صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

« محمود صادقی » نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی اعلام کرد که پرداخت بدهی پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش از صندوق توسعه ملی حذف شده است .

پیش ار این « علی الهیار ترکمن » در نشست رسانه ای خود اعلام کرده بود که برای نخستین بار پرداخت پاداش معلمان بازنشسته از ردیف " صندوق توسعه ملی " در لایحه پیشنهادی بودجه 97 گنجانده  شده است . ( این جا )

حذف پرداخت بدهی پاداش بازنشستگان از صندوق توسعه ملی

پایان پیام/

منتشرشده در بازنشستگان

در سال مالي 1397 در مجموع اعتباري معادل 36 هزار ميليارد تومان براي وزارت آموزش‌ و پرورش در نظر گرفته شده که سهم آموزش‌ و‌ پرورش از کل بودجه کمتر از 3 درصد توليد ناخالص داخلي کشور را تشکيل مي‌دهد/ روند تخصيص و پيش‌بيني بودجه در دولت بر مبناي ضريبي از بودجه مصوب سال قبل‌ دستگاه‌ها مي‌باشد، اما ظاهراً براي وزارت آموزش‌ و پرورش عملکرد بودجه ملاک عمل قرار نمي‌گيرد و از اين رو مرتباً بر بار مشکلات اين وزارتخانه در سال‌هاي بعد اضافه مي‌شود/ مطالعه آمار‌ و ارقام نشان مي‌دهد که آموزش‌ و‌ پرورش به عنوان بزرگترين و مهم‌ترين نهاد آموزشي و فرهنگي کشور از کسري بودجه شديد رنج مي‌برد و کسري بودجه آموزش‌ و‌ پرورش (حدود 6۰۰۰ ميليارد تومان) به دليل انتقال کسري‌هاي بودجه سال‌هاي گذشته به سال‌هاي بعد، روندي تصاعدي را طي کرده است/ ه بخشي از کسري بودجه مزمن آموزش‌ و‌ پرورش به عدم تخصيص بودجه و اعتبارات کافي بر مي‌گردد و بخش مهم‌تر به «ضعف مديريت» در استفاده درست و بهينه از منابع و افزايش بهره‌وري بر مي‌گردد/ نظام بودجه‌ريزي استاني از يک سو به عنوان يك نظام مديريتي، باعث ارتقاي كارايي و اثربخشي مصرف منابع و اعتبارات سازماني مي‌شود و از سوي ديگر با تمرکززدايي مي‌تواند نظارت جدي‌تري بر عملکردها را به دنبال داشته باشد. اصلاح شکل بودجه‌ريزي و استاني شدن بودجه آموزش‌ و‌ پرورش را مي‌توان مهم‌ترين راه‌کار «کاهش منطقي کسري بودجه» اين نهاد در نظر گرفت/ نکته ديگري که باعث ايجاد ابهام براي فرهنگيان شده است عدم اختصاص اعتبارات لازم در خصوص «رتبه‌بندي معلمان» است. طبق بند 2 ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به تدوين طرح رتبه‌بندي معلمان بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمي کشور با تصويب مجلس‌ شوراي‌ اسلامي در قالب بودجه سنواتي است/ علي الهيار ترکمن معاون توسعه، مديريت‌ و‌ پشتيباني وزارت آموزش‌ و‌ پرورش علت عدم تخصيص بودجه به طرح رتبه‌بندي معلمان در سال مالي 97 را «عدم تعيين تکليف» اين طرح عنوان مي کند. به گفته وي از آنجايي که دولت طرح رتبه‌بندي معلمان را هنوز تصويب نکرده است، بنابراين مؤلفه‌ها و پارامترهاي آن مشخص نيست و نمي‌توان براي آن رديف اعتباري تعريف کرد/ در روزهاي آينده بودجه پيشنهادي سال 97 براي تاييد نهايي و اجرا در صحن علني مجلس مورد بررسي قرار خواهد گرفت. امسال «بحث بودجه آموزش‌ و‌ پرورش» بيش‌تر از سال‌هاي گذشته مطرح و مورد توجه معلمان قرار گرفته است...

منتشرشده در اقتصاد

پیشنهاداختصاص سهمیه به زنان در انتخابات هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان  گروه اخبار/

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا یکی از دو نماینده معلمان که قرار است به عنوان هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان انتخاب شوند، زن باشد

مینایی پور در این باره اظهار کرد: در جلسه افتتاح ستاد انتخابات نمایندگان معلمان در هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، با توجه به اینکه بیش از نیمی از اعضای صندوق ذخیره زن هستند، به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد کردیم تا یکی از نمایندگان معلمان از زنان باشد.

 وی افزود: این پیشنهاد مورد استقبال وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت و ایشان اعلام کرد که این پیشنهاد قابل تامل است و بررسی می‌شود.

 هجدهم تا بیستم بهمن ماه ۹۶، انتخابات نمایندگان معلمان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار خواهد شد.

ایسنا

گروه رسانه/

چندی پیش مطلبی با عنوان " اعضای سازمان معلمان احتمالا برای تقویت روحیه الهیار ترکمن همراه او به دیدن تئأتر رفتند و عکس یادگاری گرفتند ؛ نظر سازمان معلمان در باره مدارک احتمالا جعلی الهیار ترکمن ، معاون وزیر آموزش و پرورش چیست ؛ اصلاح طلبی یعنی بلندکردن " تابلو دروغ ممنوع" ! ( این جا ) در صدای معلم منتشر گردید .

« طاهره نقی ئی» از اعضای سازمان معلمان برای صدای معلم توضیحاتی را ارسال کرده است .

ضمن تشکر و قدردانی از ایشان عین پاسخ مننشر می شود .

منتشرشده در یادداشت

تغییر سنوات بازنشستگی در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری و عدم احتساب تعهد نیروهای تربیت‌ معلم و دبیری

روزگار عجیبی شده است که دبه درآوردن دولت در مورد تعهدات خود و حرکت به‌سوی بی‌قانونی در لوای قانون به روندی عادی در حال دگرگونی است تعهدات را یک‌طرفه لغو می‌کند و یادش نمی‌آید که همین نیروهای تعهد دبیری و آموزگاری دو برابر مدت تحصیل هرجایی که نیاز بود خدمت کردند چه سال‌هایی که در مناطق محروم و عشایری و یا در استانی دیگر از حداقل چهارتا هشت سال هفته‌ها و ماه‌ها از خانواده دور بودند و حتی یک تلفن هم برای آگاهی از وضعیت خانواده‌شان نبود ؛ حالا چه شده که بی‌کفایتی و ناکارآمدی و سوء مدیریت خود و عوامل اجرایی و تصمیمات غلط و عدم پیش‌بینی برای تأمین نیرو و وضعیت اسفبار و آنارشیستی موجود در سیستم آموزشی را که هر روز آشکارتر می‌شود به‌ پای رعیت خود هزینه می‌کنند و بی‌اخلاقی در وفای به عهد که بر خواسته از دین مبین اسلام است را زیر پا می‌گذارند و آموزش بی‌اخلاقی را از سطح کلان و در حد اعلای خود به معلمین آموزش می‌دهند.

در تاریخ 27 / 10 / 96  طی نامه شماره ۱۳۵۷۱۶ / ۵۰۷۰۰ رئیس‌جمهور لایحه " اصلاح و دائمی نمودن قانون خدمات کشوری " را که سازمان برنامه‌ و بودجه پیشنهاد کرده تقدیم رئیس محترم مجلس شورای اسلامی نموده است که در بندهایی از این لایحه دولت تعهدات خود به همکاران تعهد دبیر و تربیت‌ معلم را لغو نموده است.

تغییر سنوات بازنشستگی در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری و عدم احتساب تعهد نیروهای تربیت‌ معلم و دبیری

دربند ۵۱ و در اصلاح ماده ۱۰۵ تبصره دو این موضوع آمده:

دوران تحصیل که به‌صورت تعهد خدمت قبل از استخدام یا حین خدمت در اوقات اداری در مقاطع رسمی آموزشی یا معادل آن توسط کارمندان طی شده یا می‌شود " جزء سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نمی‌گردد " حکم مندرج در قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش‌ و پرورش (مصوب ۱۳۶۹) از این‌ جهت فاقد اعتبار است.

بنابراین در صورت تصویب این بند سنوات دوره دو ساله تربیت‌ معلم، دوره چهار ساله تربیت دبیر، دوران تحصیل مأمورین به تحصیل از سنوات بازنشستگی حذف خواهد شد ؛ به‌ عبارت‌ دیگر این دسته از همکاران دیرتر بازنشسته می‌شوند.

به زبان ساده‌تر در پشت تصویب این بند افزایش زمان بازنشستگی از ۳۰ سال به حداقل 32 سال برای فارغ‌التحصیلان کاردانی از تربیت‌معلم و 34 سال برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی از دانشگاه‌ها خواهیم بود و عملاً زمزمه افزایش زمان بازنشستگی از ۳۰ به ۳۵ سال به واقعیت خواهد نشست در عمل این تبصره سنوات کاری جهت بازنشستگی افراد بالا رفته و دیرتر بازنشسته خواهند شد.

همچنین در صورت تصویب این بند عملاً مزایای دوره‌های تربیت‌ معلم و دبیر که شروع سنوات بازنشستگی از آغاز تحصیل بود، از بین خواهد رفت؛ و در درجه اول باید منتظر عواقب این تصمیم برای کاهش انگیزه داوطلبان دانشگاه فرهنگیان برای شغل مقدس معلمی بود.

 

و اما سخنم با هیئت دولت و نمایندگان مجلس :

اربابان حوزه مجریه و مقننه

ما رعیت شما گردنمان از مو باریک‌تر است و خلف وعده و زیر پا گذاشتن تعهدات در لوای قانون جدید (چه تصویب شود یا نشود) و ظلم اربابان به رعیت را هرگز فراموش نخواهیم کرد و ضرب‌المثل " آه مظلوم به سوهان ماند گر خود نبرد برنده را تیز کند " یادآورتان می‌شوم.

 

و سخنم با همکاران ارجمندم؛

همکاران گرامی سرمای زمستان بی‌عدالتی سوزناک است و ظلم اربابان بی‌پایان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که ریاست آن را آموزگاری از جنس خودمان در دست دارد و عوامل و انصارش که وزارت را قبضه کرده‌اند دست تبری شده‌اند که قصدشان نابودی جنگل است و از ماست که بر ماست اما اتحاد و یگانگی رمز موفقیت است ؛ لذا پیشنهاد بنده حقیر آن است که کمپین‌هایی را جهت آگاه‌سازی در سطح محلی و ملی در فضای مجازی راه‌اندازی نمایند و از سوی دیگر با رایزنی با نمایندگان محترم خود در مجلس شورای اسلامی که تعداد بسیار زیادی از آنان همکاران فرهنگی در مجلس شورای هستند با توکل بر خدا و برای حذف بند مذکور و بندهای دیگری که خلاف تعهدات دولت است آگاه‌سازی نموده و از عواقب مترتب بر تصویب این موارد جلوگیری شود.

«الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم» حکومت ممکن است با کفر پایدار بماند ولی با ظلم، پایدار نمی‌ماند. امام علی (ع)


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

اگر این طرح که به صورت آزمایشی اجرا می شود مورد استقبال واقع شود دستاوردی است که می توان آن رابه عنوان  مدلی  موفق در برنامه های کیفی بخشی فعالیت های تعلیم وتربیت ارائه داد

تنبیه بدنی در مدارس و نظام آموزشی و نقش وزیر آموزش و پرورش

نخستین اردنگی زندگی‌ام را در نخستین روز مدرسه، از آقای مدیر دریافت کردم.

تصور کنید پسر بچه ۷ ساله وقتی برای نخستین‌ بار روپوش مدرسه به تن کرده بود، از شدت ضربه لگد مدیر ناگهان به ۲ متر جلوتر پرتاب شد.علت صدور حکم اردنگی این بود که سر صف داشتم با بغل‌دستی‌ام حرف می‌زدم.

ناظم از پشت بلندگو گفت: «باید موهایتان را کوتاه کنید!» من با ذوق به بغلی گفتم: «باید موهامونو ‌Ghichi-Ghichi کنیم.» و ادای قیچی کردن را در آوردم.در همین هنگام از سوی مدیر محاکمه خیابانی شدم.یک روز دیگر وقتی از سر صف به سمت کلاس‌ها می‌رفتیم، قبل از رسیدن به ورودی ساختمان، دیدم پرچم مقوایی ایالات متحده را در مسیرمان روی زمین چسبانده‌اند.پایم را باز کردم و یک گام بلند برداشتم تا پرچم را لگد نکنم و سپس به راهم ادامه دادم و رفتم.اما ناظم من را صدا زد، گفت: «برگرد، از رویش رد شو»!

تنبیه بدنی در مدارس و نظام آموزشی و نقش وزیر آموزش و پرورش

هنگامی که در سالگرد ۲۲ بهمن بچه‌ها روزنامه دیواری تهیه می‌کردند، من یکی از شرکت‌کنندگان بودم، اما اعتراض داشتم که چرا همه در روزنامه دیواری خودشان جدول کلمات متقاطع می‌گذارند. این کار را ناشی‌گری و جوگیری می‌دانستم.

در آن مدرسه یک‌نفر نبود که اصول تهیه روزنامه دیواری را به دانش‌آموزان یاد بدهد. هر وقت جلسه رای اعتماد به یک وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تشکیل می‌شود، یاد چیزهایی می‌افتم که همیشه بوده و هست و می‌ماند.

وزیر، مانند لوگو است. تغییر آن هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

کانال فرورتیش رضوانیه

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

کمک هزینه ازدواج

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

کودک ما آنچه را که ما می پسندیم می اندیشد برای همین خلاقیت و عقلانیت در انجام امور حاکم نمی باشد/ این فرآیند تا جایی در جامعه ما نفوذ دارد که هنگام ازدواج ، هر دو زوج اغلب در تعقیب تربیت فردگرایانه در" منِ " خویش باقی می مانند و به دلیل ما نشدن ، در زندگی با بحران های جدی رفتاری یا اخلاقی برخورد می کنند./ عدم مشورت کردن با دیگران خصوصا در بین مدیران زائیده چنین تربیتی است. انسانهای فردگرا ، فوبیای جمع و گروه دارند. جمع را لایق ابراز وجود نمی یابند. در نظر و باور آنان جمع قابلیت اعتماد و همفکری برای انجام امور را ندارد/ تا فرصتی به دست می آورد اولین حرکت مدیریتی او سوء استفاده از دستان نامرئی قدرت شغلی خود است. مثل مدرک سازی جعلی یا وادار ساختن دیگران برای نوشتن تز تحصیلی . این وادارسازی با رو در واسی قرار دادن است. چون از نظر او فقط او کفایت پیشرفت را دارد و برای همین دیگران نردبان ترقی او هستند/ ما در انتخاب ها و انتصاب های مدیریتی خود آنقدر که به ظواهر امر یعنی مدرک تحصیلی یا ظاهر متدین داشتن می اندیشیم یا به گفته های شفاهی جاری او در محافل سیاسی و اجتماعی بها می دهیم به شخصیت فردی افراد و توانایی های اجتماعی یا ذاتی او اهمیتی قائل نمی شویم. ما این شرایط مهم را محک نزده ، خیلی راحت افراد را به اداره امور حساس می گماریم و این کاستی جبران ناپذیری است/ مآخذ بسیاری از بی کفایتی های امروز نتیجه قصور و بی توجهی ما در اندیشۀ جمع گرایانه می باشد که خودخواهی های افراد را روز به روز می افزاید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور