صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار :

پیرو اطلاعیه قبلی در سایت سخن معلم در مورد معرفی کاندیداهای شورایاری در سطح استان تهران ( این جا ) به اطلاع می رساند :

دوستان و همکاران فرهنگی پس از تایید شدن می توانند مشخصات و برنامه های خود را به همراه یک عکس با کیفیت خوب به سخن معلم ارسال فرمایند.


heydaridid بهزاد حیدری کد انتخاباتی 61194

کاندیدای چهارمین دورۀ انتخابات شورایاری های محلات تهران

منطقه 3- محلۀ قلهک

دانش آموختۀ دانشگاه پلی تکنیک تهران در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی سهند در مقطع کارشناسی

کارشناس صنعت حمل و نقل کشور

کارشناس بخش حمل و نقل ریلی گروه صنعتی مپنا

مدرس دوره های آموزشی تخصصی مهندسی میان مدت و کوتاه مدت

سوابق فرهنگی:

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشگاه

دبیر کانون ادبی دانشگاه

عضو هیئت نظارت بر نشریات دانشگاهی

سردبیر و مدیر مسؤل نشریات دانشجویی

اهم اهداف و برنامه ها:

تهیه طرح مطالعاتی جامع ترافیکی معابر محدودۀ قلهک و ارائه راه کارهای عملیاتی جهت کاهش معضلات ترافیکی منطقه

ایجاد ارتباط سازنده با سازمان های خدمات مدیریت شهری در جهت خدمت رسانی بهینه به ساکنین

تعامل مستمر با ساکنین محله برای دریافت به موقع نظرات، مشکلات، راه کارها و انعکاس آن به مدیران شهری منطقه

تلاش برای ترویج قانون مندی و احترام به حقوق شهروندی و افزایش سطح نظم عمومی محله

اختصاص بهینۀ منابع موجود برای تسهیل دسترسی ساکنین به امکانات و تسهیلات فرهنگی و ورزشی با حداقل هزینه

ارسال مشخصات و برنامه ها برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

farjouddid  حضور مردم ، در حوزه فرهنگ به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر مطرح است. فرهنگ بر زندگي انسان‌ها اشراف دارد. انسان‌ها فقط در درون نظام فرهنگي مي توانند زندگي کنند و نظام فرهنگي هم به وسيله مردم بازتوليد و تداوم مي‌يابد. دولت به تنهايي قادر نيست بار سنگين توسعه فرهنگي را بر دوش بکشد. از اينجاست که موضوع لزوم مشارکت مردمي در توسعه فرهنگي ضرورت پيدا مي کند. اما بحث بر سر نقش مردم در توسعه فرهنگي است، مشارکت و سهم گيري فعال و تأثيرگذار مردم در عرصه‌هاي مختلف به عنوان حرکتي حياتي، سازنده و مبارک، اقدامي است که هر جامعه‌اي که توفيق دست يابي به آن را داشته باشد طعم شيرين و ثمرات ارزش مند آن را می تواند بچشد. همچنين بر اساس تعريف فرهنگ مي‌توان ادعا کرد که حوزه فرهنگ وسيع‌ترين حوزه فعاليت انساني است. همه انسان‌ها خواسته يا ناخواسته در اين حوزه وارد مي‌شوند، در آن مشارکت دارند، از آن اثر مي‌پذيرند و در آن اثر مي‌گذارند به طوري که نقش مردم حتي سياست‌گذاري‌هاي عرصه فرهنگي بي‌بديل و انکارناپذير است.

فاکتورهايي چون ارتقاء خودآگاهي فردي و اجتماعي شهروندان، خودباوري، آشنايي با تکاليف اجتماعي و حقوق شهروندي، اجتناب از تمرکزگرايي در سياست گذاري فرهنگي، مشارکت آزادانه و اثربخش کردن مشارکت مردمي روند توسعه فرهنگي را تسهيل و زمينه را براي حرکت به سمت توسعه فرهنگي هموار مي سازد .

‌ بنابراين براي جلب اعتماد مردم و فراهم ساختن بستر‌هاي لازم براي مشارکت مردم در توسعه فرهنگي،مردم بايد در همه مراحل فعاليت‌هاي فرهنگي، تصميم‌سازي، برنامه‌ريز‌ي و اجرا، دخالت داشته باشند.  طلب مشارکت در حين اجراي برنامه، جذابيت لازم را ايجاب نمي‌کند و اعتماد مردم را برنمي‌انگيزد.

رويکرد محله‌محور که برگرفته از رويکرد اجتماع‌محور است، در راستاي حل پايدار و بهينه مسائل شهري و همکاري با مديريت شهري با هدف مشارکت دادن شهروندان در امور شهر، يکي از کارآمدترين سازوکارهاي منجر به توسعه پايدار است.تجلی این امر اکنون در انتخابات شورایاری ها می تواند بیش از پیش با ورود معلمان و فرهنگیان مناطق بیش از پیش دارای کارآمدی باشد .

"انتخابات شورایاری در محلات همانند کلاسی برای اجرای همبستگی، انسجام، هماهنگی و از سوی دیگر افزایش آگاهی پیرامون حقوق شهروندی برای تمامی شهروندان به شمار می رود. فضای که با حرکت در مسیر تعیین شده خود و تمرکز بر توسعه فرهنگ سازی، شناسای نقاط مشکل ساز در محلات مختلف می تواند حرکتی رو به جلو  در راستای ارتقاء فرهنگ شهرنشینی و ایجاد بسترهایی برای تبیین مفاهیمی چون شهروند محوری، نقش پذیری و مردم سالاری را  در جامعه  فراهم سازد."

فرهنگیان جزء گروه های مرجع و فکری جامعه به حساب می آیند و تجارب نشان داده است که آن ها مدیریت خوبی در زمینه فرآیند حل مساله دارند و به سبب مرجعیت اجتماعی می توانند تجربه خوبی را در مدیریت نوین شهری به نمایش بگذارند.

شورایاری ها نمونه ای از تمرین کار جمعی و الگوی کار گروهی هستند و می توانند در ساختن یک جامعه مدنی و پویا نقش مهمی ایفا کنند و در این میان فرصت برای ورود و حضور فرهنگیان و معلمان در این عرصه اجتماعی وجود دارد.

ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار :

پیرو اطلاعیه قبلی در سایت سخن معلم در مورد معرفی کاندیداهای شورایاری در سطح استان تهران ( این جا ) به اطلاع می رساند :

دوستان و همکاران فرهنگی پس از تایید شدن می توانند مشخصات و برنامه های خود را به همراه یک عکس با کیفیت خوب به سخن معلم ارسال فرمایند.


جمعه 22 اسفندماه
روز انتخاب شورایاری های محله
محله ی خوب و آباد
          زندگی مطلوب و شاداب
                      محیطی پاک و سالم

ghafouridid مشخصات :                  
علیرضا غفوری « کد انتخاباتی 48159 »
دانش آموخته ی علوم اجتماعی و روابط بین الملل (P.H.D)
کاندیدای چهارمین دوره شورایاری محلات تهران ، منطقه 2 سعادت آباد محله بهرود
لاظهیر کالمشاوره        
محله ی دانا                                   شورای توانا

رزومه و سوابق اجرایی ، تجربی :
•    هماهنگ کننده شبکه  مراکز آموزشی وابسته به یونسکو
•    رئیس گروه طرح و برنامه سازمان پرورش استعدادهای درخشان   
•    مسئول امور مدارس غیر دولتی ، نمونه و شاهد
•    عضویت در کمیته ی اجرائی هم اندیشی صاحب نظران در اقتصاد آموزش و پرورش
•    عضویت در کمیسیونهای تخصصی کار گروه دائمی اتباع  بیگانه
•    عضویت در هیئت اعزامی به هفتمین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران وکشور قرقیزستان  
•    مدیریت معاونت دبیری مراکز و مجتمع های آموزشی از قبیل: مراکز آموزشی ایرانی خارج از کشور
•    مراکز اموزشی سازمان استعداد های درخشان
•    مراکز آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنائی
•    مجتمع تطبیقی و بین المللی و غیرانتفاعی
•    تالیف و تدوین رسالات جزوات و مقالات علمی  تحقیقاتی  و پژوهشی


 آرمان ها و برنامه ها:
•    اهتمام در شتاخت و  بازآفرینی ارزش های هویتی محله  
•    اهتمام در غنا بخشیدن به فعالیت های فرهنگی
•    شناخت و بایش آسیب های فرهنگی و تقویت نظام تعاون و همیاری در سطح محله
•    بسط وگسترش روحیه ی نشاط و شادابی در میان کودکان ، نوجوانان و جوانان  به عنوان گوهران حساس و نیرومندترین پشتوانه های محله  
•    ترویج فرهنگ تندرستی با بسط آگاهی ها و فضایل اخلاقی و تقویت و توسعه ی فضاهای فرهنگی ورزشی  
•    ایجاد بسترهای تعامل با موسسات و مراکز علمی ، پزوهشی و تحقیقاتی
•    بهره گیری از مشاوره با پیش کسوتان و صاحبان اندیشه و تجربه که سال ها در مسیر سازندگی همت نموده اند

ارسال مشخصات و برنامه ها برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

سه شنبه, 18 اسفند 1393 10:02

طرح تعالی مدیریت مدرسه !

omidalisp اواخر  شهریور 93 بود که اعلام شد به دستور مقام عالی وزارت طرح تعالی مدیریت مدرسه  باید اجراء شود و مدیران مدراس منتخب باید در دوره مربوطه به مدت یک هفته در استان شرکت نمایند. 

پس از طی دوره  مربوطه  ، چند هفته  وقت گذاشتن  مدیران جهت  نوشتن و  تایپ کردن  برنامه سالانه  بر اساس 10 محور ، 46 راهبرد و  169 شاخص و آماده سازی فضا و امکانات  از قبیل : 

1- جلسه توجیهی با عوامل اجرایی و تشریح برنامه ها 

2- جلسه توجیهی با معلمان و تشریح برنامه ها 

3- جلسه توجیهی با اولیاء و دانش آموزان و اعلام برنامه ها 

4- نصب تابلوهای مربوطه با عنوان مدرسه و تراکت های اهداف طرح 

5- تهیه پوشه های ثبت و نگهداری فعالیت ها 

6 - دادن وعده بودجه های لازم به دانش آموزان در صورت داشتن طرح های علمی

7- گرفتن تفاهم نامه از دبیران جهت همراهی در اجرای طرح  

8- تشکیل جلسات هماهنگی با مسئولین آموزش و پرورش

9- و...

در انتظار انجام تعهدات اعلامی بودیم  که اعلام  شد 5 مدرسه بروجرد جزء  طرح آزمایشی  تحویل سرانه می باشد و بلافاصله  در جلسه توجیهی با مدیر کل ، معاونین و مسئول بودجه استان و مدیران آموزش و پرورش 5  شهر مجری طرح شرکت نمودیم. در این جلسه مبلغ زیادی  به عنوان سرانه تحویلی به چند مدرسه مجری طرح اعلام نمودند که برای مدیران تعجب بر انگیز بود !

بیشترین سرانه مربوط به دبیرستان طباطبایی بروجرد  به مبلغ  516873547 ریال جهت فعالیت ها و مخارج مدرسه بود. وقتی از مسئول بودجه  استان سوال شد این برنامه اجرایی است؟ نکند ما هزینه نماییم و خبری نباشد؟ فرمودند مطمئن باشید و از الآن برنامه ها را شروع کنیدکه به زودی پول به حساب شما واریز خواهد شد.  

taali8taali9

 

 

 

taali10  taali11

القصه از زمان اجرای طرح تعالی 6ماه و از زمان اعلام سرانه ای  شدن آموزشگاه حدود 3 ماه می گذرد اما به حمدالله نه خبری از طرح تعالی و نه خبری از سرانه اعلامی است.  در واقع  :

شتر دیدی  ندیدی !

البته باید گفت این طرح چیزی بر طرح های گذشته اضافه نمی کردتنها کاغذبازی آن اضافه می شد و اینکه قرار بود بودجه ای خاص به آن اختصاص داده شود. اما نشد!!!!!! 

سوال از مسئولین محترم این است تا به کی به دنبال خلق طرح ها و  آزمایش و خطا باید باشیم  و تا کی طرح هایی را اعلام نماییم که توان اجرایی آن را نداریم. 

و چه نیکو می شد اگراین کلام اباعبدالله را عملی می کردیم که :

taali12

.

.

.

taali2

taali3

taali4

taali5

taali6

taali7

 

 

منتشرشده در یادداشت
سه شنبه, 18 اسفند 1393 06:55

بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان

bathayeespecial معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته شده است.


محمد بطحایی در نشست خبری افزود: آن دسته از فرهنگیانی که به هر دلیلی امکان ادامه خدمت ندارند می تواند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

بطحایی تصریح کرد: موافقت با بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان بدون پرداخت سنوات ارفاقی انجام می شود.

 

از یک ماه و نیم پیش فوق العاده شغل آموزگاران تعیین شد

وی درباره پرداخت فوق العاده شغل معلمان گفت: بر اساس قانون بر تعیین فوق العاده شغل فرهنگیان تاکید شده است که با اصلاح ساختار تعیین می شود و بر این اساس از مهر امسال و با آغاز سال تحصیلی برنامه ریزی کردیم و از حدود یک ماه و نیم پیش فوق العاده شغل برای آموزگاران تعیین شد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزرات آموزش و پرورش به لایحه رتبه بندی معلمان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شده است و به زودی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت که بر اساس آن معلمان در چهار رتبه تقسیم بندی می شوند.

بطحایی اضافه کرد: اجرای رتبه بندی به این معنا نیست که امتیازات قانون کشوری را از معلمان بگیریم بلکه معلمان با داشتن همان امتیازات قبلی امتیاز بیشتری را نیز دریافت می کنند.

وی از افتتاح مراکز اسکان فرهنگیانی که بیماری صعب العلاج دارند در هر شهر خبر داد و گفت: اولین مرکز اسکان بیماران صعب العلاج ویژه فرهنگیان در مشهد مقدس افتتاح شد و تا قبل از خرداد سال آینده،10مرکز در10نقطه کشور افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما

 

niknejaddidgah مرتضی حاجی وزیر اسبق آموزش و پرورش اعلام کرده که جامعه فرهنگیان که بسیار شخصیت‌های دلسوز و زحمتکش و خردورزی هستند، باید این واقعیت را احساس کنند که خزانه دولت در واقع به اندازه کافی که رضایت همه را بتواند، تامین کند، موجودی ندارد. متاسفانه کاهش قیمت‌ نفت که از اصلی‌ترین منابع درآمدی کشور است، مشکلات  بودجه را تشدید کرده است.
به نظر می‌رسد که مشکلات آموزش و پرورش به ویژه بعد اقتصادی خیلی نگاه دولتی و مجلسی ندارد به دلیل اینکه فرهنگیان همیشه مشکلات و نگرانی‌های  اقتصادی داشتند و با آمدن و رفتن دولت‌ها و مجلس‌ها این گره‌ها چندان باز نشده است.
متاسفانه با توجه به اهمیت و نقشی که می‌تواند در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا کند  جایگاه  و حد و اندازه فراخور خودش را ندارد. بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته 21 هزار میلیارد تومان بوده و بودجه امسال کمی بیشتر از 24 هزارمیلیارد تومان  شده است اما اعلام می کنند که  سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان سال گذشته کسری بودجه داشتند و در فروردین سال 94 که  شروع به کار کنیم در روز اول فروردین 2‌هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت. با توجه به اینکه به گفته خود مسئولان آموزش و پرورش  99درصد  بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت‌ها و دستمزدها می‌شود اما درعین حال می‌بینیم که اعتراضات، کم کاری‌ها و مدرسه نرفتن‌ها، انگیزه نداشتن معلم‌‌ها سر کلاس و درگیر شدن معلم با دانش‌آموزان وجود دارد و این نشان می دهد که وضعیت معلم‌ها مناسب نیست.
ما می‌بینیم در بخش‌های دیگر دولت  70 ،80 یا حتی 50 درصد افزایش بودجه  دارند اما وقتی به آموزش و پرورش می رسد می‌بینیم که 23 درصد افزایش بودجه دارد و 14 درصد به حقوق فرهنگیان اضافه شده است ؛ این  نشان می‌دهد که اهتمام لازم وجود ندارد .
زمانی که این بودجه تقدیم مجلس شد 16 آذرماه  بود و یک ماه بعد قیمت نفت کاهش پیدا کرد یعنی پیش ازاینکه قیمت نفت کاهش پیدا کند بودجه به این شکل بسته شده بود حالا می‌خواهند بهانه بیاورند که ما بودجه نداریم و قیمت نفت پایین آمده است و ... اولویت‌بندی آموزش و پرورش در نهادهای دولتی در اولویت بعد از دهم قرار دارد و معلوم است که گیر دولتی و مجلسی نیست بلکه یک مشکل عمیق‌تری است که وقتی می خواهند بودجه را ببندند آموزش و پرورش را اولویت‌های بعد از دهم قرار می‌دهند.
می‌بینیم که 14 درصد برای همه کارمندان دولت افزایش حقوق در نظر گرفته می‌شود اما اختلاف حقوق بین کارمندان دولت وجود دارد به عنوان مثال کارمندی که 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرد و کارمندی که یک میلیون و 200 هزار تومان می‌گیرد هر دو 14 درصد افزایش حقوق دارند اما برای  کارمندی که 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرد 14 درصدش می‌شود 300 تا 400  هزار تومان و کارمندی که یک میلیون و 200  می‌گیرد حدود 70 -80 هزار تومان می‌شود یعنی این اختلاف طبقاتی  همیشه وجود دارد اما زمان احمدی نژاد یک مساله دیگر رخ داد که اضافه‌کارهمه را کم می‌کردند و معلم‌ها هم مثل بقیه  کارمندان سکوت می‌کردند و حرفی نمی‌زدند ؛ اما در دولت جدید می‌بینیم که بانک‌ها و وزارت بهداشت افزایش حقوق خوبی پیدا کردند- که البته حق‌شان است -اما آموزش و پرورش اضافه نشده است.
در اعتراضات اخیر مضمون یکی از پلاکاردها این بود که ما از فقر نمی‌نالیم از فرق می‌نالیم . مهمترین عاملی که فرهنگیان را اذیت می‌کند نگاه تبعیض‌آمیز بین کارمندان دولت به ‌ویژه در بخش‌های تدارکاتی و خدماتی با آموزش و پرورش است.
به عنوان مثال یکی ازبستگان من کارمند یکی از ادارات دولتی و هم دوره  خودم بوده است ، حقوق او در حال حاضر 3 میلیون و 800 هزار تومان است اما من با سابقه 24 ساله آموزگاری یک میلیون واندی می‌گیرم. من برای اینکه خودم را بالا بکشم و درسطح متوسط قرار بدهم مجبورم شغل دوم و سوم داشته باشم و تدریس خصوصی  کنم یا به آموزشگاه ها بروم.
به اعتقاد من مشکل فرهنگیان پیش از اینکه فقر و مشکلات اقتصادی باشد این اختلاف درآمدی است که درهمه دولت‌ها وجود داشته و فقط مربوط به دوره آقای روحانی نیست ، اما بر خلاف شعارهای آقای روحانی که  پیش از انتخابات  داده می‌شد ، متاسفانه  باز هم آموزش و پرورش در اولویت‌های آخر قرار دارد و آن طور که باید و شاید به آن اهمیت داده نمی‌شود.
* عضو کانون صنفی معلمان ایران
 
 
منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار :

پیرو اطلاعیه قبلی در سایت سخن معلم در مورد معرفی کاندیداهای شورایاری در سطح استان تهران ( این جا ) به اطلاع می رساند :

دوستان و همکاران فرهنگی پس از تایید شدن می توانند مشخصات و برنامه های خود را به همراه یک عکس با کیفیت خوب به سخن معلم ارسال فرمایند.

 


مشخصات :

صدیقه رستما كد انتخاباتي: 53530

صدیقه رستما/ متولد تهران / ساکن محله ی تهران پارس غربی/ کارشناس علوم تربیتی / دارای درجه ی MA  در روان شناسی تربیتی / طی دوره ی PHD جامعه شناسی تربیتی .

سوابق علمی و عملی متعدد30 سال فعالیت پژوهش ، برنامه ريزي، مديريت و اجرا در سطوح و جایگاه های مختلف حوزه ی تعلیم و تربیت کشور:

  1. تدریس در دوره های دبستان تا  متوسطه ، مدرس دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ، و دوره های کارشناسی علوم تربیتی و روان شناسی در دانشگاه پیام نور .
  2. کسب عنوان ملی پژوهنده ی برتر کشور و رتبه ی برتر در جشنواره های : معلمان مولف ، الگوهای برتر تدریس ، معلمان موفق و ... .
  3. عضو کمیته ی برنامه ریزی رتبه ی اول كشور درتدوین برنامه پنجم توسعه ، منتخب معاونت راهبردی ریاست جمهوری .
  4. عضو گروه هاي تدوين: سند ملی رشد و تکامل همه جانبه ی اوان کودکی (ECD)مصوب شورای عالی سلامت ، گزارش ملی یک دهه برنامه جهانی آموزش برای همه (EFA) ، ساماندهی زمان آموزش (تعطیلی پنجشنبه ها)، پیش نویس طرح شورای عالی کودک .
  5. عضو شبکه ی زنان دانشمند جهان اسلام ، پنل هاي تخصصی در همایش های: ملی سلامت خانواده ، تولیدکنندگان برنامه های صدا و سیما  و ... ، همكاري با کارگروه های تخصصی در حوزه های آموزش و پرورش و رفاه کشور ،  بهبود کیفیت (TQM) و بهره وری ، شورای فرهنگ عمومی ، توانمندسازي خانواده ها)  (FLE آموزش مهارت های زندگی نوجوانان و توانمندسازی دختران ، مداخلات به هنگام کودکان دارای نیاز ویژه و ... .
  6. ارائه ی عناوین پروژه هاي پذیرفته شده درسازمان آیسسکو و سازمان همکاری های منطقه ای اکو(جهت تامین اعتبار اجرایی در ایران با تاكيد بر مناطق محروم و الگو سازی برای کشورهای عضو) .
  7. مسئول برنامه ریزی و گروه های آموزشی و تکنولوژی ، فعالیت های فرهنگی و اردویی، مشاوره ، دبیری علمی، اجرایی ، ارائه ی مقاله و سخنرانی همایش ها و جشنواره های مختلف، داوری ده ها طرح ، برنامه ، فراخوان مقاله ،همایش ، جشنواره و مسابقه ی ملی ،استانی و منطقه ای، تالیف مقالات و کتب در موضوعات آموزشی ، پرورشی و مهارت های زندگی .
  8. تقدیرنامه ها ی ملی، استانی و منطقه ای در موضوعات مختلف علمی، پژوهشی ، مدیریتی، برنامه ریزی واجرایی از حوزه های وزارت آموزش و پرورش،بهداشت و درمان، کشور، یونیسف و ... .

طرح و برنامه های مورد نظر :

  1. برنامه ریز ی و ساماندهی آموزش های مناسب توانمندسازي و کارآفرینی با تاکید بر جوانان و خانواده های تک سرپرست .
  2. برنامه ریز ی و ساماندهی آموزش های مناسب سلامت محور ، بهداشت و ایمنی محیط ، مهارت های زندگی، شیوه های فرزندپروری ، ایمنی در فضای مجازی و حقوق شهروندی برای کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان با توجه ویژه به سالمندان .
  3. پی گیری اقدامات و هماهنگی های ممکن در خصوص آموزش و رعایت کرامت انسانی در فضاهای شهری و تبدیل محله به محله ی دوست دار کودک .
  4. پی گیری اقدامات و هماهنگی های ممکن در خصوص فضای فیزیکی محله: زیباسازی ، امکانات ورزشی ، فرهنگی، مذهبی ، هنری ، ایمنی ، پل های عابرمکانیزه و ... با استفاده از قابلیت ها و ظرفیت های افراد و نهادهای دولتي و فضاهاي محلی در خدمت ساکنین محله .
  5. پی گیری اقدامات و هماهنگی های ممکن در خصوص غني سازي اوقات فراغت مناسب برای: کودکان، نوجوانان، جوانان، سالمندان ، اردوهای تفریحی، مذهبی، فرهنگی، علمی، ورزشی و... .

آسمان کشور و هوای شهر مان آلوده است ؛ به کمک کنیم تا آسمان محل و هوای دل مان پاک و آرام باشد.

آرامش دست یافتنی است : فقط کافی است محله ی خود را با مشارکت هم بسازیم. همین!

بیایید شروع کنیم برای اقدامات بزرگ باید از قدم های کوچک شروع کرد.

   با نام و یاد خدا ، به امید فردای روشن برای فرزندان اين آب و خاك .

ارسال مشخصات و برنامه ها برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

گروه اخبار :

پیرو اطلاعیه قبلی در سایت سخن معلم در مورد معرفی کاندیداهای شورایاری در سطح استان تهران ( این جا ) به اطلاع می رساند :

دوستان و همکاران فرهنگی پس از تایید شدن می توانند مشخصات و برنامه های خود را به همراه یک عکس با کیفیت خوب به سخن معلم ارسال فرمایند.


maryamdid از ائتلاف فرهنگیان

 مشخصات :
مهندس مریم غضنفری نیکو  

منطقه 2 - محله پونک
کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران
کارشناسی : مهندسی کامپیوتر – نرم افزار
بیش از 10 سال سابقه تدریس  در سازمان فنی حرفه ای و سرای محله های شهرداری و موسسات آموزشی و فرهنگی
مدرس کارآفرینی در موسسه کاشف
حضور فعال در حوزه مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات و مشاوره ، عضو کمیته کیفیت و بهره وری سیستم ها در ارگان های دولتی
تجربه فعالیت موثر در اصناف ، انجمن های علمی ،فرهنگی و هنری و...
 
شعار انتخاباتی : 

محله خوب یافتنی نیست، بلکه ساختنی است !

اهداف :
دوصد گفته چون نیم کردار نیست                    به عمل کار برآید به سخندانی نیست
 
 
 

گروه اخبار :

پیرو اطلاعیه قبلی در سایت سخن معلم در مورد معرفی کاندیداهای شورایاری در سطح استان تهران ( این جا ) به اطلاع می رساند :

دوستان و همکاران فرهنگی پس از تایید شدن می توانند مشخصات و برنامه های خود را به همراه یک عکس با کیفیت خوب به سخن معلم ارسال فرمایند.


hedayatfardid مشخصات :
" مجید هدایت فر "
متولد 1342
دارای مدرک کارشناسی روان شناسی مشاوره
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی
دارای 25 سال سابقه ی اداری و آموزشی 
رزمنده دوران دفاع مقدس با قریب به سه سال حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل
هم اکنون  مشاور تربیتی تحصیلی دبیرستان های منطقه دو 
 
اهداف:
برنامه ریزی برای تامین محیط زیست سالم و شاداب تر
پیگیری جهت رفع مشکلات کتابخانه های عمومی 
جمع بندی نظرات اهالی محله وارایه ی نظرات کاربردی به شهردار محترم منطقه در جهت بهبود فضای شهری و رفع کاستی ها
با تشکر از مدیر محترم سایت
 
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 گروه اخبار - محمد رضا شهریاری /
جمعی از معلمان کاندید برای چهارمین دوره انتحابات شورایاری ها با ارسال منشور اخلاقی - مدیریتی برای سخن معلم  سایر کاندیداها به ویژه فرهنگیان را به رعایت این اصول فرا خواندند

ما امضاء کنندگان ذیل به عنوان کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورایاری محلات شهر تهران بدین وسیله متعهد می شویم در صورت ورود به شورایاری محله خود در اجرای اهداف و اصول این منشور اخلاقی و مدیریتی کوشا باشیم:
  1. پرهیز از ورود به گروه ­بندی و فعالیت­ های سیاسی.
  2. پرهیز از ورود به جریانات و فعالیت­ های اقتصادی مرتبط با حوزه مسئولیت و فعالیت شورایاری محله تا پایان مسئولیت قانونی.
  3. پرهیز از فردگردایی در فعالیت­ های محوله و تلاش در جهت ایجاد روحیه همکاری گروهی و گفت و گو در جهت رسیدن به اجماع و توافق در تمام مراحل تصمیم­ گیری.
  4. تلاش در جهت شناسایی ظرفیت­ های مردمی ساکن در محله و ایجاد زمینه برای مشارکت و همکاری با تمام شهروندان و ساکنان در راستای اهداف و مسئولیت ­های شورایاری محله.
  5. در اولویت قرار داشتن منافع عموم شهروندان و ساکنان محله در تمام تصمیم­ گیری­ های فردی و گروهی تا پایان مسئولیت قانونی.
  6. کسب اطلاع، پایب ندی و اجرای اقدامات تنها براساس قوانین، مصوبات قانونی و ابلاغ شده به شورایاری محله.
  7. احترام به تجربه، دانش و نگرش سایر اعضا در تمام فعالیت ­های مربوطه در راستای ایجاد محیط آرام و اثربخش در شورایاری محله.
  8. تلاش در جهت استقرار ساز و کارهای مناسب در جهت کسب نظرات و پیشنهادات شهروندان و ساکنان در راستای استقرار برنامه­ ریزی مشارکتی در شورایاری و مدیریت محله در همه زمینه­ های قانونی و مسئولیت محوله.
  9. پای بندی به اصل برنامه ­ریزی و مدیریت اثربخش منابع در جهت ارائه خدمات بهینه و موثر در محله
  10. تلاش در جهت استقرار نظام پاسخ گویی و شفافیت در تمام سطوح و کلیه اقدامات و فعالیت­ های شورایاری و مدیریت محله به شهروندان و ساکنان محله.
  11. تلاش در جهت ایجاد سازوکارهای نظارت و پایش مستمر و پایدار تک تک شهروندان و ساکنان درتمام فعالیت­ های مرتبط شورایاری در محله
  12. نظارت مستمر و موثر بر فعالیت­ های سرای محله و همکاری طبق ضوابط و قوانین مصوب در این حوزه.
  13. تلاش در جهت جذب و به کارگیری کارکنان مدیریت و سرای محله از میان شهروندان ساکن و دارای صلاحیت علمی، اخلاقی، تجربی در طول مدت مسئولیت.

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور