صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه سخن معلم هر گونه ابراز خشونت در مدارس را محکوم می کند

آتش زدن یک عروسک در مقابل دانش آموزان ابتدایی ،اعتراض دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و سکوت وزارت آموزش و پرورش !

گروه اخبار / دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به آتش زدن عروسک‌های باربی در یکی از مدرسه‌های دخترانه ابتدایی، این حرکت را حرکتی بر گرفته از گرایش‌های میلیتاریستی دانست که جز حذف مخالف، به موضوع دیگری نمی‌اندیشند.

 

آتش زدن عروسک در یک مدرسه ابتدایی

 معصومه انصاریان - دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تاکید کرد: آتش‌دادن عروسک‌های باربی در مدرسه و جلوی چشم بچه‌ها، به نظر من یک حرکت نمایشی است. هر چند کسانی که مرتکب این رفتار می‌شوند، آن را در پوشش مقابله با فرهنگ بیگانه و دفاع از فرهنگ ایرانی-اسلامی توجیه می‌کنند اما این حرکت برگرفته از گرایش‌های میلیتاریستی است، متأثر از اندیشه‌ای است که در مواجهه با مخالف خودش، هیچ راهی جز حذف فیزیکی نمی‌شناسد.

این نویسنده و پژوهشگر کودکان تصریح کرد: برپایی مراسم آتش‌زدن عروسک در مدرسه جلوی چشم بچه‌ها رسما ترویج خشونت است. انجام آن در فضای مدرسه که قرار است مهد تعلیم و تربیت باشد، پیامدهای بسیار خطرناکی دارد. این‌ها که چنین رفتاری انجام می‌دهند، آیا هرگز لحظه‌ای به رابطه عاطفی بچه‌ها و عروسک‌ها فکر کرده‌اند؟ عروسک برای بچه‌ها یک موجود زنده است، یک همبازی است. بچه‌ها با عروسک‌هایشان حرف می‌زنند، بازی می‌کنند، تنهایی‌شان را پر می‌کنند. آتش زدن عروسک در نگاه کودک، آتش زدن یک دوست و همبازی است و نکته اصلی فاجعه همین‌جا است.

وی افزود: معلمی که به خود اجازه می‌دهد عروسک‌های باربی را جلو چشم بچه‌ها آتش بزند، به بچه‌ها و بازی بچه‌ها و دنیای بچه‌ها کاری ندارد، او با این رفتار به احساسات و عواطف بچه‌ها آسیب جدی وارد می‌کند. او دارد بچه‌ها را وارد بازی‌های پیچیده خود می‌کند. او خواسته یا ناخواسته، روح و روان بچه‌ها را به بازی می‌گیرد؛ تا خشم خود را فرو بنشاند.
به نظر من ، آتش زدن عروسک‌ها به هر بهانه و توجیهی در فضای مدرسه و جلو چشم بچه‌ها، تجاوز به حریم بچه‌هاست. این رفتار غیرانسانی سلامت روحی و روانی بچه‌ها را دچار مخاطره جدی می‌کند. آموزش و پرورش ما باید به خود بیاید و با تمام اقتدار سلامت غذای آموزشی بچه‌ها را تضمین کند .
ایسنا

آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

دوشنبه, 21 دی 1394 10:47 خوانده شده: 3274 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 -1 --
جلیل 1394/10/21 - 11:53
تقصیر مدیر چیه از اداره خواستند اونم این کار رو‌انجام میده تا بهش تشویق بدند و‌موقعیتش تبیت بشه تازه از صدا و سیما هم نشان دادند و یسیار از این عمل مدیر تقدیر کردند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/21 - 12:29
آقای جلیل صدا و سیما زیر نظر دولت و اصلاح طلبانه لابد ؟ لطفا به چارت صدا و سیما نگاهی بیاندازید. صدا و سیما نه تنها از این دولت حمایت نمی کند بلکه در بسیاری از برنامه های خود علیه دولت سمپاشی می کند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/10/22 - 23:33
مرد حسابی کدام سم پاشی برو به گذشته نه چندان دور صدا و سیما نگاهی بینداز که چطور معام ها را زیر پا گذاشتند
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1394/10/21 - 12:31
احتمالا در آینده یکی از راهای برخورد با کسانی که با پوششی شبیه این عروسک ها درخیابان ظاهر می شوند همین برخورد است از همین حالا دارند دانش اموزان را آماده می کنند دیگه کار خوبی کردن به نظرم
پاسخ + +3 -5 --
جلیل 1394/10/21 - 13:14
جناب شیرزاد ایا اموزش و پرورش دست صدا و سیما و اصولگرایانه ؟ دست خود دولت تدبیر و امیده که به این فلاکت رسیده این عمب اتش زدن عروسک از لحاظ روانشناسی کاملا مردود بوده و بدترین تاثیر را در ذهن و روان و ناخداگاه کودک خواهد گذاشت ولی به یاد داشته باشیم که این کار در امورش و پرورش دولت تدبیر و امید رخ داده و دفعه قبل هم گفتم دولت اگر به کاری اعتقاد دارد بدون ترس از اصولگگرایان و نمایندگان افراطی انجام دهد تا کی میخواهید بی لیاقتیهایتان را گردن دیگران بیاندازید
پاسخ + +3 0 --
ناشناس 1394/10/21 - 13:25
مدیر بیچاره به خاطر یه تشویقی رو کاغذ آ چهار خودشو تو دردسر انداخته..
خخخخخت
پاسخ + +3 0 --
معلم 1394/10/21 - 13:59
بر خلاف حرفهای تکراری قبلی این یکی رو خوب گفتی!!
پاسخ + +3 -1 --
جلیل 1394/10/21 - 14:17
موضوع بحث مربوط انتقاد از عمل اتش زدن عروسک در مدارسه ابتدایی است که منم به شدت محکوم کردم و معتقدم مدیر تقصیری نداره بله این قصور از طرف دولته که برای اینکه چنین اتفاقاتی در اینده نیفتد باید نگرش دولت تغییر یابد که...
پاسخ + +6 0 --
فرهنگی 1394/10/21 - 16:36
تفکر داعشی، جهت ترویج قساوت وسنگدلی از کودکان خردسال می خواهد که با چاقو سر عروسکها را از تنشان جدا نمایند وکودکی که بدینصورت تربیت شوند فرجام آن کودکان روشن است ! پس آتش زدن عروسک از هر نوعی که باشد درمقابل چشم بچه های معصوم صد البته از عمل داعشی شنیع تر ومحکوم است. آن مثل معروف که :" دیوانه وابلهی سنگی را داخل چاهی روانه می کند که صد عاقل نمی توانند بیرون بکشند ویا حمله وهجوم به سفارتخانه ها به خدا این رفتار ها در شان ملت متمدن وفهیم ایران نیست .چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی !
پاسخ + +4 0 --
کاوه 1394/10/21 - 17:38
تفکر داعشی در آموزش و پرورش, مخصوصا در میان مدیران مدارس و ادارات نفوذ خوبی داره.
پاسخ + +4 0 --
رمضان زاده 1394/10/21 - 19:13
متاسفم که این صحنه رو دیدم امیدوارم که این صحنه در مقابل چشم بچه ها عادی سازی نشه که مسئولین باید پاسخگو باشند اگر کودکی همین عمل خطرناک رو در خانه انجام بدهد و آسیبی به خود و دیگران بزند و یا اینکه با این نوع آموزش فردا که بزرگتر شد و قدرت بیشتری داشت در مقابل مسائل و مشکلات احتمالی اقدام به حذف فیزیکی و خشونت بنماید. نمونه آن را دراسیدپاشی های اصفهان متاسفانه شاهد بودیم
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/10/21 - 23:37
این هم یک رفتار کاملا سلفی مآبانه و سرشار از خشونت بود که در متاسفانه در جامعه ی ما بویژه از طرف تندروها و بلندگوبدستها و صاحبان تریبونها,تبلیغ میشود.همانها که با هر موضوع که بنظرشان "زاویه دار"!!! بیاید را با خشونت تمام بدون تعقل و درنگ,مقابله میکنند
پاسخ + +2 0 --
ali52 1394/10/22 - 00:43
جلوی چشم دانش آموزان:
چاقو زدن به معلم ، فحاشی معلم ، بی احترامی به انحای مختلف و کشتن معلم در کلاس با چاقو و هزاران مورد ظلم در حق معلم و ... چه نامی میتواند داشته باشد که متاسفانه هیییییییییییییییییچ کسی واکنشی به هیچ کدام از موارد فوق به طور جدی نشان نداد!!!!؟؟؟؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور