صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار/

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

پنج‌شنبه ۲۵ آبان در خیابان دادمان شهرک غرب تهران در معیت بانو بهاور (موسس پویش «نه به ته سیگار » ) ؛ مهندس ارسطونژاد (مخترع و پژوهشگر حوزه محیط زیست) و آقای قیاس وند (مجری طرح های محیط زیستی) از نمایشگاه و گالری آثار هنری حاصل از بازیافت و پسماند بازدید می‌کنیم.

این نمایشگاه خصوصی به همت موسسه بن‌کار (برادران شریکیان) در موقعیت مناسب و کیفیت عالی برای بازدید عموم برپاست. در این نمایشگاه با کلکسیونی از آثار خلاقانه و جذاب در حوزه‌های مختلف از کیف و کفش تا لباس، از مجسمه‌ها و تابلوهای هنری تا کارهای دستی فاخر، از تندیس‌ها و سردیس‌ها تا شخصیت‌ها و ادوات موسیقی و...که جملگی از دورریز پسماند و ضایعات درست شده‌اند چشم نوازی و خودنمایی می‌کنند.

مشارکت همگانی و فرهنگ سازی

مهندس « امین شریکیان »  در گپ و گفت رسانه‌ای با خبرنگار صدای معلم می‌گوید: موسسه بن‌کار (ریشه و پیشه) مجموعه‌ای است که با انواع امکانات همانند ارائه اپلیکیشن تا برگزاری انواع نمایشگاه ها در بحث فرهنگ سازی در حوزه زباله و پسماند فعال است. ما برای کسب موفقیت در این مهم به سراغ هنرمندان رفته و با واگذاری مکانِ رایگان و متریال مناسب آنها را تشویق و ترغیب به ساخت آثار هنری از آشغال و دور ریز زباله می‌کنیم.

همچنین مقوله ترویج فرهنگ تفکیک زباله‌ی تر و خشک، جمع‌آوری و بازیافت پسماند و ایجاد صنایع تبدیلی نیز برای افزایش مشارکت عمومی و فرهنگ سازی همگانی، روی میز کار و اولویت موسسه بن‌کار می‌باشد. این نمایشگاه تلنگری برای ماست تا بدانیم از برخی از دورریزها می‌توان آثار هنری و قابل استفاده ساخت.این نمایسگاه اولین کار ما بوده و ماه آتی نیز دومین نمایشگاه با کیفیت بهتر و کمیت بالاتر در شهسوار مازندران برگزار خواهد شد.

سوزاندن و دفن کردن راه‌ حل نیست

مهندس ارسطونژاد (پژوهشگر و مخترع حوزه محیط زیست) با مشارکت در  گپ و گفت محیط زیستی می‌گوید: در این نمایشگاه برای اولین بار آثار بسیار خوب و ستودنی به همت موسسه بن‌کار و برادران شریکیان به نمایش گذاشته شده است.آشغال طلاست و هر دورریز پسماند و زباله‌ در زمان و مکان خود می‌تواند یک دکور تلقی شود.

امروز تنها راه نجات انسان تبدیل زباله به مصالح با ارزشِ افزوده می‌باشد.

ارسطو نژاد معتقد است که:

سوزاندن و دفن کردن زباله باید منقرض شود چرا که دفن کردن باعث تولید شیرآبه‌های خطرناک و همچنین سوزاندن نیز باعث اختلال در چرخه محیط زیست و تولید انواع سرطان‌ها خواهد شد.

دستگاه پاک سازی هوا در راه است

لازم به ذکر است که مهندس ارسطونژاد اخیرا در انستیتوی تحقیقات توتون ایران موفق به استخراج و تولید رنگ از ضایعات توتون شده‌اند.

وی می‌گوید: تصمیم دارم هوای تهران و سایر کلان شهرها را با دستگاهی که در دست ساخت می‌باشد با کمک مسئولین و مشارکت مردم پاک سازی، احیا و قابل استفاده نمایم.

تیم مهندس ارسطونژاد در حوزه پسماندِ سیگار نیز فعال بوده و در صورت جذب سرمایه‌گذار و پیدایی اسپانسر می‌توانند در پویش نه به ته سیگار نیز اقدامات عملی در جهت تبدیل ته‌سیگارهای خطرناک به میز و نیمکت،آسفالت و تیر برق و...صورت دهند.

یاران جدید پویش « نه به ته سیگار »

سرکار خانم کبوتر بهاور (موسس پویش مردمی و ملی  « نه به ته سیگار » )نیز در مصاحبه با خبرنگار صدای معلم ؛ ارزیابی خود را از کیفیت و کمیت نمایشگاه مثبت اعلام کرده می‌افزاید: برای محافظت از یگانه کره قابل سکونت، چاره‌ای جز فرهنگ سازی در قالب آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی،آموزش و مشارکت همگانی نیست‌. برای شروع این مهم آموزش و پرورش بهترین مکان می‌باشد.

ما در سه سال گذشته در پویش  « نه به ته سیگار »  نشان دادیم که خواستن توانستن بوده و علی‌رغم موانع و چالش‌های چند لایه همچنان می‌توان با استقامت، پایمردی و استمرار از مشکلات و مصائب مردم فروکاست.

بهاور می‌افزاید: در بازدید از این گالری و نمایشگاه توانستم با رسته هنرمندان و دلسوزان عرصه محیط زیستی و زیست محیطی ارتباط گرفته و برای پویش مردمی و ملی  « نه به ته سیگار » یارگیری نمایم .

از مسئولین برپایی نمایشگاه بابت ایجاد چنین فرصت‌های طلایی سپاسمندم.

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گزارش صدای معلم در مورد عوارض و عواقب دفن زباله و سوزاندن آشغال ها در محیط زیست

منتشرشده در محیط زیست

بررسی طرح میعاد صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه شرکت بیمه معلم در صدای معلم

مقدمه :

آنچه مسلم است  صندوق  ذخیره فرهنگيان و بیمه معلم ، قصد دارند سهم الشرکه اعضاي محترم بازنشسته  کنونی را جذب نمايند .

در بازار آزاد و رقابتی می توان  بهترین خدمات را با کمترین بها دریافت کرد .

امروز از يک طرف  سهم الشرکه (سرمایه ) دريافتي بازنشستگان ،  از صندوق ذخیره فرهنگیان مورد توجه بیمه معلم و قطعا بیمه های دیگر قرار گرفته  است و از سوي ديگر تعداد کثيري از فرهنگيان ذينفع ، تمايل دارند سهم الشرکه خود را در طرحي مناسب  وارد نمايند تا ارزش دارايي آنان ، توسط تورم لجام گسيخته بلعيده نشود .

 آنچه مسلم است این که فرهنگيان عزيزي که سهم الشرکه خود را تا کنون دريافت کرده اند و يا در آينده نزديک دريافت مي نمايند ، هر چقدر آگاه تر و متحد تر باشند منافع بیشتری عاید ِ آنان می شود .

بخش نخست ، کنش مناسب به پیشنهاد انواع بیمه گر ها چیست؟

قابل ذکر است که یک نسخه ،  استقبال از طرح  ِ میعاد بيمه معلم  ( يا هر بيمه گر ديگر ) یا بی اعتمادی به آن،   برای همه اين ذينفعان  جایز نیست .

بررسی طرح میعاد صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه شرکت بیمه معلم در صدای معلم

بازنشستگان امروز یک طیف وسیع از افراد هستند که از یک سو ، قدرت ریسک پذیری ، دانش مالی ، امکانات سرمایه گذاری و .. متفاوت دارند . از سوی دیگر نیاز های عاجل یا برنامه کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ِ  متفاوت دارند .

1- فرزندان برخي از فرهنگيان در شرف ازدواج هستند .

2- برخي از فرهنگيان درگير بيماري پر هزينه هستند .

3- همسر برخي از فرهنگيان از تمول مالي خوب ، بهره مند است .

4- فرزندان برخي از فرهنگيان ، کمک خرج خانواده هستند و خود فرهنگي منزل شخصي دارد .

5- فرزندان برخي از فرهنگيان ، بيکار هستند و خود فرهنگي در منزل اجاره اي زندگي مي کند .

تقلیل نگاه صفر و یکی ( سیاه و سفید ) به این ظرفیت سرمایه گذاری براي همه ذينفعان شاید اشتباه  باشد  .

به نظر نگارنده ، فرمول و روش ِ پیشنهادی به این طیف گسترده چنین می تواند باشد :

1- انتقال تمامی سهم الشرکه + پس انداز کنونی به  بیمه يا ديگر مراکز سرمايه گذاري .

2- انتقال بخش قابل توجهی از سهم الشرکه + پس انداز کنونی به  بیمه يا ديگر مراکز سرمايه گذاري .

3- انتقال بخش ِ اندکی  از سهم الشرکه + پس انداز کنونی به  بیمه يا ديگر مراکز سرمايه گذاري .

4- حتی یک ریال از  سهم الشرکه + پس انداز کنونی به  بیمه منتقل نشود و  در کل بیمه تحریم  شود  .

بررسی طرح میعاد صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه شرکت بیمه معلم در صدای معلم
بخش دوم : نگاه گسترده ، علمی و دقيق  به خدمات بیمه

قبل از آنکه مورد قضاوت کنشگران مدنی فعال در حوزه صندوق ذخیره فرهنگیان قرار بگیرم ، لازم است بیان کنم منظور نگارنده ، طرح میعاد نیست بلکه لازم است جزئيات دقيق همه خدمات بیمه ای مورد تحليل قرار بگيرد .

یک . آگاهی کامل و اطلاع  دقیق از جزئیات خدمات بیمه گر ،  بیمه معلم یا هر بیمه گر ِ ديگر  لازم می باشد .

به قرار شنیده ها ، طرح میعاد ، مادام العمر سود ۲۲٪  و بیمه اکمل ، خدمات بستری بیمارستانی و ... به بیمه گزار ارائه می نمايد که لازم است  از جزئیات بیشتر ِ بیمه اکمل ، خدمات بستری و ...  آگاه شویم .

آگاهي از جزئيات در بيمه بسيار بسيار مهم است .

اهميت ِ توجه به جزئيات درانواع بيمه ها را با ذکر مثال توضيح مي دهم .

اگر  دو  بيمه گر الف و بيمه گر  ب  به يک نفر ( فقط و فقط به يک نفر ) که به هر دليلي نياز مبرم به پرداخت کمک حقوق ماهيانه ندارد و بيشتر تمايل دارد ارزش دارايي هاي خود را در مقابل تورم حفظ کند ، بگويند :

يکسال حقوق خود را به ما بدهيد دو سال از ما ، حقوق بگيريد .

فرد مورد مثال ؛ با کدام بيمه گر ، قرارداد بيمه تنظيم مي کند  ؟

براي پاسخ به اين پرسش و اقدام صحيح ، لازم است از جزئيات خدمات هر دو بيمه گر آشنا شويم  !

اگر بيمه گر الف (شرکت  بيمه الف )  در جزئيات خود ، بگويد پس از پرداخت يک سال ( هر ماه 10 ميليون تومان از سوي بيمه گزار ) در دو سال  بعد ، هر ماهه 5 ميليون تومان  به بيمه گزار ( فرهنگي مورد نظر )پرداخت مي کند .

و

اگر بيمه گر ب ( شرکت بيمه ب )  در جزئيات خود ، بگويد پس از پرداخت يک سال ( هر ماه 10 ميليون تومان از سوي بيمه گزار ) در دو سال بعد ، هر ماهه 4 ميليون تومان  به بيمه گزار ( فرهنگي مورد نظر )پرداخت مي کند .

شايد به نفع بيمه گزار ( فرهنگي مورد نظر ) باشد که با بيمه گر ب ( شرکت بيمه ب ) وارد عقد قرار داد شود .

زيرا در قرار داد  بيمه جزئيات مهم است .

اگر بيمه گر ب ( شرکت بيمه ب ) در جزئيات بيشتر بگويد : هر ماه 4 ميليون به حساب فرد واريز مي نمايد و يک ميليون ديگر را براي وي سرمايه گذاري با سود تضميني حداقل 30%  مي نمايد ، در اين صورت بيمه گزار ( فرهنگي مورد نظر ) چون به حقوق مکمل ، نياز مبرم ندارد و بيشتر تمايل دارد ارزش واقعي سرمايه اش کاهش نيابد . پيشنهاد ِ بيمه گر ب را مي پذيرد.

بررسی طرح میعاد صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه شرکت بیمه معلم در صدای معلم

 زيرا در بيمه جزئيات مهم است .

 مثال ديگر :

اگر  دو  بيمه گر الف و ب  به يکصد نفر که به هر دليلي برخي از آنان نياز مبرم به پرداخت کمک حقوق ماهيانه ندارد و بيشتر تمايل دارند ارزش دارايي هاي خود را در مقابل تورم حفظ کنند و تعدادي  از آنان نياز مبرم به پرداخت کمک حقوق ماهيانه دارند و تمايلي به حفظ  ارزش دارايي هاي خود را در مقابل تورم ندارند ، بگويند :

يکسال حقوق خود را به ما بدهيد دو سال از ما ، حقوق بگيريد ؛ يکصد فرهنگي مورد مثال  با کدام بيمه گر، قرار داد بيمه تنظيم مي کنند  ؟

 قطعآ آن دسته از افراد که به هر دليلي به گذران ِ زندگي  امروز بيشتر توجه دارند تا حفظ ارزش واقعي دارائي هاي خود ، ترجيح مي دهند که با بيمه گر الف قرار داد منعقد نمايند و قطعآ ان دسته ديگر از يکصد نفر که به هر دليلي به حفظ ارزش واقعي دارائي هاي خود توجه بيشتري دارند ، ترجيح مي دهند که با بيمه گر ب قرار داد منعقد نمايند .

پس پيشنهاد يک نسخه براي تمام يکصد نفر مورد مثال فوق ، کارشناسانه  نيست .

زيرا در بيمه جزئيات مهم است .

آنچه از طرح میعاد شنيده ام ، کليات  اين طرح چنين  بیان می شود :

  اگر شخصی یکصد  میلیون تومان از صندوق  ذخیره فرهنگیان طلب داشته باشد و در طرح میعاد سرمایه گذاری کند ، ماهانه یک میلیون هشتصد هزار  تومان مادم العمر مستمری دریافت می کند .

براي دانستن جزئيات ِ پيشنهادات طرح ميعاد و تجزيه و تحليل آن ، لازم است متخصصین علم  بیمه ( متخصصینی که نفع مادی از حضور بیمه گزار در این یا آن  موسسه بیمه گر را ندارند .)  در این باره بیشتر اظهار نظر کنند  .

اعضا و کنشگران مدنی  بدون نگاه سیاسی و صف بندی های سياسي ،  فقط و فقط با نگاه علمی و صنفي براساس منافع شخصی ذينفعان فرهنگي  ، تلاش نمایند تا اعضای  صندوق ذخیره فرهنگیان را  با مفاهیم و مزایا و معایب بیمه آشنا شوند .

بررسی طرح میعاد صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه شرکت بیمه معلم در صدای معلم

بخش سوم 

تجمع بيمه گزار با تعداد بيشتر به نفع بيمه گزار و بيمه گر است و هرچه تجمع بزرگتر باشد منافع دو طرف بيشتر مي شود .

اگر يک نفر بخواهد خودش را بيمه خدمات درماني کند ، هزينه بيشتري پرداخت مي کند .

اگر يک نفر بخواهد خانواده ده نفري خود را بيمه خدمات درماني کند ، هزينه کمتري براي هر فرد  پرداخت مي کند .

اگر مدير ِ يک کارگاه سي نفره  بخواهد خانواده پرسنل خود  را بيمه خدمات درماني کند ، هزينه بسيار کمتري براي هر فرد  پرداخت مي کند .

اگر مدير ِ يک کارخانه ي سيصد نفره بخواهد خانواده پرسنل  خود  را بيمه خدمات درماني کند ، هزينه بسيار بسيار کمتري براي هر فرد  پرداخت مي کند .

به  سه منتخب عزيز در هيات امناي صندوق ذخيره فرهنگيان و کنشگران مدني فعال در حوزه صندوق ذخيره فرهنگيان  ، پيشنهاد مي گردد امکان بهره مندي  از ظرفیت تجمع و فروانی گسترده بازنشستگان عزيز فرهنگي در صندوق ذخيره فرهنگيان را بررسي نمايند و در صورتي که  امکان ِ عقد قرار داد دسته جمعي  براي فرهیختگان عزيز وجود دارد ؛ اين امکان را از بالقوه به بالفعل تبديل نمايند .

در بازار آزاد و رقابتی می توان  بهترین خدمات را به کمترین بها دریافت کرد .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بررسی طرح میعاد صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه شرکت بیمه معلم در صدای معلم

منتشرشده در اقتصاد
دوشنبه, 29 آبان 1402 10:21

وضعیت فرهنگیان بازنشسته 1400

کرمانشاه

منتشرشده در نامه های دریافتی
شنبه, 27 آبان 1402 14:39

" به تو ربطی نداره ! "

تحلیلی بر جمله به تو ربطی نداره و استبداد ایرانی توسط علی پورسلیمان مدیر صدای معلم

« اگر هیچ چیز حقیقت نداشته باشد، آن وقت همه چیز یک نمایش بزرگ خواهد بود. و هر آن که جیب پُرتری دارد کورکننده‌ترین چراغ‌ها را خواهد خرید.

وقتی تفاوت میان آنچه می‌خواهید بشنوید و حقیقت را انکار کنید، تسلیم استبداد شده‌اید.

این انکار واقعیت می‌تواند طبیعی و خوشایند به نظر برسد، ولی نتیجه‌ی آن سقوط و تنزل فردیِ شماست.

تیموتی اسنایدر

از کتاب  " در برابر استبداد " »

***

ساعت 5 صبح .

 اواخر مهر  1402.

هوای دل انگیز و کوهستانی منطقه کُلکچال تهران تا حدی رنج های زندگی کردن در شهر خسته کننده ای مانند تهران را از یاد هر انسانی حداقل به صورت موقت از یاد می پراند .

در این فضای آرامش بخش طبیعت ، بوق های ممتد و آزار دهنده راننده ای به یک باره تو را به خود می آورد .

راننده اتومبیل که به نظر می رسد یا کارمند شهرداری و یا پلیس است چون فقط این دو حق تردد اختصاصی با اتومبیل را در این مسیر دارند .

تحلیلی بر جمله به تو ربطی نداره و استبداد ایرانی توسط علی پورسلیمان مدیر صدای معلم

راننده به خود زحمت نمی دهد تا از پیله ی آهنی خویش و تفکرات محصور خود برای اندکی فاصله بگیرد و ترجیح می دهد با همان بوق های گوش خراش و ممتد ، نگهبان را متوجه حضور خود نماید .

پس از چند دقیقه ، « مانع » بالا می رود و راننده با شتاب به اتومبیل خود گاز فراوان می دهد تا زودتر خود را به مقصد برساند . واقعیت فاجعه بار آن است که بر اساس مستندات تاریخی ؛ این « روحیه استبدادگری » با « تنبلی مزمن و نهادینه شده » در فرهنگ ایرانی در می آمیزد و پدیده ای منحصر به فرد را رقم می زند و مشخص نیست عاقبت چنین هژمونی به کجا خواهد رسید و به چه نقطه خواهد انجامید ؟

با کوله پشتی نسبتا سنگین خود به او می رسم .

مودبانه و با لحنی دوستانه به او می گویم :

آیا بهتر نبود این موقع صبح از اتومبیل پیاده می شدی و با چند ضربه آرام به شیشه نگهبانی او را بیدار می کردی ؟

با چهره ای عبوس ، خشمگین و طلبکار پاسخ می دهد :

« به تو ربطی نداره » .

این عبارتی بسیار آشنا و تکراری برای کسانی است که مانند اکثریت ؛ بی تفاوت نیستند و سعی می کنند تا حریم خصوصی و فضای عمومی را به  دیگران یاد آور شوند .

دیگرانی که مانند 50 سال و یا بیش تر دیگر بی سواد نیستند و بسیاری از آنان مدارک بالای تحصیلی را بر پشت خود حمل می کنند و میزان آن را به رخ یکدیگر می کشند .

ضعف نظارت بیرونی و به طور مشخص پلیس و نهادهای کنترل کننده موجب شده است تا همراه با بی تفاوتی و حتی لبخند و تایید دیگران که تقریبا در بسیاری موارد مانند هم هستند و به راحتی حقوق مدنی و شهروندی دیگران را زیر پا می گذارند ؛ وضعیت قلب شود و جای طلبکار و بدهکار عوض شود .

تحلیلی بر جمله به تو ربطی نداره و استبداد ایرانی توسط علی پورسلیمان مدیر صدای معلم

دیگرانی که تصور می کنند با « جا خالی دادن » و « رد شدن و نادیده گرفتن » مسائل به صورت خود به خودی حل خواهند شد در حالی که وضعیت هر روز و هر روز غیر قابل تحمل تر می شود .

دوستی می گفت در امریکا و برخی کشورهای اروپایی اگر کسی احساس کند که دیگری فقط به او « خیره » شده است می تواند پلیس را فرا بخواند و از او شکایت کند و خواهان اعاده حقوق شهروندی خود شود .

بارها گفته و نوشته ام ؛

در ایران چیزی به نام حریم و یا حقوق شخصی وجود ندارد و اساسا بسیاری از مردم برداشت و یا درکی از فضا و یا حوزه عمومی ندارند و در حوزه عمومی مانند ملک شخصی خود برخورد می کنند بدون آن که ذره ای در مورد ماهیت کنش ها و رفتارهای خود فکر کنند و بین آن دو تفاوت و یا مرزی قائل شوند اما از سوی دیگر ؛ فریاد و فغان شان از دست حکومت بلند است که چه نشسته اید که چرا این دولت و... برای حوزه شخصی مردم ارزش و جایگاهی قائل نیست ؟

تحلیلی بر جمله به تو ربطی نداره و استبداد ایرانی توسط علی پورسلیمان مدیر صدای معلم

آیا این افراد اکثرا تحصیل کرده و همه چیز دان این مسائل و موضوعات ساده و ابتدایی را نمی دانند و یا آن که خود را به تغافل و تجاهل می زنند ؟

این ناهنجاری ها و بی قانونی ها از فرط تکرار ، کاملا حالتی طبیعی پیدا کرده و به « هنجار عمومی » تبدیل شده اند و کسی که مخالف و یا معترض این وضعیت باشد ؛ غالبا  توسط جامعه طرد می شود .

 تحلیلی بر جمله به تو ربطی نداره و استبداد ایرانی توسط علی پورسلیمان مدیر صدای معلم

نگاهی به رفتارهای همسان ایرانی ها در کشورهای دیگر این فرضیه را به « واقعیت » نزدیک می کند که ژن استبداد که بارزترین جلوه ی آن « لجبازی و انتقام » است در ایرانی های خوش نشین هم وجود دارد اما وضعیت آن در حالت « نهفته » است .

واقعیت فاجعه بار آن است که بر اساس مستندات تاریخی ؛ این « روحیه استبدادگری » با « تنبلی مزمن و نهادینه شده » در فرهنگ ایرانی در می آمیزد و پدیده ای منحصر به فرد را رقم می زند و مشخص نیست عاقبت چنین هژمونی به کجا خواهد رسید و به چه نقطه خواهد انجامید ؟

تحلیلی بر جمله به تو ربطی نداره و استبداد ایرانی توسط علی پورسلیمان مدیر صدای معلم

اما مهم ترین تفاوت در دو چیز است :

نخست سیستم و یا نظام آموزشی در کشورهای توسعه یافته که همسان با قانون و نظامات پذیرفته شده این ارزش ها را به نسل جدید منتقل می کند و خود را در برابر جامعه و وضعیت آن « مسئول » می داند  و دیگری نهادهای کنترل کننده مانند « پلیس » و « قضا » که ابتدا خودشان این مفاهیم را آموزش دیده و درونی کرده اند و بی قانونی ها و ناهنجاری ها را عادی سازی نکرده اند و بر اساس « تربیت خانواده و مدرسه » به وظایف ذاتی خود عمل کرده و مسئولیت پذیر هستند بدون آن که منتی به سر دیگران بگذارند .

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور