بوشهر
" شاید تغییر حکم مهرمحمدی از سرپرستی به ریاست با توجه به مدارج علمی و تجربه اش عاقلانه ترین کار ممکن برای رشد این دانشگاه نوپا باشد "
گروه اخبار / در کنار مدارس متروکه، مدارسی نیز در استان تهران دیده میشوند که سازمان نوسازی مدارس به دلیل فرسوده بودن آنها را تخریب کرده است و به حال خود رها شده اند و نوسازی نشده اند.
گروه اخبار / وزارت کار در تازهترین گزارش خود از وضعیت بازار کار به ارائه آماری از افراد چند شغله پرداخته که نشان میدهد بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شاغلان کشور در سال ۱۳۹۲ بیش از یک شغل داشتهاند.در حالی که رضایت نداشتن از شغل اول و ناکافی بودن درآمد از جمله علل گرایش افراد به شغل دوم عنوان میشود، بسیاری از کارشناسان بازار کار اصلیترین دلیل دو شغله بودن افراد را مشکلات اقتصادی و معیشتی میدانند.
گروه اخبار / طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران این هفته و البته بعد از حدود سه ماه تاخیر به صحن علنی مجلس می آید تا درباره آینده ساختار مهم ترین بخش وزارت نفت کشور و به نوعی مهم ترین منبع درآمد کشور تصمیم گیری شود.
براساس ماده ۴ این اساسنامه سرمایه این شرکت ۸۹۴۵۶۲۶۲۰ میلیون ریال و منقسم به ۸۹۴۵۶۲۶۲ سهم ده میلیون ریالی با نام است که صد در صد آن متعلق به دولت است و تماما پرداخت شده است.همچنین درباره وظایف این شرکت نوشته شده: « موضوع فعالیت شرکت عبارت است از مدیریت و راهبری فعالیت های تصدی و انجام فعالیت های بالادستی نفت و صنایع وابسته و تجارت نفت در داخل و خارج از کشور.»
در این اساسنامه که ۸۸ ماده دارد به نحوه اداره شرکت نفت، مجمع عمومی، وظایف، اعضا، هیات مدیره و… پرداخته شده است.
در بخشی از این اساسنامه درباره پاداش و مزایا آمده است:« مجمع عمومی می تواند تخصیص مبلغ معینی را پاداش سالانه هیات مدیره و مدیرعامل به طور خاص تصویب کند. حداکثر مبلغ پاداشی هریک از اعضا هیات مدیره و مدیرعامل تحت هر عنوان نباید به ترتیب از دوبرابر و سه برابر مجموع حقوق و مزایای ثابت ماهانه او در پایان مالی مورد رسیدگی بیشتر باشد.»
براساس این اساسنامه اعضا هیات مدیره را وزیر نفت انتخاب می کند و باید در مجمع عمومی منصوب شوند.
صدای اقصاد
گروه اخبار / شهردار خرم آباد گفت: 150 نیروی جدید توسط بخش خصوصی برای رفتگری و خدمات تنظیف این شهر به کار گرفته شده اند که در بین آنان 23 نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس هستند.
گروه اخبار / مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از برکناری و لغو ابلاغ ۱۲ مدیر مدارس غیر دولتی متخلف شهر تهران خبر داد.
با سلام و احترام
ضمن آرزوي بهروزي ؛ اينجانبان نيروهاي شاغل در آموزش و پرورش شهرستان ...، كه در سال 1389 ، برابر نامه شماره 14 / 710 مورخه 12 / 2 / 1389 معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت و مجوز استخدامي شماره 139175 / 200 مورخه 18 / 12 / 88 18/12/88 به تعداد 110 نفر جذب آموزش و پرورش علي آباد كتول گرديده ايم كه از تعداد 110 نفر 60 نفر به دليل داشتن سهميه ايثارگري تبديل وضع از پيماني به آزمايشي و سپس از آزمايشي به قطعي گرديده اند ، اما 60 نفري كه بدون هيچ سهميه اي بوده و تنها به دليل قبولي در آزمون علمي و توان علمي شان جذب گرديده اند هنوز در وضعيت پيماني بوده و هيچ تغييري در وضعيت آنان ايجاد نگرديده است ؛ حال آنكه در تاريخ 01 / 07 / 1392 به استناد مجوز شماره 149175 / 200 -18 / 12 / 88 معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و نامه شماره 219201 مورخه 13 / 10 / 1391 معاونت توسعه مديريت و پشتيباني و به استناد ماده 46 قانون مديريت خدمات كشوري و به استناد نامه شماره 1309 / 91 / 200 مورخه 22 / 01 / 1391 معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور به استخدام آزمايشي در آمده اما يك ماه بعد در تاريخ 01 / 08 / 1392 در اقدامي بي سابقه در تاريخ آموزش و پرورش دستور لغو احكام آزمايشي ما داده شد و دوباره به وضعيت استخدامي پيماني درآمده ايم در صورتي كه وزارت مي توانست در تفكرات جديد خود به گونه اي ديگر مديريت نمايد ؛ حال با توجه به اينكه وزارت مي تواند با توجه به مجوزي که تبصره 2 ماده 57 قانون مديريت خدمات کشوري به مسئولان دولتي مبني بر امکان تبديل وضعيت پيماني به رسمي کارمندان بدون نياز به آزمون با رعايت سقف اعتبارات و مجوزهاي استخدامي داده است ، اقدام به درخواست مجوز براي اين كار را از مجلس محترم بنمايد و لحاظ نمودن اينكه از استخدامي هاي سال 89 فقط افرادي كه بدون سهميه و فقط با توجه به بارعلمي تبديل وضع نگرديده اند .
از آن مقام محترم خواهشمنديم نسبت به رفع نگراني هاي اين قشر از جامعه كه فاقد هرگونه سهيمه خاصي بوده و فقط باتكيه بر توان علمي و شخصي خود وارد عرصه استخدام و آموزش و پرورش گرديده اند تلاش نموده و اينجانبان و خانواده را از نگراني هايي كه پس از لغو استخدام آزمايشي ايجاد گرديده، آن گونه كه نماينده محترم صلاح مي دانند اقدام فرمايند .
باتشكر فراوان از نماينده محترم شهرستان ...
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
معلم ای فرشته نجات بشریت شود بدون تو عالم بی هدف
کسی که آموختی علم و ادب بر ذهن و روح پاک کودکی من
نشاید که اجرت دهند دنیا شوی در هر دو عالم مفتخر
این چند بیت را تقدیم همه معلمان عزیز می کنم.
خواستن توانستن است. اگر دیدگاه مسئولان به آموزش و پرورش به عنوان رکن اساسی پیشرفت کشور تغییر کند و این موضوع که هر کشور برای توسعه باید ابتدا از آموزش و پرورش شروع کند،اگر مبنای کار برنامه ریزان کشوری قرار گیرد،سریع تر به پیشرفت دست خواهیم یافت.نمونه واضح این مورد،کشور ژاپن است که بعد از جنگ جهانی دوم ،توانسته است در سایه توجه به آموزش و پرورش به عنوان دومین قدرت اقتصادی دنیا شناخته شود.
هدف از این مقدمه، توجه بیشتر به معلم به عنوان عامل مهم در پیشرفت فرهنگ و علم است. هر قدر ما به معلمان توجه بیشتری کنیم و احتیاجات او را برطرف کنیم،آنها می توانند با آرامش خاطر بیشتری به وظیفه خود عمل کنند.
هر چند در تمامی ادوار و برنامه های توسعه در گذشته، به این مقوله توجه کمتری شده است.لازم به یادآوری است که احترام به معلمان باید در دو زمینه مهم زیر مورد توجه قرار گیرد:
1-حقوق دریافتی : با توجه به وضع اقتصادی کشور و بر اساس نرخ تورم سالیانه دولت ها موظفند،حقوق همه کارمندان از جمله معلمان را با در نظر گرفتن خط فقر و سایر احتیاجات یک زندگی آبرمندانه فراهم کنند.اما متاسفانه شاهد هستیم که همواره حقوق معلمان از خط فقر بسیار پایین تر است.به طور مثال اگر میانگین خط فقر 2700000 باشد،میانگین دریافتی معلمان،1500000 تومان است.با این اوصاف،ما در هر ماه بیش از یک میلیون تومان کمتر از خط فقر دریافت می کنیم. کار کردن به صورت حرفه ای، تحقیق، مطالعه،ارتقاء علمی ،روحیه بالای کاری و سایر موارد مرتبط با کار معلمی،در این شرایط بسیار سخت خواهد بود.و انگیزه کار کردن از خیلی از معلمان سلب شده است و آنان بر اساس وجدان شغلی،وظیفه خود را انجام می دهند،ولی کافی نیست. با داشتن رضایت شغلی بالا و دریافت حقوق مناسب زندگی حداقلی،می توانند به طور موثرتری بر اخلاق، فرهنگ و سواد جامعه تاثیرگذارتر باشند.
از سال 90 تا امروز،به دلیل افزایش سه برابری دلار و تورم بسیار بالا، افزایش حقوقی متناسب با این تغییرات انجام نشده ،به طوری که ارزش حقوق دریافتی 94به دلار،با سال 90 برابری می کند.یعنی سطح زندگی معلمان و خانواده هایشان حداقل،به یک سوم کاهش یافته است.هر چند برخی وزارت خانه ها مانند نفت، دادگستری و... مطابق با تورم توانسته اند،حقوق کارکنان خود را افزایش دهند، ولی وزارتخانه آموزش و پرورش به دلیل عدم توجه و در اولویت نبودن ، نتوانسته مدافع حقوق کارکنان خود باشد و به همین علت فشار زیادی بر معلمان و خانواده هایشان وارد شده و می شود.
2-امکانات رفاهی:
هر چند کمبود منابع آموزش و پرورش،باعث شده که معلمان حقوق مناسبی دریافت نکنند اما متاسفانه در بحث امکانات رفاهی هم آموزش و پرورش ضعیف عمل می کند.چند مورد از امکاناتی که می تواند در اختیار معلمان قرار گیرد در زیر ذکر شده است:
الف) بیمه تکمیلی مناسب در حدی که مشکل درمان معلمان و خانواده هایشان را برطرف کند.در حال حاضر معلمان از خدمات ارائه شده و نحوه برخورد بیمه گذار با آنان و خسارات پرداختی کم در بازه زمانی طولانی رضایت ندارند.
ب) امکانات ورزشی برای معلمان و خانواده هایشان باید فراهم گردد.آموزش و پرورش با داشتن امکانات ورزشی و سالن های مناسب،یا آنها را به دیگران اجاره می دهد یا با دریافت هزینه آنها را در اختیار معلمان قرار می دهد.
ج) امکانات تفریحی در هنگام مسافرت معلمان در شان آنان نیست.به طوری که معلمان جلوی خانواده هایشان از امکانات ضعیف مدارسی که برای اقامت در آن پول هم پرداخت می کنند،شرمنده می شوند.
د) تسهیلات مختلفی مانند وام مسکن،خرید خودرو باید در اختیار معلمان قرار گیرد. وزارت آموزش و پرورش با داشتن یک پنجم کارکنان دولت،بیمه و بانک مستقل ندارد.راه حل مشکل تاسیس بنگاه های اقتصادی است،که معلمان بتوانند بدون قوانین دست و پا گیر،وام خود را همانند سایر کارمندان به راحتی دریافت کنند.اما متاسفانه برخلاف تبلیغات تلویزیونی و مصاحبه های مسئولان آموزش و پرورش در اسفند 93 مبنی بر وام 5 میلیونی از طرف بانک ملی برای 25 درصد معلمان، تا امروز بانک ملی فقط در حال تشکیل پرونده است و افراد کمی آن را دریافت کرده اند!
در پایان امیدوارم مسئولان توجه بیشتری به حقوق و مشکلات معلمان داشته باشند،و با راه کار های مناسب حل و فصل نمایند.
همچنین بر احترام و منزلت معلمان در جامعه توجه بیشتری شود تا آثار و برکات آن در جامعه آشکار شود .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید