گروه اخبار /
اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص تکمیل فرم گزینش دانشجویان متعهد خدمت ورودی سال های 1391 و 1392 سهمیه استان آذربایجان شرقی - 22 / 4 / 94
با سلام و احترام
به اطلاع دانشجویان متعهد خدمت ورودی سال های 1391 و 1392 می رساند به منظور تبدیل وضعیت از استخدام رسمی - آزمایشی به استخدام رسمی – قطعی ، لازم است به شرح ذیل نسبت به تکمیل فرم گزینش و ارایه آن به همراه سایر مدارک لازم به این اداره کل اقدام نمایند :
1- ز قسمت فایل های مربوطه همین اطلاعیه ، نسبت به چاپ 2 سری فرم گزینش (به صورت پشت و رو) اقدام و سپس نسبت به تکمیل آن با خط خوش و خوانا و با خودکار آبی اقدام گردد . امضاء قسمت اول فرم نزد کادر عکس و امضاء ذیل مندرج در پشت فرم فراموش نگردد .
2- تعداد دو قطعه عکس پرسنلی پست نویسی شده خود را در قسمت مربوط فرم های گزینش بوسیله میخکوب یا چسب مایع الصاق نمایید .
3- مدارک ذیل را حداکثر تا مورخ 31 / 6 / 1394 به کارشناسی استخدام اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تحویل یا از طریق پست پیشتاز به نشانی تبریز – خیابان ارتش جنوبی – خیابان نیروی انتظامی – اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی کد پستی 5138664611 – کارشناسی استخدام ارسال نمایید :
الف : تعداد دو برگ فرم گزینش ( پشت و رو ) تکمیل شده عکس دار
ب : تصویر تمام صفحات شناسنامه
ج - گواهی بسیجی و ایثارگری در صورت بسیجی و ایثارگر بودن
د : تصاویر تقدیرنامه ها و فعالیت های علمی در صورت موجود بودن
فايل هاي مربوطه : 34896_etelaate fardi.pdf65.932 KB |
اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی
جناب آقاي دکتر فاني
مقام محترم وزارت آموزش و پرورش دولت تدبير و اميد
صدور حکم تجدید نظر از سوی شعبه 3 هیات های تخلفات اداری برای همکار گرامي ، مدیريت محترم سايت " گروه سخن معلم " جناب آقای علی پورسلیمان موجبات تعجب و نیز ناخرسندی فرهنگیان فرهيخته را فراهم نموده است .
حکمی که در سال 1390 و در زمان وزارت آقاي دکتر حاجی بابایی برای مدیريت محترم سايت وزين " گروه سخن معلم " تشکیل شد برگرفته از فضای بسته و امنیتی آن روزها بوده است .
متاسفانه از سال 1385 و هم زمان با اعتراض فرهنگیان و معلمان نسبت به اجراء نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری ، این گونه پرونده سازی ها ، توسط هیات های تخلفات که با هماهنگی حراست ها انجام می گرفت ، شروع و گسترش یافت و بسیاری از فعالان صنفی درگیر این گونه امور شدند .
در آن زمان فرهنگ امنیتی در آموزش و پرورش یک فرهنگ غالب بود و بالا رفتن هزینه فعالیت های صنفی و مدنی موجب شد تا تشکل هاي مدني تقریبا تعطیل شده و « جو سکوت و ترس » در آموزش و پرورش حاکم شود .
با رای تاریخی مردم در 24 خرداد 1392 به دولت تدبیر و امید ، روزنه ی امیدی برای فعالیت تشکل هاي مدني و فعالان صنفی فراهم شد .
جلسات و نشست های تشکل هاي مدني پس از یک دوره رکود 8 ساله جان گرفت و فضای نقادی در آموزش و پرورش فراهم شد .
تکیه و تاکید آقای دکتر فانی بر تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی و به رسمیت شناختن تشکل های مدني و رسانه ها ، تعيين نماينده اي جهت ارتباط با تشکل هاي مدني ، برگزاری جلسات و نشست ها با نمايندگان تشکل هاي مدني و... فصل جدیدی را در تعامل آموزش و پرورش با تشکل هاي مدني به عنوان حلقه واسط بين مردم و مسئولين از سويي و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسي از سويي ديگر گشود .
سخنان امید بخش آقای دکتر روحانی در هفته معلم که « حق اعتراض معلمان » را برای اولین بار به رسمیت شناخت موجب شد تا امید و اعتماد در بدنه فرهنگیان تقویت شده و معلمان به پیگیری مطالبات خود از مجاری و کانال های قانونی راغب شوند .
فرهنگيان فرهيخته به ياد دارند که جناب آقای پورسلیمان مديريت محترم سايت وزين " گروه سخن معلم " در یادداشت ها و مقالات خود بر این نکته تاکید می کرد :
" خوشبختانه در وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید برای معلمی بابت انتقاد و اعتراض پرونده ای در هیات های تخلفات گشوده نشده است و یا حکمی اجرایی نشده است."
اما حرکت اخیرهيأت تخلفاتˏ وزارت آموزش و پرورش در تضاد و تعارض کامل با سخنان گفته شده و اقدامات انجام شده توسط وزیر محترم و رئیس جمهور گرامي مي باشد .
متاسفانه برخی اقدامات انجام شده در پيکره ي دولت تدبير و اميد ، عمدأ يا سهوأ ( آگاهانه يا نآآگاهانه ) آب به آسياب ˏعوام فريب و فرصت طلبˏ رانده شده از حاکميت مي ريزد . بي تدبيري ،منجر به ايجاد نااميدي در جامعه مي شود . در نتيجه به افکار عمومی ، این گونه القاء مي شود که وضعیت تغییر نکرده است و هنوز در بر پاشنه بي تدبيري و نااميد کردن مردم مي چرخد !
مهم ترین و بزرگ ترین چالش اين بي تدبيري ها عبارتند از :
1. القای یاس و ناامیدی در بدنه فرهنگیان ،
2. تلاش برای روی گردانی فرهيختگان از برنامه ها و اقدامات دولت ،
3. تهيه خوراک تبليغاتي بسيار مناسبي براي عوام فريبان فرصت طلبˏرانده شده از حاکميت
ضعف مدیریت و تعلل مسئولان و مدیران ارشد وزارت آموزش در برابر بي تدبيري ها ، لطمه به اعتبار دولت تدبير و اميد مي زند . در نتيجه پيکره جامعه به غلط تصور مي کند حماسه انتخابات سال 1392 بي نتيجه يا کم نتيجه بوده است .
لذا ممکن است خداي ناکرده به شور حضور درانتخابات اسفند 1394 لطمه بزند .
به نظر می رسد صدور حکم تجديد نظر برای مدیر "گروه سخن معلم " گامی در این راستا باشد.
آقای فانی !
هیچ گاه نباید فراموش کنيد که نماینده دولت تدبیر و امید در وزارتخانه بزرگ آموزش و پرورش هستيد و هر گونه اقدام و یا حرکت در وزارت آموزش و پرورش به حساب دولت نوشته می شود.
در میان رسانه ها و سایت های مختلف و فراوان ، شاید به ندرت سايتي مشابه ،سایت" گروه سخن معلم " بيابيد که به اطلاع رسانی شفاف و تحلیل دقیق رویدادهای آموزش و پرورش و معلمان می پردازد و از نظر بسیاری از ناظران و فرهنگیان ، حوزه تاثیر و نفوذ آن بالاست.
برخی به زعم و گمان نادرست خود تلاش مي کنند ، با اقدامات سخیف و بی مایه این روند را مختل کرده و به اهداف نادرست خود دست يابند .
آن ها تصور می کنند که با هدف قرار دادن هسته فکری این گروه می توانند رویه اعتدال و نقد منصفانه در این پایگاه اطلاع رساني را ، از مسیر خود منحرف کرده و یا فرهنگیان و معلمان را نسبت به آن بی اعتماد نمایند.
احتمالا آن ها فراموش کرده اند که مدیر و اعضای شوراي نويسندگان " گروه سخن معلم " تجارب فراوانی در این زمینه اندوخته اند و می دانند به اقتضای شرایط چگونه برخورد نمایند.
آخرین سخن با آقای دکتر فانی :
باز هم تاکید می گردد سایت وزين " گروه سخن معلم " جزء محدود و معدود سايت هایي مي باشد که به دور از هر گونه هیجان زدگی ، پیش داوری و افراط و تفریط تاکنون به نقد منصفانه و همه جانبه مسئولان وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر پرداخته است و حتی برخي به طنز مي گويند : " در این باره باید از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرد. "
هرچند که هدف اين سايت انعکاس " سخن معلم " است و چشم به پاداش معلم دارد که بزرگترين افتخارش بلکه فلسفه وجودي اش اين است .
انتظار فرهنگیان فرهيخته از وزیر محترم آن است که با ارزیابی دقیق و تامل در شرایط و معادلات به عوام فريبان فرصت طلب رانده شده از حاکميت که جزبه منافع خود به چیزی نمی اندیشند اجازه جولان و ابتکار عمل ندهد.
امید است که مقام محترم وزارت با اقدام مناسب ،این حکم ناعادلانه و غیرمنصفانه را در مورد مدیر " گروه سخن معلم " مورد بازنگری قراردهند و به اعتبار خود بيفزايند .
تجربه ، تحليل ، تدبير ،نگاه ژرف انديشˏ مديريت محترم و اعضاي شوراي نويسنگان "گروه سخن معلم " اميد فرهيختگان را نااميد نمي کند .
لذا اين پایگاه با تلاش بيشتر و عزم راسخ تر راه حمايت و انتقاد خود را دنبال مي کند ، زيرا بيدي نيست که با اين بادها بلرزد .
ان شاء الله
گروه اخبار /
آئین افتتاحیه اجرای آزمایشی طرح ملی یکپارچه سازی حساب پشتیبان مدارس با حضور مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و نماینده بانک ملی در مدرسه ابتدایی بهشت آموزش وپرورش ناحیه 2 شهر ری برگزار شد.
منصور مجاوری در آئین افتتاحیه اجرای آزمایشی طرح ملی یکپارچه سازی حساب پشتیبان مدارس در ارتباط با طرح مذکور گفت: این طرح با همکاری بانک ملی ایران و با ایجاد حساب جاری و کوتاه مدت در105 هزار مدرسه کشور به منظور ساماندهی و مدیریت منابع مالی انجام می شود.
وی در تشریح اهداف اجرای این طرح اظهار کرد: نظارت کامل وزارتخانه بر عملکرد دریافت وجوه و کمک های مردمی و مشارکت های غیر دولتی در مدارس و توسعه مشارکت های غیر دولتی و توسعه مشارکت اولیاء در بهبود کیفیت مدارس از مهمترین اهدافی است که در اجرای طرح دنبال میشود.
مشاور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش افزود: در این طرح به مانده حساب کوتاه مدت مدارس سود تعلق می گیرد و از طریق این حساب تمام سرفصلهای اعتباری از طریق کنترل های درونی و بیرونی قابل پیگیری است.
شایان ذکر است؛ طرح ملی یکپارچه سازی حساب پشتیبان مدارس تا اواسط مردادماه سال جاری در تمامی مدارس کشور اجرایی می شود.
انتهای پیام
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
گروه اخبار / مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه اولیا باید تاثیرگذاری و باز خدمات آموزشی ارائه شده به مدیران در مدارس را مشاهده کنند تا مشارکت داوطلبانه داشته باشند، گفت: مدارس باید اعتمادسازی کنند
گروه اخبار /
نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به تصویب ۲۰ قانون نظارتی، بودجه و پژوهش ویژه آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: پاداش فرهنگیان تا پایان مرداد امسال پرداخت میشود.
محمد صالح جوکار در دومین همایش هماندیشی فرهنگیان استان یزد با اشاره به حساس بودن وظایف معلمان در مدارس نسبت به اساتید در دانشگاهها اظهار داشت: در دوره مجلس نهم بیش از 20 قانون نظارتی، بودجه و پژوهش مربوط به آموزش و پرورش تصویب شده است.
وی برنامهریزی، همفکری و مشارکت دولت و مجلس در تدوین برنامههای راهبردی و کلیدی را از مهمترین راهکارهای حل و فصل مشکلات فرهنگیان در استان یزد و کشور دانست.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به ضرورت توجه تمام نمایندگان مجلس در مورد مشکلات بهحق فرهنگیان ادامه داد: دغدغه خاطر معیشتی مهمترین عامل جلوگیری از تقویت انگیزه در فرهنگیان بهویژه معلمان مدارس است.
جوکار با بیان اینکه پاداش فرهنگیان تا پایان مرداد امسال پرداخت میشود، اظهار داشت: در حال حاضر طلب عوارض استان یزد 5 برابر معوقات فرهنگیان استان است.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت و همدلی تمام نمایندگان در اجرای بسیار خوب طرح تحول سلامت، پیگیری بحث مسکن ویژه فرهنگیان، ارتقای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و بیمه تکمیلی را از جمله اقدامات در دستور کار مجلس شورای اسلامی ویژه فرهنگیان عنوان کرد.
تسنیم
مازندران
خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش
ضمن تبریک به جناب عالی برای ابقاء در پست وزارت آموزش و پرورش و موفقیت بزرگ دولت در مذاکرات هسته ای
احتراما؛ اینجانب سعید دادرس به عنوان مسئول کمیته ی تشکیلات انجمن اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران بر خود دانستم توجه شما را به پاره ای از مشکلات دانشجویان این دانشگاه و دانشگاه فرهنگیان جلب کنم و از جناب عالی خواستار التفات بیشتر به گل های نو شکفته ی تعلیم و تربیت هستم.
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
جناب وزیر
مشکل عمده دانشجویان این دانشگاه اضافه شدن بالغ بر 30 واحد به دروسی است که باید در دوره ی کارشناسی گذرانده شود که در مطلوب ترین شرایط دانشجویان این دانشگاه با توجه به سقف واحدی که دانشگاه برای هر ترم منظور می کند 9 ترم می باشد ، حال آن که با توجه به دفترچه ی کنکور دانشجویان این دانشگاه حداکثر تا ترم 8 شامل دریافت حقوق دانشجویی می شوند و از آن تاریخ به بعد مخارج به عهده ی خود دانشجو می باشد از طرفی طرح مشابه به این در دانشگاه فرهنگیان نیز اجرا می شود با توجه به آنکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در بدترین شرایط در ترم 8 دروس خود را به اتمام می رساند و همچنین عدم همکاری دانشگاه در گذراندن ترم تابستانی و عدم قبول دانشکده های مهندسی برای اخذ واحد در ترم تابستانه برای اتمام هر چه سریع تر واحد های درسی، که این خود باعث دیر به اتمام رسیدن دروس دوره ی کارشناسی می شود در همین راستا از جناب عالی تقاضای بررسی این موضوعات را دارم.
دانشگاه فرهنگیان
جناب وزیر
با تغییر نام محل تحصیل معلمین عزیز از تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان از این مجموعه انتظار می رود همانند سایر دانشگاه ها در سراسر کشور برخورد شود و همچنین جناب عالی در جریان کسر ماهیانه حدود 45 درصد از حقوق این عزیزان در سراسر کشور می باشید ، در همین راستا دانشجویان این دانشگاه با توجه به کسر حدود نصف حقوق خود در هر ماه خواستار امکانات اولیه ی در این دانشگاه می باشند که شامل :
1- ارتقاء شکل ظاهری دانشگاه
2- بهبود وضعیت خوابگاه ها
3- بهبود وضعیت غذا با توجه به هزینه ای که پرداخت می شود (مخصوصا در ماه مبارک رمضان )
4- تغییر محل برخی از پردیس ها از دبیرستان های شبانه روزی به مراکز عالی
با توجه به توضیحاتی که ذکر شد از شما تقاضای و توجه و مساعدت هرچه بیشتر را دارم.
با تشکر
در پناه حق
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار / عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ عنوان نباید در کشور بین کارمندان دولت از نظر حقوق و مزایا تبعیض وجود داشته باشد
گروه اخبار /
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: حکم رتبه بندی برای نیروهای مازاد در حوزه های مختلف آموزشی اعمال نخواهد شد.
دکتر مرتضی بینش در کمیته برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی با بیان این مطلب افزود: برای جلوگیری از تبعات مازاد شدن نیروهای متوسطه سیاست های تشویقی شامل کسری ساعت موظف و افزایش فوق العاده شغل ابتدایی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با اشاره به سیاست حذف مجتمع های آموزشی خاطر نشان کرد: سیاست حذف این مجتمع ها لزوما ساماندهی نیرو نبوده بلکه ناکارآمدی آن در نظام آموزشی نیز هست.
این مسئول با اشاره به کاهش حق التدریس در مدارس گفت: ساماندهی نیروی انسانی به نحوی صورت پذیرد که کمترین ساعت حق التدریس ایجاد شود.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار در ادامه گفت: انتخاب مدرسه محل تدریس نیز ابتدا در مقطع متوسطه دوم صورت گرفته و نیروهای مازاد آن با نیروهای متوسطه اول امتیاز بندی شده و مازاد آن در مقطع ابتدایی سازمان دهی خواهد شد.
وی با اشاره به کمبود نیرو در مقطع ابتدایی اظهار کرد: با توجه به موارد پیش آمده در رتبه بندی بایستی معلمان حدالمقدور از مازاد شدن خودداری نمایند.
این مسئول همچنین به دستور العمل تدریس موظفی مدیران در طول هفته اشاره کرد و گفت: در صورتی که عدم تدریس آن ها منجر به حق التدریس شود بایستی در رشته خود تدریس نمایند.
وی تاکید کرد: کلیه معلمان بایستی تا پایان مرداد ماه سال جاری ابلاغ سازمانی و رسمی خود را از حوزه های آموزشی دریافت نمایند./.
پایگاه خبری و اطلاع رسانی آموزش پرورش سبزوار
در جلسه امورتربیتی از مربی ای می پرسم که گله داشتی و می گفتی ما را در مدرسه در حد « جواب بخشنامه ها و پوستر نصب کن » تنزل داده اند ، شما با وضیعت این چنینی برای پوستر زدن چه کار می کنی/ نقدش بیشتر به تعارض و تناقض کار تربیتی و ناهمگون بودن عوامل کلیدی پرورشی و جدایی آموزش در عرصه عمل از پرورشی بود ، نقد داشت از نداشتن برنامه منسجم و به خصوص جایگاه تعریف نشده فعالیت های پرورشی و کار گروهی در نظام تعلیم و تربیت/ هنوز هم پس از گذشت سی سال از انقلاب و تلاش امورتربیتی اهداف اولیه امورتربیتی متحقق نشده و این تشکیلات نمی تواند به مراحل عالی تر و متکامل قدم بگذارد/ امروزه همان آرمان ها ، شعار ها و اهدافی که در آغاز تأسیس امورتربیتی مطرح بود ، باز هم در اولویت کاری امورتربیتی قرار می گیرد/ نسل های تحت تعلیم امورتربیتی فاقد ویژگی ها ، اندیشه ها و رفتارهای دینی ، اخلاقی ، سیاسی ، اجتماعی و انقلابی مورد نظر هستند/ این نهاد اساسا برای رویارویی با مسائلی از این دست مهیا نشده بود و هنوز هم مدیران و برنامه ریزان امورتربیتی رسالت اصلی خود را معطوف به این زمینه ها نمی دانند/ نسل های تربیت یافته در دامن انقلاب از حیت پای بندی به شرع مقدس ، برخورداری از روحیات انقلابی ، عشق و علاقه به آرمان ها و ارزش های اجتماعی و انقلابی ، حفظ هنجارهای اجتماعی ، دینی و اخلاقی ، حساسیت نسبت به مسائل انقلاب و... ضعیف تر و ناتوان تر و ناکارآمدتر از آن چیزی هستند که موسسان امورتربیتی ترسیم کرده بودند و جامعه اسلامی و انقلابی در آرمان های خود رقم می زد و پیش بینی می کرد/ امورتربیتی هم مانند سایر دستگاه های مشابه در این باره ناکام بوده است/ سیستم تعلیم و تربیت ما همچنان تنها بر یک رکن کلاس استوار است آن هم به شکل بسیار کهنه و بی روح/ تعلیم و تربیت یعنی یک اتاق با نام مقدس کلاس و یک معلم با مشتی تئوری/ تربیت و سازندگی را در قالب درس های اخلاق نظری نمی توان به دانش آموزان عرضه نمود/ در سیستم تعلیم و تربیت کنونی جواب تمامی این پرسش ها مجهول است ، پس چگونه آن را آموزش و پرورش بنامیم / گذاشتن کلمه پرورش در کنار آموزش چیزی بر ماهیت تعلیم و تربیت ما نمی افزاید/ کارکرد امورتربیتی در حوزه عمل نه چندان موفق و انتظار از مجریان و مربیان ، بی نهایت فعالیت را رقم می زند ، آیا می توان به همین روند ادامه داد و از کارآمدی و موفقیت سخن گفت ؛ تحلیل ها و برآیند جامعه چنین حکایت نمی کند