صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار /

در فاصله کم تر از 24 ساعت از انتقاد مدیر گروه سخن معلم در مورد مشخص نبودن معیارها و شاخص های طرح رتبه بندی معلمان ( این جا ) ، فانی به پرسش ایسنا در این مورد پاسخ داد .

مشکلات آموزش و پرورش استثنایی کشور  گروه اخبار /

دکتر مجید قدمی  به مشکلات نیروی انسانی در سازمان متبوعش پرداخت و اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی است که تمام فعالیت های وزارتخانه آموزش و پرورش را، که توسط معاونت های مختلف انجام می شود، یک جا در مقیاسی کوچکتر انجام می دهد؛ از تولید کتاب های درسی گرفته تا فعالیت های پرورشی، و از تربیت بدنی گرفته تا خرید تجهیزات آموزشی ، با این تفاوت که به جای یک گروه، هفت گروه از دانش آموزان زیرنظر این سازمان مشغول به تحصیل هستند. 

وی در مورد گروه های مختلف دانش آموزان زیر نظر این سازمان گفت: این گروه ها شامل دانش آموزان دارای مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی، مشکلات جسمی – حرکتی، اختلالات رفتاری، اختلالات یادگیری، عقب مانده ذهنی و چند معلولیتی است که هم تربیت نیروی انسانی مناسب برای آموزش این افراد و هم نظام خاص آموزشی و تدوین محتوا برای آنها جزو وظایف این سازمان قرار دارد که با مشکلات خاصی نیز همراه است.

 رییس سازمان آموزش و پرورشاستثنایی، در مورد نیروهای شاغل در سازمان استثنایی کشور گفت: این حوزه گرچه حوزه ای شدیدا تخصصی با مشکلات و پیچیدگی های خاص است، خوشبختانه ما بهترین متخصصان موجود کشور در زمینه آموزش استثنایی را در سازمان داریم. خود من شخصا با اینکه معلم ناشنوایان بودم و در زمینه کودکان کم توان ذهنی تحصیل کرده ام و فوق لیسانس و دکترایم را نیز در حوزه معلولین گرفته ام و با اینکه تخصص و تجربیاتم همگی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی است، ولی در بعضی زمینه ها اینجا باید سکوت کنم و فقط یاد بگیرم؛ چون گروه های موجود از پیچیدگی های خاصی برخوردارند. قدمی به عنوان نمونه به مشکل اوتیسم به عنوان یکی از مباحث پیچیده این حوزه اشاره کرد و گفت: مثلا ما بحث اوتیسم را داریم که از معلولیت های جدید است و برخلاف اکثر معلولیت ها که در طبقات پایین اجتماع از لحاظ مالی و تحصیلی شایع است، مشکل اوتیسم بیشتر در خانواده های تحصیل کرده و مرفه تر اجتماع شیوع دارد و هنوز علت این موضوع کشف نشده است. 

 رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: با توجه به آنچه مطرح شد، همه مشکلاتی را که آموزش و پرورش با آن سروکار دارد ما یک جا داریم، که یکی از آنها نیروی انسانی است. طی بررسی هایی که انجام دادیم طی دو سال آینده با بازنشستگی بیش از هزار نفر از نیروی انسانی مان روبرو هستیم و این رقم کاهش نیرو بسیار برای سازمان سنگین است و ما به زودی با بحرانی در زمینه نیروی انسانی مواجه خواهیم شد که باید از هم اکنون برنامه ریزی های لازم را برای مقابله با آن داشته باشیم.

 وی افزود: خروجی های دانشگاه فرهنگیان که تنها منبع تامین کننده نیروی انسانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است خیلی کمتر از این رقم یعنی حدود یه دهم این رقم است. با توجه به اینکه میان نیروهایی که بازنشسته می شوند و نیروهایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد سازمان می شوند تناسبی وجود ندارد، تنها راه امکان نیروی انسانی متخصص سازمان این است که مجوز استخدام آزاد بگیریم.

 قدمی در پاسخ به این پرسش خبرنگار پانا که “سازمان استثنایی چه سهمی از استخدام ۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش را به خود اختصاص خواهد داد” گفت؟ از این تعداد تنها ۱۲۵ نفر سهم سازمان ما در سراسر کشور است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته ما می توانیم نیروهایی که راغب به ماندن هستند را در سازمان نگه داریم، ولی به طور کلی برای نیروی انسانی باید حساب ویژه ای باز کنیم و مجوزهای خاصی بگیریم تا بتوانیم نیروهای تازه نفس را وارد مدارس مان کنیم.

پانا

" « گروه سخن معلم » از همراهی و همدلی  همه همکاران و معلمان گرامی  به ویژه  کسانی که این رسانه و خط مشی آن را منصفانه مورد نقد قرار می دهند تشکر و قدردانی می کند . "

منتشرشده در دیدگاه

مشکلات دانشگاه فرهنگیان و پردیس نسیبه و عملکرد صدا و سیما  دانشگاه فرهنگیان که چند سال پیش با تجمیع مراکز تربیت معلم تاسیس شد، کم کم می رود تا اولین خروجی های خود را وارد چرخه نظام آموزشی کند، اما این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه ها و یا بهتر بگوییم خود آموزش و پرورش نه تنها عاری از مشکل نبوده که مشکلات زیادی گریبان گیر آن بوده و هست، اما این مشکلات زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که بفهمیم با دانشگاهی مواجه هستیم که با قریب به ۱۰۰ پردیس و مرکز وابسته حدود ۷۰ هزار دانشجو معلم را در بر می‌گیرد. این تعداد دانشجو معادل سه یا چهار برابر برخی از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که در سراسر کشور شعبه دارند و هم چنین این دانشگاه به عنوان یک راهکار اجرایی سند تحول بنیادین که مورد حمایت حکیمانه بالاترین مقام کشور حضرت امام خامنه ای (دام ظله) می باشد، است.
مشکلاتی که اگر دلایل آن را از مسئولین امر جویا شویم، حرف از بودجه به میان می آید، اما درباره بودجه نیز آن چه روشن است، این است که در سال۹۴ بودجه هزینه دانشگاه فرهنگیان با ۸/۵ درصد رشد به ۱۶۷ میلیارد تومان رسید، ضمن اینکه ۸۵ میلیارد تومان نیز در بخش اختصاصی به بودجه دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد که در مجموع ۲۵۲ میلیارد تومان بودجه این دانشگاه برای سال ۹۴ است و این در حالی است که در دو سال گذشته، یعنی سال۹۲، بودجه آن ۱۶۳ میلیارد تومان بوده و حقوق دانشجو معلمان نیز به طور کامل پرداخت می شده است، ناگفته نماند که با مبنا قرار دادن بودجه سال ۸۷ برای تربیت معلم و با لحاظ نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی، بودجه این دانشگاه در سال ۹۴ باید حدود سه برابر بودجه پیشنهادی آن در لایحه بودجه ۹۴ می‌بود !
به بیان دیگر با توجه به تورم، بودجه سال ۹۴ دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال ۸۷ باید ۴۲۰ درصد افزایش می‌یافت، اما در عمل این بودجه فقط به میزان ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. یعنی در خوشبینانه‌ترین حالت بودجه سال ۹۴ دانشگاه بازگشت به بودجه‌ای است که در سال ۸۹ به تصویب رسیده بود. این در حالی است که در این بازه زمانی، دانشگاه فرهنگیان علاوه بر افزایش کمی ظرفیت و تعداد پردیس‌ها، باید کیفیت آموزشی و پرورشی خود را نیز ارتقا می‌داد. (عیارآنلاین)
آن چه مبرهن است، همه این ها ناشی از مغفول ماندن و نگاه به مقوله آموزش و پرورش در بین قانون گذاران و مجریان در جمهوری اسلامی به عنوان مصرف کننده است، در حالی که این نگاه نه تنها مورد تایید آموزه های دینی ما نیست، بلکه در کشورهای پیشرفته صنعتی نیز جایگاهی ندارد.
در هر حال دانشجو معلمان این دانشگاه که بسیاری از آن ها رتبه های برتر کنکور سراسری می باشند، به امیدی وارد این دانشگاه شدند یا بهتر بگوییم می رفت که آموزش و پرورش را امیدوار کنند، اما در ترم های پایانی اولین ورودی های این دانشگاه هستیم که بررسی مختصری از میزان موفقیت دانشگاه در امر تربیت معلم مشخص خواهد کرد که دانشجو معلمان به لحاظ کارآمدی و توانمندی علمی و مهارتی ای که دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت تخصصی آن تاسیس شد به مراتب پایین تر از دانشگاه های عادی عمل کرده است.
انتخاب نابه جای افراد فاقد صلاحیت یا کم صلاحیت و نامرتبط رشته تحصیلی و تخصص به عنوان سرپرست پردیس ها، بهره گیری از معلمان و اساتید ناآشنا با سند تحویل بنیادین و اهداف دانشگاه فرهنگیان به عنوان مدرس، عدم وجود منابع درسی و اهداف مشخص و معرفی کتاب های دیگر دانشگاه ها از جمله پیام نور در بسیاری از دروس!
ایجاد فضای مدرسه ای، پادگانی و امنیتی در دانشگاه و برخورد ناصحیح مسئولین پردیس ها و مراکز با افرادی که گزینش شده و باید حرمت دانشجو معلمی آن ها حفظ شود و یا نگاه مغرضانه به انتقادات دانشجویان در بسیاری موارد که نمونه آن بسیار است ولی به عنوان مثالی که اکثریت آن را دیده اند، به گزارش اخبار شبانگاهی شبکه سوم سیما از پردیس نسیبه تهران می پردازیم که دانشجو معلمان در مصاحبه با خبرنگار سیما، سطح آموزشی و رفاهی دانشگاه را “عالی” توصیف کردند و پس از آن بود که موجی از انتقادات نه تنها در پردیس مذکور، بلکه در پردیس های سراسر کشور به راه افتاد و در فضای مجازی نیز منعکس گردید، اما گویا افراد مذکور از سوی مسئولین پردیس انتخاب و در حضور خود آن ها نیز ملزم به بیان جملات خاصی شده بودند.
بعد از آن بود که با پیگیری های دانشجو معلمان پردیس نسیبه با فاصله حدود ۸ ماه از آن گزارش، از شبکه خبر دعوت می شود تا برای گزارش به پردیس مراجعه نمایند، این بار اما بدون اطلاع مسئولین پردیس و در اولین روز از ترم تابستانی، با هماهنگی و وحدت نظر دانشجو معلمان از پیش تر مشکلات جمع آوری و تنظیم و برای خبرنگار اعزامی شبکه خبر تشریح می شود، احتمالا این گزارش، چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴، ساعت ۲۱/۳۰ از برنامه «نبض دانشجو» شبکه خبر پخش خواهد شد و بازپخش آن نیز پنج شنبه و جمعه خواهد بود.

شنیده ها حکایت از آن دارد که این بار نیز مسئولین پردیس پس از اطلاع در محل حضور یافته و از مدیریت پردیس دفاع کرده اند، حتی از خبرنگار خواسته اند که از آشپزخانه و سلف سرویس نیز گزارش تهیه کند و پاسخ آن ها این بوده که در فرصت دیگری به طور سرزده مراجعه کرده و با معاون وزیر برای پاسخ به مطالبات دانشجو معلمان همراه خواهیم شد. گفته می شود در این روز پردیس میزبان افرادی بوده است که پخت بهتری صورت گرفته است، ولی با این وجود در اظهارات دانشجو معلمان تغییری حاصل نشده است و بر اعتراض خود تاکید کرده اند، اقدام مثبت و تاکید بر مطالبه گری مد نظر امام خامنه ای (دام ظله) که امید است گزارش پیشین را جبران نماید و شاهد خویشتن داری بیشتر مسئولین محترم دانشگاه در جهت محترم شمردن حق دانشجویانی از جنس معلم را در جهت بیان خواسته های خود باشیم.


در ادامه به برخی از موضوعاتی که قرار بوده در این مصاحبه مطرح شود اشاره می کنیم:


- کسر از حقوق، دریافت حقوق پرداخت شده گذشته، کسر حقوق با وجود عدم استفاده از خدمات رفاهی، کسر حقوق در تابستان که دانشجو معلمان در دانشگاه حضور ندارند، چه از اصل ماجرای کسر حقوق که مسئولین دانشگاه آن را قانونی اعلام می کنند، اما بسیاری نیز آن را غیرقانونی اعلام می کنند و معتقدند این اقدام سلیقه و تفسیر به رای است و قابل استناد به قانون متعهدین خدمت مراکز تربیت معلم نمی باشد و هم چنین بر خلاف اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در خصوص منابع مالی و برنامه پنج ساله پنجم توسعه است و نیز در ابتدای پذیرش دانشجو معلمان نه در دفترچه قید شده و نه در تعهد محضری؛ بلکه قید گردیده دو برابر میزان تحصیل بایستی در مناطقی که تعیین می شود خدمت نمایند و چه در موضوع درصدبندی دانشجو معلمان که در هر صورت با تغییرات پی در پی باعث دغدغه شده و وقت انبوهی از آن ها را صرف پرداخت بدهی های گذشته و ریاضت های مالی حال کرده است.
- کیفیت بسیار نامطلوب غذا، خدمات و فضای خوابگاه با وجود کسر از حقوق.
- تغییر نام رشته ها و سرفصل های دروس برخی رشته ها اواخر تحصیل و عدم تطبیق آن با واحدهای پاس شده.
- افزودن گرایش مبهم به بعضی رشته ها چون راهنمایی و مشاوره (گرایش فعالیت های پرورشی ) پس از پذیرش و سرگردانی دانشجویان در تحصیل و کارورزی و سرنوشت خود.
- عدم توجه ریاست محترم جمهور به عنوان رییس جمهور و رییس هیأت امنای دانشگاه در سخنرانی های خود به این دانشگاه علی رغم تاکیدات امام خامنه ای (دام ظله) بر اهمیت استراتژیک این دانشگاه و عدم تنظیم برنامه دیدار با دانشجو معلمان.
- کاهش شدید بیست هزار نفری پذیرش دانشجو در سال۹۴ نسبت به سال ۹۱.
-روشن نشدن مسئله استخدام و تعهد خدمت ورودی های۹۳ بر خلاف مندرجات دفترچه انتخاب رشته با گذشت بیش از یک نیم سال تحصیلی.
- افزایش ساعات آموزشی به تمام روزهای هفته و حتی تابستان.
- عدم اختیار در انتخاب واحد و هم چنین تغییر برنامه کلاسی، مدرس، تاریخ امتحان و… بعد از تثبیت نهایی.
- یکپارچه نبودن کسر حقوق در سراسر کشور.
- کسر حقوق از همه و عدم اختصاص خوابگاه به همه دانشجویان در ترم تابستان.
- عدم اعلام مبلغ مانده و بدهی و شفاف سازی در خصوص کسورات.
- کوچک بودن فضا و کمبود کلاس های درسی و تجهیزات و فناوری های لازم.
- زیر سوال بردن چهار سال تحصیل دانشجو معلمانی که فقط دو ماه وقت خود را صرف تهیه گزارش کارورزی می کنند با جذب افراد لیسانسه سایر رشته ها در دانشگاه و گذراندن تنها یک سال دوره تربیت معلم و ورود به آموزش و پرورش.
- عدم فعالیت تشکل های دانشجویی و اهمیت ندادن به آن.
- عدم برخورداری از نهاد نمایندگی امام خامنه ای در همه پردیس ها و مراکز.


امید است همه مسئولان محترم و دانشجو معلمان با استعانت از درگاه احدیت و تمسک به این حدیث امام سجاد علیه السلام که می فرمایند: «بدان که خدای عزّوجلّ را بر تو حقوقی است که در هر جنبشی که از تو سر می زند و هر آرامشی که داشته باشی و یا در هر حالی که باشی یا در هر منزلی که فرود آیی یا در هر عضوی که بگردانی یا در هر ابزاری که در آن تصرّف کنی، آن حقوق اطراف تو را فرا گرفته است. بزرگترین حقّ خدای تبارک و تعالی همان است که برای خویش بر تو واجب کرده؛ همان حقّی که ریشه همه حقوق است.»(خصال،۶۷۴). وظیفه، تکلیف و مسئولیت پذیری را سرلوحه تصمیم های خود قرار دهیم.

آوای فیروزه ای


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

دکتر محمد روزبهانی عضو شورای نویسندگان سخن معلم

  در اين ياداشت كوتاه به وضعيت سرانه ي آموزشي  چند كشور  و مقايسه وضعيت آنها با  وضعيت سرانه آموزشي در ايران مي پردازيم.

تعريف درآمد سرانه:

"درآمد سرانه از تقسيم  توليد ناخالص داخلي بر جمعيت كشور حاصل مي شود كه به طور ميانگين در يك سال (يا دوره ي معين) افراد يك كشور چقدر مي توانند براي زندگي و رفاه خود هزينه كنند." ( منبع 70 كتاب  شاخص آموزشي  در 20 كشور جهان به نقل از  موسسه آمار يونسكو ).

تعريف سرانه آموزشي :

"سرانه آموزشي از تقسيم بودجه آموزش و پرورش بر تعداد دانش آموزان حاصل مي شود. به عبارت ديگر سرانه آموزشي نشان مي دهد كه به طور ميانگين در يك سال (يا دوره ي معين) براي آموزش و تحصيل هر دانش آموز چقدر هزينه شده است" (منبع 70 كتاب  شاخص آموزشي  در 20 كشور جهان به نقل از  موسسه آمار يونسكو ). بودجه آموزش و پرورش  ايران در سال 94 در حدود 25 هزار ميليارد تومان است،  اگر اين مبلغ را بر 12 ميليون دانش آموز در حال تحصيل  تقسيم كنيم سهم هر يك از دانش آموزان چيزي در حدود دوميليون تومان يعني در حدود 700 دلاراست. يعني سرانه آموزشي  ايران در حدود 700 دلار  است. اما براي مقايسه ، بايد ميزان سرانه كشورهاي ديگر را نيز داشته باشيم. در زير سرانه  آموزشي چند كشور را در سال 2009 ميلادي  به عنوان نمونه ذكر مي كنيم تا تفاوت هزينه هاي آموزش و پرورش در كشورهاي جهان بهتر مشخص شود.

(ايران 700 دلار- آفريقاي جنوبي   2386 دلار  -  آلمان 15062 دلار - تركيه 1804 دلار - روسيه 4281 دلار- هند 348 دلار –  ژاپن 19595 دلار – سوئد 30346  دلار-  كره جنوبي 9693 دلار – كانادا 8018 دلار – مالزي 2914 دلار – امارات 8682 دلار ) (همان منبع).

در نگاهي گذرا به وضعيت سرانه آموزشي  كشورهاي مختلف جهان به تفاوت بسيار زياد ميزان آن بين كشورهاي مختلف جهان پي مي بريم. تفاوتي كه  خود را در كيفيت آموزشي در اين كشورها نشان مي دهد. 

مشخص است كشوري  كه سرانه آموزشي بيشتري دارد مي تواند امكانات آموزشي بهتري براي دانش آموزان و  شرايط شغلي مناسبي براي معلمانش فراهم كند. كشور سوئد با سرانه 30 هزار دلاري براي هر دانش آموز در مقابل ايران و هند با سرانه 700 و 400 دلاري از شرايط مناسب تر آموزشي  برخوردار است. 

نكته ديگر و مهم ميزان درصد بودجه ي آموزش و پرورش يك كشور از كل بودجه ي آن كشور است. بودجه آموزش و پرورش در ايران در حدود 10 تا 11 درصد  بودجه كل كشور است. در اكثر كشورهايي كه به آنها اشاره شد، ميزان بودجه آموزش و پرورش در حدود 10 تا 15 درصد است، اما  مبلغ نهايي  و يا سرانه آموزشي براي كشورها متفاوت است. مثلا براي ايران 700 دلار مي شود و براي تركيه 1800 دلار و براي ژاپن  19500 دلار. اين  اختلاف به ميزان درآمد كشور و درآمد سرانه هر كشور بر مي گردد.  مثلا درآمد سرانه در ايران سال 1389  در حدود 6 ميليون تومان بوده كه حدود 2000 هزار دلار مي شود.

اما درآمد سرانه كشورهاي ديگر در سال 2012 چگونه است؟  تركيه 10300 دلار – آفريقاي جنوبي 7274 دلار- امارات 57000 هزار دلار- ژاپن 42000 دلار- سوئد 49000 هزار دلار -كره جنوبي 20700 دلار- مالزي 8400 دلار و  هند 1371 دلار. با توجه به اعداد  درآمد سرانه  و سرانه آموزشي  در كشورهاي جهان و همچنين ايران مي توان گفت كه ميزان بودجه تخصيصي به آموزش و پرورش كشورها بستگي به  ميزان درآمد سرانه و توليد ناخالص داخلي هر كشوري دارد.

به ديگر سخن ، كشورهايي كه از درآمد سرانه ي بيشتري برخوردارند، مبلغ بيشتري را  براي هزينه كردن در آموزش و پرورش كشورشان را اختصاص مي دهند، نه لزوما درصد بيشتر از بودجه را. يعني كشور ژاپن اگر از ميزان كل بودجه  سالانه ،تنها 10 درصد و شايد هم كمتر را به آموزش و پرورش اختصاص دهد باز  هم مبلغ بسيار زيادي در مقايسه  با  كشوري مثل ايران  اختصاص  داده است. 10 درصد بودجه ژاپن در مقايسه با 10 درصد بودجه ايران بسيار بيشتر مي شود در حد 10 تا 15 برابر. در مقايسه بين درآمد سرانه و سرانه آموزشي بين كشورها به رابطه اي مستقيم پي مي بريم ، به اين صورت كه  هر چه ميزان درآمد سرانه در يك كشور افزايش پيدا مي كند از آن سو سرانه آموزشي نيز افزايش پيدا مي كند  و بر عكس با كاهش  درآمد سرانه  يك كشور، سرانه آموزشي نيز كاهش پيدا مي كند.

در تاييد اين ادعا مي توان به كشور امارات اشاره كرد. كشور امارات در دو دهه ي گذشته به سرعت توانسته ميزان درآمد سرانه خود را افزايش دهد تا جايي كه از نظر درآمد سرانه  به سطح كشورهاي توسعه يافته  رسيده است و اين افزايش درآمد سرانه باعث شده كه سرانه آموزشي در اين كشور هم با سرعت بسيار زيادي افزايش پيدا نمايد و در نهايت به افزايش كيفيت آموزشي و توسعه ي بيشتر كشور  ختم شده است.

در ايران در  پنج سال گذشته به دليل كاهش درآمدهاي ارزي و توليد ناخالص ملي و در پي آن كاهش درآمد سرانه ، ميزان سرانه آموزشي نيز كاهش پيدا كرده است كه اين كاهش خود را در  افت كيفيت و خدمات آموزشي  نشان داده و از  سويي باعث كاهش امكانات ، خدمات و شرايط شغلي  معلمان گرديده است.

بنابراين، افزايش كيفيت آموزشي  بستگي به افزايش سرانه ي آموزشي  دارد. به نظر مي رسد علاوه بر افزايش سهم  آموزش و پرورش  از بودجه سالانه، افزايش درآمد سرانه  كشور نيز بسيار مهم و تاثير گذار است.

در واقع دولت با ارائه ي برنامه هاي اقتصادي  درست مي تواند به سمتي حركت كند كه درآمد  كشور افزايش پيدا كند و در آن صورت است كه مي توان سرانه آموزشي را مناسب تر و بهتر افزايش داد. با شرايط موجود و  ميزان  فعلي توليد ناخالص ملي  ايران ،نبايد انتظار بيش از حد داشت تا سرانه آموزشي كشور به سطح سرانه آموزشي كشورهاي توسعه يافته برسد ، چرا كه با اين شرايط مقدور نيست.

منتشرشده در دیدگاه

صدور فیش حقوقی معلمان  گروه اخبار /

پنج شنبه اول مرداد ماه ، در سخن معلم خبری با عنوان « معلمان در سال تحصیلی گذشته نه ابلاغ گرفتند و نه فیش حقوقی به روز دارند ! » منتشر گردید .

خوشبختانه به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر ، فیش حقوقی پس از دو ماه صادر گردید .

« گروه سخن معلم » امیدوار است که وزارت آموزش و پرورش با ارتقاء و بهینه سازی سیستم اداری خود  ، مشکل عدم صدور ابلاغ  را در سال تحصیلی جدید مرتفع نماید .

پایان پیام /

دوشنبه, 19 آبان 1393 21:30

مدارس شاهد

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

                                                     باسمه تعالی                                    شماره : 77783

                                                                                                           تاریخ : 31 / 4 / 1394

                                                                                                             پیوست :

مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) :

« تحول در آموزش و پرورش یک کار بنیانی است »

مدیر مسئول محترم سایت سخن معلم

با سلام و احترام

عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 9 / 4 / 94 با عنوان " مشاوران را حذف نکنید " عین جوابیه ی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را به اطلاع می رساند ، بر اساس تغییر در نظام آموزشی و به تبع آن ایجاد تغییرات ساختاری در نظام هدایت تحصیلی سیاست اتخاذ شده از سوی وزارت آموزش و پرورش اولویت به کار گیری مشاوران در دوره اول متوسطه و پس از آن در دوره دوم متوسطه و مدارس ابتدایی خواهد بود و این برای ارتقابخشی به فعالیت های مشاوران مدارس بر اساس الویت ها می باشد .

خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه ی این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد .

                                                                                علیرضا جدایی

                                                             رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی

 

جوابیه وزارت آموزش و پرورش به سخن معلم

نظرسنجی

انتصابات علیرضا کاظمی تا چه میزان با تعهدات و قول های مسعود پزشکیان هم خوانی داشته و توانسته رضایت معلمان را جلب کند ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور