صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آذربایجان غربی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار/

فروش اردوگاه شهید باهنر تهران

بر اساس نامه ای که « حمیدرضا حاجی بابایی » به رئیس جمهور نوشته است وزارت آموزش و پرورش اقدام به فروش اردوگاه شهید باهنر تهران به شرکتی به نام " واسط مالی شهریور سوم " کرده است .

در نامه رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس به دکتر روحانی آمده است براساس اخبار واصله مطلع شدیم آموزش و پرورش اردوگاه شهید باهنر تهران را به ثمن بخس (یک سوم قیمت) در قالب اجاره به شرط تملیک در اسفندماه ۱۳۹۵  به فروش رسانده است . ( فرهنگیان سلام )

« صدای معلم » به فوریت خواهان توضیح و شفاف سازی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این مورد است.

اما پرسش اساسی این است که چرا این نامه پس از 16 ماه از فروش این اردوگاه نوشته می شود و آیا واقعا نمایندگان مجلس در این مدت طولانی از این موضوع اطلاعی نداشته اند و یا سکوت کرده اند ؟

فروش اردوگاه شهید باهنر تهران

پایان پیام/

گروه استان ها و شهرستان ها- نرگس کارگری/

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار صدای معلم از رد چندین تقاضای وقت دیدار آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با ایشان اظهار بی اطلاعی کرد .

منتشرشده در گفت و شنود
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

تصمیم نامعقولانه

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

مافیای اقتصادی در آموزش و پرورش و حذف آزمون و مدارس سمپاد

داستان از اینجا شروع شد که بطحائی در توئیتر خود نوشت: «گام نخست را برداشتيم. دانش‌آموزان ابتدايي از آماده‌شدن براي آزمون‌هاي تيزهوشان، نمونه‌دولتي و مدارس خاص رها شدند.» این توئیت از وزیر آموزش‌ و پرورش در بهمن ماه سال گذشته، که در پی مصوبه شورای عالی آموزش‌ و پرورش مبنی‌ بر حذف آزمون ورودی مدارس خاص منتشر شد، در ابتدا تحسین قریب به اتفاق کارشناسان آموزشی و حتی روانشناسان را برانگیخت تا جایی که از این اقدام وزیر به عنوان شجاعت تعبیر کردند و از طرف دیگر آغازی شد بر جدال میان موافقان و مخالفان آن...

در تحلیل‌هایی که صورت گرفت، تاکید بر تلفیق دانش‌آموزان و پرهیز از عدم جداسازی آنان تحت عناوین مختلف مثل تیزهوشان بود و اجرای برنامه ملی شهاب به‌عنوان جایگزین مناسب برای آزمون‌ها در استعدادیابی و هدایت آن قلمداد شد. در نتیجه موجودیت مدارس سمپاد در معرض خطر قرار گرفت؛ چون مسئولان و تصمیم‌گیران آموزش‌ و پرورش به این نتیجه رسیده بودند که جداسازی دانش‌آموزان تحت عناوین مختلف آثار منفی به‌دنبال دارد.

در همین راستا مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و‌ پرورش طی سخنانی اظهار کرد: «تاکید ما بر این است که جداسازی دانش‌آموزان اتفاق نیفتد و صاحبان استعدادهای برتر از خدمات آموزشی بیشتری در مدارس عادی برخوردار باشند و بر این اساس طرح شهاب موسوم به شناسایی و هدایت استعدادهای برتر بیش از گذشته در دستور کار آموزش‌ و پرورش قرار خواهد گرفت.»

اما طولی نکشید که شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر مخالف خود را در این خصوص اعلام کرد و همین امر باعث شد دانش‌آموزان داوطلب برای شرکت در آزمون تیزهوشان و نیز خانواده‌هایشان دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شوند.

با وجود مخالفت‌هایی که در خصوص این مصوبه شورای عالی آموزش‌ و پرورش به‌صورت جدی مطرح شد، اما بطحائی تاکید کرد که پای این تصمیم خواهد ماند.

  در تنگنایی که توسط مخالفان حذف آزمون تیزهوشان برای وزیر آموزش‌ و پرورش ایجاد شده بود، وزیر و حامیان حذف آزمون‌های مدارس خاص و نیز مخالفان تفکیک دانش‌آموزان با عناوینی چون تیزهوشان و... از سرسختی خود کاستند تا اینکه آقای وزیر اعلام کرد: «حذف آزمون از ورودي پايه هفتم به معني حذف مدارس تيزهوشان نيست، بلكه آزمون مدارس تيزهوشان نيز شامل مصوبه اخیر حذف آزمون مي‌شود؛ بنابراين مدارس تيزهوشان را داريم، اما آزمون نداريم.»

مافیای اقتصادی در آموزش و پرورش و حذف آزمون و مدارس سمپاد

از طرفی تصمیم نابه‌هنگام در رابطه با حذف آزمون‌های مدارس خاص که دقیقا در زمانی اعلام شد که دانش‌آموزان خود را برای شرکت در این آزمون‌ها آماده کرده بودند، اعتراض آنان را به‌دنبال داشت. دانش‌آموزان معتقد بودند این موضوع باید در ابتدا یا پایان سال تحصیلی تصمیم‌گیری و اعلام می‌شد نه در میانه آن، که داوطلبان هزینه‌های گزافی را بابت کلاس‌ها و کتاب‌های این آزمون متحمل شده و اضطراب آزمون را به جان خریده‌اند.

از سوی دیگر اعلام این خبر که مدارس سمپاد پابرجا خواهد بود و فقط آزمون‌ آن حذف خواهد شد، بازهم نگرانی را این‌بار در رابطه با چگونگی ساز و کار پذیرش این مدارس، به دانش‌آموزان داوطلب و خانواده‌هایشان تزریق کرد. تا اینکه چندی پیش وزیر آموزش‌ و پرورش سنجش هوش دانش‌آموزان داوطلب ورود به مدارس استعدادهای درخشان را به‌عنوان جایگزین آزمون ورودی این مدارس اعلام کرد. پابرجا ماندن مدارس سمپاد و تنها تغییر در نحوه پذیرش دانش‌آموزان، باعث شده است که موضوع مدارس تیزهوشان همچنان موضوع مورد بحث مسئولان، معلمان و والدین دانش‌آموزان باقی بماند.

پیری، معلم پایه ششم دبستان در این رابطه اظهار می‌کند: «با وجود اینکه آزمون علمی برای ورود دانش‌آموزان پایه هفتم به مدارس استعدادهای درخشان از میان برداشته شد، اما چه تضمیمی وجود دارد که تست هوش جایگزین نیز همان اضطراب و نگرانی را به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان تزریق نکند؟! از طرفی هدف تلفیق دانش‌‌آموزان که بنا بود برنامه شهاب استعدادهایشان را شناسایی و هدایت کند، محقق نشد؛ چراکه مدارس استعدادهای درخشان پابرجا ماندند و دانش‌آموزان شانس رشد و تحصیل در کنار یکدیگر را به‌دست نیاوردند.»

مافیای اقتصادی در آموزش و پرورش و حذف آزمون و مدارس سمپاد  موسوی، معلم پایه پنجم نیز از حال و هوای دانش‌آموزان در تب و تاب ورود به مدارس سمپاد می‌گوید و اظهار می‌کند: «در سال‌های گذشته، آزمون ورودی مدارس خاص باعث شده بود که دانش‌آموزان از پایه‌های پایین‌تر درگیر تست و کتاب‌های ویژه آزمون باشند. حالا با تغییر رویه سنجش دانش‌آموزان برای ورود به مدارس سمپاد، چه‌ بسا آنان که آموزش‌ و پرورش را تبدیل به مرکز تجاری کرده و جیب اولیای دانش‌آموزان را منبع درآمد خود می‌دانند، این‌بار کلاس‌ها و کتاب‌های تست‌ هوش ویژه آزمون تیزهوشان را در این بازار عرضه کنند؛ در نتیجه فقط محتوای محصولشان از علمی به تست هوش تغییر می‌یابد.»

بسیاری از کارشناسان و مسئولان آموزش‌ و پرورش وجود آزمون‌هایی مانند آزمون ورودی تیزهوشان را که سنخیتی با نظام کیفی - توصیفی نداشت، نتیجه نفوذ مافیای اقتصادی می‌دانند که سرسختانه مخالف انحلال مدارس سمپاد و نیز حذف آزمون‌ها بودند.

حالا سوال اساسی این است که آیا واقعا با پابرجا ماندن مدارس سمپاد و تنها تغییر در نحوه پذیرش و تبدیل آزمون علمی به تست هوش، اضطراب و نگرانی از کودکان دانش‌آموزان رخت خواهد بست و سایه مافیای اقتصادی از سر آنان کوتاه خواهد شد؟! این هم چالشی دیگر برای وزارت آموزش‌ و پرورش است که باید منتظر ماند و شاهد نتیجه بود.

روزنامه مردم‌نو


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

نامه زیر توسط یکی هنرآموز هنرستان ها برای صدای معلم ارسال گردیده است .

این رسانه آمادگی خود را برای دریافت پاسخ و اقدام مناسب مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام می کند .

منتشرشده در یادداشت

گروه رسانه /

پس از انتشار گزارش های تحلیلی صدای معلم در مورد سند تحول بنیادین که در ابتدا « محمود مهرمحمدی  »  در نشست بررسی تخصصی سند تحول بنیادین انجام داد ( این جا ) و نیز گزارشی که روزنامه شرق در گفت و گو با « اقبال قاسمی پویا » انجام داد و در صدای معلم منتشر گردید ( این جا ) ؛ « ابراهیم سحر خیز » معاون آموزش متوسطه در زمان وزارت « حمیدرضا حاجی بابایی » در آموزش و پرورش نسبت به آن واکنش نشان داده است .

پیام زیر در گروه تلگرامی « گفتمان تحول » منتشر شده است .

علی رغم انتشار اخبار ، گزارش ها و یادداشت های متعدد در مورد عملکرد « حمیدرضا حاجی بابایی » ایشان تاکنون حتی یک بار نسبت به این مطالب و مسائل مطروحه " پاسخ گو " نبوده است .

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور