صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار /

طرح بالندگی مدیران مدارس

سال قبل و با مدیریت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ، « طرح بالندگی مدیران » با آب و تاب فراوان مطرح و حتی آزمونی در این مورد برای مدیران مدارس برگزار گردید .

بر اساس این طرح ، قرار بود که مهارت های مدیریتی مدیران مدارس از طریق آزمون مختلف مورد سنجش قرار گرفته و پس از نیازسنجی نسبت به آموزش و بازآموزی آنان اقدام گردد .

پس از برگزاری اولین آزمون و پس از اعلام نتایج آزمون و گذشت چندین ماه هنوز اقدام خاصی از سوی مسئولان مربوطه صورت نگرفته است .

بر اساس گزارش های رسیده به سخن معلم ، مدیران مدارس برای اطلاع از نتیجه آزمون خود به صورت حضوری به دایره ارزیابی مناطق و ادارات مراجعه و نتیجه آزمون را به صورت " محرمانه " دریافت می نمودند .

شنیده ها حاکی است که درصد قابل توجهی از مدیران مدارس ( تهران ) موفق به کسب حد نصاب آزمون نشده اند ، همچنین موفقیت مدیران مناطق جنوبی نسبت به مناطق شمالی تهران بیشتر بوده است .

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسش سخن معلم که این طرح به کجا رسیده است گفت که مرحله دوم این طرح از اردبیهشت ماه آغاز گردیده است .

آقای ثقفی اشاره ای به جزئیات این مرحله نکرد .

با توجه به نقش مهم  و راهبردی مدیران مدارس در پیشبرد برنامه های آموزشی و تربیتی مدارس و ضرورت به روز بودن دانش مدیران در سطوح مختلف ، ارائه توضیحات مستدل و منطقی مسئولان اداره کل آموزش و پرورش تهران در این موارد ضروری خواهد بود .

پایان پیام /


 * خبری که  گروه سخن معلم در زمان برگزاری اولین آزمون منتشر نمود ( این جا )

نشست معلمان بازنشسته

گروه بازنشستگان / پروانه گنجه ای       

روز سه شنبه 19 / 3 / 94 بیش از شصت نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش با تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه خواهان رسیدگی و حل مشکلات معیشتی و بیمه درمان خود شدند و از سازمان خواستند که پس از سپری شدن بیش از شش ماه از اولین تجمع آنان در مقابل سازمان و پس از برگزاری چندین جلسه با کارشناسان نهادهای ذیربط پی گیری های مداوم نمایندگان بازنشستگان برای حصول نتیجه  ،  سازمان عزم خود را جزم کرده و به وعده های خود برای رفع معضلات و حل مشکلات یاد شده عمل کند.

همان روز 10 نفر از تجمع کنندگان به نمایندگی از طرف سایرین به داخل راهنمایی شده و نشست کوتاهی با جناب آقای الهیاری داشتند و روز بعد ( 20 /3 /94 )  آقای دکتر صدر نوری مشاور محترم آقای دکتر نوبخت جلسه ای با آنان برگزار نموده و پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان بازنشسته ها ، پاسخ های کارشناسان به خواسته های بازنشستگان را -  طی شش ماه گذشته مطرح گردیده بود - به اطلاع آنان رساندند .

چون پاسخ ها و نظرات کارشناسان به علت بی اعتنایی و نادیده گرفتن ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری ایراد داشته و موجب خلط مبحث و تضییع حق بازنشستگان می گردد ؛ نمایندگان معلمان بازنشسته قانع نشده و قرار بر این شد که برای رفع ابهامات روز شنبه 23 / 3 / 94  جلسه ی مجددی با حضور خود آقای دکتر صدر و کارشناسان و نمایندگان بازنشستگان به همراه وکیل برگزار گردد.

وقت این جلسه به روز دوشنبه 25 / 3 / 94 موکول شد  که گزارش آن متعاقبا" در سخن معلم درج خواهد گردید .

 

قطع نامه بازنشستگان آموزش و پرورش - سه شنبه 19 / 3 / 94

 ما ز یاران چشیم یاری داشتیم                                                       

امروز ما بازنشستگان آموزش و پرورش مجددا"در این محل گرد هم آمده ایم ، چون ­­­از طرف سازمان برنامه و بودجه نیز همچون نهادهای دیگر اقدامی برای حل مشکلات معیشتی و بهبود وضع بیمه ی ما انجام نگرفت و در مقابل درخواست های مکرر و حق طلبانه و قانونی مان برای اجرای موادی از قانون مدیریت خدمات کشوری که صراحتا"شامل ما می گردد پاسخی جز وعده های بی سرانجام و جلسات بی ثمر نصیب ما نگردید. . 

محور خواسته ها  : 

1 - اجرای ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش حقوق ِحداقل به اندازه نرخ تورم واقعی و ملموس در جامعه و شاخص هزینه زندگی که عمدتا"شامل مسایل معیشتی و مسکن می گردد ؛ پس از جبران کسری های سال های گذشته تا کنون .(چون همه ساله حقوق ما کمتر از نرخ واقعی تورم اعلام شده از طرف بانک مرکزی افزایش یافته و دولت ها مدام در انجام مسئولیت خود کوتاهی  کرده اند.)  . 

2- اجرای تبصره (3)ماده (65) فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری با توجه به ماده (64) همان فصل برای شمول (1/1)"حق شغل"برای بازنشستگان پیش از 88 .

 3- اجرای (تبصره) ماده (64) برای افزایش سالانه ضریب ریالی"حق شغل"مذکور در این ماده برای بازنشستگان بعد از 88 و اجرای آن برای بازنشستگان قبل از 88 پس از عمل به بند 2 همین قطعنامه. 

 4-رفع ایراد احکام بازنشستگان و اصلاح آن مبنی بر ترسیم جدول حق شغل در آن زیر نظر معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری (سازمان برنامه و بودجه) همانند حکم شاغلین  .

5- برخورداری از بیمه کامل و جامع "بستری" و "غیر بستری" و عقد قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت های بیمه ای غیر ورشکسته با حضور نماینده های منتخب خود فرهنگیان بازنشسته و مساعدت دولت در تامین هزینه های آن. .  

در پایان ، ما بازنشستگان آموزش و پرورش خواستار اقدام قطعی و عملی مسئولین سازمان برنامه و بودجه برای انجام مطالبات و خواسته های خود در زمینه حقوق و بیمه می باشیم . چرا که : « دو صد گقته چون نیم کردار نیست »

پایان گزارش /

منتشرشده در بازنشستگان

فوق‌العاده ویژه به کارمندان دولت  گروه اخبار /

با ابلاغیه جدید دولت، مشکل برقراری فوق‌العاده ویژه مشاغل تخصصی برای کارکنان ستادی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی برطرف شد.

در حالی که بر اساس مصوبه بهمن‌ماه سال گذشته هیأت دولت، مقرر شده بود برقراری فوق‌العاده ویژه مشاغل تخصصی برای کارکنان ستادی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی اجرایی شود، این مصوبه به علت مغایرت‌های قانونی، با ایراد رئیس مجلس مواجه و اجرای آن متوقف شد که بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی، ضمن رفع ایرادات مختلف مورد اشاره رئیس مجلس، شرایط جدیدی را برای اجرای این مصوبه ابلاغ کرده است.

روزنامه خراسان

منتشرشده در اقتصاد
دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

کار سختی نیست

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه اخبار /

حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

حمیدرضا کفاش امروز در کنگره پرسش مهر پانزدهم اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش مفتخر است، با اقدامی شجاعانه 31 مدیر کل آموزش و پرورش استان‌ها را از جنس تدبیر و اعتدال برگزیده و همچنین مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق کشور را از بین چهره‌های فرهیخته و همراه با دولت تدبیر و امید انتخاب کرده است و طبعا هزینه‌های آن را هم پرداخته است.

وی با اشاره به سخن رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه مردم خود باید پاسخ تخریب‌گران را بدهند، افزود: تخریب گرانی که بدون توجه به آنچه که ارث رسیده، به ناکارآمدی دولت و ناامیدی مردم کمر بسته‌اند، این افراد سعی دارند؛ دستاوردهای دولت را اندک بشمارند، آنها که با نفت 160 دلاری کاری برای معلمان نکردند و بدهی را به آیندگان سپردند. امروز با نفت 50 دلاری با کارشکنی و تخریب سرداران هسته‌ای و دستاوردهای امیدبخش 22 ماهه دولت تدبیر و امید مدعی دفاع از حقوق معلمان شده‌اند.

کفاش ادامه داد: امروز فرهیختگان سراسر کشور دریافته‌اند، تنها کسی که می‌تواند با کلید تدبیر، قفل تنگی معیشت آنها را با سر انگشت اعتدال همچون ارتقای بهداشت‌ بگشاید رئیس‌جمهور دولت تدبیر و مجلس همراه و همزبان است. حمایت همه جانبه دولت تدبیر در این شرایط حساس از وزیر اخلاق‌مدار آموزش و پرورش خواسته عموم فرهنگیان، فرهیختگان و دانش آموزان است.

رئیس ستاد پانزدهمین دوره پرسش مهر دانش‌آموزی ادامه داد: دانش‌آموزان و فرهیختگان در یازده گروه وبلاگ، سرود، شعر، مقاله، نقاشی، فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی، داستان، طراحی پوستر و کاریکاتور به سوال رئیس‌جمهور پاسخ دادند.

کفاش ادامه داد: بر این اساس در دوره ابتدایی اول و دوم سه رشته، در دوره متوسطه اول هفت رشته، دوره متوسطه دوم 10 رشته، معلمان و دانشجو معلمان 10 رشته و خانواده‌ها یک رشته برای مسابقات سراسری اعلام شد.

وی همچنین از برگزاری 732 همایش «ایست، آب نیست» در سراسر کشور خبر داد و گفت: در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور 11 هزار و 952 وبلاگ، 2 هزار و 451 سرود همگانی، 12 هزار و 211 شعر، 40 هزار و 95 مقاله پژوهشی، 318 هزار و 639 نقاشی، 2 هزار و 581 فیلم کوتاه، هزار و 451 نمایشنامه و 46 هزار و 754 کاریکاتور به ستاد مرکزی  پرسش مهر ارسال شد.

وی با بیان اینکه در پرسش مهر پانزدهم مجموعا حدود 3 میلیون نفر به سوال رئیس‌جمهور پاسخ دادند، گفت: امروز در این کنگره ملی از 113 دانش آموز ممتاز کشوری، 130 معلم و 5 خانواده که مشارکت فعال داشتند، تقدیر می‌شود.

ایلنا

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گروه اخبار /

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در کنگره پرسش مهر پانزدهم که امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: در مقطعی به دلایل متعددی کشور در سال‌های 90، 91 و 92 دچار تحریم‌های ظالمانه‌ای شده بود و در داخل نیز به دلیل ندانم‌کاری و سوءمدیریت‌ها مشکلات روزافزونی به ملت وارد شده بود و در این شرایط آرامشی در کشور حاکم نبود و نقشی که دولت به معنای عام کلمه باید می‌داشت و ثبات را برمی‌گرداند، محقق نشد و مردم به آینده خود نگران بودند و نسبت به کارآمدی مدیران تردید پیدا کرده بودند.

وی با اشاره به سالگرد حماسه 24 خرداد گفت: در این زمان بود که گره به دست خود مردم باز شد و مسیر را طوری را رقم زدند که در داخل و خارج از کشور برگ جدیدی را رو کردند، و صحنه جدیدی  به نمایش گذاشتند. آن صحنه این بود که آنها نشان دادند، به آینده کشور و به تدبیر نیروی تربیت‌یافته جمهوری اسلامی ایران امیدوار هستند و نشان دادند که حرکت اعتدالی را پیش خواهیم گرفت و با دنیا تعامل خواهیم داشت و بر حل مشکلات فائق خواهیم آمد.

جهانگیری حماسه 24 خرداد را حرکتی آرامش‌بخش  عنوان کرد و گفت: نتیجه آن حرکت این بود که  در فضای بین‌المللی کسی با زبان تهدید با ما حرف نمی‌زند و با زبان تکریم با ما سخن می‌گویند و اگر هم تهدید شویم،  دنیا قبل از ایران پاسخ تهدید آنان را خواهد داد. با این ملت باید با زبان احترام و منطق صحبت شود.

معاون اول رئیس‌جمهور مهمترین حرکت دولت را بازگشت به قانون عنوان کرد و گفت: بنای دولت بر این است که قانون در کشور حاکم شود و هیچ کس خود را فراتر از قانون نداند. رئیس‌جمهور به عنوان کسی که منتخب مردم است و سوگند می‌خورد، باید از قانون اساسی حفاظت کند و به گونه‌ای مدیریت کند که دستگاه‌ها بر اساس قانون عمل کنند.

وی ایجاد القای حس دولت داری در مردم را یکی دیگر از اهداف دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: اینکه مردم احساس کنند، دولت دارند و این حسن دولت‌داری در مردم تقویت شود و اینکه دولت قادر است، با تدبیر مشکلات را حل کند از اهداف این دولت بوده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته اتکا کشور به درآمد نفت زیاد شده است، به گونه‌ای که اگر در یک سال 20 تا 30 درصد قیمت نفت نسبت به سال گذشته کاهش می‌یافت، این روند به شدت در بودجه تاثیر گذاشته است. اما اگر دولت قادر باشد این کاهش‌ها را مدیریت کند و آثارش در زندگی مردم کم شود، مردم احساس می‌کنند؛ جایی هست که مسائل و مشکلات آنها چاره‌جویی شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه مدعی نیستیم که مشکلات را به خوبی مدیریت کرده‌ایم، اما به هر حال اقداماتی را در این راستا انجام داده‌ایم؛ گفت: این دولت تلاش داشت که برای آموزش و پرورش از نیروهای داخل خودش  فردی را انتخاب کند و وزیری را برگزیند که از بطن آموزش و پرورش باشد و مسائل را خوب بداند و تجربه‌اش زیاد باشد که در این راستا دولت دو نفر را که نفر اول آ‌قای نجفی بود، به مجلس معرفی کرد و مجلس قبول نکرد و بلافاصله آقای فانی را با سابقه بسیار درخشان معرفی کرد.

وی با دفاع از مدیریت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این دو سال اقدامات بسیار زیادی و کارهای بزرگی در آموزش و پرورش انجام شد و گاهی اوقات در جلسات دولت زمانی که وی برنامه‌های محوری آموزش و پرورش را برای اعضای هیات دولت توضیح می‌داد، موجب تحسین سایر اعضا می‌شد. معتقدم؛ در آموزش و پرورش جمع همدلی با هم کار می‌کنند و قادر هستند؛ مسائل و مشکلات را حل کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی به آموزش و پرورش اختصاص یافته، گفت: بیشترین اتکا بودجه به نفت بوده است، به طوری که در سال 89،‌90 روزانه ما دو میلیون تا 2 میلیون و 300 هزار بشکه صادر می‌کردیم و پولش در داخل کشور تبدیل به بودجه می‌شد و در آن زمان قیمت هر بشکه بین 110 تا 120 و حتی تا 140 دلار فروخته می‌شد، اما روزی که دولت را تحویل گرفتیم، به دلیل تحریم، میزان فروش نفت ما به یک میلیون بشکه کاهش یافت.

وی ادامه داد: البته در سال 92 و بخشی از سال 93 هر بشکه از نفت ما 105 تا 110 دلار فروخته می‌شد و از اواسط سال 93 با کاهش بهای نفت، هر بشکه نفت را حدود 50 دلار می‌فروختیم و به همین تناسب درآمد دولت نیز کاهش یافته است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: در سال 92 بودجه دولت 210 هزار میلیارد تومان بود و از این بودجه 14 هزار و 700 میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافت، اما ما در جلسات اول و دوم بودجه 210 هزار میلیارد تومانی را غیرواقعی اعلام کردیم و با مجلس هماهنگ کردیم که این بودجه به 150 هزار میلیارد کاهش یابد، اما با این حال بودجه آموزش و پرورش در سال 92، دو هزار میلیارد تومان دیگر افزایش داده شد.

وی با اشاره به بودجه سال 93 آموزش و پرورش گفت: در سال 93 ، 20 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش پرداخت کردیم و در سال 94 نیز برای این وزارتخانه 25 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم.

جهانگیری با بیان اینکه بنا داریم؛ رتبه‌بندی معلمان را از مهر ماه سال جاری اجرایی کنیم، گفت: امسال هزار و 350 میلیارد تومان و سال آینده 3500 میلیارد تومان بار مالی برای اجرایی کردن این طرح پیش‌بینی کرده‌ایم.

جهانگیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بیش از اینها به اعتبارات نیاز دارد،اظهار داشت: برخی مطالبات سال گذشته این وزارتخانه مانده بود، اما با وجود شرایط سختی که داشتیم، معتقد بودیم که این مطالبات باید پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه انصاف نیست که این وزیر استیضاح شود، بیان کرد: باید از این وزیر و مجموعه آموزش و پرورش قدردانی شود و مورد تشویق قرار گیرند.

ایلنا

نامه معلمان پیمانی گروه اخبار /

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و اهدای احترام حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
ما مظلوم ترین معلمان پیمانی تاریخ آموزش وپرورش هستیم که از مسئولان آموزش وپرورش و  وزیر محترم نا امید شده ایم و دست یاری به سوی شما دراز کرده ایم .

 ما معلمان پیمانی استخدام ۱۳۸۹ هستیم که ناعدالتی بسی بزرگ در حق ما صورت گرفته است. در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ ، در زمان وزارت دکتر حاجی بابایی بخشنامه ای مبنی برتبدیل وضعیت ما به رسمی آزمایشی به سراسر کشور ارسال شد،کارگزینی ها ی مناطق و نواحی از ما مدارک گرفتند و فرم گزینش پر کردیم که تبدیل وضعیت مان انجام شود، در برخی استان ها و مناطق کشور این تبدیل وضعیت صورت گرفت ولی در میانه ی راه و با حضور دکتر فانی در وزارت بخشنامه ی تبدیل وضعیت ما را کنسل کردند و این در حالی بود که استان یزد و برخی استان های دیگر تبدیل وضعیت را انجام داده بودند و ما عده ای مانده ایم که علاوه بر اینکه قانون را در مورد ما اجرا نمی کنند بلکه آقای فانی ما را به جرم اینکه در دولت قبل استخدام شدیم ، با انگیزه های سیاسی ما را بی سواد می خواند.


نمایندگان محترم !
به خدا قسم ما همه دارای مدارج بالای علمی و مدارک لیسانس و فوق لیسانس از بهترین دانشگاه های کشور هستیم و به هیج وجه سیاسی نیستیم ، جناب آقای دکتر فانی چرا و براساس کدام مدرک ما که با عشق در حال انجام وظیفه هستیم را بی سواد می خوانند؟

 چرا هیچ کدام از مسئولین وزارت آموزش وپرورش در مورد تبدیل وضعیت ما که هیچ گونه بار مالی برای دولت ندارد پاسخگو نیستند؟
اکنون ما تعدادی مانده ایم که پس از پنج سال هنوز پیمانی هستیم و صدای فریاد ما به جایی نمی رسد . اگر تاریخ استخدام آموزش وپرورش را ملاحظه بفرمایید هیچ گروهی به اندازه ی ما در انتظار تبدیل وضعیت نماندند.

 چند مورد را خدمت تان عرض می کنیم .
۱- پنج هزار معلم پیمانی سال ۸۶ فقط با یکسال سابقه رسمی آزمایشی شدند.
۲- معلمان شرکتی که در آزمون تیر ۹۰ پذیرفته شدند فقط با ۹ماه سابقه رسمی شدند.
۳- معلمان حق التدریس فقط با ۴ سال سابقه رسمی شدند.
۴- دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بدو ورود به استخدام رسمی در می آیند.
۵- همکاران مان در استان یزد با سه سال سابقه به رسمی آزمایشی تبدیل وضیت شدند.
امید است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش در جلسه ای که با وزیرآموزش و پرورش دارند گره از این مشکل بازکنند.
جمعی از معلمان پیمانی


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مازندران

منتشرشده در نامه های دریافتی
دوشنبه, 25 خرداد 1394 07:35

ما بازنشستگان فرهنگی زنده ایم !

فرخنده قربانی مقدم بازنشستگان آموزش و پرورش از تبعیضی بزرگتر سخن می گویند. آنها می گویند بازنشسته های فرهنگی حتی از معلمین نیز وضعیت بحرانی تری دارند ، زیرا حقوق شان نسبت به شاغلین حداقل 500 هزارتومان کمتر است و پس از بازنشستگی نیز هیچ مزایایی به آنان تعلق نمی گیرد.آنان می گویند از دید مسئولین، بازنشسته آموزش وپرورش یک فرد مرده است و این را در رفتارشان و گاهی حتی گفتارشان می توان دید.
محمد قطب نويسنده فقيد مصري در كتاب جاهليت قرن بيستم مي‌نويسد:
"ابتدائي‌ترين راه تحقق ژاپن اسلامي رسيدگي به آموزش و پرورش است. بنابراين، ژاپن و ساير كشورهاي موفق، موفقيت خود را مديون آموزش و پرورش و قشر فرهنگي خود مي‌داند."


ما می خواهیم بگوییم آقای وزیر !

ما بازنشستگان فرهنگی زنده ایم!...

ببینید نفس می کشیم !

درحق معلمین جفا شده است و در حق بازنشستگان آنها جفایی بزرگتر. به عنوان مثال هم تراز و هم ردیف یک نفر در اداره برق با یک بازنشسته فرهنگی ،ماهی 3/700/000تومان حقوق بازنشستگی می گیرد در حالی که آن بازنشسته فرهنگی ماهی 1/100/000تومان حقوق می گیرد،این درحالیست که نطق هایی مبنی بر متعالی بودن فرهنگ و فرهنگی گوش مان را کر کرده است.
کسانی هستند که همیشه رئیس هستند و هیچ وقت بازنشسته نمی شوند ؛ اینان با خانه ها و ماشین های مجلل خود فخر می فروشند و مشکل مسکن، کار، ماشین، سربازی، ازدواج...ندارند ولی وقتی به فرهنگیان شاغل و بازنشسته می رسند؛ شروع به موعظه ، اندرز و نصحیت می کنند ...
تبعیض ها این قدر زیاد است که مابه جای هتل های چند ستاره مجانی و ویلاهای آن چنانی  ؛ غذاهای پرسی هزارتومان به تعداد فامیل ،در تابستان کلاس های آن چنانی با فضای آن چنانی تر برای مسافرت های مان می دهند که آن هم با هزار منت و البته برای غیر فرهنگیان هم استفاده از آن آزاد است !
فرزندان مان بیکار هستند و خودمان هم به واسطه شغل معلمی نه سرمایه و نه حقوق کافی داریم که دست آنها را بگیریم و در این زمانه که مخارج کمرشکن است، حداقل آنان را از زمین بلند کنیم ؛ این در حالیست که در سایر ادارات و سازمان های دولتی وقتی شخصی بازنشسته می شود این امتیاز و اولویت را دارد که فرزند خود را جایگزین کند و یا اصلا در همه حال فرزندان شان اولویت استخدام را در ادارات و سازمان های محل کار اولیایشان را دارند.
بعضي از آنها كه بعد از بازنشستگي به تحصيل ادامه دادند مدرك جديدشان در حقوق شان تأثير نمي‌گذارد در حالي كه بازنشستگي طبق قانون يك نوع شاغل بودن است..
اگر یک سال همایش ها کنفرانس ها سمینارها گردهمایی ها و...را برگزارنکنند و بودجه آن را در اختیار آموزش و پرورش بگذارند قطعا کسری بودجه آن برطرف و امکان خدمت رسانی به شاغلین و بازنشستگان بیشتر فراهم می شود...

آقای وزیر !

نمایندگان مجلس !

ما بازنشستگان را دریابید ...

منتشرشده در بازنشستگان
دوشنبه, 25 خرداد 1394 05:03

آخرین وضعیت کودکان شین آبادی

گروه اخبار /

آخرین وضعیت کودکان شین آبادی

هنوز صدای جیغ و فریادشان، در گوش کودکانه شان هلهله ای برپا می کند. ترسی که از شعله های آتش بخاری دارند را از دیو سیاه قصه های مادربزرگ ندارند. دخترکان گل به گونه انداخته دیروز و آتش به جان خورده امروز که در رفت و آمدهای شان به این سازمان و آن سازمان، برای شنیدن تنها یک هم کلامی خسته و وامانده شده اند. همان هایی که دیروز جلوی آیینه اتاق شان شانه بر مو می زدند و امروز رغبتی به آویختن آن هم ندارند. چروک های صورت شان، یادآور اتفاق تلخ دیروز است. تقصیر ما نیست که افکار عمومی همیشه فراموشکار است. اتفاقات و فجایع را به دست فراموشی می سپارد. بهتر است هرازگاهی سرکی بکشیم به تمام باورهای سوخته این دختران که آینده شان در میان شعله های آتش دیروز کلاس درس شان در میان غفلت ها و غفلت ها، به بازی روزگار گرفته شد.


مستمری مادام العمر دانش آموزان شین آباد
چندین روز پیش بود که خبری از استاندار آذربایجان غربی منتشر شد مبنی بر پرداخت مستمری به دانش آموزان آسیب دیده در حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر. سعادت در گفت و گویی اظهار کرده بود که با توجه به پیگیری ها و دستورات اکید دکتر روحانی رییس محترم جمهوری مبنی بر حل مشکلات و برقراری مستمری به این دانش آموزان، اکنون به نظر می رسد این تلاش ها به ثمر نشسته و دایر شدن مستمری برای این دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه صحبت هایش اظهار کرده بود: خوشبختانه برابر اعلام رئیس محترم امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، با تصویب بودجه سال 94، اعتبار لازم در اختیار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته است و بر همین اساس از اول فروردین ماه سال جاری، پرداخت مستمری به دانش آموزان شین آبادی آغاز شده است. استاندار آذربایجان غربی همچنین اضافه کرده بود: با اختصاص این اعتبار دانش آموزان روستای شین آباد زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفته و به صورت مادام العمر از مزایای مستمری این اعتبار بهره مند می شوند. در بحث مستمری مادام العمر هر سال ردیف بودجه ای مشخص می شود که از فروردین امسال این عزیزان مستمری خود را دریافت می کنند و امیدواریم شاهد حل برخی مشکلات کودکان شین آبادی در سال 94 باشیم. برخی... کلمه ای که نقش خود را به خوبی ایفا می کند. پرداخت مستمری چقدر می تواند از درد این کودکان و خانواده های شان بکاهد؟ سعادت اضافه کرده بود: امیدواریم با پیشگیری و بررسی های به موقع دیگر شاهد مسائل و مشکلات مختلف از جمله مشکل مدرسه شین آباد پیرانشهر نباشیم.


محاسبات مستمری از فروردین
و اما خبری که روز گذشته منتشر شد، حکایت از پرداخت مستمری به کودکان سوخته شین آباد، از تیرماه داشت. دکتر رسول خضری، نماینده آذربایجان غربی مجلس شورای اسلامی در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار روزنامه ابتکار می گوید: این مستمری از فروردین ماه پرداخت نشده است. بلکه محاسبات آن با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صورت گرفته و قرار است از تیرماه سال جاری، به هر دانش آموز بین 600- 500 هزار تومان تخصیص پیدا کند. وی در مورد مستمری مادام العمری این دانش آموزان افزود: در حال حاضر مبلغ 8 میلیارد تومان، برای مستمری مادام العمری این دانش آموزان تصویب شده است. تمامی معوقات از ابتدای فروردین ماه محاسبه شده و در دستور پرداخت قرار گرفته است.


زمزمه های خلع از وکالت وکیل
پرداخت ها صورت گرفته یا نگرفته یا صورت خواهد گرفت در میان زمزمه های دیگر گم می شود. زمزمه هایی که حکایت از ناگفته ها و ناشنیده هایی در مورد وکیل دانش آموزان شین آباد دارد. صحبت های ضد و نقیضی که در مورد بودن یا نبودن وکیل این پرونده، رد و بدل می شود. مصاحبه هایی که وکیل این پرونده، حسین احمدی نیاز کماکان با رسانه های مختلف به عمل می آورد در صورتی که رجوع به مصاحبه منتشر شده در اسفندماه سال گذشته که پدر یکی از دانش آموزان شین آباد با خبرآنلاین داشته، پرده از این شک و تردیدها برداشت. مرادی پدر یکی از دخترکان شین آبادی به خبرنگار خبرآنلاین گفته بود: ما از نحوه‌ کار وکلایمان گلایه داریم و به همین دلیل به شکل رسمی اعلام می‌کنیم که از این به بعد بدون استفاده از این دو وکیل پیگیر پرونده‌ فرزندان مان خواهیم بود. شاکو شادکام پدر سیما در این خصوص تاکید کرده بود: ما تصمیم داریم خودمان روند پرونده را پیگیری کنیم چرا که وکیل ما تاکنون به شکلی که انتظار داشته‌ایم در دادگاه حاضر نشده و از سوی دیگر باعث رنجش خانواده‌ها هم شده است. تا امروز تصور می‌کردیم وکیل ما به صورت افتخاری این پرونده را پذیرفته اما با توجه به مشکلات پیش‌آمده و با گلایه‌هایی که از ایشان داریم ترجیح می‌دهیم خودمان مشکلات مان را پیگیری کنیم.


اولیا از وکیل ناراضی بودند
با توجه به اعلام رسمی اولیای دانش آموزان شین آباد، مصاحبه روز گذشته حسین احمدی نیاز با خبرگزاری ایسنا، این شبهه را ایجاد کرد که آیا واقعا وکالت وی در پرونده دانش آموزان شین آباد ادامه دارد یا خیر؟ دکتر رسول خضری در این باره به خبرنگار روزنامه ابتکار می گوید: من هم از اولیا شنیدم که خلع از وکالت وکیل پرونده را رسما اعلام کرده اند. چون از ابتدای امر، مساله از طرف دولت، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و کار و تعاون در میان بودند و طلب بودجه از طرف وکیل پرونده، ادعایی خارج از عرف بوده است. برای ما هم این موضوع جالب بود و در مجموع اولیا، نارضایتی خود را از حضور وی اعلام کردند و خلع از وکالت وکیل را خواستار شدند.


تراژدی بی پایان
دخترکان، یکی پس از دیگری در راه بیمارستان فاطمه زهرا (س) به رفت و آمد مشغولند. رفت و آمدی که جوانه هایی از امید را در دل کوچک شان به بار می نشاند. این رفت و آمدها به امید از بین رفتن ذره ای از چروک های قلب شان، از چندین سال قبل تا امروز ادامه دارد. تمامی تجمعات، تمامی درددل ها، تمامی تصاویر، تمامی نگاه ها به آیینه های ترک خورده با شنیدن خبر پرداخت مستمری، شاید التیام پیدا کند. 29 دانش آموز شین آباد، بیش از دو سال است که زهرخند آن روز سرد پاییز را به خوبی به یاد دارند. این آینده نزدیک که در هر مصاحبه یا خبری عنوان شده، به زودی می رسد. تیر ماه و دریافت مستمری 600-500 هزار تومانی...تنها مرهم درد سوزناک این دانش آموزان است.

تراژدی که با تکرار آذر و آذرها، مرور می شود و هیچ پایانی نخواهد داشت.

روزنامه ابتکار

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور