صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار / مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: تعیین تکلیف وضعیت معلمان پیمانی آموزش و پرورش از سال 89 منوط به اخذ تصمیم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

مطالبات فرهنگیان و انتقاد کمیسیون آموزش مجلس از وزیر آموزش و پرورش  گروه اخبار /

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص مهمترین مشکلات آموزش و پرورش اظهار داشت: در ارتباط با حقوق فرهنگیان این افزایش حقوق برای آنهایی که در سیستم اداری کار می‌کنند و 10 تا 15 سال سابقه کار دارند به آنها پرداخت نشده است و جواب قانع کننده‌ای برای این بخش از فرهنگیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: قرار بود میانگین افزایش حقوق فرهنگیان 500 هزار تومان پرداخت شود که میانگین پرداختی زیر 300 هزار تومان است و طلب فرهنگیان نیز در بخش‌های مختلف است؛ بیش از 2 هزار میلیارد تومان آنها طلب دارند که در بخش اضافه‌کار، سرانه واحدهای آموزشی و کمک هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به پرداخت نشدن سرانه واحدهای آموزشی افزود: البته برای همه این‌ها، احکام قانون بودجه داریم که باید آموزش و پرورش از دولت دریافت می‌کرد، اما نمی‌تواند دریافت کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: برای اینکه این موضوع را پیگیری کنیم اخیراً وزیر اقتصاد را به کمیسیون اقتصاد دعوت کردیم و در خصوص احکام بودجه که به فرهنگیان اختصاص دارد از وی پرسش کردیم.

وی در خصوص راه حل مشکلات آموزش و پرورش تصریح کرد: معتقدیم وزیر آموزش و پرورش دیگر نمی‌تواند در این وزارتخانه پاسخگوی مطالبات فرهنگیان باشد؛ جز کارهای سیاسی در این وزارتخانه کاری انجام نمی‌دهند و امور پرورشی تقریباً تعطیل شده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در بخش آموزش و تجهیز واحدهای آموزشی، مدارس فقیر هستند، گفت: حتی پول آب، برق و گاز مدارس را که برای آن  200 میلیارد تومان بودجه تصویب کرده‌ایم تا پرداخت کنند، یک ریال پرداخت نکرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: این باعث شده مدیران در یک وضعیت بلاتکلیفی به سر ببرند و نگرانی‌هایی در بین آنها وجود دارد و برخوردهای حذفی آموزش و پرورش با مدیران واحدهای آموزشی وجود دارد و به شدت این مدیران مورد تهدید هستند.

وی با اشاره به طرح مجدد استیضاح وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس با 40 امضا تحویل گرفته بود و یک مذاکره‌ای بین استیضاح کنندگان و هیأت رئیسه مجلس وجود دارد و اینکه چه زمانی به نتیجه می‌رسد از آن بی‌خبر هستم.

انتهای پیام/


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

زندگی فوتبالیست ها و تراژدی معیشت فرهنگیان و معلمان

در خبرها آمده بود یک ستاره فوتبال معروف یکی از پر طرفدارترین باشگاه فوتبال لیگ حرفه ای به دلیل داشتن تصاویر یا فیلم های غیراخلاقی در فضای مجازی بازداشت شده است . گفته شده یکی از کسانی که در این عکس ها بوده از این فوتبالیست شکایت کرده است .

حراست فدراسیون فوتبال هم دلیل فوتبالیست را مبنی بر اینکه یکی از دختران داخل عکس یا فیلم نامزدش بوده را علیرغم شهادت پدر دختر نپذیرفته چون نامزد بودن مجوز شرعی قرار گرفتن در فضای بسته نیست .بنابراین این فوتبالیست گرفتار شده و حالا با گرفتن وکیل به دنبال تبرئه خویش از این اتهام غیر اخلاقی است .

همان طور که می دانیم این فو تبالیست ها جوانان جویای نامی بوده اند که هر کدام علی رغم داشتن سن کم از درآمدهای قابل توجهی برخوردارند . قرارداد حتی در یک سال ممکن است برای یک بازیکن فوتبال حرفه ای از 100 میلیون تا یک میلیارد تومان در یک سال برسد .

این فوتبالیست های جوان علاوه بر شهرت با پول بی حسابی که از باشگاه های متبوع خود می گیرند باعث می شوند که عده ای از آدم های نه چندان اخلاقی دور آنها را گرفته و با انواع وسوسه ها آنان را به ورطه های فساد و تباهی بکشانند .

در سال های دور و نزدیک هم بوده اند فوتبالیست هایی که با اتهامات غیر اخلاقی و ارتباطات غیر مشروع دچار این چنین مشکلاتی شده بودند .

جوانی ، پول باد آورده ، ماشین های خارجی مدل بالا ، شهرت و محبوبیت از آنها طمعه هایی ساخته که رازهای غیر اخلاقی تعدادی از آنها رسانه ای می شود ؛ اما نکته ای که دولت محترم باید به آن توجه و عنایت کند این است آیا اصولا درست است که بودجه های یک کشور با وجود افت قیمت نفت و رکود و ده ها مشکل اقتصادی و گرانی و کم شدن قدرت خرید مردم و انباشته شدن مطالبات و عدم توانایی دولت در تسویه آن ها ، چنین مبالغ هنگفتی به فوتبالیست های جوان پرداخت شود ؟

در حالی که مدارس آموزش و پرورش فرسوده و بدون امکانات کافی ، بدون سرانه ، کمبود نیروی انسانی مجرب و مطالبات پرداخت نشده روبه روست و وزیر محترم و جناب نوبخت همیشه از نبود اعتبار کافی برای بهبود آموزش و پرورش و معیشت معلمان صحبت می کنند و از طرف دیگر مبالغ میلیاردی به جای هزینه شدن در نهادهای فرهنگی که برای رشد و اعتلای جامعه ضروری است در محلی خرج شود که هر روز از انواع فساد و تباهی درمورد آن گفته می شود !

مگر فوتبالیست ها چه می کنند که ماهانه 30 الی 40 میلیون یا بیشتر در آمد دارند ؟

آیا مشغول تربیت آینده سازان میهن اسلامی هستند ؟

آیا در کلاس های 40 نفره هر روز تدریس می کنند ؟ 

آیا تخصص یا تحصیلات خاص و عالیه دارند ؟

آموزش و پرورش به قدری استراتژیک است که اگر یک روز مدارس تعطیل و یا معلمان سر کار خود حاضر نشوند یک شهر به تلاطم خواهد افتاد .

اگر یک سال لیگ فوتبال تعطیل شود چه اتفاقی می افتد ؟

جای بسی تاسف است که معلمان که شغل شان با شغل انبیا مقایسه شده و همه  آن ها تحصیل کرده دانشگاه ها هستند و به کار الهی تعلیم و تربیت می پردازند در معیشت خود مانده اند و هر روز از مسوولین خود می شنوند که :

اعتبار نیست !

اما بک فوتبالیست مبالغ هنگفتی دریافت می کند و بعد به خاطر پول باد آورده زیادی که بدون زحمت خاصی دریافت کرده موجبات تباهی خود و فریب چندین دختر جوان را فراهم می آورد ...

معلمان زیاده خواه نبوده و نیستند . معلمان مادی نبوده و نیستند .معلمان علیرغم تمامی کاستی ها و بی مهری و تبعیض ها هر روز مشغول امر الهی تعلیم و تربیت هستند ، اما سهمی در حد گذران یک زندگی آبرو مند به آنها نمی رسد .
این ترازدی معیشت معلمان چه زمانی به پایانی خوش خواهد رسید ؟


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نه خودش و  نه صاحب باشگاه و مربی باور نمی کردند که غلام رضا روزی به جهان پهلوان معروف پایتخت و عنصر مشهور جهانی و بین المللی مبدل گردد/ هیچ گاه ناسزا از دهان غلام رضا تختی بیرون نیامد، تبسم او را هیچ کس از یاد نمی برد، اگر خیلی بی ادبی و جفا از کسی می دید در نهایت می گفت جوان برو که قد و قامتتو نبینم/ مردمی بودن و با مردم زیستن و با آنان گپ زدن، جزو فطرت و باطنش بود و منیت و تکبر و خودخواهی و فاصله گرفتن از مردم، کوچکترین جایگاهی در وجود نازنینش نداشت/ او ورزش را وسیله ای برای کسب ثروت و نام و مقام قرار نداد/ من می خواهم به شما عروس و داماد عیدی بدهم . شما میهمان من هستید و پول نهار آن ها را حساب می کند آن هم با یک دنیا مهربانی ، کرامت ، عزت و افتخار ، با تاکتیکی که نگذارد کوچک ترین آثار شرم و خجالت در سیمای داماد دیده شود/ خود را در برج عاج ننشانند و نگاه عاقل اندر سفیه ننمایند ، وعده های کذب ندهند ، بی وفایی پیشه نسازند ، خدای سبحان را بر اعمال خویش ناظر و شاهد بدانند ، مردم کوچه و بازار را نامحرم تلقی نکنند ، به آنان اعتماد کنند...

منتشرشده در یادداشت
پنج شنبه, 16 دی 1394 17:52

مناسب سازی شهری و معلولان

مشکلات معلولین و حقوق شهروندی

می گویند: روزی سرنوشت به جزیره ای وارد شد و سه نفر از ساکنان جزیره را به حضور طلبید و از آنان پرسید: اگر فردا این جزیره بر اثر طغیان دریا در زیر آب فرو رود چه خواهید کرد؟ نفر اول که فردی خودخواه و لاابالی بود، گفت: تمام شب را به عیش و نوش خواهم گذراند. نفر دوم که روحی عرفانی داشت جواب داد: دست عزیزان خود را خواهم گرفت و در جنگل مجاور تمام شب را به دعا و نیایش خواهم گذراند و برای رفع خطر قربانی نیز به پیشگاه خدایان تقدیم خواهم داشت .

اما نفر سوم که عقل و چاره اندیشی را دوست می داشت، لحظه ای به فکر فرورفت و درحالی که به نظر می آمد با مشکل بزرگ روبه رو شده، اظهار داشت: اجازه می دهید که این جواب را آخر  سر بگویم؟

به راستی ما چگونه به این پرسش و پرسش های مشابه  پاسخ دهیم ؟ ما چگونه به مسایل فرهنگی ؛ مشکلات شهری و معضلات اجتماعی پاسخ می دهیم.

نگارنده در این مقال به بررسی مناسب سازی شهری برای معلولان می پردازد.
براساس آمار حدود 12 درصد از جمعيت ايران معلولند كه از اين ميزان حدود 2 ميليون نفر معلول شديد و 5 ميليون نفر معلول كم‌توان هستند.از سوی دیگر بر اثر حوادث گونا‌گون بر تعداد معلولان در كشور ما افزوده مي‌شود و سال‌هاست مسئولان و مدیران شهری وعده‌هاي بي‌عملي را مي‌دهند كه نيازهاي جامعه معلولان در ميان اين وعده‌ها گم شده است و حرف‌هاي بزك شده برخي مسئولان تاكنون دردي از جامعه معلولان را درمان نكرده است. 

راستی اگر من و شما جاي معلولان بوديم، آيا قبول مي‌كرديم كه شهر براي تردد و استفاده معلولان مناسب‌سازي شده است؟

اگر مسئولان يك روز خود را به جاي اين افراد بگذارند و با عصا و ويلچير در شهر تردد كنند، از وضیعت موجود راضی هستند یا مسوولان و مدیران شهری متوجه خواهند شد كه شهر اصلاً براي معلولان مناسب سازي نشده است؟

می خواهم در مورد ناشنوایان مثالی بزنم . آیا یک ناشنوا که برای کار اداری به یک سازمان می‌رود نیاز ندارد کسی در آن سازمان باشد که زبان اشاره را بلد باشد و بتواند با او ارتباط برقرار کند و در جریان علت مراجعه وی به آن سازمان قرار گیرد؟ آیا واقعا چنین کسی در سازمان های ما وجود دارد؟ آیا امکانات شهری برای نابینایان وجود دارد؟
 واقعیت این است که این تصور که مشکل معلولیت مشکل مربوط به فرد است و نه جامعه، اشتباهی فاحش و دردناک است. باید پذیرفت که معلولیت مشکل جامعه است و باید شرایطی فراهم شود تا همه این افراد جامعه از حق شهروندی برخوردار باشند و جامعه بتواند با اتخاذ رویکرد‌های مناسب زمینه حضور و مشارکت این افراد را فراهم کند و به دلیل معلولیت از عرصه‌های اجتماعی طرد نشوند و مسوولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها و مردم در قبال این شهروندان افزایش یابد.
 اگر بگوییم معلول کسی است که نمی تواند بخشی از توانایی ها و ظرفیت های خود را مورد استفاده قرار دهد بنابراین بر اساس این تعریف شهر و محیط زندگی ما معلول است زیرا نمی تواند از ظرفیت، سرمایه و منابع عظیم جمعیت معلولین استفاده کند. در این شهر معلولان از حقوق شهروندی مشابه افراد سالم برخوردار نیستند.
واقعیت این است که معلولان قشری از جامعه هستند که دارای مشکلات متعددی‌‌اند. مشکلات این افراد از منظر سلامت جسمی، روحی و روانی، منظر اقتصادی و منظر محیطی که در آن زندگی می کنند  قابل بررسی است .


از منظر سلامت ، معلولیت ها انواع و اقسام مختلفی دارد و به دنبال درصد معلولیت تحرک و تردد فرد در محیط زندگی و کار می تواند تحت الشعاع قرار می گیرد.

لذا این افراد نیاز جدی به حمایت‌های درمانی و وسایل توانبخشی دارند تا بتوانند در جامعه حضور پررنگ تری داشته باشند ؛ از این بعد لازم است دولت با پیش بینی یارانه برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز معلول زمینه ساز حضور جدی این افراد در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی شود.
اما از منظر اقتصادی، به واسطه معلولیت این گروه افراد کمتر از فرصت های شغلی موجود در جامعه بهره مند می شوند و کارفرمایان با انگیزه کمتری از افراد معلول برای انجام فعالیت های افتصادی کمک می گیرند ، از این رو آسیب پذیری افراد از این منظر بیشتر می شود. به همین دلیل توجه و عنایت مضاعف دولت و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه معلولین و خیرین می طلبد تا با حمایت لازم و فرهنگ سازی زمینه ساز اشتغال بیشتر افراد در فرصت های شغلی با توجه به ظرفیت ها و توانایی آنها باشد.
از منظر فضا، معابر و محیط زندگی نیز ممکن است یک معلول در محل زندگی شخصی برای زندگی راحت تر خود تمهیداتی اندیشیده باشد اما در خارج از محیط زندگی و در سطح شهر و جامعه معلول, قادر به اثرگذاری نیست از این رو بایستی مدیریت شهری نسبت به این موضوع حساسیت های لازم را داشته باشد و به دنبال آن با پیش بینی ها و برنامه ریزی های لازم, محیطی را فراهم کند که مناسب تردد معلولین و افرادی که معلولیت جسمی دارند، باشد
بدون شک غفلت از ظرفیت بالقوه معلولان هیچ خروجی به جز وضعیت فعلی شهرها نداشته است لذا فرهنگ سازی نه تنها برای شهر و شهروندان، بلکه در اولویت  اول برای مسئولان و مدیران شهری لازم است تا آنها درکی مناسبی از ظرفیت ها و مشکلات معلولان داشته باشند تا تصمیم‌گیری‌ها با توجه به نیازهای این قشر جامعه در پروژه های عمرانی سطح شهر، مدیریت و مناسب سازی لازم اعمال شود.

اگر مدیران, نگرش ایجاد شهری مناسب برای معلولین داشته باشند، تمام پروژه های شهری به ویژه عمرانی به گونه‌ای مدیریت خواهد شد تا این فضا برای افراد سالم نیز رضایت بخش‌تر شود و دسترسی‌های آسان تر و مناسب تری برای افراد جامعه به ویژه معلولین فراهم شود.


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

منتشرشده در یادداشت

گروه اخبار /

بودجه آموزش و پرورش در سال 95

علی اصغر فانی صبح پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در مباحث تربیتی دانش‌آموزان صورت گرفته است، اظهار داشت: در بیش از ۵۰ هزار مدرسه کشور نماز جماعت برگزار می‌شود و در زمینه آموزش قرآن کریم نیز آیات منتخب، استخراج و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به سند تحول نظام آموزشی و تصویب این سند در شورای انقلاب فرهنگی، افزود: کتاب‌های درسی در حال تدوین بر اساس این سند است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه با همکاری یک ‌میلیون معلم و همکار فرهنگی در حال تحصیل هستند.

فانی، آموزش و پرورش را بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت دانست و خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین اقدامات در این وزارت در جامعه تأثیرگذار است که این نشان‌دهنده مهم بودن جایگاه این نهاد است.

وی در ادامه به جایگاه روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه در تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش و همچنین تألیف کتب می‌تواند مؤثر باشد و ما خود را نیازمند همکاری بیشتر حوزه و آموزش و پرورش می‌دانیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اقدامات خوبی در توسعه مدارس معارف در سراسر کشور صورت گرفته و ما می‌توانیم از توانمندی حوزه‌های علمیه برای ارتقاء سطح دانش آموزان و معلمان خود بهره‌مند شویم.

فانی در ادامه به در پیش گرفتن ۵ سیاست در آموزش و پرورش اشاره کرد و توضیح داد: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، اولین اولویت این نهاد است، زیرا ما اعتقاد داریم دولت و وزارت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اداره این حجم عظیم کار نیست و ما معتقدیم همه اعم از مردم و اولیاء باید به کمک آموزش و پرورش بیایند که در این راستا هم‌اکنون ۱۱ درصد از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

وی در ادامه به سیاست ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: تحول در آموزش، تحول در نیروی آموزش و پرورش است و بر این اساس دانشگاه فرهنگیان با ۱۰۰ شعبه در کل کشور دایر شده است که تربیت و آموزش نیروی انسانی را برعهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش، تمرکززدایی در آموزش و پرورش را از دیگر اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: معتقدیم هر چه آموزش و پرورش متمرکزتر باشد، عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت، اما اگر وظایف را پراکنده کنیم، می‌توانیم نیازها را بهتر پاسخگو باشیم.

فانی، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی را از اولویت‌های چهارم آموزش و پرورش دانست و افزود: تقویت مدیر مدرسه و تقویت اختیارات مدیر مدرسه از دیگر اولویت‌هایی است که آموزش و پرورش در پیش گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: باید در این نهاد از منابع بهترین استفاده را انجام داد، زیرا امسال بودجه آموزش و پرورش ۲۴ هزار میلیارد تومان بود که باز هم کفایت این سازمان را نمی‌کرد و سال آینده نیز بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده که این مقدار با توجه به گستردگی و حجم آموزش و پرورش کم است و ما باید سیاستی را در پیش بگیریم که بتوانیم از همین مقدار بودجه بهترین استفاده را داشته باشیم.

ایلنا


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

گروه گزارش /

« حاج عباس رنجبر » یکی از فرهنگیان و معلمان خوشنام و خوش سابقه ساکن شهرستان سیرجان در دهه 60 بعد از فارغ التحصیلی از مرکز تربیت معلم در سال 1363 به  همراه یکی از همکارانش آقای علی زیدآبادی به عنوان معلم در روستای شهید پرور پارت از توابع شهرستان منوجان استان کرمان معرفی و به تعلیم و تربیت دانش آموزان محروم روستا مشغول شدند.
این معلم جوان عاشقانه همگام مرخصی یک شبانه روز با پای پیاده از آخرین روستای پشتکوه به نام گشمیران به قصد باسواد کردن کودکان محرومی که از ابتدائی ترین امکانات نیز  برخوردار نبودند مسیرهای صعب العبور که هر آن ممکن بود آسیب های فراوانی از ناحیه حیوانات درنده و وحشی نیز  ببیند به روستای پارت آمده و با سکونت در حسینه مسقر و با حضور در مدرسه کپری به هدایتگری و روشنگری شاگردانش می پرداخت.
روحیه مردمی،عشق به خدمت، تعهدسازمانی ،وجدان اخلاقی وساده زیستی از خصوصیات بارز این معلم فداکار بود که توانست با وجود مشکلات فراوان و عدیده ای دلسوزانه نعمت آگاهی و بینش و دانش را به کودکان محروم سر لوحه کار خود قرار دهد.
عباس رنجبر این معلم نمونه در کنار آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان در بیداری و روشنگری جوانان  و پدران با   فرهنگ جبهه و دفاع مقدس و رساندن پیام بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) و لبیک گفتن به فرمان امام نیز در کنار برادران پاسدار و روحانیت مبارز کوشیدند زمینه حضور خیلی از دانش آموزان و مردم روستای پارت را به جبهه های نبرد حق علیه باطل فراهم نمایند و در این مسیر چهار تن از شاگردانش به نام های علی مسلمی، محمود مسلمی ،جواد مسلمی و علی غلامی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.
عباس رنجبر این معلم دهه 60  بعد از سی سال گذراندن خدمت مقدس در آموزش و پرورش در پست ها و سنگر های مختلف در پست مدیریت دبیرستان شاهد  در شهرستان سیرجان در سال 91 به افتخار بازنشستگی نائل آمد.
گذر ایام و روزگار توانست با پی گیری های فراوان از شهرها و مناطق تدریسی که در سال های دهه 60 داشتند از سیرجان به قصد رفتن به آن مناطق و پیدا کردن و دیدار با شاگردان خود خارج شده  و بعد از پیدا کردن شماره تماس یکی از شاگردان خویش که آن هم حکایتی بس شیرین و طولانی داشته ، امروز بعد از 31 سال  توانست شاگردان کلاس سوم سال 63 دبستان توحید پارت را این بار در شهر هشت بندی از توابع شهرستان میناب استان هرمزگان پیدا و از نزدیک با ایشان دیدار نمایند.
دیدار از نزدیک،ذکر خاطرات روزهای خوش دبستان،مشاهده عکس ها و تصاویر خاطره انگیزی از آن سال به همراه داشت که به سختی می توانستی عکس خود با این همه تغییر چهره پیدا کنی،یاد و خاطره شهدا و آنهایی که دیگر از آنها فقط عکسی و خاطره ای بیش نبود و قطرات اشکی که به یاد و نامشان از چشمان معلم برگونه هایش می چکید ،یاد و خاطره پیرمرد عاشق پیشه شهادت که در شلمچه آسمانی شد مثل برق گذشت.
ایشان سال 63 ،دانش آموزان آن سال و خونگرمی و مهمان نوازی اهالی روستای پارت را از شیرین ترین روزها و سالهای ماندگار و خاطره انگیز در تقویم کاری خود عنوان نمود.
دیدن چهره ها و آشنا شدن با سرنوشت و مسئولیت برخی از شاگردان برق شادی و شعف را در چهره ایشان رقم زد.
ایشان  با اظهار خوشحالی از حسین مسلمی یکی از شاگردان خود که هم اکنون به عنوان همکار و در پست مدیریت دبیرستان شبانه روزی ابوریحان  هشت بندی مشغول بوده خواست عاشقانه برای سرنوشت تک تک دانش آموزان دل بسوزاند و لحظه ای آن ها را به حال خودشان وا نگذارد و بیان داشت تعلیم و تربیت نسل جوان فرصتی است الهی که خداوند به ایشان عطا نموده است و که لحظه ای قصور و کوتاهی خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد و معلمی را نه به عنوان شغل بلکه به عنوان عشق و ایثار و فضیلت بداند .

دیدار دانش آموزان با معلم پس از 31 سال در سیرجان

دیدار دانش آموزان با معلم پس از 31 سال در سیرجان

دیدار دانش آموزان با معلم پس از 31 سال در سیرجان

دیدار دانش آموزان با معلم پس از 31 سال در سیرجان

دیدار دانش آموزان با معلم پس از 31 سال در سیرجان

دیدار دانش آموزان با معلم پس از 31 سال در سیرجان

دیدار دانش آموزان با معلم پس از 31 سال در سیرجان

پایان گزارش/


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در گفت و شنود
دوشنبه, 18 آبان 1393 21:30

واقعیت امر

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

گروه گزارش /

حال که حمیدرضا حاجی بابایی می خواهد دوباره به بهارستان بازگردد لازم دانستیم کارنامه وزارتش را مرور کنیم تا ضمن بازخوانی عملکرد ایشان در کسوت وزیر آموزش و پرورش ، فضا برای تنویر افکار عمومی و آگاه سازی آن فراهم گردد .

شاید در میان تشکل های فرهنگیان و نیز نویسندگان و فعالان حوزه آموزش و پرورش و معلمان این تنها " سایت سخن معلم " است که به صورت علمی ،دقیق و همه جانبه به نقد عملکرد ایشان تاکنون پرداخته است .

 این رسانه از همه اندیشمندان و فعالان دعوت می کند تا با ارائه نظرات و یادداشت های تحلیلی ، سهمی در روشنگری و آگاه سازی افکار عمومی داشته باشند .

« گروه سخن معلم » قبلا از حمیدرضا حاجی بابایی برای گفت و گو دعوت به عمل آورده است اما تاکنون پاسخی نشنیده است . ( این جا )

« گروه سخن معلم » بار دیگر از وزیر سابق آموزش و پرورش و کاندیدای دوره دهم نمایندگی مجلس برای گفت و گو دعوت به عمل می آورد .

منتشرشده در یادداشت

میزان درآمد ماهیانه صندوق ذخیره فرهنگیان و رشد جمعیت بازنشستگی کشور  گروه اخبار /

شهاب الدین غندالی در دیدار با فرهنگیان خراسان جنوبی اظهار کرد:میزان درآمد ماهیانه صندوق ذخیره فرهنگیان را ماهانه 21 میلیارد تومان است و با توجه به رشد جمعیت بازنشستگی کشور مبلغ 38 میلیارد تومان در هر ماه خروجی داریم که این خود بر کاهش نقدینگی و کاهش سود اعضا اثر مستقیم می گذارد.

وی، به خط تولید رسانی  MEG در شرایط سخت تحریم را  تحقق شعار "ما می توانیم " دانست و افزود: در حال حاضر صندوق ذخیره فرهنگیان در اجرای 12 طرح عمرانی،پتروشیمی، نفتی  و خدماتی مشارکت فعال دارد. با تولید انبوه این محصول مبلغ 3هزار میلیارد تومان به چرخه سود آوری شرکت افزوده می شود.
 
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور توجه به این صندوق را یکی از راه کارهای خروج از رکود دانست و تصریح کرد: با توجه گستردگی و توانایی بالای صندوق ذخیره فرهنگیان بایستی فضاهای سودآور اقتصادی به این شرکت واگذار شود.
 
این مقام مسئول از تهاجم فرهنگی به عنوان ابزار دشمن در راستای شکست انقلاب اسلامی ملت ایران یاد کرد و ادامه داد:  چنانچه به مسائل معیشتی فرهنگیان توجه نشود و فکر معلم درگیر مسائل مادی و غیر تربیتی باشد، زمینه نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن فراهم می آید.
 
 
18فعالیت در خراسان جنوبی به طرح تبدیل شد
 
عباس لامعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به فرصت های زیاد سرمایه گذاری در استان گفت:  بر روی 18 فعالیت در خراسان جنوبی مطالعات لازم صورت گرفته و به طرح قابل توجیح اقتصادی تبدیل شده اند.
 
وی اراده مستحکم، ایمان، نظم و بروز بودن دانش را از ویژگی های بارز جامعه فرهنگی در این استان برشمرد و اضافه کرد: برای ارتقای معیشت فرهنگیان یک عزم جدی و انقلابی لازم است.
پانا

آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

منتشرشده در اقتصاد

نظرسنجی

آیا هوش مصنوعی موجب تحول مثبت در آموزش و پرورش ایران می شود ؟

دیدگــاه

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور