صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

گروه اخبار /

« پویش » برای آشنایی بیشتر با وضعیت این دانشگاه گفت و گویی با « آزاد معلم »، فعال جوان اجتماعی و سیاسی که دوسال است در این دانشگاه تحصیل می‌کند داشته است. آزاد معلم که از فعالین رسانه‌ای نیز به شمار می‌رود همواره پیگیر مسائل مرتبط با دانشگاه فرهنگیان بوده و پیش از این در رسانه‌ها در مورد مشکلات این دانشگاه قلم زده است. 

سخنان حسن روحانی رئیس جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی   گروه اخبار /

رییس جمهوری با تأکید بر ترویج فضای سوال و پرسشگری در مدارس و نظام آموزشی کشور، از دانش‌آموزان خواست تا با شناخت جامعه، کشور و دنیای پیرامون، برای آینده بهتر خود و کشورشان برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در مراسم بازگشایی مدارس کشور و آغاز سال تحصیلی 95-94 با طرح پرسش مهر از دانش‌آموزان و سرمایه‌های اصلی کشور خواست تا به این سوال که « به نظر شما بعد از انجام توافق هسته‌ای با 6 قدرت بزرگ دنیا  و لغو تحریم ها ، چه فرصت هایی پیش روی ما است و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟»، پاسخ دهند.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این فرصت ها در ابعاد مختلف علمی، فناوری، دانش، محیط کار، اقتصاد، روابط با همسایگان و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی و حل مشکلاتی نظیر محیط زیست و اشتغال جوانان قابل بررسی است، گفت: همه دانش‌آموزان و 13 میلیون پسر و دختری که کلاس درس را آغاز کرده‌اند و همه دانشگاهیان باید بدانند که با تلاش بزرگی که ملت ما و دیپلمات‌ها  در مذاکرات هسته‌ای انجام دادند، امروز فضای جدیدی پیش روی کشور قرار دارد و همه امید ما این است که با برداشته شدن غل و زنجیر‌های نابه جا از دست و پای اقتصاد کشور در هفته‌های آینده بتوانیم از امکانات کشور برای رشد و توسعه بیشتر استفاده کنیم.

رییس جمهوری خطاب به دانش‌آموزان کشور گفت: هیچ‌وقت در شرایط فعلی خود راضی نباشید و به دنبال شرایط بهتر باشید زیرا این طرز تفکر مسیری است که می‌تواند زندگی ما را متحول کند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دانش آموزان نباید فقط به مدرسه بیایند که تنها کتاب و درس بخوانند و توضیح دهند، تکلیف منزل را براساس کتاب‌ها، انجام دهند و چیزهایی یادبگیرند و پس از امتحان به کلاس دیگر بروند، اظهار داشت: مدرسه باید محیط شناخت برای دانش آموزان باشد و وظیفه شما شناخت دنیا، کشور و مسایل اطراف تان است شما باید فکر کنید که چگونه آینده و زندگی‌تان را بسازید بنابراین از همه چیز سوال کنید، زیرا کلید علم و ترقی و پیشرفت،  سوال کردن است.

رییس جمهوری ادامه داد: دانش‌آموزان هیچ‌گاه نباید از سوال کردن خجالت بکشند و در هیچ شرایطی هیچ دانش‌آموزی نباید همکلاسی و دوستش را به خاطر سوالی که شاید دقیق و یا به جا نبوده، مورد استهزا قرار دهد، یکدیگر را به سوال کردن تشویق کنید و مدام بپرسید که چرا این گونه باید بخوانیم، چرا پایان ثلث ما باید این گونه باشد. چرا محیط زیست ما دچار این وضعیت است؟

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید همه جا به فکر بهتر بودن و ارایه ایده های جدید باشیم، تلاش اولیا و مسئولان جامعه را برای برنامه‌ریزی و رقم زدن آینده و فردایی بهتر برای نسل جدید دانست و گفت: از جمع شما در دو دهه آینده، متخصصان کاردان، پزشکان متبحر، ادیبانی خلاق و هنرمندانی حضور خواهند داشت. هر کدام شما باید شغلی بر عهده بگیرید و آن شغل را به بهترین نحو انجام دهید. اگر همه به فکر آینده بهتر کشور باشیم و کشورمان را با دیگر کشورها مقایسه کنیم و بپرسیم گذشتگان برای ما چه کردند، شهدا، ایثارگران و کسانی که انقلاب کردند چه تلاش‌هایی برای کشور انجام دادند، می‌توانیم آینده بهتری را برای ایران طراحی کنیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه کشور برای ساختن آینده دانش آموزان بسیج شده است ، خاطر نشان کرد: بدانیم همه چیز در گرو علم و دانش است. از فرصت مدرسه به بهترین وجه استفاده کنیم. آینده، شغل، مقام و منزلت شما از همین کلاس‌ها، یادگرفتن‌ها، فهمیدن‌ها، مطالعه‌ کردن‌ها و گفت و گوها بوجود می‌آید. این فرصت را قدر بدانید که بهترین سال‌های زندگی شماست.

دکتر روحانی در ابتدای این سخنرانی با بیان اینکه دو بهار در سال داریم یکی بهار آغاز فروردین و بهار طبیعت و دیگری بهار اول مهر، گفت: ‌بهار علم، اندیشه، مدرسه، دانشگاه، یادگرفتن، اولین تماس با همکلاسی‌ها و دیدار با آنان پس از  چند ماه تعطیلات، بهار مهر است؛ آغاز شکوه مند زندگی و دانش در کنار معلمان عزیز.

رییس جمهوری افزود: گل مهر، چقدر از گل فروردین زیباتر و مؤثرتر و برای همه ما دل‌انگیزتر است. بهترین محیط باید محیط مدرسه و علم باشد ، این محیط را معلمان و دانش‌آموزان با هم می‌سازند.

دکتر روحانی همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانش‌آموزان، آموزگاران، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش، اولیا و همه جامعه فرهیخته و بزرگ ایران زمین تبریک گفت.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری، دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه در دو سال گذشته توانسته گام‌های مؤثری در توسعه و بسط عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش در کشور بردارد، گزارشی از عملکرد این وزارتخانه نظیر افزایش سهم مدارس غیردولتی، خرید خدمات آموزشی، فعال کرد شوراهای آموزش و پرورش توسعه و مشارکت دانش‌آموزان، افزایش کمک‌های خیرین، ارایه کرد و گفت: این وزارتخانه در راستای اجرایی و فراگیر شدن طرح رییس‌ جمهوری، اجرای سه زنگ طلایی مطالعه، انشاء و گفت و گوی آزاد و نقادانه، گام‌های مؤثری برداشته است.

وی با بیان اینکه  بدون تردید پس از توافق هسته‌ای چرخ تولید در کشور حرکت سریع‌تری خواهد داشت از توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای در نظام آموزشی کشور، خبر داد و اظهار داشت: این وزارتخانه با ایجاد زیرساخت‌های بنیادین و آینده پژوهانه تمام سعی خود را بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش قرار داده است.

رییس‌ جمهوری در پایان با حضور در یکی از کلاس‌های مقطع ششم مدرسه پسرانه باقرالعلوم در منطقه 14 تهران با دانش‌آموزان و معلمان گفت و گو کرد و هنگام خروج از مدرسه با حضور در جمع پدران و مادران دانش‌آموزان به ابراز احساسات آنان پاسخ داد.

 رییس جمهوری همچنین در این مراسم پرسش مهر خود برای دانش آموزان را مطرح کرد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم ها ، چه فرصت هابی پیش روی ما است و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟

پایگاه اطلاع رسانی دولت

  گروه اخبار / انجمن اسلامی معلمان سبزوار به مناسبت بازگشایی مدارس بیانیه ای صادر نمود .

متن کامل این بیانیه که در اختیار سخن معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار / انجمن اسلامی معلمان استان زنجان‎ به مناسبت آغاز سال تحصیلی بیانیه ای صادر کرد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار سخن معلم قرار گرفته است به شرح زیر است

گروه اخبار / سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت که معلمان به عنوان اثرگذارترین قشر اجتماع بر آینده کشور از حقوق حداقلی و منزلت نازلی برخوردارند که زیبنده آنان نیست.

 موضع کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد زندانی شدن معلمان عبدالوحید فیاضی درخصوص دستگیری های صورت گرفته معلمان در هفته های اخیر و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت : یک سری افراد در گذشته در درگیری ها و مسائل مختلف شرکت داشته اند که برای آنان حکم صادر شده است و در جای خود قابل بررسی است.

وی ادامه داد: دستگیری معلمان در پی تحصن آنان وجه مطلوبی برای کشور و مخصوصا برای جامعه فرهنگی ندارد.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد : معلمان را نمی شود به بند کشید؛ معلمان فکرشان آزاد است و در کشور ما بهترین ها هستند؛ حضور آنان در انقلاب اسلامی و جنگ حضوری پر رنگ است ، بنابراین این گونه برخوردها با این قشر قطعا به ثواب نیست.

 

فیاضی با بیان اینکه باید فضا را برای بازگویی سخنان صنفی معلمان باز بگذاریم گفت: کسانی که در این صحنه ها (تجمعات) حضور می یافتند معمولا به ایراد سخنان صنفی می پرداختند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد : قاعدتا خواسته های معلمان خواسته های صنفی است ، ما در جامعه فرهنگی کمتر شاهد کنش های سیاسی بوده ایم و همه کنش ها ، کنش صنفی است.

وی اظهار کرد : اگر کسی از این فضا سوء استفاده کرده باشد، دولت با آن برخورد می کند اما مجموعه مطالبات معلمان کاملا صنفی و به حق است ؛ آن ها بعنوان اثرگذارترین قشر اجتماع بر آینده این کشور از حقوق حداقلی و منزلت نازلی برخوردار هستند که این موضوع نادرست بوده و زیبنده نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در پایان تصریح کرد: حرف معلمان این است که به ما توجه کنید و آنان حرف دیگری ندارند؛ این توجه شامل توجه معنوی و مادی است که باید جایگاه و منزلت آنان را دریابیم تا آینده فرزندان مان تضمین شود؛ ما نگران دانش آموزان و فرزندان مان هستیم.

انتهای پیام/

جارپرس

بارالها !

موعد اجرای مصوبه رنگین و سنگین رتبه بندی فرا رسیده است !

میزان استرس و هیجان به اوج خود رسیده است .

بارالهی !

لحظات باقیمانده تا اجرای این مصوبه را بر من شیرین و گوارا گردان و اجرای دردناک آن را هم بر مجریانش آسوده و راحت گردان .


بارالها !

مرا از شرّ امتحانات مهر ماه که همچون خاری در چشم و استخوانی در گلو است ، راحت فرما !


پروردگارا !

در آستانه ی بازگشایی مدارس به من حقیر چنان نیرویی عطا کن که برای ورود به کلاسهای 40 نفره ( و بالاتر ) از هر حیث آمادگی داشته باشم و دچار ضعف بدن نگردم !


  خدایا !

صبری از نوع جمیل به من عطا کن که طاقت شنیدن وعده های چندین و چند باره در باب پرداخت مطالبات و معوقات را داشته باشم .


 بار پروردگارا !

لحظه به لحظه بر مدارک و درجات ضمن خدمتی من بیفزا تا شاید در توفان سهمگین تغییرات آموزش و پرورش یار و یاور و ذخیره و توشه ای برای خود به همراه داشته باشم .


خدایا ، خداوندا !

در سال تحصیلی جدید ، مددی به این معلم دلسوخته فرما که در به ثمر رساندن پروژه ی سه منظوره ی " معلمی- شغل دوم – شغل سوم "کاملا موفق و پیروز باشم .


 بارالها !

حلقه های وصل اینجانب و سیاسیون ، مخصوصا نمایندگان مجلس را ، بی شمار گردان تا شاید از این رهگذر ، پست و مقامی نصیب اینجانب گردد .


  پروردگارا 

ایده ی دانش محوری در بین دولتمردان آموزشی اکثراً سر کلاس نرفته ، طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرده است .

پروردگارا ؛ برای یک بار هم که شده کلاس اینجانب را منوّر به قدوم مبارک یکی از این عزیزان گردان تا بچشند طعم شیرین دانش آموز محوری و معلم آزاری و تراکم کلاسی بالا را !

دعاهای یک معلم در آستانه بازگشایی مدارس


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرهنگیان  دانشگاه فرهنگیان زاییده ی ناقص و بدون برنامه ریزی مراکز تربیت معلم قدیم که از بدو تاسیس ، دانشجو معلمان و مسئولان این دانشگاه را با مشکلات متعددی مواجه ساخته است، میزان نارضایتی و گلایه مندی دانشجو معلمان این دانشگاه به حدی زیاد بود که به تدریج خودشان را هم خسته کرد و اکثرا به این نتیجه رسیدند که راهی جز صبر بر مشکلات و انتظار برای فارغ التحصیلی ندارند.

دانشگاهی که جز تغییر تابلوهای ورودی هرچه داشته و نداشته از مراکز تربیت معلم سابق به ارث برده بود،حتی بسیاری از قوانین انضباطی و آموزشی از جمله قانون تفکیک جنسیتی.

شاید ریشه ی تفکیک جنسیتی پس از انقلاب را بتوان در دیوارکشی برخی کلاس های درس پیدا کرد، اقدامی که در آن زمان باعث ناراحتی حضرت امام (ره) شد و در کمتر از ۲۴ ساعت به فرمان امام این طرح پایان یافت.

پس از آن دیگر بحث تفکیک جنسیتی دانشگاه ها به شکل جدی مطرح نشد تا اینکه در چندسال اخیر باز موجی از حامیان این طرح در کشور ظاهر شدند و علی رغم بسیاری از مخالفت ها تاحدودی این طرح در بسیاری از دانشگاه های کشور اجرایی شد اما دیری نپایید که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییر سیاست های دولت این طرح را عملا شکست خورده معرفی کردند و با تغییر رویه ی دانشگاه هایی که دچار این طرح شده بودند از جمله دانشگاه علامه طباطبایی و...و باطل نمودن مجوز دانشگاه های تک جنسیتی موج اجرای طرح تفکیک جنسیتی در سطح کشور فروخفت اما همگان غافل از این بودند که همین امروز دانشگاهی با بیش از ۶۵ هزار دانشجو به شکل تفکیک جنسیتی اداره می شود ؛ حال مشخص نیست که نپرداختن به این مهم از جهت کم اهمیتی آن برای مسئولین بوده و یا اینکه کهنه شدن این زخم به کمتر کسی جرات نزدیک شدن به به آن را می دهد.

تفکیک جنسیتی دانشگاهی که وظیفه ی خطیر تربیت معلمین این جامعه را برعهده دارد از چند جنبه قابل نقد و بررسی است .

اول آنکه خداوند بشر را از دو گونه ی زن و مرد آفریده است و اختلاط زن و مرد در هیچ کجای احکام الهی حرام دانسته نشده هرچند برای این اختلاط قوانین و اصولی در شرع و عرف تعیین شده که التزام به پای بندی بر آن برکسی پوشیده نیست .

از سوی دیگر در همه ی دانشگاه ها سیستم مدیریتی محکمی وجود دارد تا چهارچوب های اخلاقی این اختلاط حفظ شوند، اختلاطی که در شکل صحیح موجب رشد بلوغ اجتماعی دانشجویان و افزایش فضای رقابت و نشاط در کلاس های درس شده، حال ممنوعیت این امر در دانشگاهی که مشغول تربیت نیروهایی است ک پس از فارغ التحصیلی قرار است در کنار همکاران غیرهمجنس خود مشغول به کار شوند و حتی در برخی موارد در مدارس دخترانه مجبور به استفاده از معلمین مرد می شویم نتیجه ای جز القای حس بی اعتمادی به دانشجو معلم را نخواهد داشت، دانشجو معلمی که مسئولیت سنگین تربیت یک نسل را برعهده دارد.

از سوی دیگر ، سفارش همیشگی دین مبین اسلام و حاکمیت جمهوری اسلامی بر ازدواج آسان و سریع جوانان بوده اما در مقابل روز به روز با افزایش سن ازدواج در جوانان مواجه هستیم، معضلی ک از عمده ترین دلایل آن می توان به مشکلات اقتصادی و عدم امنیت شغلی در بین جوانان اشاره کرد . معضلاتی که در دانشگاه فرهنگیان تلاش شده به حداقل رسیده اما به شکل غیرقابل توجیهی با اصرار بر طرح تفکیک جنسیتی زمینه های آشنایی دانشجو معلمان با یکدیگر و ازدواج های دانشجویی که طبق آمارها با توجه به همکار بودن و درنتیجه درک متقابل و عدم نگاه نوع سالاری و...ازدواج های موفقی می شوند را از بین برده ایم.

سفارش جوانان به تشکیل خانواده و ازدواج به موقع در کنار اجرای قانون تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرهنگیان پارادوکس عجیبی را به وجود آورده که تا امروز کمترین مسئولی پاسخ گوی آن بوده است.

نکته ی جالب توجه در این میان ،چرخاندن لقمه دوردهان توسط حامیان قانون تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرهنگیان است به شکلی که بعضا با برگزاری همایش ها و طرح های مختلط سعی در پوشش دادن خلاء ایجاد شده دارند که نمی توان امید چندانی به این گونه برنامه ها و ثمره ی آنها داشت.

در پایان متذکر می شوم که فضای دانشگاهی با دیوارکشی های گزینشی و این قبیل تفکیک ها اسلامی نخواهد شد و ای کاش به جای صرف انرژی و هزینه در این گونه بخش ها کمی اهتمام بیشتر بر روی محتوای دروس و امکانات رفاهی دانشجویان گذاشته می شد.

و من الله توفیق


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

برنامه خندوانه و روحیه پوپولیسم مردم و قدرنشناسی مردم ایران  ﺣﺮﻓﺶ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻓﺮﺻﺖﻧﮑﺮﺩﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻗﻄﻌﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﮐﻨﺪ . ﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺑﺪﺍﻫﻪ ﭘﺮﺩﺍﺯﯼ ﺍﺵ ﻧﯿﺰ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﮑﺮﺩ . ﺍﻣﺎ ﭼﻨﺪ ﺟﻤﻠﻪ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺁﻣﯿﺰ ﮔﻔﺖ، ﺍﺯ ﺧﻤﺴﻪ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻭ ﺗﻤﺠﯿﺪ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮐﻠﯽ ﺍﺯ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ " ﺧﻨﺪﻭﺍﻧﻪ" ﺣﺮﻑ ﺯﺩ؛ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﻫﻤﺎﻥﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﯿﭻ ﮐﺎﺭﯼ ﻧﮑﺮﺩ ﺟﺰ ﺁﻣﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻮﺩﯾﻮ !

ﻧﻮﺑﺖ ﺧﻤﺴﻪ ﺷﺪ . ﻣﺮﺩ 63 ﺳﺎﻟﻪ، ﺑﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﺧﺎﺻﯽ ﮐﻪ ﺗﻬﯿﻪ ﺍﺵ ﺁﺳﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﯿﺪ، ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺮ ﯾﮏ ﺍﻻﻍ ﻭﺍﺭﺩ ﺻﺤﻨﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺟﺎﻥ ﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬﺍﺷﺖ؛ ﺗﺮﺍﻧﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪ، ﮔﻮﺷﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﻫﻨﺮ ﭘﺎﻧﺘﻮﻣﯿﻤﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻭﺯ ﺩﺍﺩ، ﻧﻘﺪ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺗﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﮐﺮﺩ ﻭ ... ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺍﻧﮕﯿﺰﻩ ﻭ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺍﺵ ﺭﺍﻣﺒﺪ ﺟﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺣﯿﺮﺕ ﺯﺩﻩ ﮐﺮﺩ . ﻣﮕﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ 33ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﯼ ﺩﺭ " ﻣﺮﮒ ﯾﺰﺩﮔﺮﺩ " ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﺮﺍﻡ ﺑﯿﻀﺎﯾﯽ، ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ " ﻣﻬﻢ " ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﻨﺪ؟ ﺁﻧﻬﻢ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﯼ ﻣﺜﻞ ﺧﻤﺴﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﻨﺮﯼ ﺍﺵ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻓﺮﺻﺖ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺗﺌﺎﺗﺮ، ﺳﯿﻨﻤﺎ ﻭ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ...

ﺑﻌﺪ ﺍﺯ " ﺍﺳﺘﻨﺪ ﺁﭖ ﮐﻤﺪﯼ" ﺧﻤﺴﻪ، ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﺑﺎﺯﻫﻢ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻟﺰﻭﻡ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﮑﺴﻮﺗﺎﻥ ! ﺑﻌﺪ ﻫﻢ ﺭﺍﯼ ﮔﯿﺮﯼ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ ﺗﺎ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﭘﯿﺎﻣﮏ ﺑﮕﻮﯾﻨﺪ ﺍﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﻭ ﺧﻤﺴﻪ،ﮐﺎﺭ ﮐﺪﺍﻣﯿﮏ ﺭﺍ ﭘﺴﻨﺪﯾﺪﻩ ﺍﻧﺪ !

ﮐﺎﺵ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺍﻝ، ﮐﺴﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﺮﺳﺶ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯽ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺍﺻﻼً ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﻣﮕﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺣﺎﻻ ﺑﺘﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺭﺍﯼ ﺩﺍﺩ؟ !

ﺣﺬﻑ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻟﯿﺴﺖ ﺭﻗﺎﺑﺖ، ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻭﺍﮐﻨﺸﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﺍﻣﺒﺪ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻧﺶ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﯽ ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﺑﺮﻭﺯ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﯾﺘﻢ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻧﺰﺩﻧﺪ . ﺣﺎﻻ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺣُﺮﻣﺖ ﻗﺎﺋﻠﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ،ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﯽ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ .

ﺍﻣﺎ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺁﺭﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ "ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ " ﺍﺳﺖ؛ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﺣﺪﻭﺩ ﺩﻭ ﻭ ﻧﯿﻢ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺧﻤﺴﻪ ﺭﺍﯼ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ !

ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﮐﺪﺍﻡ " ﺍﺳﺘﻨﺪ ﺁﭖ ﮐﻤﺪﯼ !" ﺍﺣﺘﻤﺎﻻً ﺭﺍﯼ ﺩﻫﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺭﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﻞ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻤﺴﻪ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ! ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ : ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﻧﺎﺯﻧﯿﻦ، ﺍﯾﻦ ﺭﺍﯼ ﮔﯿﺮﯼ، ﺟﻨﺒﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﻄﺢ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﻣﺎﺣﺼﻞ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ، ﺑﯿﻦ ﺩﻭ ﮐﻤﺪﯾﻨﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍﯼﺭﻗﺎﺑﺖ ﺩﺳﺖ ﻧﺰﺩﻩ ﺍﺳﺖ !

ﺍﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﯿﺸﻪ " ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ" ﻭ ﺍﻓﺰﻭﻧﺘﺮ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﯾﺦ " ﺑﯽ ﺭﺣﻢ " ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺭﺿﺎ ﮐﯿﺎﻧﯿﺎﻥ ﺳﺎﻟﻬﺎ ﭘﯿﺶ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﻧﻮﺷﺖ، ﺑﺎﯾﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺖ !..

ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻋﺘﯽ ﺍﺳﺖ ﺍﺻﻼً ﺣﺎﻝ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﻡ . ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻤﺴﻪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻫﻤﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﻭ ﺍﻧﮕﯿﺰﻩ ﻭ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺭﻭﯼ ﺻﺤﻨﻪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺗﻼﺵ ﻫﺎ ﻭ ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻫﺎﯾﺶ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ " ﺍﺳﺘﻨﺪ ﺁﭖ ﮐﻤﺪﯼ " ﺍﺵ ﮔﻔﺖ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﻢ، ﺣﺘﯽ ﺷﺎﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﮐﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﯽ ﺷﻨﺎﺳﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﺘﺎﺳﻔﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﻃﺮﺍﻓﻢ ﺍﻧﺒﻮﻫﯽ ﻗﺎﺿﯽ ﺑﯽ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ .

ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﺮﭼﻘﺪﺭ ﻧﻔﻮﺫ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻓﺮﺻﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻧﻈﺮ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ، ﻋﻘﻞ ﻭ ﺍﻧﺼﺎﻑ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻮﺭﺗﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ."ﺧﻨﺪﻭﺍﻧﻪ" ﻗﺮﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺍﯼ ﺟﺪﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺧﻮﺏ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻢ ﮐﻪ ﺭﻗﺎﺑﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﺁﻥ ﺳﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﭼﻨﺪﺍﻧﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺍﻣﺎ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺍﻧﺼﺎﻑ "ﺷﻮﺧﯽ ﺑﺮﺩﺍﺭ " ﻧﯿﺴﺖ .

 ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﺪﻭﺩ ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﺩﺭ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﻭ ﺧﻤﺴﻪ، ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﺭﺍﯼ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﺧﻄﺮ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺳﺖ . ﺧﻄﺮﯼ ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺟﻤﻠﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺷﮕﻞ ﻭ ﺭﻭﺣﯿﻪ ﺳﺎﺯ، ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺻﻼﺣﯿﺖ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻫﺎﯼ ﺩﺭﺳﺖ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻧﺎﺟﻮﺍﻧﻤﺮﺩﺍﻧﻪ ﺩﺍﻭﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ .

ﺷﮏ ﻧﺪﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﺻﺪﻫﺎ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻓﯿﺲ ﺑﻮﮐﯽ ﻣﻦ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ ﺭﺍﯼ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﻻﻥ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ، ﻋﺼﺒﺎﻧﯽ ﯾﺎ ﺣﺘﯽ ﺑﯿﺰﺍﺭ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. ﺍﻣﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺣﺎﻻ ﮐﻪ ﭘﺎﯼ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺷﺨﺼﯽ ﺧﻮﺩﻡ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﻧﯿﺴﺖ، ﺣﺮﻑ ﺩﻟﻢ ﺭﺍ ﺑﺰﻧﻢ .

برنامه خندوانه و روحیه پوپولیسم مردم و قدرنشناسی مردم ایران

  ﯾﮏ ﺧﻄﺮ :

ﺣﺮﻑ ﻫﺎﯼ ﭘﻮﭘﻮﻟﯿﺴﺘﯽ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻋﻮﺍﻡ ﻓﺮﯾﺒﺎﻧﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺎ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ . ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﺑﻪ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﯾﺎ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﮐﺴﯽ ﺑﺎ ﻣﺸﺨﺼﺎﺕ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺍﺻﻼً ﺑﻌﯿﺪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ .

ﯾﮏ ﺗﺸﮑﺮ : ﺁﻗﺎﯼ ﺧﻤﺴﻪ، ﻣﻤﻨﻮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﻫﻤﻪ ﺯﺣﻤﺖ ﻭ ﺩﺭﺧﺸﺶ ﺩﺭ "ﺧﻨﺪﻭﺍﻧﻪ ."ﯾﮏ ﮔﻼﯾﻪ : ﺁﻗﺎﯼ ﺟﻮﺍﻥ، ﮐﺎﺵ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﺩﯾﺪ ﻓﺮﺩﯼ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ، ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﺻﻌﻮﺩ ﮐﻨﺪ .

ﯾﮏ ﺳﻮﺍﻝ : ﺁﻗﺎﯼ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ، ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺧﻤﺴﻪ ﺑﺎ ﻋﻠﯽ ﺍﻭﺟﯽ ﯾﺎ ﺍﺣﻤﺪ ﭘﻮﺭﻣﺨﺒﺮ ﻃﺮﻑ ﺑﻮﺩﯾﺪ ﺑﺎﺯﻫﻢ ﻗﯿﺪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺯﺩﯾﺪ؟

پارسینه

منتشرشده در یادداشت

پرسش های یک معلم از وزیر آموزش و پرورش ، وزیر علوم و کمیسیون آموزش مجلس در خصوص طرح رتبه بندی معلمان  بعد از سال ها عرضه وعده های پوچ ؛ دروغ و سر خرمن در دولت های مختلف؛ تباهی معلمان با قوانین بی نظیر قانون اسما هماهنگ و رسما ناهماهنگ و طرح هایی مانند عدالت پلکانی و امثال آنها در نهایت و در سند تحول به همسان سازی 80 درصدی معلمان با اساتید دانشگاه مطرح و با تغییر دولت رتبه بندی 80 درصدی به رتبه بندی قدیمی یا همان  ارشد و خبره و عالی تقلیل یافت و برای دور زدن این قلیل نیز ؛ افزایش سنواتی ابتدای سال را با تاخیر و تبلیغات به عنوان رتبه بندی جا زدند.

عجبا این تحقیر دائمی و تمسخر همیشگی محور توسعه کشور یعنی معلمان در هیچ دولتی نه تنها پایان نمی پذیرد بلکه هر روز بدتر از دیروز می شود...

جناب وزیر حتما می دانند که نصف بیشتر مدرسان دانشگاه ها را هم معلمان تشکیل می دهند و لابد درجریان هستند که به علت داشتن برچسب معلمی ؛ یک بیستم همتای خود حق التدریس دارند و اگر وزرای علوم و آموزش و پرورش نمی دانند که تمام زحمت آموزش و پرورش و 50 الی 60 درصد دانشگاه های آزاد و پیام نور و علمی کاربردی بر دوش معلمان است  ، وای بر فرهنگ؛ دانش و آینده ما و اگر با علم به اینکه 90 درصد آموزش کشور بر عهده معلمانی است که سهم آنان از بودجه آموزش فقط 10 درصد است باز وای بر هر دوی شما ؛ اگر وزرای آموزش و پرورش و علوم و کمیسیون آموزش تکلیفی به این تبعیض دو سویه ندارند پس مخاطب کلکم راع و کلکم مسئول کیست؟

اگر نمایندگان مردم نمی دانند که معلمان با دریافت 10 درصد بودجه عهده دار 90 درصد  آموزش اند ؛ وای به حال موکلین آنها و اگر می دانند و بی تفاوت هستند وای بر حال مجلس که چنین کمیسیونی دارد !

 

وزرای محترم آموزش و پرورش ؛ علوم و کمیسیون آموزش مجلس به سوالات زیر جواب دهید :   

 رتبه بندی با عناوین پایه و ارشد و خبره سال هاست که مرسوم است و هر معلمی ده ها حکم از آنها دارد. چقدر معلمان را کم فهم فرض می کنید که احکام بیهوده قبلی را به عنوان درمان تبعیض در آموزش و پرورش ترزیق می نمایید؟

آیا احیانا حضرات فکر می کنند معلمان چون مخاطبانشان بچه هستند پس خودشان نیز صغیرند؟                  

اعلام شده در این رتبه بندی مدرک تحصیلی در نظر گرفته نشده است .

آقایان وزیر علوم و اعضای کمیسیون پاسخ دهند که آیا بین اعضای هیت علمی هم مدرک تحصیلی ملاک ارزش نیست ؟

در فرض مساوی بودن دیپلم و دکتری اساسا معنای تحصیل؛ مقطع ؛ آموزشگاه و دانشگاه چیست؟

چگونه است که مدارک ارشد و دکتری حضرات مجلس نشینان و اعضای هیت علمی باارزش ولی مدارک معلمان فاقد ارزش اند ؟

آیا مدارک ارشد و دکتری معلمان مثل سایرین برای استفاده از مزایای قانونی آن است و یا  جمله « صرفا جهت عدم استفاده از مزایای قانونی آن » درج شده است؟

اصولا منظور از اعطاء مدرک تحصیلی برای بهره مندی از مزایای قانونی آن است یا کاربرد دیگری مثل سر در کوزه گذاشتن هم دارد؟

اگر مدرک تحصیلی بی ارزش است پس دلیل تبعیض هزار درصدی معلمان با اساتید دانشگاه چیست؟

اگر قرار بر تساوی دیپلم و دکتری  است ؛ آیا در وزارت علوم هم دیپلم و دکتری حقوق برابر دارند؟

وزیر علوم  ؛ آیا تا به حال هیچ فکر کرده اید که اساتید حق التدریس شما که 5 برابر بیش از شما تدریس کرده و کمتر از یک پنجم شما حقوق می گیرند تنها جرم شان معلم بودن شان است ؟

چرا وزرای  علوم و آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون برای یک بار هم که شده در خصوص آموزش با نمایندگان معلمان در یک برنامه تلویزیونی مناظره نمی کنند تا اسرار ناعدالتی هزار درصدی این دو وزارت خانه که کاری کسان انجام می دهند؛ را به مردم توضیح دهند؟

 آقایان وزرا و نمایندگان کمیسیون آموزش !

آیا یک بار شده ؛ بند 9 اصل 3 قانون اساسی را که می گوید : « دولت جمهوری اسلامی موظف است ؛همه امکانات خود را برای ؛رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات  عادلانه برای همه ...به کار گیرد » را خوانده اند؟

اگر خوانده اند آن گاه تفاوت دریافتی یک دکتری آموزش و پرورش با دکتری علوم تبعیض نیست ، پس معنی تبعیض چیست؟

برخی مدعی هستند چون معلم نمی تواند پژوهش کرده و مقاله ارائه کند پس با اساتید دانشگاه مقایسه نشود ؛ اولا هر انسانی به تناسب تحصیلات خویش توانائی ارایه مقالات علمی را داراست ؛ دوما در فرض وجود برخی افراد که  قدرت ارایه مقاله را ندارند به حکم کدامین قانون؛ حقوق کسانی که قادر به انجام این مهم هستند بایستی ضایع شود ؟

وانگهی مگر قرار است همه تحقیق و تحلیل دکتری ارایه نمایند؟ 

متاسفانه درسال های اخیر اعتراضات معلمان انگ و رنگ سیاسی خورده و با ترفند سیاسی حقوق صنفی و بنیادین معلمان سرکوب شده است ؛ آقایان وزراء و نمایندگان مرتبط باید بدانند که معلمان مثل اساتید دانشگاه نه تنها برای فعالیت سیاسی منعی ندارند بلکه به علت ماهیت شغل شان مکلف به فعالیت سیاسی اند ؛  آیا حضرات برای منع معلمان مستندات قانونی دارند؟

به استناد کدامین اصل و ماده ای  سیاسی شدن یک موضوعی ؛ رافع قانونی سلب مسئولیت مسئول و تضییع حقوق معلمان است ؟ اصولا در سیاسی شدن مسئله ؛ معلمان چند درصد مقصرند؟

اگر نمی خواهید موضوع سیاسی شود چرا عدالت را رعایت نمی کنید؟

اگر قادر به رعایت عدالت نیستید ؛ چرا کنار نمی کشید؟

 آقایان وزرای آموزشی و نمایندگان مرتبط با آموزش؛ علاج این بدبختی و ناعدالتی فقط و فقط ادغام این دو وزارت و تعیین ضوابط مشخص آموزشی و پژوهشی برای همه معلمان و اساتید است .

اگر فردی  قادر به ارایه پژوهش شد نمره؛ امتیاز و حقوق پژوهش را هم می گیرد و اگر نشد به حقوق آموزشی خود قناعت می نماید. اگر جناح محترم دلال و فرهنگ دلال زده جامعه در شرایط کنونی اجازه چنین کاری را نمی دهد لااقل به فرموده امام حسین آزاد مرد باشید و حداقل برای تحقق همسان سازی  80 درصدی معلمان با همترازان علمی خود در وزارت علوم؛ یعنی همان نظام رتبه بندی مندرج سند تحول که قانونی هم است تلاش کنید وگرنه این کوه رتبه بندی موش که سهل است قادر به زائیدن سوسک هم نخواهد شد ؛ امید است تا علم و انسانیت متلاشی نشده گوش شنوائی پیدا شود.                                                                                     

 


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت

بازداشت سید منصور موسوی فعال صنفی معلمان  گروه اخبار /

صبح روز پنج شنبه بیست و ششم شهریور ، « سید منصور موسوی » از معلمان منطقه شهریار تهران بازداشت شد .

بنا بر گفته خانواده ، این دستگیری در منزل صورت گرفته است .

این « کنشگر صنفی معلمان » دارای تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته برنامه ریزی آموزشی است و مقالات مختلفی را تاکنون در این حوزه در رسانه ها و مطبوعات منتشر نموده است .

ایشان مدیریت صفحه " انجمن مجازی آموزگاران " را در فیس بوک بر عهده داشته است .

سید منصور موسوی مدتی است که بیمار بوده و تحت معالجات شیمی درمانی قرار داشته است .

از علت و یا علل بازداشت این معلم تاکنون خبری منتشر نشده است .

پایان پیام /

نظرسنجی

آیا در مدرسه شما ماهی یک بار جلسه شورای معلمان تشکیل می شود ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور