صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه گزارش /

در روزهای پایانی سال ، نشست گروه های آموزشی منطقه 9 تهران با دبیران واحدهای آموزشی برگزار شد .

این جلسات به تفکیک دروس در برخی از واحدهای آموزشی در روز دوشنبه برگزار و استقبال همکاران به ویژه " خانم ها " در حد قابل قبولی بود .

در نشست گروه آموزشی زبان انگلیسی مسئول گروه ضمن خیر مقدم عنوان نمود که قرار است در جلسه امروز در مورد بودجه بندی کتاب و نیز ارزشیابی پایانی صحبت شود .

همچنین از همکاران خواسته شد تا در مورد کتاب های سال دوم و سوم متوسطه نظر دهند ضمن آن که کتاب سال اول از سال آینده حذف خواهد شد .

خانم بیگلری عنوان نمود که برخی از مناطق مانند 2 و 3 و 17 در این زمینه فعالند و متاسفانه در منطقه 9 معلمان همدیگر را نمی شناسند و این نشست ها فرصت خوبی برای هم اندیشی است .

ایشان همچنین گفت که از او خواسته شده است در مورد همکاران نمره دهد اما چنین چیزی میسر نیست .

در این جلسه، پورسلیمان به عنوان یکی از دبیران این درس ضمن تشکر از این اقدام این پرسش را مطرح نمود که چرا پس از گذشت حدود 6 ماه و در روزهای پایانی چنین جلسه ای برگزار شده  است ؟

معمولا در این جلسات و در ابتدای ورود کلی مشخصات از معلمان مانند تلفن ، ای میل و... گرفته می شود اما در طول سال نه پیامکی ارسال می شود و نه ای میلی  دریافت می شود ؟!

کتاب های انگلیسی سال دوم و سوم نزدیک به 20 سال است که تدریس می شود و مملو از اشتباه هستند و به روز نشده اند اما کوچک ترین تغییری نکرده اند !

اساسا فلسفه وجودی دفتر تالیف کتب درسی برای چیست ؟

کتبی که قرار است تغییر کنند و از معلمان برای تغییر آن ها نظر خواهی نمی شود و حتی به نظرات معلمان توجهی نمی شود ؛ این نظرخواهی در این نشست ها برای چه منظوری انجام می شود ؟

قرار است " رتبه بندی معلمان " با کمک گروه های آموزشی در منطقه انجام پذیرد . این گروه های آموزشی با این وضعیت که در یک سال تحصیلی یک نشست به این صورت برگزار می شود چگونه می خواهند مبادرت به " رتبه بندی معلمان " کنند ؟

یکی از معلمان نیز گفت : " سال اول و دوم راهنمایی دانش آموزان با تبصره قبول می شوند ، سال سوم راهنمایی هم با کمی تغییر و با تبصره به دبیرستان می آیند ؛ ما با این دانش آموزان " بی سواد " چه کاری باید انجام دهیم ؟

از سوی دیگر ، در نظام سالی واحدی دانش آموز که همه اش با تبصره قبول شده است بدون آن که در زبان (1) قبول شود در سال دوم می نشیند !
معلمان باید به این دانش آموزان چه چیزی را آموزش بدهند ؟"

همکار دیگری ضمن تایید این مساله تصریح کرد که دانش آموزش علنا به او گفته است که آقا شما درست را بده ! من قبولم !

همکار دیگری ضمن انتقاد از محتوای کتب عنوان نمود که اصولا بین مقاطع تحصیلی پیوستگی وجود ندارد . نظام آموزش در تدریس کتب زبان انگلیسی Reading محور است در حالی که این وضعیت پاسخگوی نیازهای دانش آموزان نیست .

چرا به معلمان اجازه داده نمی شود تا کتب آموزشگاه های زبان در مدارس تدریس شود تا نیازها برآورده شوند ؟

در این جلسه ، معاونت محترم آموزش متوسطه و نیز کارشناس مسئول آموزش متوسطه حضور پیدا نمودند .

آقای بیداخویدی عنوان نمود که ما از پیشنهاد همکاران برای برگزاری این نشست ها استقبال می کنیم .

او اظهار امیدواری نمود که این نشست ها با فواصل کم تر و با مشارکت بیشتر همکاران برگزار شود و نگرش مدیریت محترم منطقه در این زمینه مثبت است .

ایشان در  برابر پرسش های فراوان همکاران شماره پیامکی را معرفی و از معلمان خواست که نظرات خود را از این طریق برای اداره ارسال فرمایند و سپس جلسه را ترک نمود !

هنگام ترک جلسه یکی از دبیران  آقای بیداخویدی را مورد خطاب قرار داده و گفت که در سایر ادارات و وزارتخانه ها ، کارمندان در ساعات کاری در جلسات ضمن خدمت حضور می یابند و حتی بابت شرکت آن ها تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته می شود  ( به عنوان مثال حق الزحمه پرداخت می شود و... ) ؛ اما در آموزش و پرورش ما باید معمولا بعد ظهرها و خارج از ساعات آموزشی در این جلسات حضور پیدا کنیم !

این تبعیض ها برای چیست ؟

نشست گروهای آموزشی با اعطای گواهی حضور به مدت 2  ساعت برای همه همکاران پایان یافت .

پایان گزارش/

 

منتشرشده در گفت و شنود

azl گروه اخبار /

 « حدود ساعت 12 ظهر روز دوشنبه 18 اسفندماه مدير يكي از نهادهاي شهرستان كوهدشت به نام "يونس. م" پس از مراجعه به دبيرستان نمونه دولتي امام علي (ع) اين شهرستان كه فرزندش "اميررضا. م" در آن‌جا تحصيل مي‌كند، اقدام به كتك زدن معلم رياضي اين مركز مي‌نمايد.

به گفته‌ي يكي از 18 معلم و حاضراني كه شاهد وقوع اين حادثه‌ي تأسف‌بار بوده و صورت‌جلسه‌ي واقعه را امضا كرده‌اند، مدير نام‌برده كه از 10 فروردين امسال به اين سمت منصوب شده است، چنان با شدت به صورت "مجيد گراوند" معلم رياضي اين مركز آموزشي ضربه زده كه اين معلم از ناحيه چشم چپ و شقيقه به شدت دچار آسيب‌‌ديدگي شده و براي مداوا و عكس‌برداري به خرم‌آباد اعزام مي‌شود.

همچنين، روز سه‌شنبه گودرز كريمي‌فر مدير كل آموزش و پرورش لرستان براي پي‌گيري موضوع و طرح شكايت قضايي از اين مدير به شهرستان كوهدشت عزيمت نمود و در  جلسه‌اي كه با حضور محمدكرم محمدي فرماندار، اردشير حسيني دادستان كوهدشت، سرهنگ محمدصادق رستمي‌مرادي فرمانده انتظامي اين شهرستان در فرمانداري برگزار شد، علاوه بر تأييد حكم عزل موقت اين مدير، علي قائدرحمتي مسوول اداره حقوقي آموزش و پروش لرستان پي‌گير شكايت قضايي جهت برخورد با مدير نام‌برده مي‌باشد.

پس از روي دادن اين حادثه‌ي ناخوشايند، شوراي تأمين استان لرستان نيز تشكيل جلسه داد و مدير اين نهاد كه يكي از شركت‌هاي نيمه‌دولتي استان است را از سمتش موقتاً عزل كردند و مجيد شيراوند معاون وي را به عنوان سرپرست اين شركت منصوب نمودند تكليف ضارب پس از برگزاري دادگاه مشخص شود.

همچنين علي‌نژاد از فرهنگيان كوهدشت به نقل از رضايي مدير دبيرستان نمونه امام علي(ع) كوهدشت گفت كه حال عمومي مجيد گراوند دبير رياضي اين مركز اكنون رضايت‌بخش است و مدير ضارب (ولي دانش‌آموز اميررضا . م) نيز اكنون در بازداشت به سر مي‌برد.

قابل ذكر است دي‌ماه امسال نيز "غلام‌عباس . ن" معاون گمرک منطقه آزاد اروند خرمشهر، "عادل روان" معلم فرزندش را در حضور تمامي دانش‌آموزان كلاس سيلي زد و هتك حرمت نمود. »

پایگاه خبری یافته

روایت لکنا :

اختصاصی لکنا :" بر اساس گزارش دریافتی ،روز گذشته اتفاقی تامل بر انگیز و تلخ  درراستای سلسله بی احترامی های اخیر  آن هم نه توسط دانش آموز ،که، توسط  ریاست یکی از ادارات شهرستان کوهدشت،نسبت به ساحت مقدس معلمان (همان هایی که دارای شغل انبیاء می باشند) در دبیرستان نمونه دولتی امام علی رخ داده که خوشبختانه با درایت استاندار محترم ، شخص مربوطه  بلا فاصله از مسئولیت اداره کنار گذارده شده و بر اساس شکایت  دبیر مربوطه و اداره آموزش وپرورش کوهدشت،جهت طی مراحل قانونی ومحکومیت، در اختیار مراجع قضائی قرارداده شده است ،انتظار می رود مرجع محترم قضائی در اسرع وقت و با اولویت رسیدگی،نسبت به صدور رای محکومیت نامبرده ، به شکلی عمل نماید که اقدامی بازدارنده و درس عبرتی برای دیگران باشد و در همین راستا از هیات  محترم رسیدگی به تخلفات دستگاه موصوف نیز  انتظار می رود با اقدامی مشابه ،در چار چوب مقررات و آرای هیات تخلفات تنبیه لازم را اعمال نماید تا زین پس شاهد چنین گستاخی هائی نه در عرصه ی مقدس تعلیم وتربیت ،که در هیچ جای سرزمین متمدن ایرانی -اسلامی نباشیم.

قابل ذکر این که، مسئول مربوطه به همراه راننده اداره ،به دبیرستان امام علی (ع)مراجعه  و به جای پاسداشت و قدردانی از معلمان زحمتکش ،که هیچ تمایزی بین فرزند خود ودانش آموزان قائل نمی شوند سراغ دبیر ریاضی را می گیرد، به محض مواجهه با دبیر مربوطه ، خود وراننده جانش، با نثار چند تا مشت  به ناحیه گیچگاهی آقای (م- گ)دبیر ریاضی دبیرستان امام علی(ع)، وی را نقش بر زمین می کنند،به طوری که دبیر مورد اشاره، لحظاتی بیهوش روی زمین افتاده واز طریق همکاران به بیمارستان  کوهدشت وسپس بیمارستان شفا ی خرم آباد جهت مداوا انتقال می یابد،و شنیده ها حاکی است که روز گذشته وی بر اثر شدت ضربات وارده چیزی را به یاد نمی آورده است .

گفتنی است مدیرکل آموزش و پرورش استان ،به منظور پیگیری موضوع، و دل جوئی از دبیر مورد اشاره ،امروز به دبیرستان امام علی (ع)مراجعه و در جمع معلمان حضور یافت.

 

حادثه‌اي ديگر در مدارس لرستان مربوط به سال 1388

"صادق. ج" بخشدار مرکزيسلسله اردي‌بهشت 1388 پس از اطلاع از مجادله فرزندش در مدرسه با يکي از همکلاسي‌ها، شخصاً به مدرسه مراجعه کرد و همکلاسي فرزند خود را مورد ضرب و شتم و کتک کاري قرار داد!

به گزارش ايرنا، يک منبع موثق گفت: سيد حسين صابري استاندار لرستان نيز پس از اطلاع از موضوع و اعتراض مردم بلافاصله به محل مراجعه کرد و بعد از بررسي و اطمينان از صحت وقايع، حکم عزل بخشدار ضارب را صادر نمود.

پایان پیام/

rouzbahanisp3 شوراياري محلات با اينكه در يك محدوده ي كوچك از يک شهر فعاليت دارند اما در مجموع مي توانند بر مسائل كلان و خرد شهري تاثير بسيار زيادي داشته باشند.

اين نهاد به مانند شوراي شهر در يك محله است و بازوي توانمند شوراي شهر و ناظر بر فعاليت هاي شهرداري است.

بودجه سال 93 شهرداري براي هر كدام از سراي محلات كه زير نظر شوراي ياري هاست بالغ بر 100 ميليون تومان است كه با درآمدهاي خود سراي محلات، حتي بيشتر از اين رقم مي شود. با اين بودجه ي سالانه به اضافه ي بودجه هاي جاري شهرداري براي محلات، با يك مديريت بهينه و درست مي توان به رشد محلات كمك كرد.

يكي از گروه هايي كه به درستي قادر به انجام مديريت فرهنگي و اجتماعي قوي در قالب شوراياري محلات مي باشد ،فرهنگيان هستند. دليل توانايي قشر فرهنگي به تحصيلات عالي و سرمايه ي اجتماعي آنها بر مي گردد.

پس بر ما فرهنگيان فرض است كه در اين رويداد مهم و تاثير گذار بر شهر تهران ، که یک ظرفیت و فرصت قانونی برای استفاده از پتانسیل اجتماعی است چه به عنوان كانديد شوراياري و چه به عنوان راي دهنده به همكاران توان مندمان ،حضور داشته باشيم .

خوشبختانه فرهنگیان و معلمان در این دوره حضور پر رنگی داشته اند .

کارنامه و عملکرد درخشان و قابل دفاع " معلمان شورایار " در آینده می تواند تکیه گاهی مهم و راهبردی برای حضور سازمان دهی شده و فراگیر در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی  مانند مجلس و... باشد .

* جامعه شناس و فرهنگي
كانديد شوراياري منطقه 5 محله اباذر
جزء ائتلاف بزرگ فرهنگیان تهران

 

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار :

پیرو اطلاعیه قبلی در سایت سخن معلم در مورد معرفی کاندیداهای شورایاری در سطح استان تهران ( این جا ) به اطلاع می رساند :

دوستان و همکاران فرهنگی پس از تایید شدن می توانند مشخصات و برنامه های خود را به همراه یک عکس با کیفیت خوب به سخن معلم ارسال فرمایند.


zakiloudid کاندیدای محله آذری منطقه 17 تهران با شعار: زندگی پاک در محله پاک
موضوع: رزومه (مجید زکی لو)
مجید زکی لو - کاندیدای شورایاری محله آذری

مشخصات و سوابق:

- فوق لیسانس علوم قرآن وحدیث.
- مدرس دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی کاربردی.
- مدیر کل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم.
- نایب رئیس و عضو اصلی شورای جمعیت قرآنی استان تهران.
- مدیر عامل اتحادیه و عضو اصلی هیئت مدیره تشکل های قرآن وعترت استان تهران.
- قاری ممتاز و بین المللی قرآن کریم.
- عضو هیت امنای موسسه قرآنی رفعت.
- دارای بیش از 30 سال سابقه ی تدریس علوم و معارف اسلامی و علوم و فنون قرائت ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در مدارس و مساجد و فرهنگ سراها و ...
- تهیه و تالیف و تدوین ده ها طرح تفصیلی آموزش علوم مختلف قرآن کریم که هم اکنون در سطح کشور اجرا می شود.
- دارای سابقه ی بیش از 15 سال کار مدیریتی.

برنامه ها :
- برنامه ریزی جهت ایجاد دارالقرآن برای مساجد محله آذری به منظور تقویت بنیه طرفیت های علمی و هنری نسبت به کلام اله مجید و عترت (ع) و ارتقاء بینش الهی اهالی محله و پی گیری تا حصول نتیجه.
- رسیدگی جدی به مشکلات زیست محیطی و حقوق شهروندی از دیدگاه قرآن و اهل بیت (ع)
- تلاش برای حل مشکلات ترافیکی ؛ صنفی ؛ معیشتی و اقتصادی محله آذری با استفاده از همه ظرفیت های موجود محله.
- ارتقای شاخص های اعتقادی ، فرهنگی و هنری با استفاده از نظرات اندیشمندان ، استادان و دانشجویان محله آذری
- راه اندازی خانه سلامت روان و مشاوره در راستای ارتقای سلامت روان و بهداشت روان فردی و اجتماعی با الگوگیری از سبک زندگی قرآنی.
- انتشار نشریه محلی (با عنوان: محله پاک) برای محله آذری به عنوان یک ضرورت تا درخواست ها و مطالبات قانونی و شرعی اهالی محله به اطلاع مدیران و مسوولان شهری برسد.
- برگزاری همایش های علمی ، پژوهشی ، تفریحی در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی اندیشه و عمل جدی اهالی محله به رهنمودهای حیات بخش قرآن کریم و اهل بیت(ع) .

ارسال مشخصات و برنامه ها برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

گروه اخبار :

پیرو اطلاعیه قبلی در سایت سخن معلم در مورد معرفی کاندیداهای شورایاری در سطح استان تهران ( این جا ) به اطلاع می رساند :

دوستان و همکاران فرهنگی پس از تایید شدن می توانند مشخصات و برنامه های خود را به همراه یک عکس با کیفیت خوب به سخن معلم ارسال فرمایند.


heydaridid بهزاد حیدری کد انتخاباتی 61194

کاندیدای چهارمین دورۀ انتخابات شورایاری های محلات تهران

منطقه 3- محلۀ قلهک

دانش آموختۀ دانشگاه پلی تکنیک تهران در مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی سهند در مقطع کارشناسی

کارشناس صنعت حمل و نقل کشور

کارشناس بخش حمل و نقل ریلی گروه صنعتی مپنا

مدرس دوره های آموزشی تخصصی مهندسی میان مدت و کوتاه مدت

سوابق فرهنگی:

دبیر شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشگاه

دبیر کانون ادبی دانشگاه

عضو هیئت نظارت بر نشریات دانشگاهی

سردبیر و مدیر مسؤل نشریات دانشجویی

اهم اهداف و برنامه ها:

تهیه طرح مطالعاتی جامع ترافیکی معابر محدودۀ قلهک و ارائه راه کارهای عملیاتی جهت کاهش معضلات ترافیکی منطقه

ایجاد ارتباط سازنده با سازمان های خدمات مدیریت شهری در جهت خدمت رسانی بهینه به ساکنین

تعامل مستمر با ساکنین محله برای دریافت به موقع نظرات، مشکلات، راه کارها و انعکاس آن به مدیران شهری منطقه

تلاش برای ترویج قانون مندی و احترام به حقوق شهروندی و افزایش سطح نظم عمومی محله

اختصاص بهینۀ منابع موجود برای تسهیل دسترسی ساکنین به امکانات و تسهیلات فرهنگی و ورزشی با حداقل هزینه

ارسال مشخصات و برنامه ها برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

farjouddid  حضور مردم ، در حوزه فرهنگ به عنوان یک ضرورت انکار ناپذیر مطرح است. فرهنگ بر زندگي انسان‌ها اشراف دارد. انسان‌ها فقط در درون نظام فرهنگي مي توانند زندگي کنند و نظام فرهنگي هم به وسيله مردم بازتوليد و تداوم مي‌يابد. دولت به تنهايي قادر نيست بار سنگين توسعه فرهنگي را بر دوش بکشد. از اينجاست که موضوع لزوم مشارکت مردمي در توسعه فرهنگي ضرورت پيدا مي کند. اما بحث بر سر نقش مردم در توسعه فرهنگي است، مشارکت و سهم گيري فعال و تأثيرگذار مردم در عرصه‌هاي مختلف به عنوان حرکتي حياتي، سازنده و مبارک، اقدامي است که هر جامعه‌اي که توفيق دست يابي به آن را داشته باشد طعم شيرين و ثمرات ارزش مند آن را می تواند بچشد. همچنين بر اساس تعريف فرهنگ مي‌توان ادعا کرد که حوزه فرهنگ وسيع‌ترين حوزه فعاليت انساني است. همه انسان‌ها خواسته يا ناخواسته در اين حوزه وارد مي‌شوند، در آن مشارکت دارند، از آن اثر مي‌پذيرند و در آن اثر مي‌گذارند به طوري که نقش مردم حتي سياست‌گذاري‌هاي عرصه فرهنگي بي‌بديل و انکارناپذير است.

فاکتورهايي چون ارتقاء خودآگاهي فردي و اجتماعي شهروندان، خودباوري، آشنايي با تکاليف اجتماعي و حقوق شهروندي، اجتناب از تمرکزگرايي در سياست گذاري فرهنگي، مشارکت آزادانه و اثربخش کردن مشارکت مردمي روند توسعه فرهنگي را تسهيل و زمينه را براي حرکت به سمت توسعه فرهنگي هموار مي سازد .

‌ بنابراين براي جلب اعتماد مردم و فراهم ساختن بستر‌هاي لازم براي مشارکت مردم در توسعه فرهنگي،مردم بايد در همه مراحل فعاليت‌هاي فرهنگي، تصميم‌سازي، برنامه‌ريز‌ي و اجرا، دخالت داشته باشند.  طلب مشارکت در حين اجراي برنامه، جذابيت لازم را ايجاب نمي‌کند و اعتماد مردم را برنمي‌انگيزد.

رويکرد محله‌محور که برگرفته از رويکرد اجتماع‌محور است، در راستاي حل پايدار و بهينه مسائل شهري و همکاري با مديريت شهري با هدف مشارکت دادن شهروندان در امور شهر، يکي از کارآمدترين سازوکارهاي منجر به توسعه پايدار است.تجلی این امر اکنون در انتخابات شورایاری ها می تواند بیش از پیش با ورود معلمان و فرهنگیان مناطق بیش از پیش دارای کارآمدی باشد .

"انتخابات شورایاری در محلات همانند کلاسی برای اجرای همبستگی، انسجام، هماهنگی و از سوی دیگر افزایش آگاهی پیرامون حقوق شهروندی برای تمامی شهروندان به شمار می رود. فضای که با حرکت در مسیر تعیین شده خود و تمرکز بر توسعه فرهنگ سازی، شناسای نقاط مشکل ساز در محلات مختلف می تواند حرکتی رو به جلو  در راستای ارتقاء فرهنگ شهرنشینی و ایجاد بسترهایی برای تبیین مفاهیمی چون شهروند محوری، نقش پذیری و مردم سالاری را  در جامعه  فراهم سازد."

فرهنگیان جزء گروه های مرجع و فکری جامعه به حساب می آیند و تجارب نشان داده است که آن ها مدیریت خوبی در زمینه فرآیند حل مساله دارند و به سبب مرجعیت اجتماعی می توانند تجربه خوبی را در مدیریت نوین شهری به نمایش بگذارند.

شورایاری ها نمونه ای از تمرین کار جمعی و الگوی کار گروهی هستند و می توانند در ساختن یک جامعه مدنی و پویا نقش مهمی ایفا کنند و در این میان فرصت برای ورود و حضور فرهنگیان و معلمان در این عرصه اجتماعی وجود دارد.

ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار :

پیرو اطلاعیه قبلی در سایت سخن معلم در مورد معرفی کاندیداهای شورایاری در سطح استان تهران ( این جا ) به اطلاع می رساند :

دوستان و همکاران فرهنگی پس از تایید شدن می توانند مشخصات و برنامه های خود را به همراه یک عکس با کیفیت خوب به سخن معلم ارسال فرمایند.


جمعه 22 اسفندماه
روز انتخاب شورایاری های محله
محله ی خوب و آباد
          زندگی مطلوب و شاداب
                      محیطی پاک و سالم

ghafouridid مشخصات :                  
علیرضا غفوری « کد انتخاباتی 48159 »
دانش آموخته ی علوم اجتماعی و روابط بین الملل (P.H.D)
کاندیدای چهارمین دوره شورایاری محلات تهران ، منطقه 2 سعادت آباد محله بهرود
لاظهیر کالمشاوره        
محله ی دانا                                   شورای توانا

رزومه و سوابق اجرایی ، تجربی :
•    هماهنگ کننده شبکه  مراکز آموزشی وابسته به یونسکو
•    رئیس گروه طرح و برنامه سازمان پرورش استعدادهای درخشان   
•    مسئول امور مدارس غیر دولتی ، نمونه و شاهد
•    عضویت در کمیته ی اجرائی هم اندیشی صاحب نظران در اقتصاد آموزش و پرورش
•    عضویت در کمیسیونهای تخصصی کار گروه دائمی اتباع  بیگانه
•    عضویت در هیئت اعزامی به هفتمین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران وکشور قرقیزستان  
•    مدیریت معاونت دبیری مراکز و مجتمع های آموزشی از قبیل: مراکز آموزشی ایرانی خارج از کشور
•    مراکز اموزشی سازمان استعداد های درخشان
•    مراکز آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنائی
•    مجتمع تطبیقی و بین المللی و غیرانتفاعی
•    تالیف و تدوین رسالات جزوات و مقالات علمی  تحقیقاتی  و پژوهشی


 آرمان ها و برنامه ها:
•    اهتمام در شتاخت و  بازآفرینی ارزش های هویتی محله  
•    اهتمام در غنا بخشیدن به فعالیت های فرهنگی
•    شناخت و بایش آسیب های فرهنگی و تقویت نظام تعاون و همیاری در سطح محله
•    بسط وگسترش روحیه ی نشاط و شادابی در میان کودکان ، نوجوانان و جوانان  به عنوان گوهران حساس و نیرومندترین پشتوانه های محله  
•    ترویج فرهنگ تندرستی با بسط آگاهی ها و فضایل اخلاقی و تقویت و توسعه ی فضاهای فرهنگی ورزشی  
•    ایجاد بسترهای تعامل با موسسات و مراکز علمی ، پزوهشی و تحقیقاتی
•    بهره گیری از مشاوره با پیش کسوتان و صاحبان اندیشه و تجربه که سال ها در مسیر سازندگی همت نموده اند

ارسال مشخصات و برنامه ها برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

سه شنبه, 18 اسفند 1393 10:02

طرح تعالی مدیریت مدرسه !

omidalisp اواخر  شهریور 93 بود که اعلام شد به دستور مقام عالی وزارت طرح تعالی مدیریت مدرسه  باید اجراء شود و مدیران مدراس منتخب باید در دوره مربوطه به مدت یک هفته در استان شرکت نمایند. 

پس از طی دوره  مربوطه  ، چند هفته  وقت گذاشتن  مدیران جهت  نوشتن و  تایپ کردن  برنامه سالانه  بر اساس 10 محور ، 46 راهبرد و  169 شاخص و آماده سازی فضا و امکانات  از قبیل : 

1- جلسه توجیهی با عوامل اجرایی و تشریح برنامه ها 

2- جلسه توجیهی با معلمان و تشریح برنامه ها 

3- جلسه توجیهی با اولیاء و دانش آموزان و اعلام برنامه ها 

4- نصب تابلوهای مربوطه با عنوان مدرسه و تراکت های اهداف طرح 

5- تهیه پوشه های ثبت و نگهداری فعالیت ها 

6 - دادن وعده بودجه های لازم به دانش آموزان در صورت داشتن طرح های علمی

7- گرفتن تفاهم نامه از دبیران جهت همراهی در اجرای طرح  

8- تشکیل جلسات هماهنگی با مسئولین آموزش و پرورش

9- و...

در انتظار انجام تعهدات اعلامی بودیم  که اعلام  شد 5 مدرسه بروجرد جزء  طرح آزمایشی  تحویل سرانه می باشد و بلافاصله  در جلسه توجیهی با مدیر کل ، معاونین و مسئول بودجه استان و مدیران آموزش و پرورش 5  شهر مجری طرح شرکت نمودیم. در این جلسه مبلغ زیادی  به عنوان سرانه تحویلی به چند مدرسه مجری طرح اعلام نمودند که برای مدیران تعجب بر انگیز بود !

بیشترین سرانه مربوط به دبیرستان طباطبایی بروجرد  به مبلغ  516873547 ریال جهت فعالیت ها و مخارج مدرسه بود. وقتی از مسئول بودجه  استان سوال شد این برنامه اجرایی است؟ نکند ما هزینه نماییم و خبری نباشد؟ فرمودند مطمئن باشید و از الآن برنامه ها را شروع کنیدکه به زودی پول به حساب شما واریز خواهد شد.  

taali8taali9

 

 

 

taali10  taali11

القصه از زمان اجرای طرح تعالی 6ماه و از زمان اعلام سرانه ای  شدن آموزشگاه حدود 3 ماه می گذرد اما به حمدالله نه خبری از طرح تعالی و نه خبری از سرانه اعلامی است.  در واقع  :

شتر دیدی  ندیدی !

البته باید گفت این طرح چیزی بر طرح های گذشته اضافه نمی کردتنها کاغذبازی آن اضافه می شد و اینکه قرار بود بودجه ای خاص به آن اختصاص داده شود. اما نشد!!!!!! 

سوال از مسئولین محترم این است تا به کی به دنبال خلق طرح ها و  آزمایش و خطا باید باشیم  و تا کی طرح هایی را اعلام نماییم که توان اجرایی آن را نداریم. 

و چه نیکو می شد اگراین کلام اباعبدالله را عملی می کردیم که :

taali12

.

.

.

taali2

taali3

taali4

taali5

taali6

taali7

 

 

منتشرشده در یادداشت
سه شنبه, 18 اسفند 1393 06:55

بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان

bathayeespecial معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته شده است.


محمد بطحایی در نشست خبری افزود: آن دسته از فرهنگیانی که به هر دلیلی امکان ادامه خدمت ندارند می تواند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

بطحایی تصریح کرد: موافقت با بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان بدون پرداخت سنوات ارفاقی انجام می شود.

 

از یک ماه و نیم پیش فوق العاده شغل آموزگاران تعیین شد

وی درباره پرداخت فوق العاده شغل معلمان گفت: بر اساس قانون بر تعیین فوق العاده شغل فرهنگیان تاکید شده است که با اصلاح ساختار تعیین می شود و بر این اساس از مهر امسال و با آغاز سال تحصیلی برنامه ریزی کردیم و از حدود یک ماه و نیم پیش فوق العاده شغل برای آموزگاران تعیین شد.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزرات آموزش و پرورش به لایحه رتبه بندی معلمان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت نهایی شده است و به زودی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت که بر اساس آن معلمان در چهار رتبه تقسیم بندی می شوند.

بطحایی اضافه کرد: اجرای رتبه بندی به این معنا نیست که امتیازات قانون کشوری را از معلمان بگیریم بلکه معلمان با داشتن همان امتیازات قبلی امتیاز بیشتری را نیز دریافت می کنند.

وی از افتتاح مراکز اسکان فرهنگیانی که بیماری صعب العلاج دارند در هر شهر خبر داد و گفت: اولین مرکز اسکان بیماران صعب العلاج ویژه فرهنگیان در مشهد مقدس افتتاح شد و تا قبل از خرداد سال آینده،10مرکز در10نقطه کشور افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما

 

niknejaddidgah مرتضی حاجی وزیر اسبق آموزش و پرورش اعلام کرده که جامعه فرهنگیان که بسیار شخصیت‌های دلسوز و زحمتکش و خردورزی هستند، باید این واقعیت را احساس کنند که خزانه دولت در واقع به اندازه کافی که رضایت همه را بتواند، تامین کند، موجودی ندارد. متاسفانه کاهش قیمت‌ نفت که از اصلی‌ترین منابع درآمدی کشور است، مشکلات  بودجه را تشدید کرده است.
به نظر می‌رسد که مشکلات آموزش و پرورش به ویژه بعد اقتصادی خیلی نگاه دولتی و مجلسی ندارد به دلیل اینکه فرهنگیان همیشه مشکلات و نگرانی‌های  اقتصادی داشتند و با آمدن و رفتن دولت‌ها و مجلس‌ها این گره‌ها چندان باز نشده است.
متاسفانه با توجه به اهمیت و نقشی که می‌تواند در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا کند  جایگاه  و حد و اندازه فراخور خودش را ندارد. بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته 21 هزار میلیارد تومان بوده و بودجه امسال کمی بیشتر از 24 هزارمیلیارد تومان  شده است اما اعلام می کنند که  سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان سال گذشته کسری بودجه داشتند و در فروردین سال 94 که  شروع به کار کنیم در روز اول فروردین 2‌هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت. با توجه به اینکه به گفته خود مسئولان آموزش و پرورش  99درصد  بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت‌ها و دستمزدها می‌شود اما درعین حال می‌بینیم که اعتراضات، کم کاری‌ها و مدرسه نرفتن‌ها، انگیزه نداشتن معلم‌‌ها سر کلاس و درگیر شدن معلم با دانش‌آموزان وجود دارد و این نشان می دهد که وضعیت معلم‌ها مناسب نیست.
ما می‌بینیم در بخش‌های دیگر دولت  70 ،80 یا حتی 50 درصد افزایش بودجه  دارند اما وقتی به آموزش و پرورش می رسد می‌بینیم که 23 درصد افزایش بودجه دارد و 14 درصد به حقوق فرهنگیان اضافه شده است ؛ این  نشان می‌دهد که اهتمام لازم وجود ندارد .
زمانی که این بودجه تقدیم مجلس شد 16 آذرماه  بود و یک ماه بعد قیمت نفت کاهش پیدا کرد یعنی پیش ازاینکه قیمت نفت کاهش پیدا کند بودجه به این شکل بسته شده بود حالا می‌خواهند بهانه بیاورند که ما بودجه نداریم و قیمت نفت پایین آمده است و ... اولویت‌بندی آموزش و پرورش در نهادهای دولتی در اولویت بعد از دهم قرار دارد و معلوم است که گیر دولتی و مجلسی نیست بلکه یک مشکل عمیق‌تری است که وقتی می خواهند بودجه را ببندند آموزش و پرورش را اولویت‌های بعد از دهم قرار می‌دهند.
می‌بینیم که 14 درصد برای همه کارمندان دولت افزایش حقوق در نظر گرفته می‌شود اما اختلاف حقوق بین کارمندان دولت وجود دارد به عنوان مثال کارمندی که 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرد و کارمندی که یک میلیون و 200 هزار تومان می‌گیرد هر دو 14 درصد افزایش حقوق دارند اما برای  کارمندی که 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرد 14 درصدش می‌شود 300 تا 400  هزار تومان و کارمندی که یک میلیون و 200  می‌گیرد حدود 70 -80 هزار تومان می‌شود یعنی این اختلاف طبقاتی  همیشه وجود دارد اما زمان احمدی نژاد یک مساله دیگر رخ داد که اضافه‌کارهمه را کم می‌کردند و معلم‌ها هم مثل بقیه  کارمندان سکوت می‌کردند و حرفی نمی‌زدند ؛ اما در دولت جدید می‌بینیم که بانک‌ها و وزارت بهداشت افزایش حقوق خوبی پیدا کردند- که البته حق‌شان است -اما آموزش و پرورش اضافه نشده است.
در اعتراضات اخیر مضمون یکی از پلاکاردها این بود که ما از فقر نمی‌نالیم از فرق می‌نالیم . مهمترین عاملی که فرهنگیان را اذیت می‌کند نگاه تبعیض‌آمیز بین کارمندان دولت به ‌ویژه در بخش‌های تدارکاتی و خدماتی با آموزش و پرورش است.
به عنوان مثال یکی ازبستگان من کارمند یکی از ادارات دولتی و هم دوره  خودم بوده است ، حقوق او در حال حاضر 3 میلیون و 800 هزار تومان است اما من با سابقه 24 ساله آموزگاری یک میلیون واندی می‌گیرم. من برای اینکه خودم را بالا بکشم و درسطح متوسط قرار بدهم مجبورم شغل دوم و سوم داشته باشم و تدریس خصوصی  کنم یا به آموزشگاه ها بروم.
به اعتقاد من مشکل فرهنگیان پیش از اینکه فقر و مشکلات اقتصادی باشد این اختلاف درآمدی است که درهمه دولت‌ها وجود داشته و فقط مربوط به دوره آقای روحانی نیست ، اما بر خلاف شعارهای آقای روحانی که  پیش از انتخابات  داده می‌شد ، متاسفانه  باز هم آموزش و پرورش در اولویت‌های آخر قرار دارد و آن طور که باید و شاید به آن اهمیت داده نمی‌شود.
* عضو کانون صنفی معلمان ایران
 
 
منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور