صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/ مشاور سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس می تواند از منابع درآمدی قیمت ارز، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را به دولت تکلیف کند.

عرفه تجلی عشق و عرفان در قاموس بندگی 

هوا گرم است، گرد و غبار همه‌جا را فرا گرفته، تشنگی می‌رود که چیره شود؛ اما هنوز آب هست! «رفتن» تقدیر کاروان است تا «رسیدن» رقم بخورد، قلب‌ها در تلاطم است و ... در همین حین نوای «اللهم ...» به گوش می‌رسد تا آرامش بر حریم دل سایه گسترد؛ نوایی که در همیشه تاریخ طنین افکنده و تا قیامت در گوش دل انسان خواهد پیچید.
نگاهی به تاریخ و تورق آن، این روزها را با یاد سوز نیایش حسین و توأمان غربت کوچه‌های تاریک و خالی از نگاه کوفه عجین می‌کند. نیایشی که عشق و عرفان در آن موج می‌زند و عاشقانه‌ترین جملات انسان به معبودش در آن خلق می‌شود؛ عاشقانه‌ای که همراه با معرفتی عمیق، انسان را به ذکر توحید وامی‌دارد؛ آنجا که می‌فرماید: «بارالها، وانگهی آن ضررها و زیان‌ها را که از من برگرداندی، بیش از آن عافیت و نعمت‌هایی است که به من عنایت فرمودی و ای خدای من، با حقیقت ایمانم گواهی می‌دهم و با عهد استوار و محکم قاطعیت‌های یقینی که دارم و با خلوص توحید صریحی که در دلم موجود است و با اعماق پنهانی درونم و رشته‌های مجاری نور چشمم و خطوط نقش پیشانیم و با شکاف راه‌های تنفسم و نرمه تیغه بینی‌ام و طرق امواج صداها به صماخ و استخوان گوشم و با آنچه که لب‌هایم آن‌را دربر و در هنگام روی هم نهاده شدن میان خود دارد. با حرکات لفظی زبانم و محل پیوست فک بالا و فک پایینم و رستنگاه دندان‌هایم و عامل چشیدن خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هایم، با عامل حمل و حافظ مغز سرم و لوله فرو دادن غذا و آشامیدنی در درون چنبره گردنم و با آنچه که درون سینه‌ام دربر گرفته است و حمائل رگ گردنم و آویزه پرده قلبم و با قطعه‌های اطراف کبدم و آنچه که خمیدگی دنده‌هایم در بر گرفته و گودی بندهای مفصل‌ها و قبض عوامل فعال درونم و بند انگشتانم و گوشت و خون و مو و ظاهر پوست و اعصاب و نی و استخوان‌ها و مغز و رگ‌ها و همه اعضایم و با آنچه که در دوران شیرخوارگی در بدنم بافته شده است و با آنچه که زمین از من بر خود حمل کرده است و با خواب و بیداری و سکون و حرکات، آری، ای خدای مهربانم، اگر با این همه نعمت‌های آشکار و پنهان تو بخواهم و بکوشم و در تمامی قرون و اعصار در آن‌ها زندگی کنم و بخواهم که شکر یکی از نعمت‌هایت را به جای بیاورم ناتوان خواهم بود.»


حسینا! عاشقان و عارفان در درک عشق و عرفان حضرتت واله و درمانده‌اند و با نظر به نیایش عرفه‌ات، هرگز درک نمی‌کنند که باید عرفان عرفه‌ات را به عشق عاشورایت پیوند دهند یا عشق وجودت را به عرفان نابت ختم کنند و شاید انتخاب بین این دو، بیراهه باشد؛ چراکه عشق و عرفان در تک‌تک سلول‌های وجودت ریشه دوانده و هرگز جدا از هم نبوده است و برای این ادعا چه دلیلی روشن‌تر از نیایش عرفه و مناجات پیش از شهادتت...
در منابع دینی تاکید شده است که وقوف در عرفات یکی از مهم‌ترین بخش‌های حج تمتع است. به یقین جز این نیست و تک‌تک کلمات دعای عرفه و نیایش حسین علیه‌السلام بر معرفت آن می‌افزاید. خداوند رحمن نیز پاسخ زیبنده‌ای برای عاشقانه‌های بنده خود دارد؛ چنان که در روایات، روز عرفه را همچون شب قدر دانسته‌اند که امید به سعادت و آمرزش و تقدیر نیکو در آن موج می‌زند.
اما این روزها یادآور غربت کوچه‌های تاریک کوفه نیز هست؛ آنجا که مردم کوفه بعد از بیعت چند هزار نفری، فرستاده کسی را که خود دعوت کرده بودند، به غربت و تنهایی سپردند تا آنجا که مسلم بعد از اتمام آخرین نمازش با مدعیان بی‌عیار، خود را تنها و بی‌یاور دید... همان‌ها که به او اقدا کرده بودند، در میان نماز مقتدای خود را وانهاده و بر عهد و پیمانشان مهر تباهی زدند. مسلم ماند و کوچه‌های غم‌بار کوفه تا این ننگ بر تارک تاریخ ثبت شود که کوفیان بدعهدانی میهمان‌کشند.
اصلا گویی کوچه با سرنوشت شیعه و تاریخ آن رازها دارد... کوچه یک‌بار برای مادر تنگ می‌شود و مقتلی برای او می‌سازد، یک‌بار مسلم را در انزوای خود غرق می‌کند و بار دیگر...
این روزها کوچه‌های شهر دل، خود را آماده کرده است تا عرفان عرفه را به معرفت غدیر پیوند زند و تجلی عشق را در منای کربلا به تماشا نشیند و بازهم عاشقانه‌های زینبی سر دهد و ذکر لبش جز «مارأیت الاّ جمیلا» نباشد.
روزنامه مردم‌نو


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/

وضعیت اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان در آموزش و پرورش

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص به کارگیری بازنشستگان فرهنگی در آموزش و پرورش اظهار کرد: مجوز گرفتیم بازنشستگانی که توانایی ادامه کار دارند، ۱۴ ساعت در هفته امکان تدریس داشته باشند.

وی ادامه‌ داد: بسیاری از نیروهای بازنشسته دریایی از تجربه هستند و بسیار می‌توانند در حوزه‌های مختلف کماکان ادامه خدمت دهند و ما نیز تلاش می‌کنیم از این ظرفیت استفاده کنیم و در مناطق یا رشته‌هایی که نیاز داریم از حضور بازنشستگان بیشتر استفاده کنیم.

بطحایی در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: این قانون شامل همه کارکنان دولت می‌شود منتها درباره به کارگیری تمام وقت است؛ منتها مجوزی که گرفته‌ایم با رعایت قانون است یعنی بر اساس قانون به میزان تا یک سوم ساعت کار شاغلین را می‌توان از ظرفیت بازنشسته‌ها استفاده کرد، به عبارت دیگر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، تبصره دارد که این افراد در قالب آن استفاده خواهند شد.

وی در خصوص مدیران بازنشسته آموزش و پرورش که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند، افزود: یک نفر از مدیران و دو نفر مشاوران مشمول این قانون می شوند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش مشمول این قانون می‌شود، گفت: بله مشمول می‌شود.

وی تصریح کرد: علی زرافشان معاون آموزش متوسطه مشمول این قانون نمی‌شود. ( خبرگزاری فارس )

پایان پیام/

گروه  گزارش/

آزادی نادر فتوره‌ چی و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان

نادر فتوره‌ چی مترجم و فعال مدنی که به سبب عجز در سپردن وثیقه بازداشت شده بود، آزاد شد.

 او در رابطه با شکایت محمد امامی، سرمایه‌گذار سریال شهرزاد بازداشت شد. امامی علت این شکایت را «ردشدن از مرز نقد و رسیدن به تهمت و افترا و تشویش» عنوان کرده بود.

« محمود صادقی » نماینده مجلس تاکید کرده بود اگر  محمد امامی شکایت‌اش را از فتوره‌چی پس‌ نگیرد، جزئیات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را منتشر می‌کند.

این نماینده مجلس به وعده خود عمل کرد و جزئیاتی از فساد و اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان را منتشر کرد . ( این جا )

فعالیت کمیته تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از آذر ماه 1395 آغاز به کار کرده بود

آزادی نادر فتوره‌ چی و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان 

نماینده مردم رشت در مجلس درباره صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود  تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از لحاظ حجم فساد، انحرافات و تخلفات موجود به یکی از بزرگترین تحقیق و تفحص‌های تاریخ کشور تبدیل شده است

  زاهدی دیگر عضو کمیسیون آموزش و عضو این کمیته  در آذر ماه 96  اعلام کرده بود در بانک سرمایه 13 هزار میلیارد تومان وام داده شده که نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان مجهول‌الوصول بوده و نام‌ها شناسایی شده است.

گزارش تحقیق و تفحص از بانک سرمایه، قبلا در مجلس خوانده شده‌  و پرونده تخلفات به قوه‌ قضاییه ارسال شده‌‌ بود .

به نظر می رسد گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و نیز عملکرد قوه قضائیه نتوانسته است رضایت معلمان را جلب کند .

« صدای معلم » ضمن تشکر از محمود صادقی نماینده مجلس که به جزئیاتی در مورد فساد در این صندوق اشاره کرده است از ایشان و همه نمایندگان مرتبط با این پرونده انتظار دارد تا منافع معلمان احتمالا دست مایه و وجه المصالحه بازی های سیاسی و ملاحظات جناحی قرار نگیرد و شفاف سازی لازم و کامل در مورد ابعاد مختلف  فساد در این صندوق و نیز اقدامات صورت گرفته به معلمان اعلام شود .

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود

صدای معلم - گروه استان ها و شهرستان ها/

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

حدود 2 ماه است که دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی پس از استعفای دکتر بدری فاقد رئیس بوده و توسط سرپرست پردیس فاطمه الزهرا ( س ) اداره می شود .

تعدادی از دانشجو معلمان این دانشگاه در اعتراضاتی که در شبکه های اجتماعی داشته اند نسبت به  این وضعیت انتقاد کرده و خواهان توجه « حسین خنیفر » رئیس دانشگاه فرهنگیان نسبت به مطالبات قانونی خود شده اند .

در این رابطه ، امین فریادی دبیر انجمن اسلامی دانشجومعلمان آذربایجان شرقی به « صدای معلم » گفت :

" به نمایندگی از دانشجومعلمان این استان از تصمیمات  آقای دکتر خنیفر در رابطه با تغییر مدیریت امور پردیس های استان که نشان از حسن تدبیر و آینده نگری ایشان  دارد، نهایت تشکر و قدردانی را داریم و از جانب دانشجویان حمایت قاطع خود را اعلام می داریم اما درخواستی که داریم همت و توجهی مضاعف در انتخاب مدیریت بعدی می باشد.

 پردیس های استان ما نیازمند تغییراتی اساسی در راستای اعتلا و ارج نهادن به نام آن و حرمت دانشجو می باشند؛ بنابراین نیازمند فردی با روحیه اصلاح طلبِ به دور از محافظه کاری و فردی دغدغه مند می باشد تا بتواند اصلاحاتی را در جهت تحقق اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه فرهنگیان و همینطور ارج نهادن به دانشجو معلمان ایجاد نماید. "

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

اعتراض دانشجو معلمان به بلاتکلیفی در تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی

پایان گزارش/

منتشرشده در گفت و شنود
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

خانه معلم اصفهان

خوزستان

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار - مریم احمدی شیروان/

«حساب یکپارچه مدارس» طرحی است که اولین بار در دوره وزارت علی‌اصغر فانی، وزیر اسبق آموزش و پرورش با هدف نظارت، کنترل و شفافیت مالی حساب مدارس کشور در سال 1395 افتتاح و در مورد ابعاد مختلف آن صحبت‌ها و حرف و حدیث‌های زیادی زده شد. البته طرح آزمایشی آن از سال 1393 آغاز شده بود. طرح و حسابی یکپارچه که به گفته منتقدان زمینه‌ساز خداحافظی مدارس با کمک‌های نقدی اولیا بود.

حساب یکپارچه مدارس

جلال مولودی، مدیر یکی از هنرستان‌های تهران که مدرسه‌اش دو حساب بانکی دارد، می‌گوید: حساب دوم حدود یک سال است که برای استفاده از سود بانکی مبالغ موجود در حساب اول افتتاح شد و در عمل همیشه تنها در یکی از حساب‌های مدرسه پول وجود دارد که آن هم شفاف و در اختیار سازمان آموزش و پرورش است. او که از اجرای طرح سراسری حساب یکپارچه مدارس رضایت دارد، اضافه می‌کند: اگر بانک با آموزش و پرورش برای بررسی حساب‌ها به تفاهم برسند، عملیات حسابداری بسیار راحت‌تر شده و باری از دوش مدارس برداشته می‌شود.

مرتضی.ق مدیر یکی از دبیرستان‌های تهران نیز درباره این طرح می‌گوید: حساب یکپارچه مدارس اگر برای شفاف‌سازی عملکرد مدارس باشد، عمل به آن مشکلی ندارد.

او اضافه می‌کند: تا چندی پیش حساب پشتیبان در مدارس دولتی وجود داشت که سود سالانه به آن واریز می‌شد، اما غیرقانونی اعلام شد. البته اکنون هم مدارس یک حساب دارند و آن شماره حساب در دسترس هست، اما بیم آن می‌رود که وقتی حساب مدارس به صورت یکپارچه شد، آموزش و پرورش از ریز حساب‌ها اطلاع و از حساب‌ها برداشت کند.

به گفته این فعال فرهنگی مدارس رها شده‌اند و به برخی از مدارس حدود 10 سال سرانه‌ای پرداخت نشده است.

او تأکید می‌کند: اصلاً آموزش و پرورش برای دولت مهم نیست. حساب یکپارچه مدارس نه برای آموزش و پرورش درآمدی پایدار ایجاد و نه دردی از آن را دوا می‌کند. مشکل آموزش و پرورش فراتر از این موارد و نداشتن برنامه‌ای مشخص برای حداقل 10 سال آینده کشور است. مشکل کمبود نیروی انسانی کارآمد و نداشتن نقشه راه است. مشکل نداشتن اهداف قابل وصول، روشن و قابل دسترس برای نظام تعلیم و تربیت است. غیر از این هر چه هست، همه آدرس اشتباه است.

او با ابراز تأسف بیان می‌کند: آموزش و پرورش در مرحله کما و مرگ مغزی است. این حرف‌ها و طرح‌ها برای یادآوری علائم حیاتی این سیستم به دیگران است.

حساب یکپارچه مدارس

حساب یکپارچه و ترس از انتقال موجودی مدرسه‌ها

همین چند ماه قبل بود که خبر درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی مدارس دولتی از جیب خانواده‌ها باعث تعجب همگان شد. خبری که مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با بیان آن بر لزوم اجرایی شدن حساب یکپارچه مدارس تأکید کرد.

یک کارشناس آموزش در این مورد می‌گوید: هیچ مقامی در وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند ادعا یا اثبات کند مجموع مبالغ دریافتی از والدین دانش‌آموزان چقدر است. غیر از مدیر یا نهایتاً شورای مالی مدرسه هیچ کسی از وضعیت مالی مدرسه خبر ندارد و اگر وزارت آموزش و پرورش اعداد و ارقامی بیان می‌کند، تنها حدس و گمان است.

علی پورسلیمان اضافه می‌کند: داخل مدرسه مکانیزمی وجود دارد که درآمدهای مدرسه و تراز مالی شورای مالی مدرسه که مشخصاً نماینده معلمان و نماینده انجمن اولیا و مربیان در جریان جزئیات این قضیه هستند، بررسی و تنظیم می‌شود، اما به نظر می‌رسد، نماینده معلمان در صدور چک برای هزینه‌های مدرسه و نماینده انجمن اولیا مربیان از نظر مسئولین به کارکردهای خودشان درست عمل نمی‌کنند زیرا اگر درست رفتار می‌کردند، نیازی نبود وزارت آموزش و پرورش به فکر پیش‌بینی چنین تصمیمی بیفتد.

او تأکید می‌کند: باید شفاف‌سازی از داخل مدارس شروع شود، اما به نظر می‌‎رسد نوعی بی اعتمادی بین مدرسه و اداره وجود دارد. مدیران مدارس می‌گویند اگر اداره کل بداند چقدر در حساب مدرسه پول وجود دارد، درخواست می‌کند بخشی از آن مرجوع شود، اما اصل موضوع یعنی شفاف‌سازی، کنترل و نظارت بر حساب مدارس می‌تواند مفید باشد.

حساب یکپارچه مدارس

ایجاد حساب یکپارچه مدارس برای 85 هزار مدرسه

«طرح سراسری حساب یکپارچه مدارس» طرحی است که حالا پس از گذشت چند سال، فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و بزودی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در خصوص این طرح می‌گوید: در راستای راهکارهای سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش مؤظف است برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به اولیا بابت فعالیت‌های مدارس طرح‌هایی داشته باشد که یکی از آن طرح‌ها استفاده از فن‌آوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی است.

منصور مجاوری اضافه می‌کند: در طول سالیان گذشته، والدین دانش‌آموزان از طریق حساب 2020 انجمن اولیا و مربیان کمک‌های خود را به مدارس واریز می‌کردند. در سه دهه گذشته، فعالیت‌های فوق برنامه مانند کلاس‌های ورزشی، اردویی، برنامه‌های کمک آموزشی و... برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شد و خانواده‌ها مجبور بودند برای آن‌ها مبالغی را به مدرسه پرداخت کنند زیرا وظیفه آموزش و پرورش، آموزش است که رایگان ارائه می‌شود، اما ارائه خدمات بیشتر از آن، هزینه‌هایی را به خانواده‌ها متحمل می‌کند که باید به صورت شفاف در مورد آن اطلاع رسانی داشته باشیم.

مبدع طرح سراسری حساب یکپارچه مدارس توضیح می‌دهد: از مجموع 106هزار و 499 مدرسه‌ای که در کشور وجود دارد برای 85 هزار مدرسه براساس قانون 11 شورای عالی آموزش و پرورش حساب ملی 17رقمی افتتاح شده است. البته این حساب یکپارچه به این معنا نیست که کل مدارس دارای یک حساب مشترک هستند، بلکه به ازای هر مدرسه یک حساب بانکی خواهیم داشت. حساب یکپارچه‌ای که دارای یک کد ۱۷ رقمی است. کد شناسه‌ای که از طریق مدرسه در اختیار اولیا قرار می‌گیرد و سامانه جامع مدرسه این کد شناسه واریز را معین می‌کند که در کل کشور یکسان است.

 

مهر 97 زمان ساماندهی درآمدهای مدارس

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش از اجرای این طرح در مهرماه خبر داده و می‌گوید: در طی اجرای آزمایشی این طرح از سال 1395 بسیاری از ابهام‌هایی که توسط سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان ایراد شده بود، برطرف شده و امیدواریم از مهرماه در تمام مدارس کشور اجرایی شود.

او اضافه می‌کند: در کنار این حساب، سامانه حسابداری مدارس هم داریم که با توجه به بحث مدرسه محوری باید نظارت و سیاست‌های دریافت و پرداخت مشخص باشد. مدیر و شورای مدرسه باید بتوانند در پایان سال تراز مالی مشخصی گزارش دهند. اگر طبق پیش‌بینی‌ها طرح سراسری حساب یکپارچه مدارس اجرایی شود، می‌توان با دقت و به صورت شفاف اعلام کرد که سرانه واقعی هر دانش‌آموز در کشور چه قدر است. عددی که رسیدن به واقعیت آن در حال حاضر امکان پذیر نیست و تنها حدس و گمان و البته تنها با احتساب بودجه دولتی انجام می‌شود.

دغدغه بیشتر مدیران مدارس را مبنی بر برداشت بدون مجوز وزارت آموزش و پرورش از حساب یکپارچه نیز با مشاور اقتصادی آقای وزیر در میان می‌گذاریم.

او این طور پاسخ می‌دهد: حساب هر مدرسه بر اساس ماده 2 آیین نامه مالی مدارس، دستورعمل ویژه‌ای دارد و براساس آن مشخص می‌شود که چه کسانی اجازه دارند از حساب مدرسه پول برداشت کنند. براساس آیین نامه، فقط شورای مالی مدرسه مجاز به برداشت از حساب هستند و هزینه کرد این پول هم در قانون مشخص شده است. اگر از حساب مدارس برداشتی توسط وزارتخانه انجام شود، باید پاسخگوی دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و سایر نهادهای مسئول باشد.

مجاوری در پایان خاطرنشان می‌کند: طبق بخشنامه وزارتخانه، مدرسه‌ها تا اول مهرماه حق دریافت پول برای ثبت‌نام نداشته و تنها مبلغی برای کتاب و بیمه دانش‌آموزی از والدین دریافت می‌شود. از اول مهرماه با راه‌اندازی حساب یکپارچه تمامی پرداخت‌های والدین از طریق سامانه اینترنتی خواهد بود.

انتهای پیام/

منتشرشده در گفت و شنود

فرهنگستان زبان و ادب فارسی و پیشنهادهای یک معلم  با توجه به اختصاص بودجه ها ی میلیاردی برای فرهنگستان زبان وادب فارسی که زحمت تغییر واژه های چون ساندویچ، اس ام اس، پیتزا، کامپیوتر وآسانسور و هزاران کلمه نامتعارف دیگر را می کشند و تغییر اینها نه به دنیایمان خیر می رساند نه به آخرتمان ، آیا بهتر نبود این بودجه در آموزش و پرورش به کار گرفته می شد تا آموزش زبان فارسی یا هر زبان مادری دیگر به شکل صحیح آموزش داده شود؟

مگر آموزش و پرورش وظیفه ای جز آموزش و درست یاد دادن دارد؟
آیا واقعا" مشکل ما در استفاده از چندین کلمه خارجی بود که آقایان برای پیدا کردن کلمات جایگزین شب و روز در تلاشند و بودجه های کلان از بیت المال را جهت دریافت حق الزحمه می کنند؟
اما به هر حال این روال طی خواهد شد و گوش شنوایی هم پیدا نخواهد شد لذا پیشنهاد می شود آقایان مسئول در فرهنگستان نسبت به کلمات زیر نیز حساسیت داشته و جایگزین مناسب پیدا کنند، البته چند جایگزین نیز از بنده حقیر پیشنهاد می شود:


اختلاس: ربودن اموال بیت المال توسط ژن خوب ها و فرار شبانه از کشور ( البته شرط اصلی داشتن گرین کارت است )
گرین کارت: کارتی که نشان می دهد خارج از کشور برای زندگی بهتر است البته برای مسئولین و وزیر و بچه های عزیزشان و پابرهنه ها و مستضعفان باید در ایران بمانند تا درمقابل دشمن و تورم و بیکاری مقاوم باشند.
آقازاده : کسی که ژن خوب دارد و پدری مهربان، که امکانات تحصیل واقامت در خارج را فراهم می کند و گاها" دستی هم در تجارت و اقتصاد انحصاری دارند و شبانه روز عرق می ریزد تا لقمه نانی به دست آورد.رانت خواری می کنند ، واردات و صادرات انحصاری دارند و موقع بیکاری هم سراغ سکه و دلار می روند.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی و پیشنهادهای یک معلم

معوقات: حق ضایع شده معلمان که در زمان دلار 3800 تومانی محاسبه و در زمان دلار 12000 تومانی به وی انشاالله پرداخت خواهد شد.
مطالبات: آرزوهای دور و دراز معلم در دریافت معوقاتش که امید است حداقل هزینه دفن و کفن او شود.
خزانه دولت: محل انباشت درآمد دولت، که کارمندان از آن حقوق می گیرند البته نه به صورت عادلانه که یکی نجومی بگیر با مزایا و تسهیلات بالاست ( وزارت نفت و، دارایی ، بانکها، و.... ) ودیگری چون معلم که صدقه این خزانه را دریافت می کند.
بیت المال : ثروت ملت که توسط عده ای غارت می شود.
معلم : کسی که راهپیمایی ها و انتخابات و مراسم را برگزار می کند تا دیگران آسوده تر بخورند و بخوابند و وامهای کلان مسکن و خودرو و گردشگری و... دریافت کنند.
کارگر: فردی که مدتهای مدیدی است مرده ولی روح او همچنان برده کار فرمایان است و ماهانه پول توجیبی یک روز آقازاده ها را دریافت می کند.
بیکار: در ایران کاربرد ندارد چون عملا" بیکار نداریم و اگر کسی در ماه یک روز کارگری کند شاغل است.
مستضعف: فردی که موقع نیاز ولی نعمت مسئولان است و بعد از آن تف سربالا .
زیر خط فقر: این کلمه تنها در افغانستان و کشورهای آفریقایی کاربرد دارد و چون در فرهنگ ما به کار برده نمی شود بهتر است همانطور بماند.
بازنشسته فرهنگی: مرده ی متحرک که نه در زمان حیاتش یک شکم سیر خورد و نه در زمان باز نشستگی اش سیرش کردند.یا می شود به جای بازنشسته گفت پدر شرمندگی !
آموزش و پرورش : مکان تربیت بی سواد با درصد قبولی کذایی و حذف مردودی تا دیپلم بدون حساب و کتاب و جولان نمایندگان محترم مجلس برای عزل و نصب های فامیلی وسیاسی.
اصل 3 قانون اساسی: آش کشک خاله
سرانه مدارس: بی کفایتی وزیر آموزش و پرورش
کمکهای مردمی : تبلیغ برعکس در صدا و سیما و دوشیدن اولیاء در مدارس به خاطر بی عرضگی مسئولین .
وزیر: کسی که سنش از حد استاندارد گذشته و هردولتی بیاید مانند مهره شطرنج فقط جابه جا می شود.
حروف الفبای فارسی : فقط برای متخلفان و مفسدین کاربرد دارد مثل (م.ر) ( د.ی) و... و عملا" چیزی برای گفتن ندارد.
تورم : توطئه دشمن است و شرافتا" دولت و مسئولین نقشی درآن ندارند؟!
دلار: قیمت خودرو و کالا و مایحتاج مردم با آن محاسبه شده و حقوقشان به ریال پرداخت می شود. ( مثلا" یارانه 4 دلار ولی با ریال 450000ریال –ببینید چقدر با ریال زیاد می شود! )
احتکار: کاری ابداعی از افرادی که خود را مسلمان می نامند ولی یزیدی کار می کنند .تف بر شرافت شان –که ایام محرم هم با لباس سیاه عزاداری می کنند ....
استیضاح: فعالیت نمایندگان مجلس برای ترساندن و گرفتن امتیاز از نماینده مورد نظر .
صدا و سیما: محل پخش گزارشهای غلط و خلاف واقع از آنچه در جامعه در جریان است. ( کمکهای مردمی مدارس ، تورم ، گرانی و... )
درد بسیار است و واژه ها برای تغییر بسیارند ، فقط به یاد بیاوریم که مادری تمام فرزندانشان را برای حفظ انقلاب و اسلام فدا کرد ، پدری با دستان خودش به جای رخت دامادی کفن فرزندش را پوشاند برای اینکه من و ماها وشما مسئولین محترم در امن و امان سر در بستر خواب بگذارید ولی اینک خیانت و کم کاری نمی تواند جواب این همه ایثار باشد.
اگر در بند واژ ه ها و کلمات اسیر شوید خائن هستید واگر خودتان بدانید که لیاقت پستی را ندارید ولی برآن تکیه بزنید منافق هستید. دیگر زمان آزمون و خطا نیست ، این سرزمین ثروت خداوندی است ، کاری کنید که واژه مستضعف وفقیر و زیر خط فقر و دست فروش و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از فرهنگ لغات این کشور حذف شوند چرا که ما سرزمینی با تمام امکانات و منابع هستیم و اگر تدبیر و درایت باشد ما ثروتمندترین مردمان جهان خواهیم بود.
نشاندن لبخند بر گونه های پدران و مادران رنجور و زحمتکش مان ، بلیط مستقیم بهشت است .نگذارید نفرین شان دامن تان را بگیرد.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار/ محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، تهدیدش درباره افشای جزئیات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را عملی کرد و بخشی از جزییات تحقیق و تفحص مجلس از بانک سرمایه را فاش کرد.

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور