صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

آسیب شناسی مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

آموزش و پرورش با توجه به کارکردهای پیچیده و درهم تنیده اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیازمند نیروهای انسانی فکور، خلاق، پویا، طراح و جست و جوگر با ویژگی های شخصیتی اثربخش و فرهمند و نیز برخورداری از توانایی های رهبری، ارتباطی، تفکر انتزاعی، موقعیت شناسی و موقعیت یابی، استدلال کلامی، سواد رسانه ای، روان شناختی و تربیتی و آسیب شناسی می باشد که ضرورت دارد از طریق مکانیزم های موثر نسبت به انتخاب و نگهداشت نیروهای شایسته با ویژگی های فوق  اقدام شود؛ چرا که غفلت در این امر مهم به طور حتم پیامدهای ناگوار و نامناسبی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

چند زمانی است که امر مهم گزینش علمی و حرفه ای معلمان به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است تا علاوه بر توجه به نتایج آزمون علمی، با به گارگیری روش های دیگر به خصوص مصاحبه نسبت به انتخاب افراد شایسته برای حرفه ای معلمی اقدام شود. استفاده از روش مصاحبه در راستای توجه به امر سنجش جهت انتخاب متقاضیان شغل معلمی با توجه به ابعاد مختلف مورد نیاز این حرفه خطیر می باشد؛ چرا که مصاحبه روشی است تعاملی، چهره به چهره و اثربخش که در جهت جمع آوری اطلاعات عمیق و موردی از مصاحبه شونده مورد توجه می باشد و بر این اساس متخصصان مصاحبه را بهترین و مطمئن ترین شیوه جمع آوری اطلاعات می دانند که اگر خوب شناخته شده و به صورت علمی مورد اجرا قرار گیرد می تواند جامع ترین اطلاعات را جهت قضاوت در مورد پدیده و یا واقعیتی در اختیار ارزیابان و تصمیم گیرندگان قرار دهد.

نکته بسیار مهم و اساسی در فرایند مصاحبه، مهارت های مصاحبه ای مصاحبه کنندگان می باشد که ضعف در این زمینه سبب تبدیل شدن تمام محاسن مصاحبه به معایب و محدویت های آن خواهد شد؛ بنابراین لازم است در فرایند هر مصاحبه ای از افراد متخصص با مهارت های مصاحبه ای بالا استفاده شود.

شیوه رایج مصاجبه در گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و متضاضیان حرفه معلمی بر اساس آزمون های استخدامی، توجه به ویژگی هایی چون آراستگی ظاهری، مهارت های ارتباطی به خصوص مهارت کلامی و غیر کلامی، محیط شناسی و اطلاعات عمومی، علم دوستی و تحقیق، مشارکت جویی و همکاری، سواد رسانه ای، روحیه و اخلاق معلمی، اعتماد به نفس، توانایی پردازش و تحلیل اطلاعات، مهارت های تفکر و حل مساله، انعطاف و انتقاد پذیری و توانایی مدیریت و رهبری گروه می باشد.

در ارتباط با شرایط موجود حاکم بر روند اجرای مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان در نگاه اول  می توان گفت که:

1. گروه های مصاحبه عمدتا مشکل از ارزیابان روان شناختی و مشاوره، علوم تربیتی و علوم انسانی همراه با یک نفر ناظر از اداره گزینش می باشد که میانگین نمرات ارزیابان روان شناسی و مشاوره، علوم تربیتی و علوم انسانی به صورت نمره نهایی مصاحبه داوطلب منظور می گردد.

2. در شروع برنامه های مصاحبه، یک توجیه کلی چند دقیقه ای در ارتباط با مصاحبه توسط مسئولین امر انجام می گیرد.

3. افرادی به نمایندگی از معاونت پژوهش و برنامه ریزی، حراست، گزینش، بازرسی و ...... اداره کل آموزش و پرورش بر روند مصاحبه نظارت دارند.

4. داوطلبان حائز شرایط با توجه به بازه زمانی در شرایط پذیرش، بررسی های پزشکی و مصاحبه قرار می گیرند و سپس در صورت قبولی نهایی در معرض بررسی های گزینش قرار خواهند گرفت.

5. ابزار مصاحبه کنندگان، فرم ارزیابی زیر می باشد که از طریق اینترنت نیز قابل دستیابی است (فرم زیر از طریق اینترنت دانلود شده است):

 آسیب شناسی مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

6. در پایان مصاحبه نمرات داوطلبان پس از جمع بندی و طی تشریفات لازم اداری به سازمان سنجش ارسال می گردد.

با توجه به استفاده از شیوه کنونی در انتخاب متقاضیان شغل معلمی، حال سوال این است که رویکرد کنونی تا  چه حد سبب شایسته گزینی در انتخاب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و نیز شرکت کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش می گردد؟

 

قبل از پاسخگویی به سوال فوق لازم است به چند واقعیت حاکم بر شرایط مصاحبه های اجرایی در دانشگاه فرهنگیان دقت شود:

واقعیت اول: ویژگی های مصاحبه کنندگان:

اصولا افرادی می توانند شایستگی های متقاضیان به شغل معلمی را سنجش کنند که خود از ویزگی هایی چون :

الف:  برخورداری از مهارت های حرفه ای معلمی، ب: دارا بودن اطلاعات روان شناختی و تربیتی مرتبط به حرفه معلمی، ج: داشتن سابقه و تجارب موثر معلمی و د: برخورداری از مهارت های مصاحبه ای برخوردار باشند که هر گونه کاستی در این زمینه خود سبب مخدوش شدن هر گونه انتخاب و قضاوتی در این ارتباط خواهد شد و در این میان طرح این سوال مهم می باشد که مصاحبه کنندگان در دانشگاه فرهنگیان تا چه حد از ویزگی های فوق برخوردار هستند؟

 در پاسخ به این سوال می توان گفت که چنین ویژگی هایی در بسیاری از مصاحبه شوندگان به دلیل غالب شدن سلیقه های شخصی و کمرنگ تر شدن شاخص های علمی و حرفه ای در انتخاب مصاحبه گر ها کمتر دیده می شود و در این میان افرادی مشاهده می شود که خود از مهارت های معلمی کمتری برخوردار بوده و نوع سوالات و رفتارهای مورد مشاهده در هنگام مصاحبه هم نشان از پایین بودن مهارت های مصاحبه ای تعداد قابل توجهی از مصاحبه کننده ها می باشد و یا اینکه در بین مصاحبه گرها، گاها افرادی یافت می گردد که از تجارب و سابقه معلمی کمتری برخوردار بوده و طبیعی است که قضاوت های چنین افرادی دقت در انتخاب علمی و عینی داطلبان را همواره با مشکل مواجه خواهد ساخت.

 

واقعیت دوم: ابزار مصاحبه:

یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب هر روشی جهت جمع آوری اطلاعات، وجود ابزاری با ویژگی های مطلوب و مناسب با اهداف مورد نظر می باشد و این امر در مورد روش مصاحبه نیز مستثنی نمی باشد و در این میان باید پرسید که ابزار (فرم) مورد نظر در فرایند مصاحبه گزینش داوطلبان شغل معلمی تا چه حد از ویژگی های علمی و منطقی برخوردار می باشد؟

برای پاسخگویی به سوالات مورد نظر به سه مساله باید توجه کرد که:

مساله اول: روایی مصاحبه:

روایی در ارتباط با ابزارهای جمع آوری اطلاعات در برگیرنده متناسب بودن گویه ها و مفاد ابزار جمع آوری اطلاعات در راستای اهداف  مورد نظر می باشد که این امر در مورد روش مصاحبه با توجه به نیمه و یا غیر سازمان یافته بودن آن که در اکثر موارد از پیچیدگی ها و مشکلات خاصی برخوردار می باشد؛ بیشتر مورد نظر می باشد. دقت در فرایند استفاده از این ایزار خود گویای این واقعیت است که ابزار (فرم) مورد استفاده در مصاحبه در طول زمان در مسیر تکوین صحیح و اصلاح قرار نگرفته است که خود سبب کلیشه ای شدن سوالات در بسیاری از موارد شده است و حتی چنین به نظر می رسد که نوع سوالات بصورت دقیق همپوشی لازم با اهداف مورد نظر یعنی انتخاب افراد شایسته افراد برای آموزش و پرورش نداشته است.

مساله دوم: پایایی مصاحبه:

پایایی همواره با عنصر دقت عجین شده است و این ویزگی در مورد مصاحبه با توجه به دخالت احتمالی عوامل مختلف با پیچیدگی و مشکلات خاصی برخوردار می باشد. شاید به صورت ساده در ارتباط با پایایی مصاحبه ها می توان پرسید که که تا چه حد بین ارزیابی مصاحبه گر های مختلف در مورد افراد و نیز چقدر بین ارزیابی های یک فرد درمورد یک فرد خاصی در موقعیت های مختلف(اگر شرایط بصورت آزمایشی و پژوهشی فراهم باشد) همبستگی لازم وجود دارد؟

دقت بر مساله مورد نظر و نیز بررسی های لازم در این ارتباط خود گواه بر برخی از واقعیت های تلخ خواهد شد که می تواند روند مصاحبه ها را از مسیر درست خارج سازد.

مساله سوم: فرم مصاحبه:

در ارتباط با فرم مصاحبه توجه بر دو واقعیت ضروری می باشد که اولا فرم مورد نظر از زمان های گذشته تقریبا به شکل کنونی وجود داشته و تغییرات خاصی نیز در این ارتباط مشاهده نمی شود و دوماّ فرم مورد نظر به صورت ساده از طریق اینترنت و راه های دیگر به سهولت قابل دسترسی است که خود می تواند مشکلات خاصی را در این فرایند ایجاد کند که در سطور بالا هم اشاره گردید که فرم مورد اشاره مصاحبه در نوشتار کنونی نیز از طریق اینترنت بدست آمده است.

آسیب شناسی مصاحبه در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

واقعیت سوم: چگونگی تکمیل فرم های مصاحبه توسط مصاحبه گران:

در شیوه کنونی با توجه به اینکه در هر گروه افرادی در نقش روان شناس و مشاوره، متخصص علوم تربیتی و علوم انسانی حضور دارند که لازم است هر سه فرد، ارزیابی های خود را از طریق تکمیل فرم مورد نظر مشخص سازند که اشکال و تناقض بسیار مهمی در این زمینه مشهود می باشد که ماهیت تخصصی این سه فرد را با مشکل مواجه می سازد و آن هم زمانی است که هر سه فرد می بایستی تمام قسمت های فرم مورد نظر را تکمیل نمایند؛ یعنی هم افراد مرتبط با علوم تربیتی و علوم انسانی باید به پاسخ های مرتبط با گویه های روان شناسی پاسخ دهند و هم مصاحبه گران روان شناسی باید نسبت به تکمیل قسمت های مربوط به علوم تربیتی و علوم انسانی اقدام کنند. البته در این میان نباید از یک نکته هم غافل شد که حضور فردی در ارتباط با علوم انسانی در گروه های مصاحبه با توجه به اهداف مصاحبه و ماهیت پیچیده علوم انسانی قابل تبیین نمی باشد.  

واقعیت چهارم: آموزش مصاحبه گران:

با توجه به اهمیت حضور افرادی حرفه ای و متخصص در نقش مصاحبه گر جهت انتخاب افراد شایسته برای دستگاه تعلیم و تربیت کشور، ضروت برگزاری کلاس های آموزش ضمن خدمت، راه اندازی کارگاه های آموزشی،  تدارک بسته های آموزشی و برگزاری نشست های تعاملی بین مصاحبه گران را جهت توانمندسازی مصاحبه گرها و تقریب نگرش های آن ها بیش از گذشته مورد توجه و تاکید قرار می دهد که متاسفانه اقدامات خاص موثری در این راستا انجام نپذیرفته است.

با توجه به شواهد موجود در ارتباط با واقعیت های فوق ضروت دارد که:

1. به مساله مصاحبه به عنوان یک رویکرد تخصصی و حرفه ای نگریسته شود.

2. با توجه به شاخص های دقیق علمی نسبت به انتخاب مصاحبه گر های حرفه ای اقدام گردد.

3. نسبت به آموزش و توانمند سازی مصاحبه گرها از طریق برگزاری کلاس های آموزش ضمن خدمت، راه اندازی کارگاه های آموزشی،  تدارک بسته های آموزشی و برگزاری نشست های تعاملی بین مصاحبه گران اهتمام گردد.

4. گروه های تخصصی دائمی مصاحبه مانند کارورزی در پردیس ها تشکیل گردد.

5. در طول زمان مصاحبه، گروه های تخصصی بر امر مصاحبه نظارت حرفه ای و بالینی داشته باشند.

6. نسبت به اصلاح و بازبینی فرم مصاحبه اقدام شود و اقدامات لازم مرتبط با روایی و پایایی در این خصوص انجام گیرد.

7. در مورد ترکیب مصاحبه گرها در نقش های روان شناسی و مشاوره، علوم تربیتی و علوم انسانی، بررسی های علمی لازم انجام گیرد.

امید است در دوره ریاست آقای دکتر حسین خنیفر به این امر مهم دقت علمی و عملی شود.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

وام خرید یا وام ساخت مسکن

کرمان

منتشرشده در نامه های دریافتی

وضعیت برون سپاری روزنامه همشهری و روزنامه نگاری مستقل در ایران

* انتشار روزنامه همشهری در سال 71 به مدیر مسئولی کرباسچی شهردار وقت تهران یک اتفاق مهم بود. روزنامه ای رنگی با شکل و شمایلی نو وگرایش اجتماعی که خیلی زود به اوج رسید و در دوم خرداد 76 هم یک روزنامه تاثیرگذار سیاسی شد. در کنار روزنامه صبح همشهری  به تدریج چندین مجله با موضوعات متنوع و با عنوان و لوگوی همشهری منتشر شد. تحولات همشهری تابع تحولات سیاسی در شهرداری تهران بوده و هنوز هم هست. مدیریت این مجموعه در 25 سال گذشته  بارها دست به دست شده است. در سال 84 امتیاز همشهری از شهرداری به موسسه همشهری منتقل شد. با آمدن نجفی مرتضی حاجی که سابقه مدیرعاملی همشهری (سال 74 ) را درکارنامه خود داشت دوباره به عنوان مدیرعامل موسسه همشهری انتخاب شد.
 
* رسانه های کاغذی اعم از روزنامه و هفته نامه  ماهنامه گرفتار  بحران مالی شده اند دلیلش ساده است : "مردم روزنامه و مجله نمی خوانند و تیراژ پایین است و همین تیراژ پایین هم اغلب از روی دکه برگشت می خورد. " هزینه های انتشار یک نشریه بسیار بیشتر از درآمد آن است و  تقریبا همه نشریات ضرر می دهند. البته بعضی ها مثل کیهان و رسالت و جمهوری اسلامی و اطلاعات با وجود هزینه بالا و فروش اندک به دلیل تکیه بر منابع مالی آسیب پذیر نیستند. برخی هم با وجود ضرر دهی به دلایل سیاسی و برای انتخابات سرپا مانده اند. گسترش فضای مجازی هم عامل دیگری برای رویگردانی مردم از نشریات کاغذی  است  تا جایی که برخی از  روزنامه های بزرگ غربی هم ترجیح می دهند که به صورت آنلاین منتشر شوند.
 
* شهرداری دیگر نمی خواهد از بودجه شهر هزینه انتشار روزنامه و مجله بدهد. می گویند هدف این است که مجلات همشهری روی پای خود بایستند و دخل و خرجشان برابر شود. در همین راستا آقای حاجی 8 مجله همشهری را در قالب قراردادی به یک جوان 32 ساله برون سپاری کرده است. روزنامه و مجلات همشهری به صورت شبه دولتی اداره می شوند و به طور طبیعی  هزینه ها بالاتر از روزنامه های خصوصی است. شهرداری برای انتشار مجلات همشهری باید سوبسید بدهد که نمی دهد.

مهران کرمی مدیر مسئول همشهری می گوید باید بین تعطیل شدن و برون سپاری یکی را انتخاب می کردیم که برون سپاری را انتخاب کردیم. مهران کرمی می گوید : "هزینه کاغذ و چاپ و حقوق پرسنل بالا است. " احتمالا پیمانکار جدید می خواهد از طریق صرفه جویی این مجلات را سرپا نگهدارد. اما در چه چیزهایی می تواند صرفه جویی کند؟

* هزینه کاغذ و چاپ را نمی توان کاهش داد. افزایش تیراژ  هم با توجه به تجارب اندک پیمانکار جدید و وجود رقیبی به نام فضای مجازی ، ممکن نیست. تنها راه صرفه جویی کاهش هزینه های پرسنلی است. با اخراج روزنامه نگاران با تجربه  این مجلات در سراشیبی افول می افتند و احتمالا بعد از چند ماه تعطیل می شوند، اتفاقی که آقای حاجی از ترس وقوع آن به برون سپاری تن داده است.  مگر اینکه جریان سیاسی پشت پیمانکار جوان باشد. برخی روزنامه نگاران گفته اند که حزب ندای ایرانیان و صادق خرازی پشت این تغییر و تحول است.  مهران کرمی گفته: "به سردبیران مجلات مکتوب اعلام شده بود که تا پایان شهریور می‌توانند دیدگاه‌های خود را در باره انتشار مجلات به شیوه کاملا خودگردان و اقتصادی ارائه کنند". اما ظاهرا آقای حاجی حدس زده که روزنامه نگاران زیر بار خودگردانی مجلات نمی روند و قبل از پایان شهریور مجلات را به پیمانکار داده است.

* یادش به خیر ! بهار رسانه های کاغذی سالهای 76 تا 78 بود. توقیف فله ای روزنامه ها در اوایل سال 79 کمر روزنامه نگاری مستقل ایران را شکست. با خودسانسوری رسانه های کاغذی و فضای آزادتر رسانه های مجازی،  اقبال به این رسانه ها روز به روز کمتر می شود.

خبرنگاری مستقل به شغلی دلهره آور و فاقد ثبات و مهم تر با درآمد پایین و بدون امنیت شغلی تبدیل شده است. خبرنگاران برای گذران زندگی یا باید به روابط عمومی های ادارات و نهادها پناه ببرند یا به رسانه های اصولگرایی که مصونیت آهنین دارند کوچ کنند و تبدیل به نوعی کارمند شوند یا شغل خبرنگاری را کنار بگذارند. آن ور آب هم خبری نیست.

رسانه های بزرگ فارسی زبان دولتی از نظر نیروی انسانی اشباع هستند و رسانه های خصوصی ایرانی هم درگیر دعواهای سیاسی و بحران مالی ... 

به قول حافظ :

از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود/ زنهار زین معما وین راه بی نهایت.

کانال تلگرامی

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

در پی درج مطلبی با عنوان : "
آیا واقعا مطالبه گری صنفی از نظر این مسوولان اداری تخلف اداری است ؟
هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در آموزش و پرورش پاسخ گو باشند ! به قلم محمدرضا رمضان زاده؛  عضو انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی ؛  ( این جا ) اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی جوابیه ای را برای صدای معلم ارسال کرده است .

ضمن تشکر و قدردانی از پاسخ گویی ، عین پاسخ منتشر می گردد .

سه شنبه, 05 شهریور 1397 17:42

ذوق نان دولت و هول نام خود!

روز کارمند  سابقه حضور کارمندان به دوران پادشاهان و درباریان می رسد که صاحبان مهارتی خاص را با دستمزدی معین، به کار می گرفتند و ضمن اعطای حقوق، آنها را به نظام سیاسی خود وفادار می ساختند.

کارمندان، بزرگترین قشراجتماعی اند که مهمترین نقش را درسروسامان بخشیدن به زندگی جمعی دارند.آنها معمولا مردان و زنانی نجیب، آرام و منظم اند که بیش از همه به کار و سربلندی خویش در سازمان مربوطه اهمیت می دهند.از رفت و آمد به موقع کارمندان به محل کارشان ، چنین بر می آید که آنها دلسوزانه کارشان را دوست دارند و نمی خواهند آن را از دست بدهند.

برخی کارمندان بدون آنکه بخواهند ایثارکنند ، رعایت حال ارباب رجوع را می نمایند و بیشتر مترصد به جا نهادن یک نام نیک از خود هستند و به همین خاطر نمی خواهند زیاده زبان بازی کنند و به تزئین میز و اتاق کارشان بکوشند.

عده ای دیگر هستند که به طور کلی فکر می کنند آن حقوقی که می گیرند سهم النفس آنها است و بالطبع در برابر حقوقی که می گیرند احساس مسئولیتی نمی کنند. این افراد به کم یا زیاد بودن حقوق کار ندارند و اگر کاری هم می کنند به عبارتی خدمت خلق کرده اند. آنها با تظاهر تمام در حفظ ظاهر می کوشند و کم و کیف کار خویش را در پشت نقاب اتاق آراسته و میز شیک خویش مخفی می سازند.
 در این بین افراد قلیلی را می بینیم که رابطه ای میان کار و حقوق آنها وجود ندارد و کار را واقعا عاشقانه دوست داشته و انجام می دهند؛ مانند معلمان  که حقوق آنها چه کم و چه زیاد باشد از کار خود کم نمی گذارند ؛ با این همه هستند کارمندانی که درحقیقت کار خویش را انتخاب نکرده اند که بر آن منصوب شده اند.آنها از فرط کلافه شدن در جست و جوی شغل، تن به کار کردن محیطی و اداره ای داده اند که چه بسا با رشته تحصیلی و روحیات شان سازگاری ندارد و به همین جهت اکنون از نوعی نارضایتی شغلی رنج می برند.این وضعیت در میان کارمندانی که قبلا از بهره هوشی بالاتری برخوردار بوده اند، نگران کننده تر است.آنها اگر به زودی از ادامه کار منصرف نشوند، ضمن حسرت کشیدن همواره از دنبال نکردن علاقه مندی و رشته تحصیلی خویش، مجبورند در فضایی کارکنند که احتمالا قادر به استفاده از هوش و خلاقیت ها و مهارت های بالقوه آنها نمی باشد.

روز کارمند

براین ها بیفزائید کم و کیف کارکرد اداره مورد نظر را که چه بسا از ضعف مدیریت هم رنج ببرد، به کارمندان فرصت اظهارنظر ندهد، به آنها توجه و اعتماد لازم نداشته باشد، مسئولیت واگذارنکند و بدتر از همه اینها، وقتی است که فرهنگ ریاکاری و غیبت هم در آنجا نهادینه شود.به این ترتیب  شاهد کارمندانی خواهیم بود که از محدودیت های بیشتر و پویایی کمتر نسبت به محیط های مشابه ، برخوردارند.
وقتی بنا باشد ترفیعات و انتصابات نه براساس مدیر محوری که مهره پروری نامحسوس صورت گیرد و یا شایسته بودن به حرف شنوی بی چون و چرا و ریاکاری همسو مربوط شود، قطعا فردی در راس سازمان قرارخواهد گرفت که خود مظهر بی تفاوتی به مسائل و مبانی سازمان است و نیازهای کارمندان را نمی تواند بشناسد.او ازبس به حفظ موقعیت و ثبات خود و دار ودسته اش می اندیشد، موجب تمرکز قدرت می شود که نتیجه آن رواداری تبعیض در حق دیگران است.

چیزی که موجب از بین رفتن استعدادها و تضعیف توانایی کارمندان می گردد و در عوض چاپلوسی، تملق و پذیرفتن دربست نظرات مافوق، عادت معمول می شود.در چنین وضعیتی که همه در خدمت اقلیتی قدرتمند قرارمی گیرند، رفته رفته مسائل رفاهی کارمندان فراموش شده و کارکنان بازخوردی از عمکرد خویش نمی بینند. به اصطلاح معروف،آن که کار می کند با آن که کار نمی کند، در یک سطح قرارمی گیرند.
 روز کارمند بيش از آنکه از جهت فرمايشي و شعاري حائز اهميت باشد فرصتي مناسب براي تبيين جايگاه و رفع مشکلات کارمندان است تا با تدوین و ترویج یک فرهنگ صحيح و مشترک ميان مديران، کارکنان و ارباب رجوع ،همگان به شرح وظایف خود آشنا شده و با زیاده خواهی خواهان پیشبرد اهداف و مقاصد خود نباشند.

همچنین با نگرشی نو و جدی به تخلفات و فساد اداری، برای همیشه این معضل کهنه از سیستم اداری کشور حذف گردد.در آن صورت دیگر ارباب رجوع بدبینانه و طلبکارانه در آن سوی میزکارکارمند نخواهد ایستاد و به اندک امرونهی او، از کوره در نخواهد رفت.کارمند نیز، اگرچه پشت یک میز شیک است اما دغدغه ی نام نیک را هم دارد و ... نقطه، سرخط!

منتشرشده در یادداشت
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

دردنامه یک معلم

گلستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش/

امروز سه شنبه ششم شهریور ماه در نمایشگاه ارائه دستاوردهای یک ساله وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم که در دبیرستان البرز برقرار است ؛ غلامرضا کریمی رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور ؛ فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ؛ علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست رسانه ای شرکت کردند .

« صدای معلم » در حاشیه این نشست ها گفت و گویی را با دو دانش آموز دبیرستان ماندگار البرز انجام داده است .

پرسش و پاسخ صدای معلم با باقرزاده و الهیار ترکمن به محض آماده شدن منتشر خواهد گردید .

منتشرشده در گفت و شنود

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور