صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

نگاهی به دریافت های غیرمتعارف (نجومی ) و پوپولیسم رسانه ای ؛ مشکل کجاست ؟

وقتی بخش دولتی غالبا ناکارآمد و حتی هزینه زاست است و  ارزش افزوده ای تولید نمی کند چرا باید این گونه حقوق های نجومی وجود داشته باشد/ آیا این گونه پرداخت ها بر اساس میزان بازدهی و عملکرد افراد در پست های مربوطه صورت گرفته است و یا آن که صرفا بر اساس پستی است که فرد مربوطه بر اساس رانت های مختلف اشغال کرده است و از مزایای آن منتفع است/ این رسانه ها به زعم خویش سعی در مچ گیری و حتی بی اعتبار کردن کلیات یک موضوع دارند اما حکایت " بر سر شاخه نشستن و بن بریدن " را به فراموشی سپرده اند/ بر اساس آنچه کارشناسان و نیز دولت مردان بیان داشته اند مشکل پرداخت های نامتعارف به خلاها و نیز درزهای قانونی برمی گردد/ اصولا چرا باید برخی از دستگاه ها از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شوند در حالی که هنوز و پس از گذشت حدود 10 سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز تمدید آن ؛ برخی از گروه ها مانند معلمان و نیز بازنشستگان از اجرای برخی بندها و مواد قانونی مانند ماده 125 ، ماده 68 و... محروم باشند/ بنا بر این بود که « قانون مدیریت خدمات کشوری » ورژن جامع ، تکامل یافته و به روز برای قانون نظام هماهنگ پرداخت باشد/ اساسا چرا قانون گذار باید این " فرارهای قانونی " را طراحی و سپس تایید و تصویب کند / رسانه ( مطبوعات )،  رکن چهارم دموکراسی و موثرترین و به روز ترین ابزار نظارت عمومی است

فیش های نجومی و غیرمتعارف مدیران و علل این وضعیت و نقش رسانه های منتقد و مستقل

ماجرای دریافت های نجومی برخی از مدیران ، افکار عمومی جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه را به شدت آزرده و وجدان عمومی را جریحه دار کرده است .

فرهنگیان و معلمان می پرسند دلیل و یا دلایل این گونه پرداخت ها چه بوده است ؟

وقتی بخش دولتی غالبا ناکارآمد و حتی هزینه زاست است و  ارزش افزوده ای تولید نمی کند ؛ چرا باید این گونه حقوق های نجومی وجود داشته باشد ؟

آیا این گونه پرداخت ها بر اساس میزان بازدهی و عملکرد افراد در پست های مربوطه صورت گرفته است و یا آن که صرفا بر اساس پستی است که فرد مربوطه بر اساس رانت های مختلف اشغال کرده است و از مزایای آن منتفع است ؟

در این زمینه مقالات ، یادداشت ها و مطالب گوناگونی تاکنون نگارش گردیده است .

اما نکته مهم آن است که متاسفانه در این جریانات ،برخی از رسانه ها به جای آن که در جهت ارتقاء آگاهی های عمومی جامعه و نیز افزایش سواد رسانه ای اقشار مختلف آن حرکت کنند به پایگاه برخی از جناح ها و  یا قطب های قدرت تبدیل شده و از کارکرد اصلی خود غافل و حتی تهی شده اند .

این رسانه ها به زعم خویش سعی در مچ گیری و حتی بی اعتبار کردن کلیات یک موضوع دارند اما حکایت " بر سر شاخه نشستن و بن بریدن " را به فراموشی سپرده اند .

به نظر می رسد در این مساله دو چالش اصلی وجود دارند .

1-  قانون

2- نظارت

بر اساس آنچه کارشناسان و نیز دولت مردان بیان داشته اند مشکل پرداخت های نامتعارف به خلاها و نیز درزهای قانونی برمی گردد .

به عبارت دیگر ، دستگاه های مربوطه از این تبصره ها و گریزگاه های قانونی استفاده کرده و با پوشش و لعاب های قانونی این " مساله ملی " را رقم زده اند .

حال پرسش این است که اساسا چرا قانون گذار باید این " فرارهای قانونی " را طراحی و سپس تایید و تصویب کند ؟

اصولا چرا باید برخی از دستگاه ها از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج شوند در حالی که هنوز و پس از گذشت حدود 10 سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز تمدید آن ؛ برخی از گروه ها مانند معلمان و نیز بازنشستگان از اجرای کامل برخی بندها و مواد قانونی مانند ماده 125 ، ماده 68 و... محروم باشند ؟

چرا  و به عنوان نمونه ؛ هنوز فرهنگیان و معلمان همانند سایر بخش ها و دستگاه ها از پرداخت های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم منتفع نیستند ؟

بر اساس کدام مستندات علمی و جهانی به این نتیجه رسیده اند که کار فلان فرد و یا بخش از آموزش و پرورش و یا معلم برتر و یا مهم تر است ؟

قانون و فلسفه آن برای اجرای عدالت است .

بنا بر این بود که « قانون مدیریت خدمات کشوری » ورژن جامع ، تکامل یافته و به روز برای قانون نظام هماهنگ پرداخت باشد .

به راستی باید این پرسش اساسی را مطرح نمود که این قانون تا چه حد در جهت علمی کردن مدیریت ها و توجه به " تناسب مسئولیت ها و دستمزدها " حرکت کرده است ؟

آیا قانون مدیریت خدمات کشوری توانسته است حتی صورتی علمی و قابل قبول مطابق استانداردهای جهانی به مدیریت و اصول آن بدهد ؟

پس یکی از امور مهم و قابل توجه باید اصلاح این قانون و بستن راه ها و روزنه های دور زدن قانون و مصادره به مطلوب باشد .

واقعا باید هر فردی بر اساس عملکرد و راندمان کاری خویش مورد ارزیابی و سپس نرخ گذاری خدمات و آورده قرار گیرد .

و اما مهم تر از بخش تقنین ، بخش نظارت و کنترل است که متاسفانه جامعه ما همواره در این بخش دچار مشکلات راهبردی بوده است .

نهادهایی مانند مجلس شورای اسلامی ، دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی کل کشور و ... در این مدت به چه کاری مشغول بوده اند ؟

مطابق آمار ، هزینه برگزاری یک دقیقه جلسه علنی مجلس در سال 95 حدود 22 میلیون و 250 هزار تومان ، هزینه برگزاری یک ساعت جلسه علنی مجلس ، حدود یک میلیارد و 335 میلیون تومان و هزینه برگزاری یک روز جلسه علنی مجلس با احتساب 4 ساعت حدود 5 میلیارد و و 335 میلیون تومان است . ( این جا )

حال باید از مجلسیان به ویژه مجالس دوره های پس از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری این پرسش را مطرح کرد که با این همه هزینه ، چه برون دادی داشته اند ؟

از سوی دیگر ، روزمرگی ، بوروکراسی حجیم و زاید و نیز بعضا سیاسی کاری که بر دستگاه های بازرسی حاکم شده است وظایف اصلی آن ها را در حاشیه قرار داده است .

 و اما بخش آخر و مهم ترین آن توجه به رسانه  و کارکرد آن است .

رسانه ( مطبوعات )،  رکن چهارم دموکراسی و موثرترین و به روز ترین ابزار نظارت عمومی است .

در جامعه ما به دلایل مختلف که مهم ترین آن توسعه نیافتگی است رسانه ها هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند .

این ابزار می تواند بر همه بخش ها و دستگاه ها نظارت موثر و پویا داشته باشد .

مهم ترین آسیب و تهدیدی که رسانه ها با آن روبه رو هستند افتادن در دام " پوپولیسم " و " هیجانات کاذب " است .

« رسانه » نبض افکار عمومی است اما باید توجه داشت که جامعه ما به شدت دچار فقر و کمبود در زمینه " سواد رسانه ای " است .

رسانه ها باید با تکیه بر وجه کارشناسی و علمی مساله ، مشکلات را به صورت واقعی به دولت مردان و جامعه نشان دهند .

این موضوعی است که باید در تحلیل ها و ارائه خوراک برای جامعه توسط اصحاب رسانه و نیز کارشناسان مورد توجه و دقت کافی قرار گیرد .

دوشنبه, 14 تیر 1395 23:31 خوانده شده: 2830 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 0 --
عبدالله حقگو 1395/04/15 - 02:41
سلام استاد عزیز

متاسفانه ازابتدایی ترین مراح قانونگذاری تازمان تصویب هم مداخله دولت وهم برخی افراد به جهت منفعت طلبی خاص خود قوانین اینچنینی(درز دار) رابه صحن علنی وتصویب میکشانندکه مصلحتهای آنی عده ای اجرا ولی در درازمدت اثرنامطلوب خودرابرجامعه خواهدگذاشت.
قواننی گاه شتابزده وبدون مطالعه نصب العین قرارمیگیردومنافع عمومی وامنیتی چالش پیدمیکند
نتیجه آن میشودحقوق ۹۰۰هزارتومانی من بعدازسی سال خدمت و۲۴۳۰۰۰۰۰۰تومانی آقایی خودی.
این بیعدالتی آشکار ریشه درمنفعت طلبی ودنیا طلبیست.
همان عاملی که درکمتراز۵۰سال بعدازپیامبر«ص»شمشیر های بیعدالتی نوه پیامبر،همان که سرورجوانان بهشت بودرا سربریدند.
مطمئنم تکرار این کنش در وانین به تکرارتاریخ وشمشیربه روی پکان خواهدبود.
خداوندباکسی شوخ وفامیل نداردوسنتش رسوایی وتنبیه ظالان است.
مسئولان مابایدخودراازدایره ظلم مبراکنندباعمل صالح.
یاحقق
پاسخ + +1 0 --
ناااااامید 1395/04/15 - 15:00
روز گذشته ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزیر آموزش و پرورش از پرداخت پاداش های چند صد میلیون تومانی به اعضای هفت نفره هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 94 خبر داد و گفت: با تصمیم هیئت مدیره این صندوق، پاداش های چند صد میلیون تومانی به اعضای هیئت مدیره مصوب شده است.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/04/15 - 21:21
قابل توجه فانی و حامیانش؛
"سحرخیز که هم اکنون در کسوت مشاور کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشغول به کار است در همین رابطه خاطرنشان کرد: حقوق معاونین وزیر نیز از ماهیانه دو میلیون و 500هزار تومان در دولت قبل، به حدود 10 میلیون تومان برای هر معاون افزایش یافته و البته برخی خبرها حکایت از دریافتی 18 میلیون تومانی توسط دو نفر از مسئولان مهم این وزارتخانه دارد.

وی در خصوص این پاداش ها و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان این پاداش چقدر بوده است گفت: بنده می دانم پاداش ها میلیونی است اما پیش از این رقم هفتصد میلیون تومان را در خصوص این پاداش ها شنیده‌ام."
پاسخ + +1 0 --
معلم شاغل 1395/04/20 - 16:04
با سلام
بسیار جالبه
جناب پور سلیمان هر کدومم از نظرات را که به به وچه چه گفتن را تایید کرده و جواب دادن ولی بقیهرا همین جور بی جواب گذاشتن(البته بیشترش رو)
در ضمن کسی که خودش حقوق چند ده میلیونی بگیره هیچ وقت شرمنده زن و بچه اشش نمیشه کهه از درددل ما خبر داشته باشه
خدا ذلیلشون کنه ان شا الله
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/20 - 16:09
معلم شاغل
سلام
تمامی نظرات مرتبط منتشر می شوند .
اگر مصداقی دارید بفرمایید .
پایدار باشید .
پاسخ + +19 -3 --
ناشناس 1395/04/15 - 07:37
برادر من زمان نصیحت و موعظه گذشته است.
شما نظام پرداخت کشورهای درست درمان مانند ژاپن, سوییس و... ببین. خیلی ساده و شفاف دریافتی ها مشخص است. دریافتی ها با فاصله معقول. مثلا در ژاپن فاصله حداکثر و حداقل میانگین حدود سه برابر است.
پس احتیاجی به نصحیت نیست. باید قانون و پرداختها شفاف و جلپی دید همگان باشد, اون موقع همه چیز درست خواهد شد.
پاسخ + +23 -6 --
ناشناس 1395/04/15 - 07:44
جناب پورسلیمان یادتون نرفته که شما و به ویژه همکارتون جناب شیرزاد تا چه حد ما معلمان رو میکوبیدید که در اوضاع سخت مملکت صبر پیشه کرده و اینقدر مطالبات خودتون رو پیگیر نباشید. همیشه نبود پول و اوضاع سخت رو دلیل بر ندادن حق و حقوق ناچیز ما میدانستید.
همچنین به تفاوت به حق پرداخت ها اصرار داشتید. یعنی من معلم از چند جا گزیده میشدم.
حالا کار خدا بود که اینها, فانی و دولتیها و دوستان رسانه ای آنها رسوا شوند.
فقط از همین جا از جناب شیرزاد میخوام بیاد و از حرف های گذشته اش دفاع کنه و یا حداقل عذر خواهی کنه.
ودر آخر؛
"پول هست, فقط برای من معلم نیست. چرا؟!!!!!"
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/15 - 09:20
سلام
دوست عزیز ناشناس
ضمن تشکر از نظر شما .

1- مشی صدای معلم تغییر نکرده است .
ما همچنان مخالف هر گونه اعتراض غیرقانونی و تجمعات خیابانی هستیم .
هنوز هم بر این باوریم که ظرفیت های رسانه ای جامعه معلمان و آموزش و پرورش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

2- اتفاقا در یادداشت فوق ، تفاوت در پرداخت ها بر اساس ارزیابی عملکرد مورد تاکید مضاعف قرار گرفته است .
هر کس باید به اندازه داشته ها و عملکرد مورد ارزیابی و سپس افزایش دستمزد قرار گیرد .

3- منظور از قطب های قدرت ، دوستان اصول گرا و کسانی هستند که در 8 سال گذشته چشم خود را بر واقعیات بستند .
هرچند عملکرد رسانه های اصلاح طلب نیز جای پرسش است .


4-کارکرد ما رسانه است و برای ما مهم نقد جریانات و وضعیت موجود با توجه با مصالح جامعه است .

پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
حسین صدارت 1395/04/15 - 10:21
آقای پور سلیمان ! آقا یا خانم ناشناس کجا حرفی از تجمعات غیر قانونی و تجمعات خیابانی زد؟!!!! پرسش شفاف ایشان این بود که شما و آقای شهسوار زاده که همیشه ورد و ذکرتان وضعیت نامناسب مالی دولت بود، حال در قبال این پرداختهای نجومی و وجود تبعیض شدید چه دفاعیه ای دارید؟ واقعا تعجب میکنم
پاسخ + +1 0 --
فرهنگی منطقه محروم 1395/04/15 - 10:51
ریشه تمام این مشکلات نوبخت است.
فقط برای معلمان کمبود بودجه بو در
خودشون از همه چیز خبر داشتن
خدا بزرگه ..
ما که واگذارشون می کنیم به خدا
ان شاللهء آبروی دروغگویان و غارتگران بیت المال را می بده و رسوایشان
می کنه
پاسخ + +1 0 --
محسن 1395/04/15 - 12:08
قطب های قدرت صفدرحسینی است جناب پورسلیمان.
همونی که برابربه دویست سیصدمعلم دریافتی اش هست ودخترش به برکت بی تدبیری اقایان صرافی غیرمجازداره ودوستان صدای معلم قبل انتخابات برایشان سعی کردسنگ تمام بگذارد(لیست امید)بعدانتخابات هم از رای اوردنشان خیلی ذوق زده شده بودند(به تعبیرشماحمایت پوپولیستی رسانه ای)..
هرچندجناب پورسلیمان ورسانه اش این راممکن است نپذیرند چون دوستدارامثال صفدرحسینی هستند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/04/15 - 12:24
منظور من اعتراض خیابانی نیست. اگر چه این اعتراض از حداقلهای یک جامعه مدنی سالم است.
امثال شیرزاد تحمل اعتراضات رسانه ای هم نداشتند.
گله ما از فانی و حامیانش خیلی شدیدتر از دولت پیشین است, چون به دولت پیشین هیچ امیدی نداشتیم, ولی متاسفانه فانی و حامیانش با عملکردشون امید ما را در دولت امید, نا امید کردند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/04/15 - 13:54
اونها از معلمان نمی ترسن.چون میدونن که اونها کبریت بی خطرند!!
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/04/15 - 14:40
دوستان اصلاح طلب چه کلی به سر معلمان زدند جناب پورسلیمان؟!
با شعار رفاه و عدالت و کلید و غیره آمدند و سرمایه داری دولتی را ترویج دادند.
عده ای روشنفکر نما مثل نوبخت را در صدر گذاشته تا خالق حقوقهای نجومی باشد و بعد بگویند تقصیر ما نبود تقصیر دولت های قبلیه.
من میگم اگه دولت قبلی نبود دولت روحانی چه بهانه ای برای فریب افکار عمومی در ترویج بی عدالتی بین کارکنان و مردم داشت؟!!
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/15 - 16:00
جناب صدارت
سلام

پس از حدود 20 سال فعالیت رسانه ای ، صنفی و تشکیلاتی می توان از ادبیات یک متن متوجه منظور نویسنده و یا گوینده شد .

وقتی ایشان می گوید :
" صبر پیشه کرده و ... " چه برداشتی می توان کرد ؟

ضمنا محتوای این یاددداشت انتقادی علیه تبعیض ناعدالتی است و وضعیت موجود را به نقد کشیده است .

اگر متن را با دقت مطالعه بفرمایید ؛ نیازی به ارائه دفاعیه از سوی بنده و یا دوستان صدای معلم نیست !

مهم شیوه های پی گیری مطالبات معلمان است که ما منتقد روش های برخی دوستان بوده و هستیم .
پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/15 - 16:16
سلام
دوست عزیز
جناب محسن
بنده جناب صفدر حسینی را نه از نزدیک دیده و نه شناخت خاصی از ایشان دارم .

برای صدای معلم نقد هر دو جناح از حیث عملکرد یکسان است .

اما همان گونه که در یادداشت آمده است پرسش این است که سکوت رسانه های اصول گرا در مقابل انفعال مجلس نهم و اقدامات غیرقانونی دولت های نهم و دهم چه معنایی داشته است ؟

آیا این گونه پرداخت ها فقط در این 3 سال بوده است و قبلا گل و بلبل بوده است ؟!

مگر نه این است که قانون مدیریت خدمات کشوری در زمان مجلس هفتم و دولت آقای احمدی نژاد تصویب شد !

قبلا هم گفتم عملکرد رسانه های اصلاح طلب نیز جای نقد دارد و این که آن ها نیز بعضا دچار پوپولیسم رسانه ای می شوند .
پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/15 - 16:19
دوست عزیز ناشناس
سلام

عملکرد هر وزیری از جمله آقای فانی نیز مورد نقد است و اگر روند صدای معلم را دنبال کرده باشید متوجه این موضوع خواهید شد .

پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
احمد 1395/04/15 - 18:29
جناب پورسلیمان ارزیابی عملکرد چه کشکیه که فرمودید؟
مثلا امتیاز کذایی آن وابسته به کاغذ پاره هایی مثل تقدیر نامه هایی
است که جناب مدیر مدرسه تنها به دوستان پاچه خوار خود اهدا
می نماید!
هیچک از ارزیابی عملکردهای که جنابعالی از آن دفاع می کنید
علمی نیست! و تملق و چاپلوسی در آن نقش مهمی دارد!
شما هم مرتبا حرف های فانی ضد معلم رو تکرار می کنید!
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/15 - 22:00
آقای احمد
سلام
منظور من این امور کلیشه ای نیست !

زمانی که یک سازمان نظام معلمی با مشخصاتی که گفته ام شکل بگیرد و بتواند صلاحیت های معلمی را احراز کند دیگر به قول شما " کشک " از آب درنخواهد آمد !

جناب عالی مقالات بنده را احتمالا مطالعه کرده اید .

در این موضوع و به صورت خاص و به صورت مستند شباهت سخنان مرا با آقای فانی اعلام بفرمایید .
پایدار باشید .
پاسخ + +20 -1 --
علی 1395/04/15 - 08:19
ضرب المثل ها بیهوده ساخته نمی شوند. اینکه گفته می شود، سفره ای باز شده و هر کسی مشغول خوردن است‎‎^ اتفاق واقعی مدیریت اقتصادی کشور و دیدگاه واقعی بیشتر مسولین جامعه ماست.
پاسخ + +5 0 --
شهاب 1395/04/15 - 09:52
واقعا خوب بود امیدوارم گوش شنوایی وجود داشته باشد
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/04/15 - 11:08
جناب پورسلیمان آنچه در مورد تبعیض و بی عدالتی در پرداخت ها لازم بود بیان کردین و خوب هم اشاره نمودین.
ولی نکته مهم اینکه آیا گوش شنوایی برای شنیدن و عمل به انچه ما و شما می گوییم در بدنه دولت و حاکمیت هست یا خیر؟!
البته که خودشان می دانند چه خبر است و شرایط چگونه ولی اگر بخواهند عدالت در پرداخت ها را رعایت کرده و لا اقل مطابق قانون خودشان عمل کنند دیگر نمی توانند پرداخت های خاص و نجومی داشته باشند.
مساله این است.!!!
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/15 - 16:27
سلام
دوست عزیز ناشناس

این که بعضی از مسئولان ناشنوا و یا کم شنوا هستند با شما موافقم .

اما مشکل مهم جامعه به ویژه معلمان این است که فرهنگ شفاهی آنان بالا و سواد رسانه ای آنان پایین است .

جامعه باید منتقد باشد .

با سکوت مشکلی حل نمی شود .

پیشنهاد شما چیست ؟

پایدار باشید .
پاسخ + +1 0 --
احمد 1395/04/15 - 18:37
اتفاقا آقای پورسلیمان سواد رسانه ای جنابعالی با وجود به قول
خودتون 20 سال سابقه مطبوعاتی بسیار پایین است! چون شما
و امثال شما با نمایش کوبیدن همزمان به نعل و میخ معروف سعی
در رد گم کردن دارید!
خواهش می کنم از نجابت معلمان سو استفاده نکنید!
پاسخ + +14 0 --
حسینی 1395/04/15 - 14:53
وقتی دولت سرک به حساب شخصی افراد میکند و یارانه زوجین فرهنگی را قطع میکند از تمامی اموال و مستقلات انها خبر دارد جای سوال است چگونه از این فیش ها وحقوق های نجومی خبر نداشته است نوبخت باید پاسخ گو باشد
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1395/04/15 - 15:54
واقعا زدی به خال.
همه رو مثاول خودشون.... فرض کردند.
پاسخ + +3 0 --
رحمان 1395/04/15 - 17:06
جناب آقا جهانگیری با سلام لطفا مبلغ 300 میلیون تومان به عنوان پاداش به اینجانب تحویل دهید قول می دهم بعد از یک سال به حساب خزانه واریز کنم . همین
پاسخ + +5 0 --
علی 1395/04/15 - 17:55
حداقل یک دهه است که فرهنگیان به این تبعیض ها اشاره میکنند ولی گوش شنوایی نبود حال که احساسات ملت ایران جریحه دار شده مثلا میخوان واکنش نشان بدن .ناله ها از فرق بیشتر بود تا فقر.
پاسخ + +4 0 --
عبدالله حقگو 1395/04/15 - 18:05
عجب

ممنون ازاین اطلاع رسانی
اعضای هیئت مدیره صندوق درجلسه برای خود پاداشهای چندصدملیونی تصویب کرده اند.
وقتی یک کارمن برابربا۳۲۴نفر بازنشسته حقوق میگیردوبرای خود درجلسات پاداشهایی چندصدملیونی تصویب میکنند،بایدفاتحه عدالت وقشر مستضعف خدمتگذارراخواند.
این عدالت محوری مسئولین پایان نمیپذیردمگراینکه خودرادرمعرض خطرواقعی واعتراض عمومی آشکار مشاهده کنند.
اگرراه خیابان صحیح نیست پس چطورمیتوان گردن قانون شکنان پوپولیسم را به تمکین ازقانون کشاند؟
دولت بدون اعتراض وقع به خواسته ها نمینهد
حداقل دراین گذشته ۳۷ساه اینگونه عمل کرده.
غول سیاسی واقتصادی انگلستان مقهور معلمین خوداست.
ماهنوزخاموش بمانیم؟
پاسخ + +1 0 --
محمد پیروزی 1395/04/16 - 10:05
جناب حق گم بسیار درست می فرمائید
فقط تجمعات خیابانی و اعتراضات مسالمت آمیز صدای ما را به گوش ها می رساند تا الان که این همه نوشتیم اتفاقی نیفتاد
رتبه بندی ناقص هم به لطف تجمعات معلمان بود نه نوشته های انتقادی آنها
پاسخ + +4 0 --
فرهنگی 1395/04/15 - 19:36
بسیار عالی********

موافقم.
پاسخ + +6 -1 --
تقی 1395/04/15 - 21:02
اقای سلیمانی
در حال حاضر یک معلم شاغل 20 سال سابقه ازمن که 30 سال موهام در اموزش سفید شد یک میلیون بیشتر می گیرد
روحانی ونوبخت تو این 4 سال چی کردن ,بازنشسته ها این همه اعتراض کردند نمی دانستند
اینها امدند دزدیها را ماسمالی کنند کدام ابادانی ,"همش دروغ
خدا رسوا شون کنه ومحو بشن ,,پاک بشن ,,
باید مثل ژاپن وچین مجازات وپولهای ملت به خزانه برگشته
ومجازات بشن ,
رییس جمهور ایتالیا بعد مجازات داره یک سال مجازات رفتگری رو انجام می ده ,اینها باید سر وگردنشان به خاطر دزدی قطع بشه .
....
....
پاسخ + +6 0 --
ناشناس 1395/04/15 - 21:49
بهر حال گذشته ها گذشته ..چاره ای هم نیست کوزه ای شکسته ماستی ریخته همه دولت ها مقصر هستند و کم و زیاد دست داشته اند ......این گوی این میدان جناب رو حانی اقلا از این تاریخ دستور دهید حقوق فرهنگیان را و پاداش و غیره را با ابقیه نهاد ها همسان سازی کنید بموقع پرداخت کنید ....از اه و ناله فرهنگیان بسادگی نگذرید اه مظلوم است دامن می گیرد
پاسخ + +4 0 --
حسین 1395/04/15 - 23:07
مشکل ما این است که شعار اسلام و عدالت و مبارزه با کفر و تبعیض از تریبون هایمان گوش فلک را کر کرده ولی خودمان عمل نمی کنیم.!!
حکایت تلخی ست.
پاسخ + +4 -1 --
بازنشسته مهر93 1395/04/16 - 02:02
آقای پورسلیمان من ازبیگانگان هرگزننالم که باهرچه کردآن آشناکرد.....خودشان درجریان هستند؟مجلس خانه ملت ودررأس اموراست؟بابادورخودت میچرخی وماراهم میچرخونی؟بچرخ تابچرخیم.سلامت وپیروزباشیدانشاا...
پاسخ + +7 -1 --
ناشناس 1395/04/16 - 09:11
سلام دوستان. اخیرا دولت روحانی مجوز برگزاری کانون صنفی معلمان صادر کرده است. ...جالب است. ..چرا؟ چرا در این مقطع زمانی مجوز را صادر کرده اند؟ سه سال از دولت روحانی می گذرد. ...چرا در پایان سال کاری و نزدیک به انتخابات این مجوز را صادر کرده اند؟ آیا دولتیان از مشکلات و گرفتاری های معلمان بی خبرند؟ آیا این مجوز سرگرم کردن معلمان و به بازی گرفتن معلمان نیست؟ چقدر خوشبین باشیم جناب پور سلیمان. ...بارها در صدای معلم گفته شد که دولت بودجه ندارد. ..آیا واقعا ندارد؟ پس فیش های نجومی حکایتی دیگر است متاسفانه
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/16 - 09:54
سلام
دوست عزیز ناشناس

از یبک منظر این تحلیل می تواند مورد توجه قرار بگیرد .

اما تا جایی که بنده اطلاع دارم قرار بود این مجوز حدود 2 سال پیش صادر شود اما به علت اطلاعیه های متعدد کانون صنفی معلمان در مورد برگزاری تجمعات به تعویق افتاد ...

معلمان برای پی گیری مطالبات راهی جز مسیرهای قانونی ندارند .

تشکل ها کم هزینه ترین و مطمئن ترین مسیر است .

پایدار باشید .
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1395/04/16 - 09:12
معلمان ساده و بدبخت فرض شده اند. خدا لعنتشون کنه.
پاسخ + +10 0 --
معلم 1395/04/16 - 09:19
باید به سه قوه وبه خصوص به سازمان بازرسی کشور تسلیت گفت .
پاسخ + +7 -1 --
مدیرمدرسه 1395/04/16 - 09:58
«سواره ازپیاده خبرندارند»تمامی مسئولین حقوق بالایی دریافت می کنندبه همین دلیل دردورنج ووضعیت بدمعیشتی قاطبه مردم رودرک نمی کنندونخواهندکرد،وبنده امیدی به بهبودواصلاح وضعیت اقتصادی ندارم.
پاسخ + +3 -2 --
ناشناس 1395/04/16 - 10:56
جناب سلیمان پور سپاس از لطف شما.
معلمان عزیز به هیچ وجه نباید کانون صنفی معلمان شکل بگیره. حاکمیت فکر می کنه معلمان احمقند. معلمان فقط اقتصاد می خواهند. کانون هایی کنترل شده و سیاسی شکل می گیره. ..بعدش معلمان بدبخت را به بازی و مسخرگی می گیرند. ...فقط یه شعار داشته باشیم. معیشت معیشت....معلمان دو سال از جامعه جلوتره. ..دو سال هست که مرتب این بی عدالتی ها و تبعیض ها را به گوش مردم و حاکمیت رساندیم. نشنیدند. نشنیدند. الانم دودش به چشم شان رفت. امیدوارم که هیچ کانون سیاسی شکل نگیره. کانونی که چن تا ثروتمند سیاسی رییسش کنند بعد معلمان را به بازی بگیرند. پس فقط یک شعار. ...معیشت معیشت اقتصاد. ....فکر اطرافیانمان هم باشیم. کارگران و بیکاران
پاسخ + +5 -1 --
معلم 1395/04/16 - 11:23
جناب آقای پور سلیمان بسیار عالی بیان فرموده اید دست شما درد نکناد! به خاطر خدا به روشنگری که همانا شغل پیامبری است ادامه بده حق نگهدارشما .
پاسخ + +1 0 --
علی پورسلیمان 1395/04/17 - 02:29
سلام
دوست عزیز
از محبت شما سپاسگزارم .
پایدار باشید .
پاسخ + +3 0 --
بازنشسته مظلوم93 1395/04/16 - 15:38
اگردلی را به ناله آری ز برق آهش امان نداری

بلا درافتد به هرچه داری که چوب یزدان صدا ندارد

چو آه مظلوم کند کمانه سرای ظالم شود نشانه

چو برق بگریز از این میانه که تیر آهش خطا ندارد
پاسخ + +1 0 --
م: مثل معلم 1395/04/16 - 20:08
راهیابی دختر صفدر حسینی به مجلس وقرار گرفتن اسم او در لیست اصلاح طلبان یعنی رانت آیا تایید اعتبار نامه ایشان جای سوال ندارد به خدا قسم اگر اسم من وشما هم در لیست بود الان بر صندلی مجلس تکیه داده بودیم چه کسی او را می شناخت؟
پاسخ + +1 0 --
محمد 1395/04/17 - 08:38
من که چشمم آب نمیخوره آینده این مدیران گریزی برای دذیافت نجومی نداشته باشند . معلم هم خواه و ناخواه کارشو داره انجام میده پس چه نیازه حقشو بهش بدهند .
پاسخ + +3 0 --
حسن 1395/04/17 - 14:53
افشای این فیش ها هیچ ارتباطی با مردم نداره .نوعی سهم خواهی است که بعد از دعواهای بی نتیجه ی پشت پرده علنی شده و بعد از کوتاه امدن حریف بدون اینکه اتفاق خاصی بیافته جمع میشه .در ضمن با نگاه تاریخی به عملکرد هر دو جناح مقداری واقعی تر به مسایل نگاه کنیم و کمتر هیجان زده بشیم و کمتر سنگ این دو جناح را به سینه بزنیم
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مظلوم93 1395/04/18 - 10:21
هم شان سروته یک کرباسند لعنت برهمه شان راست وچپ
پاسخ + +1 0 --
اسد 1395/04/18 - 13:00
امید وارم این دعوای جناحی سودی به فرهنگیان برسه واین نظام
ناهماهنگ پرداخت عوض بشود وحقوق فرهنگیان مثل حقوق
کارکنان بانک ها وبیمه ها پرداخت شود چون اون ها در کنار حقوق
وام مسکن ،وسایر تسهیلات رفاهی دارن
پاسخ + +4 0 --
فرهنگی 1395/04/20 - 13:24
فوق العاده ویژه چه شد؟
پاسخ + +1 0 --
رضا 1395/04/23 - 21:02
تنها حربه معلمان اتحاد دسته جمعی برای مبارزه با این تبعیض خفت بار است.ما میتوانیم... تا مسئله از طریق سیاسی حل شود و گرنه این آقایان سواره کی خبر از پیاده دارند.شرم باد آنهایی که فیش حقوقی معلمان زحمتکش را میببند و ککشان نمیگزه.اگر قانونی وجود داشته باشه باید گردن این دزدان کنه صفت را قطع کند .شرم آور است که از پرداخت شندرغاز مطالبات فرهنگیان قاصرید.در دیزی بازه حیای گربه کجاس.
پاسخ + +3 0 --
فرهنگی 1395/04/24 - 22:31
حق التدیسها فوق العاده ویژه معوقه فروردین گجاست
پاسخ + +1 0 --
یحیی 1395/05/03 - 09:07
واقعا حق گفتيد فيشهاي نجومي در مقابل قراردادهاي كلان كه تحت عنوان پرژه هاي تحقيقاتي و مطالعاتي بين مديران تقسيم ميشه واقعا ناچيزه
مثلا تو پتروشيمي مرواريد باجناق مدير عامل با ليسانس روانشناسي مياد تحت عنوان بررسي و اسيب شناسي رفتار نيروي انساني قرارداد مطالعاتي ميبنده و براش فازهاي مختلفي تعريف ميكنه و براي هر قسمت كه انتها نداره صدها ميليون و در مجموع چند ميليارد ميگيره البته اخراين مطالعات هم معلومه ميگويند بالاي هشتاد درصد رفتارها ذاتي است يارو هم پولش را گرفته رفته حالا اعضاي هيات مديره شركته كيا هستند برادر زاده مدير پترو و دختر عمه مدير صندوق و باجناق مدير
اونوقت سالي چندتا قرارداد اينجوري ببندند خوبه
به اسم رفتار شناسي
حجامت پرسنل
مشاور خانواده و....
خسته هم نميشند اينقدر كه پول جذابه

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی مانند ویدئو پروژکتور ؛ تخته هوشمند و .... در مدرسه شما چقدر است ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور