گروه اخبار/
حمیدرضا حاجیبابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع حقوقهای نجومی برخی مسئولان دولتی گفت: متاسفانه موضوع حقوقهای نجومی چند ده میلیونی و نامتعارف امروز در تمام زوایای فکری و زندگی مردم رسوخ کرده است.
وی ادامه داد: این پرداختها در مقابل چشم میلیونها نفر از کارکنان و بازنشستگان نظام که حقوق آنها بین 900 تا 2 میلیون تومان است رخ داده و به همین دلیل تاثیرات بسیار عمیق و تاسفباری را در جامعه به جا گذاشته و احساسات مردم را جریحهدار کرده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه موضوع پرداختهای نجومی به مدیران نیازمند درمان است، گفت: البته موضوع این پرداختهای نجومی مسالهای نبود که مردم از آن بیاطلاع باشند و جسته و گریخته برخی کارمندان از آن مطلع بودند؛ ولی اطلاع عمومی جامعه از این تبعیض آشکار آن را به معضلی تبدیل کرد که جز با درمان واقعی و خشکاندن ریشههای آن امکان مداوای جراحت عمومی به وجود آمده امکانپذیر نخواهد بود.
حاجیبابایی با تاکید بر اینکه ربط دادن این موضوع به امنیت ملی و مسائل این چنینی مشکلی را حل نمیکند، تصریح کرد: دولت و مجلس باید در این موضوع ورود کنند چون این مساله از جنس عدالت است و چنین ظلمی از سوی جامعه قطعا قابل پذیرش نیست.
وی ادامه داد: باید اطلاعرسانی دقیق و قابل قبولی از برخورد با عوامل این پرداختها به مردم ارائه شود و راهکارهای قانونی بستن راه چنین پرداختهایی که عواطف عمومی را جریحهدار میکند به صورت لایحه از سوی دولت ارائه و مجلس آن را مصوب کند تا دیگر کسی نتواند سوء استفادهای در این زمینه داشته باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: نمیشود با گفتاردرمانی و تلاش برای مغفول کردن ماجرا از کنار این پرداختهای نجومی به مدیران دولتی عبور کرد.
نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه نظیر معلمان، پرستاران و کارمندان گفت: این اقشار همیشه از کم بودن حقوق خود گلایه دارند اما همواره به خاطر مصالح کشور و نظام سکوت میکنند و حتی بیشترین توجه را به ارزشهای نظام نیز همین اقشار کم درآمد دارند.
حاجیبابایی افزود: مردم ما در شرایطی که کشور دچار مشکلات فراوان اقتصادی است توقع ندارند که برخی مدیران حقوقهای چند ده میلیونی دریافت کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اطلاعرسانی لازم در زمینه پرداختهای نجومی از سوی رسانهها انجام شده است خاطرنشان کرد: حالا همه منتظر اقدام عملی از سوی دولت هستند و رسالت همه این است که این معضل بزرگ را تا رسیدن به مرحله مداوا پیگیری کند.
انتهای پیام/
گروه اخبار/
این گزارش در پی پرداختن به چرایی بینظمیها و تاخیرهایی که در ابتدای اکثر جلسات علنی پارلمان وجود دارد، نیست اما سؤال اینجاست که آیا میتوان محاسبه کرد "هر دقیقه جلسه علنی مجلس چقدر برای کشور هزینه دارد؟"
براساس قانون اساسی کشورمان "قانونگذاری" و "نظارت بر حسن اجرای قوانین" دو وظیفه مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است. در واقع مردم به صورت مستقیم نمایندگانی را به بهارستان میفرستند تا در راستای حل مشکلات و توسعه و آبادانی کشور قوانینی وضع کرده و بر اجرای آنها توسط قوه مجریه، نظارت داشته باشند.
بهارستاننشینان در جلسات کمیسیونهای تخصصی مجلس طرحها و لوایح طرح شده را مورد چکشکاری قرار میدهند و پس از بررسی و تصویب آنها، گزارش خود را برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارائه میدهند. همچنین وظیفه نظارتی وکلای ملت نیز تقریبا همین پروسه را طی میکند. لذا میتوان این گونه نتیجه گرفت که تمام فعالیتهای مجلس شورای اسلامی در صحن علنی پارلمان نمود دارد.
برای رسیدن به اینکه هر دقیقه صحن علنی مجلس چقدر هزینهبر است، میتوان بودجه یک سال مجلس را بر میزان ساعات جلسات علنی پارلمان در همان سال تقسیم کرد.
در این گزارش برای نمونه سال 93 در نظر گرفته شده تا بتوان با یک محاسبه، میزان برگزاری هر دقیقه از جلسه علنی مجلس را مشخص کرد.
با نگاه به مشروح مذاکرات مجلس در سال 93 میتوان دریافت که خانه ملت در سال 93 از روز 17 فروردین ماه تا 25 اسفندماه جلسه علنی داشته و در مجموع 112 نشست علنی برگزار کرده است. البته در برخی از روزهایی که مجلس جلسه علنی داشت، این نشستها به دلیل بررسی طرحها و لوایح مهم و زمانبر مثل لایحه بودجه، در دو شیفت کاری برگزار شده است.
با جمع ساعات و دقایق برگزاری جلسات علنی در سال 93 پی میبریم که مجلس حدود 28501 دقیقه جلسه علنی داشته است.
همچنین بودجه مجلس شورای اسلامی در سال 93 در دوبخش اعتبارات هزینهای و اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای تعریف شده است که در بخش اعتبارات هزینهای، ردیفهای بودجهای برای برنامههای قانونگذاری، برنامههای نظارت و... وجود دارد.
براین اساس سرجمع بودجههای مصوب مجلس در سال 93 رقمی در حدود 496 میلیارد تومان است که براساس گزارشات دیوان محاسبات کشور و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، عملکرد مالی اعتبارات هزینهای و اعتبارات تملک داراییهای سرمایهای رقمی در حدود 506 میلیارد و 841 میلیون تومان است.
با محاسبه این ارقام و تقسیم میزان بودجه مجلس بر ساعاتی که جلسه علنی برگزار شده است، میتوان به ارقام زیر رسید:
البته واضح است که این ارقام، هزینههای برگزاری جلسات علنی در سال 93 است لذا هزینه هر دقیقه از صحن علنی مجلس در سال جاری با توجه به ثابت بودن میزان زمان برگزاری جلسات علنی و افزایش هزینههای مجلس از جمله افزایش حقوق، افزایش هزینه آب، برق و تلفن... و هزینه کارمندان، مسلما بیش از این ارقام خواهد بود.
براساس قانون بودجه سال 1395 کل کشور، بودجه مصوب مجلس در بخش اعتبارات هزینهای و تملک داراییهای سرمایهای در سال جاری 634 میلیارد تومان پیشبینی شده است که اگر میزان برگزاری جلسات علنی در سال جاری را برابر با سال 93 در نظر بگیریم، میتوان به ارقام زیر رسید:
لازم به ذکر است میزان بودجهای که در این گزارش مبنا قرار داده شده، تنها بودجه مجلس شورای اسلامی است و نهادهای زیرمجموعه مجلس مانند مرکز پژوهشها و دیوان محاسبات در قوانین بودجه سنواتی، ردیف بودجهای مشخص و جداگانه دارند و از آنجا که اقدامات این نهادها در راستای امور مجلس است و ثمره آن باید در تصمیمات و اقدامات مجلس نمود داشته باشد، لذا اگر ارقام بودجه این نهادها به بودجه مجلس اضافه شود، ارقام ذکر شده در این گزارش (هزینه برگزاری یک دقیقه جلسه علنی) افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
جامعه ایران نه در حال خواب و نه بی مشکل بلکه جامعه ناهموار و به تبع آن دارای تنوع و پراکندگی امکانات و ظرفیتها و البته ناکامیها است/ جامعه ایران جامعهای نه خوشاخلاق و نه بیاخلاق بلکه جامعه بداخلاقی است که این بداخلاقی را میتوان در تنوع محصولات فرهنگی و حتی علمی مشاهده کرد/ کنش گری به سادگی اتفاق نمی افتد/ تمام کنشگران عرصه فرهنگ راه را گم کرده و به کنشگران اجتماعی تبدیل می شوند و اگر عملی انجام شود، واکنش به امور سیاسی است/ باید توجه داشت از رادیکال شدن پرهیز شود تا جامعه و فعالیتهای سیاسی گمراه نشده و ارزشها جابهجا نشود .اگر منتظر اتفاق باشیم بازندهایم. ژلهای بودن عرصه فرهنگ از خود کنش گری تولید نمیکند/ هنرمندان و دانشگاهیان همیشه، آخرین افراد مهم در آخرین روزهای انتخاباتی بودهاند در صورتی که باید اولینهای مهم باشند و از اول حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشند.
وعده های که هرگز عملی نشد و ...
13 مرداد 1394حسن روحانی :
این معلم است که راه زندگی را به ما می آموزد لذا باید بیش از همه در جامعه شان و منزلت داشته باشد.
( منبع خبر آنلاین) http://www.khabaronline.ir/detail/443356/Politics/government
12 اردیبهشت 1388محمود احمدی نژاد:
دانشگاه بايد بسيار پرنشاط و اميدآفرين باشد. چون همه سرمايه هاي ملت ما از اين جا رد مي شود. بايد از مسير دانشگاه آدم هاي خلاق، نوآور، مبتكر، شجاع، تصميم گير و آزادمنش بگذرند كه اين مستلزم آن است كه معلم، استاد ما دلهره و دغدغه معيشت نداشته باشد تا بتوانند خلاقيتهاي خود را بروز دهند.( منبع شمال نیوز )
http://www.shomalnews.com/view/126798
30 تیر 1382محمد خاتمی:
متاسفانه امروز به دلیل همین مشکلات مالی به جای این که شغل معلمی جاذبه داشته باشد، دارای دافعه است .(منبع جام جم آنلاین)
http://www1.jamejamonline.ir/archnewstext.aspx?year=1382&month=4&day=30&newsnum=100004192478
و ...
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
گروه اخبار/ همان گونه که قبلا نیز آمد ؛ محمدرضا عارف و علی مطهری کمیسیون آموزش ،تحقیقان و فن آوری را برای فعالیت تخصصی خود اعلام کردند . حمیدرضا حاجی بابایی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات را بر کمیسیون آموزش و تحقیفات ترجیح داد .
گروه اخبار/ یک مشاوره آموزشی گفت: دانش آموزان با تجمعات بیشتر دوست دارند ابراز وجود کنند و از این طریق اعلام کنند که بزرگ شده اند.
گروه اخبار/
مجلس دهم در دومین هفته تشیکل خود باید تکلیف کمیسیونهای تخصصی و اعضای آنها را روشن کند؛ این در حالی است که طبق روال همه دورههای اخیر مجلس، بیشترین درخواستهای عضویت نمایندگان برای کمیسیونهای امنیت ملی و برنامه و بودجه مطرح شده است.
به گزارش اقتصادنیوز، در آغازین روزهای مجلس دهم و بعد از تعیین تکلیف هیات رئیسه دائم نوبت به تعیین تکلیف کمیسیون ها رسیده است. روال تعیین اعضای کمیسیونها بدین شکل است که در ابتدا هر یک از نمایندگان، درخواست خود را برای عضویت در کمیسیونها مختلف به ترتیب اولویت اعلام میکنند و سپس شعب پانزدهگانه با توجه سابقه و میزان علاقه نمایندگان، افراد را به عضویت در کمیسیونها درمیآورند.
در این میان، آن گونه که خبرگزاری مهر گزارش داده، همچون دورههای قبلی مجلس، در مجلس دهم هم نمایندگان بیشترین اقبال را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتهاند و ۳۸ تقاضا برای این کمیسیون ثبت شده است. پس از آن کمیسیون صنایع و معادن با ۳۲ تقاضا و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با ۳۱ درخواست پراقبال ترین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی هستند.
همچنین ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس برای کمیسیون اقتصادی، ۲۸ برای کمیسیون انرژی، ۲۵ نفر برای کمیسیون عمران، ۲۳ نفر برای کمیسیون آموزش و تحقیقات و ۲۲ نفر هم برای کمیسیون اجتماعی درخواست داده اند.
کمیسیون بهداشت و درمان نیز مورد اقبال ۱۷ نماینده و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مورد اقبال ۱۵ نماینده قرار گرفته است. کمترین درخواست حضور برای کمیسیون های اصل نودم با ۷ درخواست، کمیسیون فرهنگی با ۴ درخواست، کمیسیون حقوقی و قضایی و کمیسیون شوراها و امور داخلی هر یک با ۳ درخواست ثبت شده است.
طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر کمیسیون باید دارای ۲۳ عضو باشد. علاوه بر این در صورتی که برای حضور در کمیسیونی درخواست بیش از حد مقرر وجود داشته باشد روسای شعب و یکی از نواب مجلس تشکیل جلسه داده و در مورد ترکیب کمیسیون ها تصمیم گیری خواهند کرد.
در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی بیشترین درخواست حضور برای کمیسیون های امنیت ملی و برنامه و بودجه ثبت شده است، اما در دوره اخیر علاوه بر استقبال گسترده از این دو کمیسیون بی رغبتی نسبت به کمیسیون های فرهنگی و قضایی بسیار قابل تامل است.
تقارن دو موضوع و حادثه تالم برانکیز و تکان دهنده قیام باشکوه ، حماسی ، تاریخی و دینی 15 خرداد 42 علیه رژیم ستم شاهی و پروژه استعماری دین و مذهب و سناریوی تامین منافع کلان امپر یالیسم جهانی که به شهادت آزادی خواهان و غیرت مندان انجامید و همچنین رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت آیت الله خمینی ( ره ) ، حاوی نکات عبرت انگیز و سرنوشت سازی است .
جرقه عمده و نقطه عطف ساختار انقلاب اسلامی که در قیام پانزدهم خرداد سال 42 پدیدار گشت و به رغم سرکوب شدن ظاهری آن ، چالش و دغدغه ای سترگ برای دستگاه استبدادی و استعمارگران تلقی شد با آن ایثار و فداکاری ها به ویژه در قم ، ورامین و تهران به مثابه بذری شد که رفته رفته به نهال انقلاب اسلامی مبدل گشت و اهمیت آن قیام حماسی ، تاریخی و آوازه و تاثیر آن بدان جا نمایان شد که امام خمینی ( ره ) خاطر نشان ساخت که در آینده ، ارزش و قدر آن قیام و سازندگان و حماسه سازان آن را آیندگان خواهد شناخت .
هنگامه رحلت روح الله و آن حادثه مولم نیز گرچه تقدیری الهی بود و آن معمار کبیر انقلاب و یار سفر کرده تا حد توان و اجازه شرایط و اوضاع پیچیده داخلی – منطقه ای و بین المللی و شالوده و بنیان انقلاب و جمهوری اسلامی را پی افکنده و مستحکم نموده بود ؛ مع الوصف ضایعه و ثلمه ای گران برای انقلاب و انقلابیون و کل آحاد ملت و مستضعفان و محرومان و آزادی خواهان جهان به حساب می آمد به ویژه آن که او رهبر و زعیمی بی بدیل و بی نظیر با اقتدار کاریزماتیک و یک الیت اسطوره ای با مشخصه ها و ممیزه های رئال و عینی و پراگماتیستی برای مردم ایران و جهان و به ویژه سیاست مداران ، جامعه شناسان و مبارزان و فیلسوفان و عدالت جویان نمودار گشته بود .
معرفت شناختی ، اخلاص ، ایمان ، یقین ، صداقت ، صراحت ، شجاعت ، آینده نگری ، قاطعیت و پایمردی آن زعیم بزرگوار ، همگان را انگشت به دهان و متحیر نموده بود .
او موید الهی و مورد اقبال عمومی و از نسل و تبار پابرهنگان و شلاق خوردگان بود و به راستی حرف دل مردم کوچه و بازار را می زد .
از این رو سخنانش به دل می نشست و مخاطبانش که از قبیله ی هابیلیان بودند او را روح خود تلقی می نمودند و از طرفی با ارتحال آن سفیر پاک خدایی و زعیم مردمی و بت شکن زمانه ، بدخواهان اسلام و ایران نقشه های شوم و زهرآگین را در سر می پرواندند و از تئوری پایان انقلاب و مرگ جمهوری خواهان اسلامی و ایزولاسیون نظام و رفرمی نوین و تجدید نظر طلبی بی امان ( رویزیونیسم ) و استحاله ژئواستراتژیکی سخن به میان می آوردند آن چنان که گویی با حربه و فرضیه های خیالی واپورتونیستی ماکس وبر و نشان رفتن پاتریمونال و پدرشاهی به جنگ یک نظام و رهبر و کشور و دستگاه فئودالیته و سرواژی آمده اند ؟!
غافل از آن که پیوند ارگانیک معنوی ، سیاسی و درون ذاتی امام و مردم ناگسستنی بود و بنگاه های خبری کمپرادوری غرب و بنیادها ، کلوپ ها و میلیتاریسم عصر موج سومی و عصر ویترینی هرگز قادر نشدند در چنین پیوند و ارتباط فراعقلانی گسست ایجاد نمایند .
تداوم انقلاب و رشد و بالندگی جمهوری اسلامی ایران ، تعیین رهبری جدید و ناکامی بسیاری از سناریوهای امپریال صهیون دال بر چنین مدعایی است .
اما آن چه گفتنش در این مقال ضروری و مفید است این است که بایستی به درستی و بدون شائبه و نقصان ، آرمان و ایده و مرام و دکترین همه جانبه و جامع الاطراف آیت الله خمینی را جامه عمل بپوشانیم و نگذاریم و اجازه ندهیم صحیفه نور و فرمایشات و آمال آن امام بزرگوار و رهبر مهربان و نمونه در ویترین بماند و خاک بخورد و کاری نکنیم که خدای ناخواسته مردم از انقلاب و نظام منقطع و دلسرد گشته و مالا و در نتیجه ، دشمنان این آب و خاک و این انقلاب ، جشن شادی و پیروزی برپاکنند !
مسئولان و مدیران کلان از برج عاج خارج گردند ؛ حقوق های 87 میلیونی قطع و بایگانی گردد . فاصله های عظیم و نگران کننده و مرگبار طبقاتی کم و برچیده شود . دست های ناپاک و حرام خواران و ویژه خواران از بیت المال و جان و مال توده مردم محروم کشور و مظلوم کشور منقطع شود .عاملان عامدانه و حتی مباشران و عمال جهال نابودی و یا ضعف و فتور و رکود اقتصاد و تولید و معیشت مردم نجیب ایران معرفی و تنبیه و مجازات گردند .
زمین خواران ، کوه خواران و دریا و ساحل خواران به ویژه نورچشمی ها برای همیشه ناکام و نادم گردند .
در عرصه دیپلماسی ضمن رعایت اصول دپارتمان بین المللی و تلاش در راستای کم و کم تر نمودن تنش ها و اصطکاک های ضربه ناک و خانمان سوز و ارائه هر چه بهتر و بیشتر یک چهره اومانیستی و محق و انعطاف معقول و نرمش قهرمانانه از ایران و نظام و حرکت در کریدورهای اخلاق ، منطق و دیپلماسی ، از ظرائف و ساختارهای هزارتو و پیچیده استکبار و امپریالیسم و دکترین دشمن شناسی و سناریوی شیرینی و شمشیر کیسینجری و دست های چدنی با پوشش مخملی غفلت نوروزیم .
قانون اساسی ، راهبردهای کلان انقلاب و کشور ، منافع عمده و استراتژیک جمهوری اسلامی ، موقعیت ژئوپولیتیک و سوق الجیشی مملکت و منطقه و فرامین و جایگاه قانونی ، شرعی و مردم سالارانه ی رهبری فرزانه را نصب العین خود قرار دهیم .
آستانه تحمل و درک دیگران را در خویشتن بالا ببریم . قلم و کتاب و مسئولیت و رسالت های آن را جدی بگیریم . رقابت های سالم را پلی بدانیم برای رفاقت و اتحاد استراتژیک با هذف مقدس و ملی و دینی .
انجماد و رکود فکری ، حزبی ، سازمانی و نیز انفعال و اعمال واکنشی را در یک اقدام جدی و فراگیر به ثبات و رشد و توسعه و فرهنگ دانایی و خلاقیت مبدل سازیم .
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
مهدی بهلولی از تمثیل پادشاه و ملکه و ولیعهد برای توصیف بهشتی و خانواده اش استفاده کرد/ طراحان گفتمان "دشمن محور" حتی به افراد خانواده همدیگر برچسب می زنند/ عامل وحدت فعالان، تبلیغ درباره معلمان زندانی و فراخوان تجمع خیابانی بود/ سلمانی ها وقتی بیکار می شوند سر همدیگر را می تراشند/ قهرمان ها و ستاره های صنفی به جان هم افتاده اند/ پادشاه صنف گفته با خودسران هم کلام نخواهم شد/ بهلولی در روزنامه شهروند وابسته به هلال احمر با دشمنان خیالی خود تسویه حساب می کند/ پاتک طرفداران بهشتی : بهلولی و نیک نژاد برای گرفتن تخفیف در حکم قضایی به بهشتی حمله می کنند/ بهلولی نوشت که پادشاه صنف ، میرزاها را تبدیل به "میرزاپیمانکار" کرده است/ به گفته بهلولی شیفتگی و عاشقی هواداران بهشتی بی حساب و کتاب نیست/ بهلولی خطاب به همسر بهشتی : ملکه خیالی و پوشالی آرزوی سلطنت را از سرشان بیرون کنند/ محمدرضا نیک نژاد در یادداشت " آشفته بازار صنف و نقد از درون" از قول یک فعال نوشت: " من هم به عملکرد او نقد دارم ولی از ترس خانواده و همراهانش حرفی نمی زنم!" / چپ های کانون با شعار انتقاد از دیکتاتوری خانواده و طرفداران بهشتی ، در کنار مهدی بهلولی و نیک نژاد ایستاده اند/ بهشتی این توانایی را دارد که دو میرزابنویس مخالف و خودسر را تبدیل به "میرزا پیمانکار" کند / حکایت حمله مریدان سابق (بهلولی و نیک نژاد ) به بهشتی، پرتاب بومرنگ را تداعی می کند/ برچسب و تهمت و تخریب، وقتی باب شود، دامن مبتکران آن را هم می گیرد/ دعوای داخلی کانون تهران فاقد اصالت و بدون ارزش صنفی،سیاسی و مدنی است