گروه اخبار / خبر دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده های معلمان زندانی در سخن معلم منتشر گردید . ( این جا )
برای نخستین بار پرتال وزارت آموزش و پرورش اقدام به انتشار این خبر در صفحه اصلی ( اسلایدر ) نموده است که موجب امتنان است .
« گروه سخن معلم » از اقدامات انسانی و معلم بنیان وزیر آموزش و پرورش تقدیر و حمایت می کند .
علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش: « به ازای هر 1670 دانشآموز تنها یک مراقب سلامت یا بهداشت فعالیت میکند. یک سوم دانشآموزان در فضاهای تخریبی و نیازمند بازسازی مشغول به تحصیل هستند. 130 هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد و اداره 10 هزار واحد آموزشی به صورت دو نوبته است ؛ 5900 پروژه نیمه تمام در این وزارتخانه وجود دارد که این پروژهها 31 هزار کلاس درس را شامل می شود. ایسنا، 25 / 3 / 93 و ایران 26 / 3 / 93 .
« آموزش و پرورش دارای 20 هزار مدرسه و 90 هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است و من هر روز به ویژه در ایام زمستان باید دعا کنم تا سیستم های گرمایشی فرسوده در مدارس باعث بروز مشکل نشوند و خدا را شاکریم که در سال 93 از این حیث، فرزندانمان دچار مشکل نشدند. namehnews.ir ، 4/2/94.
« وجود تبعیض بین معلمان و دیگر کارکنان دولت دردی مزمن برای آموزش وپرورش است.» همان
« در حال حاضر آموزش و پرورش با مشکلات بودجهای روبروست و 5000 میلیارد تومان کسری بودجه دارد.26 / 8 / 93 namehnews.ir، .
«حدود 750 مسئله در آموزش و پرورش را احصا کردیم تلفیق و طبقهبندی شد و از دل آنها سیاستهای امروز آموزش و پرورش را استخراج کردیم.در تهران 3 هزار نیروی انسانی خانم اضافه داریم. حدود 650 هزار نیروی انسانی در کلاسهای درس هستند که این یعنی نیروهای پشتیبانی نیمی از نیروهای آموزش و پرورش را تشکیل میدهند.بیش از 99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق میشود و با یک درصد بودجه نمیتوان کار کیفی انجام داد.» 2 / 6 / 93 farsnews.com ، .
سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش: آموزش و پرورش تا پایان امسال با کسری 4 هزار میلیارد تومانی مواجه است.کسری بودجه مربوط به مطالبات فرهنگیان و بخش غیر پرسنلی آن است که البته دولت بخشی از این کسری را تامین خواهد کرد اما بخشی از کسری بودجه برای سال آینده باقی خواهد ماند.10 / 11 / 93 www.ghatreh.
غلامعلی جعفرزادهایمنآبادی عضو کمیسیون برنامهوبودجه مجلس نهم: « دو درصد از 76 هزار نفري كه در دو سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش استخدام شدند، بيسواد هستند، 14 درصد– معادل 10640 نفر- تحصيلاتي تا مقطع ابتدايي، 19 درصد -معادل 14440 نفر- راهنمايي، 31درصد ديپلم و 33 درصد بالاتر از ديپلم هستند كه نشاندهنده وقوع فاجعهيي پنهان در اين حوزه و وزارتخانه است.
متاسفانه در دولت گذشته عمده اطرافيان و خانوادههاي مسوولان، فرمانداران، استانداران و وزرا بدون هيچ قانوني استخدام شدند، بهطوري كه دختر يكي از فرمانداران كه الفباي زبان عربي را بلند نبود در آن دوران به عنوان معلم عربي استخدام شد و هماكنون در حال تدريس درس جغرافياست! » شرق 16 / 4 / 93 ؛ اعتماد، 16یا 26 / 4 / 93 26/4/93(؟)
آموزش و پرورش کشور سالهاست که در انبوه نابi سامانی غوطهور میباشد. این بحرانها به خصوص در حوزهی نیروی انسانی و تجهیزات نمود فزونتری دارد. در مورد امکانات آموزشی افزون بر آنچه در گزارش وزیر و عضو مجلس آمده، بیشتر و شاید همهی مدارس کشور از کمبود شدید و یا دستکم غیراستاندارد بودن ابزارهای سختافزاری و نیز نرمافزاری آموزشی مانند فضای فیزیکی مدرسه، کلاس، کتابخانه، آزمایشگاه علوم و زبان، زمین و سالن ورزش، سالن فرهنگ و هنر، سالن اجتماعات و امتحان و یا سالنهای چند منظوره و دیگر نیازهای ذهنی و عینی یک آموزش و پرورش کارآمد- که باید در نوشتاری مستقل در باب آن بحث شود – به شدت رنجوراند.
بحران نیروی انسانی اما خود داستان غم بار دیگری دارد. بیش از یک میلیون فرهنگی به شکل عام و به ویژه 650 هزار نفر معلم در صف و کلاس، از تبعیض و نابرابری کلانی که میان جمع دریافتها و امتیازات نقدی و غیرنقدی آنها با جمع دریافتها و امتیازات و امکانات مستقیم و غیر مستقیم دیگر حقوق بگیران دولت وجود داشته و آنان را در انتهای جدول نانخورهای دولت تهنشین کرده است، سخت دلخور و افسردهاند.
در ارکان بنیادین حاکمیت که 70 تا 80 درصد آن ملک طلق محافظهکاران است نیز به رغم تقدیم گفتارهای ستایشانگیز در اهمیت دانش و فضیلت تعلیم و تربیت-که ساختمان آن در آموزش و پرورش پیریزی میشود- و دیگر ادعاهای البته سراسر پوچ در باب مدیریت عالم و آدم، به تقریب کمترین ارادهی منجر به عمل برای پایان دادن به این تبعیضهای غیرعقلانی و انگیزهکش یافت نمیشود.
آنها حتی در حرف نیز حاضر نیستند بر نقش بیبدیل خود در کلیت بحران آموزش و پرورش و از جمله به فقر زدگی معلمان کشور اعتراف کنند. آنها در دوران حاکمیت صددرصدی خود بر دار و ندار این کشور(84-92) به جای آنکه درپی راهکارهای خردمندانه برای برونرفت از این وضعیت اسفبار باشند، اندک تحرکات فرهنگیان ستمدیده را به شکل عریان سرکوب کرده، تشکلهای صنفی معلمان را به ورطهی تعطیلی کشانده و تعدادی از کنشگران صنفی را برخلاف اخلاق، دین و قانون عادلانه به انواع مجازاتها نواختند.
واکنش دولت حسن روحانی اما در برابر جنبش سندیکایی معلمان، تاکنون واکنشی در مجموع نادرگیرانه بوده است. رئیس هیأت وزیران اعلام کرد که دولت حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف و از جمله برای فرهنگیان به رسمیت می شناسد. این حق البته در 31 تیر امسال از سوی برخی از نیروهای امنیتی و انتظامی و افراد لباس شخصی که مجری فرامین رئیس جمهور و وزیر کشور نبوده و از جاهای دیگری دستور میگیرند پایمال گردید و به ضرب و شتم و بازداشت برخی معلمان ستمدیده اما دلاور کشور انجامید. از دگر سو برخی مقامهای دولتی اما جلساتی برای رسیدگی به مطالبات صنفی فرهنگیان تشکیل دادهاند. نشستهایی که البته تاکنون در جبین آنها هیچ نور رستگاری برای فرهنگیان دیده نمیشود. این جلسات بیشتر مصداق این گفتهی فردوسی است که: بزرگان همه مجلس آراستند / نشسستند و گفتند و برخاستند. حاکمیت در خصوص پایان دادن به تبعیضهای موجود میان فرهنگیان و سایر حقوق بگیران دولت، هیچ اقدام عملی انجام نداده است.
ادامهی روند این نابرابریهای ناعادلانه و زمین گیرکردن خانوادههای فرهنگیان در زیر خط سهمگین فقر اما خروجیهای خسارتباری به ارمغان آورده که در این نوشتار به برخی از آنها اشاره میشود:
1- تشدید بحران بیانگیزه گی در میان معلمان؛ با توجه به اینکه حقوق و مزایای دریافتی معلمان به هیچ صورت درخور کار طاقتفرسای تعلیم و تربیت نیست، انگیزهی معطوف به وظایف حرفهای وحقوقی، در قوارههای متفاوت در عموم معلمان در حال افول است. زیرا به گفتهی حافظ:
کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد
آنچه اما تاکنون آموزش و پرورش کشور را به همین شکل نیمهجان نگه داشته، تمایلات وجدانی، جوشش درونی و مسئولیتپذیری شخصی معلمان شریف کشور در برابر فرزندان این آب و خاک میباشد. از طرف دیگر اگر در برخی دروس، دبیران شاغل ما به هر علت و یا دلیل حاضر به گرفتن ساعتهای غیرموظف نباشند و دبیران بازنشسته نیز از همکاری با آموزش و پرورش خودداری کنند، برخی از کلاسها بدون دبیر مانده که حاصل آن چیزی جز زیانهای علمی، آموزشی و نارضایتی اجتماعی بیشتر نخواهد بود.
2- تکاپو برای جبران هزینه؛ وضعیت نابه سامان مالی معلمان، بسیاری از آنها را واداشته که برای تأمین مخارج کمرشکن زندگی، در جست و جوی شغلهای دیگری باشند که چه بسا برای آن ساخته نشدهاند؛ شغلهایی که عموم آنها از جنس کالاهای فرهنگی نیست.افزون بر این، بروز هر ندانمکاری و یا لغزش ارادی منفی مانند حرامخواری مالی و عدم پای بندی به تعهدات از سوی فرهنگیان در این کار وکاسبیها، به قطع به شأن فرهنگی آنان آسیب خواهد رساند. عمق فاجعه اما آن جاست که برخی فرهنگیان به علت استیصال و درماندگی مالی شاید به رفتارهایی در داد و ستد با دانشآموزان دست زنند که در صورت وقوع، به کلی با حیثیت معلمی و نیز با اهداف ملی تعلیم و تربیت در تضاد کامل است.
3- افت کیفی آموزش؛ فقدان و یا فرسودگی سر و میل معلمان در امر تدریس و نیز نبود زمان لازم و کافی برای مطالعهی پویا و و روزآمد نمودن دانش خود و ذهنیت مشوش و بیحوصلگی رفتاری آنها در کلاس، به طور طبیعی باعث افت شدید کیفیت آموزش و تحصیل و تربیت شهروند دانا، آزاد، آفریننده و متعهد به منافع میهنی شده و انبوهی از دانش آموزان کم سواد و مهارت و یا ناآگاه به وظایف فردی و گریخته از مسئولیتهای جمعی و ناآراسته به رفتارهای مدنی را روانهی عرصهی اجتماعی کرده است.
معلمی که غوطهور در هشت و چهار زیست جسمانی خود است چگونه میتواند از همهی استعدادها و سرمایههای ذهنی و عینی خود در امر خلق دانش و تولید فرهنگ و تربیت دانشآموزان بالنده، فرحناک، فرهیخته، دانشپژوه و انسان دوست گام بردارد؟ محصول مصیبتبار این رخداد نامیمون البته بر آگاهان و دردمندان واقعی وطن پوشیده نیست. حال در این شرایط اگر آن محرکات ضمیری و وجدان اخلاقی معلمان در حوزهی آموزش و تدریس، نیز از هم بپاشد، آن گاه از آموزش و پرورش مملکت نه تاک، نشان خواهد ماند و نه تاکنشان!
خلاصه اینکه استمرار بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش، نه فقط نتایج بسزیانباری برای مردم و کشور به ارمغان خواهدآورد، بلکه حتی در حاق خود برای حاکمیت و نظام موجود نیز خسارتزا بوده و ابعاد گودال میان فرهنگیان- حاکمیت را نیز بیش از پیش پردامنهتر خواهد کرد.
حاکمان ما که به رغم درآمدهای افسانهای مولود منابع زیرزمینی، خود با توزیع نابرابر امکانات عمومی باعث و بانی شکاف ژرف طبقاتی و سیهروزی لایههای تهیدست جامعه هستند باید به فرمان اخلاق و دین، گردن نهاده و با عملیاتیکردن آیین حکمرانی عقلانی و عادلانه و عاری از فساد مالی و ویژهخواریهای رنگارنگ، و با توزیع منصفانهی درآمدهای ملی به تبعیضهای موجود پایان داده و منزلت و جایگاه ارباب فرهنگ و دانش و دیگر شهروندان را پاس دارند وگرنه تاریخ حال و آینده از آنها به نیکی یاد نخواهد کرد.
آقایان ؛ به فرمان خرد کرنش کنید و با پایان دادن به تبعیض روانسوز میان دریافتهای مادی فرهنگیان با دیگر کارمندان دولت، از بروز خسارتهای مادی و معنوی بیشتر به مردم و میهن جلوگیری کنید؛ چه هروقت و هر جا جلو ضرر گرفته شود، نفع است.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/
امروز ساعت 30 / 17 نشست خانواده های معلمان دربند با وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود .
این نشست به منظور بیان مشکلات خانواده ها و پیگیری های وزیر آموزش و پرورش در مورد فعالان صنفی زندانی انجام می شود .
در این دیدار خانواده های آقایان علیرضا هاشمی سنجانی دبیر کل سازمان معلمان ایران ، علی اکبر باغانی ، نائب رئیس کانون صنفی معلمان ؛ اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان ایران ؛ رسول بداغی ، عضو هیات مدیره کانون صنفی ملعمان ایران ؛ محمود بهشتی لنگرودی ، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران ؛ محمدرضا نیک نژاد عضو کانون صنفی معلمان ایران و مهدی بهلولی از فعالان صنفی معلمان حضور خواهند داشت .
تاکنون وزارت آموزش و پرورش در مورد این بازداشت های پی در پی موضعی اتخاذ نکرده است .
پایان پیام /
گروه اخبار /
امروز سه شنبه ساعت 7 صبح تعدادی از فعالان تشکل های معلمان با دکتر نوبخت دیدار و گفت و گو نمودند .
این جلسه به مدت 2 ساعت ادامه داشته و موضوع آن بحث و بررسی در مورد مشکلات و مسائل فرهنگیان و معلمان بوده است .
قرار شده است که این جلسات استمرار داشته و بین تشکل های معلمان و دولت تعامل و هم اندیشی صورت بگیرد .
در این نشست افرادی از سازمان معلمان ایران ، کانون صنفی معلمان ایران ، انجمن اسلامی معلمان ایران و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی حضور داشته اند .
پایان پیام /
گروه اخبار /
دولت عربستان سعودی از ارائه طرح هایی برای جبران کسری بودجه ناشی از کاهش جهانی قیمت نفت ناشی از کاهش جهانی قیمت نفت، مهمترین صادرات این کشور، خبر داده است.
ابراهیم العساف، وزیر اقتصاد عربستان گفته است از میزان هزینه های غیرضروری کاسته میشود از جمله این که برخی از پروژههایی که قبلا به تایید رسیده، احتمالا با تاخیر اجرا خواهند شد.
اما به گفته آقای عساف، صرف بودجه در بخش های کلیدی نظیر بهداشت و آموزش تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.
وزیر اقتصاد عربستان جزییات بیشتری در این باره اشاره نکرده است.
دولت عربستان کسری بودجه کشور را در سال جاری نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار برآورده کرده است.
این در حالی است که صندوق بین المللی پول و تحلیلگران بخش خصوصی، کسری بودجه این کشور را در سال جاری ۱۲۰ میلیارد دلار و حتی بیشتر پیشبینی میکنند.
نوسانات قیمت نفت
با بروز بحران مالی جهانی و سقوط بورسهای عمده جهان، قیمت نفت از سال ۲۰۰۸ به طور چشم گیری سقوط کرد و در سال ۲۰۰۹ به نزدیکی ۴۰ دلار رسید، اما قیمتها به مرور بالا رفت و در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ عمدتا در نزدیکی ۱۰۰ دلار در نوسان بود.
در زمستان سال گذشته میلادی (۲۰۱۴) قیمت نفت خام در بازارهای جهانی دوباره پایین آمد و از بالاتر از ۱۰۰ دلار به زیر بشکهای ۵۰ دلار رسید. افزایش تولید نفت آمریکا و پایین آوردن قیمتها از طرف عربستان سعودی به منظور حفظ بازار، دلیل این سقوط عنوان شد.
با وجود اینکه در ماههای آغازین سال جاری میلادی قیمت جهانی نفت عمدتا صعودی بود، روند عمومی قیمتها در سه ماه اخیر عمدتا نزولی بوده است.
bbc news
گروه اخبار /
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: باید مجموعه حراست ها با استفاده از ظرافت، هم اندیشی و ویژگی های خاص خود و با انتقال تجربه، حفظ سلامت دستگاه ها را فراهم کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، در همایش مدیران و روسای مراکز حراست های کشور که به همت حراست کل در سالن همایش بانک مرکزی برگزار شده بود،کار حراست ها را بسیار حساس دانست و تاکید کرد: کار کردن در حوزه حراستی سخت و خطر پذیر بوده و اگر می خواهیم بر فضای جامعه اسلامی امنیت و آرامش حاکم شود باید کار را با باور ایمانی و انگیزه خدایی توام نمائیم.باید مدیران و کارکنان مجموعه حراست را مایه آرامش، پویایی و نشاط در محیط کار بدانند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی با اشاره به آموزه های اسلامی و روایات ائمه معصومین (ع) در خصوص حفظ آبرو، کرامت و حیثیت افراد خطاب به حاضرین گفت: باید حراست ها دست افراد را قبل از مبتلا شدن بگیرند و راه نجات را برایشان مشخص نمایند تا کرامت و شرافت انسان ها از آلودگی مصون بماند.
وی وظیفه حراست ها را حفظ و حمایت از کارکنان و مدیران دانست و برخورد نرم را در مرحله اول مقدم بر برخورد سخت عنوان کرد .وزیر اطلاعات کارکنان حراست ها را به محاسبه نفس و عملکرد توصیه کرد و گفت: مجموعه عملکرد حراست ها باید بر ریلی استوار شود و همان طور که عیب دیگران را می گیرند به عیب و نقد دیگران در مورد خود نیز توجه کنند و اشکالات احتمالی را هم در خود و هم در مجموعه شناسایی و با عیب زدایی آن ها را از بین ببرند.
دولت
( کاش مجلس تصویب می کرد تا خط دیگری زیر خط فقر بکشند! شاید ما هم به حساب آمدیم )
دلتنگم و با هیچ کس میل سخن نیست کس درهمه آفاق به دلتنگی من نیست
من روزه ام، گرسنه ام و تشنه ام، ولی همسایه ی گرسنه ام، انگار روزه نیست! ، آبی به من می دهید... که این روزه باطل است.
یلدا شب سیاهی خاطره ها برای کسانی که با سیلی صورت شان را سرخ می کنند و جلوه گر پیر شدن مردی که با دستانی پینه بسته در برابر فرزندان با دستی خالی شب رابه صبح می رسانند ، و چه سخت است شکسته شدن غرور مردی که می خواهد طولانی ترین شب سال برای او و خانواده اش خیلی زود صبح شود .
خواجه عبدالله انصاری فرمود: « بدان که، نماز زیاده خواندن، کار پیرزنان است و روزه فزون داشتن،صرفه ی نان است و حج نمودن،تماشای جهان است.اما نان دادن،کار مردان است. »
برخی گمان می کنند که (عبادت) یعنی مکرر نماز خواندن، مرتب روزه گرفتن و بسیار تسبیح فرستادن و خلاصه رابطه خود با خدا را خلاصه کردن محدوده ی سجاده ی شخصی خودشان است،این ها اصل افراط هستند. (حضرت علی(ع) می فرماید: آدم احمق یا افراط می کند یا تفریط )
عبادت به جزخدمت به خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست
جناب آقای وزیر !
حتما"شما فرزند دارید،دختر دم بخت، پسری که تحصیلات عالی دارد، بیکار است، موقع داماد شدنش است، فرزند دانشجو و دانش آموز، عروس و داماد،نوه و نتیجه دارید و یا داشته اید.
نمی دانیم دریافتی شما ازحقوق بازنشستگی و وزیری تان چقدراست؟
حتما"و یقینا" و مسلما" چندین برابر حقوق یک تا 2 میلیونی فرهنگی است که امروز( 1 / 7 / 94 ) بازنشسته خواهند شد، می باشد.
جناب آقای وزیر !
در کجای دین و آئین و مذهب و مسلک ما مسلمانان آمده معلمانی که 1/ 7 / 94 با معلمانی که 2 / 7 / 94 بازنشسته می شوند، در دریافت حقوق 500 تا800 هزار و در دریافت پاداش آخرخدمت 15 تا24 میلیون تومان تفاوت دریافتی داشته باشند؟
آیا این عدالتی است که در دین و آئین اسلام و قرآن آمده است که به خاطر چند ساعت اختلاف دربازنشستگی، این همه اختلاف دریافتی وجود داشته باشد؟
از شما انتظار داریم با اقدام خداپسندانه ی خود ، و اجرای طرح رتبه بندی از تاریخ 30 / 6 / 94 باعث شوید ما هم ازمزایای این طرح بهره مند شویم.
ضمنا"به اطلاع می رسانیم دراین رابطه تاکنون چند نامه از طریق،ایمیل ،پیامک و فاکس برای شما ارسال کرده ایم، که متاسفانه جوابی به ما داده نشده است.
باتقدیم احترام
رونوشت جهت اطلاع و پی گیری موضوع :
دفتر مقام معظم رهبری
دبیرخانه شورای محترم نگهبان
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
دفتر ریاست محترم جمهوری
کمیسیون اصل 90 مجلس
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
فراکسیون فرهنگیان مجلس
کمیته آموزش و پرورش مجلس
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار /
استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم نوآوری در آموزش و پرورش و اشاره به اثرات مثبت کلاس ها و کارگاه های آموزشی ، اظهار داشت :
باید همواره سعی شود که در شیوه اجرای امور ، محتوا و ارائه ی مطالب درسی خلاقیت وجود داشته باشد و همیشه بر داشته های سال قبل موارد جدیدی که به ارتقای سیستم آموزش و پرورش کمک می کند ، افزوده شود و ما نباید در موفقیت های خود درجا بزنیم .
عبدالحسن مقتدایی که در شورای اداری آموزش و پرورش خوزستان سخن می گفت ، در خصوص اجرای پروژه ی مهر ،بیان داشت :
ماه مهر برای همه ی ما خاطره انگیز است و از تمامی دستگاه ها انتظار داریم همانند خانواده ای عمل کنند که از برخی نیازهای خود برای تامین هزینه ی تحصیل فرزاندان شان می گذرد و امسال نیز همانند سال گذشته باید تمام دستگاه های حاکمیتی به اجرای پروژه ی مهر کمک کنند .
وی افزود : فرمانداران باید با جدیت ، عشق و علاقه پروژه ی مهر را دنبال کنند و به من آمار و ارقام ارائه ندهند بلکه نقطه ضعف های سال های قبل را شناسایی کنند. سال گذشته معلمی به من پیامک داد و گفت که 20 دانش آموز را در اندیکا زیر درخت درس می دهیم .اینها حرفایی است که باید زده شود . معلم نباید از گفتن نیازهای اولیه اش بترسد تا بتواند دانش آموزان شجاعی پرورش دهد و وظیفه ی فرمانداران هم این است که به وضعیت مدارس رسیدگی کنند .
استاندار خوزستان با انتقاد از نبود مدرسه ی عشایری در استان گفت :
در استان خوزستان بیشترین تعداد عشایر را داریم ولی فاقد مدرسه ی شبانه روزی عشایری می باشیم .ما اگر توان انجام کاری را در این رابطه داشتیم و انجام ندادیم باید در محضر خداوند پاسخگو باشیم .
مقتدایی همچنین خاطر نشان کرد : باید درصدی از درآمدهای مهر، آبان و آذر دهیاری ها و شهرداری ها به عنوان هدیه به مدارس اختصاص پیدا کند و من این مسئله را با جدیت دنبال می کنم .
همچنین بدهی های آب ، برق و تلفن مدارس نیز باید قسط بندی شده و به سازمان های مربوطه پرداخت شود .
پانا