صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شعری برای تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس

خسته از روزگار تنهایی
در محیطی شلوغ و غوغایی

همچو یک باغبان درون باغی
به طبیعت نگاه گه گاهی

صف به صف گونه چیدمان گل ها
در صفوفی به نظم سرو آسا

در محیطی ادب ادب پرور
باغبان خسته گاه گل پرپر

چه کند وضع حال باشد این
وضع حالی نه امنیت تسکین

همچو یک باغبان علم آموز
علم آموز حال خسته روز

علتی هست خسته علم آموز
علم را پشتوانه لا امروز

گر تقلا معلمی دلسوز
همچو گل با لطیف علم آموز

گاه خاری میان گلی پیدا
آگه از خار تربیت او را

بی غرض گر چه اتفاقی رخ
قصد او تربیت گلی با مُخ

به نصایح پدر که از آبا
یاد بشنو که زخم درد دوا

گر چه گفتند چوب علم آموز
چوب تعلیم از بهشت هنوز

درد دندان چو رویتی از بیخ
کند باید ز بیخ لا توبیخ

تربیت کودکان چه سخت دلا
رویتی همچو غنچه ای دانا

چه کنم پرده گوش نقصان را
به خطا علم رویتی از ما

به خطا علم عالمی دانا
پرده گوشی خراش حادثه ها

غنچه محبوب آن زمانی هان
چون تحمل فشار غنچه دهان

گل محبوب همنشین بلبل
چون تحمل فشار گردد گل

چه کنم وضع حال امروزین
وضع حالش نه مثل دیروزین


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

ای کاش به جای بسیاری از مطالب بی فایده و بی مصرفی که در مدرسه و دانشگاه به ما منتقل کردند کسی پیدا می شد تا این مفهوم را زودتر به ما منتقل می کرد/ سعی نکن از دیگران بهتر باشی یا شبیه به دیگران باشی،  تلاش کن تا بهترین خویشتن خویش باشی/ ما انسان‌ها در زندگی وقتی کلیشه‌ای رفتار می‌کنیم، آرام آرام همین گونه می‌شویم، با اینکه روز اول که هرکدام دنیا آمده‌ایم طعم و بوی اختصاصی خودمان را داشتیم، آرام آرام هم‌رنگ دیگران می‌شویم و یکتایی و یگانگی خود را از دست می‌دهیم و می شویم متوسط جامعه و اطرافیان/ میان مایگی و متوسط بودن یعنی اینکه  ما از تحقق خودمان رویگردان شده‌ایم و داریم چیز دیگری را که خودمان نیست، محقق می‌سازیم. به معنای دیگر، ما خودمان را زندگی نمی‌کنیم، بلکه «دیگران» را زندگی می کنیم/ یافتن منطقه طلایی باعث می شود همان گونه که خلقت ما بی همتا بوده، زندگی مان نیز ویژه باشد و نه تکرار مبتذل زندگی دیگران. "بی نظیر" زندگی کنیم و فقط تلاش کنیم از خودمان بهتر شویم

منتشرشده در یادداشت
پنج شنبه, 26 مهر 1396 11:53

هدف یابی، محور اساسی موفقیت

هدف یابی و مدیریت فرآیند موفقیت

آنچه به یک فکر و عمل جهت می دهد و موفقیت را فراچنگ می آورد، تعیین هدف می باشد. بدون هدف انرژی ها را به هدر داده و ضمن برباد رفتن سرمایه و جوهره اصلی حیات آدمی، حاصل کار سردرگمی و ناامیدی و شکست خواهد بود.

خداوند غرض و هدف از خلقت هستی و انسان را مشخص فرموده که قرب الهی، خدایی گشتن و ره یابی از فنا به بقا، کمال و سعادت از جمله آن می باشد.

وقتی نیروی تخیل خود را در جهت اهداف خود می پرورانید و نگرش مثبت خود را در این راستا تقویت می کنید جسورانه تر گام برمی دارید و بلند پروازانه تر دست به عمل می زنید  انسان نیز به تاسی از پروردگار و عالم هستی می بایستی هدفمند باشد و از بی نظمی، بی هدفی و انفعال خلاصی یابد. خداوند در سوره مومنون می فرماید: آیا پنداشتید شما را بیهوده آفریدیم و به سوی ما باز نخواهید گشت!؟ نیهیلیسم که ره آوردی جز انزوا، شکست، بدبینی و یا مرگ تدریجی و خودکشی ندارد در خلاء و فقدان هدف رخ عیان می نماید.

بزرگی می گوید هر گاه اشتیاق دسترسی به هدفی را در خود احساس کردید می توانید برنامه ریزی خود را آغاز کنید. هدف گذاری باید دقیق و روشن باشد. شما هدف خود را با توجه به عزت نفس خود تعیین می کنید. در هدف گذاری، آقای چارلز آلبرت پوسیانت می گوید: " وقتی هدف خود را یادداشت می کنید، نخستین قدم را برای رسیدن به آن برداشته اید.

تعیین هدف شفاهی یا ذهنی این خطر را دارد که ممکن است متوجه ابهام یا مهمل بودن آن نشوید اما وقتی اندیشه را بر روی کاغذی بنویسید، ناگزیرید که آن را دقیق و روشن بنویسید. به این ترتیب سخت تر می توانید با طرح اهدافی غیرواقع بینانه خود و دیگران را فریب دهید...."

چارلز آلبرت پوسیانت معتقد است: " ضروری ترین اقدام برای رسیدن به یک هدف تهیه یک برنامه اجرایی گام به گام است. به رغم مسائل و مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، باید خود را پای بند به این برنامه کنید. همچنین باید بدانید که وقتی فکر تازه ای به ذهن شما خطور می کند چگونه انعطاف نشان دهید و با اتخاذ تدابیری سنجیده توازنی را در برنامه اجرایی به وجود آورید. وقتی هم چهره منحوس شکست از دور نمایان می شود قبل از آن که خیلی دیر شود در برنامه خود تجدید ظر کنید.

وقتی هدف خود را طبق برنامه اجرایی دنبال کنید از یاری نگرش ذهنی مثبت برخوردار خواهید شد. وقتی به اجرای برنامه خود می پردازید باید هم انعطاف پذیر باشید و هم قاطع و استوار.... بیشتر ناکامی های مردم به این دلیل است که در برابر نخستین مانع سر تسلیم فرود می آورند.

هدف بلند مدت کمال مطلوب زندگی است. چنین هدفی به شما امکان می دهد که در تصمیم گیری بر شک و دودلی غلبه کنید و از آن مهم تر بر پوچی و انفعال خط بطلان بکشید.

وقتی کسی هدفی روشن و دقیق ندارد، نمی تواند حتی کم اهمیت ترین تصمیمات روزانه خود را بگیرد. طرح و نقشه بزرگ است که می تواند اعمال و رفتار شخص را تعیین کند. کسانی که نمی دانند از زندگی چه می خواهند یا تصوری از آینده خود ندارند طبعا قادر نیستند زندگی دلخواه آتی خود را بسازند و در نتیجه به ندرت به کامیابی خواهند رسید...

طرح یک برنامه زندگی، شوق و تحرک می آفریند و در هر زمینه ای به موفقیت انسان می انجامد. در عین حال از یاد نبرید که در برابر رخدادهای آینده باید انعطاف پذیر بود چرا که زندگی مستلزم چنین انعطاف پذیری هایی است...

وقتی نیروی تخیل خود را در جهت اهداف خود می پرورانید و نگرش مثبت خود را در این راستا تقویت می کنید جسورانه تر گام برمی دارید و بلند پروازانه تر دست به عمل می زنید."


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

شاخص ها و ملاک ها برای تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش  آقاي بطحايي در سخنانشان در روزهاي  آغازين تصدي وزارت ، مهمترين ابزار و لازمه پیشرفت در آموزش و پرورش را بر اساس منویات مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهور و در رأس برنامه و در جهت بهبود روند آموزش و پرورش " ايجاد خلاقيت " عنوان كردند .
اكنون با اعلام آغاز تغييرات در آموزش و پرورش به نقل از آقای نظري - روابط عمومي محترم - لازم دانستم  به آقاي وزير، پيرو و در تاييد مطلب بسيار مهم و هدف ارزشمندشان عنوان نمايم كه امروز، ديدگان معلمين به دستان شماست ! تا با صدور ابلاغ و احكام نشان دهيد تغييرات فوق چگونه صورت خواهد گرفت؟!
آيا انتصابات مديران ستادي و كل براساس معيارهاي ذكر شده در برنامه ها تا آخرين بياناتتان خواهد بود؟!
آيا تاثيرات حزبي وسياسي و ترفندهاي تغيير رفتار افراد جهت تصدي سمت يا ابقا بر شما غالب خواهد شد؟!

لذا جهت استحضار و براي ملاك قرادادن انتصابات و تغييرات ذكر شده ، موارد فوق به عرض مي رسد كه قطعا مورد تاييد شما خواهد بود . اما ميزان راستي آزمايي شما امروز در رصد تمام فرهنگيان سراسر كشور خواهد بود!
براي دست يافتن به آموزش و پرورش موفق و پويا بايد تمام اركان آن به درستي عمل كنند.

يكي از مهمترين اين أركان ها كه درراس هرم هاي آموزشي قرار مي گيرد مديران مي باشند كه تصميمات و افكار و رفتار آن ها نقش بسيار تعيين كننده اي درموفقيت يا عدم موفقيت برنامه ريزي هاي آموزشي و عبور ازمشكلات و موانع پيشرو دارد .
آيا مديران انتصابي داراي چنين اعتقادي هستند ؟!
و همچنين آشنايي با روش هاي نوين و خلافانه در امر مديريت و تغيير نگرش ها و باورهاي اشتباه در اين زمينه مي تواند تأثير به سزايي در رشد و شكوفايي آموزشي داشته باشد.
آيا مديران عالي در ستاد و مديران كل " اهميت موضوع فوق را باورداشته و ميزان اهميت آن را مي دانند ؟!


مديران در مراکز علمي و آموزشي به دو دسته تقسيم مي شوند:

مديراني که مستقيم عهده دار فعاليت علمي و آموزشي هستند، همانند معاونين آموزشي، پژوهشي، دانشجويي و... و مديراني که غيرمستقيم در مراکز علمي و آموزشي فعاليت دارند، همچون معاونين اداري مالي، پشتيباني و مانند آن. لذا هر دو دسته از مديران مذکور علاوه بر انجام وظايف جاري خود، لازم است داراي ديدگاه خلاقانه نسبت به عناصر اصلي آموزش يعني معلم و فراگير باشند. در غير اين صورت توقع رشد و پرورش خلاقيت در فراگيران توقعي حساب نشده و غيرسازنده خواهد بود.

شاخص ها و ملاک ها برای تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش

 آقاي بطحايي !

آيا واقعا مديران انتخابي و انتصابي آينده شما خلاق هستند و اصلا به خلاقيت اعتقاد دارند؟!
علاوه بر اينها مديران مي توانند فضاي سازمان ها را طوري فراهم سازند که معلم و فراگير به تغيير و تحول، ريسک پذيري، واگذاري تصميم گيرها، رشد دهندگي و مانند آن را درک نموده و تمايل و رغبت به سوي تغيير و تحول تکاملي را از خود بروز و ظهور دهند.
آيا مديراني كه قرار است در راس قرار بگيرند به ريسك پذيري اعتقاد داشته و واقعا جسورانه عمل مي نمايند ؟! يا فقط محتاطانه ، به خاطر ابقا در سمت عمل مي نمايند ؟

و همچنين انعطاف پذيري منطقي، تحمل ابهام و تضاد، کاهش کنترل بيروني، کاهش تقسيم کار شديد، عدم تمرکز صِرف بر نتايج، ايجاد فضاي مشارکت علمي و آموزشي، ايجاد بسترهاي همفکري و نظر دادن و پيشنهاد ديگران، برقراري روابط صميمانه که منجر به همدلي و احساس مسئوليت جمعي شده و در نهايت همراهي خلاقانه را مهيا مي سازد از وظايف مدير است كه از ميان نيروهاي انساني، گروهي توانا بسازد، كاركناني كه بتوانند تصميم بگيرند، راه حل هاي تازه براي مسائل پيدا كنند، خلاقيت داشته باشند و در مقابل كار مسئول باشند.


جناب آقاي وزير و تيم انتصاباتتان براي انتصاب مديران ،ميزان تحمل ، صبوري و قدرت پذيرش انتقادات  را بررسي مي نمايند ؟!

اكنون توصيه اي به كميته انتصابات از ستاد تاصف براي انتصاب مديران دارم كه  جهت تغییر و تسهیل در خلاقیت مراکز آموزشی توسط مدیران موارد ذیل را در برنامه هایتان در نظر بگيريد:

۱) تفویض اختیار به سطوح پایین تر در مراکز آموزشی ، استفاده از توان تفکر و خلاقیت و برنامه ریزی همه ی نیروها .
۲) توجیه و آماده سازی همه ی کارکنان آموزشی به ویژه معلمین برای ایجاد تغییر و تحول در روش های معمول و تقویت باور.
۳) واگذاری اختیارات لازم به مراکز آموزشی برای تطبیق امور آموزشی و تامین منابع انسانی ومادی با توجه به شرایط منطقه با استاندارد علمی .
۴) حمایت همه جانبه از نوآوری ها ی مراکز آموزشی .
۵) تشویق افرادخلاق و نوآور.
۶) آموزش شیوه های جدید و استفاده از روش های خلاق .
۷) انتخاب مدیران خلاق و شایسته در سطوح مختلف .
۸) مشارکت دادن همه ی عناصر و کارکنان آموزش و پرورش در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها .


در پايان ضمن آرزوي موفقيت براي  آقاي وزير در دولت تدبير و اميد  ؛ اميد كه  آقاي بطحايي و كارگروه انتصابات موارد فوق را ملاك تغييرات اعلام شده ،از ستاد تا صف قرار دهند و خواسته به حق و آرزوي ديرين عموم فرهنگيان در ايجاد تغيير و تحول را محقق نمايند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

روانکاوان اعتقاد دارند که رویدادهای کودکی و احساسات ناخودآگاه، افکار و انگیزه نقش مهمی را در بیماری های ذهنی و رفتارهای ناسازگارانه بازی می کند/ ما همکاران فرهنگی با نوشتن مطالب یا نظرات یا مطالعه آنها ، به نوعی به برقراری روابط اجتماعی می پردازیم/ از طریق ارتباط با اذهان یکدیگر از اخبار یا آرای همدیگر مطلع می گردیم و به درمان عصبیت ها و پرخاشگری ها و عصیانهای شغلی خود می پردازیم/ ما با تعقیب آزادمنشانه سایت صدای معلم روح وارستگی و آرامش و متانت را در خود به وجود می آوریم/ ما با ارتباط خود با سایت صدای معلم تعامل اجتماعی مثبت برقرار می سازیم/ صدای معلم ، پلی بین گوینده و شنونده پیامهای کتبی است که محتوای پیام موجب خرسندی یا آرامش یا خالی کردن خشم و نفرت از مسایل و مشکلات پیرامون می گردد/ هنوز " فرهنگ پاسخ گویی " (نه رو خوانی آئین نامه ها و بخشنامه ها و قوانین ) برای مسئولین وزارت آموزش و پرورش ، فرض واجب نگردیده است/ به هنر خوشایند زندگی اجتماعی نیز اشاره نکردم چون هنوز از آن بدوریم و آن هنر" عذرخواهی " است خصوصا از سوی مسئولین/ ما بدین طریق هنر هماهنگی و سازماندهی و هم صدائی را می آموزیم

منتشرشده در یادداشت

شعری به مناسبت 23 مهر ماه روز جهانی نابینایان

نگاهی هر کجا رویت عصایی
کنی جانا به حرمت احترامی

در عالم حرمتی کن تا توانی
به امداد هر ضعیفی ناتوانی

سفیدی رویتی گاهی عصایی
به ابهامی تو را گوید پیامی

که عاقل خدمتی روشندلان را
همان روشندلان را ماه سیما

بشر خاکی حقیقت را بدانی
تویی اشرف خلایق در جهانی

کنی خدمت بشر را تا دل آرام
به خدمت خلق باشی شاد ایام

اگر رویت کنی فردی که عابر
عصایش ابیضی باشد چه صابر

صبوری اختیاری کن کمک حال
چنان حرمت کنی جویای احوال

چنان امداد خشنودی خداوند
خدا راضی بشر قاضی خردمند

قضاوت کن قضایا را قدر را
نه بی حرمت به افرادی مبادا

بشر در آزمون با هر بلایا
به سنجش نمره مثبت ثبت جانا

جهانی ابیضی دارد عصایی
محبت لا دریغ از این کسانی

کسانی پاک طینت فطرتی پاک
عصا دستی که با همت چه بی باک

ز خود امداد گیرند ای خداوند
به دیگر فردها حرمت خداوند

چنین افراد را طالب عزیزان
چه با فرهنگ عصا دستی نمایان

به شیوایی کلامی هر یکی هان
ز عمقی قلب بیرون ذکر رحمان

خداوندا سپاسی ذکر گویان
گذر ایام را روزی نمایان

نظر لطفی عنایت بر کسانی
عصا دستان ابیض این جهانی

به خدمت خلق خالق را نظرها
به خاطر خالقی خدمت بشر را


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

شعر معلم برای صدای معلم سایت فرهنگیان ایران

حق مطلب را ادا باید دلا
سایت ها بی حد رسالت پر بها

در میان سایتی معلم را صدا
مطلبی را انعکاسی بین ما

این چه توفیقی تعامل اجتماع
بین خلقی شد زبانزد انتفاع

بازگویی بس مطالب نقل قال
ارزیابی بین همکاران به حال

از مضی حالی مضارع گفتمان
بررسی هر گفته نقدی بین مان

مطلبی داری ادایی کن دلا
تا میان همکار پخشی عاقلا

با صمیمی مردمانی آشنا
بی ریا افراد خاکی حق نما

هر یکی اهدافشان اصلاح علم
با درایت عقل ها جویای حلم

چون به خدمت این کسان افراد را
ویژه تلمیذان مکتب پیشه ها

افتخاری بر چنین افراد هان
منطقی با بحث علمی ها عیان

شب نخوابی روزهایی در تلاش
خدمتی بر خلق فارغ از معاش

زندگی زیباست زیبایی حیا
با حیایی زندگانی پارسا

شعر معلم برای صدای معلم سایت فرهنگیان ایران


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

همین‌ که شما مذکر باشید واجد ارزش هستید/ کودکی به‌ عنوان یکی از مراحل زندگی افراد، پدیده‌ای متعلق به دنیای مدرن است/ هر چه جوامع به جلو می‌آیند و با وقوع تغییرات و تحولات اجتماعی و گسترش شناخت‌های علمی، مراحل مختلف طول عمر کوچک‌تر می‌شود/ جهان مدرن تلاش می‌کند تا همه « سالاری‌ها» را حل کند/ در خانه‌های قدیمی ما اتاق کودک نداریم/ متأسفم این را بگویم که تا تجاوزی صورت نگیرد تحرکی ایجاد نمی‌شود/ ما چند سازمان‌ غیردولتی داریم که درزمینه حقوق کودکان به معنای کلی آن فعال‌اند/ در زمینه کودکان ما یک جریان اجتماعی پررنگ نداریم/ هم‌اکنون در امریکا قانونی داریم با عنوان « مگان لاو» megan law یا قانون مگان/ هنوز در کشور جزیره‌هایی داریم که گویی اصلاً تحت نفوذ آن جریان کلیِ به رسمیت شناختن کودکی و دنیای کودکی نیستند/ خیلی از والدینی که با کودکانشان به تماشای صحنه اعدام می روند قطعاً برای کودکانشان اتاق مستقل هم دارند، برای آن‌ها جشن تولد هم می‌گیرند ولی نمی‌دانند که نباید با کودک به تماشای اعدام رفت

منتشرشده در یادداشت

سنگ بنای یک فرهنگ و تمدن کارآمد و درخشان در خانواده گذاشته می شود/ به رغم اراده و نبوغ زائوالوصف "اسپیلبرگ" و نهراسیدن و ناامید نشدنش از مشکلات و سختی ها و سنگ اندازی ها در مسیر هنری اش به اعتراف خودش بخش قابل توجهی از جوهره و رنگ و بوی فیلم هایش متاثر از دنیای کودکی اش می باشد/ سفری که ما را وا می دارد تا هراسهایی را که روزی سراسر وجودمان را فرا می گرفت، دیگر بار تجربه کنیم و شادمانی وصف ناپذیری را نیز که در اعماق قلبمان خفته است بیدار کنیم/ " آنها نمی دانستند که با دقت کارهایشان را زیر نظر داریم و از احساس ناگوارشان آگاهیم"/   ترس و اضطراب نهفته در فیلم هایش از کابوس های دوران کودکی او سرچشمه می گیرد. به بیانی دیگر موجوداتی که زمانی عرصه تخیلات او را جولانگاه خود قرار داده بودند ، اینک در فیلم هایش به تاخت و تاز می پردازند

منتشرشده در یادداشت

شعر معلم برای روز بزرگداشت غزل سرای بزرگ حافظ

غزل 1

الا یا ایها الساقی بده شرب سماواتی
که از می خانه ها سازم برای روح جناتی

نبود عاشق که مشکل داشت جام شوکران در دست
به جای می چه خون افتاد از دست خراباتی

جرس فریادها کرده است دل بندید از دنیا
که دنیا عیش را از من ربوده هست درکاتی

به پیر می خوران گویید از من ظلم گرداند
در این راهی که افتادم ندانستم حکایاتی

نه سالک بودم و مرشد نه استا و نه خود عاشق
عبادت جذب دل بنمود این است عز ساداتی

شب تاریک را گشتم حیاتی گیرم از ظلمت
ولی را این چنین دیدم به دست ساز و چه اصواتی

به دورش انجمن دارد ز گل ها جوی می در پیش
به زیر لب سرودی خوش سرودی همچو بایاتی

چو بشنیدم دلم لبریز گشت از صوت قرآنی
بگفتم عاشق دانا مرا ده لحن آیاتی

شعر معلم برای روز بزرگداشت غزل سرای بزرگ حافظ

غزل 2

الا یا ایها الساقی بزن ساز سماواتی
که در یک لحظه گیرم من رموزات نباتاتی

به جام ارغوانی رنگ سوگندی دهم جان را
بپیرایم به ایمان و به آیین کراماتی

خدایا عاشقم گردان به مستی عشق بازی را
از این جام آوران پرسم مراحل های آیاتی

به نوش نیش مه رویان به رقص آیند مخموران
که نیش از نوش می آید در این دیر خراباتی

به می مستور کن جان را ببینی جان جانان را
سرا پا خیز برداری بگیری عز ساداتی

به می خواران عالم ده سرور و نشئه می را
که ساقی باده گرداند بکوبد طبل ایلیاتی



غزل 3

الا یا ایها الساقی بده یک جرعه باقی
که در جنت نخواهم یافت از دست تو ای ساقی

دلت کن منظر چشمم ببینی جلوه ای تا من
صُراحی دست می آیم به هم سازیم آفاقی

به سجده جان دهم جان را مُرادم کو نگارم را
به یک جرعه کنم دعوت از آن ابروی مشتاقی

شباهنگام می گریم چو شمعی آتشین محفل
به حال مستمندان دل کنم غمخوار و عشاقی

از آن جام آوری پرسم ملامت های عاشق را
که در پستوی اسرارش ببندد عهد و میثاقی

من و ساقی و بوی گل نسیم زلف هر سنبل
به دستم نافه عطری بداده هست دُستاقی

به آن فرخ لقا گویید با والی کمی سازد
دل نازک ببین ای دل که دارد خوب اخلاقی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

نظرسنجی

اجرای رتبه بندی پس از دو سال چه تاثیری در کیفیت آموزش داشته است ؟

عالی - 6.3%
خوب - 6.5%
تاثیر چندانی نداشته است - 29%
رتبه بندی فقط به ایجاد نارضایتی بیشتر معلمان و تبعیض درون سازمانی انجامیده است - 58.2%

مجموع آرا: 414

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور