صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/ «احمد مسجدجامعی» عضو شورای اسلامی شهر تهران به خبر فروش اردوگاه منظریه آموزش و پرورش واکنش نشان داد و هشدار داد: مگر می شود این مکان را به حراج گذاشت.

آمار بازنشستگان و حقوق بگیران کل کشور و تهران  گروه اخبار/

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری آخرین آمار بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری را اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار بازنشستگان مربوط به تهران و کمترین آمار مربوط به استان ایلام است.

انتظاری با بیان اینکه هر سه ماه یک ‌بار کل جامعه مخاطب را آمارگیری می‌کنیم، گفت: طبق گزارش‌ها از ابتدای تشکیل تا پایان خرداد سال جاری مجموعا یک‌ میلیون‌ و ۳۷۱‌هزار‌ و ۱۲۴ نفر بازنشسته داریم که از این تعداد ۶۹ درصد را مردان و ۳۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.  او افزود: ۸۱ درصد جامعه حقوق‌بگیر ما بازنشستگان‌اند و بیشترین آنها در تهران ساکن‌اند.

۳۰۰‌هزار‌ و ۸۵۲ بازنشسته در تهران داریم که 26.5 درصد کل بازنشستگان را در بر می‌گیرند. کمترین تعداد بازنشستگان نیز مربوط به استان ایلام است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بیشترین جامعه حقوق‌بگیران ما با ۸۰۲‌ هزار‌ و ۸۴۶ نفر مربوط به وزارت آموزش‌ و پرورش است که 58.5 درصد کل بازنشستگان را در بر می‌گیرد گفت: ۱۸‌هزار‌ و ۵۴ نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا و به بالا، ۴۱‌هزار‌ و ۳۹۱ نفر دارای مدرک فوق‌لیسانس، ۳۱۵‌هزار‌ و ۳۴۶ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۲۵۰‌هزار‌ و ۲۴۵ نفر فوق‌دیپلم و ۳۸۹‌هزار‌ و ۱۶۸ نفر دارای مدرک دیپلم هستند.

او در پاسخ به اینکه چگونه از تجارب بازنشستگان نمونه بهره‌برداری می‌شود؟ گفت: در دوره‌های قبل چند نفر از بازنشستگان نمونه را به چند کارخانه معرفی کردیم؛ ولی پس‌از‌آن دیگران به سراغ اینها نیامدند. اینها کوهی از تجربه‌اند و خوب است که از تجارب آنها استفاده شود.

ایسنا

منتشرشده در بازنشستگان

انتقاد از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

برای اطلاع و پرسش در مورد کاری به سایت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران مراجعه کردم .

در بخش " درباره ما " قسمتی است به نام " معرفی مسئولین " .

چارت طولانی بود .

سرانجام در ردیف " ادارات حوزه مدیر کل " روابط عمومی را پیدا کردم .

چنین نوشته شده بود :

نام: علیرضا

نام خانوادگی  :  راه پیما

پست : مشاور مدير كل و رئیس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي

تلفن  88963129

بارها با این شماره تماس گرفتم اما کسی پاسخ گو نبود .

واقعا برای من تعجب برانگیز است که تلفن روابط عمومی در یک سازمان آن هم دستگاه پر مراجعی مانند آموزش و پرورش پاسخ گو نباشد .

انتقاد از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

آیا این حالت در تضاد با ماموریت  یک بخش مهمی مانند روابط عمومی نیست ؟

متاسفانه این وضعیت تقریبا در همه جای آموزش و پرورش وجود دارد .

برخی اوقات هم که گوشی را بر می دارند انگار از همه طلبکارند !

امیدوارم کسی پاسخ گو باشد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

قطع حقوق معلمان در تابستان و حذف سختی کار مدیران و معلمان

سید محمد بطحایی درباره مشکل محدوده ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار کرد: مشکل کمبود مدارس دولتی در مراکز شهرها به خصوص در مراکزی که با تراکم جمعیت شهری مواجه شده است، وجود دارد.

وی ادامه داد: در گذشته در هر ساختمان، یک خانواده زندگی می‌کردند و اکنون ۱۲، ۱۴ واحد شده است اما همزمان با گسترش واحدهای مسکونی، واحدهای آموزشی توسعه پیدا نکرده است.

بطحایی با بیان اینکه واحدهای آموزشی متناسب با رشد واحدهای مسکونی توسعه پیدا نکرده است، افزود: برای ساختن واحد مسکونی جواز داده می‌شود بدون اینکه با آموزش و پرورش هماهنگ شود که به عنوان مثال در مسکن‌های مهر و انبوه‌سازی با مشکل واحد آموزشی مواجه هستیم.

وی در خصوص نظارت بر مدارس دولتی، گفت: ۶۰ نفر از کارشناسان متخصص را برای نظارت بر حقوق دانش‌آموزان و خانواده‌ها آموزش دادیم و به نظارت و بازرسی بر ستادهای ثبت‌نام و مدارس می‌پردازند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شرایط بعضی از مدارس برای مدیران سخت است و با متقاضیان زیاد مواجه می‌شوند و این در حالی است که ظرفیت کمی دارند اما کار را با تیم‌هایی که عرض کردم، کنترل می‌کنیم و حتی لغو ابلاغ مدیر متخلف را انجام دادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد ۶۰ گروه برای نظارت بر مدارس کم نیست؟»، گفت: این ۶۰ گروه از ستاد فرستاده شدند و به عنوان بازرسان ویژه در کنار بازرسان اداره کل آموزش و پرورش و بازرسان ادارات مناطق فعالیت می‌کنند.

 

ابلاغ بخشنامه عدم تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها در مدارس غیردولتی

بطحایی در خصوص برخی مدارس غیردولتی که شهریه بالا دریافت می‌کنند، اظهار کرد: روی صحبت بنده با همکارانم در مدارس غیردولتی است؛ شهریه مدارس غیردولتی بر اساس متغیرها و سنجه‌هایی تعیین شده است و به خانواده‌ها نباید اجحافی صورت گیرد ضمن اینکه سامانه‌های نظارتی هم تعیین شده است که شهریه ها را کنترل می‌کند؛ خیلی امیدوارم که همکاران بنده با این فرایندی که برای تعیین شهریه شده است، حق انصاف را رعایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما خط و نشان نمی‌کشیم اما در منافع مردم با هیچ کسی تعارف نداریم و اگر اثبات شود که مدرسه غیر دولتی حتی عزیزترین همکار بنده خطایی مرتکب شده و بالاتر از شهریه می‌گیرد یا هزینه‌هایی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند، برخورد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همه در یک کشور زندگی می‌کنیم و می‌دانیم شرایط سختی است و نباید هزینه‌های اضافی از خانواده‌ها دریافت شود به خصوص هزینه‌های اضافی که در کیفیت آموزش تأثیری ندارد بر همین اساس بخشنامه کردیم که به هیچ عنوان یک مدرسه هزینه‌های بی‌جهت به خانواده‌ها تحمیل نکند.

وی با بیان اینکه مدارسی که تخلف می‌کنند، انگشت‌شمار هستند، ادامه داد: مدارس متخلف باید شهریه اضافه را برگردانند و مکانیزم قانونی برای‌شان اجرا می‌شود. بطحایی در پاسخ به این پرسش که «آیا شهریه مدارس غیردولتی از هزینه‌هایی مانند غذا و سرویس جداست؟»، افزود: شهریه مدارس غیردولتی جدا از خدمات است ولی شهریه بر اساس متغیرهای تعیین و کیفیت سنجی شده است.

 

از والدینی که کارنامه فرزندشان را گروکشی کردند عذرخواهی می‌کنم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمک‌های اجباری به مدارس و عدم ارائه کارنامه به دلیل عدم پرداخت وجه به مدارس، گفت: بنده به عنوان یک معلم از کسی که چنین مطلبی را عرض کرده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: در بحث گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز برای کمک کردن به مدرسه باید وزیر آموزش و پرورش از ولی دانش‌آموز عذرخواهی کند.

بطحایی گفت: این دعوا و مناقشه از آنجا ناشی شده است که بنده به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت به دلیل تنگناها نتوانستم سرانه مدارس را به مدیر مدرسه برسانم و اکنون چه پاسخی باید به مدیر مدرسه بدهم.

وی اضافه کرد: مدرسه هزینه برق، آب و گاز دارد، نیمکت شکسته دارد و امکاناتی نیاز دارد اما نباید در کمک گرفتن از اولیای دانش‌آموز اجبار باشد و نباید برای والدین، عدد تعیین کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: از همین فرصت استفاده می‌کنم از اولیای دانش‌آموزان و مردم خوب می‌خواهم که مدارس را کمک کنند البته بنده هم تلاش می‌کنم که سرانه مدارس را تأمین کنم اما مدیران مدارس تلاش کنند کام محیط مدرسه را با فشار به اولیا تلخ نکنند.

وی در خصوص قانون رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مدارس، گفت: در قانون بودجه این حکم پیش‌بینی شده است و آیین‌نامه اجرایی به زودی ابلاغ می شود اما مشکل ما تنها هزینه‌های آب، برق و گاز نیست بلکه خیلی از هزینه‌های مدارس وجود دارد و می‌طلبد که والدین کمک کنند.

 

دوپینگ کنکوری

بطحایی در خصوص تأثیر معدل در کنکور اظهار کرد: بر اساس قانون مجلس باید سوابق تحصیلی به تدریج جایگزین آزمون ورودی دانشگاه‌ها شود، اما در سال‌های گذشته به صورت دیگری محاسبه‌ می‌شد و معادل ۲۵ درصد با تأثیر مثبت بود.

بطحایی با بیان اینکه تأثیر مثبت یعنی اگر امتیاز بالا باشد در رتبه کنکور دخالت داده می‌شود و اگر این امتیاز پایین باشد در رتبه کنکور دخالت داده نمی‌شود، گفت: تأثیر مثبت به این معناست که اگر کسی تحصیل دوره متوسطه را کنار بگذارد و درس نخواند و همه انرژی را برای کنکور هزینه کند، پیشینه‌ تحصیل تأثیر نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: امسال بر اساس بررسی‌های طولانی و مشترک بین سازمان سنجش و آموزش و پرورش در شورای برنامه‌ریزی آزمون ورودی دانشگاه و مراکز آموزش عالی گزارشی ارائه شد و مقرر شد برای سال تحصیلی ۹۸ تأثیر سوابق تحصیلی به ۳۰ درصد قطعی برسد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تأثیر قطعی سوابق تحصیلی گفت: دانش‌آموز در حال حاضر انرژی خود را برای آماده کردن در کنکور صرف می‌کنند و به عبارتی خود را دوپینگ می‌کند یعنی هم‌اکنون شرایط و سنوات تحصیلی تأثیری ندارد و اگر همه نمرات  تحصیلی‌اش ۱۰ باشد و فقط ۶ ماهه آخر در سال را برای کنکور بخواند و به عبارتی با خودسازی کند، قبول می‌شود و این موضوع با نفس قانون مجلس متغایر است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ دروس امتحان نهایی پایه دوازدهم به عنوان سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود، ادامه داد: با برطرف کردن محدودیت‌ها در پایه دهم و یازدهم نیز با برگزاری امتحان نهایی به این سمت می‌رویم که با شیب ملایم، سهم کنکور کاهش یابد و سهم سوابق تحصیلی افزایش پیدا کند.

بطحایی در پاسخ به این پرسش که «تعداد زیادی از دانش‌آموزان با این موضوع مخالف هستند؟»، افزود: متخصصان ارزشیابی تحصیلی یک اصل دارند و این که ارزشیابی نباید آنی باشد بلکه باید مستمر و تدریجی باشد؛ اینکه دانش‌آموز در جلسه ۳ ساعته که ده‌ها عامل تأثیر دارد بخواهد برای ورود به دانشگاه تعیین تکلیف شود، ارزشیابی درستی نیست.

 

آزمون پیشرفت تحصیلی برای پایه هفتم مدارس سمپاد نداریم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص آزمون سمپاد دوره اول متوسطه، اظهار کرد: چرا باید دانش‌آموزان از همان دوره ابتدایی تحت فشار آزمون  و کتب کمک درسی باشند و راه حل آن نیز این بود که آزمون مدارس خاص در پایه هفتم حذف شود یعنی آنچه باعث وجود استرس می‌شود آزمون بوده است‌

وی با بیان اینکه ما مخالف مدارس استعدادهای درخشان نیستیم، گفت: آزمون‌ها روحیه شادابی و نشاط را از مدارس گرفته است؛ بچه‌ها باید زندگی کردن را در مدارس تمرین کنند نه اینکه کتاب در دست داشته باشند و بخواهند در آزمون شرکت کنند.

بطحایی با بیان اینکه در پایه هفتم مدارس سمپاد آزمون پیشرفت تحصیلی نخواهیم داشت، ادامه داد: من از خانواده‌ها تقاضا می‌کنم کمک کنند این فضای ضد تربیتی حذف شود زیرا رقابت‌های فردی فضای مدارس را نامناسب می‌کند بنابراین امسال مدارس استعدادهای درخشان فقط آزمون هوش و استعداد تحصیلی دارند.

وی تصریح کرد: این آزمون نیاز به تست و کلاس ندارد و در مرداد ماه برگزار می شود. وزیر آموزش و پرورش در خصوص نتایج آزمون پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان نیز گفت: نتایج پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان اواخر هفته اعلام می‌شود.

 

تعیین تیم ۳ نفره برای پیگیری مصادیق گزارش شده درباره سند ۲۰۳۰

بطحایی در خصوص سند ۲۰۳۰ نیز گفت: سند ۲۰۳۰ یک فرایندی را طی کرده بود و یک سند بین‌المللی بود که برای برخی از کشورها نیز اعلام شده بود اما بعد از ورود رهبر معظم انقلاب به این موضوع در آموزش و پرورش اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با سابقه تمدن ایرانی اسلامی می‌تواند سندهای بالادستی غنی را تدوین کند و سند مجامع بین‌المللی نیاز ندارد، افزود: این سند کاملاً در آموزش و پرورش متوقف شده است و عدم اجرای آن به واحدهای مربوطه ابلاغ شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر مصادیقی به ما گزارش شود که در کدام منطقه اجرایی می‌شود، تیم سه نفره‌ای برای این موضوع پیش‌بینی شده است و مستقیماً بدون سلسله مراتب به مدرسه ورود کرده و در صورت صحت موضوع، برخورد جدی می‌شود. وی تصریح کرد:  البته هر موضوعی را نباید منتسب به سند ۲۰۳۰ نامید.

 

پیگیر بازگشت سختی کار هستیم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص حذف حقوق تابستان فرهنگیان گفت: حقوق تابستانی فرهنگیان حذف نشده است؛ بعضی از وقت‌ها افرادی فکر می‌کنم می‌خواهند مزاح کنند وگرنه کدام عقل سلیم می‌پذیرد که حقوق معلمان در تابستان قطع شود و اگر اینگونه نباشد، آنها آرامش معلمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند‌ و بر هم می‌زنند.

وی در خصوص حذف سختی کار مدیران و معلمان نیز اظهار کرد: در دولت دهم یک مصوبه به اجرا در آمد که همه معلمان مشمول شدند اما فوق‌العاده ویژه سختی کار مختص بعضی مشاغل است.

بطحایی افزود: دیوان محاسبات ورود پیدا کرد و به آموزش و پرورش در سه سال پیش گفت که این حکم برای همه پرسنل غیر قانونی است و بر اساس قانون باید لغو شد و بر این اساس از آغاز سال ۹۷ که این موضوع به مرحله تهدید رسیده بود اجرا شد زیرا اگر دستگاه اجرایی تمکین نکند موارد اجرایی و حقوقی خود را خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستم که این این مبلغ هر چند که خیلی زیاد نیست از حقوق فرهنگیان حذف نشود و جلسه‌ای نیز به زودی با رئیس دیوان محاسبات خواهیم داشت تا این موضوع را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: معمولاً همکاران ما خوششان نمی‌آید که موارد مالی را اعلام کنیم و می‌گویند مگر دستگاه‌های دیگر این موارد را اعلام می‌کنند اما چون پرسیدید پاسخ می‌دهم؛ بخش اول مطالبات پرداخت شده است و الباقی نیز بر اساس قولی که دادیم تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیگیر هستیم که حق التدریس همکاران رسمی را نیز ماهانه پرداخت کنیم. بطحایی درخصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز گفت: به دلیل افزایش تعرفه‌های پزشکی و دارویی، حق بیمه متناسب با پرداخت آن نیست؛ از مهر ماه در دوره جدید بیمه تکمیلی تلاش می‌کنیم که اعتبارات دولتی را با افزایش تعرفه‌ها واقع‌بینانه کنیم.

وی تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش سند تحول داریم و نقشه راه ماست؛ به عبارت دیگر سند تحول که واقعا در نوع خود کم‌نظیر است نه اینکه بدون اشکال باشد همان سند بالادستی است که باید اجرا کنیم.

ایلنا

کنکور در نظام آموزشی ایران و شیوه آموزش مدارس مونته سوری

 نام آمازون و گوگل (آلفابت) را شاید کمتر کسی نشنیده باشد! حالا آمازون بیشتر از آن‌که نام جنگل باشد، ما را به یاد خرید آنلاین می‌اندازد. آن‌ها بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی‌محور جهان امروز هستند؛ و موسسن این شرکت‌ها یعنی «جوزف بزوس»، «سرگئی برین» و «لری پیج» و مدیران و مالکین امروزین آن‌ها، علی‌رغم هزار تفاوتی که دارند، یک ویژگی مشترک دارند:

آن‌ها هر سه فارغ‌التحصیل یک مدرسه هستند!

آن‌ها در دانشگاه‌های مختلف میشیگان، استفورد و پرینستون درس خواندند، ولی هر سه فارغ‌التحصیل یک مدرسه هستند: «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» به قجری‌ترین وضع ممکن مدیریت می‌شود

مدارس مونته‌سوری!

شیوه‌ی آموزش مونته‌سوری
این مدارس را «ماریا مونته‌سوری»، (نخستین پزشک زن در ایتالیا) در ابتدای قرن ۲۰ میلادی راه‌اندازی کرد. او ابتدا به پرورش کودکان معلول مشغول بود و همانجا بود که فهمید «جداسازی آموزشی به هر بهانه‌ای که باشد (چه معلولیت و چه تیزهوشی)، کودک را از دنیای واقعی دور می‌کند و یک اشتباه است».
پرسش جدی شاید آن است که چگونه مدرسه‌ای که ایده‌هایش بیشتر برای تربیت کودکان معلول بود، فارع‌التحصیلانی به مراتب قوی‌تر از تمامی مدارس و طرح‌های آموزش تیزهوشان داشت؟  او روش آموزش مونته‌سوری مبتنی بر ویژگی‌های زیر بنا نهاد:

1- محیط: محیط باید شامل تنوع بالا باشد:

از تنوع میان هوش‌ها یا عقاید تا سن. هرچه تنوع بالاتر باشد، به دنیای واقعی شبیه‌تر است و آموزش زمانی کارآمد است که به دنیای واقعی آینده نزدیک‌تر باشد.

 

2-  قدرت تصمیم‌گیری:

حق انتخاب برای کودک یعنی افزایش قدرت تصمیم‌گیری توسط او. در دنیای واقعی، ما هر روز درگیر انتخاب از میان گزینه‌های مختلفی هستیم که پیش روی ما قرار می‌گیرند.

کنکور در نظام آموزشی ایران و شیوه آموزش مدارس مونته سوری

3- چالش‌محوری:

طرح چالش‌های واقعی برای کودکان و دادن زمان کافی و پیوسته (حدود ۳ ساعت) برای حل چالش‌ها یکی از مهم‌ترین مهارت‌های کلیدی است. چالش‌ها از طریق دستورالعمل‌ها حل نمی‌شوند، بلکه مانند دنیای واقع، هیچ دستورالعمل مشخصی برای حل چالش‌ها نیست!

کنکور در نظام آموزشی ایران و شیوه آموزش مدارس مونته سوری

4- راهنمایی:

نقش معلم بیشتر راهنما و ناظری است که کودکان را در حل چالش‌ها و انتخاب‌ها کمک می‌کند.  در کنار این اصول آموزشی، باید توجه کنیم که کودکان می‌توانند در کلاس حرکت کنند و هیچ اجباری به نشستن بر صندلی‌های معین وجود ندارد!
پرسش جدی شاید آن است که چگونه مدرسه‌ای که ایده‌هایش بیشتر برای تربیت کودکان معلول بود، فارع‌التحصیلانی به مراتب قوی‌تر از تمامی مدارس و طرح‌های آموزش تیزهوشان داشت؟
امروزه اگر جست و جوی اندکی کنید می‌بینید که از مارکز (برنده نوبل ادبیات) تا سین کومبز (خواننده) فارغ‌التحصیل این مدارس هستند. مدارسی که حتی خانواده‌ی سلطنتی انگلیس هر دو شاهزاده‌شان یعنی ویلیامز و هری را به آن می‌فرستند.
سخن در مورد تبلیغ یک مدرسه نیست، صحبت در مورد آن دسته از شیوه‌های آموزشی است، که خلاقیت، واقع‌بینی و قدرت تصمیم‌گیری را یاد می‌دهند.

کنکور در نظام آموزشی ایران و شیوه آموزش مدارس مونته سوری

کنکور ۹۷
کنکور در ایران همچنان برگزار می‌شود! این تلخ‌ترین واقعیت ایران است، تلخ‌تر از گران شدن ارز و تحریم! کنکور برگزار می‌شود تا ته‌مانده‌های خلاقیت را به رگبار ببندد، «خدای کشتار» است این کنکور.
کنکور تلخ است چون نماد چسبیدن ابلهانه‌ی ما به چیزی است که بلدیم! ما دچار «وابستگی مسیر» شده‌ایم؛ یعنی حاضر نیستیم مسیر گذشته را تغییر دهیم.
کنکور اما یکی از بزرگترین کسب‌وکارهای ایران است. حالا بزرگترین کسب‌وکارهای ایران به روایت تبلیغات قبل از فوتبال دو چیز است: 

۱) مظاهر رانت (روبیکا و سروش) و ۲)مظاهر کشتار (موسسات آموزشی)
تا مادامی که رانت باشد فیلترینگ هست و تا مادامی که چنین کسب‌وکارهای بزرگی باشد، کنکور هست!
«وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» به قجری‌ترین وضع ممکن مدیریت می‌شود. کاش ....
بی خیال برای قلب هیچ کدام مان خوب نیست!

بهتر است تیتر روزنامه فردا این باشد: «کنکور ۹۷ با مدیریت عالی و بدون مشکل برگزار شد»، باید از وزارت علوم تشکر کنیم که مثلا سوال اشتباه نگذاشت، بگذارید برایتان هورا بکشم!
---------
ارسالی: آقای مسعود پاشایی

کانال دکتر سعید صفایی موحد

منتشرشده در یادداشت

گروه گزارش/

فروش اموال و املاک آموزش و پرورش در زمان حاجی بابایی

« حمیدرضا حاجی بابایی » رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش در نامه ای به رئیس جمهور عنوان کرد که اردوگاه شهید باهنر تهران به شرکتی به نام" واسط مالی شهریور سوم " به ثمن بخس ( یک سوم قیمت واقعی ) در قالب اجاره به شرط تملیک در اسفند ماه 1395 فروخته شده است .

وزیر سابق آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرگزاری فارس عنوان کرد اردوگاه شهید باهنر حیثیت و آبروی آموزش و پرورش است .

در زمان وزارت حاجی بابایی ؛ هیات دولت در تاریخ 19 / 3 / 89  دبیرستان مروی که از قدیمی ترین مدارس تهران بود را طی مصوبه شماره 61614 / 44601 تخلیه و به موقوفه مروی واگذار کرد.

حاجی بابایی نه در هیات دولت و نه بعد از آن به این مصوبه اعتراض نکرد و با عاملیت زکریا یازرلو مدیرکل وقت آموزش و پرورش تهران ، این مدرسه تخلیه و تحویل موقوفه مروی شد.

فروش اموال و املاک آموزش و پرورش در زمان حاجی بابایی

حتی به انتقاد منتقدان هم اعتنایی نکرد ...

دوشنبه 20 آذر 1396  « سیدمحمد بطحایی » در آیین تکریم  محمود مهرمحمدی و معارفه حسین خنیفر در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت که شانزده هزار میلیارد تومان ارزش خالص 167 آموزشکده هایی بود که در سال 90 از آموزش و پرورش جدا شد . ( این جا )

بر اساس اخبار و گزارش های رسیده به « صدای معلم  » در استان آذربایجان شرقی و در زمان وزارت حاجی بابایی املاک زیر به حوزه علمیه واگذار شده اند :

1- دانشسرای دخترانه " شهید باهنر " ( منطقه مارالان تبریز - چهارسوق ) که بعدا مرکز آموزش ضمن خدمت شهید رجایی  و سپس مجتمع ایثارگران  شد و در نهایت به حوزه علمیه واگذار گردید .

2- بخشی از ( مدرسه راهنمایی و زمین پشت مدرسه ) دبیرستان بزرگ آشتاب ( خیابان آزادی منطقه گلگشت ، جنب پمپ بنزین ) که از مشهورترین مدارس ناحیه چهار در نزدیکی آبرسان  تبریز بود به حوزه علمیه واگذار شد .

3-در آذرشهر مدرسه " شهید رجایی " به حوزه علمیه واگذار شد والبته آموزش و پرورش در حال حاضر با شکایت حقوقی خواهان بازپس گیری این مکان آموزشی شده است اما همچنان در اختیار حوزه علمیه است .

4- در شهرستان " مرند " مدرسه « فرخی » و مدرسه « قیام » به حوزه علمیه واگذار شدند .

و....

پرسش صدای معلم این است که آیا املاک و اموالی که واگذار شدند ؛ آبرو و حیثیت آموزش و پرورش نبودند ؟

حاجی بابایی بر چه اساس و یا منطقی این دست و دل بازی ها را انجام داده است و آیا حتی  از این واگذاری ها  سود و یا منافعی نصیب آموزش و پرورش و معلمان شده است ؟

ممکن است رئیس فراکسیون فرهنگیان  برای رفع مسئولیت از خود این تصمیم را به اشخاص و واحدهای حقیقی و حقوقی دیگر احاله دهد .

پرسش ما این است که در این صورت نقش وزیر آموزش و پرورش  که ادعای " مدافع حقوق فرهنگیان " و " وزیری از جنس معلمان " را داشته است چه می شود؟

« صدای معلم » از « حمیدرضا حاجی بابایی » انتظار دارد تا در برابر عملکرد خویش به یک رسانه " معلمی " پاسخ گو بوده و آدرس های غلط  ندهد .

« صدای معلم » از فرهنگیان سراسر کشور دعوت می کند چنان چه اموال و یا املاکی از آموزش و پرورش  در زمان وزارت آقای حاجی بابایی و نیز آقای فرشیدی و آقای علی احمدی واگذار شده اند را به این رسانه اطلاع رسانی کنند .

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

خراسان رضوی

منتشرشده در نامه های دریافتی

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور