صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

ما هر روز شاهد تصویب و تدوین تبصره ها و ماده ها و آئین نامه ها و دستورالعمل ها درمجلس شورای اسلامی یا سایر وزارتخانه ها هستیم که به ضرر منافع شاغلین گروه های متفاوت هست اما صدای اعتراض مان به جایی نمی رسد/ فقط دو کلمه یک تبصره از یک بخشنامه این همه برای حضرات حساسیت آفرید تا جایی که وزیر به کم دقتی وزارت در این خصوص اشاره می کند/ با دو تذکر از مقام معاونتی ادوار گذشته و یک روحانی که تا دیروز از غم ها و رنجهای موجود در آموزش و پرورش در بالای مَنبر هیچ سخنی در عدالت خواهی و ابراز همدردی با فرهنگیان ننموده است شما جا زده و می گویید کم دقتی کرده اید/ چرا به حرمت همان خون شهدا نگفتید که هیچ یک از شهدا و جانبازان راضی نیستند سبب شب ادراری و گریستن کودک ترسیده از حقیقت مرگ یا شهادت گردند/ ما از ترس ها و محدویت های شما مطلع ایم برای همین در صفحات گوناگون این سایت خواستار استقلال رأی شمائیم/ تا کی آموزش و پرورش توپ بستکبال زمین سیاست خواهد ماند و هر کسی جرأت پرتاب آن به داخل تور دلخواسته و تمنیّات خود را خواهد داشت/ کاش به جای بیان جمله کم دقتی ، قدری ایستادن و پافشاری را با حمایت فرهنگیان جامعه خود مَحک می زدید/ کاش قدری چون مردان تاریخ کشورمان مقاومت را در برابر ناراستی بر می گزیدید در نهایت شاید وخامت اوضاع به استعفا منتهی می شد اما شما نیز مرد تاریخ آموزش و پرورش در اذهان ما باقی می ماندید / جناب سحر خیز ! فقط یک نظریه یا تئوری تربیتی درست و منطقی نه شعارگونه دهید بنده به شما و دانش غیر غربی شما ایمان می آورم/ آموزش و پرورش برای نفس کشیدن و رشد طولی و عرضی خود نیازمند استقلال رأی است. نیازمند قاطعیت در تصمیم گیری و اجرای آن است/ رنجوری یک دبیر بازنشسته از قصور ولی نعمت خویش است که به 14 - 15 میلیون فرزند خود تسلیم شدن و عقب نشینی را آموزش داد . بعد کسی نگوید معلمان زن یا مرد سرزمین من ترسو هستند ...

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار بودجه در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش با احتساب 5 هزار میلیارد تومان (در نشست امروز کمیسیون اضافه شد)به 40 هزار میلیارد تومان رسید.

همان " تعهد محضری " معلمان یک سند برای تخلف دولت از تعهدات معهود است و زمانی که قراردادی بین دو طرف عقد و قانونی می گردد نمی توان یک طرفه آن را ملغی کرد/ این نخستین تخلف آشکار است و رئیس جمهور که پای این لایحه را امضا کرده است باید پاسخ گو باشد/ پرسش این است که چرا وزارت آموزش و پرورش قبل از گنجاندن این مواد و تبصره ها حداکثر تلاش و امکانات خود را برای حذف و یا تعدیل آن به عمل نیاورده است/ آیا گفتن جملاتی مانند " فرهنگیان نگران حذف سوابق تحصیلی از سنوات خدمتی خود نباشند " رافع مسئولیت این وزارتخانه  در عمل به وظایف قانونی خود می باشد/ مدیرانی که مسئولیت تامین نیرو و منابع انسانی در این وزارتخانه را بر عهده دارند به چه کاری مشغولند / آیا این مدیران قبلا پیش بینی نمی کردند که تا سال 1404 حدود نیمی از پرسنل وزارت آموزش و پرورش در جریان " بازنشستگی " از این دستگاه خارج خواهند شد/ نماینده مجلس در سال 89 : مقبول نیست که از یک طرف نیروهای آموزش دیده را با 20 سال سابقه برای خانم ها و 25 سال سابقه برای آقایان بازنشسته کنیم و از طرف دیگر نیروهایی تحت عنوان تعاونی بدون آموزش لازم را بر سر کلاس ها بیاوریم.عباسپور در ادامه همچنین از تشکیل کلاس های درس با بیش از 45 دانش آموز انتقاد کرد. "/ همان موقع نگارنده در مطالب و مواضع مختلف نسبت به  این سیاست ها و اقدامات اعتراض کرد اما متاسفانه گوش شنوایی برای این " هشدارها " یافت نشد / تا کی قرار است این وضعیت ادامه داشته باشد و هزینه " بی تدبیری " مسئولان را " معلمان " بپردازند/ سوال این است که چرا یک معلم حاضر نیست تحت هیچ شرایطی در آموزش و پرورش بیش از روال رسمی اش ادامه خدمت دهد/ بخش غم انگیز این ماجرا آن است مدیرانی که در این چرخه ناکارآمدی دست  داشته اند  اکثرا هنوز هم بر مسند کار هستند و تنها ماسک  و بادنمای خویش را عوض کرده اند/ شاید مهم ترین و اصلی ترین دلایل این گونه تصمیمات گذر از " بحران کمبود نیروی انسانی " و نیز " بحران صندوق های بازنشستگی " باشد/ آیا کسانی که  مطابق گفته های آن نماینده مجلس نیروهای آموزش دیده را با 20 سال سابقه برای خانم ها و 25 سال سابقه برای آقایان بازنشسته کردند فکر نمی کردند که  روزی خواهد رسید که " کفگیر به  ته دیگ بخورد "/ چرا معلم در این سیستم دچار  " فرسودگی شغلی زودرس " می شود و می خواهد از سیستم فرار کند/ سطح تخصص و کارشناسی در بدنه مدیریتی و ستادی آموزش و پرورش کجاست/ همان موقع بارها اعلام کردیم که مسئولان به جای خوشحالی و اظهار شادمانی از استقبال فرهنگیان از از بازنشستگی پیش از موعد به فکر ریشه ها و دلایل آن باشند/ همان موقع اعلام کردیم که محیط برای فعالیت در آموزش و پرورش طاقت فرسا و روزمره شده است و بسیاری از معلمان دچار " فرسودگی شغلی " شده اند/ در نظام مدیریتی معیوب ما مدیر ناکارآمد و ناتوان معمولا از چرخه خارج نمی شود ؛ حداکثر این است که جا به جا می شود / به این پیشنهادها توجه کنید....

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در مورد بردن دانش آموزان به ویژه  «کلاس های  اول و دوم ابتدایی » به برخی مراکز تحت عنوان « اردوهای دانش آموزی » واکنش های متفاوتی را برانگیخت .

در بخشی از این بخشنامه آمده بود :

" "بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی ،عیادت از جانبازان و بیماران ،مراکز انتقال خون ،گلزار شهدا و آرامستان ها در دوره های متوسطه اول و دوم با رعایت نکات تربیتی، ایمنی و بهداشتی بلامانع است ،ولی این قبیل برنامه ها برای دوره های پیش دبستانی و کلاس اول و دوم ابتدایی ممنوع است."

« صدای معلم » در یادداشت های که منتشر شده و خواهد شد نسبت به برخی اظهارنظرها مانند سخنرانی « حجت الاسلام پناهیان » و « ابراهیم سحر خیز » معاون آموزش متوسطه در وزارت حاجی بابایی واکنش نشان داد .

در این زمینه با « رضوان حکیم زاده » معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت و گویی انجام دادیم .

بخش اول گفت و گو تقدیم شما می شود .

منتشرشده در گفت و شنود

او پزشک تیم ژیمناستیک امریکا بود/ او از موقعیت شغلی سوء استفاده کرده است و این از نظر جامعه قابل گذشت نیست/ در کشورهای توسعه یافته خیانت به اعتماد مردم جرمی بس سنگین است/ اینکه یک استاد دانشگاه، معلم، مربی ورزشی، پزشک و یا یک کشیش باشید و به اقتضای شغل تان روزانه با زنان یا کودکان بسیاری سر و کار داشته باشید و بنا به همین موقعیت و فرصت موجود، به اعتماد عمومی ضربه بزنید نابخشودنی است/ صدمه زدن به اعتماد عمومی، ایجاد هراس جمعی، صدمه به شأن و منزلت یک شغل، ایجاد بدبینی به کارآمدی سازمان های رسمی از جمله پیامدهایی هستند که سوء استفاده یک فرد از موقعیت شغلی اش می تواند به بار آورد/ در کشورهای پیشرفته، سیستم قضایی جامعه در خصوص چنین مسائلی با کسی شوخی ندارد/ در کشورهای توسعه یافته چیزی به نام « احساس شرم» ؛ چه در بین مجرمان و چه در بین مسئولان، هنوز زنده است و این رمز بقای آنهاست

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ به دنبال منتفی شدن پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان از محل صندوق توسعه ملی، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی از این اقدام انتقاد کرد.

دکتر محمدعلی نجفی و مشکلات و چالش های آموزش و پرورش و معلمان  برادر گرامی

جناب آقای محمد علی نجفی

با تقدیم سلام

وجدان های منصف شما را مدیری توانا، علم محور، خوش فکر، استراتژیست، اخلاق مدار و البته پاکدست می دانند.

فرهنگیان کشور نیز از دوران وزارت شما در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی خاطرات خوبی دارند. در دوران وزارت شما اقدامات بنیادی بسیار خوبی در جهت ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت و بهبود معیشت فرهنگیان صورت گرفت و شما توانستید ارکان نظام مدیریتی کشور را قانع کنید که رویه مثبت تر و سازنده تری نسبت به آموزش و پرورش اتخاذ کنند. جزاک الله خیرا.

 اگر چه متاسفانه 4 سال پیش، بازی های چناحی و خلاف منافع ملی مانع ورود مجدد شما به این وزارت استراتژیک  و البته پر دردسر و پر مسئله شد اما خانواده بزرگ آموزش و پرورش همیشه شما را از خود دانسته ، احترام فوق العاده ای برای شما قائل بوده اند. زمانی که  چند روز پیش از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری طی نامه ای از فرهنگیان کشور خواستید  که به جناب آقای روحانی رای دهند و به آن ها وعده دادید که حل مشکلات فرهنگیان و به ویژه معلمان در راس اولویت های دولت دوازدهم قرار خواهد گرفت، بسیاری از فرهنگیان به اعتبار سخن و وعده شما و البته در نظر گرفتن منافع  ملی، در انتخابات شرکت کرده و بار دیگر جناب روحانی را راهی پاستور کردند.

اکنون به اعتبار احترام و ارادتی که جامعه فرهنگیان برای شما  و صدق سخنتان قائل شد از شما می پرسم که " معنی در اولویت قرار گرفتن حل مشکلات فرهنگیان این بود؟" در همین چند ماه جز اخبار ناامید کننده به گوش نرسیده است.

نه تنها انتخاب مدیریتی این وزارت خانه تا تصمیمات وزارتی و دولتی گرفته، جز بر یاس و افسوس ما نیفزوده است، بلکه بیم آن هست که اقدامات مثبت سال های پیش نیز بر باد روند.نه تنها مشکلات به جای خود برقرارند که مشکلات بسیار دیگری هم بر آن ها افزوده شده اند که تازه ترین شاهکار دولتی ها هم تقدیم « اصلاح  و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری » از سوی دولت به مجلس است که بر خلاف تمامی وعده ها و حتی اصول شرعی و اخلاقی، دوره تحصیل و ماموریت تحصیلی را از سابقه معلمان استخدام شده حذف کرده است و تازه این هنوز از نتایج سحر است. باید منتظر بود و دید که در چهار سال آتی چه در دمیدن صبح این دولت، برای آموزش و پرورش رخ خواهد داد.

ظاهراً معنای در اولویت قرار گرفتن حل مشکلات فرهنگیان، حل بنیادی مسئله یعنی نابودی خود آن هست نه مشکلاتشان.

دکتر محمدعلی نجفی و مشکلات و چالش های آموزش و پرورش و معلمان

جناب آقای نجفی

شما از معتمدان و مشاوران نزدیک ریاست جمهوری هستید. اگر می خواهید که خدای نکرده به صدق سخنان شما شک نکنیم وهم چنان شما را سیاستمداری اخلاق گرا بدانیم که به خاطر کسب آرای بیشتر اصول اخلاقی را زیر پا نمی گذارد و وعده های خلاف واقع نمی دهد، به صراحت به ریاست محترم جمهور وعده هایشان را یادآوری کنید و تاکید نمایید که این اقدامات در میان فرهنگیان بازتابی جز  یاس و خشم نداشته است.

اگر هم نمی توانند به هر دلیلی در جهت حل مشکلات اقدامی نمایند، لطفاً هیچ اقدام دیگری هم نکنند و دردی به دردهای دیگرمان اضافه نکنند. اگر هم مجموعه دولت نمی خواهد و یا نمی تواند کاری در این باره انجام دهند، شما به نوبه خود در شهرداری تهران پیشقدم شده وبه وعده اتان عمل کنید و با توانایی مدیریتی که در شما می شناسیم در بهبود شرایط زندگی فرهنگیان عزیز تهرانی و البته استفاده از پتانسیل فکری و انسانی آن ها تلاش نمایید. این گوی و این میدان. منتظر می مانیم.

ایام سلامت، عزت و خدمت مستدام


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 09 بهمن 1396 06:11

افسانه سلطان و شبان

چه شب ها که به انتظار دیدن قسمت بعدی سریال،  به رختخواب می رفتیم و در عالم نوجوانی در آرزوی آن " عقاب" ( باز) شاهی لحظاتی قبل از خواب را سپری می کردیم که مثلاً/ آن عقاب کجاست؟ آن چوپان چقدر خوش شانس بود! یعنی چنین شانسی نصیب ما هم می شود/ همان موقع با خودم می گفتم که چرا این سریال را برای پخش به ژاپن یا آلمان نمی فرستند؟ هم درآمد زاست و هم برای مردم آنجا  می تواند جذاب باشد/ سالها طول کشید تا متوجه شدم که " بازِشاهی" مختص فرهنگ ما و یکی از نشانه های هویت ماست/ جذابیت این نوع فیلم ها، یک فرهنگ خاص را می طلبد که افسانه " هزار و یک شب" و داستان های " چراغ جادو" و " پرِ سیمرغ" و  " همای سعادت" در میان آنها محبوبیت دارد/ نقطه اشتراک تمامی این داستان ها این است: "یک شبه ره صد ساله را پیمودن".در تمام این داستان ها اثری از کار و تلاش و پله پله پیمودن مشاهده نمی شود/ به نظر شما او می توانست بی تحقیق و شفاف سازی در کشوری مانند " سوئد" جلوی دوربین برود/ این قبیل داستان ها حاصل گذر ملتی در پیچ و خم های سخت گذر تاریخ است که به واسطه نوع حکومت های خود، تلخ و شیرین های بسیاری را تجربه کرده اند اما هنوز در گذر محتوم از سنت به مدرنیته، توان فراموش کردن آن رویاهای شیرین را ندارند/ رویاهایی که در جهان امروز " سم مهلک" و افیون ملت ها تلقی می شوند و حتی از نظر جامعه شناسی و به دلیل " دور زدن" مسیر های درست، نوعی تقلب هم به حساب می آیند

منتشرشده در دیدگاه

گروه گزارش /

گزارش نشست استودیو الفبا با حسین خنیفر و صدای معلم و رسانه ها

امروز یکشنبه برنامه استودیو الفباء با حضور « حسین خنیفر » سرپرست دانشگاه فرهنگیان ، مرتضی نظری رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، نجات بهرامی معاون رسانه ای و جمعی از نمایندگان رسانه ها ( صدای معلم ، روزنامه همشهری ، خبرگزاری مهر و باشگاه خبرنگاران جوان ) برگزار گردید .

در این نشست رسانه ای نماینده خبرگزاری فارس بدون هیچ گونه دلیل و یا ارائه توضیحی از حضور در این گفت گوی صریح و شفاف خودداری کرد .

« صدای معلم » و سایر رسانه ها در این گفت و گو پرسش های مهمی را مطرح کردند .

این گفت و گوی چالشی 39 : 13 : 1  طول کشید .

« صدای معلم » گزارش مشروح این نشست را منتشر خواهد کرد .

پایان پیام /

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور