گروه گزارش /
بازنشستگان فرهنگی پس از سال ها درخواست بی پاسخ از کلیه نهادها و مجلس شورای اسلامی برای اجرای صحیح قوانین و رفع تبعیض فاحش و احقاق حقوق قانونی خود که به علت پرداخت حقوق ماهیانه آنان به مبلغ بسیار پایین تر از سقف قانونی آن از طرف سازمان بازنشستگی کشوری و بی توجهی و بی اهمیتی این مساله برای مسوولین باعث کاهش قدرت خرید این قشر به نصف و حتی یک سوم حداقل هزینه خانوار اعلام شده از طرف بانک مرکزی گردیده است از یک سال پیش خواهان چاره اندیشی و حل مشکلات معیشتی و حقوق و بیمه خود از طرف سازمان برنامه و بودجه گردیدند چراکه این سازمان مرکز توزیع بودجه کل کشور می باشد ولی با نهایت تاسف پس از یک سال تشکیل جلسه و کارشناسی و حدیث و سخن از طرف مسولین این سازمان و پی گیری های مداوم بازنشستگان تاکنون مطلقا" افدام عملی برای جلوگیری از نابودی معیشت و سلامت ( بهبود وضع بیمه) و رنج روز افزون آنان به عمل نیامده است .
در بودچه سال 94 و در برنامه پنج ساله ششم نیزهیچ ردیفی برای آنها منظور نشده است ؛ لذا این پیش کسوتان آموزش و پرورش با وجود سردی هوا و ریزش باران با در دست داشتن پلاکاردها و بنرها در مقابل سازمان برنامه تجمع کرده و خواهان حل عملی و قاطعانه مشکلات خود گردیدند .
در تاریخ 11 / 8 /94 روز دوشنبه 11 /8 /94 بیش از 250 نفر از پیش کسوتان بازنشسته آموزش و پرورش که در بین آنها افرادی از شهرهای دیگر نظیر اصفهان کرمانشاه مشهد ملایر کرج ....هم دیده می شدند درمقابل سازمان برنامه و بودجه ( سازمان مدیریت و برنامه ریزی ) گرد هم آمده و خواستار ملاقات با آقای نوبخت ریاست محترم سازمان برنامه ریزی و بودجه کل کشور و پاسخ گویی ایشان به عدم رسیدگی به وضعیت دهشتناک معیشت و بیمه درمان و مطالبات انباشته شده خود گردیدند که هر روز بیشتر و بیشتر عرصه زندگی را برایشان تنگتر و غیر قابل تحمل تر می سازد .
بازنشستگان فرهنگی پس از سال ها درخواست بی پاسخ از کلیه نهادها و مجلس شورای اسلامی برای اجرای صحیح قوانین و رفع تبعیض فاحش و احقاق حقوق قانونی خود که به علت پرداخت حقوق ماهیانه آنان به مبلغ بسیار پایین تر از سقف قانونی آن از طرف سازمان بازنشستگی کشوری و بی توجهی و بی اهمیتی این مساله برای مسوولین باعث کاهش قدرت خرید این قشر به نصف و حتی یک سوم حداقل هزینه خانوار اعلام شده از طرف بانک مرکزی گردیده است از یک سال پیش خواهان چاره اندیشی و حل مشکلات معیشتی و حقوق و بیمه خود از طرف سازمان برنامه و بودجه گردیدند چرا که این سازمان مرکز توزیع بودجه کل کشور می باشد ولی با نهایت تاسف پس از یک سال تشکیل جلسه و کارشناسی و حدیث و سخن از طرف مسولین این سازمان و پی گیری های مداوم بازنشستگان تا کنون مطلقا" افدام عملی برای جلوگیری از نابودی معیشت و سلامت ( بهبود وضع بیمه) و رنج روز افزون آنان به عمل نیامده است .
پایان گزارش /
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
اصولا" ایجاد هرگونه موسسه یا تشکلی در سازمان یا نهادی به منظور سوددهی یا بهره برداری ازآن جهت نفع مادی یا معنوی اعضای آن است و سرمایه گذاران چنین تشکیلاتی صرفا به دنبال منافع خویش بوده و امورآن را پی گیری می نمایند و این پیگیری ها و همکاری داوطلبانه درصورت تحقق آرزو و خواست آنان افزون تر می شود.
با توجه به گذشت چندین سال از تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان و انباشت سرمایه قابل توجهی از نقدینگی ، متاسفانه این صندوق چنان که شاید و باید نتوانسته معلمان را اقناع و برای آنان سود آور باشد درحالی که با مدیریت صحیح و دوراندیشی و تلاش مضاعف می تواند منشاء ایجاد رفاه بیشتر و بنگاه کار آفرینی مناسبی برای جامعه باشد که امیدواریم با درایت وزیر آموزش وپرورش این خواست وتوقع به جای جامعه ی فرهنگی جامه ی عمل بپوشد و شاید دراین برهه نیازمند تغییراتی اساسی در اساسنامه ، هیات مدیره، سیاست های کلی و... باشد که باز هم اراده مسئولین را طلب می نماید .
لذا ، پیشنهادات زیر می تواند در بهینه سازی عملکرد صندوق موثر باشد :
1- تشکیل کار گروه های تخصصی برای سرمایه گذاری با توجه به شرایط اقتصادی ، جغرافیایی و... استان ها
2- به جریان انداختن سرمایه صندوق از فروش سهام خریداری شده که سودی عاید فرهنگیان ننموده و تشکیل موسسات قرض الحسنه ای و اعتباری مالی که با توجه به شرایط جامعه سود دهی مناسبی دارند .
3- ایجاد کارخانجاتی که علاوه بر تامین نیازهای اساسی جامعه و رشد صادرات به اشتغال نیز کمک نموده و جامعه عملا درگیر کار صندوق شود .
4- شکستن انحصار صندوق از هیئت مدیره با تشکیل هیات امنایی استانی در هر استان و اجرای ایده ها و طرح های این هیات ها برای رونق بخشیدن به صندوق
5- با توجه به حضور معلمان متخصص در رشته های مختلف در مجموعه ی آموزش و پرورش ، راه اندازی شرکت های ساختمانی ، پیمانکاری ، مهندسی و... با کمک صندوق ضروری می نماید . ( باتوجه به حجم ساخت و سازها و تعمیرات و... در مدارس و هزینه بالایی که صرف می شود )
6- تشکیل تعاونی های بزرگ توزیعی و مصرفی در استان ها با توجه به حجم خرید ادارات آموزش و پرورش و مدارس خواهد توانست علاوه بر کاهش هزینه های خرید ، سود فروش را نیز دوباره به فرهنگیان برگرداند ضمن آنکه با توجه به سرمایه موجود با خرید از کارخانجات بزرگ یا واردات این کالاها پایین تر از قیمت واقعی به دست عموم مردم وفرهنگیان و سایر ادارات برسد .
7- ارائه بیلان کاری شفاف ، میزان و نحوه سرمایه گذاری وسود و زیان حاصله بر رونق و استقبال فرهنگیان خواهد افزود .
8- حمایت از طرح های تحقیقاتی که منجر به تولید محصولی جدید خواهد شد و حمایت از دانشمندان و مخترعان جوان با خرید امتیاز اختراعات آنها و به تولید رساندن آنها که اولا باعث جلوگیری از فرار مغزها خواهد شد و ثانیا ضمن اشتغال زایی بحث صادرات را به خوبی به منصه ظهور خواهد رساند .
9- حضور صندوق در امر لیزینگ و فروش اقساطی خودرو کار شاقی نبوده و اگر معلمان هم برای خرید خودرو اقدام نموده اند از سر ناچاری و احترام و منزلت وی در سایر بانک ها و جامعه ( عدم همکاری بانک ها با آموزش وپرورش ) بوده است و صندوق هم که دست مریزاد با 15درصد سود خدمات شایان خود را نشان داد که به نظر بنده حضور صندوق در فروش خودرو شایسته نیست و باید به حذف آن اقدام و در عوض با پرداخت وام و با سود بانکی کمتراز معمول جامعه معلم خود سراغ خرید رفته و بهر ه شایسته ای ببرد .
10- در بعد رفاهی صندوق می تواند با ساخت اماکن ورزشی علاوه بر واگذاری بخشی از ساعات فعالیت آنها به بخش خصوصی یا سایر نهادها ضمن کسب درآمد ساعات معینی از روز را جهت فعالیت فرهنگیان و خانواده های آنها اختصاص دهد که پیشنهاد می گردد در هر شهر مجتمع های تفریحی ، ورزشی فرهنگیان ایجاد شود که حتی مراسم وجشن های ( عروسی ، میهمانی و..) خانواده بزرگ فرهنگی در چنین مکان هایی برگزار و ضمن درآمد این اماکن حرمت و ارزش معلمان در جامعه ارتقاء یابد.
11- تقویت کادرصندوق از جمله مدیرعامل , کارکنان و... آینده روشنی را نوید خواهد داد.
اميد است با استعانت از خداوند منان در انجام وظيفه خطير خويش موفق باشيد.
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
https://telegram.me/sokhanmoallem
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار / مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بانوان گفت: همه مدارس غیرانتفاعی دو دفتره هستند و اگر بخواهند به آموزش و پرورش حقیقت را بگویند مشکل قانونی برایشان درست می شود.
گروه اخبار /
در سال هاي اخير بروز آسيب هاي اجتماعي خصوصا خودكشي به گونهای نگران کننده در كشور افزايش يافته و گریبان نسل نوجوان را نيز گرفته است و در اين ميان، خود كشي ميان دانش آموزان و محصلان به عنوان پديدهاي نو ظهور، بسيار قابل تامل است. چنان كه ماه گذشته خبرخودكشي «هاروي» كودك 11 ساله اهل اشنويه رسانه اي شد و در خبرها اينگونه آمد كه او خود را از لوله گاز به علت « پرداخت نشدن كمك هاي مردمي به مدرسه از طرف خانواده اش » خود را حلق آويز كرد و جان سپرد.
اگر چه مسئولان آموزش و پرورش خودكشي اين دانشآموز كلاس ششم به علت گفته شده را رد و تاكيد كردند مشكلات خانوادگي عامل خودكشي بوده اما پس از اين حادثه و به فاصله چند هفته اتفاق مشابهي در تهران روي داد و پسر بچه دبستاني ديگري (که 10 ساله و دانشآموز کلاس پنجم دبستان بود) با حلق آويز کردن خود با روسري از ميل بارفيکس،دست به خودكشي زد. اتفاقي که در محله خليج فارس رخ داد و علت وقوع آن نيز در حال بررسي است.
خودكشي دو دانش آموز ابتدايي به فاصله زماني دو ماه اتفاق سادهاي نيست و نبايد به راحتي از آن گذشت چرا كه اين دانش آموزان در مقطع ابتدايي بودند و بيشتر ساعات روز را در ميان همسالان خود سپري ميكنند. اينكه چه زمينه هايي سبب مي شود تا دانش آموز 10 و 11 ساله كه بايد فكر درس و مشق مدرسه بوده و به بازيهاي راه مدرسه و نهايتا رويا پردازي شغل آينده را داشته باشد، ميل به خود كشي پيدا مي كند نكته اي است كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. اينكه چرا در جامعه ايراني، ميزان مشكلات روحي و رواني سبب شده تا دانش آموزان از راههاي خودكشي الگوبرداري كرده و خيلي زود، پايان زندگي را براي خود رقم زنند. توالی این اخبار شوم و دقت در این نکته مهم که هر دو پسربچه دانش آموز مقطع ابتدایی بودهاند نگرانی ها در این باره را افزایش میدهد؛ آن قدر که بايد از مسئولان آموزش و پرورش پرسيد برای پیگیری این حوادث چه کردهاند و چه خواهند کرد و برنامه شان برای مقابله با اثرات شوم این اتفاق در مدارس این دانش آموزان چیست؟
آیا خودکشی دو دانش آموز ابتدایی به فاصله چند روز، از آن دست اتفاقاتی نیست که بايد درباره آن کنکاش کرد، نگران آثار شومش بود و در راستای مراقبت از دانش آموزان هم که شده، تیمهای ویژه تحقیق و تفحص تشکیل داد و تلاش داشت با به کار گیری نظریات کارشناسان و حتی استخدام روان شناسان، به مقابله با شیوع این حوادث تلخ همت گمارد؟!
«هوشنگ اميرافشار» جرم شناس در اين باره تاكيد كرده كه بحران هاي رواني و اجتماعي خيلي زود تر از آنچه كه بايد اتفاق افتد، وارد خانوادههاي ايراني شده و خودكشي دانش آموزان بايد به عنوان مهم ترين زنگ خطر آسيب هاي اجتماعي در ايران مطرح و پيگيري شود.
شرايط خانوادگي، عامل مهم خودكشي
اين جرم شناس با بيان اينكه عواملي كه باعث پديده خودكشي مي شود و فرد خود را قانع مي كند تا حق حيات را از خود سلب كند، مي گويد: از يك سو عوامل درونی فرد يعني مسائل زيست شناختي، اختلالات هورموني و مسائل روان شناختي و از سوي ديگر عوامل بيروني يعني مسائل مربوط به فاكتورهاي جامعه شناسي، اقتصادي، فرهنگي، خانواده، سيستم آموزشي و تربيتي و حتي جغرافيا در بروز حوادثي چون خودكشي بسيار نقش آفرين است.
وي ادامه مي دهد: دانش آموزي كه هنوز قادر به ادراك وسيع مناسبات اجتماعي نيست اما دست به خودكشي مي زند، بايد به دنبال عوامل درون خانواده بود و بايد وضعيت روحي و رواني و اقتصادي پدر و مادر را بررسي كرد. خانواده اي كه درگير مسائل معيشتي است و در محيط خانه در حال نزاع است، به طور حتم فرزندشان كه ناظر نزاع آنهاست، دچار يأس و نااميدي مي شود. همچنين در اين وضعيت خانواده ديگر قادر به تامين نياز عاطفي فرزند خود نخواهد بود. در اين شرايط، كودك دچار افسردگي شده و به انزوا كشيده مي شود، در نهايت اقدام به خودكشي مي كند.
بنابراين، دانش آموز هنوز نابالغ است كه عوامل دروني و بيروني بتواند به طور مستقيم روي او تاثير بگذارد و اين شرايط خانوادگي متاثر از جامعه است كه باعث خودكشي مي شود.
افشار با بيان اينكه برنامه آموزشي در جلوگيري از خودكشي در ميان دانشآموزان تاثير بسزايي دارد، تاكيد مي كند: نهادهايي همچون آموزش و پرورش، بهزيستي و وزارت بهداشت و درمان با بررسي وضعيت سلامت روحي خانواده ميتوانند نقش خود را به خوبي در كاهش آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان ايفا كنند. چرا كه سلامت فرزند برخاسته از سلامت خانواده بوده و سلامت خانواده نيز متاثر از سلامت اقتصادي و اجتماعي است.
دولت نسبت به آسيب روحي كودكان حساس باشد
هوشنگ امير افشار تاكيد مي كند: نهاديهايي همچون آموزش و پرورش،وزارت بهداشت و... كه در زمينه آموزش فعاليت مي كند، مجري سياست هاي كلي دولت هستند و آنها با در اختيار داشتن ابزارهاي مناسب مي توانند در بهسازي محيط زيست تلاش كنند.وي ادامه مي دهد: در جرم شناسي به سياست كلي كشور اصطلاحا «سياست جنايي» مي گوييم. چرا كه در اين سياست جنايي دولت سياست گذار است و اين نهادهاي مورد اشاره متولي اجراي برنامه دولت هستند.
اگر سياست گذاري به طور منطقي و متناسب با اوضاع و احوال جامعه نباشد، اين نهادها حكم همان فرونشاندن تك جوش را دارند و به علت ارائه نكردن راه حل هاي مقطعي، دوباره شاهد بروز حادثه خواهيم بود. اين در شرايطي است كه درصورتي كه دولت سياست گذاري اصولي و علمي تدوين كند اقدامات نهادهاي اجرايي ميتواند مثمرثمر باشد.
اين جرم شناس در اين باره مطرح ميكند: اپيدمي خودكشي نمي تواند به صورت تقليد در ميان دانش آموزان اتفاق بيفتد، چرا كه كودك به علت محيط زندگي مشوش دچار آسيب رواني شده است و اقدام به خودكشي ميكند. اما دانشآموزي كه شرايط زندگياش مشابه با همكلاسي خود است كه خودكشي كرده به احتمال زياد به بيماري رواني مبتلا ميشود. وي خاطرنشان ميكند: مسئولان آگاه باشند در صورتي كه كودكي ناآرام است، نياز دارد به او كمك شود تا آرامش پيدا كند. نه اينكه با رفتارهاي پرخاشگرانه ما به ناآرامي او افزوده شود.
آموزش و پرورش به هوش باشد
با گذشت 35 سال،نظام آموزشی كشور هنوز اعتقادي به اشتراک گذاشتن آموزشهای روان شناسی و کلاسهایي در این زمینه ندارد. همچنين سیستم آموزش کشور خودش را از اول جدا با اولیاي دانش آموزان می داند. درصورتي كه شاهد ارتباط دو سویه نظام آموزشی کشورهای دیگر از ورود محصل به مدرسه و کلاسهای آموزشی متعدد هستيم، اوليا هميشه در بستر آگاهي و پيشبرد فرزندان خود با مدارس در ارتباط هستند و اين رابطه دوسويه سبب آرامش فكري و رواني فرزندان مي شود يا به گونه اي سلامت رواني دانش آموزان را تحت كنترل دارند.
اگر سیاست گذاران و متولیان آموزشی و اجتماعی در كشور به فکر ارائه راهکارهای عملی نباشند، دانش آموزاني كه دچار بیمار روحي هستند و ضعیف نامناسب تري را در جامعه پيدا مي كنند كه آسيب هاي سويي به همراه دارد و علیرغم پتانسیلهای موجود سياست گذاران ديگر، مجال عرض اندام پیدا نخواهد کرد.
روزنامه قانون
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
گروه اخبار / برنامه ششم توسعه در حال تدوین است . برای نخستین بار ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نظر دارد تا نظرات و پیشنهادات فرهنگیان و معلمان گرامی را در این مورد بداند .
دوستان و همکاران گرامی قبل از تکمیل این فرم و جهت آشنایی بیشتر ، آموزش و پرورش در برنامه های اول تا پنجم توسعه که به همت عضو محترم شورای نویسندگان سخن معلم ، آقای سعید شهسوارزاده جمع آوری شده است را مطالعه نمایند . ( این جا )
آرامشی از جنس خدا...
ماه من غصه چرا ؟
اطرافتان را خوب بنگرید ، افرادی را می یابید که هر روز شتابان برا ی رفتن به محل کار خود به سوی ایستگاه اتوبوس می روند . در این شهر شلوغ و پر ترافیک و هیاهوی زندگی ، روزمرگی و تردد ؛ بچه ها برای کسب دانش افزایی و معنویت راهی مدرسه می شوند اما اولین شرط زندگی در شهرهای بزرگ داشتن آرامش در زندگی و روح روان سالم است .
شاید این کار راحتی نباشد چون مردم این مرز و بوم آن قدر درگیر مشکلات ذهنی و معیشت خود هستند که کمتر کسی به آرامش فکر می کند.
قدر مسلم این است هر کسی که آرامش ذهنی نداشته باشد زندگی برای او لذت بخش نیست بلکه روزگار هر روز بر او سخت تر می شود ، البته فرهنگیان عزیز سال هاست که با مشکلات عدیده زندگی و نابه سامانی و آشفتگی معیشتی دست و پنجه نرم می کنند ؛ چون من هم از جنس شما هستم شاید بتوان با راهکارهای ساده و شیوه های خاص این گرفتاری ها شغلی و زندگی را کاهش داد .
به خداوند توکل کنید و روح و جسم خود را از همه دل مشغولی ها آزاد کنید و به دامان طبیعت بروید و گاهی ضرورت ایجاب می کند به محل خلوتی مانند جنگل و کوه و صحرا بروید و انرژی خود را تخلیه و با روحیه شاد و دور از هر نگرانی به محیط خانواده برگردید .
ذکر اسماء الهی به خصوص تسبیحات اربعه و ذکر یا الله به دلیل بالا بودن ارتعاشات آن سبب آرامش درون می شود ، البته عزیزان فرهنگی از انسان های باتقوا و نیکوکار هستند که با فداکاری خود فرزندان این مرز وبوم را آموزش و به سوی خداوند رحمان هدایت می کنند و کارشان الهی بوده و قابل تقدیر است .
وضو گرفتن هنگام نماز اگر با آب سرد باشد آرام بخش است چون خواندن نماز اول وقت و نماز شب کانال های انرژی بدن را فعال می کند و اگر سجده ها کمی طو لانی تر باشد باعث تخلیه اشعه های زائد بدن می شود .
حالا که کسی در روی زمین به فکر شاغلین و بازنشستگان فرهنگی نیست ، هزینه های زندگی از درآمد خانوارها سبقت گرفته است سعی کنیم روح و جسم خود را با نام و یاد قادر متعال آرامش دهیم ؛ محیط زندگی خود را با گیاهان بیاراییم و به طورمستمر به نداشته های خود فکر نکنیم . نیمه پر لیوان را ببینیم چون اگر بیمار شویم کدام بیمه درمانی و جامع پاسخگوی شماست و هزینه های سر سام آور درمان را چه کسی غیر از خودتان باید جبران کند ؟
به جای مصرف دارو بیاییم آرامش درونی را خودمان ایجاد و حفظ کنیم . وقتی احساس سنگینی و نگرانی می کنید و افکار ناراحت کننده و منفی به سویتان هجوم می آورد سه بار سوره ناس را بخوانید تا اثرش ر ا خیلی زود ببینید .
فرهنگیان فرهیخته در این کشور با سیلی صورت شان را سرخ نگه داشته اند اما آنان مصمم و نسبت به کارشان احساس مسئولیت و با کم ترین دستمزد نسبت به سایر ادارات خدمت می کنند و از محروم ترین اقشار جامعه هستند ولی با این احوال همیشه شکر گزار نعمت های خداوند هستند ، آن ها با سخاوت و گذشت خطاهای دیگران را می بخشند چون آنان اهل فضیلت و گذشت و بخشش هستند .
سعی کنید در هر حادثه ای فقط به جنبه های مثبت آن نگاه کنید . همه وقایعی که رخ می دهد نظر لطف و رحمت الهی نهفته است . به اندازه کافی غذا بخورید . از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید و روزی هشت لیوان آب بنوشید که این کار آرامش را به شما هدیه می دهد . در محیط خانه هر چند روز یک بار اسپند و کندر دود کنید تا انرژی های منفی از بین برود .
اگر خداوند روزی رسان و ضامن آن است ؛ پس غصه چرا ؟
چون یاد خدا عقل را آرامش می دهد ، دل را روشن می کند و رحمت او را فرود می آورد . خداوند می فرماید به زیادی ثروت شاد مشو و در هیچ حالی مرا فراموش مکن زیرا با زیادی ثروت گناهان فراموش می شود و از یاد بردن من قساوت قلب می آورد .
قرآن کریم بزرگترین معجزه پیامبر و تمام آن چه که بشر برای هدایت نیاز داشته در آن آمده پس کامل ترین نسخه برای آرامش روح انسان است . هنگامی که افسرده ای بدان جایی در اعماق وجودت حضور خدا را فراموش کرده ای ؛ زیرا باران رحمت الهی همیشه می بارد .
خداوندا !
به همه عزیزان فرهنگی آرامشی از جنس خدا و لطف و رحمت واسعه عطا کن چون آن ها با بخشش و ایثار اندوخته های علمی خود به فرزندان این کشور زکات علم خود که نشر آن است را صادقانه در طبق اخلاص تقدیم دانش آموزان می کنند و از این داروی معجزه آسای بخشش که در هیچ داروخانه ای موجود نیست در ضمیر باطن کودکان نهال صداقت و عشق به خدا را پرورش می دهند .
معلمین گرامی با قلب رئوف خود روزانه از این داروهای نجات بخش را تجویز می کنند .
آرامش درون از نیازهای اصلی و ضروری هر انسانی است . دوری از گناه ، انجام کارهای نیک و داشتن ایمان قوی سطح انرژی را افزایش می دهد چون بیشترین میزان ترشح هورمون های آرامش بخش بدن در دو ساعت پیش ازطلوع آفتاب است ؛ پس توصیه می شود پیش از طلوع آفتاب از خواب برخیزید . این راه ها برای کسب آرامش و بازیابی انرژی جسم و روح لازم و ضروری است ، البته ذکر گفتن با تسبیح انرزی منفی سر انگشتان دست را تخلیه می کند و آرامش را به دنبال خواهد داشت و اما مشکلات این قشر زحمت کش و فهیم برکسی پوشیده نیست .
همه این عزیزان زندگی سختی را می گذرانند و روزگار بر وفق مراد آن ها نیست ؛ برای کسب آرامش بیشتر در هنگام ناراحتی می توان ابتدا استحمام کردن را با آب گرم آغاز کنید و پس از چند دقیقه آب را کمی سرد کنید ، این عمل را چند بار تکرار کنید . با استفاده از این روش گردش خون بدن سرعت می یابد و خون تازه به بخش های مختلف بدن می رسد و این عمل مانع از تجمع سموم در بافت ها شده و اکسیژن رسانی را به اعضای بدن افزایش می دهد . احساس آرامش عجیبی می کنید چون اگر آرامش نداشته باشیم نگرانی های درونی مانع پیشرفت ما در زندگی می شود .
در اتاق خود شمع روشن کنید چون شمع انرژی منفی را می سوزاند و روشن کردن عود باعث جذب انرزی مثبت می شود . سلامتی شما با ارزش و در راس همه امور است . مشکلات تا ابد باقی نمی ماند ، در هر صورت فانی هستند .
من مشکلات مادی را انکار نمی کنم چون کسانی که سی سال از بهترین لحظات عمر خود را صرف فرهنگ این جامعه کرده اند بعد از گذشت یک سال هنوز پاداش آخر خدمت خود را دریافت نکرده اند .
آیا آنها مستحق این بی مهری و بی عدالتی هستند آن هم با طعم تلخ تبعیض و فقر که واقعا قلب هر انسانی را می آزارد .
در این موقع داشتن آرامش درون سخت است ولی چه باید گفت ....
آرامش و بخشش یک موهبت الهی است که می تواند تمام تفکرات و احساسات مربوط به خشم را که از عوامل اصلی بروز بیماری هاست از بین ببرد و به افراد شادابی و سلامتی ببخشد ولی من معتقدم صندوق بازنشستگی باید به دست خود عزیزان بازنشسته مجرب ، کاردان ،لایق و شایسته اداره شود چون آنان طعم گرمی و سردی روزگار را چشیده اند و درد و مشکلات قشر بازنشستگان را با پوست و استخوان خود حس می کنند چون درد را از هر طرف بخوانی درد است ؛ چون آن ها هم مانند همه مردم به آرامش معنوی و مادی نیازمندند چون یاد خداوند مایه آرامش و بخشش موجب رضایت پروردگار و شادی بندگان است .
بنابراین آرامش و بخشش درهیچ داروخانه ای یافت نمی شود.
خداوندا !
دل و زبانم را یکی کن تا فرشتگانت به چشم منافق نگاهم نکنند .
پس بخشش راز آرامش درون است و بازنشستگان عزیز این کشور بیشتر از همه به این دارو نیاز دارند .
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
https://telegram.me/sokhanmoallem
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه گزارش / در پاسخ به فراخوان سخن معلم ( این جا ) ، آقای « مهدی خلیلی » یادداشتی را ارسال نموده اند .
ضمن سپاس از این همکار گرامی ، دوستان می توانند مطالب و یادداشت های خود را به مناسبت « 13 آبان ؛ سال روز تاسیس سایت سخن معلم » ارسال فرمایند .
گروه اخبار / معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دردولت دهم سهم بخش آموزشی از بودجه عمومی کشور 6درصد کاهش یافت.
سیدمحمد بطحایی در جلسه بررسی شرایط آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اظهارکرد: باید توجه ویژه ای به افزایش اعتبارات بخش عمرانی و سخت افزاری آموزش و پرورش صورت گیرد که این امر اهتمام دستگاه های مرتبط را می طلبد.
وی با اشاره به کاهش شش درصدی سهم بخش آموزش از بودجه عمومی کشور در دولت های نهم و دهم اضافه کرد: این سهم که در سال 82 افزون بر 15 درصد بود، در سال 92 به 9 درصد رسید که کاهشی قابل توجه بود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته با نگاه ویژه دولت یازدهم، این سهم در دو سال گذشته دو درصد افزایش یافته و به 11.2 درصد رسیده است ولی با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب 15 درصدی بسیار فاصله داریم.
بطحایی ادامه داد: بهترین راهبرد کاهش این فاصله در کوتاه مدت، افزایش بهره وری از منابع موجود است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه وضعیت استان را در برخورداری از زیرساخت های آموزشی نامناسب دانست و افزود: به همین سبب، ضریب اعطای اعتبارات سخت افزاری به این استان 1.6 در نظر گرفته شده که این ضریب در تهران به عنوان اولین استان در این بخش، یک است.
وی خاطرنشان کرد : این آمار نشان می دهد میزان اختصاص اعتبارات سخت افزاری به آذربایجان غربی سالانه 60 درصد بیشتر از تهران و استان های برخوردار در نظر گرفته شده است.
مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 12 تهران تا رسیدن به رکورد ماندگارترین مدیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی فاصله ای ندارد و می رود تا سکوی اول را هم نصیب خود کند و ظاهرا نشان داده است که یک سرو گردن بالاتر از وزیر و مدیر کل محترمش در تهران است چون اگر غیر از این بود قطعا یکی از اطرفیان با کفایت وزیر یا مدیر کل تا به حال جای او را گرفته بودند !
مدیر منطقه 12 در طوفان سهمگین تغییرات وزیر و مدیر کل دوام آورده و تاکنون از تغییر یا جابه جایی مصون مانده است .
بی انصافی است اگر اذعان نکنیم که مدیر منطقه 12 در این طوفان خانمان برانداز تغییرات به خوبی خود را حفظ کرده و توانسته ثابت کند که از همراهان وزیر و مدیر کل تهران قوی تر است .
مطالب زیادی در خصوص ماندگار شدن ایشان وجود دارد که قصد نگارنده پرداختن به این مطلب نیست ، اما شک نیست که مدیر منطقه 12 با عبور از 8 سال مدیریت منطقه 12 تهران عنوان « ماندگارترین مدیر اجرایی اداری و حتی ستادی » را کسب خواهد کرد و هم اکنون نیز 3 مدیر کل و 3 وزیر را نیز پشت سر گذاشته و باقی مانده است .
این موضوع افتخار کمی برای ایشان نیست !
امیدواریم علت ماندگاری ایشان در منطقه 12 تشخیص شایستگی ایشان در اداره منطقه توسط مدیر کل تهران بوده باشد نه عدم وجود نیروی شایسته تر در همراهان تیم فعلی آموزش و پرورش که قطعا نیروهای شایسته تری در خود منطقه 12 تهران وجود دارند که از نظر اخلاق و توان کاری و شخصیت و پاک دستی کمتر از مدیر فعلی نیستند که یکی از آنها مدیر دبیرستان انرژی هسته ای است که بیش از 30 سال در مدیریت اداری و مدارس سابقه مثبت دارد .
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
https://telegram.me/sokhanmoallem
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید