها برای پیشبرد اهداف معلمان استفاده شده است ؟ چند مصاحبه در رسانه ها با نمایندگان در مورد مشکلات معلمان شاغل وبازنشسته صورت گرفته است وچه اقداماتی نمایندگان انجام داده یا می توانند انجام دهند ؟اگر به این مسئله دقت شود ویک همبستگی برای نمایندگان حاصل شود تاثیر آن قابل مقایسه با دیگر راه حلها نخواهد بود. چند مقاله معترضانه راه حل پیگیری هوشمندانه نیست باید از تمام ظرفیتها وتوانمندیها چه در حوزه قوه مجریه وقوه مقننه وحتی قوه قضائیه استفاده کرد که جای تامل زیادی دارد امید است صدای معلم به این بخش توجه نمایدموفق باشید
پاسخ + 0 0 --
مسلم 1397/02/11 - 15:08
چه دلت خوشه عمو... ولمون کن
پاسخ + +5 0 --
رویا 1397/03/03 - 16:24
استرس کاری ، فشار کار، اضافه کاری های اجباری ، تفکر منفی و لعن و نفرین مردم زمان پرداخت مالیات و...... همه اینا رو ببینم کدوم یک از معلم ها یا کارمندان ادارت دیگه میتونه تحکل کنه..... بیچارمون کردین اینقدر گفتین درصد چه خبره.... اه...ی کم تنگ نظر نباشین
پاسخ + 0 0 --
من 1397/03/14 - 04:55
آفرین
پاسخ + +5 0 --
حسن 1397/03/09 - 12:36
به عنوان یه کارمندمالیاتی حاضرم محل خدمتم راباهرکدام ازمعلمان شریف که حاضرندعوض کنم اصلا وقت آزادنداریم شب عیدتا لحظه آخر، بعدازتعطیلی عید تا آخرتیرماه وموعد تسلیم اظهارنامه ها اسیراداره هستیم و بعد اسیروصول و همه اش استرس و فشارکار وحجم زیاد پرونده و مراجعه کننده و . .
پاسخ + +9 -1 --
کارمند امور مالیاتی 1397/03/10 - 22:46
این قدر گفتید که مجلس قصد ابطال حکم کارمندان مالیاتی را دارد حالا بعد از ابطال شر گریبان خودتان خواهد شد وقتی مالیاتی گرفته نشود شما هم مطمئن باشید که در زمان مناسب حقوقی در کار نخواهد بود دودش تو چشم خودتان خواهد رفت .....برای همه شما متاسفم تنگ نظری هم حدی دارد در آینده خواهید دید که دولت حتی پول حقوق شما هم ندارد بدهد
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1397/03/11 - 07:44
.... مجلس به جای فکر کردن جهت رفاه فکر جیب مبارکشان هستند که هیچ وقت هم پر شدنی نیست
پاسخ + +4 -1 --
معلم بی سواد 1397/03/14 - 04:54
سلام. کار تخصصی مالیاتی رو با یلخی کاری معلمان یکی نکنید. ما خودمون لااقل 14،15سال درس خوندیم. خوب فهمیدیم معلمی یعنی چی. این قشر همیشه گرسنه جامعه که معمولا هم ضد انقلاب هستند، چندان خدمات ارزنده ای نداشتند که الان معترض باشند. خودشون که درس رو بلد نیستند، درس دادن هم بلد نیستند، خب طبیعیه. اونم از شاهکار یکی از نمونه هاشون توی دبیرستان غرب تهران. من اگه معلم بودم سعی میکردم جامعه متوجه نشه. چون الان باید حواسها جمع باشه یه وقت...، آره دیگه.
پاسخ + +4 0 --
نظر 1397/03/15 - 21:54
معلم ها که برف میاد آلودگی هوا و..همش تعطیل هستند . اخرش هم برای کنکور دانش آموزان متوسل به کلاس کنکور میشوند . چرا ؟ چون معلم درسی نداده. در ضمن آهای معلم ها شما چند روز در هفته سر کار و سر کلاس هستید. چقدر استرس در کار دارید وقتی بیشتر امور دست خانواده ها هست. بیایید یکم منصف باشید که کار شما اگر چه حقوق پایین داره. ولی بدون استرس ترین وجا وقت آزاد ترین شغل را دارید و فقط در حال آماده هستید که اعتصاب کنید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/03/15 - 22:02
سلام

دوست عزیز

راه گفت و گو این است که در موضوع باید سخن گفت و نظرات مخالف را شنید .


معلمان مشکل دارند و خطا می کنند .

بنده هم قبول دارم .


اما آیا کارمندان مالیات همه مصون از " خطا " هستند ؟


آیا زیرمیزی نمی گیرند ؟

اهل رشوه و ساخت و پاخت نیستند ؟


البته کارمندان باوجدان و درستکاری هستند که به وظایف شغلی خود عمل می کنند .


اما باید بگوییم همه مثل هم هستند ؟


آیا در میان انبوه کارمندان مالیاتی کسی از شما پیدا می شود که با هزینه شخصی و بدون چشم داشت رسانه ای تاسیس کرده و برای منافع عموم کار کند ؟


پایدار باشید .
پاسخ + +4 -1 --
نظر 1397/03/16 - 12:09
رشوه کارمند مالیاتی منجر به اخراج شخص میشه ولی آیا کلاس خصوصی معلم و گفتن سوال امتحانی منجر به اخراج اش میشه. اگر معلمی شغل با شرافت هست درست ولی کارمند مالیاتی که برای رفاه بیمارستان و حقوق همین کارکنان و معلمان پرونده های خاکی را بررسی می کنن اون هم شبانه روزی، با استرس که اشتباه تشخیص نهند ، با شرافت نیست. ما شش روز در هفته کار می کنیم بدون هیچ استراحت در تابستان. ولی شما چند روز در هفته کار می کنید ؟ آیا تابستان هم کلاس می روید و حقوق می گیرید . یکم عادلانه قضاوت کنید
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/03/16 - 14:01
سلام

تخلف از سوی هیچ کسی پذیرفته نیبست چه معلم باشد و چه کس دیگر .

تخلف ، تخلف است .



هر کسی در برابر حقوقی که می گیرد باید کار کند و پاسخ گو باشد .



وضعیت کاری معلم این گونه تعریف و تببین شده است و در بیشتر نظام های آموزشی هم همین است .


نظام های آموزشی روزهای آموزشی دارند و البته متاسفانه در ایران به دلایل مختلف که البته وقوع آن ها اکثرا خارج از اراده معلم است این تعداد کاهش می بابند .

شما با علم و تحقیق کاری را پذیرفته اید .

اگر فکر می کنید که معلم ها شرایط بهتری دارند پرا معلمی را انتخاب نکردید ؟


اما من هیچ گاه آرزو نمی کنم که کاش کارمند مالیات می شدم !


شما هم می توانستید معلم باشید .


پس نباید فکر کنیم فقط کار من مهم است و بقیه بی ارزش .



توسعه کشور از مجرای آموزش می گذرد .


همه مشاغل مهم هستند اما نباید همه چیز را مخلوط کرد و یا دچار خود بزرگ بینی شد .


پایدار باشید .
پاسخ + +2 -2 --
نظر 1397/03/16 - 19:25
منم می خواستم معلم بشم چه بسا که نشد. از بیکاری کار سخت را انتخاب کردم. و حق دارم پس از مزایا اش هم بهره مند شوم. شما شغل آسان انتخاب کردید و به گفته شما انتخاب خودتان بوده پس اعتراض به حقوق برای چی پس !
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1397/03/16 - 20:35
سلام مجدد

" از بیکاری کار سخت را انتخاب کردم "

فکر می کنم کلمات و جملات شما بیش از آن بر مبنای یک استدلال و یا متدولوژی مشخص و راهگشا باشند بیشتر از روی عصبانیت و لجاجت بیان می شوند .


از آن جایی که گفته ها باید مستدل و مستند باشند شما منبعی را معرفی کن که ادعای شما زا اثبات کند .


مثلا یافته و یا پژوهشی نشان دهد معلمی شفلی آسان است و یا شغل مالیات چی از آن سخت تر است ؟


اعتراض و انتقاد خلاف قانون نیست و همه طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی از " حق اعتراض " حتی به قوانین برخوردارند .


پایدار باشید .
پاسخ + +2 0 --
نظر 1397/03/17 - 15:01
منظور ام اینه که معلم بودن و..امکان استخدام اش نبود. با وجود اینکه میدونستم مالیاتی شغل راحتی برا



م نبود . ولی مجبور به شرکت در آزمون شدم. دلیل سختی شغل ما ، با پرونده های خاکی کار کردن. تا نیمه شب کار کردن. حق نداشتن شغل دوم . داد و بیداد ارباب رجوع را متحمل شدن ، شش روز هفته و بعضا هفت روز کار کردن..شما معلم ها کدام را دارید!!!آلودگی ، بارندگی تابستان در حال استراحت هستید. حقوق در مقابل کار هست کار .دیگر حرفی ندارم
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1397/03/20 - 17:43
باید معلمان اعتراض کنند حق هم دارن چون مو قیچی میکنند به بچها فیلم سینمایی نشان میدهند تا تحرک بیشتری داشته باشند باید سه ماه تابستان در رفاه کامل زیر کولر گازی لم بدهند و.....حال قابل قیاس نیست این همه فدا کاری معلمان پول بیشتر و آزار و اذیت بیشتر بعد هم شروع به غر زدن و کندو کاش کردن و زیاد خواهی برای کار نکردن
پاسخ + +5 -1 --
احسان 1397/03/21 - 15:47
مسئول سایت که آموزش پرورشیه نظرات رو دلبخواهی تایید میکنه! من دیگه نظری ندارم
پاسخ + 0 0 --
صدای معلم 1397/03/21 - 17:02
سلام

آقای احسان

لطفا بفرمایید کدام نظر شما منتشر نشده است ؟

با کلی گویی مشکلی حل نمی شود .

انتظار داشتید مسئول سایت صدای معلم را اداره مالیات تعیین کند ؟!

شما هم می توانید با هزینه شخصی رسانه ای را راه اندازی کرده و برای منافع خود و همکاران تلاش کنید .

پایدار باشید .
پاسخ + 0 -2 --
ابوالفضل 1397/04/05 - 13:57
دوست عزیز مگه امور مالیاتی چکار میکنه.یهو ۵۰درصد افزایش حقوق داشته باشه
پاسخ + +1 -1 --
ابوالفضل 1397/04/05 - 14:06
تمام ادارات یه فیش حقوق دارن.امورمالیاتی چند تا داره.حقوق سوا میدن.اضافه کاری سوا میدن.نیم درصد سوا میدن.رفاهیات سوا میدن.ایاب ذهاب سوا میدن.خرمشهر خداازاد کرد ۶۰۰تومن پادش میدن.روز زن.روز مرد عیدقدیر.عیدقربان.عیدمبعث.....الی ماشالله عید داریم هرعید۶۰۰تومن میدن.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/04/15 - 17:21
دعوا میکنن با مردم که حقوق شما در بیاد،تازه مگه چقدر زیاد شده من حاضرم شما بیاید یکسال با مردم سر و کله بزنید برای حقوق دولت اگه کلا استعفا ندادی نرفتی....بعدش کارمن امور مالیاتی برای هر ریال مالیاتش ۱۰ جا باید پاسخگو باشه ولی اگه کل دانش آموزان ما بعد از دیپلم بیسواد باشن چه کسی پاسخگوئه، مث همین الان...
پاسخ + +1 -1 --
ناشناس 1397/04/08 - 02:04
سلام منِ معلم حاضرم سه ماه تابستون حقوق نگیرم ولی ۹ ماه معادلِ کارمندای دیگه حقوق بگیرم حداقل ماهی ۵ تومن. که مجموع ۹ ماه میشه ۴۵ میلیون..... درصورتیکه که منِ معلم با حقوق ِ یک و پونصد بعداز ۱۲ سال سابقه کار با مدرک فوق لیسانس ریاضی درسال ۱۲ ماه مجموع حقوقم میشه ۱۸ میلیون... متاسفم که در مورد معلما اینطور قضاوت میکنید. تا الان تابستون و زمستونی تمام وقت میذاشتم برا بچه ها ولی از الان با این قدر نشناسی های عموم و این حقوق بی ارزش تصمیم گرفتم واقعا کار نکنم .... حقوق معلم از ابتدا کم بود ولی نه دیگه تا این حد... با این شرایط الان و این حقوق اصلا ارزش ندارد حتی یه ثانیه هم دیگه مفید برا آموزش و پرورش کار کرد.
پاسخ + 0 -1 --
ناشناس 1397/04/08 - 02:10
کارمندای اداراتِ دیگه انگار خیلی تو رفاهن که در مورد معلم دارند اینگونه قضاوت میکنند و نکشیدند هرگز دردِ شرمندگی و نداری رو...نباید هم درک کنید این قشر زحمتکش رو...و کارکنان و کارگران دیگه هم که حقوقشون در همین حد زیر یه تومن و پایین هست هم از حقوق خودشون دفاع کنن چیکار دارند به معلما معترضند مگه حقوق معلم مثلا بیشتر بشه که هرگز هم تو این مملکت نخواهد شد چیزی رو از اونا کم می‌کنه که تا معلما به دنبال حقشون میگردن معترض میشند مگه ما گفتیم از شما چیزی کم کنند که اینجور بحث راه انداختند و ارزش کار معلم رو پایین میارید... اگه واقعا اینجور هست باشه ما هم از این به بعد همانطور که شما میگید واقعا درس نمیدیم سر کلاس و وقتمون میداریم برا شغل دوم برا گذران امور زندگیمون ببینیم بچه های شما بیسواد بزرگ شن کی چوبشو میخوره
پاسخ + +3 0 --
ایرج آریا 1397/04/15 - 16:39
✅ درآمد مالیاتی روحانی دو برابر دولت قبل شد

پاسخ + +4 0 --
بصیرت داشته باش 1397/04/15 - 16:40
✅ درآمد مالیاتی روحانی دو برابر دولت قبل شد

پاسخ + +4 0 --
بصیرت داشته باش 1397/04/15 - 16:45
عزیزان بلندگو به دست بی ادعا !!!!!
یه مثال کوچک
تو شهرتون تو بازارش
شما چندتا مالک مغازه دار معلم میبینی و چندتا از ادارات دیگه ؟؟!!!
پاسخ + 0 -2 --
بازنشسته 1397/04/26 - 18:17
برای معلمان بازنشسته تا 20 درصد اضاف شد. اما شاغلین را فریب دادند. استفساریه مجلس، نگارش جدید، خزانهو..... همش برای فریب معلمان بود. اینا گذاشتند مدارس که تعطیل شد و خیالشون که اسوده شد، حکما را زدند. اگر معلما احمق نباشند که نیستند باید به اندازه راننده های بی سواد و کم سواد عرضه داشته باشند و دو هفته اول مهر تا براورده نشدن خواسته شان از رفتن به کلاس درس خودداری کنند. به امید روزی که معلمان ما از نظر فکری و هوشیاری از دانش اموزان جلوتر باشند.
پاسخ + 0 -1 --
بازنشسته 1397/04/26 - 18:23
متاسفانه معلمان و همکاران فرهنگی از نظر هوشیاری و بیداری و همچنین همدلی و یکپارچگی از دانش اموزان خودشان خیلی عقب ترند. بیشتر از این لیاقت ندارند. باید هم با همین حقوق کم بسوزند و بسازند و حداقل پنجاه درصد انها بعد از سی سال بی خانمان باشند. معلمی که باید درس ظلم ستیزی بدهد ، اکنون خودش از دل و جان ظلم را پذیرفته.
پاسخ + +1 -1 --
معلم 1397/04/28 - 17:22
همکاران محترم کسی مقصر نیست جز خود ما که چنین افراد بی عدالتی را تربیت کردیم .که تاکر سی های ریاست را دیدند از معلم خود غافل شدند.
پاسخ + +2 -1 --
علایی 1397/04/29 - 00:08
شما معلمان راهی جز اعتصاب نظم وفراگیر ندارید وتنها راه حل مشکلات شما اعتصاب سراسری است والسلام بیخود شعار ندهید.
پاسخ + +5 0 --
ناشناس 1397/06/16 - 15:10
دلار ۱۵۰۰۰ تومان شد بیدار باشید بحث الکی نکنید باید همه چه معلم چه کارمند باید سر کار نرفت تا این دولت احمق تا از گرسنگی نمردیم دست از این دزدی و رانت خواری بردارن بچه های ما گرسنه عستن اما بچه های اونها با پول ما در خارج در حال خوش گذرنی هستند تا کی ظلم همه ما رو به جون هم انداختند به خاطر چند فاز بعد حساب خودشون و بچه هاشون در خارج پر از دلار نفتی خداوند از تقصیر اینها نگذرد لعنت خدا به هر کس که به این ملت ظلم می‌کند و دروغ پشت دروغ میگوید دروغی که جز بزرگترین گناهان ذکر شده است
پاسخ + +4 -1 --
أكبر 1398/01/02 - 00:02
معلم ها ٤ ماه اصلا سر كار نميرن و حقوق الكي ميگيرن بقيه روزا هم تا ساعت ١٢-١ سر كارن هفته اي هم نهايتا ٤ روز پولي كه دولت به معلم ها ميده حلال نيست چون بابتش كاري نميكنن معلم درس ميده ميره خونه كي گفته معلم تربيت ميكنه
درآمد ماليات داره بجاي نفت ميشينه و اصلي ترين منبع درامدي كشور ميشه پس حقوق مالياتي ها بايد بيشتر از شركت نفت باشه معلم ها هم نبايد انتظار داشته باشن پول خوردن و خوابيم شونو بگيرن همين كه ميگيرن پول مفته كه از درامد مالياتي بدست مياد
پاسخ + 0 0 --
کارمند نفت 1398/06/17 - 22:14
از بس حقوق مفت اداره مالیات و رشوه شکمت رو پر کرده رودل کردی و داری هذیون میگی ، ارزش جنابعالی ربع ارزش یک کارمند وزارت نفت نیست که در گرمای ۵۰ درجه زحمت میکشه عرق میریزه و پول حلال میبره سر سفره زن و بچه هاش نه مثل جنابعالی پول پورسانت حق مالیات رشوه میگیری ، شما عادت کردین به خوردن پول حرام پول حرام و رشوه شما رو....
پاسخ + +2 -1 --
مالیاتی 1398/02/24 - 12:18
معلم کی تواند درک کارمند مالیاتی کند
معلم باید فقط دو ماه تو این محیط کار کند تا قدر عافیت بداند و دم بر نیاورد
پاسخ + +1 0 --
علیرضا 1398/06/24 - 08:11
آقای کارمند نفت کجا و پیش کی درس و ادب آموختی کلمات کلمات دم گاراژی بکار بردی در کدام خانواده بزرگ شدی آقای مدیر سایت لطفا اجازه نده این جور افراد از کلمات توهین آمیز که در شان خودشان است استفاده کنند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور