صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی
پنج شنبه, 12 بهمن 1396 08:26

مدرسه ی برف بازی

یاد روزهای برفی را که برای بچه ها و یا دانش آموزان تعریف می کردیم ، با آه و حسرت می نگریستند و حس باختن داشتند . باخت ندیدن روزهایی که طبیعت و آسمان آن را از این نسل دریغ کرده است ، دریغ و دردی که حاصل کار ما زمینیان است و چه شرمگین که با خود چه کرده ایم/ خوشحال از اینکه بتوانی خوشحالی خود را با فرزند یا دانش آموزانت به اشتراک بگذاری و با هم کودکی را ، گذشته را ، خاطره ها را ببینی و تجربه کنی/ نظام خشک ، بسته ، متصلب ، کلیشه ای و غیر قابل انعطاف تعلیم و تربیت در ایران ، شادی را ، بازی را ، هنر و موسیقی را ، هیجان و زیبایی را از دانش آموزان سلب کرده و کلاس های شبه کنکوری ، شبه منبری ، و تلقینی و بمباران مغز و ذهن دانش آموزان با محفوظات ، انباشته کرده است/ شادی و تجربه هایی  که این تعطیلی ها برای بچه ها به ارمغان آورده بیش از دایر بودن کلاس ها ، دارای ارزش افزوده برای خانواده ها و ایرانیان می باشد

منتشرشده در دانش آموز

گروه استان ها و شهرستان ها/

جمعی از فرهنگیان استان آذربایجان شرقی در نامه ای که خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشته و برای صدای معلم ارسال کرده اند ضمن انتقاد از عملکرد نامطلوب و ناکارآمد مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خواهان رسیدگی به مطالبات قانونی خود شده اند.

« صدای معلم » تاکنون نامه های مختلفی را در انتقاد از عملکرد این اداره کل منتشر کرده است .

« صدای معلم » آمادگی خویش را برای انتشار پاسخ مسئولان اعلام می کند .

گروه اخبار/ محسن مهرعلیزاده، استاندار اصفهان گفت: در نشستی که امروز به منظور بررسی و تحلیل رفتار فرماندار گلپایگان با خبرنگار برگزار شد، حسین فراست از سمت فرمانداری این شهر برکنار شد.

چهارشنبه, 11 بهمن 1396 11:26

جامعه‌گرایی در آموزش

نهاد آموزشی هر جامعه بخشی از ساختار اجتماعی آن و همچنین متاثر از نظام جهانی است و برای دستیابی به اهداف بنیادین خود باید با تغییرات اجتماعی و فرهنگی سازگار و هماهنگ شود/ از جمله این کارکردها می‌توان به کارکرد سیاسی یعنی ایجاد هویت ملی و مدیریت اجتماعی و فرهنگی و کارکرد اقتصادی یعنی تولید نیروی متخصص اشاره کرد. این کارکردها به تدریج از انحصار نهاد مدرسه خارج شده‌اند و یا به دلایل مختلف این نهاد در دستیابی به آن‌ها ناکارآمد شده است/ در جامعه ما تربیت ایدئولوژیک شهروندان از طرق مختلف از جمله آموزش عمومی و با شیوه مدیریت متمرکز فرم و محتوای آموزشی پیگیری می‌شود/ نظام آموزشی که همواره به اهمیت هماهنگی و همسویی سیاست‌های آموزشی خانه و مدرسه تاکید می‌کند، تعریفی یک سویه را از هماهنگی مد نظر دارد و جایگاهی برای اولویت‌ها و انتظارات جامعه و خانواده‌ها از آموزش قایل نیست/ در حالی که مطالعات حوزه آموزش هدف‌گذاری برای دوره ابتدایی را بر پایه ایجاد اشتیاق به یادگیری از طریق استفاده از محتوای جذاب برای کودکان و کاهش فشار زمانی و محتوایی قرار می‌دهند، در جامعه ما نه تنها آموزش رسمی در این زمینه بسیار کند به این سمت می‌رود، آموزش‌های خارج از برنامه نیز توسط والدین به آن افزوده می‌گردد/ کودکان در این کلاس‌ها همان اجبار و نظم مدرسه را تجربه می‌کنند و فرصت و فضای چندانی برای بازی یا آزادی فکری برایشان باقی نمی‌ماند، که چنین فشاری بر ذهن و جسم کودکان نوعی اعمال خشونت بر آنان است/ کودکان در این کلاس‌ها همان اجبار و نظم مدرسه را تجربه می‌کنند و فرصت و فضای چندانی برای بازی یا آزادی فکری برایشان باقی نمی‌ماند، که چنین فشاری بر ذهن و جسم کودکان نوعی اعمال خشونت بر آنان است/ با افزایش سطح تحصیلات والدین طی دو دهه اخیر، همچنین با کسب اطلاعات تربیتی و آموزشی از رسانه‌های جمعی، امروزه خانواده در زمینه برنامه‌ریزی تحصیلی فرزندان صاحب نظر بوده و تابع مطلق مدرسه نیست/ اعلام ممنوعیت هر گونه آموزش زبان انگلیسی خارج از برنامه رسمی در مدارس که در روزهای اخیر اتفاق افتاد، نمونه‌ای از سیاستگذاری فرهنگی حاکمیتی است که همانند ایجاد محدودیت‌های رسانه‌ای و ارتباطی، در دوران پسامدرن جایگاه و تاثیرگذاری خود را از دست داده است/ گذشته از تاثیر نگرش رقابتی که همچنان بر آموزش عمومی سایه افکنده و بازار کاسبان آموزشی را گرم‌تر می‌کند، عدم اعتماد و مشارکت والدین در تنظیم و انتخاب برنامه درسی،بیش از هر چیز آنان را به سمت شرکت در کلاس‌هایی مثل زبان انگلیسی، موسیقی و ورزش که در برنامه مدارس جایی ندارند و یا از کیفیت قابل قبول برخوردار نیستند، متمایل می‌کند/ بازنگری در اهداف و سیاست‌های آموزشی و حرکت به سمت تعامل با جامعه می‌تواند مدرسه را به عنوان محور و نه مکان یادگیری حفظ کند

منتشرشده در یادداشت

ما ايرانى ها يک ترسى داريم كه همزاد ما است، يعنى از روزى كه به دنيا مى آييم با ما همراه است و وقتى خارج از كشور مى آييم اين ترس بيشتر به چشم مي آيد، و تا مدتى اذيت مان ميكند، بعد كم كم با زندگى در فرهنگ جديد اين ترس برطرف مي شود/ بيشتر اين ترسها فارغ از منشأهاى روانى درونى ناشى از زندگى در شرايط نابسامان و لرزان فرهنگى-اقتصادى محلى است كه در آن رشد كرده ايم و بزرگ شده ايم/ يكى از كارهايى كه غربى ها كرده اند اين است كه: ترس را به طور كلى از جامعه حدف كرده اند/ جامعه به بهانه هاى واهى با آدمها درگير نمي شود. اين نوجوان رشد مي كند، در دانشگاه هيچ ترسى ندارد، حرفش را و هنرش را ارائه مي دهد، و باز رشد مي كند/ هميشه اين ترس با ما هست، در خانواده محدود بوده ايم، در مدرسه زده اند توى سرمان، در دانشگاه نگذاشته اند حرفمان را بزنيم، در جامعه مورد توهين و تحقير بوده ايم . اين آدمها معلوم است كه رشد نمي كنند، اين جامعه معلوم است كه تغيير نمي كند

منتشرشده در یادداشت

تعدادی از مدیران ارشد، مدیران کل ، مدیران مناطق ، معاونین و... چطور جایگاه خطیر خود را درسالهای اخیر بر عهده ایشان گذاشته شده است را تحت هیچ عنوان واگذار و صندلی را رهانمی نمایند و از این حب ‌مقام به نام " خدمت " سواستفاده می نمایند و همچنین مانع تغییر و تحول بنیادین می باشند که البته تعدادشان کم هم نیست ،درحالی که با بررسی پیشینه و  ‌سوابق این عزیزان به راحتی می توان متوجه شد که حتی یکسال سابقه مدیریت یا معاونت در مدارس رانداشته اند و اکنون نیز از حضور به مدرسه و کلاس درس فراری اند/ آیا مگر نه اینکه امروز مدیران باید سلسله مراتب را از معلمی ، معاونت های آموزشی و پرورشی و بعد مدیریت طی نموده و‌ سپس ارتقای درجه کسب نمایند/ آیا همیشه باید چماق " استیضاح"  حربه ی این تعداد نمایندگان باشد و به خود اجازه دهند حتی در کمترین مسئولیتها نیز دخالت ‌و افراد همراه خود را وارد نمایند

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور