وقتی نخستینبار مجوز تجمع فرهنگیان صادر شد و آنها تصمیم گرفتند سکوت را برای فریادشان انتخاب کنند، این باور در آنها شکوفا شد که باید برای احقاق حقوق صنفی خویش در صحنه حاضر باشند، باید سکوت را غنیمت دانسته و کمی جدیتر این آیین را پاس دارند.
باید معنای معلمی را در شکوه معلمی و قلمشان فریاد برآورند و از علم و عمل شان در پاسداشت قلم دفاع کنند!
باید هماره تأکید داشته باشند که علم، نه در سیطره سیاست باشد و نه در زیر پرچم ایدئولوژی، بلکه باید علم در زیر لوای علم باشد و پر از درون مایه روشنگری!
اما آنچه در طول این چندسال معلمان را به یأسی دو چندان مبتلا کرده و آنها را دچار روزمرگی کرده، به حاشیه رانده شدن آموزش در جامعه ما هست. معلمان چیزی فراتر از آنچه حق شان هست، نمیخواهند و جز از عدالت، سخنی نمیگویند!
آنها در سکوتشان فریادی جاریست که نباید آموزش در مضیقه مالی گرفتار باشد!
آنها میگویند: نه آموزش به غفلت مالی رشد میکند و نه در این بحران معلم میتواند تاثیرگذار باشد! نه چراغ مدرسه، نورش روشنی بخش خواهد بود و نه سلامت اجتماعی و روانی عاید مجموعه خواهد شد!
حال با این تفاسیر در سکوت معلمان چه چیزی جاریست؟ آیا جز این است که میخواهند بگویند سرانجام نادیده انگاری آموزشی، رشد غوغاهای پوپولیستی است!
آیا جز این است که میخواهند بگویند در این راه بیمایه فطیر است؟
باید این دغدغهها را پاسداشت و جدیتر به مسأله نگریست. چراکه اگر میخواهیم شهروندی آگاه تربیت کنیم و او را مسئول و متعهد بارآوریم باید کمی بیشتر از اکنون به آموزش توجه کنیم و یادمان باشد معلم در رأس هرم آموزش است که باید دغدغهاش جز آموزش نباشد. بیگمان خیلی گذرا باید این مهم را یادآوری کنیم که چه کردهایم؟
آیا دغدغه اصلی آموزش هست؟ که اگر باشد مستلزم نگاهی همهجانبه است و عدم توجه، یعنی در حاشیه قرار گرفتن آن و این یعنی چشمها را باید شست!
باید معنی فریادهای بیصدا را فهمید و برای آگاهی کمی بیشتر دغدغه داشت.
روزنامه شهروند
فارس
گروه اخبار /
رییس مجلس شورای دانشآموزی کشور گفت: در استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید صدای دانشآموزان هم شنیده شود.
سجاد خسروی با بیان اینکه هیچکس از خود دانشآموزان در مورد کیفیت وزارتخانه آموزش و پرورش نظرخواهی نمیکند، تصریح کرد: این تعجبآور است که خود دانشآموزان در مورد وزارتخانهای که خود به آن هویت میدهند، جایگاه بسیار کمی برای اظهارنظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه دانشآموزان متوسطه کشور ما از آن چنان قوه آگاهی و تحلیل بالایی برخوردارند که میتوان با جدی گرفتن آنان تغییر و تحولات عظیمی را شاهد بود، خاطرنشان کرد: باید همه و به خصوص مسئولان به تواناییهای دانشآموزان اعتماد کنند و اینطور نباشد که با نظر دانشآموزان تزئینی و کلیشهای برخورد شود
رییس مجلس دانشآموزی کشور گفت: اولین انتقادی که میتوان به استیضاح وزیر آموزش و پرورش کرد این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمان خوبی را برای این امر انتخاب نکردهاند.
وی اظهار کرد: میدانیم که تعطیلات تابستانی زمان برنامهریزی و ایجاد تغییر و تحولات در نظام آموزش و پرورش است که بلاتکلیفی این وزارتخانه در این وضع، چندان معقول به نظر نمیرسد.
خسروی با بیان اینکه قطار آموزش و پرورش نیاز به کمک و حمایت دارد، تصریح کرد: ای کاش در مسیر تحول آموزش و پرورش به جای اینکه ترمز را بکشیم، سوزنبان باشیم.
رییس مجلس شورای دانش آموزی در پاسخ به اینکه آیا وزارتخانه کنونی در مباحث تربیتی و پرورشی ضعیف عمل کرده است، بیان کرد: باید به این مسئله اشاره کنم که فعالیتهای حوزه تربیتی در این مدت کمنظیر بوده؛ البته فعالیت در حوزه مسائل مهمی مثل امور تربیتی و پرورشی نیاز به برنامهریزیهای بلندمدت دارد و با گذشت یک یا دو سال این مشکلات رفع نخواهد شد.
مشاور جوان وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر به تاریخچه این وزارتخانه نگاه کنیم خواهیم دید که بیشتر وزیران این وزارتخانه دست خوش تغییر و استیضاح شدهاند؛ از این مطلب میتوان نتیجه گرفت که مشکلات مطرح شده سابقه دیرینه دارند و بحث مربوط به این وزیر و آن وزیر نیست.
رییس شورای دانش آموزی کشور افزود: فعالیت در نهاد مهمی مثل وزارت آموزش و پرورش نیاز به زمان کافی دارد و چشماندازهای توسعه آن بلندمدت است و باید کمی صبرمان را بالاتر ببریم و از این قطار حمایت کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم که این فشارها از وزارت آموزش و پرورش برداشته شود تا آن زمان بتوانیم شاهد سرعت بیشتری در افزایش کیفیت سطح آموزشی و تربیتی دانش آموزان باشیم.
ایسنا
گروه اخبار /
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی وضعیت آموزش و پرورش کشور را بحرانی خواند گفت: این وضعیت به خط قرمز رسیده است.
محمد قسیم عثمانی در نشست علنی امروز چهارشنبه (3 تیر) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش، افزود: این استیضاح به هیچ وجه باندی و جریانی نیست؛ بنده خود دولت تدبیر و امید را دولتی موفق می دانم و حیف است دولت با این همه تلاش در بین فرهنگیان جایگاهش تنزل یابد، از این جهت تغییر در وزارت آموزش و پرورش را نیاز ضروری برای دولت می دانم هرچند امروز جریانات مختلف دست به دست هم دادهاند تا این استیضاح رای نیاورد و ما امید است این تلاش در جهت همدلی باشد تا آموزش و پرورش بهبود یابد.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقای مصباحی مقدم شما یک سال رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بودید که امروز مخالف استیضاح صحبت کردید و آقای تاجگردن شما نیز دو سال رئیس این کمیسیون هستید شما می گویید وزیر کاره ای نیست اگر وزیر و رئیس کمیسیون کاره ای نباشد ما باید یقه چه کسی را بگیریم؟
این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: وزیر بهداشت در نشستی از تعدادی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در خواست کرد تا حضور یابند و در آن جلسه نیز به بهترین شکل وضعیت بهداشت و درمان را به ما فهماندند و عمق فاجعه حوزه سلامت را ترسیم کردند و این گونه ما را با خود همدل کردند حال چه زمانی وزیر آموزش و پرورش این اقدامات را انجام داد؟
وی یادآور شد: در آن نشست در کنار وزیر بهداشت، آقای دانش جعفری مشاور اقتصادی خوش فکر وزیر حضور داشت حال جای این سوال باقی است که ما در آموزش و پرورش از کدام مختصص مالی بهره گرفتیم چه زمانی توانستیم مشکلات آموزش و پرورش را بیان کنیم؛ این همراهی وزیر بهداشت منجر شد تا این وزارتخانه برندی برای دولت باشد حال چرا تاکنون یک بار وزیر آموزش و پرورش وضعیت معلمان را این گونه ترسیم نکرد.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به جای آنکه وزیر آموزش و پرورش می گوید که بودجه را رشد داده است، بروید از معلمان بپرسید که آیا فشار کم شده یا بیشتر؛ بودجه را افزایش دادید اما قدرت خرید معلمان را کاهش دادهاید.
این نماینده مردم در مجلس نهم وضعیت آموزش و پرورش کشور را بحرانی خواند گفت: آقای رئیس جمهور و آقای جهانگیری این وضعیت به خط قرمز رسیده است؛ آموزش و تربیت بی کیفیت شده که اینها خروجی هایی هستند که فردا قرار است این خروجی ها آینده سازان مملکت شوند و من نگران آینده ای هستم که به دانش آموزان امروز با این کیفیت تحصیل سپرده می شود.
وی با بیان اینکه نگاه دولت و مجلس باد تغییر کند، گفت: نباید نگاه سطحی به آموزش و پرورش داشته باشیم بلکه باید به رفع مشکل این حوزه کمک کنیم؛ امروز توجه به آموزش و پرورش یعنی پیشگیری از مشکلات آتی و جلوگیری از ناهنجاری فردی و اجتماعی و واکسینه نمودن جامعه در برابر مشکلات است.
عثمانی یادآور شد: غیر از وزارت آموزش و پرورش، چه کسی باید توجه مجلس و توجه دولت را به وضعیت اسفبار آموزش جلب کند؟ آیا باید از معلم انتظار داشته باشیم وضع آموزش را توصیف کند؟ وزیر باید تحرک داشته باشد و فریاد بزند و یقه مجلسیان را بگیرد، هرچقدر وزیر در وضعیت اسف بار آموزش دخیل باشد همان قدر نیز مجلسان نیز مقصر هستند اما نباید توپ را به زمین هم پاس دهیم.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر به آموزش و پرورش رسیدگی نکنیم آینده را از دست می دهیم من رای فرهنگیان و معلمان را نمی خواهم و برای مقاصد شخصی این جا نیامده ام بلکه من نگران آینده کشور، نگران فرزندان ایران زمین و نگران فرهنگ جامعه هستم و اگر آموزش را این گونه اداره کنیم آینده را از دست خواهیم داد.
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: مشکلات آموزش از گذشته انبار شده است و امروز سرریز شده است وضع معیشتی فرهنگیان نمایش نیست، این قشر نمی توانند با این وضعیت تمرکز داشته باشند و معلمی کنند باید به مشاغلی پناه ببرند که دون شان معلم است اما از گرسنگی فرزندان چارهای ندارند.
وی با تاکید بر اینکه معلمان شاغل با شغل معلمی نمی تواند زندگی کنند، افزود: آموزش ساقه نیست بلکه ریشه است و اگر به آن نرسیم درخت نظام خشک می شود، من برای آینده دانش آموزانی آمده ام که فکری برای اصلاح سیستم آموزشی آن نشود آینده آن تیره و تار میشود، من علی رغم ارادت به دولت یازدهم اما قسم یاد کرده ام که مدافع حقوق ملت باشم و خیانت است اگر در مقابل این سستی ها بی تفاوت باشم چراکه من وظیفه می دارم از حقوق دانش آموزان دفاع کنم.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جای تاسف است که فردی دارای فوق لیسانس ادبیات فارسی است اما در نوشتن نامهای به بنده، دارای دو غلط املایی است، بدونشک زمانی که خروجی آموزش و پرورش این باشد معلوم است خروجی دانشگاه بهتر از آن نیست
وی با تاکید بر اینکه امروزه مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکنند، افزود: مگر قرار نیست آموزش رایگان تا سطح متوسطه فراهم شود پس چرا مدیری برای کمک والدین دانشآموزان به مدرسه، از ثبت نام و ارایه کارنامه خودداری می کند و زمانی هم که علت را از مدیر جویا میشویم عنوان میکند که سرانه مدرسه به آنها ارایه نشده است.
عثمانی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای هزینه جاری نیست، گفت: هر هزینه در این حوزه، منافع آتی دارد و فضایی که دارای منالع آتی باشد لبریز از ثروت و سرمایه است لذا این وزیر است که باید تلاش کند تا این ثروت محسوس شود.
خبرگزاری خانه ملت
گروه اخبار /
ابراهیم زاده عضو کانون صنفی معلمان استان سیستان و بلوچستان درباره سختی کار معلمان در این منطقه به گفت: سیستان و بلوچستان استان پهناوری است و معمولا ممکن است؛ برای پوشش نیروها در نقاط دورافتاده، چیزی حدود هزار کیلومتر از خانه تا محل کار یک فرهنگی فاصله وجود دارد.
عضو کانون صنفی معلمان ادامه داد: در حال حاضر در نقاط دور افتاده سیستان و بلوچستان بالای 90 درصد نیروها غیربومی هستند که البته منظور از نیروهای غیربومی کسانی هستند که داخل خود استان تامین شده اند اما بعد مسافت زیادی تا خانه دارند.
ابراهیم زاده اضافه کرد: ما نیروهای خارج از استان هم داریم که عموما از مناطق خراسان جنوبی یا کرمان تامین می شوند که البته در حال حاضر بیشتر نیرو از داخل خود استان تامین می شود.
عضو کانون صنفی معلمان درباره حقوق معلمانی که در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان فعالیت میکنند، گفت: معلمانی که در این مناطق وجود دارند عموما با سنوات پایین و کسانی هستند که تازه استخدام شده اند و معمولا حداکثر حقوقی که در این مناطق میگیرند 1 تا 1.200 میلیون تومان است.
وی همچنین در مورد هزینههای جانبی این معلمان اظهار داشت: بعضا برخی از این معلمان از منزل تا محل کار خود 600 تا 700 کیلومتر فاصله دارند و هزینه رفت و برگشت آنها سر به فلک میزند ، به طور مثال معلمی را میشناسم سه روز در هفته را در مناطق مرزی میگذراند و مابقی روزهای هفته را به واسطه عدم شرایط اسکان در آن منطقه مجبور به بازگشت به خانه هستند و این رفت و آمدهای مداوم باعث میشود که بیش از نصف حقوق صرف ایاب و ذهاب معلمان شود.
ابراهیمزاده با بیان اینکه ما در جریان اسکان این همکاران مخصوصا همکاران خانم اعتراضات فراوانی داشتیم خاطرنشان کرد: در مناطق مرزی مجردسراهایی برای همکاران در نظر گرفته شده که آدم را یاد ساختمانهای سربازی و زندان میاندازد تا محیطی برای اسکان و استراحت آنها. این مجردسراها یک اتاق بزرگ 16 تا 20 متری با یک یخچال و تلویزیون است و ممکن است 20 همکار در چنین شرایطی در این اتاق حضور داشته باشند. به دلیل شرایط بدی که این مجردسراها دارند عملا فرهنگیان از آنها استفاده نمیکنند.
وی ادامه داد: معلمان در اکثر مناطق دورافتاده که فاقد مهمانسرا و یا مجردسرا هستند از خانههای داخل روستا استفاده میکنند که البته هزینه آن هم خود میپردازند. سال گذشته در پی شهادت یکی از همکاران فرهنگی در سیستان و بلوچستان نسبت به این موضوع هم اعتراض کردیم اما عملا اتفاق خاصی نیفتاده است. ما در این اعتراضات تاکیدمان بیشتر بر فرهنگیان خانم بوده است.
عضو کانون صنفی معلمان با تاکید بر اینکه وضعیت اسکان و خورد و خوراک فرهنگیان در این مناطق از ضروریات آنها به شمار میرود، گفت: معتقدم اسکان و تسهیل در شرایط رفت و آمد همکاران و هزینه آن باید در اولویت قرار گیرد.
ابراهیمزاده درباره حق نوار مرزی معلمان گفت: در سیستان و بلوچستان معلمان در برخی از مناطق حق نوار مرزی دریافت میکنند اما در برخی مناطق دیگر که ممکن است شرایط سختتری داشته باشد، این حق به آنها تعلق نمیگیرد.
عضو کانون صنفی معلمان در پاسخ به این سوال که حق نوار مرزی در سیستان و بلوچستان چقدر است، گفت: حق نوار مرزی در این منطقه چیزی حدود 100 هزار تومان است که ما آن را کافی نمیدانیم و این شیوه پرداخت حتی در خود سیستم آموزش و پرورش قابل قبول نیست. چرا که معلمان برخی از مناطق این حق را دریافت میکنند و برخی دیگر دریافت نمیکنند.
وی ادامه داد: ما همچنان در مناطق دورافتاده سیستان مدارس کپری داریم و معلمان از حیوانات برای رفت و آمد به آنها استفاده می کنند. اینکه گفته می شود؛ دیگر هیچ مدرسه کپری نداریم اینطور نیست و ما هنوز از این گونه مدارس در نقاط دور افتاده استان داریم.
ایلنا
گیلان - تالش
گروه اخبار /
وزارت آموزش و پرورش امسال قصد دارد برای استخدام پنج هزار نیرو در این وزارتخانه آزمون برگزار کند که شرایط و جزییات این آزمون در دست بررسی است.
سید مصطفی آذر کیش روز پنج شنبه در همایش کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش و مدیران هنرستان های استان اردبیل گفت: افزایش و توسعه همه جانبه مشارکت ها در حوزه آموزش های کار دانش با کیفیت بخشی و توسعه آموزش های مهارتی خارج از مدرسه و عملیاتی کردن تفاهم نامه های همکاری با سایر دستگاه ها نمود عینی یافته است.وی اظهار امیدواری کرد، با توسعه این مشارکت ها قدم های بلندی برای نیل به اهداف آموزش های کار دانش برداشته شود.
وی گفت: اجرای نظام آراستگی (5s) در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش استان اردبیل باعث جذابیت بیشتر محیط های هنرستان ها، افزایش بهره وری و همچنین استفاده بهتر از تجهیزات کارگاهی موجود شده که این مهم باید الگوی سایر استان ها قرار گیرد.
آذر کیش بیان کرد: مدیران هنرستان ها باید رهبران آموزشی باشند تا بتوانند مجموعه تحت مدیریت خود را برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش یاری کنند.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش کشور همچنین با اشاره به این که امسال در بحث تخصیص اعتبارات تجهیزات هنرستان ها رشد40 درصدی پیش بینی شده بر لزوم آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی برای همگامی با نیازهای مهارتی جامعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل، در این همایش از نمایندگان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک، دو، مشگین شهر، پارس آباد، بیله سوار و هیر قدردانی شد.
ایرنا
خدا را شاکرم که در این ممکلت معلمی هستم که در بین چهارصد هزار نفر ثروتمند قرار گرفته ام ، این افتخار که نصیب بنده شده نمی دانم لطف الهی یا لطف دولت و یا کمیسیون بودجه مجلس بوده است !
بگذریم از اینها ، هر چه باشد این موضوع افتخار آموزش و پرورش و به خصوص جناب آقای فانی است و همکاران بنده باید در سراسر کشور اسلامی مان به رتبه و درجه معلمی افتخار کنند .
کافی شما هم مثل من بعد از سی سال با مدرک فوق لیسانس شاغل در پست مدیریت مدرسه استثنایی که در مهر ماه 94 بازنشسته می شوم در آمدی براساس فیش حقوق خرداد ماه 94 در حدود 2700000 هزارتومان و آن هم به خاطر عدم کسر کسورات بازنشستگی به علت بیش از سی سال خدمت و داشتن یک ماشین پژو که با قسط از نمایشگاه خریداری کرده ام و یک باب منزل مسکونی که در ضمانت بانک می باشد و بانک ارزش آن را 135 میلیون تومان اعلام داشته است در ردیف « ثروتمندان » قرار گرفته ام!
یارانه بنده از خرداد ماه 94 قطع شده است.
سوال بنده از هر مسئولی که خود را در مقابل زیر دستان خود مسئول می داند این است که آیا واقعا در بین 76 میلیون نفر که در خرداد ماه 94 یارانه گرفته اند در آمدشان کمتر از من بوده است؟
پرسش بعدی از جناب نوبخت است . ایشان هفته قبل برای حل مشکل مالی معلمان به مجلس رفته بود ؛ حال ما دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟
جناب نوبخت و رییس جمهور تدبیر محور که به شما رای داده ایم لازم است عرض شود رای به خاطر یارانه نیست بلکه ار سر ظلمی است که که احمدی نژاد و یارانش بر سر این مرز بوم آوردند و شما را نسبت به ایشان و سایر افراد ترجیح دادیم .
آیا واقعا معیار سنجش دقیقی دارید تا مشخص شود معلمان وضع بهتری دارند و باید یارانه افرادی چون من قطع شود ؟
بنده افرادی را سراغ دارم که کارمند بانک و برق مخابرات بهداشت دادگستری و کمیته امداد هستند و درآمدشان و دارایی شان از بنده بیشتر است ولی یارانه هم دارند !
در پایان فقط یک چیزی برای گفتن دارم آن هم این است.
خدا ، خدا ، خدا را در نظر داشته باشید و دروغ نگویید.خدایا به دولت مردان ما سعه صدر و شناخت بیشتر عطا فرما .
لازم است عرض شود برای اثبات گفته هایم شماره تلفن بنده 09144542872 است ؛ هر شخصی بخواهد کلیه اطلاعات را در اختیارش می گذارم از مبادی رسمی پیگیری کند.
آمین یا رب العالمین
سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس خبر داد
حذف یارانه ۴۰۰ هزار ثروتمند
روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۵۱۴ تاریخ چاپ: ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
فارس: سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس گفت: براساس گفته مسوولان بیش از ۴۰۰ هزار نفر از ثروتمندان یارانهبگیر حذف شدند. غلامرضا کاتب در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مدت 5 ساله اجرای قانون هدفمندی یارانهها امسال پایان مییابد و دولت در این زمینه چه برنامهای دارد، بیان کرد: تا پایان سال فرصت خوبی باقی مانده است و باید مسوولان در این زمینه تصمیم بگیرند که چه نظری در مورد اجرای این قانون خواهند داشت. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه از سال آینده یارانه نقدی به همه در قالب اجرای قانون هدفمندی پرداخت خواهد شد، گفت: در حال حاضر اطلاعی از این موضوع ندارم و بستگی به نظر دولت در لایحهای که ارائه کرد خواهد داشت و پس از آن مجلس تصمیمگیری میکند. این نماینده مجلس تاکید کرد: شرایط اجرای کنونی همراه با مشکلاتی است، البته باید دولت در این زمینه پیشنهادهای خود را مطرح کند. وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه میزان از غیرنیازمندان یارانه بگیر از سوی وزارت رفاه حذف شدهاند، گفت: در جلسات دو هفته گذشته مسوولان عنوان کردند که حدود 400 هزار نفر از ثروتمندان حذف شدند و این برنامه ادامه دارد
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/890450/#ixzz3e2TyVGs3
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید