صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه تشکل ها/

در پی اجرای ناقص و غیرشفاف بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که منجر به حذف رتبه بندی معلمان و افزایش تبعیض بی سابقه در این دستگاه گردیده است ؛ « سازمان معلمان ایران » به آن واکنش نشان داد .

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است .

سه شنبه, 20 اسفند 1398 08:56

مرگ عادات

کرونا و تغییر عادات

کرونا آمده است. همه جا ضد عفونی شده. کف خیابانها و دست آدم‌ها بوی الکل ‌می‌دهد.  برای گرفتن جان آدم‌ها شتاب دارد. بی صدا آمده است. در کمترین زمان کره زمین را سرک کشیده. ترس بر همگان متولی شده. همه در خانه‌هایشان آرام گرفته‌اند. ترس از جان آن‌چنان میخکوبشان کرده که همه عادات دیرین را از یاد برده‌اند. همسایگان ما که تا چند روزقبل برای رسیدن آخر هفته و رفتن به زیارتگاه‌ها و سرزدن به مردگان لحظه شماری می‌کردند، اکنون دستکش به دست و با ماسک هم جرات دور شدن از خانه را ندارند. همه چیز غریب شده است.

آدم‌ها، خیابان‌ها، مغازه‌ها. عادات روزمره مردم که قرنها در فکرها رخنه کرده به ناگاه در حال تغییر است. باورش بسیار سخت است. واجبات دینی تعطیل شده. زیارت خطر مرگ دارد. گرانی افسار گسیخته به جان اجناس بازار افتاده است.

اخبار عجیبی به گوش می‌رسد. مدیران و وزیران کرونایی شدن خود را رسانه‌ای می‌کنند. همسایه ما انگشتر طلای زنش را می‌فروشد تا الکل تهیه کند. ندارها کرونای خود را پنهان می‌کنند. داراها جارش می‌زنند. دنیای غریبی شده است. آرزوها افسانه می‌شوند. افسانه‌ها هم دردی را دوا نمی‌کنند. تنها آرزویی که برآورده می‌شود آرزوی مرگ است.

کسی سالها قلم زد و آرزوی تغییر افکار مردم را داشت. عاقبت مرگ را ترجیح داد و رفت. دیگری در آرزوی بیداری اطرافیان شکنجه شد و مرد. حالا کرونا آمده است. بی سرو صدا و در زمانی اندک آنچنان عادات دیرین را متوقف ساخته که حتی مردگان هم انگشت به دهان مانده‌اند .

کانال انشا و نویسندگی


کرونا و تغییر عادات

منتشرشده در یادداشت

نامه ی فرزند یک معلم بازنشسته به صدای معلم

هشدار !

این نامه آکنده از غم و اندوه است و البته تاسف برای ۳۰ سال خدمت خالصانه در نظام آموزشی کشور ...
شش سال پیش بود که پدرم بعد از ۳۰سال زحمت خالصانه و تربیت هزاران مهندس و دکتر و معلم و وکیل و قاضی و... بازنشسته شد بگذریم از چندرغاز پاداش بازنشستگی که هیچ دردی از هیچ کس دوا نمی کرد ...
وقتی که حکم بازنشستگی پدرم را دیدم بدون شک یکی از سیاه ترین روز های عمرم بود !

برادر فلانی تشکر از ۳۰ سال خدمت شما در نظام اموزش کشور و... اما این متن تبریک بازنشستگی روی طرف سفید ، یک روی سیاه هم پشتش داشت ! این متن بر روی یک کاغذ چرک نویس که پشتش پر از خط خطی بود نگاشته شده بود ... این نحوه ی قدردانی از معلمی بود که من به عنوان فرزند خردسالش در کودکی دیدم که جلوی چشمم سکته کرد فقط و فقط به این دلیل که نگران مدرسه و دانش آموزانش بود ‌... هیچ حمایتی صورت نگرفت و بعد از ۲ سال کار های درمانی که با پزشک معالج داشت ، دوباره به حالت عادی برگشت ولی باز هم در مدرسه مشغول به درس دادن و مدیریت شد که نتیجه ی آن سال ها ، انسان های موفقیست که درحال حاضر درحال خدمت به مردم هستند !

خبری خواندم از اینکه معلمان قرار است با افزایش حقوق مواجه شوند ، چقدر عالی ! کاش همیشه معلمان این قدر ارجمند پنداشته شوند و حقوقشان از همه بالاتر باشد . ولی دقت کردم و دیدم معلم ها یک بار مصرفند  !

نامه ی فرزند یک معلم بازنشسته به صدای معلم

روزی ارج نهاده خواهند شد و روزی این چنین همانند پدر من تاریخ مصرفشان که به انتها رسید ، گویی برای نظام آموزش ما مهره سوخته به حساب می آیند و در گوشه ای به حال خود رها می شوند ... البته پر است این شهر و کشور از بازنشستگانی همچون پدر من که اجاره نشینند و جهیزیه دخترشان مانده ، فشار زندگی خود و تنگ دستی برای آینده ی فرزاندانشان روز به روز پیرترشان می کند و هیچ کس آن ها را نمی بیند ...

جالب است بگویم که من گذشته را هم دیده ام . درسال ۱۳۸۰ هم همین گونه بوده و بازنشستگان به خصوص بازنشستگان فرهنگی ، انگار که در زیر زمین خانه ی ایرانم محکوم به سرخ نگاه داشتن صورتشان با سیلی بوده اند ...
اما خطاب من به سایت صدای معلم این است ، سکوت نکنید و از این موضوع حرف به میان بیاورید و فریاد دادخواهی سردهید تا با اصلاح این چرخه ی فرسوده ، معلمان حال ، مهره های سوخته ی آینده نباشند ...
آینده نزدیک است ، شاید همین فردا برسد آینده ای که از آن سخن می گویم ، برای معلمانی که امسال آخرین سال خدمتشان است ...
با تشکر .

فرزند معلم


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نامه ی فرزند یک معلم بازنشسته به صدای معلم

منتشرشده در بازنشستگان

بحران کرونا و وضعیت آموزش مجازی ‌دانش آموزان مناطق روستایی و کم برخوردار

چند روزی هست مدارس دولتی حضور دانش آموزان ، جهت آموزش از راه فضای مجازی و استفاده از این فرصت را در اهم برنامه های خود قرار داده است و از معلمان خواسته شده تا با نصب پیام رسان های داخلی به امر تدریس اهتمام ورزیدکه در ظاهر عاری از اشکال می‌باشد.

در این میان معلمان در بعضی مناطق با مشکلاتی مواجه شده اند که قابل تامل است ‌و باید مسئولین محترم دقت ‌و توجه لازم را بنمایند :

۱- دانش آموزان وحتی  تعداد کثیری از اولیا به گوشی های هوشمند ، تبلت و لپ تاپ دسترسی ندارند و ‌عملا نمی توانند از فضای ترتیب داده شده استفاده کنند.

۲- پرداخت هزینه ی اینترنت برای بسیاری از این خانواده ها مشکل بوده و توان پرداخت هزینه ی اضافی را ندارند.

۳-با اوضاع خراب اینترنت در این روزها عملا دسترسی به کلاسهای مجازی برای دانش آموزان با مشکلات بسیاری همراه هست.

بحران کرونا و وضعیت آموزش مجازی ‌دانش آموزان مناطق روستایی و کم برخوردار

یک پیشنهاد :
بهتر نبود، دولت و بالاخص آموزش و پرورش ‌و صدا وسیما تمام تلاش و‌ انرژی خود را صرف آموزش از تلویزیون و حتی رادیو نمایند!؟

بهتر نبود وقتی برنامه ای در نظر گرفته می‌شود تمام افشار جامعه را تحت پوشش داشته باشد؟!

با کمی سوال و ‌جواب از دانش آموزان تمامی دوره ها متوجه خواهید شد آموزش ها از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

قبول کنید همه ی دانش آموزان به اینترنت، گوشی هوشمند ، لپ تاب ، اینترنت و حتی تلویزیون دسترسی ندارند..

مسئولان محترم لطفا به فکر دانش آموزان کم بضاعت باشید.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بحران کرونا و وضعیت آموزش مجازی ‌دانش آموزان مناطق روستایی و کم برخوردار

منتشرشده در یادداشت

بحران های اجتماعی و نقش آموزش در پیش گیری از آسیب های اجتماعی  امروزه به مدد فن آوری های متجددانه ، رسانه های ارتباطی ،  اطلاعاتی ، مخابراتی  صوتی و تصویری و مکتوب فراوانی در دسترس اکثریت افراد جامعه قرار گرفته است . به طوری که حتی کتابهای الکترونیکی ، ماهواره ، اینترنت ، تلفن همراه و دیگر ابزارهای مجازی نوینی چون تلگرام ، واتس آپ ، فیس بوک و...... هم جزیی از افراد خانواده محسوب شده و مطمئنأ بیشتر از افراد و روابط مستقیم انسانی در زندگی بشر  نقش آفرینی می‌کنند ؛ اما نکته‌ای که همواره از آن غفلت  گردیده است اصول درست به کارگیری این وسایل ارتباطی و کسب  اطلاعات لازم و ضروری  است که در غیاب فرآیندهای هدفمند آموزشی در مدارس امروزی از اهداف و نتایج واقعی طراحان خود دور مانده و به شکل ابزارهای تفریحی و اسباب سرگرمی ،  آسیب ها و لطمات جبران ناپذیری بر  جسم و روح انسانها و پیکر اقتصاد ملی و بودجه عمومی کشور تحمیل کرده است .
«  کوید 19 »  یا ویروس کرونایی که ظاهرأ مصصم است شتابان سطح این کره خاکی  را درنوردد اکنون با ورود نامبارکش به  کشور ما  ضعف های مختلف آموزشی ،  اجتماعی ،  فرهنگی ، اقتصادی و سستی ساختارهای مختلف جامعه را بر ملا کرده و متأسفانه دیرهنگام  ذهن  بسیاری از صاحب نظران مراکز مدیریتی  و آشفتگی فکری مجامع علمی را به روشنی آشکار و علنی ساخته است .

ساماندهی و طراحی بسیاری از سازه های سخت افزاری و  فیزیکی چون جاده ، راه آهن ، کارخانه های متنوع با محصولات متعدد صنعتی و تولید و راه اندازی موشک های بالستیک و  نقطه زن  و افزایش تدریجی  قدرت تخریب و برد نهایی و .....زمانی کارساز و مفید خواهند بود که بر بستری از یک فرهنگ توانمند ، شکوفا و برخوردار از رشد همه جانبه انسانی شکل گرفته باشند در غیر این صورت نمی توانند تاب آوری و مقاومت لازم را در برابر یک ویروس مهاجم قدرتمند داشته باشند .

سالهاست که منتقدین  فرهنگی و فعالین و کنشگران عرصه های تعلیم و تربیت و روانشناسان و جامعه شناسان مستقل و جمع قلیلی از  نمایندگان  دلسوز  کشور با آینده نگری هوشمندانه خود ، فقدان آموزش مهارت های زندگی در مدارس و عدم  یادگیری شیوه های تفکر خلاق و مشارکتی ، کسب توانایی های لازم فکری جهت مواجهه با مشکلات عدیده زندگی و حوادث و اتفاقات ناخوشایند آن را بر زمامداران و قانونگذاران یادآوری ساختند اما نه تنها استقبالی از این تفکرات سازنده و راهگشا در سطح کلان و ملی به عمل نیامد بلکه صاحبان این اندیشه به عناوینی مورد قهر و عتاب حاکمان سطحی‌نگر و ظاهربین هم  قرار گرفته و ناباورانه در فرآیندهای اجتماعی و مدیریتی به حاشیه رانده شدند .
 
پیش بینی مشکلات و یافتن راهکارهای علمی و عملی متناسب ، همراه با دوراندیشی و فراهم نمودن آمادگی های قبلی در برخورد با معضلات خرد و کلان زندگی ،  توصیه های اندیشمندان و متفکران بزرگی است که در متون تاریخی و دیدگاه های اندیشمندان معاصر جهانی  هم نمودهای عینی فراوانی دارند و اگر مقامات و مدیران کشوری تمام همت و قدرت خود را در مسیر این اصول متقن و استوار به کار می گرفتند امروز شاهد این حجم گسترده از اضطراب ، نگرانی در سطح جامعه نبودیم و با اختلال چشمگیر روند اداری روزمره ، تلفات سنگین انسانی و  اتلاف انبوه هزینه‌های درمانی و پزشکی و بهداشتی را نظاره گر نمی شدیم .

سر  چشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گرفتن به فیل

بحران های اجتماعی و نقش آموزش در پیش گیری از آسیب های اجتماعی

به عنوان مثال مصاحبه های متعدد وزیر محترم بهداشت و درمان و اصرارهای ملتمسانه ایشان و بسیاری از خادمان این حوزه در جای‌جای ایران بزرگ جهت کنترل ویروس و ممانعت از انتشار سریع و پرشتاب آن بارها از رسانه های جمعی پخش می گردد تا مردم‌ با حضور خودخواسته و اختیاری  در منازل و پرهیز از هرگونه جابه جایی در شهر ها مدافعان سلامت خود را یاری نمایند اما چیزی که گزارش های تصویری و خبری مخابره می کنند هجوم سیل آسای مردم در برخی از جاده های مواصلاتی است تا از تعطیلی اجباری مدارس و دانشگاهها و بعضی از دستگاه های دولتی و خصوصی نهایت بهره برداری را به عمل آورده باشند غافل از اینکه با این راه حل هیجانی و تصمیم  احساسی هم  اعضای خانواده خود را در معرض قطعی خطر و ابتلای ویروس قرار می دهند هم با انتخاب یک راهکار نادرست ، مشکلات عوامل اجرایی و ضرورت اتخاذ تدابیر سختگیرانه و شاید قهرآمیز عمومی را دوچندان می سازند . هرچند که نابه سامانی‌ها ی سراسری  در امر تهیه و توزیع مایحتاج ضروری و  بهداشتی از قبیل ماسک ، دستکش ، انواع ضدعفونی‌کننده ها ، احتکار و گرانفروشی آنها در بادی امر به مسائل  اقتصادی و مادی و مدیریتی مرتبط می شود و قطعأ  باید مورد توجه و نظارت مستمر  مسئولان قضایی و مدیران کشوری واقع شوند اما همه این ناملایمات تلخ و آزاردهنده  ریشه در  جهالت ، بی نظمی ، مسئولیت گریزی ،  قانون‌گریزی , طمع ورزی ، دروغ گویی ، ریاکاری ، پنهانکاری ، تملق و چاپلوسی و عدم صداقت در کردار و گفتار و توجه محض به منافع فردی و  دردهای مزمن و مهلک دیگری  دارند که تنها از طریق آموزش نوین  و تربیت صحیح و علمی محقق خواهند شد هرچند که این صفات ناپسند اخلاقی و انسانی متوجه مدیران و مجریان امور باشند .

بحران های اجتماعی و نقش آموزش در پیش گیری از آسیب های اجتماعی

ضمن آرزوی سعادت برای پزشکان و پرستاران تلاشگر و خستگی ناپذیر سرزمینم  امید می رود مسئولان ذیربط  با توصیه‌های  سازمان بهداشت جهانی و تجربیات مؤفق کشورهای پیشتاز و پرهیز از سلیقه های شخصی و یافته های غیرعلمی فردی ، به زودی جشن  پیروزی خود را بر این غول وحشت آفرین برگزار نموده و یک بار دیگر با عبرت اندوزی از این ایام هراس انگیز که کل کشور را دچار بحران عمیقی ساخته است ، زیربنایی بودن مدرسه ، و نقش معلم و  آموزش عمومی و فرهنگ سازی را بر خواب زدگان و کج اندیشان گوشزد نمایند .


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

بحران های اجتماعی و نقش آموزش در پیش گیری از آسیب های اجتماعی

منتشرشده در یادداشت

گروه تشکل ها/

در پی اجرای ناقص و غیرشفاف بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که منجر به حذف رتبه بندی معلمان گردید ؛ مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به تبعیض موجود در احکام حقوقی معلمان واکنش نشان داد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار " صدای معلم " قرار گرفته است به شرح زیر است .

گروه استان ها و شهرستان ها/

درگذشت  شهرام راهوار یک همکار فرهنگی در رشت بر اثر کرونا

« دکتر شهرام راهوار » مدیر مدرسه غیرانتفاعی در شهر رشت به دلیل ابتلا به بیماری " کرونا » به رحمت ایزدی پیوست.

« صدای معلم » درگذشت این همکار فرهنگی را تسلیت می گوید .

پایان پیام/

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

خیلی زیاد - 1.9%
زیاد - 0.9%
متوسط - 2.3%
کم - 2.5%
خیلی کم - 92.4%

مجموع آرا: 1986

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور