گروه رسانه/
به تدریج به یک سالگی دولت دوازدهم نزدیک می شویم .
در این زمینه عملکرد « سیدمحمد بطحایی » به عنوان وزیر آموزش و پرورش می تواند و باید مورد نقد و تحلیل معلمان و کارشناسان قرار گیرد .
« حسین شاملی یام» از معلمان شهرستان مرند در این زمینه نقدی نوشته است .
« صدای معلم » از همه فرهنگیان برای مشارکت در این بحث دعوت به عمل می آورد .
پس از ماه ها جنگ و دعوا بر سر بودن یا نبودن مدارس تیزهوشان و عقب نشینی اندک اندک وزارت آموزش و پرورش و تصمیم به برگزاری آزمون هوش در پنجم مرداد نود و هفت برای ورود به این مدارس ، با کمال تعجب شاهد برگزاری این آزمون با ۶۰ سوال آزمون ریون بودیم که متاسفانه حتی جای گزینه های این سوالات هم تغییر نکرده بود .
دسترسی به این ۶۰ سوال از سالها پیش برای همگان میسر بوده و هر کس با جست و جو برای تست هوش در اینترنت ، به این سوالات دست می یافت .
بسیاری از دانش آموزان شرکت کننده ، برای چند ده بار سوالات این آزمون را صرفا برای آشنایی با سوالات هوش ( به دلیل شهرت این آزمون ) مرور نموده بودند و اگر این افراد از هوش حداقل هم برخوردار بودند ، به دلیل در اختیار داشتن این سوالات ، در آزمون قبول خواهند شد زیرا قادر خواهند بود تمام سوالات را جواب دهند .
از طرفی دانش آموزانی که از ضریب هوشی بالایی بهره مند بوده و این سوالات را ندیده اند ، در مقایسه با دانش آموزان گروه اول و با وجود هوش بالا امکان پاسخگویی به تمام سوالات را نخواهند داشت .
کسانی که الفبای سنجش را بدانند ، به بی اعتباری محض چنین آزمونی اذعان خواهند داشت .
سوال واقعی این است که چه کسانی برای طراحی این آزمون مورد اعتماد وزیر بوده و با کدام تخصص ، کدام شناخت از فضای حاکم بر خانواده های این دانش آموزان و با چه انگیزه ای اقدام به چنین عمل مضحکی نموده اند ؟
با تمام احترامی که برای همکارانم قائل هستم ، به عنوان یک معلم و نیز یک اولیای دانش آموز ، تصمیم گیرندگان برگزاری چنین آزمونی را نیازمند شرکت در یک آزمون سلامت روان می دانم ، چرا که در صورت بهره مندی از شرایط روانی سالم ، با شرایط روحی و روانی این تعداد از اولیا و دانش آموزان ، بدین شکل رفتار نمی کردند .
این آزمون از نظر بنده بی اعتبار بوده و نشان از مدیریتی آشفته در وزارت آموزش و پرورش دارد .
با اشتیاق ، منتظر پاسخ مسئولین و نیز تجدید آزمون با روش عاقلانه هستم .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه استان ها و شهرستانها/
چندی پیش « صدای معلم » در فراخوانی از فرهنگیان سراسر کشور درخواست کرد چنان چه اموال و یا املاکی از آموزش و پرورش در زمان وزارت آقای حاجی بابایی و نیز آقای فرشیدی و آقای علی احمدی واگذار شده اند را به این رسانه اطلاع رسانی کنند ( این جا ).
در این گزارش آمده بود :
" .... بر اساس اخبار و گزارش های رسیده به « صدای معلم » در استان آذربایجان شرقی و در زمان وزارت حاجی بابایی املاک زیر به حوزه علمیه واگذار شده اند :
1- دانشسرای دخترانه " شهید باهنر " ( منطقه مارالان تبریز - چهارسوق ) که بعدا مرکز آموزش ضمن خدمت شهید رجایی و سپس مجتمع ایثارگران شد و در نهایت به حوزه علمیه واگذار گردید .
2- بخشی از ( مدرسه راهنمایی و زمین پشت مدرسه ) دبیرستان بزرگ آشتاب ( خیابان آزادی منطقه گلگشت ، جنب پمپ بنزین ) که از مشهورترین مدارس ناحیه چهار در نزدیکی آبرسان تبریز بود به حوزه علمیه واگذار شد .
3-در آذرشهر مدرسه " شهید رجایی " به حوزه علمیه واگذار شد والبته آموزش و پرورش در حال حاضر با شکایت حقوقی خواهان بازپس گیری این مکان آموزشی شده است اما همچنان در اختیار حوزه علمیه است .
4- در شهرستان " مرند " مدرسه « فرخی » و مدرسه « قیام » به حوزه علمیه واگذار شدند .
و....
دوم مرداد ماه سال جاری امام جمعه مرند خواستار احداث یک اردوگاه ویژه طلاب و روحانیون سراسر کشور در شهر زنوز شده است .
خبر را بخوانید :
" حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به کیفی سازی دوره های آموزشی و کارگاهی برای مدیران حوزوی ابراز داشت: با توجه به تجدید محتوای دروس طلاب مدراس علمیه، به روزسازی آموزش های ویژه مدیران و اساتید حوزه های علمیه ضروری است.
وی تصریح کرد: آئین نامه مدیران و معاونان مدارس علمیه از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه باید به شهرستان ها ابلاغ شود تا شاهد اجرای قوانین آموزشی و تربیتی یکدست در مدارس علمیه باشیم.
عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری با اشاره به منطقه خوش و آب هوای شهر زنوز شهرستان مرند تصریح کرد: زمینی بیش از پنج هکتار در این منطقه در اختیار آموزش و پرورش است که می توان برای احداث یک اردوگاه ویژه طلاب در این منطقه اقدام کرد.
امام جمعه مرند همچنین با تشریح مشکلات مدرسه علمیه خواهران مرند ابراز داشت: حوزه علمیه خواهران شهرستان مرند ۱۴۰ نفر فارغ التحصیل سطح دو دارد اما ساختمان جدید این مدرسه علمیه به دلیل کمبود منابع مالی تکمیل نشده است. "
در حال حاضر وضعیت اردوگاه شهید باهنر هنوز شفاف نشده است و مسئولان این وزارتخانه تفسیرهای مختلفی از موضوع دارند .
علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش 31 تیرماه در جمع خبرنگاران می گوید : " ما اجازه نداریم ملک دولتی را به فروش برسانیم.
از سوی دیگر منصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش پیش از او با اشاره به مصوبه بند ب تبصره 12 قانون بودجه سال 1397 می گوید: "طبق این مصوبه، صراحتا اعلام گردیده است ،کلیه دستگاههای اجرائی می توانند و مجاز شده اند تا برخی املاک و....خود را بفروشند و پاداش پایان خدمت و بازخرید ی وهزینه های خود را بپردازند."
درست است که اظهار نظر یک فرد ممکن است برای وزارت آموزش و پرورش تعهداتی را ایجاد و یا ایجاب نکند اما با توجه به ضرورت اعتماد سازی و پاسخ گویی به دغدغه های فرهنگیان لازم است تا " صدای واحدی " از این وزاتخانه شنیده شود .
آموزش و پرورش یک وزارتخانه فقیر است و در تامین نیازهای عادی خود درمانده است .
ضروری است تا عزم ملی برای ارتقا و غنی سازی آن در دستور کار همه مسئولان باشد .
« صدای معلم » از وزارت آموزش و پرورش می خواهد تا با عملکرد درست ، قابل دفاع و شفاف ضمن به رسمیت شناختن استقلال این دستگاه برای همیشه و با اتخاذ راهکارهای قانونی به این گونه موارد پایان دهند .
پایان گزارش/
به درویشی گذر کردم بدیدم حال دوران ها
چه افرادی به یک نانی گرفتند ملک اعیان ها
اگر این زندگی باشد به حال خود همی گریم
بنی آدم شدم بینم گرفتارند اعوان ها
در این دنیای وانفسا نفس در سینه ام شد حبس
مسلمانان مسلمانم چه بد مست اند پوران ها
اگر فرزند سهراب است رستم گریه ها دارد
به شمشیر ابر قدرت خراب ایران و توران ها
به درویشی خود نازم چه سلطان ها به خاک افتند
خداوندا ریایی می شود اعمال مولان ها
اگر تاریخ را ثبت است بینم ملک داراها
به یک ارزن گرفتند ملک تاج و تخت دیوان ها
ولی تاریخ پیری گشت گوید با قلم رمزی
به پا خیزند مردانی بگیرند ملک دوران ها
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش/
« محمد حبیبی » معلم شهریاری از 20 اریبهشت ماه سال جاری در بازداشت به سر می برد .
حدود یک هفته پیش خانواده های معلمان زندانی ، « محمد حبیبی » و « محمود بهشتی لنگرودی » با « فاطمه سعیدی » نماینده مجلس دیدار و گفت و گو کردند .
این نماینده مجلس مسائلی مانند انتقال به زندان اوین و نیز قطع حقوق محمد حبیبی را به مسئولان انتقال داده و پی گیری هایی داشته است .
« صدای معلم » با خدیجه پاک ضمیر گفت و گویی را انجام داده است .