گروه گزارش /
امروز ساعت 8 صبح اتومبیل حامل آموزگاران روستای سردرآباد واقع در 35 کیلومتری بوکان واژگون گردید .
« جمال شمسی » از آموزگاران این دبستان به سخن معلم گفت :
" جاده خوب بود ولی در یک پیچ افتادیم . جاده یخ زده بود و ماشین به دور خودش چرخید و چپ کرد .
ماشین ما شامل 4 نفر چهار ، دو نفر آموزگار ابتدایی و دو نفر هم دبیر راهنمایی بودیم . البته مقطع راهنمایی ضمیمه این دبستان می باشد .
خوشبختانه حال همه همکاران خوب است ."
آقای شمسی در پاسخ به این پرسش که واکنش مسئولان چه بوده است گفت : "مدیر مجتمع چندین بار تاکنون تماس گرفتند ولی تصور می کنم مدیر اداره آموزش و پرورش بوکان هنوز خبردار نیستند و اگر بدانند حتما پی گیری می کنند . "
« گروه سخن معلم » برای همه فرهنگیان و معلمانی که در مناطق محروم و صعب العبور کشور فعالیت می کنند آرزوی سلامتی و تندرستی دارد .
پایان گزارش /
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
گروه اخبار / نخست اسفندیار چهاربند ، مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت و گو با تسنیم اعلام کرد که کلیه مدارس تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه به علت آلودگی هوا تعطیل است . ( این جا )
در فاصله بسیار کوتاهی ، مسعود ثقفی سخنگوی این اداره کل در سایت این اداره اعلام کرد که مدارس فقط روز یکشنبه تعطیل هستند .
« مدیر گروه سخن معلم » قبلا در یادادشتی اعلام کرده بود که تعطیلی مدارس راه حل بحران آلودگی هوا نیست و مسئولان باید چاره ای دیگر بیندیشند . ( این جا را بخوانید )
گروه اخبار /
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از تعطیلی تمام مدارس شهر تهران در تمام پایههای تحصیلی در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داد.
اسفندیار چهاربند اظهار داشت: تمام مدارس شهر تهران در تمام پایههای تحصیلی فردا یکشنبه 29 آذر و دوشنبه 30 آذر به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.
انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
https://telegram.me/sokhanmoallem
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار /
فهيمه فعالي آموزگار ناحيه 4 تبريز عنوان معلم پژوهنده برتر کشور در سال 94 را به خود اختصاص داد.
وي با ارائه طرح « راه کارهايي براي پيشرفت دانشآموزان کمبينا در ماده درسي فارسي (مهارتهاي خوانداري ـ نوشتاري) پايه اول ابتدايي » اين عنوان ارزنده را کسب کرد.
فهيمه فعالي درباره طرح خود، گفت: پژوهش من، درباره يكي از دانشآموزان پايه اول ابتدايي است که تا پنج سالگي بينايي خود را به طور کامل به دست نياورد و مادرش از اعتماد به نفس ضعيفي برخوردار بود.
وي افزود: هدف اين طرح رسيدن به شيوهاي جديد در يادگيري (مهارتهاي خوانداري و نوشتاري) و بهبود عملکرد اين دانشآموز بين دانشآموزان عادي بود.
فعالي با اشاره به اينكه براي رسيدن به هدف خود از راهکارها و تجربيات بسياري استفاده كرده است، گفت: کاربرد روش چند حسي فرنالد براي مهارت نوشتاري، قصهسازي براي مهارت خوانداري، رفتار درماني و مشاوره با والدين دانشآموز از جمله اين راهكارها بود که نتايج حاصل از آن با توجه به مشاهدات و تحقيقات انجام شده حاکي از پيشرفت بسيار اين دانشآموز نسبت به قبل است.
بنا به اين گزارش فهيمه فعالي كه دانشجوي کارشناسي ارشد روان شناسي تربيتي دانشگاه پيام نور تبريز است در دبستان دخترانه نشاط و ايمان ناحيه 4 آموزش و پرورش تبريز انجام وظيفه ميكند.
اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
گروه اخبار /
تنها یک هفته پس از انتشار خبرهایی مبنی بر پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان قبل از پایان سال ۹۴، وزیر آموزش و پرورش این موضوع را به سال ۹۵ موکول کرد.
علياصغر فاني كه در جمع فرهنگيان شهرستان فلاورجان استان اصفهان سخنراني ميكرد با تأييد مشكلات فرهنگيان بازنشسته و اشاره به پيگيريهاي اخير در كميسيون اجتماعي دولت، پيشبيني كرد اين مشكل با تصويب بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه رفع شود و گفت: «بازنشستگان فرهنگي سنوات قبل نيز از نظر دريافت حقوق وپاداش پايان خدمت با مشكلات بسياري مواجه بودند كه در اين خصوص با پيگيريهاي اخير در كميسيون اجتماعي دولت پيشبيني شده است كه اين مشكل در بودجه سال95 و برنامه ششم توسعه ترميم شود.»
به گزارش ايلنا، وي يادآوري كرد رفع مشكل پاداش بازنشستگان نيز نيازمند يكهزار و 50 ميليارد تومان اعتبار است. وعده وزير آموزش و پرورش براي حل مشكلات فرهنگيان و پرداخت پاداش بازنشستگي در سال 95 در حالي است كه هفته گذشته، يكي از مسئولان سازمان مديريت وعده « تا پايان سال » و معاون توسعه وزير آموزش و پرورش وعده «2 هفته ديگر» را براي حل اين مشكل داده بودند.
تأخير در پرداخت پاداش پايانخدمت معلمان بازنشسته هم البته موضوع جديدي نيست؛ بيش از 25هزار فرهنگي بازنشسته حدود يك سال و نيم است چشم انتظار دريافت معوقاتشان هستند. مسئولان آموزش و پرورش گاهي نبود اعتبار را بهانه كردهاند و گاهي نيز وعده پرداخت داده اند؛ وعدههايي كه معمولا محقق نشده است. شخص وزير آموزش و پرورش پيش از اين و در 28 آبانماه اعلام كرده بود مطالبات معلمان بازنشسته بهزودي پرداخت ميشود. بدقولي در پرداخت اين مطالبات و بدهيها باعث شده كه بسياري از نمايندگان مجلس در اين زمينه به وي تذكر بدهند و حتي بعد از كسب رأي اعتماد او در استيضاح، يكبار ديگر زمزمههاي استيضاح مجددش به گوش برسد. همه اينها در حالي است كه مسئولان آموزش و پرورش گاهي هم به كلي آب پاكي را روي دست معلمان ريخته و پرداخت اين بدهيها را مشروط به تأمين اعتبار دانستهاند.
محمد فاضل، مديركل دفتر وزارتي آموزش و پرورش و اسفنديار چهاربند مديركل آموزش و پرورش شهر تهران پيش از اين در اظهارات جداگانهاي اعلام كرده بودند تا زماني كه براي اين موضوع تأمين اعتبار نشود، اتفاقي نخواهد افتاد.
فرهنگيان بازنشسته از سال 93نسبت به پرداخت نشدن پاداش پايان خدمت خود معترض هستند. آنها ميگويند تنها بخشي از پاداش پايان خدمت خود را دريافت كردهاند و مسئولان هم از تعيين زمان براي پرداخت باقيمانده مطالبات خودداري ميكنند. برخي فرهنگيان بازنشسته ميگويند حدود 20تا 30درصد از پاداش پايان خدمت خود را دريافت كردهاند، البته اين درصد بستگي به منطقه محل خدمت و بين آقايان و خانمها متفاوت است.
يكي از فرهنگيان با بيان اينكه بخشي از پاداش پايان خدمت خود را اسفند 93دريافت كردم، ميگويد:«چه تفاوتي بين ما با كاركنان ساير دستگاههاي دولتي وجود دارد كه آنها بلافاصله پس از بازنشستگي پاداش پايان خدمت خود را دريافت ميكنند اما ما بايد سالها انتظار بكشيم؟»
روزنامه همشهری
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
گروه اخبار /
کلاس درس آن قدر شلوغ و پرتراکم بود که صدا به صدا نمیرسید. معلم بهسختی میتواند ورودش را اعلام کند تا شاید دانشآموزان ساکت شوند و بتواند تدریس کند. این گلایهای است که بیشتر معلمها از کلاسهای پرتراکم دارند؛ کلاسهایی که فرصت آموزش را هم از دانشآموزان و هم از معلمها میگیرد.
طبق بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی، تراکم دانشآموزان در نقاط شهری و در سهساله نخست دوره ابتدایی، حداکثر 32 نفر و در سهساله دوم حداکثر 35 نفر است. همچنین در دوره متوسطه اول و دوم تراکم دانشآموزان در کلاس درس حداکثر 36 نفر است.
جعفر ابراهیمی در مورد تراکم بالای کلاسهای درس میگوید: «وضعیت شلوغ کلاسها باعث میشود معلم نتواند راحت تدریس کند و تمام وقت باید مثل مبصر کلاس را اداره کند و زمان کافی برای تدریس درس ندارد.»
او با بیان اینکه اداره کلاسهای پـرجمعیت در مقطع دبـیرستان سختتر است، میافزاید: «واقعا کنترل دانشآموزانی در سن دبیرستان سختتر از دبستان است و این مشکل زمانی چند برابر میشود که کلاس درس پرجمعیت در مناطق آسیبپذیر باشد که بیشتر دانشآموزانشان از خانوادههای آسیبپذیر جامعه هستند.»
ابراهیمی با اشاره به اینکه فضای درسی در مدارس جذاب نیست، عنوان میکند: «مدرسه باید دارای فضای آموزشیای باشد که دانشآموزان در آن احساس خوبی داشته باشند نه اینکه آن قدر شلوغ و قدیمی باشد که دانشآموزان انتظار این را بکشند که زودتر زنگ بخورد و از مدرسه بیرون بروند.»
او بر این باور است که در جامعه که هر لحظه ممکن است دانشآموزان به سمت آسیبهای اجتماعی کشیده شوند، فضای آموزشی باید آن قدر خوب باشد که بتوان امیدوار بود دانشآموزان را از آسیبهایی مانند اعتیاد و... دور میکند؛ اما متاسفانه این فضای مناسب در بیشتر مدارس کشور مهیا نیست.»
ابراهیمی میگوید: «کلاسهای پرتراکم مقطع ابتدایی باعث میشود دقت معلم به دانشآموزانش کمتر شود و آنطور که باید و شاید نتواند برای دانشآموزانش وقت بگذارند و همین موضوع بر کیفیت کار تاثیرگذار است، چراکه با اجرای ارزشیابی توصیفی نیاز است معلم در طول سال دانشآموزان را رصد کند و موفقیت این روش ارزشیابی در گرو تعداد اندک دانشآموز در کلاس درس است.»
او با بیان اینکه جمعیت کم دانشآموزان میتواند سطح یادگیری دانشآموزان را بالا ببرد، میافزاید: «طبق تحقیقاتی که در سالهای اخیر صورت گرفته است، کلاسهای کمجمعیت برای دانشآموزانی که از نظر فراگیری دروس در سطح پایینتری قرار دارند، مناسب است. همچنین دانشآموزانی که در سال اول ابتدایی در کلاس کمجمعیت حضور دارند در پایههای بالاتر اگر در کلاسهای عادی و پرجمعیت قرار بگیرند، نسبت به سایرین موفقیت بیشتری کسب میکنند.»
ابراهیمی با اشاره به اینکه تراکم جمعیت تنها در مدارس دولتی دیده میشود، میگوید: «این موضوع در مدارس غیرانتفاعی دیده نمیشود بلکه مدارس دولتی هستند که در یک فضای کوچک، کلاس درس 40 نفره دائر میکنند. البته مساله تراکم کلاسهای درس از جایی شروع شد که آموزش و پرورش اصرار به یکنوبته شدن مدارس داشت و از طرفی، اجرایی شدن نظام 3-3-6 مشکلات زیادی از جمله تراکم دانشآموزان را پدید آورده است.»
روزنامه فرهیختگان
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .
مجمع عمومی سازمان معلمان ایران پس از یک وقفه 10 ساله روز سه شنبه 24 / 9 / 94 در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد . ( این جا )
لازم دانستیم به مصداق حدیث شریف « من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر اللَّه عزّ و جلّ » از مسئولان و هماهنگ کنندگان این نشست تقدیر و تشکر به عمل آوریم :
1- معاونت محترم سیاسی وزارت کشور و ناظر محترم وزارت کشور ؛ جناب آقای مفتح
2- رئیس محترم مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش ؛ جناب آقای دکتر محسن موحد
3- مشاور محترم وزیر در امور تشکل ها ؛ جناب آقای عادل عبدی
4- مشاور محترم اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ؛ جناب آقای مجاوری
5- مسئول محترم باشگاه فرهنگیان تهران ، جناب آقای حقانی
6- رئیس محترم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا
و اعضای محترم سازمان معلمان ایران
در تاریخ 17 / 9 / 94 ؛ « مدیر گروه سخن معلم و مسئول سابق تشکیلات و برنامه ریزی سازمان معلمان ایران » در نامه ای به معاونت سیاسی وزارت کشور خواهان اعزام ناظر وزارت کشور برای حضور در مجمع عمومی این تشکل و برگزاری آن گردیده بود .
پایان پیام /
آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .