صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

رسول انصاری / تهران

طنزانه ؛ اختراع در آموزش و پرورش ! دستگاه مبدل آموزشی !

طنز معلمی و آموزش و پرورش در مورد سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش ، در طول چند سال گذشته ، توانسته با اختراع یک دستگاه مبدّل آموزشی ، منشا خدمات و تحولات آینده سازی در حوزه ی آموزشی باشد . اختراع این دستگاه که همچون اکسیری بی بدیل عمل می کند و توجیه اقتصادی بسیار بالایی هم دارد مربوط می شود به تعدادی از آموزگارانی که در یک فرآیند دو سه ماه به این کسوت نائل می شوند .

ماجرا از آنجا آغاز شد که با اجرای عجولانه ی سند تحول بنیادین و افزوده شدن پایه ی ششم به مقطع ابتدایی ، آموزش و پرورش از لحاظ تامین نیرو ( برای این دوره ) شدیدا دچار مشکل شد و مجبور شد دست به اختراع یک دستگاه مبدل آموزشی بزند .

با استفاده از این مبدّل آموزشی ، اداره ی فوق می تواند تحت یک فرآیند خاص و پیچیده تعدادی از همکاران محترم ( دوره متوسطه دوم ) ، تعدادی از سربازان ، تعدادی از خدمتگزاران و سرایداران را در طول فقط 2 یا 3 ماه ( و یا بسیار کمتر ) تبدیل به آموزگار کرده تا بتواند از آنها در حساس ترین مقطع آموزشی ( ابتدایی ) استفاده کند .

البته سیستم آموزشی ما ، ماشاءالله استاد چنین اختراعاتی است و چنین اختراعاتی را فراوان در کارنامه ی خود ثبت و ضبط کرده است . از آنجا که این اختراع جدید واقعا فوق العاده است و ارزش آن را دارد که مورد سوال و پرسش قرار گیرد ، و چون این اختراع ، در سال تحصیلی در پیش رو (95-94) هم ، کمک حال اصلی برای جبران کمبود آموزگار در دوره ی ابتدایی است و از آنجا که اینجانب نیز به سوال کردن علاقه ی فراوان دارم ، در رابطه با اختراع محیرالعقول فوق چند سوال به ذهنم خطور کرده که آنها را مطرح می کنم :


1- با چه فرمول و تئوری و دستگاه تبدیلی می توان یک همکار فرهنگی متوسطه ی دومی ، یک سرباز و یا یک سرایدار یا خدمتگزار را در طول 2 یا 3 ماه ( و یا کمتر ) ، تبدیل به یک آموزگار کرد ؟

انتظار ما از آموزش و پرورش این است که اولا این دستگاه را به روز کرده و بعد از عمل به روز آوری روی دستگاه فوق ، این کشف جدید را در اختیار دیگر همکاران هم قرار دهد تا شاید آنها هم به لطف این دستگاه تبدیلی بتوانند در طول 2 یا 3 به انواع و اقسام دیگر کسوت های فرهنگی تبدیل شوند .
2- آیا آقایان دست اندرکار مربوطه در اختراع این دستگاه مبدّل آموزشی، الحق و الانصاف چنین رویه غلطی را در مسیر آموزش و پرورش دانش آموزان دوره ابتدایی ، مخصوصا فرزندان خود قبول دارند؟
3- آیا اجبار کردن همکاران فرهنگی دوره متوسطه دومی به تدریس در دوره ابتدایی ، آنها را دچار سر در گمی و بی انگیزگی نمی کند ؟


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

یکشنبه, 15 شهریور 1394 21:20 خوانده شده: 1975 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +11 0 --
فرهنگی 1394/06/15 - 21:56
مسئولان آموزش و پرورش مرده اند
صدای شما را نمیشنوند...
ا
پاسخ + +9 0 --
فرهنگی 1394/06/15 - 21:58
شایدم مسئولان آموزش و پرورش نمرده باشند!
فقط کر شده اند...

همکاران عزیز فرهنگی همه شما را به کمپین خرید سمعک برای مسئولان دعوت میکنم...
پاسخ + +10 0 --
فرهنگی 1394/06/15 - 21:59
کدام مسؤول برای معلم ارزش قایل است!
پاسخ + +6 0 --
ali 1394/06/15 - 22:54
اینها که به فکر بچه های مردم نیستند این کارها رامیکنند تا مدارس دولتی را ضعیف ومدارس غیر دولتی(مدارس خودشان خودتان میدانید که چه کسانی غیر دولتی دارند از خود همین وزیر گرفته تا آبدارچی گذشته وزارتخونه این 2 سال مدارس و دانش آموزان را با سرانه شان هدیه کردند به این مدارس) را تقویت کنند همین فقط
پاسخ + 0 -2 --
زرشک 1394/06/16 - 01:05
و زیر و پایین و ته فانیه هبیب هورا
پاسخ + +4 -2 --
احسان 1394/06/16 - 06:42
منم مقطع دوم متوسطه هستم با مدرک کارشناسی ارشد و هرگز حاضر نیستم به مقطع ابتدایی بروم چون کارکردن در ابتدایی در توان من نیست .نوع تدریس معلم،روش تدریس و برخورد با دانش آموز در هر مقطعی فرق می کند شاید یک معلم دوره دوم متوسطه از معلومات بالایی برخوردار باشد اما به سیستمی عادت کرده که با ابتدایی تفاوت دارد مثلا در مقطع دوم متوسطه،معلم درس را به طور کلی برای همه توضیح می دهد و ابراز عواطف کلامی نیز نسبت به دانش آموز کمتر است اما درابتدایی اینگونه نیست با این گونه ساماندهی های عجولانه و بدون تدبر،پیامدهای نامطلوبی در حطیه ی عاطفی و آموزشی ابتدایی بجای خواهد ماند.
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/06/16 - 08:21
من چی بگم که با مدرک دکترا فرستادنم ابتدایی....
نمیدونم به کی و کجا شکایت کنم, ریس منطقه 12 تا معاونان آموزشی و کارشناسان مقطع ابتدایی و متوسطه و ارزیابی عملکردش همه چشمانشان را به شکایت و اعتراض کن بستند....
همین طور اداره کل شهر تهران..
پاسخ + +4 0 --
حسن 1394/06/16 - 07:02
بهتر بود قبل از اجرای این طرح طی سه تا چهار سال با طرح های تشویقی معلمان دواطلب جهت رفتن به مقطع ابتدایی را انتخاب می کردند و با آموزش انها و آماده کردن انها این مشکل را مدیریت می کردند
تشویقی هایی مانند 1-افزایش حقوق پانصد هزار تومانی مدرسان مقطع ابتدایی
2-افزایش امتیاز سنوات تدریس در ابتدایی مثلا به ازای هر سال بیست امتیاز
و بسته های تشویقی دیگر آن وقت قطعا معلمانی که با رضایت خاطر وبه صورت داوطلب به مقطع ابتدایی رفته بودند قطعا موثر تر عمل می کردند در فرایند تعلیم ونربیت دانش اموزان
و تبدیل نمی شدند به معلمانی بی انگیزه که به اجبار طرح تحول به مقطع ابتدایی امده اند
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/06/16 - 12:42
افزایش حقوق ???? اینهمه بازی بخاطر اینه که پول ندند وگرنه آزمون بگذارن اینهمه فوق لیسانس علوم تربیتی و روانشناسی در کشور هستند حتی اگه فقط فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی (روزانه) را هم استخدام کنند کمبود رفع میشود .
به قول خودشون بیش از 10 سال زمان لازمه تا همه پایه ها تغییر کنه ولی معلمان غیر متخصص که در ابتدایی و متوسطه اول به زور و مدرسه فروشی آورده اند 10 سال دیگه خروجی را مشخص میکنه و کیفیت واقعی رو اون موقع نشون میده نه الان
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/06/16 - 10:58
جناب خان،در شهر فراوان گشتم سرایداری که با مدرک زیر لیسانس معلم شده باشد نیافتم شما نیز خالی نبند تا جبران ناکامی کنی این هم حربه ای است تا ما معلمها را تخریب کنند زود باور نباش
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/06/16 - 12:44
بسیار هستند که با فوق دیپلم معلم شده اند ... دانشجوی پیام نور بوده اند و انصراف داده اند با 76 واحد مدرک فوق دیپلم گرفته اند .
پاسخ + +1 0 --
رضا 1394/06/17 - 09:04
تو منطقه ما هم خدمتگذار مدرسه ما که لیسانس ازاد گرفت گرفت معلم شده داره درس میده چه بشند دانش اموزاش

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور